LEGE
Nr. 159 din 16 aprilie 2003
pentru ratificarea Amendamentului nr. 2, convenit intre Guvernul Romaniei si
Comisia Europeana, semnat la Bucuresti la 2 august 2002 si la Bruxelles la 11
aprilie 2002, la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si
Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin
Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura
"Largirea la 4 benzi a drumului national DN 5 Bucuresti - Giurgiu, Romania",
semnat la Bucuresti la 22 decembrie 2000 si la Bruxelles la 23 octombrie 2000
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 296 din 5 mai 2003
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se ratifica Amendamentul nr. 2, convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia
Europeana, semnat la Bucuresti la 2 august 2002 si la Bruxelles la 11 aprilie
2002, la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia
Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin
Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura
"Largirea la 4 benzi a drumului national DN 5 Bucuresti - Giurgiu,
Romania", semnat la Bucuresti la 22 decembrie 2000 si la Bruxelles la 23
octombrie 2000, ratificat prin Legea nr. 382/2001, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr 419 din 27 iulie 2001.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 20 februarie 2003, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 25 martie
2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Masura ISPA nr. 2000/RO/16/P/PT/002
AMENDAMENTUL Nr. 2
la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia
Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin
Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura
"Largirea la 4 benzi a drumului national DN 5 Bucuresti - Giurgiu,
Romania"*)
*) Traducere.
1. Avand in vedere ca Memorandumul de finantare pentru masura
"Largirea la 4 benzi a drumului national DN 5 Bucuresti - Giurgiu,
Romania" a fost semnat de catre Comisia Europeana in data de 23 octombrie
2000 si de catre Guvernul Romaniei in data de 22 decembrie 2000,
2. avand in vedere ca durata lui a fost extinsa pana la 30 iunie 2006 prin
schimb de scrisori datate 19 iulie si 30 august 2001, formand Amendamentul nr.
1 la memorandumul de finantare sus-mentionat,
3. avand in vedere ca Guvernul Romaniei a transmis Comisiei Europene pe
data de 20 decembrie 2001 o cerere de extindere a scopului memorandumului de
finantare mentionat,
4. avand in vedere ca se accepta de catre Comisia Europeana modificarea
propusa a memorandumului de finantare,
Comisia Europeana, denumita in continuare Comisia, actionand pentru si in
numele Comunitatii Europene, denumita in continuare Comunitatea, reprezentata
de domnul Michel Barnier, membru al Comisiei, pe de o parte, si Guvernul
Romaniei, reprezentat de doamna Hildegard Carola Puwak, ministrul integrarii
europene, denumit in continuare Beneficiarul, pe de alta parte,
au convenit urmatoarele:
1. Memorandumul de finantare pentru masura "Largirea la 4 benzi a
drumului national DN 5 Bucuresti - Giurgiu, Romania" (masura nr.
2000/RO/16/P/PT/002) se amendeaza astfel:
Art. 3
Angajamentul
Paragrafele (1) si (2) se modifica astfel:
"(1) Cheltuiala eligibila maxima publica sau echivalenta care poate fi
luata in considerare pentru calcularea asistentei financiare va fi de
65.810.032 euro.
(2) Ponderea asistentei acordate de Comunitate pentru aceasta masura este
stabilita la 66% din totalul cheltuielilor publice sau echivalente, asa cum
este prezentat in planul de finantare din anexa nr. II."
2. Platile in cadrul prezentului Amendament nr. 2 la memorandumul de
finantare sunt eligibile pentru asistenta financiara acordata prin Instrumentul
pentru Politici Structurale de Preaderare, incepand cu data de 3 ianuarie 2002,
data la care solicitarea de amendare din partea Guvernului Romaniei a fost
inregistrata de catre Comisia Europeana.
3. Textul original al acestui Amendament nr. 2 la memorandumul de finantare
il constituie documentul de fata, semnat dupa cum urmeaza, caruia i se ataseaza
o noua descriere a proiectului, prezentata in anexa nr. I, un nou plan de
finantare, prezentat in anexa nr. II, si noi prevederi de implementare amendate
in privinta participarii tarilor Cipru, Malta si Turcia si in privinta fiselor
de monitorizare modificate, prevazute in anexa nr. III. Toate celelalte
prevederi ale memorandumului de finantare initial raman neschimbate.
Semnat la Bucuresti la 2 august 2002.
Pentru Beneficiar,
Hildegard Carola Puwak,
ministrul integrarii europene,
coordonatorul national ISPA
Semnat la Bruxelles la 11 aprilie 2002.
Pentru Comunitate,
Michel Barnier,
membru al Comisiei Europene
Lista anexelor la Amendamentul nr. 2
Anexa nr. I "Descrierea masurii" (conform amendamentului)
Anexa nr. II "Planul de finantare" (conform amendamentului)
Anexa nr. III "Prevederi de implementare" (conform amendamentului
referitor la participarea tarilor Cipru, Malta si Turcia la licitatii si
referitor la fisele de monitorizare modificate)
ANEXA 1
la Amendamentul nr. 2
(modificarile de text sunt prezentate cu caractere cursive)
DESCRIEREA MASURII
Rezumatul masurii nr. 2000/RO/16/P/PT/002
1. Denumirea masurii: Largirea la 4 benzi a drumului national DN 5
Bucuresti - Giurgiu, Romania
2. Autoritatea care prezinta cererea (coordonatorul national ISPA)
2.1. Numele: Hildegard Carola Puwak, ministrul integrarii europene
2.2. Adresa: Ministerul Integrarii Europene
Directia coordonarea programelor ISPA si SAPARD
Director: Eugen Teodorovici
Str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, Bucuresti
Telefon: +40-1-301.16.23
Fax: +40-1-301.16.26
E-mail: eugen.teodorovici@mie.ro
3. Autoritatea responsabila cu implementarea (astfel cum este definita la
pct. 2 din sectiunea a II-a din anexa nr. III.2)
3.1. Numele: Eugenia Dunca, director
Administratia Nationala a Drumurilor
3.2. Adresa: Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucuresti
E-mail: ispa@andnet.ro
4. Beneficiarul final (in cazul in care acesta este alt organism decat
autoritatea mentionata la pct. 3): ca mai sus
5. Localizare
5.1. Tara beneficiara: Romania
5.2. Regiunea: Judetul Giurgiu
6. Descrierea
Drumul national DN 5, parte a Coridorului european de transport nr. IX,
este amplasat in partea de sud a Romaniei si este inclus in drumul care face
legatura dintre Bucuresti si Giurgiu si mai departe cu Bulgaria, Turcia,
Albania, Grecia.
Lucrarile de largire a drumului constau in:
- Sectiunea 1: de la km 19 + 600 la km 23 + 200 (Adunatii Copaceni):
a) constructia variantei de ocolire cu 4 benzi a localitatii Adunatii
Copaceni, cu doua cai de circulatie separate de o zona mediana;
b) lucrari de intretinere a drumului existent in Adunatii Copaceni,
incluzand asfaltarea drumului si consolidarea acostamentelor (reabilitarea
drumului existent), dar fara schimbarea traseului sau largirii.
Necesitatea construirii variantei de ocolire este una dintre concluziile
studiului de fezabilitate revizuit intocmit de firma Hyder Consulting Ltd.
Decizia de construire a variantei de ocolire a aparut ca urmare a discutiilor
dintre reprezentantii Comisiei Europene, Delegatia Comisiei Europene in
Romania, pe de o parte, si Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei si Administratia Nationala a Drumurilor, pe de alta parte.
Varianta de ocolire se desprinde din DN 5 la km 19 + 600 si se termina la
km 23 + 200, unde se integreaza in drumul national existent. Varianta de
ocolire se va construi cu doua cai de circulatie si cu o viteza proiectata de
80 km/h.
- Sectiunea 2: de la km 23 + 200 la km 59 + 100: modernizarea drumului
existent si largirea la 4 benzi (o singura cale de circulatie), incluzand
masuri speciale de siguranta a traficului, in special la traversarea
localitatilor Calugareni, Uzunu, Daia si Remus. Aceste masuri de siguranta a
traficului sunt urmatoarele:
- constructia de pasarele pietonale;
- treceri pietonale si intersectii semaforizate care vor asigura
fluenta traficului si siguranta pietonilor, a persoanelor cu handicap si a
ciclistilor;
- parapete care vor fi montate de-a lungul zonei de siguranta a
drumului pentru a preveni traversarile ilegale.
Largirea la 4 benzi va fi executata pe aliniamentul existent pe DN 5.
Elementele geometrice ale aliniamentului vor fi executate pentru v = 80 km/h
si, daca este cazul, v = 60 km/h.
Pentru sectiunea de drum cu doua cai de circulatie si 4 benzi, deja
existenta, vor fi proiectate numai lucrari de reabilitare.
Principalele date tehnice ale investitiei:
1. Sectiunea de drum
____________________________________________________________________
| Lungimea | 39,4 km |
|________________________|___________________________________________|
| Partea carosabila | 14 m + acostament (inclusiv separarea |
| | localitatilor din afara) |
|________________________|___________________________________________|
| Platforma | 17 - 19 m |
|________________________|___________________________________________|
| Sistemul de asfalt al drumului: |
|____________________________________________________________________|
| beton asfaltic | 5 cm |
|________________________|___________________________________________|
| liant | 5 cm |
|________________________|___________________________________________|
| mixtura asfaltica | 8 cm |
|________________________|___________________________________________|
| balast stabilizator | 30 cm |
|________________________|___________________________________________|
| balast | 25 cm |
|________________________|___________________________________________|
| strat de forma | 15 cm |
|________________________|___________________________________________|
2. Sectiunea variantei de ocolire
____________________________________________________________________
| Lungimea | 4,25 km |
|________________________|___________________________________________|
| Partea carosabila | 2 cai de circulatie de cate 7,00 m fiecare|
|________________________|___________________________________________|
| Viteza de proiectare | 60 - 100 km/h |
|________________________|___________________________________________|
| Platforma | 20 m |
|________________________|___________________________________________|
| Sistemul de asfalt al drumului: |
|____________________________________________________________________|
| beton asfaltic | 4 cm |
|________________________|___________________________________________|
| liant | 4 cm |
|________________________|___________________________________________|
| mixtura asfaltica | 10 cm |
|________________________|___________________________________________|
| balast stabilizator | 30 cm |
|________________________|___________________________________________|
| balast | 25 cm |
|________________________|___________________________________________|
| strat de forma | 15 cm |
|________________________|___________________________________________|
| Acostamentele si zona mediana vor avea urmatoarele caracteristici: |
|____________________________________________________________________|
| beton asfaltic | 4 cm |
|________________________|___________________________________________|
| balast stabilizator | 16 cm |
|________________________|___________________________________________|
| balast | |
|________________________|___________________________________________|
| strat de forma | 15 cm |
|________________________|___________________________________________|
Proiectarea ambelor structuri indeplineste cerintele Directivei Comisiei
Europene nr. 96/53 cu privire la greutati si dimensiuni, permitand o sarcina pe
osie de maximum 11,5 tone. In plus, proiectarea structurilor indeplineste
standardele specifice ale Uniunii Europene.
7. Obiective
Principalele obiective in politica de transport:
- eliminarea si prevenirea blocajelor de trafic. Se prevede ca in
conditiile drumului existent blocajele fluxului de trafic vor aparea in anul
2005, in timp ce largirea la 4 benzi va intarzia aparitia acestora pentru
perioada 2020 - 2025;
- cresterea capacitatii de trafic si a mediei de viteza. Viteza medie (la
nivelul de trafic al anului 1995) este de 43,5 km/h in conditiile existente si
va atinge aproximativ 63,2 km/h dupa largire. Media timpului economisit astfel
este de 16 min./vehicul;
- cresterea fluxului de trafic. Se prevede ca traficul generat sa creasca
cu aproximativ 6,7% fata de traficul "normal";
- reducerea accidentelor si imbunatatirea sigurantei traficului.
In plus, acest proiect reprezinta una dintre prioritatile pe termen scurt
pentru sectorul transporturilor, mentionate in Programul national de adoptare a
acquisului comunitar, versiunea iunie 1999, pag. 176.
In esenta, modernizarea drumului national Bucuresti - Giurgiu are un impact
direct asupra traficului de frontiera (in conformitate cu statisticile de
trafic pe anul 1995, traficul international pe aceasta ruta reprezinta
aproximativ 16% din traficul total si 38% din cel pentru vehicule grele) si
este complementara cu o serie de masuri promovate deja pentru imbunatatirea
tranzitului la frontiera Giurgiu - Ruse, inclusiv un drum de ocolire si un
punct vamal pentru vehiculele grele. Acest punct este in prezent singura
legatura fixa peste Dunare intre Romania si Bulgaria. Acesta este si motivul
pentru care proiectul reprezinta o prioritate in cadrul pachetului de proiecte
ale Pactului de stabilitate in Balcani.
Indicatorii care se vor utiliza pentru monitorizarea progresului fizic la
constructia acestui proiect:
____________________________________________________________________
|Articol| Lucrari | U.M. |Cantitatea|
| | | |estimata |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 1. | Terasament | mii mc | |
| | - taierea vegetatiei | | 207,25 |
| | - rambleu necesar | | 288,9 |
| | - sapare | | 667,8 |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 2. | Strat de agregate naturale stabilizate| | |
| | cu 6% ciment | mii mc | 178,28 |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 3. | Balast | mii mc | 274,93 |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 4. | Mixtura asfaltica | mii tone| 142,52 |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 5. | Liant | mii tone| 155,47 |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 6. | Ciment asfaltic | mii tone| 68,03 |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 7. | Rigole si santuri | mii ml | 72,87 |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 8. | Podete: | | |
| | - dale L = 2,00 m | buc. | 48 |
| | - dale L = 0,5 m | buc. | 1.110 |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 9. | Solul de suprafata de la rambleu | mii mc | 58,9 |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 10. | Demolare: | | |
| | - beton (podete, rigole, santuri, | | |
| | garduri, trotuare) | mii mc | 3,997|
| | - beton armat (podete) | mii mc | 0,462|
|_______|_______________________________________|_________|__________|
| 11. | Lucrari de pod | buc./ml | 4/199 |
|_______|_______________________________________|_________|__________|
8. Planificarea lucrarilor
______________________________________________________________________________
| Categoria de lucrari | Incepere | Terminare
|
|_____________________________________________|_______________|________________|
| Planificare si proiectare*1), *2) | aprilie 2000 | decembrie 2001
|
|_____________________________________________|_______________|________________|
| Achizitii de terenuri | aprilie 2001 | iunie 2002
|
|_____________________________________________|_______________|________________|
| Constructie - Adunatii Copaceni - Giurgiu | iulie 2002 | decembrie 2004
|
|_____________________________________________|_______________|________________|
| Constructie - varianta de ocolire | |
|
| Adunatii Copaceni | august 2002 | decembrie 2004
|
|_____________________________________________|_______________|________________|
| Exploatare - Adunatii Copaceni - Giurgiu | ianuarie 2005 |
|
|_____________________________________________|_______________|________________|
| Exploatare - varianta de ocolire | |
|
| Adunatii Copaceni | ianuarie 2005 |
|
|_____________________________________________|_______________|________________|
*1) Studiul de fezabilitate, documentatia de licitatie si proiectul tehnic
pentru DN 5 Bucuresti - Giurgiu au fost intocmite de Hyder Consulting Ltd. si
finantate in cadrul Programului PHARE.
*2) Finalizarea detaliilor de executie si a documentatiei de licitatie
pentru proiectul drum expres Adunatii Copaceni - Giurgiu si varianta de ocolire
Adunatii Copaceni au fost intocmite de Hyder Consulting Ltd. si finantate in
cadrul Facilitatii ISPA.
9. Analiza cost-beneficiu economico-social
Scenariul pesimist a fost folosit pentru rata de crestere in traficul
total. Acesta a fost estimat pe baza statisticilor de trafic din 1995 realizate
de Administratia Nationala a Drumurilor: numaratori manuale in 4 puncte de pe
drumul national DN 5.
- unitati -
_________________________________________
| Masini | Autobuze | Camioane | Total |
|_________|__________|__________|_________|
| 249.481 | 59.722 | 198.338 | 507.541 |
|_________|__________|__________|_________|
Pe aceasta baza a fost evaluat traficul viitor pe tipuri de vehicule.
___________________________________________
| Perioada | Scenariul ratei de crestere |
| | anuale (trafic total) |
|_____________|_____________________________|
| 1995 - 2000 | 3,71% |
|_____________|_____________________________|
| 2000 - 2005 | 4,56% |
|_____________|_____________________________|
| 2005 - 2010 | 4,84% |
|_____________|_____________________________|
| 2010 - 2015 | 4,78% |
|_____________|_____________________________|
| 2015 - 2020 | 3,86% |
|_____________|_____________________________|
| 2020 - 2025 | 3,23% |
|_____________|_____________________________|
| 2025 - 2030 | 2,78% |
|_____________|_____________________________|
Submodelul COV (cost operare/vehicul) al modelului HDM III al Bancii
Mondiale a fost utilizat impreuna cu relatiile viteza-flux, in scopul
calcularii costurilor de operare/vehicul pe fiecare an:
a) in cazul implementarii proiectului;
b) in cazul in care proiectul nu este implementat.
Diferenta COV dintre cele doua tipuri de cazuri determina beneficiile nete.
In tabelul de mai jos sunt prezentate principalele concluzii (rata
rentabilitatii economice - %):
- RRE (%) -
_________________________________________________________________
| Beneficii rezultate din: |
|_________________________________________________________________|
| a) trafic normal | 29,9 |
|__________________________________________________________|______|
| b) trafic normal si generat | 31,2 |
|__________________________________________________________|______|
| c) trafic normal si generat + valoare reducere accidente | 31,4 |
|__________________________________________________________|______|
| d) trafic normal si generat + valoare reducere accidente | |
| + economie de timp | 33,6 |
|__________________________________________________________|______|
10. Principalele elemente de analiza financiara
Proiectul nu va genera venituri din taxe pe autostrada.
11. Analiza impactului asupra mediului inconjurator
Acest proiect face parte din clasa de dezvoltare prevazuta in anexa I la
Directiva C.E.E. nr. 85/337 (Directiva C.E. nr. 97/11).
O evaluare a impactului asupra mediului a fost realizata de consultantul
local Iptana Search, ca parte a studiului de fezabilitate existent. Aceasta
evaluare va fi revizuita, extinsa pentru varianta de ocolire si completata in
conformitate cu procedurile Uniunii Europene de catre un consultant international,
ca parte a revizuirii studiului de fezabilitate (finantat prin PHARE) si
studiului tehnic. Revizuirea, EIA si planul de atenuare a efectelor negative,
inclusiv consultarea pe scara larga a publicului si dezvoltarea masurilor de
siguranta a circulatiei, au fost finalizate in luna octombrie 2001 pentru
sectorul de drum si vor fi completate in ianuarie 2002 pentru varianta de
ocolire.
Pana in prezent Agentia de Protectie a Mediului Giurgiu a fost consultata
in timpul studiului de fezabilitate, iar un anunt a fost publicat in ziarul
national "Adevarul" la data de 10 decembrie 1998, invitand publicul
sa isi exprime opinia.
Consultarea altor autoritati relevante a fost finalizata si, in consecinta,
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului a emis o autorizatie pentru lucrari la
data de 9 martie 2000, care a fost reinnoita la data de 14 august 2001.
Cu toate ca proiectul nu implica legaturi directe cu Bulgaria, se
intentioneaza sa se consulte autoritatile bulgare competente.
In final documentatia pentru licitatie va cuprinde si masuri de protectie a
mediului, iar consultantii pentru supervizare vor fi direct implicati in
monitorizarea acestor masuri.
12. Costuri si asistenta
Defalcarea costurilor
- euro -
______________________________________________________________________________
| Denumirea |Costuri | Costuri | Total
|
| |totale | neeligibile | costuri
|
| |fara T.V.A.| |
eligibile|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| Cost de planificare/proiectare | 1.808.216| 567.241*2)|
1.240.975|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| Achizitii de terenuri*1) | 6.000.000| 6.000.000 |
|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| Pregatirea santierului | 300.000| |
300.000|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| Organizarea santierului | 7.526.183| |
7.526.183|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| Lucrari principale: | | |
|
| - Adunatii Copaceni - Giurgiu | 42.643.072|
|42.643.072|
| - Adunatii Copaceni - varianta de | | |
|
| ocolire | 7.631.943| |
7.631.943|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| Asistenta tehnica (instruire si testare)| 13.990| |
13.990|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| Supervizare pe parcursul implementarii | 2.278.000| |
2.278.000|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| Neprevazute*3) | 2.538.985| |
2.538.985|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| Taxe/impozite publice | 2.099.870| 2.099.870*4)|
|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| Altele (mutarea serviciilor) | 1.636.884| |
1.636.884|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
| TOTAL: | 74.477.143| 8.667.111
|65.810.032|
|_________________________________________|___________|_____________|__________|
*1) Costul pentru achizitii de terenuri prezentat este fara nici o taxa.
*2) Costuri efectuate inainte de intocmirea cererii (inclusiv verificarea
finantarii prin PHARE a studiului de fezabilitate si detaliile de proiectare).
*3) Corect justificate si aplicate numai la articolele de buget mentionate.
*4) Alte costuri neeligibile (taxe si impozite, exclusiv T.V.A.).
- euro -
___________________________________________________________________________
| Costuri |Contributia|Cheltuieli |Total cheltuieli|Contributia| Rata |
| totale |sectorului |neeligibile|eligibile | ISPA |asistentei|
| |privat | | | | (%) |
|___________|___________|___________|________________|___________|__________|
| 74.477.143| - | 8.667.111| 65.810.032| 43.434.621| 66 |
|___________|___________|___________|________________|___________|__________|
Rata asistentei: 66%
13. Implicarea institutiilor financiare internationale
Nu
14. Conditii specifice privind masura
Vezi memorandumul de finantare.
ANEXA 1a)
Masura ISPA nr. 2000/RO/16/P/PT/002
Largirea la 4 benzi a drumului national DN 5 Bucuresti - Giurgiu si
varianta de ocolire la Adunatii Copaceni
PLANUL DE ACHIZITII
______________________________________________________________________________
|Oferta| Descrierea lucrarilor si |Tipul |Luna |Rata de
|
|nr. | serviciilor care vor fi |contractului |prevazuta |rambursare
a|
| | licitate |(lucrari, |de lansare|facturilor
|
| | |achizitii |a |legate de
|
| | |sau servicii)|licitatiei|specificul |
| | | |(luna/an)
|contractului|
|______|_________________________________|_____________|__________|____________|
| 1. | Supervizare - Bucuresti - | servicii*) |iulie 2000| 66%*) |
| | Giurgiu | | |
|
|______|_________________________________|_____________|__________|____________|
| 2. | Largirea la 4 benzi a DN 5 | lucrari |decembrie | 66%*) |
| | Adunatii Copaceni - Giurgiu | |2001 |
|
|______|_________________________________|_____________|__________|____________|
| 3. | Constructia variantei de ocolire| lucrari |ianuarie | 66%*) |
| | la Adunatii Copaceni | |2002 |
|
|______|_________________________________|_____________|__________|____________|
| 4. | Finalizarea proiectului tehnic | servicii*)|5 iulie | 66%*) |
| | si a documentatiei de licitatie | |2001 |
|
| | pentru Bucuresti - Giurgiu drum | |semnat |
|
| | expres si varianta de ocolire la| | |
|
| | Adunatii Copaceni | | | |
|______|_________________________________|_____________|__________|____________|
*) Contract semnat pe data de 14 septembrie 2001 cu firma Hyder Consulting
Ltd.
*) Descresterea ratei de asistenta ISPA datorita amendarii memorandumului de
finantare, in vederea includerii in scopul initial al proiectului a
constructiei variantei de ocolire la Adunatii Copaceni.
*) Procedura de negociere cu firma Hyder Consulting Ltd.
Termenii specifici de atribuire a contractelor vor fi disponibili in
Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene si/sau pe Internet.
ANEXA 2
la Amendamentul nr. 2
PLANUL DE FINANTARE
revizuit (bazat pe sumele contractate de la bugetul Uniunii Europene)
Titlul masurii: Largirea la 4 benzi a drumului national DN 5 Bucuresti -
Giurgiu, Romania
Nr. ISPA: 2000/RO/16/P/PT/002
- euro -
______________________________________________________________________________
| Anul | Costul |Costurile | Costurile eligibile
|
| | total
|neeligibile|__________________________________________|
| | | | Total | ISPA | Guvern
|
|____________|__________|___________|_______________|_______________|__________|
| | 1 | 2 | 3 |4 = | 5 |6 = | 7
|
| | = 2 + 3 | | = 5 + 7 |3/1 | |5/3 |
|
| | | | |(%) | |(%) |
|
|____________|__________|___________|__________|____|__________|____|__________|
| 2000 |52.648.025| - |52.648.025| - |34.747.696| 66
|17.900.329|
| 2001 | - | - | - | - | - | - | -
|
| 2002 | - | - | - | - | - | - | -
|
| 2003 | - | - | - | - | - | - | -
|
| 2004 | 7.000.004| - | 7.000.004| - | 4.620.003| 66 |
2.380.001|
| 2005 | 6.162.003| - | 6.162.003| - | 4.066.922| 66 |
2.095.081|
| 2006 | - | - | - | - | - | - | -
|
|Neanualizate| 8.667.111| 8.667.111| - | - | - | - | -
|
|____________|__________|___________|__________|____|__________|____|__________|
| Total: |21.829.118| 8.667.111|65.810.032| 88 |43.434.621| 66
|22.375.411|
|____________|__________|___________|__________|____|__________|____|__________|
- continuare -
_______________________ _______________
| Anul | Costul | | Imprumut |
| | total | | de la IFI*) |
| | | | |
|____________|__________| |_______________|
| | 1 | | 11 | 12 = 11/1|
| | = 2 + 3 | | | (%) |
| | | | | |
|____________|__________| |____|__________|
| 2000 |52.648.025| | - | - |
| 2001 | - | | - | - |
| 2002 | - | | - | - |
| 2003 | - | | - | - |
| 2004 | 7.000.004| | - | - |
| 2005 | 6.162.003| | - | - |
| 2006 | - | | - | - |
|Neanualizate| 8.667.111| | - | - |
|____________|__________| |____|__________|
| Total: |21.829.118| | - | - |
|____________|__________| |____|__________|
*) A se specifica.
ANEXA 3
la Amendamentul nr. 2
IMPLEMENTAREA
prevederilor amendate
Anexa nr. III.1 "Prevederi financiare privind implementarea ISPA"
SECTIUNEA a XI-a
Transparenta in adjudecarea contractelor
- Paragraful (2) a) se modifica astfel:
"(2) a) Participarea la procedurile licitatiei va fi asigurata in
aceiasi termeni tuturor persoanelor fizice si juridice in vederea aplicarii
tratatului pentru toate persoanele fizice si juridice din tarile beneficiare
ISPA si din Cipru, Malta si Turcia."
Anexa nr. III.3 "Model de cerere de plata pentru raportarea
progresului financiar si fizic si pentru solicitarea de modificari"
- Anexa nr. III.3b)*) se modifica astfel:
*) Anexa nr. III.3b) este reprodusa in facsimil.
MODEL CE VA FI TRANSMIS PENTRU COMITETUL DE MONITORIZARE DIN ZIUA/LUNA/ANUL
______________________________________________________________________________
| FISA DE MONITORIZARE ISPA
|
|______________________________________________________________________________|
Toate datele din acest raport trebuie actualizate la 30 iunie sau 31 decembrie
______________________________________________________________________________
| 1A. IDENTIFICAREA MASURII |
|______________________________________________________________________________|
| Numele masurii:
|
| Memorandumul de finantare ISPA nr.:
|
| Agentia de Implementare:
|
| Rata asistentei ISPA:
|
| Semnarea Memorandumului de Finantare - Comisia
|
| - Tara
|
|
|
| Numarul amendamentului - Comisia
|
| - Tara
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 1B. AGENTIA DE IMPLEMENTARE (AI) |
|______________________________________________________________________________|
| Numele:
|
| Adresa: |
| Codul postal: Localitatea:
|
| Persoana de contact:
|
| Telefon: |
| E-mail:
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 2. SCURTA DESCRIERE CRONOLOGICA A ACTIVITATILOR/LUCRARILOR REALIZATE
|
|______________________________________________________________________________|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 3. CONDITII SPECIFICE REFERITOARE LA MASURA (ARTICOLUL 8 AL MEMORANDUMULUI
|
| DE FINANTARE MF) |
|______________________________________________________________________________|
| Referiri la conditiile specifice, daca exista, si precizarea modului in care
|
| au fost indeplinite, precum si a datei indeplinirii (nr. scrisorii Comisiei
|
| prin care se aduce la cunostinta indeplinirea conditiilor respective)
|
|______________________________________________________________________________|
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
C - Costul contractului/costul estimativ al contractului MEURO
T - Tipul cofinantarii Combinata/paralela
D - Data semnarii si numele castigatorului/stadiu*)
______________________________________________________________________________
| 4. ACTUALIZAREA PLANULUI DE ACHIZITII
|
|______________________________________________________________________________|
| Contract (Nr., |Data |Tipul | Data publicarii | C | T | D
|
| Tip & Descriere)*) |publicarii |licitatiei| anuntului de | |
| |
| |anuntului de|vizate*) | licitatie | | | |
| |previzionare| |___________________| | |
|
| |a licitatiei| |Daca |Daca s-a| | |
|
| | | |nu s-a |publicat| | |
|
| | | |publicat | | | |
|
| | | |__________|________| | |
|
| | | |Data |Data, | | |
|
| | | |estimativa|nr. MO, | | |
|
| | | | |Internet| | |
|
|______________________|____________|__________|__________|________|___|___|___|
|Semnat | | | | | | | |
|
| | | | | | | | |
|
|_________|____________|____________|__________|__________|________|___|___|___|
|In | | | | | | | |
|
|pregatire|____________|____________|__________|__________|________|___|___|___|
| | | | | | | | |
|
|_________|____________|____________|__________|__________|________|___|___|___|
*) Specificati contractul principal.
*) Indicati daca acordul contractual va fi conform Cartii FIDIC Rosii,
Galbene sau Argintii. Specificati daca licitatia este locala, internationala
sau restransa si justificati procedura in cazul precalificarii.
*) Pentru contractele aflate in pregatire, oferiti cateva detalii despre
stadiul pregatirii documentelor de licitatie.
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
P - (pana la data raportarii)
D - (de la data raportarii)
______________________________________________________________________________
| 5. PLANUL DE CHELTUIELI UM: EURO
|
|______________________________________________________________________________|
| Anul | Costul eligibil | Platile |Cheltuieli | Cheltuieli
|Diferenta/|
| | total | efectuate |viitoare | totale |Cost
|
| | | |estimative | |total %
|
| |___________________|___________|___________|_______________|(9)=
|
| |Estimarea|Estimarea| P | (%) | D | (%) | (7)= | (%)
|((7)-(2))/|
| |initiala*|acceptata| |(3)/(2)| |(5)/(2)|(3)+(5)|(7)/(2)|/total
(2)|
| | |curenta*| | | | | | | |
| |_________|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
| | (1) | (2) |(3)| (4) |(5)| (6) | (7) | (8) | (9)
|
|_______|_________|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|2000 | | | | | | | | |
|
|_______|_________|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|2001 | | | | | | | | |
|
|_______|_________|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|2002 | | | | | | | | |
|
|Trim. 1| | | | | | | | |
|
|_______|
|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|Trim. 2| | | | | | | | |
|
|_______|
|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|Trim. 3| | | | | | | | |
|
|_______| |_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|Trim. 4| | | | | | | | |
|
|_______|_________|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|2003 | | | | | | | | |
|
|Trim. 1| | | | | | | | |
|
|_______|
|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|Trim. 2| | | | | | | | |
|
|_______|
|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|Trim. 3| | | | | | | | |
|
|_______|
|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|Trim. 4| | | | | | | | |
|
|_______|_________|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|2004 | | | | | | | | |
|
|_______|_________|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|2005 | | | | | | | | |
|
|_______|_________|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|2006 | | | | | | | | |
|
|_______|_________|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
|Total | | | | | | | | |
|
|_______|_________|_________|___|_______|___|_______|_______|_______|__________|
| _ _
|
| Propuneri de schimbare a Planului Financiar Da |_| Nu |_|
|
| Transmise la CE in data de: |
| Vor fi transmise la CE in data de:
|
|
|
| Vor fi prezentate in cadrul Comitetului de Monitorizare (atasati planul si
|
| motivele schimbarii)
|
|______________________________________________________________________________|
* La momentul semnarii Memorandumului de Finantare
* Ultimul Comitet de Monitorizare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
C - Cantitate
EU - Executia fizica de la ultimul Comitet de Monitorizare
EA - Executia fizica pana la actualul Comitet de Monitorizare
CE - Costul eligibil estimat (euro)
CU - Cheltuieli de la ultimul Comitet de Monitorizare
CA - Cheltuieli pana la actualul Comitet de Monitorizare
______________________________________________________________________________
| 6. FISA INFORMATIVA PRIVIND EXECUTIA FIZICA SI FINANCIARA(*)
|
|______________________________________________________________________________|
|Categorii | Executia fizica | Executia financiara
|
| de |____________________________|______________________________________|
|cheltuieli|Indicatori| | |Rata |Indicatori| | |Rata |Progres
|
|eligibile |fizici (*)| | |executiei|financiari| | |executiei |fizic
|
| (*) |__________| | |fizice |__________| | |financiare|
|
| | UM | C |EU | EA| (%) | CE |% din|CU | CA| (5) |
|
| | | | | | | | cost| | | |
|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
| | | (1) |(2)|(3)|4=(3)/(1)|(5) | (6) |(7)|(8)| 9=8/5 |10=4*
|
| | | | | | | | | | | |6/100
|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
| Total | | | | | | | | | |Progres |Progres
|
| | | | | | | | | | |financiar |fizic
|
| | | | | | | | | | |total |total
|
|__________|____|_____|___|___|_________|____|_____|___|___|__________|________|
| *) Asa cum se arata in tabelul 15.1 al Cererii de finantare pentru asistenta
|
| sau asa cum a fost modificat ulterior. In orice caz, ar trebui sa acopere
|
| 100% costul eligibil. |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 7. CAUZA DIFERENTELOR (DACA EXISTA) DINTRE EXECUTIA FIZICA SI CEA FINANCIARA
|
| |
| EXPLICATII PRIVIND INTARZIERILE (DACA EXISTA)
|
|______________________________________________________________________________|
| |
|
|
|
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 8. PROBLEME TEHNICE, FINANCIARE SAU LEGALE (ANEXA III.1 A MF)
|
|______________________________________________________________________________|
|
|
| Se va face referire la orice problema aparuta in implementarea masurii,
|
| incluzand, ca punct de plecare, planul financiar original si se va explica
|
| ce actiuni au fost intreprinse pentru a fi corectate.
|
|
|
| Se va face referire la orice suspendare, corectie financiara si/sau |
| neregularitate.
|
|
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 9. OBSERVATII SI RECOMANDARI ALE AUTORITATILOR DE INSPECTIE NATIONALE SI/SAU
|
| COMUNITARE (ANEXA III.1 A MF)
|
|______________________________________________________________________________|
|
|
| Se va prezenta, pe scurt, observatiile sau recomandarile, daca exista, (cu
|
| referire la sursa) si se va declara modul prin care s-a raspuns la acestea.
|
|
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 10. MASURI ADOPTATE PENTRU PROMOVAREA ASISTENTEI COMUNITARE
|
| (ANEXA III.6 A MF)
|
|______________________________________________________________________________|
| _ _
|
| Panouri ridicate pe santier?* Da |_| Nu |_|
|
| Mijloacele de comunicare utilizate pentru informarea publicului despre
|
| masura:
|
| _ _ _
|
| Presa |_| Televiziune |_| Radio |_|
|
| _
|
| Alte mijloace audio-vizuale |_|
|
| Tipul documentatiei tiparite aflata la dispozitia publicului:
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| 11. DATA PREVAZUTA PENTRU FINALIZARE
|
|______________________________________________________________________________|
|
|
| In MF initial (data finala stabilita in MF initial)
|
| |
| In MF curent (data finala in MF modificat)
|
|
|
| Data prevazuta pentru finalizare |
| _ _
|
| Modificarea datei va fi propusa la CM: Da |_| Nu |_|
|
|______________________________________________________________________________|