Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.121 din 22.07.2020

pentru completarea art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2017 privind aprobarea participării României la Programul pentru şcoli al Uniunii Europene şi pentru adoptarea unor măsuri privind redistribuirea stocurilor de produse înregistrate ca urmare a suspendării cursurilor în unităţile de învăţământ preuniversitar
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 665 din 27 iulie 2020



SmartCity1

Având în vedere starea de alertă instituită pentru 30 de zile începând cu 18 mai 2020, conform dispoziţiilor art. 1 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, prelungită ulterior prin dispoziţiile art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 17 iulie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările ulterioare,ţinând cont de faptul că suspendarea cursurilor în unităţile de învăţământ preuniversitar a afectat distribuirea produselor în cadrul Programului pentru şcoli în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 559/2019 privind stabilirea bugetului pentru implementarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023 pentru anul şcolar 2019-2020, precum şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 640/2017 pentru aprobarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023 şi pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul şcolar 2017-2018,luând în considerare faptul că derularea contractelor încheiate pentru distribuţia produselor presupune un grafic de producţie şi livrare şi că aspectul perisabil al produselor, precum şi imposibilitatea valorificării acestora prin vânzare implică riscul ca produsele să nu poată fi consumate ca urmare a depăşirii datei durabilităţii minimale şi a lipsei deciziei de a le redistribui altor beneficiari,având în vedere solicitările autorităţilor contractante şi ale furnizorilor adresate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură de a adopta prevederile legislative care să permită redistribuirea produselor a căror dată a durabilităţii minimale nu este depăşită către alţi beneficiari pentru a evita înregistrarea de costuri suplimentare pentru furnizori şi a evita risipa alimentară,luând în considerare faptul că neadoptarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ ar avea consecinţe negative, respectiv:depăşirea datei durabilităţii minimale stabilite a produselor care fac obiectul distribuţiei în cadrul Programului pentru şcoli şi imposibilitatea valorificării acestora prin consum ca urmare a redistribuirii către alţi beneficiari;creşterea risipei alimentare, ceea ce ar intra în conflict cu unul dintre obiectivele Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023, acela de a-i educa pe copii în spiritul consumului raţional şi al evitării risipei alimentare;imposibilitatea plăţii produselor contractate, deja pregătite pentru livrare în şcoli şi grădiniţe la momentul suspendării cursurilor în unităţile de învăţământ şi al instituirii stării de urgenţă şi, ulterior, a stării de alertă, în lipsa unei baze legale exprese,ţinând cont că toate elementele prezentate vizează interesul public general şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul IDupă alineatul (2) al articolului 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2017 privind aprobarea participării României la Programul pentru şcoli al Uniunii Europene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 22 august 2017, aprobată cu completări prin Legea 55/2018, cu completările ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
(3) În situaţia suspendării cursurilor în unităţile de învăţământ preuniversitar, disponibilul de produse contractate şi nedistribuite se poate redistribui către organizaţii umanitare, unităţi sanitare, de asistenţă socială, de îngrijire şi asistenţă medico-socială sau în favoarea beneficiarilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, în baza unei metodologii stabilite prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, care se elaborează în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Articolul II
(1) Produsele contractate conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 559/2019 privind stabilirea bugetului pentru implementarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023 pentru anul şcolar 2019-2020, precum şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 640/2017 pentru aprobarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023 şi pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul şcolar 2017-2018, rămase nedistribuite ca urmare a suspendării cursurilor în unităţile de învăţământ preuniversitar, pot fi redistribuite către organizaţii umanitare, unităţi sanitare, de asistenţă socială, de îngrijire şi asistenţă medico-socială sau în favoarea beneficiarilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.
(2) Pentru a fi redistribuite, produsele prevăzute la alin. (1) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a)produsele să se fi aflat în stocul furnizorului la data suspendării cursurilor în unităţile de învăţământ preuniversitar, respectiv 11 martie 2020, potrivit prevederilor art. 2 din Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă nr. 6/2020 privind aprobarea unor măsuri suplimentare de combatere a noului coronavirus; b)produsele aflate în stoc au fost fabricate/achiziţionate în scopul distribuirii conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 559/2019; c)produsele să corespundă întocmai, din punctul de vedere al denumirii şi caracteristicilor, cu cele prevăzute în contractele/ acordurile-cadru de furnizare; d)să fie produse gata de consum, în sensul că nu mai necesită prelucrări suplimentare, cu excepţia merelor care pot fi spălate şi ambalate, fără ca aceste operaţiuni să conducă la creşterea preţului prevăzut în contractele/acordurile-cadru de furnizare; e)să fie inventariate cantitativ şi calitativ la furnizor, atât faptic, cât şi scriptic, în baza documentelor de evidenţă a gestiunii; f)data durabilităţii minimale să nu fie depăşită la momentul redistribuirii.
(3) Consiliile judeţene şi/sau locale adoptă toate măsurile necesare în vederea modificării clauzelor contractuale pentru asigurarea posibilităţii redistribuirii produselor către destinatarii prevăzuţi la alin. (1), cu respectarea prevederilor legale în domeniul achiziţiilor publice.
(4) Consiliile judeţene şi/sau locale asigură pista de audit a acţiunilor întreprinse prin stabilirea listei beneficiarilor şi prin întocmirea unui proces-verbal de inventariere a produselor, al cărui format este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă, precum şi în baza altor documente care însoţesc produsele redistribuite către aceştia, conform prevederilor legale în vigoare, având în vedere că produsele în cauză fac obiectul plăţii în baza contractelor de furnizare încheiate.
(5) Inventarierea produselor se realizează de comisia prevăzută la art. 18 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 640/2017 pentru aprobarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023 şi pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul şcolar 2017-2018, cu modificările şi completările ulterioare.
(6) Plata produselor contractate se face pe baza documentelor stabilite conform alin. (4) şi se asigură din sumele repartizate pe judeţe şi pentru municipiul Bucureşti, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 559/2019.
PRIM-MINISTRULUDOVIC ORBANContrasemnează:p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,George Scarlat,secretar de statp. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Pecingină,secretar de statp. Ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei,Vetuţa Stănescu,secretar de statMinistrul sănătăţii,Nelu TătaruMinistrul educaţiei şi cercetării,Cristina Monica AnisieANEXĂPROCES-VERBAL DE INVENTARIERE A PRODUSELOR Încheiat astăzi, ........ ................ ................ ................ ......... Comisia de inventariere cantitativă şi calitativă, înfiinţată în baza Deciziei nr. ............ din ................, compusă din: Responsabil: ........ ................ ................ ................ ......... Membri: ........ ................ ................ ................ ................ ........ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ .............. , a efectuat inventarierea produselor aparţinând S.C. ........ ........ ......... - S.R.L./S.A., în calitate de furnizor în cadrul Programului pentru şcoli în anul şcolar 2019-2020, la adresa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ......... . Inventarierea s-a efectuat prin verificarea fizică a produselor aflate în proprietatea S.C. ........ ........ ............ - S.R.L./S.A. şi a prevederilor contractuale referitoare la produsele furnizate. Au fost inventariate următoarele produse:

Produs Număr porţii Data producţiei Data durabilităţii minimale
 Mere
 Pere
 Struguri de masă
 Prune
 Morcov, păstârnac, ţelină rădăcină, sfeclă roşie
 Ardei graşi
 Castraveţi proaspeţi
Produs Număr porţii Data producţiei Data durabilităţii minimale
 Lapte pasteurizat
 Lapte UHT
 Iaurt
 Lapte acru
 Lapte covăsit
 Chefir
 Sana
 Alte sortimente de lapte fermentate sau acrite
Produs Număr porţii Data producţiei Data durabilităţii minimale
 Corn
 Baton
 Covrigi simpli
 Biscuiţi uscaţi

Concluzii şi propuneri În urma inventarierii s-au constatat următoarele:

Produsele se aflau în stocul furnizorului la data suspendării cursurilor în unităţile de învăţământ preuniversitar, respectiv 11 martie 2020.  DA  NU
Produsele aflate în stoc au fost fabricate/achiziţionate în scopul distribuirii conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 559/2019.  DA  NU
Produsele corespund întocmai, din punctul de vedere al denumirii şi caracteristicilor, cu cele prevăzute în contractele/acordurile-cadru de furnizare.  DA  NU
Produsele sunt gata de consum şi nu mai necesită prelucrări suplimentare, cu excepţia merelor care pot fi spălate şi ambalate, fără ca aceste operaţiuni să conducă la creşterea preţului prevăzut în contractele/acordurile-cadru de furnizare.  DA  NU
Produsele au putut fi inventariate cantitativ şi calitativ, atât faptic cât şi scriptic, în baza documentelor de evidenţă a gestiunii la adresa indicată de furnizor.  DA  NU
Data durabilităţii minimale a produselor nu este depăşită.  DA  NU

Produsele inventariate pot fi redistribuite conform legislaţiei în vigoare (Se va indica actul normativ în baza căruia se redistribuie produsele.):  DA  NU Aceste concluzii şi propuneri vor fi înaintate spre aprobare consiliului judeţean/local pentru a se lua decizia finală. Drept care s-a întocmit prezentul proces-verbal. Comisia de inventariere: Responsabil: ........ ................ ............... Membri: ........ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ........ ........... Data:



SmartCity5

COMENTARII la OUG 121/2020

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 121 din 2020
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 121/2020
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu