În temeiul prevederilor art. 57 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 15 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 38 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 1/2020 privind pensiile ocupaţionale, ale art. 20 din Legea nr. 187/2011 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Fondului de garantare a drepturilor din sistemul de pensii private, precum şi ale art. 4 alin. (3) lit. b) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în baza prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 22 iulie 2020,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă. Articolul INorma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 7/2017 privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale individuale ale entităţilor din sistemul de pensii private, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 248 şi 248 bis din 11 aprilie 2017, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, literele a), b), d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins: a)administratori de fonduri de pensii facultative şi/sau de fonduri de pensii administrate privat şi/sau de fonduri de pensii ocupaţionale, care sunt societăţi de pensii înfiinţate conform prevederilor legale în vigoare; b)fonduri de pensii facultative, fonduri de pensii administrate privat şi fonduri de pensii ocupaţionale, denumite în continuare fonduri de pensii private;........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... d)administratori de fonduri de pensii facultative care sunt societăţi de asigurare pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii facultative şi/sau administratori de fonduri de pensii ocupaţionale care sunt societăţi de asigurare de viaţă pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii ocupaţionale; e)administratori de fonduri de pensii facultative şi/sau de fonduri de pensii ocupaţionale care sunt societăţi de administrare a investiţiilor, pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii facultative şi/sau a fondurilor de pensii ocupaţionale; 2. La articolul 3, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu următorul cuprins: (51) Evaluarea activelor financiare ale fondurilor de pensii ocupaţionale se efectuează în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2020 privind pensiile ocupaţionale, denumită în continuare Legea nr. 1/2020, şi în baza Normei Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 17/2020 privind evaluarea activelor fondurilor de pensii ocupaţionale. 3. La articolul 5 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 5
(1) Administratorii fondurilor de pensii administrate privat şi/sau ai fondurilor de pensii facultative şi/sau ai fondurilor de pensii ocupaţionale, atât pentru activitatea proprie, cât şi pentru activitatea fondului de pensii, precum şi administratorii entităţilor prevăzute la art. 2 lit. c) răspund pentru: 4. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 6Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004, la art. 2 din Legea nr. 204/2006, la art. 3 din Legea nr. 1/2020, precum şi la art. 4 alin. (2) din Legea nr. 187/2011. 5. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Situaţiile prevăzute la alin. (1) se auditează conform Legii nr. 411/2004, Legii nr. 204/2006, respectiv Legii nr. 1/2020, după caz. 6. Titlul capitolului III se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul IIIPrevederi privind situaţiile financiare anuale individuale ale fondurilor de pensii facultative, ale fondurilor de pensii administrate privat şi ale fondurilor de pensii ocupaţionale 7. La articolul 11, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 11
(1) Administratorii de fonduri de pensii facultative şi/sau de fonduri de pensii administrate privat şi/sau de fonduri de pensii ocupaţionale au obligaţia să întocmească situaţiile financiare anuale individuale pentru fiecare fond de pensii facultative şi/sau pentru fiecare fond de pensii administrat privat şi/sau pentru fiecare fond de pensii ocupaţionale pe care îl administrează. 8. Titlul capitolului IV se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul IVPrevederi privind situaţiile financiare anuale specifice administratorilor de fonduri de pensii facultative care sunt societăţi de administrare a investiţiilor sau societăţi de asigurări şi administratorilor de fonduri de pensii ocupaţionale care sunt societăţi de administrare a investiţiilor sau societăţi de asigurare de viaţă 9. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 15
(1) Administratorii de fonduri de pensii facultative şi/sau fonduri de pensii ocupaţionale, prevăzuţi la art. 2 lit. d) şi e), au obligaţia să întocmească situaţiile financiare anuale individuale pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii facultative şi/sau a fondurilor de pensii facultative şi/sau a fondurilor de pensii ocupaţionale, denumite în continuare raport financiar anual privind fondurile de pensii facultative şi/sau fondurile de pensii ocupaţionale.
(2) Raportul financiar anual privind fondurile de pensii facultative şi/sau fondurile de pensii ocupaţionale este însoţit de raportul anual al consiliului de administraţie al administratorului prevăzut la alin. (1) care administrează respectivul fond de pensii facultative şi/sau fond de pensii ocupaţionale. 10. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 16
(1) Dosarul raportului financiar anual prevăzut la art. 15 alin. (1) cuprinde două seturi de informaţii:a)setul nr. 1, care cuprinde:1. raportul financiar anual privind fondurile de pensii facultative şi/sau fondurile de pensii ocupaţionale, aprobat de consiliul de administraţie al entităţilor prevăzute la art. 15 alin. (1); 2. raportul anual al consiliului de administraţie al entităţilor prevăzute la art. 15 alin. (1), pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii facultative şi/sau a fondurilor de pensii ocupaţionale; 3. raportul de audit asupra raportului financiar anual privind fondurile de pensii facultative şi/sau fondurile de pensii ocupaţionale; 4. balanţa de verificare a conturilor sintetice şi analitice la 31 decembrie a exerciţiului financiar pentru care se întocmesc situaţii financiare anuale, specifice activităţii de administrare a fondurilor de pensii facultative şi/sau a fondurilor de pensii ocupaţionale; b)setul nr. 2, care cuprinde:1. situaţiile financiare anuale individuale ale administratorilor de fonduri de pensii facultative care sunt societăţi de administrare a investiţiilor sau societăţi de asigurări şi/sau ale administratorilor de fonduri de pensii ocupaţionale care sunt societăţi de administrare a investiţiilor sau societăţi de asigurări de viaţă, după caz, aprobate de adunarea generală ordinară a acţionarilor entităţilor menţionate la art. 2 lit. d) şi e); 2. raportul anual al consiliului de administraţie al entităţilor prevăzute la art. 15 alin. (1); 3. declaraţia scrisă de asumare a răspunderii pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale, conform art. 30 din Legea nr. 82/1991; 4. raportul de audit, conform legislaţiei în vigoare; 5. hotărârea adunării generale ordinare a acţionarilor entităţilor prevăzute la art. 15 alin. (1) de aprobare a situaţiilor financiare anuale; 6. balanţa de verificare a conturilor sintetice şi analitice la 31 decembrie a exerciţiului financiar pentru care se întocmesc situaţii financiare anuale; 7. propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile.
(2) Raportul financiar anual prevăzut la alin. (1) lit. a) pct. 1 trebuie să cuprindă:a)situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii facultative şi/sau a fondurilor de pensii ocupaţionale, conform anexei nr. C1; b)situaţia veniturilor şi cheltuielilor pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii facultative şi/sau a fondurilor de pensii ocupaţionale, conform anexei nr. C2. 11. La articolul 17, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) se aplică în mod corespunzător şi administratorilor de fonduri de pensii ocupaţionale care sunt societăţi de administrare a investiţiilor sau societăţi de asigurare de viaţă. 12. La articolul 25 litera b), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins: b)pentru fondurile de pensii facultative, fondurile de pensii administrate privat şi fondurile de pensii ocupaţionale: 13. La articolul 26 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)neîntocmirea şi neauditarea raportului financiar anual prevăzut la art. 15 alin. (1);