ORDIN Nr. 10
din 21 iulie 2009
pentru punerea în aplicare a
Normelor privind Fondul de garantare
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 517 din 28 iulie 2009
In temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) şi (27) din
Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea
asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,
potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor din data de 21 iulie 2009, prin care s-au adoptat Normele
privind Fondul de garantare,
preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor
emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se pun în aplicare Normele privind Fondul
de garantare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
(2) Normele prevăzute la alin. (1) intră în vigoare la
data publicării lor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Normele privind Fondul de garantare, aprobate prin Ordinul
preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.115/2005, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 546 din 28 iunie 2005, precum
şi Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 9/2007
pentru modificarea şi completarea Normelor privind Fondul de garantare,
aprobate prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
3.115/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 533 din 7
august 2007.
Art. 3. - Departamentul Fond de garantare din cadrul
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor va asigura ducerea la îndeplinire a
prevederilor prezentului ordin.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
ANEXA
NORME
privind Fondul de garantare
CAPITOLUL I
Constituirea, destinaţia şi reprezentarea
Fondului de garantare
Art. 1. - Prezentele norme reglementează procedurile de
constituire, de administrare şi de utilizare a Fondului de garantare prevăzut
la art. 60 din Legea nr. 136/1995 privind asigurările şi reasigurările în
România, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi procedurile
specifice de plată a sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, conform
dispoziţiilor Legii nr. 503/2004 privind redresarea financiară şi falimentul
societăţilor de asigurare.
Art. 2. - Fondul de garantare, denumit în continuare Fond,
se constituie din următoarele surse financiare:
a) sume plătite de asigurători cu titlu de contribuţii
la constituirea Fondului, datorate distinct pentru cele două categorii de
asigurări, asigurări generale şi, respectiv, asigurări de viaţă, conform art.
60 alin. 2 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare;
b) sume plătite de asigurători cu titlu de dobânzi şi
penalităţi de întârziere pentru neachitarea la termen a contribuţiei legale,
conform art. 62 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările
ulterioare;
c) sume rezultate din fructificarea disponibilităţilor
Fondului, conform art. 60 alin. 3 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi
completările ulterioare;
d) sume provenite din alte surse, potrivit legii;
e) contribuţiile datorate se stabilesc la nivel leu
fără subdiviziuni, prin rotunjire la un leu pentru fracţiunile de peste 50 de
bani inclusiv şi prin neglijarea fracţiunilor de până la 49 de bani inclusiv.
Art. 3. - (1) Calculul sumelor datorate cu titlu de
contribuţie la constituirea Fondului se efectuează de către asigurători,
separat pentru asigurările generale şi, respectiv, pentru asigurările de viaţă,
pe baza evidenţelor contabile lunare ale acestora, după cum urmează: la suma
totală a primelor brute încasate din activitatea de asigurare directă şi din
coasigurare se aplică o cotă procentuală, stabilită conform art. 60 alin. 2 din
Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare, obţinându-se
suma datorată Fondului.
(2) Primele brute de asigurare încasate se determină
astfel: la rulajul creditor al contului 401 „Decontări privind primele de
asigurare" se adaugă rulajul creditor al contului 405 „Decontări privind
operaţiunile de coasigurare", diminuate cu rulajul debitor al contului 402
„Prime anulate şi de restituit". Asigurătorii care au evidenţiat în
contabilitate sumele încasate în creditul contului 474 „Venituri înregistrate
în avans", iar la intrarea în vigoare a contractului de asigurare au
debitat direct contul 474 „Venituri înregistrate în avans" prin contul 701
„Venituri din prime brute subscrise privind asigurările de viaţă directe"
şi/sau prin contul 702 „Venituri din prime brute subscrise privind asigurările
generale directe" vor adăuga la baza de calcul a contribuţiei datorate
Fondului şi rulajul debitor al contului 474, aferent acestor sume.
(3) In contabilitatea asigurătorilor, constituirea
Fondului se reflectă în debitul contului 643 „Cheltuieli cu alte impozite, taxe
şi vărsăminte asimilate", respectiv 6431 „Cheltuieli cu alte impozite,
taxe şi vărsăminte asimilate privind asigurările de viaţă" şi 6432
„Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate privind asigurările
generale", prin creditul contului 443 „Fonduri speciale privind
activitatea de asigurări", respectiv 4431 „Fonduri speciale privind
activitatea de asigurări de viaţă" şi 4432 „Fonduri speciale privind
activitatea de asigurări generale".
(4) Cota procentuală prevăzută la alin. (1) se
stabileşte prin hotărâre a Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
la propunerea departamentului specializat din cadrul Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor, distinct pentru categoria de asigurări generale şi, respectiv,
pentru categoria de asigurări de viaţă. Cota procentuală se aprobă prin ordin
al preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, care se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu prevederile art. 9
din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea
asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 4. - (1) Contribuţia datorată de asigurători
pentru constituirea Fondului se virează lunar, în moneda naţională - leu, până
în ultima zi lucrătoare a lunii următoare celei pentru care se face raportarea,
în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
(2) Pentru neachitarea la termen a contribuţiilor
datorate Fondului, asigurătorii sunt obligaţi să plătească dobânzi şi/sau
penalităţi de întârziere, conform art. 62 din Legea nr. 136/1995, cu
modificările şi completările ulterioare. Dobânzile şi penalităţile de
întârziere se evidenţiază separat pe ordinul de plată prin care se achită
contribuţia si se virează în contul Fondului prevăzut la alin. (1).
Art. 5. - (1) Asigurătorii sunt obligaţi să întocmească
şi să transmită lunar Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, până în ultima
zi lucrătoare a lunii curente pentru luna expirată, raportările privind modul
de constituire şi de virare a contribuţiei datorate Fondului, distinct pentru
categoria de asigurări generale şi, respectiv, pentru asigurări de viaţă,
potrivit art. 20 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi
completările ulterioare, conform anexei nr. 1A la prezentele norme.
(2) In cazul transmiterii unei situaţii rectificative,
aceasta se va face în forma prevăzută în anexa nr. 1B la prezentele norme. Este
admisă o singură situaţie rectificativă aferentă contribuţiei pentru o lună de
raportare. Prevederile art. 4 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
(3) Datele şi/sau informaţiile conţinute în
raportările lunare se stabilesc potrivit prevederilor art. 3. Odată cu
transmiterea raportărilor, asigurătorii anexează în mod obligatoriu şi o
declaraţie pe propria răspundere, dată sub semnătura reprezentantului legal al
acestora, sub sancţiunile prevăzute de Codul penal pentru infracţiunile de
înşelăciune şi/sau de fals în declaraţii, prin care se atestă că datele şi/sau
informaţiile transmise sunt reale, corecte şi complete.
Art. 6. -Asigurătorii pot efectua operaţiuni de
regularizare şi/sau de compensare a sumelor virate la Fond, pe baza
documentelor justificative, cu aprobarea prealabilă a Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor.
Art. 7. - (1) Fondul are ca destinaţie plata
indemnizaţiilor/despăgubirilor rezultate din contractele de asigurare
facultative şi obligatorii încheiate, în condiţiile legii, cu societatea de
asigurare faţă de care s-a constatat starea de insolventă, în limita disponibilităţilor
existente în conturile Fondului la momentul plăţii.
(2) In cazul contractelor de asigurare, altele decât
cele de asigurare de viaţă, plata indemnizaţiilor/despăgubirilor de la Fond se
poate face numai în condiţiile producerii riscurilor asigurate cuprinse în
contractele de asigurare respective.
Art. 8. - Reprezentarea Fondului în faţa autorităţilor
publice, a instanţelor judecătoreşti, a organelor judiciare şi/sau a oricăror
altor persoane fizice şi/sau juridice, după caz, se face de către Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor, prin departamentul specializat constituit în
cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, prevăzut la art. 9 alin. (1).
CAPITOLUL II
Administrarea şi structura bugetului de venituri şi
cheltuieli al Fondului
Art. 9. - (1) Administrarea, gestionarea şi utilizarea
Fondului se efectuează de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, în
calitate de administrator al Fondului, printr-un departament specializat
constituit în cadrul acesteia. Structura şi regulamentul de organizare şi
funcţionare ale departamentului specializat şi limitele de salarizare a
personalului angajat din cadrul acestuia sunt aprobate prin hotărâre a
Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor şi fac parte din
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor, precum şi din regulamentul de salarizare al acesteia. Consiliul
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor poate desemna unul sau mai mulţi dintre
membrii săi, în vederea coordonării activităţii departamentului şi a
exercitării unor atribuţii specifice privind administrarea, gestionarea şi
utilizarea Fondului. In limitele cheltuielilor de personal prevăzute în bugetul
de venituri şi cheltuieli al Fondului, precum şi în limita structurii de personal
aprobate de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, coordonatorul
desemnat organizează recrutarea, angajarea, promovarea, perfecţionarea
profesională, salarizarea şi evidenţa personalului necesar, luând orice măsură
administrativă legală pentru buna funcţionare a departamentului.
(2) Departamentul specializat prevăzut la alin. (1)
are ca principale atribuţii verificarea dosarelor de daună şi a creanţelor de
asigurări înregistrate în evidenţele administratorului Fondului, precum şi
plata de la Fond, în condiţiile legii, a creanţelor de asigurări aprobate de
comisia specială prevăzută la art. 23 alin. (2) din Legea nr. 503/2004, conform
listelor creditorilor de asigurări îndreptăţiţi la primirea sumelor cuvenite
din disponibilităţile Fondului.
(3) Departamentul specializat prevăzut la alin. (1) îşi
desfăşoară activitatea la sediul reprezentanţei din Bucureşti a Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor. Reprezentanţa se înfiinţează în municipiul
Bucureşti, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (3) din Legea nr.
32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, ca sediu secundar al
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, fără personalitate juridică.
Art. 10. - Bugetul de venituri şi cheltuieli al
Fondului cuprinde:
a) la partea de venituri: veniturile pe sursele de
finanţare, conform art. 2;
b) la partea de cheltuieli:
- cheltuielile privind plata
indemnizaţiilor/despăgubirilor cuvenite creditorilor de asigurări de viaţă;
- cheltuielile privind plata
indemnizaţiilor/despăgubirilor cuvenite creditorilor de asigurări generale;
- cheltuielile de constituire, administrare şi
utilizare a disponibilităţilor Fondului, pe structura clasificaţiei bugetare.
In cadrul cheltuielilor de constituire, administrare şi utilizare a Fondului se
includ, în condiţiile legii, cheltuielile ocazionate de
achiziţionarea/dobândirea/utilizarea unor sedii de lucru ale acestuia, a unor
bunuri, a unor spaţii de depozitare a arhivelor preluate de administratorul
Fondului de la societatea de asigurare debitoare ori, după caz, de la
lichidatorii judiciari. Categoriile de cheltuieli privind constituirea,
administrarea şi utilizarea Fondului se suportă din fiecare buget de venituri
şi cheltuieli al acestui fond, constituit pentru asigurări generale şi,
respectiv, pentru asigurări de viaţă.
Art. 11. - (1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al
Fondului pentru asigurări generale şi bugetul de venituri şi cheltuieli al
Fondului pentru asigurări de viaţă se elaborează de Departamentul Fond de
garantare şi se aprobă de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
(2) Organizarea şi conducerea evidenţei contabile a
Fondului se fac potrivit dispoziţiilor Legii contabilităţii nr. 82/1991,
republicată, şi ale celorlalte reglementări legale în materie, precum şi în
conformitate cu dispoziţiile cuprinse în prezentele norme.
(3) Disponibilităţile Fondului se fructifică potrivit
art. 60 alin. 3 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările
ulterioare.
(4) La finele anului financiar, excedentul bugetului de
venituri şi cheltuieli al Fondului se reportează în anul următor, cu aceeaşi
destinaţie.
CAPITOLUL III
Procedura şi condiţiile de efectuare a plăţilor din
disponibilităţile Fondului. Modalităţi de recuperare a sumelor plătite de la
Fond
Art. 12. - După data rămânerii irevocabile a hotărârii
de deschidere a procedurii de faliment, pronunţată împotriva unei societăţi de
asigurare aflate în stare de insolvenţă, administratorul Fondului, prin
departamentul specializat prevăzut la art. 9 alin. (1), este în drept să
efectueze plăţi din disponibilităţile acestui fond, în vederea achitării
sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, în condiţiile prevederilor Legii
nr. 503/2004 şi ale prezentelor norme.
Art. 13. - (1) In vederea efectuării plăţii sumelor
cuvenite creditorilor de asigurări, departamentul specializat din cadrul
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor procedează la verificarea dosarelor de
daună şi a creanţelor de asigurări înregistrate în evidenţele administratorului
Fondului, ţinând seama de normele aplicabile în materie şi de condiţiile de
asigurare specifice categoriilor de asigurări pentru care urmează să se
plătească despăgubiri, şi întocmeşte listele potenţialilor creditori de
asigurări îndreptăţiţi la plata sumelor cuvenite de la Fond.
(2) Listele potenţialilor creditori se înaintează
comisiei speciale prevăzute la art. 23 alin. (2) din Legea nr. 503/2004, pe
măsura verificării dosarelor de daună şi a creanţelor de asigurări, împreună cu
o notă privind propunerea de aprobare, întocmită şi semnată de către conducătorul
Direcţiei instrumentare dosare despăgubiri din cadrul departamentului
specializat. In vederea aprobării listelor, comisia specială poate verifica,
prin sondaj, dosarele de daună şi creanţele de asigurări cuprinse în acestea
şi, în toate cazurile în care consideră că este necesar, poate dispune
reverificarea respectivelor dosare şi/sau creanţe de asigurări.
(3) Pe măsura aprobării listelor prevăzute la alin.
(2), comisia specială ia măsuri pentru publicarea acestora, cuprinzând
potenţialii creditori de asigurări ale căror creanţe au fost stabilite în urma
verificării dosarelor de daună şi care pot fi valorificate prin achitarea
sumelor din disponibilităţile Fondului.
Art. 14. - (1) Indemnizaţiile/Despăgubirile se plătesc
creditorilor de asigurări, persoane fizice şi/sau juridice, potrivit
condiţiilor prevăzute în contractele de asigurare încheiate cu societatea de
asigurare faţă de care s-a stabilit starea de insolvenţă, în conformitate cu
prevederile prezentelor norme.
(2) Creditorii de asigurări prevăzuţi la alin. (1)
sunt, după caz:
a) persoana asigurată (asiguratul) - persoana
fizică sau juridică aflată în raporturi juridice cu societatea de asigurare
debitoare prin încheierea contractului de asigurare, având calitatea (şi) de
parte contractantă;
b) beneficiarul asigurării - terţa persoană
căreia, în baza legii sau a contractului de asigurare, societatea de asigurare
debitoare urmează să îi achite sumele cuvenite ca urmare a realizării
evenimentului prevăzut în contract (caz asigurat);
c) terţa persoană păgubită (în cazul asigurării
de răspundere civilă) - persoana fizică sau juridică prejudiciată prin
atingerea adusă bunurilor ori sănătăţii sale şi faţă de care persoana asigurată
este obligată, potrivit legii, la repararea prejudiciului în condiţiile stabilirii
răspunderii civile delictuale a acesteia. Prin terţă persoană păgubită se
înţelege, de asemenea, orice persoană fizică sau juridică prejudiciată prin
nerespectarea condiţiilor de asigurare ale contractelor, a cărei calitate de
creditor de asigurări a fost stabilită în temeiul subrogaţiei acesteia în
drepturile creditorului prin plata creanţei de asigurări ori, după caz, în
temeiul unei hotărâri judecătoreşti irevocabile, In această noţiune se
încadrează, după caz, şi asigurătorii care fac dovada efectuării plăţii
despăgubirilor în baza unui contract de asigurare facultativ, subrogându-se
astfel în drepturile terţelor persoane păgubite conform art. 22 din Legea nr.
136/1995, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Biroul
Asigurătorilor de Autovehicule din România care a efectuat plăţi din fondul de
compensare (Fondul comun Carte Verde) cu titlu de despăgubiri pentru pagube
produse de asiguraţii de răspundere civilă Carte Verde ai asiguraţilor
societăţii de asigurare debitoare aflate în stare de insolvenţă, în
îndeplinirea obligaţiilor asumate în acest sens prin statut şi prin
Convenţia-tip interbirouri.
(3) In sensul prezentelor norme, sunt asimilate
terţelor persoane păgubite prevăzute la alin. (2) lit. c) şi unităţile de
service specializate în activitatea de reparaţie a autovehiculelor de producţie
internă şi/sau de producţie externă, agreate de societatea de asigurare
debitoare prin convenţii încheiate în acest sens, atât pentru asigurarea
obligatorie de răspundere civilă, cât şi pentru asigurarea facultativă auto
CASCO, sau cele care fac dovada primirii unei confirmări de plată din partea
asigurătorului cu privire la plata sumelor datorate persoanelor păgubite prin
accidente auto.
Art. 15. - (1) Creditorii de asigurări prevăzuţi la
art. 14 alin. (2) îşi pot valorifica creanţele de asigurări din
disponibilităţile Fondului, în conformitate cu prevederile prezentelor norme.
(2) In vederea valorificării creanţelor prin încasarea
indemnizaţiilor/despăgubirilor pretinse, creditorul de asigurări formulează o
Cerere-tip de plată, prevăzută în anexa nr. 2 la prezentele norme. Cererea se
adresează administratorului Fondului şi se depune la sediul departamentului
specializat prevăzut la art. 9 alin. (1). La cerere se anexează în mod obligatoriu,
în original, actele/înscrisurile doveditoare ale sumelor pretinse cu titlu de
creanţe de asigurări. Numai în cazul inexistenţei ori imposibilităţii de
prezentare a acestor dovezi ale creanţelor creditorul de asigurări poate să
prezinte copii ale acestora, certificate pentru conformitate cu originalul şi
semnate pe propria răspundere, precizând în cuprinsul cererii motivul
inexistenţei/imposibilităţii de depunere în original a dovezilor. De asemenea,
creditorul de asigurări anexează la cerere o declaraţie dată pe propria
răspundere a acestuia, sub sancţiunile prevăzute de Codul penal român pentru
infracţiunile de fals în declaraţii şi înşelăciune, în cuprinsul căreia va
preciza faptul că suma pretinsă de la Fond nu a fost încasată în cadrul
procedurii de faliment şi/sau în urma exercitării altor acţiuni de recuperare a
sumelor cuvenite, îndreptate împotriva societăţii de asigurare debitoare faţă
de care s-a stabilit starea de insolvenţă.
(3) Cererea prevăzută la alin. (2) se transmite la
sediul departamentului specializat în termen de cel mult 60 de zile de la
publicarea listelor creditorilor de asigurări conform art. 13 alin. (3). Pe
măsura înregistrării şi analizării cererilor de plată ale creditorilor de
asigurări, departamentul specializat întocmeşte listele creditorilor de
asigurări ale căror creanţe certe, lichide şi exigibile urmează a fi
valorificate din disponibilităţile Fondului, dosarele de daună fiind verificate
de către direcţiile/serviciile de specialitate ale departamentului şi semnate
de către conducătorul Direcţiei instrumentare dosare despăgubiri şi, respectiv,
al Direcţiei financiar-contabilitate, plăţi-despăgubiri, tehnologia
informaţiei, cu menţiunea „bun de plată". Listele se înaintează comisiei
speciale, cu propunerea de aprobare la plată de la Fond a sumelor pretinse de
creditorii de asigurări. După aprobarea acestor liste conform art. 13, comisia
specială ia măsuri pentru publicarea acestora şi dispune efectuarea plăţii
indemnizaţiilor/despăgubirilor către creditorii de asigurări, conform art. 23
alin. (3) din Legea nr. 503/2004.
(4) Plata sumelor cuvenite creditorilor de asigurări
din disponibilităţile Fondului se face de către administratorul Fondului, prin
departamentul specializat, integral, în baza listelor aprobate şi publicate
potrivit alin. (3) şi a documentaţiilor aferente, întocmite în acest sens de
către departament. Plata creanţelor de asigurări se face în cadrul termenului
general de prescripţie prevăzut de lege şi în limita resurselor disponibile ale
Fondului existente la data efectuării plăţii. Plata se face în moneda
naţională-leu, iar în cazul creanţelor în valută plata se face în echivalentul
în lei al sumei, calculat prin utilizarea cursului de referinţă faţă de
valutele respective stabilit de Banca Naţională a României la data efectuării
plăţii.
(5) Indemnizaţiile/Despăgubirile cuvenite creditorilor
de asigurări se pot plăti de la Fond prin intermediul trezoreriilor, al
sucursalelor CEC BANK - S.A., prin poştă şi/sau prin orice alte instituţii de
credit (bănci) autorizate de Banca Naţională a României. In vederea efectuării
plăţii sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, administratorul Fondului
poate, prin departamentul specializat, să încheie convenţii/contracte de
prestări de servicii cu oricare dintre aceste entităţi.
(6) Dacă disponibilităţile Fondului nu sunt suficiente
pentru acoperirea cuantumului sumelor cuvenite creditorilor de asigurări,
creanţele acestora vor putea fi onorate pe măsura alimentării Fondului cu
resursele financiare prevăzute de lege, într-o perioadă de cel mult 3 ani de la
data publicării listelor prevăzute la alin. (3). Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor poate majora oricând cuantumul cotei procentuale prevăzute la art.
60 alin. 2 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare,
potrivit art. 3 alin. (4) din prezentele norme.
Art. 16. - (1) Conform prevederilor art. 48 alin. (2)
din Legea nr. 503/2004, creditorii de asigurări care au încasat
indemnizaţiile/despăgubirile cuvenite de la Fond nu au dreptul să solicite valorificarea
creanţelor de asigurări în cadrul procedurii falimentului societăţii de
asigurare debitoare.
(2) Toate sumele plătite din disponibilităţile
Fondului se înregistrează de către administratorul Fondului, prin departamentul
specializat, cu titlu de creanţe de asigurări, la dosarul de faliment
înregistrat pe rolul instanţei judecătoreşti competente, împreună cu dovada
plăţii acestora. Recuperarea creanţelor Fondului se face prin valorificarea
bunurilor şi/sau a drepturilor şi veniturilor societăţii de asigurare
debitoare, în condiţiile Legii nr. 503/2004 şi ale Legii nr. 136/1995, cu
modificările şi completările ulterioare. Creanţele Fondului reprezintă creanţe
de asigurări conform art. 3 lit. i) şi art. 49 alin. (2) din Legea nr. 503/2004
şi se achită cu prioritate absolută faţă de orice alte creanţe, imediat după
achitarea sumelor prevăzute la art. 123 pct. 1 din Legea nr. 85/2006 privind
procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Administratorul Fondului, prin departamentul
specializat, este îndreptăţit să înregistreze la masa credală, în tot cursul
procedurii de faliment, în vederea recuperării lor din valorificarea bunurilor
şi/sau din veniturile societăţii de asigurare debitoare, orice sume achitate
creditorilor de asigurări, precum şi orice dobânzi şi/sau cheltuieli plătite
din disponibilităţile Fondului cu titlu de creanţe de asigurări, conform art.
27 din Legea nr. 503/2004.
(4) Administratorul Fondului, prin departamentul
specializat, poate proceda la compensarea creanţelor sale cu cele ale
societăţii de asigurare debitoare, conform art. 75 alin. (1) din Legea nr.
503/2004, cu avizul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor şi cu aprobarea
tribunalului, conform prevederilor art. 38 alin. (1) lit. f) din aceeaşi lege.
Administratorul Fondului poate adjudeca în contul creanţei sale constituite din
sumele prevăzute la alin. (3), în calitate de creditor privilegiat,
bunurile/activele societăţii de asigurare debitoare, în condiţiile prevăzute la
art. 512 alin. 2 din Codul de procedură civilă.
(5) Administratorul Fondului, prin departamentul
specializat, este îndreptăţit să solicite autorităţilor competente stabilirea
răspunderii civile sau penale faţă de persoanele care au încasat sume
necuvenite de la Fond, precum şi să recupereze aceste sume, fiind abilitat să
exercite acţiunile şi/sau modalităţile prevăzute de lege în acest sens.
Art. 17. - (1) In termen de cel mult 60 de zile de la
publicarea listelor creditorilor de asigurări potrivit art. 15 alin. (3), orice
persoană interesată care nu se regăseşte în cuprinsul acestora şi/sau care
pretinde vreun drept de creanţă de asigurări împotriva societăţii de asigurare
faţă de care s-a stabilit starea de insolvenţă poate formula o cerere de plată,
în condiţiile prevăzute la art. 24 alin. (1)-(4) din Legea nr. 503/2004.
(2) După primirea şi analizarea fiecărei cereri,
departamentul specializat întocmeşte listele creditorilor de asigurări
acceptaţi la plata sumelor de la Fond şi le înaintează comisiei speciale, cu
propunerea de aprobare, în vederea publicării acestora şi a efectuării plăţii
sumelor pretinse de la Fond. Dispoziţiile art. 15 alin. (4)-(6) se aplică în
mod corespunzător.
(3) Administratorul Fondului, prin departamentul
specializat, poate să efectueze plăţi din disponibilităţile Fondului, cu titlu
de creanţe de asigurări, astfel:
a) sume cuvenite cu titlu de creanţe de asigurări care
sunt certe, lichide şi exigibile şi care sunt înregistrate sub acest titlu în
lista creditorilor publicată conform art. 15 alin. (3);
b) sume cuvenite cu titlu de creanţe de asigurări care
sunt acceptate la plată prin decizie a administratorului Fondului, emisă în
condiţiile prevăzute la art. 24 alin. (1)-(5) şi la art. 25 alin. (1) şi (4)
din Legea nr. 503/2004, şi care sunt înregistrate sub acest titlu în lista
creditorilor publicată conform art. 24 alin. (6) din aceeaşi lege;
c) sume cuvenite cu titlu de creanţe de asigurări care
reprezintă prime de asigurare sau alte sume cuvenite asiguraţilor, după caz,
prevăzute la art. 25 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 503/2004.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii speciale privind utilizarea
disponibilităţilor
Fondului în cadrul procedurilor de faliment
declanşate înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 503/2004
Art. 18. - (1) In conformitate cu art. 72 din Legea nr.
503/2004, procedura de faliment deschisă împotriva unei societăţi de asigurare
debitoare faţă de care s-a stabilit starea de insolvenţă, aflată pe rolul
instanţei judecătoreşti competente la data intrării în vigoare a acestei legi,
continuă să se desfăşoare şi se închide în condiţiile respectivei legi.
(2) Actele şi/sau, după caz, măsurile adoptate în
cadrul procedurii de faliment înainte de intrarea în vigoare a Legii nr.
503/2004 rămân legal îndeplinite şi sunt câştigate cauzei, conform prevederilor
Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr.
32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, aplicabile la momentul
adoptării acestor acte şi/sau măsuri. După momentul intrării în vigoare a Legii
nr. 503/2004, toate actele şi/sau măsurile adoptate în cadrul procedurii de
faliment, inclusiv întocmirea planului de distribuire a sumelor cuvenite
creditorilor de asigurări şi plata creanţelor în temeiul acestuia, se
îndeplinesc cu respectarea întocmai şi de îndată a dispoziţiilor Legii nr.
503/2004, sub sancţiunea anulării lor potrivit legii.
Art. 19. - In conformitate cu prevederile Legii nr.
503/2004, comisia specială prevăzută la art. 23 alin. (2) din lege, constituită
prin decizie a administratorului Fondului, îşi desfăşoară activitatea în
condiţiile prevăzute de lege şi de prezentele norme.
Art. 20. - (1) In temeiul art. 40 lit. a) şi s) şi al
art. 43 din Legea nr. 503/2004, administratorul Fondului, prin departamentul
specializat, solicită lichidatorului judiciar desemnat în dosarul de faliment
întocmirea şi transmiterea unui raport amănunţit asupra situaţiei
bunurilor/veniturilor societăţii de asigurare debitoare şi asupra stadiului
procedurii de lichidare. Raportul se întocmeşte şi se transmite
administratorului Fondului în termen de cel mult 20 de zile lucrătoare de la
data înregistrării solicitării.
(2) Raportul lichidatorului judiciar, prevăzut la alin.
(1), trebuie să cuprindă, în afara informaţiilor şi datelor referitoare la
situaţia bunurilor şi/sau veniturilor societăţii de asigurare debitoare şi la
stadiul procedurii de lichidare, următoarele elemente privind:
a) situaţia creanţelor de asigurări înregistrate la
dosarul de faliment cu respectarea prevederilor Legii nr. 85/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, cu precizarea numelui/ denumirii
creditorilor de asigurări, a cuantumului creanţelor admise şi înregistrate în
tabelul consolidat al creanţelor, precum şi a ordinii de prioritate/a
privilegiului/a garanţiei legale de care se bucură aceste creanţe;
b) situaţia creanţelor de asigurări înregistrate la
dosarul de faliment cu respectarea prevederilor Legii nr. 85/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, cu precizarea creditorilor de
asigurări ale căror creanţe nu au fost admise de lichidatorul judiciar în
cuantumul solicitat de aceştia ori, după caz, ale căror creanţe au fost
respinse la plată. Prevederile lit. a) referitoare la elementele privind
creditorii şi creanţele de asigurări se aplică în mod corespunzător;
c) situaţia creanţelor de asigurări aferente dosarelor
de daună existente în evidenţele societăţii de asigurare debitoare, aprobate la
plată de către aceasta, dar neînregistrate la dosarul de faliment în condiţiile
Legii nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
d) situaţia creanţelor de asigurări aferente dosarelor
de daună existente în evidenţele societăţii de asigurare debitoare, neaprobate
la plată de către aceasta şi neînregistrate la dosarul de faliment în
condiţiile Legii nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
e) situaţia creanţelor de asigurări care au făcut/fac
obiectul unor operaţiuni de compensare ori al unor concordate sau, după caz, al
unor litigii aflate spre soluţionare pe rolul instanţelor judecătoreşti
competente la data întocmirii raportului; lichidatorul judiciar va preciza
elementele de identificare a creditorilor de asigurări si a creanţelor
acestora, corespunzător prevederilor lit. a);
f) situaţia sumelor aferente primelor de asigurare
restante primite în cadrul procedurii de faliment pe seama societăţii de
asigurare debitoare, conform art. 40 lit. I) din Legea nr. 503/2004;
g) propunerile lichidatorului judiciar privind
modalităţile concrete de lichidare a bunurilor şi/sau a drepturilor din
patrimoniul societăţii de asigurare debitoare, prevăzute la art. 40 lit. t) din
Legea nr. 503/2004, precum şi/sau măsurile întreprinse de acesta până la data
intrării în vigoare a prezentelor norme.
(3) Odată cu transmiterea raportului întocmit conform
alin. (1) şi (2), lichidatorul judiciar pune la dispoziţie administratorului
Fondului dosarele de daună şi toate înscrisurile/documentaţiile aferente
înregistrate în evidenţele sale, precum şi, după caz, un exemplar al tabelului
definitiv consolidat al creanţelor întocmit în cadrul procedurii de faliment.
Dacă este cazul, lichidatorul judiciar transmite administratorului Fondului şi
situaţia plăţilor către creditorii de asigurări ale căror creanţe au fost
valorificate, în baza planului de distribuire a creanţelor, înainte de intrarea
în vigoare a Legii nr. 503/2004, în cadrul procedurii de faliment reglementate
de Legea nr. 64/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
şi de Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Sumele obţinute din valorificarea drepturilor
şi/sau a bunurilor societăţii de asigurare debitoare, care au fost plătite
creditorilor acesteia înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 503/2004,
rămân corect distribuite conform tabelului definitiv consolidat al creditorilor
şi planului de distribuire, întocmite şi aprobate în cadrul procedurii de
faliment reglementate de dispoziţiile Legii nr. 64/1995, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, şi conform prevederilor speciale ale
art. 32 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, în
vigoare la momentul distribuirii sumelor.
(5) Sumele obţinute din valorificarea drepturilor
şi/sau a bunurilor societăţii de asigurare debitoare, care nu au făcut obiectul
unui plan de distribuire conform alin. (4) şi nu au fost achitate creditorilor
societăţii de asigurare debitoare până la data intrării în vigoare a Legii nr.
503/2004, se distribuie, după caz, cu respectarea ordinii de preferinţă
prevăzute la art. 49 din aceeaşi lege. Sumele plătite de administratorul
Fondului către creditorii de asigurări beneficiază de ordinea de prioritate
prevăzută la art. 49 din Legea nr. 503/2004 şi se îndestulează din sumele existente
în conturile de lichidare, obţinute din valorificarea drepturilor şi/sau a
bunurilor societăţii de asigurare debitoare.
Art. 21. - (1) In urma înregistrării raportului şi a
situaţiilor transmise de lichidatorul judiciar, întocmite conform art. 20,
administratorul Fondului, prin departamentul specializat, verifică dosarele de
daună şi înscrisurile/documentaţiile aferente acestora, în vederea întocmirii
listelor creditorilor de asigurări conform art. 15 alin. (3) şi art. 17 alin.
(2).
(2) După aprobarea listelor creditorilor de asigurări
ale căror creanţe au fost constatate cu caracter cert, lichid şi exigibil în
urma analizării dosarelor de daună, comisia specială ia toate măsurile în
vederea publicării acestora şi dispune efectuarea plăţii sumelor cuvenite
acestora din disponibilităţile Fondului.
(3) Orice persoană care se încadrează în categoria
creditorilor de asigurări definită la art. 3 lit. h) din Legea nr. 503/2004 şi
care pretinde vreun drept de creanţe de asigurări împotriva societăţii de asigurare
debitoare, precum şi/sau creditorul de asigurări a cărui creanţă pretinsă de la
Fond nu se regăseşte înregistrată în cuprinsul listelor publicate conform alin.
(2) pot/poate formula o cerere motivată în acest sens. Cererea se adresează
administratorului Fondului şi se depune la sediul departamentului specializat,
în termen de cel mult 60 de zile de la data publicării listelor conform alin.
(2). In urma aprobării cererii, administratorul Fondului emite o decizie
motivată prin care acceptă plata sumelor pretinse de la Fond. Administratorul
Fondului publică, în condiţiile prezentelor norme, o listă suplimentară a
acelor creditori de asigurări ale căror sume certe, lichide şi exigibile au
fost acceptate la plată prin decizie a acestuia.
(4) Impotriva deciziei administratorului Fondului se
poate formula plângere în condiţiile art. 24 alin. (5), raportat la art. 19 din
Legea nr. 503/2004. Prevederile art. 24 alin. (6) din Legea nr. 503/2004,
referitoare la creditorii de asigurări acceptaţi la plată prin hotărâre
judecătorească, se aplică în mod corespunzător.
Art. 22. - (1) Titlul executoriu care constată creanţe
de asigurări, obţinut înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 503/2004 şi
nevalorificat în cadrul procedurii de faliment sau în cadrul altor proceduri de
executare silită prevăzute de lege, se transmite administratorului Fondului, în
original, în vederea verificării lui şi, după caz, a valorificării acestuia,
prin plata sumelor cuvenite de la Fond, în condiţiile prezentelor norme şi ale
art. 24 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 503/2004.
(2) Titlul executoriu care constată creanţe de
asigurări neînregistrate în cadrul procedurii de faliment al societăţii de
asigurare, obţinut înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 503/2004, se
transmite administratorului Fondului, în original, însoţit de o declaraţie a
creditorului de asigurări, dată pe propria răspundere, din care să rezulte că
suma pretinsă de la Fond cu titlu de creanţă de asigurări nu a fost
înregistrată şi/sau valorificată în cadrul procedurii de faliment al societăţii
de asigurare debitoare ori în cadrul unei alte proceduri de urmărire şi
încasare silită sau prin alte mijloace şi/sau modalităţi legale de plată, după
caz.
(3) Creanţele de asigurări care, la data intrării în
vigoare a Legii nr. 503/2004, fac obiectul unor litigii aflate pe rolul
instanţelor judecătoreşti competente sau care, după caz, sunt constatate prin
hotărâri judecătoreşti definitive pot fi transmise administratorului Fondului
în vederea analizării şi, după caz, a valorificării acestora, în condiţiile
prevăzute la alin. (2).
Art. 23. - In conformitate cu prevederile art. 27 şi 49
din Legea nr. 503/2004, creanţele administratorului Fondului se înregistrează
la masa credală în vederea valorificării lor şi a completării disponibilităţilor
acestuia.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 24. - (1) Verificarea modului de constituire de
către asigurători a contribuţiei datorate Fondului şi de virare la termen a
acesteia, precum şi verificarea datelor cuprinse în raportările lunare se fac
de organele de specialitate ale Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în
conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, ale Legii nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare,
ale Legii nr. 503/2004, precum şi ale normelor date în aplicarea acestor acte
normative. In calitatea sa de administrator al Fondului, Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor poate dispune, prin departamentul specializat,
efectuarea acţiunilor de analiză şi de control cu privire la situaţia
financiară a societăţii de asigurare.
(2) Actul prin care se constată şi se individualizează
obligaţia de plată a sumelor cuvenite Fondului, întocmit sau emis de organele
de specialitate ale Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, constituie titlu
de creanţă potrivit legii.
Art. 25. - (1) Nerespectarea în orice mod a
prevederilor prezentelor norme constituie contravenţie şi se sancţionează în
conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 503/2004, ale Legii nr. 32/2000, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 136/1995, cu
modificările şi completările ulterioare. Constatarea faptelor nelegale, precum
şi aplicarea sancţiunilor se fac de către Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor în temeiul competenţelor şi atribuţiilor legale ale acesteia.
(2) In cazul constatării existenţei unor indicii cu
privire la săvârşirea unor infracţiuni, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor,
în calitate de administrator al Fondului, solicită organelor competente
analizarea faptelor şi stabilirea răspunderii civile sau penale, după caz, a
persoanelor vinovate.
ANEXA Nr. 1A la norme
S. C..................................- SA/S.R.L.
Str..................................nr. ...,
bl........,
sc. ..., ap. ..., sectorul/judeţul................
Persoana de contact.............................
Telefon................, e-mail......................
RAPORTARE
privind virarea contribuţiei la Fondul de garantare
a asiguraţilor pentru luna..........................
-
lei -
Nr. crt.
|
Specificaţii
|
Total cumulat de la începutul
anului*)
|
Din care, pentru luna de
raportare**)
|
Numărul şi data documentului de
plată***)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Volumul din prime brute încasate din asigurări directe:
|
|
|
|
1.
|
- generale
|
|
|
X
|
|
- de viaţă
|
|
|
|
2.
|
Cota procentuală aprobată de Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor pentru:
|
X
|
|
X
|
- asigurări generale
|
|
|
- asigurări de viaţă
|
|
|
Fondul de garantare datorat pentru:
|
|
|
X
|
3.
|
- asigurări generale
|
|
|
X
|
|
- asigurări de viaţă
|
|
|
X
|
4.
|
Majorări de întârziere datorate
|
|
|
X
|
5.
|
Suma virată - total, din care:
|
|
|
|
6.
|
- aferentă Fondului de garantare:
|
|
|
|
|
- asigurări generale
|
|
|
|
|
- asigurări de viaţă
|
|
|
|
7.
|
- aferentă majorărilor de întârziere
|
|
|
|
*) In coloana 2 se înscrie volumul total al primelor
brute încasate, cumulat de la începutul anului, inclusiv cel aferent lunii
pentru care se face raportarea.
**) In coloana 3 se înscriu numai sumele aferente lunii
pentru care se face raportarea.
***) Ori de câte ori se efectuează viramente se va
transmite şi copia documentului de plată, cu următoarele specificaţii: suma
totală virată, din care contribuţia la Fondul de garantare, majorările de
întârziere şi luna pentru care se efectuează viramentul.
Subsemnatul,..........................., în calitate
de.......................(conducător executiv), cunoscând prevederile Codului
penal privind infracţiunea de fals în declaraţii, declar pe propria răspundere
că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi
că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţă Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor.
Numele şi
prenumele...........................................................
(cu
majuscule)
Semnatura...........................................................................
Ştampila societăţii
ANEXA Nr. 1B la norme
S.C...................................- S.A./S.R.L.
Str..................................nr. ...,
bl........,
sc. ..., ap. ..., sectorul/judeţul................
Persoana de contact.............................
Telefon................, e-mail.....................
SITUAŢIA RECTIFICATIVĂ
privind virarea contribuţiei la Fondul de garantare
a asiguraţilor pentru luna..........................
-
lei -
Nr. crt.
|
Specificaţii
|
Suma raportată iniţial*)
|
Suma rectificată**)
|
Diferenţa +/-
|
Numărul şi data documentului
de plată***)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4 (3-2)
|
5
|
1.
|
Volumul din prime brute încasate din asigurări directe:
|
|
|
|
X
|
- generale
|
|
|
|
- de viaţă
|
|
|
|
2.
|
Cota procentuală aprobată de Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor pentru:
|
|
|
X
|
X
|
- asigurări generale
|
|
|
- asigurări de viaţă
|
|
|
3.
|
Fondul de garantare datorat pentru:
|
|
|
|
X
|
- asigurări generale
|
|
|
|
- asigurări de viaţă
|
|
|
|
4.
|
Majorări de întârziere datorate
|
|
|
|
X
|
5.
|
Suma virată - total, din care:
|
|
|
|
|
6.
|
- aferentă Fondului de garantare:
|
|
|
|
|
|
- asigurări generale
|
|
|
|
|
|
- asigurări de viaţă
|
|
|
|
|
7.
|
- aferentă majorărilor de întârziere
|
|
|
|
|
Subsemnatul,........................, în calitate
de........................(conducător executiv), cunoscând prevederile Codului
penal privind infracţiunea de fals în declaraţii, declar pe propria răspundere
că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi
că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţă Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor.
Numele şi
prenumele...........................................................
(cu
majuscule)
Semnatura...........................................................................
Ştampila societăţii
*) In coloana 2 se înscrie volumul de prime brute
încasate raportat iniţial.
**) In coloana 3 se înscriu numai sumele aferente lunii
pentru care se face rectificarea.
***) Ori de câte ori se efectuează viramente se va
transmite şi copia documentului de plată, cu următoarele specificaţii: suma
totală virată, din care contribuţia la Fondul de garantare, majorările de
întârziere şi luna pentru care se efectuează viramentul.
ANEXA Nr. 2 la norme
CERERE DE PLATĂ
a indemnizaţiei/despăgubirii
Subscrisa,..........................................,
cu sediul social în...................................,
str...................................nr......, bl....., sc....., ap.....,
judeţul/sectorul............., având codul unic de
înregistrare............................., telefon/fax..................,
reprezentată legal prin ......................., cu domiciliul
în....................., str......................... nr......., bl......,
sc....., ap......, judeţul/sectorul
...................................................., posesor/posesoare al/a
buletinului de identitate/cărţii de identitate/paşaportului
seria............... nr..................., eliberat/eliberată
de........................la data de..............., cod numeric personal
.............................., în baza procurii/delegaţiei nr.............din
data de.....................
Subsemnatul/Subsemnata,............................................,
domiciliat/domiciliată în.......................str................nr.....,
bl....., sc........, et....., ap.....Judeţul/sectorul...................,
posesor/posesoare al/a buletinului de identitate/cărţii de
identitate/paşaportului seria ........ nr.....................,
eliberat/eliberată de ....................................... la data de
....................., cod numeric personal ................................,
telefon/fax................, reprezentat/reprezentată
prin............................., cu domiciliul
în..............................str. .............................nr.......,
bl......, sc......., ap.....Judeţul/sectorul..................,
posesor/posesoare al/a buletinului de identitate/cărţii de
identitate/paşaportului seria.......nr..................., eliberat/eliberată
de..........................la data de................., cod numeric
personal..................................., în baza procurii legalizate
nr............din data de......................,
înscris/înscrisă la poziţia
nr.............................în lista creditorilor, publicată de
administratorul Fondului de garantare, solicit
Fondului de garantare administrat de Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor acordarea indemnizaţiei/despăgubirii, în sumă de
..................lei.
Sunt posesor/posesoare al/a Contractului de asigurare
obligatorie/facultativă seria................nr...........................,
încheiat cu Societatea de asigurare......................................, cu
valabilitate de la data de.........................la data
de................................
Solicit ca plata să se efectueze:
- în contul de cârd
nr.................................., deschis la
Banca..................................;
- în contul nr...............................................,
deschis la Banca..................................;
- prin poştă, la adresa de mai sus;
- prin unităţile CEC BANK - S.A. de domiciliu.
Declar pe propria răspundere că nu am încheiat contract
pentru acest tip de asigurare cu altă societate de asigurare şi nu am primit
indemnizaţie/despăgubire aferentă obiectului contractului menţionat mai sus.
Declar pe propria răspundere că mă aflu în
imposibilitate de a prezenta în original următoarele
înscrisuri:....................., deoarece ..................................................................................................
Data................................................
Semnătura/ştampila..........................
Verso
DECLARAŢIE
în cazul existenţei unui alt contract de asigurare*)
Societatea de
asigurare.........................................................
Contractul de
asigurare..........................................................
Valabilitate: de la data de....................la data
de.................
Cerere de despăgubire: DA/NU Despăgubire primită în
sumă de.................DA/NU la data de................privind evenimentul din
data de.................
DECLARAŢIE ÎN CAZUL EXISTENŢEI UNUI ALT CONTRACT DE ASIGURARE*)
Societatea de asigurare.............................................................................................................................................................
Contractul de
asigurare............................................................................................................................................................
Valabilitate: de la data
de...................................................................la data
de......................................................................
Cerere de despăgubire: DA/NU Despăgubire primită în sumă
de............
DA/NU la data
de................................................................privind
evenimentul din data de..................................................
|
Data...................................................................................
Semnătura/stampila.............................................................
*) Se barează acest chenar în cazul în care nu sunt date de
completat.
|
DECLARAŢIA PERSOANEI PĂGUBITE
(Se va completa numai de către persoana păgubită.)
Am luat cunoştinţă de faptul că obţinerea ori
încercarea, prin orice mijloace, de obţinere pe nedrept a
indemnizaţiilor/despăgubirilor din asigurare sau înlesnirea unor asemenea fapte
se pedepseşte potrivit legii penale.
Declar că prin încasarea
indemnizaţiei/despăgubirii am fost integral indemnizat/despăgubit
pentru sumele asigurate/pagubele suferite şi nu mai am nicio pretenţie de la
asigurătorul..........................................şi de la Fondul de
garantare în legătură cu paguba respectivă.
Declar că prin încasarea de la Fondul de garantare a
indemnizaţiilor/despăgubirilor dau acestuia şi Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor drepturile, acţiunile, privilegiile sau ipotecile mele în contra
asigurătorului debitor..........................., conform art. 1107 din Codul
civil privind subrogarea convenţională.
Data.......................................
Semnătura/ştampila
.............................................
Anexez la prezenta declaraţie:
- copie de pe actul de identitate;
- copie de pe contractul de asigurare;
- procură, împuternicire etc;
- ...........................................
DECLARAŢIA PERSOANEI PĂGUBITE
(Se va completa numai de către persoana păgubită.)
Am luat cunoştinţă de faptul că obţinerea sau
încercarea, prin orice mijloace, de obţinere pe nedrept a
indemnizaţiilor/despăgubirilor din asigurare sau înlesnirea unor asemenea fapte
se pedepseşte potrivit legii penale.
Declar că prin încasarea
indemnizaţiei/despăgubirii am fost integral indemnizat/despăgubit
pentru sumele asigurate/pagubele suferite şi nu mai am nicio pretenţie de la
asigurătorul.......................................şi de la Fondul de garantare
în legătură cu paguba respectivă.
Declar că prin încasarea de la Fondul de garantare a
indemnizaţiilor/despăgubirilor dau acestuia şi Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor drepturile, acţiunile,
privilegiile sau ipotecile mele în contra asigurătorului
debitor................, conform art. 1107 din Codul civil privind subrogarea
convenţională.
Data...................................................
Semnătura/ştampila.............................
Anexez la prezenta declaraţie:
- copie de pe actul de identitate
- copie de pe contractul de asigurare
- procură, împuternicire etc
- ..................................................