LEGE
Nr. 153 din 16 aprilie 2003
pentru ratificarea Amendamentului nr. 1, convenit intre Guvernul Romaniei si
Comisia Europeana, semnat la Bucuresti la 22 februarie 2002 si la Bruxelles la
29 noiembrie 2001, la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul
Romaniei si Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila
acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru
masura "Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie
pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si
studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania", semnat
la Bruxelles la 7 martie 2001 si la Bucuresti la 1 iunie 2001
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 281 din 22 aprilie 2003
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se ratifica Amendamentul nr. 1, convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia
Europeana, semnat la Bucuresti la 22 februarie 2002 si la Bruxelles la 29
noiembrie 2001, la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei
si Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin
Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura
"Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie
pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si
studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania", semnat
la Bruxelles la 7 martie 2001 si la Bucuresti la 1 iunie 2001, ratificat prin
Ordonanta Guvernului nr. 22/2001, aprobata prin Legea nr. 667/2001.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 6 februarie 2003, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 25 martie
2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Masura ISPA nr. 2000/RO/16/P/PA/002
AMENDAMENTUL Nr. 1
la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia
Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin
Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura
"Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie
pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si
studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania"*)
*) Traducere.
1. Avand in vedere faptul ca Memorandumul de finantare ISPA pentru masura
"Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie
pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si
studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania" a fost
semnat la Bruxelles la 7 martie 2001 si la Bucuresti la 1 iunie 2001,
2. avand in vedere ca in data de 24 iulie 2001 Guvernul Romaniei a transmis
Comisiei Europene o solicitare de modificare in vederea extinderii perioadei de
valabilitate a memorandumului de finantare mentionat,
3. avand in vedere faptul ca se accepta de catre Comisia Europeana
solicitarea de modificare a memorandumului de finantare mentionat,
Comisia Europeana, denumita in continuare Comisia, actionand pentru si in
numele Comunitatii Europene, denumita in continuare Comunitatea, reprezentata
de directorul regional pentru politica regionala, domnul Guy Crauser, pentru
Comisie, pe de o parte, si Guvernul Romaniei, reprezentat de doamna Hildegard
Carola Puwak, ministrul integrarii europene, denumit in continuare
Beneficiarul, pe de alta parte,
au convenit urmatoarele:
1. Memorandumul de finantare pentru masura "Asistenta tehnica pentru
proiectul tehnic si documentatia de licitatie pentru sectiunea Drobeta-Turnu
Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si studiile aferente (faza 2 a
proiectului Craiova - Lugoj), Romania" (masura ISPA nr.
2000/RO/16/P/PA/002) se amendeaza astfel:
Art. 2
Identificarea masurii
Data finalizarii va fi 31 decembrie 2003.
Art. 4
Platile
Paragrafele (3) si (4) se modifica astfel:
"(3) Masura descrisa in anexa nr. I si platile efectuate de
autoritatea responsabila cu implementarea acestei masuri se vor incheia nu mai
tarziu de 31 decembrie 2003.
(4) Raportul solicitat pentru efectuarea platii finale va fi inaintat in
maximum 6 luni de la aceasta data."
Art. 8
Conditii specifice referitoare la masura
Articolul 8 va fi inlocuit cu urmatorul text:
"Prezenta unui proiect in lista indicativa continuta in anexa nr. I nu
constituie in nici un caz un angajament al Comisiei pentru a acorda sprijin financiar
pentru faza de constructie a proiectului.
Studiile elaborate in cadrul prezentului sprijin financiar ar trebui sa
permita transmiterea subventiei ISPA solicitate in domeniul transportului pe
perioada eligibilitatii ISPA.
De asemenea, studiile vor asigura selectarea celor mai potrivite drumuri de
acces la noul pod peste Dunare de la Calafat - Vidin, insotite de studiile de
proiectare pentru noua infrastructura rutiera la viitorul pod.
Forma finala a termenilor de referinta ai studiilor care vor fi executate
prin intermediul acestei asistente tehnice va fi transmisa Comisiei pentru
aprobare ex-ante. Se va asigura ca acesti termeni de referinta sa nu reproduca
studii similare deja executate in cadrul Programului PHARE."
2. Platile in cadrul prezentului Amendament nr. 1 la memorandumul de
finantare sunt eligibile pentru asistenta financiara acordata prin Instrumentul
pentru Politici Structurale de Preaderare, incepand cu data de 4 septembrie
2001, data la care solicitarea de modificare din partea Guvernului Romaniei a
fost inregistrata de catre Comisia Europeana.
3. Textul original al acestui Amendament nr. 1 la memorandumul de finantare
este prezentul document, semnat dupa cum urmeaza si a carui descriere este
prezentata in anexa nr. I. Toate celelalte prevederi ale memorandumului de
finantare original raman neschimbate.
Semnat la Bucuresti la 22 februarie 2002.
Pentru Beneficiar,
Hildegard Carola Puwak,
ministrul integrarii europene,
coordonatorul national ISPA
Semnat la Bruxelles la 29 noiembrie 2001.
Pentru Comunitate,
Guy Crauser,
director general pentru politica regionala
Lista anexelor
Anexa nr. I "Descrierea masurii amendate"
ANEXA 1
la Amendamentul nr. 1
(modificarile de text sunt prezentate cu caractere cursive)
DESCRIEREA MASURII
Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie pentru
sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si studiile
aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania
Codul masurii: 2000/RO/16/P/PA/002
1. Denumirea masurii: Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si
documentatia de licitatie pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a
drumului national DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova -
Lugoj), Romania
2. Autoritatea care prezinta cererea (coordonatorul national ISPA)
2.1. Numele: Hildegard Carola Puwak, ministrul integrarii europene
2.2. Adresa: Ministerul Integrarii Europene
Directia coordonarea programelor ISPA si SAPARD
Eugen Teodorovici, director
str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, Bucuresti,
Romania
E-mail: eugen.teodorovici@mie.ro
Telefon: (40-1) 301.16.23
Fax: (40-1) 301.16.26.
3. Autoritatea responsabila cu implementarea (conform celor prevazute la
pct. 2 din sectiunea a II-a din anexa nr. III.2)
3.1. Numele: Eugenia Dunca, director Directia programe cu finantare
nerambursabila
Administratia Nationala a Drumurilor
3.2. Adresa: bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucuresti
E-mail: ispa@andnet.ro
4. Beneficiarul final (in cazul in care exista un alt responsabil din
partea autoritatii mentionate la pct. 3): similar cu punctul anterior.
5. Localizare
5.1. Tara beneficiara: Romania
5.2. Regiuni: judetele Mehedinti, Caras-Severin si Timis
6. Descriere
Asistenta tehnica va fi organizata in doua faze:
- faza 1 are ca scop revizuirea/actualizarea studiilor de fezabilitate
existente pentru reabilitarea celor doua sectiuni de drum:
- Drobeta-Turnu Severin (km 331+150) - Lugoj (km 494+800) pe drumul
national DN 6 si localizata pe ramura sudica a Coridorului european de
transport nr. IV;
- Simian - Maglavit pe DN 56A, ca o legatura directa intre
Drobeta-Turnu Severin si al doilea pod peste Dunare ce va fi construit intre
Calafat si Vidin;
- faza 2 reprezinta pregatirea proiectului tehnic (detaliile de executie)
si a documentatiei de licitatie pentru reabilitarea sectiunii rutiere
Drobeta-Turnu Severin - Lugoj (incluzand varianta de ocolire) si pentru
infrastructura de acces la noul pod peste Dunare la Calafat - Vidin.
Context:
Reabilitarea sectiunii rutiere Drobeta-Turnu Severin - Lugoj este vazuta ca
o veriga lipsa in cadrul programului global de reabilitare si de modernizare a
ramurii sudice a Coridorului european de transport nr. IV. Studiul va include,
de asemenea, si proiectul tehnic al variantelor de ocolire a oraselor
Drobeta-Turnu Severin si Caransebes.
In prezent DN 56A (Simian - Maglavit) este inchis traficului de mare tonaj
(6 t/osie). Oricum, drumul permite o reducere considerabila a distantei (peste
100 km) intre Drobeta-Turnu Severin si viitorul pod dintre Calafat si Vidin in
comparatie cu ruta actuala (Drobeta-Turnu Severin - Craiova - Calafat).
Reabilitarea drumului si deschiderea ulterioara pentru traficul greu vor aduce
importante avantaje traficului international pe ramura sudica a Coridorului
european de transport nr. IV.
Studiile de fezabilitate revizuite vor cuprinde o evaluare completa din
punct de vedere tehnic, economic si al mediului a proiectelor de reabilitare,
utilizandu-se cele mai bune proceduri internationale, in deplina concordanta cu
cerintele Uniunii Europene si cu legislatia din Romania.
Proiectul tehnic pentru sectiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin - Lugoj si
documentatia de licitatie aferenta vor fi intocmite conform Conditiilor de
contract FIDIC.
Un studiu similar pentru sectiunea rutiera Craiova - Drobeta-Turnu Severin
este in curs de desfasurare: "Revizuirea studiului de fezabilitate si
pregatirea proiectului tehnic pentru reabilitarea sectiunii rutiere Craiova -
Drobeta-Turnu Severin", finantat prin Programul PHARE - LSIF 9903.03, si
va fi terminat la data de 31 mai 2001.
Aplicatia ISPA pentru reabilitarea sectiunii Craiova - Drobeta-Turnu
Severin a fost transmisa in luna octombrie 2000.
Se intentioneaza transmiterea unei aplicatii ISPA la mijlocul anului 2001
pentru reabilitarea sectiunii Drobeta-Turnu Severin - Lugoj impreuna cu
asistenta tehnica pentru proiectul tehnic al variantei de ocolire a orasului
Lugoj. Costul total pentru aceasta sectiune de 163,5 km este estimat la 153
milioane euro, excluzand constructia variantei de ocolire a orasului Lugoj.
Obiectul de activitate
Termenii de referinta pentru fiecare aplicatie, conform celor mentionate
mai jos, constituie subiectul unei aprobari anterioare din partea Comisiei.
Administratia Nationala a Drumurilor este autoritatea contractanta. Comisia va
primi rapoarte referitoare la implementarea fiecarei aplicatii cel putin o data
la doua luni.
Lista cuprinzand proiectele mentionate mai sus este indicativa si astfel
noi proiecte ar putea fi adaugate la lista cu acordul scris al Comisiei,
incluzand orice modificari care sunt facute la documentul strategic.
Consultantul va revizui si va completa studiile de fezabilitate pentru
reabilitarea sectiunilor proiectului si va pregati documentatia de licitatie
necesara in scopul lansarii licitatiei conform procedurilor FIDIC (detaliile de
executie, lista de cantitati, specificatiile tehnice, instructiunile catre
ofertanti, conditiile contractului). Consultantul va avea intreaga
responsabilitate privind executia, administrarea si coordonarea studiului care
va cuprinde, printre altele, urmatoarele:
Faza 1: Studii de fezabilitate pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin -
Lugoj si pentru sectiunea Simian - Maglavit
a) Prima data consultantul va examina si va revizui standardele privind
proiectarea drumurilor utilizate in Romania si va determina daca acestea pot fi
aplicate. Standardele propuse vor fi discutate cu Administratia Nationala a
Drumurilor si vor fi comparate cu cele europene pe care consultantul ar trebui
sa le aplice in masura in care circumstantele locale o permit.
b) Consultantul va defini alternativele pentru lucrarile de reabilitare
(revizuirea lor in cazul sectiunii Simian - Maglavit). Aceste alternative vor
include, pentru fiecare subsectiune, unde se pot aplica, urmatoarele tipuri de
lucrari:
- 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente ranforsate de 2,50 m fiecare;
- 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente cu structura rutiera completa
de 2,50 m fiecare si acostamente ranforsate suplimentare la 0,50 m;
- 2 x 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente ranforsate de 2,50 m
fiecare, preferabil cu separarea celor doua parti carosabile.
In plus vor fi dezvoltate alternative pentru urmatoarele (pentru
Drobeta-Turnu Severin - Lugoj):
- varianta de ocolire a orasului Drobeta-Turnu Severin;
- varianta de ocolire a orasului Caransebes;
- varianta de ocolire a localitatii Mehadia (km 386+000 - km 388+000);
- modernizarea sau varianta de ocolire a sectorului de deal Plugova (km
388+500 - km 397+300);
- modernizarea sau varianta de ocolire a sectorului Domasnea (km 409+000 -
km 415+160);
- varianta de ocolire a orasului Lugoj.
c) Consultantul va colecta (pentru Drobeta-Turnu Severin - Lugoj) si va
revizui (pentru Simian - Maglavit) datele tehnice existente si le va completa
pentru a examina si a analiza viabilitatea tehnica si economica a
alternativelor luate in considerare, si anume:
- studii privind materialele de constructie;
- investigatii geologice si ale solului;
- studii hidrologice si hidraulice.
d) Recomandarile proiectului preliminar pentru alternativele aflate in
studiu
e) Evaluarea studiilor de trafic si a previziunilor
f) Colectarea datelor economice si a celor aferente transportului
operational, necesare in vederea sustinerii concluziilor privind fezabilitatea
economica a proiectului
g) Studii economice comparative pentru diferite alternative ale proiectului
h) Evaluarea economica a alternativelor
i) Verificarea si finalizarea studiilor privind evaluarea impactului asupra
mediului, tinandu-se seama cel putin de cerintele Directivei C.E.E. nr. 85/337
si de planul privind impactul asupra mediului, precum si identificarea
diferentelor dintre cerintele Comisiei Europene si legislatia romana in vigoare
j) Consultantul va pregati un plan de consultari publice in conformitate cu
cerintele directivelor C.E.E. nr. 85/337 si C.E. nr. 97/11 si va sprijini
Administratia Nationala a Drumurilor in implementarea acestuia.
Faza 2: Proiectul tehnic pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj si
pentru infrastructura rutiera de acces la noul pod peste Dunare la Calafat -
Vidin
k) Proiectul tehnic pentru sectorul mentionat mai sus si pentru variantele
ocolitoare impreuna cu infrastructura rutiera de acces in Calafat, acestea
incluzand detaliile de executie, in scopul pregatirii dosarului de licitatie
l) Pregatirea intregii documentatii de licitatie, inclusiv a
instructiunilor pentru ofertanti si a Conditiilor de contract
Consultantul va raspunde de obtinerea, in cadrul fazelor privind studiul de
fezabilitate si proiectul tehnic, a autorizatiilor/permiselor care trebuie sa
fie eliberate de municipalitati, institutiile de utilitati publice si de alte
agentii guvernamentale centrale sau locale si in general de toate aprobarile
cerute de legislatia romana. Taxele privind autorizatiile si permisele vor fi
platite de Administratia Nationala a Drumurilor.
In ceea ce priveste achizitia terenurilor consultantul va transmite
Administratiei Nationale a Drumurilor hartile detaliate referitoare la
localizarea, limitele si suprafata terenului care va fi achizitionat, precum si
identificarea proprietarilor. Administratia Nationala a Drumurilor va raspunde
de finalizarea procesului de achizitie a terenului, conform legislatiei din
Romania. Consultantul va trebui sa identifice scopul actual al utilizarii
fiecarei suprafete care va fi achizitionata (padure, agricultura, gradina,
neproductiv etc.).
Consultantul va identifica utilitatile publice si retelele si va prezenta
solutii pentru inlocuire/relocalizare.
Personal
Personalul-cheie al consultantului va fi format cel putin din urmatorii:
- manager de proiect pentru fiecare faza - specializat in managementul de
proiect si proiectare drumuri, cu o experienta de 15 ani in proiecte similare,
cu activitate minima in Romania de: pentru faza 1: 3 luni si pentru faza 2: 5
luni;
- inginer proiectant de drumuri - minimum 10 ani experienta, cu activitate
minima in Romania de: pentru faza 1: doua luni si pentru faza 2: 4 luni;
- inginer de structuri (poduri si lucrari de arta) - minimum 10 ani
experienta, cu activitate minima in Romania de: pentru faza 1: o luna si pentru
faza 2: doua luni;
- inginer pavaj si materiale - minimum 10 ani experienta;
- expert in trafic si economist pentru transporturi - minimum 10 ani
experienta, cu activitate minima in Romania de: pentru faza 1: doua luni;
- specialist in mediu (minimum 10 ani experienta).
Intregul personal trebuie sa aiba experienta internationala considerabila
(cel putin 7 ani).
In plus consultantul va furniza expertiza si servicii in domeniile:
geologic/geotehnic, topografic, utilizarea terenului, hidrologie/hidraulic,
drenaje, consultari publice.
Implicarea consultantilor locali si a companiilor de proiectare este
incurajata.
Echipamente, consumabile, vehicule, telefon, spatiu pentru birou
Consultantul va raspunde de:
- asigurarea spatiului de locuit pentru personalul sau;
- asigurarea transportului international si local al personalului sau;
- asigurarea spatiului pentru birouri, a echipamentului de birou si a
consumabilelor, a echipamentului de cercetare si testare, hardware si software;
- organizarea activitatilor de cercetare si testare;
- orice costuri privind comunicatiile (telefon/fax, e-mail);
- furnizarea serviciilor de secretariat;
- orice costuri generate de traducerea documentelor, reproducerea,
tiparirea si reproducerea rapoartelor de studii.
Referitor la echipamentul ce va fi cumparat in cadrul proiectului preturile
trebuie sa fie exprimate in functie de costurile estimate, fara taxe, taxe
vamale sau alte impuneri. Echipamentele urmeaza sa fie cumparate ca
rambursabile in conformitate cu regulile si regulamentele Comisiei Europene. La
sfarsitul proiectului echipamentul si materialele vor deveni proprietatea
beneficiarului proiectului - Administratia Nationala a Drumurilor.
7. Obiective
Obiectivele imediate ale acestei asistente tehnice sunt:
- faza 1: revizuirea studiilor de fezabilitate existente pentru
reabilitarea sectiunilor rutiere Drobeta-Turnu Severin - Lugoj si Simian -
Maglavit si realizarea rapoartelor de fezabilitate finale in deplina
concordanta cu cerintele legislatiei Uniunii Europene si a Romaniei. Studiile
de fezabilitate constituie baza necesara pentru implicarea potentiala a Uniunii
Europene si/sau a institutiilor financiare internationale in program, in
particular prin pregatirea aplicatiei ISPA, incluzand asistenta pentru
pregatirea cererii de finantare si pregatirea documentelor necesare, astfel
incat sa corespunda cerintelor prevazute in Regulamentul ISPA;
- faza 2: intocmirea proiectului tehnic pentru sectiunea rutiera
Drobeta-Turnu Severin - Lugoj, precum si pentru variantele de ocolire
implicate, ca si pentru infrastructura rutiera de legatura la noul pod de la
Calafat - Vidin, in scopul realizarii documentatiei de licitatie si a
detaliilor de executie.
Obiectivele generale ale masurii sunt:
- asistenta acordata Romaniei pentru transformarea economiei sale in
vederea pregatirii aderarii la Uniunea Europeana, sustinerea Romaniei in
perioada preaderarii, in particular cu privire la dezvoltarea coridoarelor de
transport prioritare;
- sustinerea reabilitarii sectiunilor selectate de pe Coridorul european de
transport nr. IV si integrarea sa in reteaua de transport transeuropeana a
Uniunii Europene.
Masura are o contributie directa la modernizarea Coridorului european de
transport nr. IV in Romania. Chiar daca nu are un impact transfrontalier
direct, sectiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a DN 6 formeaza o
legatura in ramura sudica a Coridorului european de transport nr. IV (Budapesta
- Sofia - Thessaloniki) si formeaza impreuna cu DN 56A (Simian - Maglavit) o
parte a rutei de acces la noul pod peste Dunare propus la Calafat - Vidin.
Standardele care vor fi utilizate sunt in concordanta cu cele europene (inclusiv
cu Directiva C.E. nr. 96/53 referitoare la greutati si dimensiuni) pentru a
asigura interoperabilitatea retelei.
"Continuarea lucrarilor de reabilitare a drumurilor nationale"
constituie parte a prioritatilor pe termen mediu pentru sectorul de transport,
mentionate in Programul national pentru adoptarea acquisului comunitar,
versiunea iulie 1999, pag. 176.
In contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana un interes deosebit s-a
acordat pregatirii si sustinerii proiectelor de infrastructura de transport din
cadrul procesului TINA. In Raportul final TINA sectiunea rutiera Drobeta-Turnu
Severin - Lugoj este identificata ca o legatura importanta si este considerata
o strangulare incepand cu anul 2015. Este, de asemenea, considerata o prioritate
a strategiei nationale de transport pentru ISPA.
Administratia Nationala a Drumurilor intentioneaza intr-adevar sa continue
modernizarea partii sudice a Coridorului european de transport nr. IV intre
Nadlac si Calafat.
Sectiunea rutiera Nadlac - Arad - Timisoara a fost reabilitata in cadrul
primului program de reabilitare a drumurilor, cu cofinantare de la Banca
Europeana de Investitii, prin Programul PHARE, si de la Guvernul Romaniei.
Lucrarile au fost terminate in anul 1997.
Pentru sectiunea rutiera Timisoara - Lugoj (inclusiv varianta de ocolire a
Timisoarei) si varianta de ocolire Craiova - Nord lucrarile de reabilitare vor
fi cofinantate de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC) si de
Guvernul Romaniei. Aceste lucrari sunt in faza de proiectare.
Pentru sectiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin - Craiova exista in curs de
realizare un proiect ce include elaborarea studiului de fezabilitate,
pregatirea documentatiei de licitatie si a detaliilor de executie, finantat
prin Programul PHARE - LSIF pe anul 1999, si va fi finalizat pana la data de 31
mai 2001. O cerere de finantare prin Facilitatea ISPA pentru reabilitarea
acestei sectiuni a fost transmisa Comitetului de management in luna noiembrie
2000 si a primit o apreciere pozitiva.
In cadrul acestui proiect ISPA de reabilitare a drumului Craiova -
Drobeta-Turnu Severin au fost asigurate surse pentru finantarea studiului de
fezabilitate pentru construirea variantei de ocolire Craiova-Sud impreuna cu
revizuirea studiului existent pentru reabilitarea sectiunii Craiova - Calafat.
Alte proiecte care sunt prevazute pentru aceeasi perioada (pana in anul
2006) in cadrul Programului de reabilitare rutiera V, care va fi finantat de
Romania si de Banca Europeana de Investitii, sunt:
- reabilitarea sectiunii rutiere Craiova - Calafat;
- reabilitarea sectiunii rutiere Simian - Maglavit (Drobeta-Turnu Severin -
Calafat).
Totodata se intentioneaza construirea variantelor de ocolire Craiova-Sud si
Lugoj, dar pentru aceste proiecte nu au fost determinate inca sursele de
finantare.
8. Pregatirea proiectului: implementare
________________________________________________________________________________
Inceputul Incheierea
lucrarii lucrarii
________________________________________________________________________________
Revizuirea studiilor de fezabilitate: 15 aprilie 2001 15 august 2001
- proiect de rapoarte de fezabilitate 15 iunie 2001
- evaluarea impactului asupra mediului si
consultari publice 1 august 2001
- rapoarte de fezabilitate finale 1 august 2001
Cererea de finantare prin Facilitatea ISPA
pentru Drobeta-Turnu Severin - Lugoj 15 iunie 2001 1 iulie 2001
Pregatirea proiectului tehnic si a
documentatiei de licitatie pentru
Drobeta-Turnu Severin - Lugoj 15 august 2001 15 februarie 2002
Studiu de fezabilitate si pregatirea
proiectului tehnic si a documentatiei de
licitatie pentru varianta de ocolire a
orasului Lugoj mai 2002 decembrie 2002
Pregatirea proiectului tehnic si a
documentatiei de licitatie pentru
infrastructura rutiera de legatura la noul
pod Calafat - Vidin mai 2002 decembrie 2002
________________________________________________________________________________
9. Cost si asistenta
- euro -
________________________________________________________________________________
Cost Contributia Cheltuieli Cost Asistenta Rata
total sectorului neeligibile total financiara asistentei
privat eligibil nerambursabila financiare
ISPA
nerambursabile
(%)
________________________________________________________________________________
1.500.000 - - 1.500.000 1.125.000 75
________________________________________________________________________________
Bugetul Administratiei Nationale a Drumurilor va acoperi 375.000 euro,
cofinantare nationala.
10. Implicarea institutiilor financiare internationale
B.E.I. cofinanteaza al patrulea program de reabilitare a drumurilor pe 650
km drumuri nationale, printr un imprumut de 245 milioane euro. Aceasta masura
pregateste o componenta separata a programului, care va fi cofinantata numai
prin ISPA si bugetul national. Aceasta masura va acorda de asemenea asistenta
pentru pregatirea reabilitarii sectiunii rutiere Craiova Calafat sau Simian
Maglavit pentru a fi cofinantate de B.E.I. in cadrul celui de al V lea Program
de reabilitare rutiera.