ORDONANTA
URGENTA Nr. 117 din 21 decembrie 2006
privind procedurile
nationale in domeniul ajutorului de stat
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 1042 din 28 decembrie 2006
Având în vedere:
- interesul public major de continuare a acordării de
ajutoare de stat şi după data aderării la Uniunea Europeană, conform
politicilor economice ale Guvernului,
- abrogarea Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de
stat la data de 31 decembrie 2006, întrucât contravine Tratatului de instituire
a Comunităţii Europene,
- faptul că se transferă competenţele de autorizare a
ajutoarelor de stat de la Consiliul Concurenţei la Comisia Europeană, iar
legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat va fi direct aplicabilă în
România,
ceea ce conferă caracterul excepţional al acestei
ordonanţe de urgenţă, precum şi urgenţa intrării în vigoare la data aderării a
procedurilor naţionale în domeniul ajutorului de stat, pentru a îndeplini
obligaţiile de stat membru al Uniunii Europene, care încep să fie exigibile la
două luni de la această dată, prin transmiterea primului raport privind
îndeplinirea condiţiilor stabilite pentru ajutoarele de stat din zonele libere
şi zonele defavorizate, care beneficiază de perioade de tranziţie,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă de urgenţă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă are ca scop
reglementarea procedurilor naţionale în materia ajutorului de stat, în vederea
aplicării art. 87-89 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene şi a
legislaţiei secundare adoptate în baza acestora.
(2) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă nu se
aplică ajutorului de stat pentru agricultură şi piscicultura, acordat în
conformitate cu dispoziţiile art. 32 din Tratatul de instituire a Comunităţii
Europene.
Art. 2. - In prezenta ordonanţă de urgenţă, termenii
specifici domeniului ajutorului de stat sunt utilizaţi în înţelesul
Regulamentului Consiliului (CE) nr. 659/1999 de stabilire a normelor de
aplicare a art. 93 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, publicat
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 83 din 27 martie 1999, cu
modificările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul
CE 659/1999, al Regulamentului Comisiei (CE) nr.
794/2004 de punere în aplicare a Regulamentului
Consiliului (CE) nr. 659/1999 de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din
Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, publicat în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 140 din 30 aprilie 2004, cu modificările ulterioare, şi
al celorlalte reglementări comunitare în domeniu.
Art. 3. - (1) Ajutorul de stat nou, supus obligaţiei de
notificare, nu poate fi acordat decât după autorizarea acestuia de către
Comisia Europeană sau după ce acesta este considerat a fi fost autorizat.
(2) Ajutorul de stat care nu este supus obligaţiei de
notificare poate fi acordat numai cu respectarea condiţiilor prevăzute de
reglementările în vigoare.
Art. 4. - Alocările specifice din cadrul unei scheme de
ajutor de stat autorizate de Comisia Europeană, în condiţiile art. 88 din
Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, pot fi acordate dacă îndeplinesc
condiţiile stabilite în schemă şi nu este necesară emiterea unui alt act prin
care se stabilesc condiţii suplimentare în acest sens.
Art. 5. - (1) Ajutorul de stat
regional poate fi acordat în conformitate cu reglementările în domeniu şi cu
harta ajutorului regional.
(2) Harta ajutorului regional se adoptă prin hotărâre a
Guvernului României şi se notifică Comisiei Europene, în vederea autorizării
conform procedurii prevăzute de art. 88 alin. (3) din Tratatul de instituire a
Comunităţii Europene.
Art. 6. - Schemele de ajutor de minimis se transmit spre informare Consiliului Concurenţei, în termen de 15
zile de la data adoptării.
Art. 7. - (1) Consiliul
Concurenţei îndeplineşte rolul de autoritate de contact în raporturile dintre
Comisia Europeană şi autorităţile şi instituţiile publice, inclusiv
instituţiile publice implicate în procesul de privatizare, denumite în
continuare autorităţi, alţi furnizori de ajutor de stat şi beneficiarii
de ajutor de stat, implicaţi în procedurile din domeniul ajutorului de stat.
(2) Consiliul Concurenţei acordă asistenţă de
specialitate în domeniul ajutorului de stat autorităţilor, altor furnizori şi
beneficiarilor de ajutor de stat, pentru asigurarea îndeplinirii obligaţiilor
asumate de România în acest domeniu, în calitate de stat membru al Uniunii
Europene, inclusiv în cadrul procesului de elaborare a actelor normative sau
administrative prin care se instituie măsuri de natura ajutorului de stat.
(3) Consiliul Concurenţei asigură informarea
autorităţilor, altor furnizori de ajutor de stat, a beneficiarilor şi a
publicului privind reglementările europene în domeniul ajutorului de stat, prin
publicarea de ghiduri, buletine lunare, sinteze legislative şi de jurisprudenţa
şi alte materiale informative, precum şi prin organizarea de seminarii, mese
rotunde, conferinţe şi altele asemenea.
(4) Consiliul Concurenţei colaborează cu autorităţile,
alţi furnizori şi beneficiarii de ajutor de stat şi îi sprijină în vederea
aplicării corespunzătoare a legislaţiei comunitare.
(5) Consiliul Concurenţei colaborează cu autoritatea
competentă să reprezinte România în faţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor
Europene în cazurile privind ajutorul de stat.
CAPITOLUL II
Procedura de pregătire a notificării şi informării
Art. 8. - (1) Notificările privind măsurile de ajutor
de stat, denumite în continuare notificări, respectiv informările
privind măsurile de ajutor de stat care intră în domeniul de aplicare al
exceptărilor pe categorii de la obligaţia de notificare, denumite în continuare
informări, se transmit Consiliului Concurenţei, care emite un aviz.
(2) Consiliul Concurenţei colaborează cu solicitantul
pentru completarea şi îmbunătăţirea notificărilor sau informărilor în scopul
respectării regulilor comunitare.
(3) In situaţia în care notificările sau informările
sunt modificate după emiterea avizului Consiliului Concurenţei, dar înainte de
transmiterea notificării sau informării către Comisia Europeană, modificările
trebuie transmise Consiliului Concurenţei în vederea avizării.
Art. 9. - Cererea de aviz va fi înaintată Consiliului
Concurenţei de către solicitant, care poate fi orice autoritate în sensul
prezentei ordonanţe de urgenţă.
Art. 10. - (1) Consiliul Concurenţei poate cere date şi
informaţii suplimentare solicitantului.
(2) Dacă informaţiile solicitate nu sunt transmise în
termenul stabilit de Consiliul Concurenţei, acesta emite avizul în baza datelor
care i-au fost puse la dispoziţie.
Art. 11. - Consiliul Concurenţei emite avizul în termen
de cel mult 30 de zile de la primirea cererii de avizare, cu excepţia cazurilor
în care solicitantul cere în scris prelungirea termenelor pentru completarea
notificării sau informării.
Art. 12. - (1) In situaţia în care prin aviz nu au fost
propuse modificări, Consiliul Concurenţei transmite notificarea sau informarea,
de îndată, Comisiei Europene, în forma avizată, după comunicarea avizului către
solicitant.
(2) In situaţia în care prin avizul Consiliului
Concurenţei au fost propuse modificări, dacă solicitantul este de acord cu
acestea, va înainta Consiliului Concurenţei notificarea sau informarea
modificată conform avizului, în termen de 10 zile de la primirea acestuia, în
scopul transmiterii notificării sau informării Comisiei Europene.
(3) In situaţia în care solicitantul nu este de acord
cu modificările propuse în baza reglementărilor comunitare de către Consiliul
Concurenţei, poate cere transmiterea notificării sau a informării în forma pe
care o doreşte, în termen de 10 zile de la primirea avizului.
(4) In cazurile prevăzute la alin. (1)-(3) notificarea
sau informarea se transmite Comisiei Europene prin intermediul Reprezentanţei
permanente a României pe lângă Uniunea Europeană.
(5) Dacă solicitantul nu cere transmiterea
notificării sau informării, în conformitate cu dispoziţiile alin. (3) sau nu transmite
notificarea sau informarea în conformitate cu dispoziţiile alin. (2), se
consideră că a renunţat la aceasta.
CAPITOLUL III
Procedura în faţa Comisiei Europene
Art. 13. - (1) Consiliul Concurenţei reprezintă România
în faţa Comisiei Europene în procedurile comunitare privind ajutorul de stat.
(2) Consiliul Concurenţei este autoritatea competentă
să transmită Comisiei Europene notificările, informările, respectiv
raportările, întocmite potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
(3) Consiliul Concurenţei împreună cu autorităţile
reprezintă România în cadrul Comitetului consultativ în domeniul ajutorului de
stat şi în relaţiile cu alte instituţii şi organisme comunitare cu atribuţii în
această materie.
Art. 14. - (1) Autorităţile, alţi furnizori şi
beneficiarii ajutorului de stat au obligaţia să transmită Consiliului
Concurenţei, în termenele stabilite de acesta, toate informaţiile necesare
pentru derularea procedurilor în faţa Comisiei Europene.
(2) Termenele stabilite de Consiliul Concurenţei
potrivit alin. (1) nu pot fi mai mici de 30 de zile, cu excepţia situaţiei în
care datele, informaţiile şi documentele cu privire la ajutoarele de stat sunt
solicitate de Comisia Europeană sau reglementările comunitare în termene mai
scurte.
(3) Consiliul Concurenţei se consultă cu autorităţile
şi alţi furnizori, după caz, la elaborarea răspunsurilor, explicaţiilor,
formulărilor de poziţii sau a altor acte, în scopul transmiterii acestora
Comisiei Europene, prin intermediul Reprezentanţei permanente a României pe
lângă Uniunea Europeană.
(4) In susţinerea notificării în faţa Comisiei
Europene, Consiliul Concurenţei va fi asistat de către autoritatea care a
elaborat notificarea.
Art. 15. - (1) Consiliul Concurenţei informează, de
îndată, autoritatea sau alţi furnizori, după caz, cu privire la deciziile
adoptate de Comisia Europeană potrivit art. 4, 7, art. 10 alin. (3) şi art. 11
din Regulamentul CE 659/1999, primite prin intermediul Reprezentanţei
permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, trimiţând totodată şi o copie
a deciziei în cauză.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică în mod
corespunzător în situaţia în care, în conformitate cu dispoziţiile art. 18 din
Regulamentul CE 659/1999, Comisia Europeană adoptă o recomandare de măsuri
adecvate.
(3) Consiliul Concurenţei publică pe site-ul său,
care devine punct naţional de informare, informaţiile publice privind adoptarea
de către Comisia Europeană a deciziilor în domeniul ajutorului de stat.
Art. 16. - Consiliul Concurenţei, la cererea transmisă
în timp util de solicitant, retrage notificarea înainte de emiterea unei
decizii de către Comisia Europeană. Cererea de retragere va fi comunicată
Comisiei Europene de către Consiliul Concurenţei, prin intermediul
Reprezentanţei permanente a României pe lângă Uniunea Europeană.
CAPITOLUL IV
Monitorizarea ajutoarelor de stat
Art. 17. - Consiliul Concurenţei monitorizează
ajutoarele de stat în sensul prevederilor din regulamentele comunitare
referitoare la acţiunile de monitorizare, în baza raportărilor, informaţiilor
şi datelor transmise de furnizori, care pot fi autorităţi şi alţi furnizori de
ajutor de stat.
Art. 18. - (1) Furnizorii de
ajutor de stat sunt obligaţi să urmărească modul de utilizare a ajutoarelor de
stat acordate şi să transmită Consiliului Concurenţei, în formatul solicitat de
acesta, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor
de stat la nivel naţional, inclusiv pentru întocmirea rapoartelor şi
informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat
membru al Uniunii Europene.
(2) Beneficiarii de ajutor de stat au obligaţia să
transmită furnizorului raportări periodice, precum şi alte informaţii cu privire la ajutorul de stat
acordat, conform cererii acestuia, sub sancţiunile prevăzute de lege.
Art. 19. - (1) Consiliul Concurenţei întocmeşte şi
actualizează inventarul ajutoarelor de stat, pe baza raportărilor, datelor şi
informaţiilor primite de la furnizori, potrivit prevederilor prezentei
ordonanţe de urgenţă.
(2) Consiliul Concurenţei organizează registrul
ajutoarelor de stat şi elaborează raportul anual al ajutoarelor de stat
acordate în România şi alte rapoarte necesare îndeplinirii obligaţiilor de stat
membru, pe baza inventarului ajutoarelor de stat, a raportărilor transmise de furnizori,
respectiv a răspunsurilor primite la cererile de informaţii ale Consiliului
Concurenţei către furnizori.
(3) Datele şi informaţiile necesare întocmirii şi
actualizării inventarului, precum şi elaborării rapoartelor specifice se
transmit de către furnizorii de ajutor de stat, conform procedurilor stabilite
prin regulament al Consiliului Concurenţei.
Art. 20. - Inventarul ajutoarelor de stat se
actualizează, în special, cu date referitoare la noile scheme de ajutor de stat
şi la noile ajutoare de stat individuale autorizate, precum şi la cele
exceptate de la obligaţia notificării.
Art. 21. - Beneficiarii de ajutor de stat au obligaţia
să ţină o evidenţă specifică a ajutoarelor primite.
Art. 22. - Furnizorii şi beneficiarii de ajutor de stat
răspund, potrivit legii, pentru realitatea şi corectitudinea datelor şi
informaţiilor transmise Consiliului Concurenţei.
Art. 23. - (1) Consiliul Concurenţei elaborează
raportul anual privind ajutoarele de stat acordate în România, care este supus
aprobării Guvernului. In vederea asigurării transparenţei în acest domeniu,
raportul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se transmite Comisiei Europene.
(2) Raportul anual privind ajutoarele de stat cuprinde
date şi informaţii despre ajutoarele de stat acordate în ultimii 3 ani,
inclusiv anul pentru care se face raportarea, în special cu privire la
valoarea, obiectivul, tipul şi modalităţile de acordare a acestora.
Art. 24. - Termenele stabilite de Consiliul Concurenţei
sau de furnizorii de ajutor de stat pentru primirea de raportări, informaţii şi
date în procesul de monitorizare nu pot fi mai mici de 30 de zile, respectiv de
20 de zile în cazul celor stabilite de furnizori, cu excepţia situaţiei în care
datele, informaţiile şi documentele cu privire la ajutoarele de stat sunt
solicitate de Comisia Europeană sau reglementările comunitare în termene mai
scurte.
Art. 25. - (1) Consiliul Concurenţei împreună cu
furnizorii de ajutor de stat desemnează reprezentanţii autorizaţi să asiste
Comisia Europeană în controlul la faţa locului.
(2) In cazul în care Comisia
Europeană procedează la un control la faţa locului, potrivit dispoziţiilor art.
22 din Regulamentul CE 659/1999, Consiliul Concurenţei împreună cu autorităţile
pot formula obiecţiuni la desemnarea experţilor de către Comisia Europeană.
(3) Consiliul Concurenţei,
autorităţile, alţi furnizori şi beneficiarii de ajutor de stat colaborează cu
personalul împuternicit de Comisia Europeană pentru realizarea controlului la
faţa locului.
CAPITOLUL V
Rambursarea, recuperarea, suspendarea sau recuperarea
provizorie a ajutorului de stat ilegal şi a
ajutorului de stat utilizat abuziv
Art. 26. - (1) Beneficiarul unui ajutor de stat este
obligat să ramburseze suma reprezentând echivalentul ajutorului de stat a cărui
recuperare a fost dispusă de Comisia Europeană, cu excepţia situaţiei în care
punerea în aplicare a deciziei Comisiei Europene a fost suspendată, în
conformitate cu reglementările comunitare. Ajutorul de stat care trebuie
rambursat sau recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii
până la data recuperării sau a rambursării.
(2) Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită
potrivit prevederilor Regulamentului CE 659/1999.
(3) Beneficiarul nu mai poate primi niciun alt ajutor
de stat până la îndeplinirea obligaţiei prevăzute la
alin. (1).
Art. 27. - (1) Consiliul Concurenţei trimite de îndată
furnizorului de ajutor de stat o copie a deciziei Comisiei Europene prin care
s-a dispus recuperarea ajutorului de stat ilegal sau a ajutorului utilizat
abuziv, primită prin intermediul Reprezentanţei permanente a României pe lângă
Uniunea Europeană.
(2) Furnizorul de ajutor de stat transmite
beneficiarului de îndată o copie a deciziei Comisiei Europene.
(3) Furnizorii de ajutor de stat au obligaţia de a
lua de îndată toate măsurile necesare pentru aplicarea deciziei Comisiei
Europene, în vederea îndeplinirii obligaţiilor de stat membru.
Art. 28. - Furnizorul de ajutor de stat înştiinţează
beneficiarul ajutorului de stat cu privire la obligaţia de rambursare sau
recuperare a ajutorului de stat ilegal sau utilizat abuziv care rezultă din
decizia Comisiei Europene.
Art. 29. - (1) In cazul în care beneficiarul nu
rambursează ajutorul de stat, furnizorul, în baza deciziei Comisiei Europene,
se va adresa Curţii de Apel Bucureşti pentru ca aceasta să dispună anularea
actului prin care a fost acordat ajutorul de stat şi, pe cale de consecinţă,
recuperarea acestuia şi a dobânzii aferente.
(2) Hotărârea Curţii de Apel Bucureşti este supusă
recursului. Recursul se judecă la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările
ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
Art. 30. - (1) Consiliul Concurenţei îndeplineşte rolul
de autoritate de contact între Comisia Europeană şi furnizorii de ajutor de
stat în procedura de adoptare a deciziilor de suspendare sau recuperare
provizorie a ajutoarelor de stat, în conformitate cu dispoziţiile art. 11 din
Regulamentul CE 659/1999.
(2) Consiliul Concurenţei transmite de îndată
furnizorului o copie a deciziei prin care s-a dispus suspendarea sau
recuperarea provizorie a ajutorului de stat. Furnizorii de ajutor de stat au
obligaţia de a lua măsurile necesare pentru aplicarea deciziei Comisiei
Europene.
(3) In cazul în care Comisia Europeană a decis
recuperarea provizorie a ajutorului de stat, dispoziţiile art. 29 se aplică în
mod corespunzător.
Art. 31. - In situaţia în care Comisia Europeană a
decis suspendarea ajutorului de stat în conformitate cu dispoziţiile art. 11
alin. (1) din Regulamentul CE 659/1999, furnizorul de ajutor de stat suspendă
acordarea acestuia de la data
primirii deciziei Comisiei Europene prin intermediul Reprezentanţei permanente
a României pe lângă Uniunea Europeană. Actul prin care furnizorul de ajutor de
stat dispune suspendarea ajutorului de stat are ca efect încetarea imediată a
acordării acestuia, până la stabilirea compatibilităţii măsurii de sprijin
financiar cu regulile comunitare.
Art. 32. - (1) Furnizorii de ajutor de stat transmit
Consiliului Concurenţei date, informaţii şi documente cu privire la stadiul
recuperării, al recuperării provizorii sau al suspendării ajutoarelor de stat.
(2) In aplicarea prevederilor referitoare la ajutorul
de stat ilegal şi la cel utilizat abuziv, furnizorii de ajutor de stat pot să
emită proceduri proprii.
CAPITOLUL VI
Contravenţii şi sancţiuni
Art. 33. - (1) Constituie contravenţii, dacă potrivit
legii penale nu constituie infracţiuni, şi se sancţionează cu avertisment sau
amendă cuprinsă între 5.000 lei şi 40.000 lei următoarele fapte ale beneficiarilor de ajutor de stat:
a) furnizarea de informaţii şi documente inexacte sau
incomplete, precum şi nefurnizarea informaţiilor şi documentelor solicitate în
termenele stabilite de Consiliul Concurenţei sau de furnizori autorităţi publice;
b) refuzul de a se supune controlului desfăşurat
conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă;
c) refuzul acordării explicaţiilor solicitate conform
prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă;
d) neîndeplinirea obligaţiei de organizare a
evidenţei specifice privind ajutoarele de stat primite.
(2) Constituie contravenţii, dacă potrivit legii
penale nu constituie infracţiuni, şi se sancţionează cu avertisment sau cu
amendă cuprinsă între 5.000 lei şi 40.000 lei următoarele fapte ale furnizorilor de ajutor de stat:
a) furnizarea de informaţii şi documente inexacte sau
incomplete, precum şi nefurnizarea informaţiilor şi documentelor solicitate în
termenele stabilite de Consiliul Concurenţei, cu excepţia art. 10 alin. (1) şi
art. 12;
b) refuzul acordării
explicaţiilor solicitate conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă;
c) neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 6 si
art. 27 alin. (3).
(3) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se constată
şi se sancţionează de Consiliul Concurenţei sau de furnizori autorităţi
publice, după caz, prin persoane împuternicite.
(4) Contravenţiile prevăzute la alin. (2) se constată
şi se sancţionează de Consiliul Concurenţei, prin persoane împuternicite.
(5) Personalul Consiliului Concurenţei, la
solicitare, beneficiază de protecţie din partea organelor abilitate ale
statului.
(6) Contravenţiilor prevăzute la alin. (1) li se
aplică prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contravenţiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 180/2002, cu
modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 34. - (1) In scopul aplicării prezentei ordonanţe
de urgenţă, Consiliul Concurenţei adoptă regulamente şi instrucţiuni, în
funcţie de evoluţia acquis-ului comunitar.
(2) Regulamentele, instrucţiunile şi orice modificare
adusă acestora necesită avizul Consiliului Legislativ, pentru a putea fi
adoptate în plenul Consiliului Concurenţei, urmând a fi publicate în Monitorul
Oficial al României, Partea I, prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei.
Art. 35. - (1) Informaţiile având caracter de secret de
afaceri cu privire la beneficiarii de ajutor de stat reprezintă secret
profesional şi urmează regimul juridic prevăzut de reglementările în materie.
(2) Secretul profesional nu este încălcat în cazul
transmiterii de rapoarte, informaţii sau documente cerute pentru punerea în
aplicare a procedurilor naţionale şi comunitare în domeniul ajutorului de stat
şi al publicării de rapoarte, sinteze şi alte documente întocmite în
conformitate cu prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. 36. - Echivalentul în euro al ajutorului de stat
este stabilit în funcţie de cursul de schimb valutar stabilit de Banca
Naţională a României la data acordării.
Art. 37. - (1) Prezenta
ordonanţă de urgenţă intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
(2) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe
de urgenţă, Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, republicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 744 din 16 august 2005, se abrogă.
(3) Procedura de examinare a notificărilor
înregistrate la Consiliul Concurenţei în baza Legii nr. 143/1999, republicată,
pentru care nu s-au emis decizii până la data intrării în vigoare a prezentei
ordonanţe de urgenţă, încetează de drept la această dată.
(4) Investigaţiile în derulare, iniţiate potrivit
prevederilor Legii nr. 143/1999, republicată, încetează de drept la data
intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(5) Deciziile Consiliului Concurenţei continuă să-şi
producă efectele.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul integrării europene,
Anca Daniela Boagiu
Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor
Statului,
Teodor Atanasiu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor
Gheorghe Vlădescu