Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1000 din 29 septembrie 2005

privind aprobarea Metodologiei pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2005

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 893 din  6 octombrie 2005


SmartCity3


    In temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
    vazand Referatul Directiei de resurse umane si dezvoltare profesionala nr. EN/1.492 din 28 septembrie 2005,

    ministrul sanatatii emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2005, conform anexei care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia de resurse umane si dezvoltare profesionala va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                            Ministrul sanatatii,
                         Gheorghe Eugen Nicolaescu

    ANEXA 1

                              METODOLOGIE
pentru desfasurarea concursului de rezidentiat in medicina, medicina dentara si farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2005

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    1. Ministerul Sanatatii organizeaza concurs national de intrare in rezidentiat de medicina, medicina dentara si farmacie la data de 20 noiembrie 2005. Concursul se va desfasura in urmatoarele centre universitare:
    - centrul universitar Bucuresti   - grupa specialitatilor chirurgicale
                                        si grupa medicina dentara;
    - centrul universitar Cluj-Napoca - grupa specialitatilor medicale si
                                        grupa medicina de familie;
    - centrul universitar Craiova     - grupa medicina de laborator;
    - centrul universitar Targu Mures - grupa farmacie.
    2. Numarul de locuri pe profiluri, grupe de specialitati si specialitati, precum si centrele de pregatire pentru fiecare specialitate sunt aprobate prin ordin comun emis de ministrul educatiei si cercetarii si ministrul sanatatii.
    3. Pentru organizarea concursului de rezidentiat sunt desemnate o comisie comuna nationala si comisii comune zonale. Comisiile comune sunt formate din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si ai Ministerului Educatiei si Cercetarii si aprobate prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului sanatatii.
    4.1. Concursul se desfasoara sub forma de test-grila cu 200 de intrebari, cu o durata de 4 ore.
    4.2. Se declara promovati candidatii care obtin minimum 50% din punctajul maxim realizat la cele 200 de intrebari de primii 10 candidati din fiecare grupa, in limita numarului de locuri publicat pentru fiecare grupa de specialitati.
    4.3. Doctoranzii cu frecventa pot fi admisi in rezidentiat in situatia indeplinirii conditiilor de admitere la grupa sau subgrupa de specialitati respectiva.
    4.4. Medicii rezidenti au obligatia sa efectueze pregatirea si sa sustina examenul de medic specialist in specialitatea pentru care au optat, in primii 2 ani de la absolvirea stagiului.
    5. Informatiile generale importante despre concursul de rezidentiat sunt facute publice prin presa, radio, tv, iar cele de detaliu, prin publicare in ziarul "Viata Medicala" si in "Observatorul Medical", precum si prin Internet, la adresa www.rezidentiat2005.ro.

    CAP. 2
    Tematica, bibliografie, intrebari

    6.1. Tematicile concursului de rezidentiat sunt diferite pe profiluri si grupe de specialitati, ca si bibliografia aferenta. Ele sunt elaborate de Colegiul Medicilor din Romania, Colegiul Medicilor Dentisti din Romania, respectiv Colegiul Farmacistilor din Romania, aprobate de presedintele comisiei comune de rezidentiat si sunt publicate in ziarul "Viata Medicala" si in "Observatorul Medical" din 13 mai 2005.
    6.2. Intrebarile vor fi diferite in functie de profil sau grupe de specialitati. Fiecare dintre seturile de intrebari este creat de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecarui grup de lucru este desemnat de presedintele comisiei centrale a rezidentiatului, la propunerea presedintilor comisiilor comune zonale, iar numele lui va fi facut public odata cu inchiderea concursului. Coordonatorul fiecarui grup raspunde intru totul de corectitudinea formularii intrebarii, alegerea raspunsurilor corecte si de pastrarea secretului intrebarii. Coordonatorul va da avizul "bun de tipar" pentru multiplicarea caietelor de intrebari.

    CAP. 3
    Inscrierea candidatilor

    7.1. La concurs se pot prezenta:
    - candidati care au diploma de licenta in profil medico-farmaceutic uman sau o diploma echivalenta cu aceasta;
    - rezidenti aflati in pregatire;
    - specialisti care doresc sa efectueze pregatire in cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale;
    - medicii, medicii dentisti si farmacistii care au obtinut intrarea in specialitate in urma promovarii unui concurs de rezidentiat pe post; reusita la acest concurs nu ii absolva de respectarea prevederilor stabilite prin actul aditional la contractul de munca.
    7.2. A doua specialitate se poate obtine numai in regim cu taxa.
    7.3. Candidatii sunt apti din punct de vedere medical (fizic si neuropsihic) pentru exercitarea activitatii in grupa de specialitate pentru care candideaza.
    8.1. Inscrierile la concurs se fac la sediile directiilor de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti din momentul aparitiei in presa a publicatiei de concurs si se termina cu 25 de zile inaintea concursului.
    8.2. Publicatia de concurs va cuprinde urmatoarele:
    a) data, locul si ora desfasurarii concursului;
    b) conditii de participare;
    c) locul si perioada de inscriere;
    d) numarul de locuri;
    e) informatii generale.
    9. Dosarele de inscriere a candidatilor trebuie sa contina urmatoarele documente:
    a) cerere de inscriere la concurs, cu numele de familie, initiala tatalui si toate prenumele inscrise in buletinul de identitate sau in cartea de identitate, precum si grupa de specialitati pentru care concureaza (se va mentiona acordul pentru folosirea numelui, precum si pentru afisarea rezultatului pe Internet);
    b) xerocopie a buletinului de identitate sau a cartii de identitate (paginile din care reies numele si prenumele candidatului, precum si data nasterii);
    c) copie legalizata a diplomei de licenta de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolventii promotiei 2005 pot prezenta adeverinta privind promovarea examenului de licenta; absolventii din anul 2004 si din anii anteriori care au promovat examenul de licenta in anul 2005 sunt considerati promotia acelui an in care au absolvit facultatea;
    d) medicii rezidenti si medicii specialisti vor depune adeverinta eliberata de unitatea in care sunt incadrati, din care sa reiasa specialitatea in care sunt confirmati si tipul contractului de munca;
    e) certificat medical privind starea de sanatate, eliberat de unitatea sanitara teritoriala desemnata de directia de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti, in care se va preciza ca este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic si neuropsihic) pentru exercitarea activitatii in grupa de specialitate pentru care candideaza;
    f) copii legalizate ale actelor doveditoare (certificat de casatorie etc.) pentru cei care si-au schimbat numele;
    g) chitanta de plata a taxei de concurs, stabilita de Ministerul Sanatatii.
    10.1. Dupa verificarea documentelor din dosare si a conditiilor de participare pentru fiecare candidat, directiile de sanatate publica vor alcatui o singura lista cu candidatii, in ordinea alfabetica a numelor in cadrul profilului sau grupei de specialitati, care va cuprinde urmatoarele rubrici:

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Profil/grupa (M, G, C, L, S, F)
    B - Promotia (absolvent)
________________________________________________________________________________
Nr.   DSP  A  Numele,     B  UMF       Locul actual de    Nr.         Observatii
crt.          initiala       Absolvit  munca              chitantei   privind
              tatalui,                                    de plata    starea de
              prenumele                                   a taxei de  sanatate
                                                          concurs
                                       _________________________________________
                                       functia  unitatea
________________________________________________________________________________

    LEGENDA:
    DSP: Directia de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti (indicativ auto, ex. BZ pentru DSP Buzau, B pentru DSPM Bucuresti)
    Profil/Grupa:
    M - pentru grupa specialitatilor medicale
    G - pentru grupa medicina de familie
    C - pentru grupa specialitatilor chirurgicale
    L - pentru grupa medicina de laborator
    S - pentru profilul medicina dentara
    F - pentru profilul farmacie
    Locul actual de munca:
    Pentru cei neincadrati se trece "FP" in rubrica pentru unitate, iar rubrica pentru functie se lasa necompletata.
    Observatii privind starea de sanatate:
    Se va completa numai cu "Apt" sau "Inapt".
    Intreaga responsabilitate a corectitudinii datelor inscrise apartine directiilor de sanatate publica ce vor intocmi tabelele.

    10.2. Listele vor fi redactate, conform structurii de mai sus, intr-un fisier Excel si vor fi trimise la Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti (Bucuresti, str. Bodesti nr. 1, sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidentiat@perfmed.ro, in termen de doua zile de la terminarea inscrierilor, iar originalele vor fi transmise prin Prioripost la adresa de mai sus, insotite de discheta. Instructiunile privind modul de completare a listelor in format electronic, precum si modelul de fisier Excel care va fi folosit se gasesc la adresa de Internet www.rezidentiat2005.ro.
    10.3. Dupa centralizarea si verificarea tabelelor cu candidatii inscrisi, Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti va proceda la redactarea listei finale cu candidatii inscrisi la concurs pe profiluri si grupe de specialitati, in ordine alfabetica. Repartizarea candidatilor pe sali se va face diferentiat, pe profilul si grupa de specialitati pentru care s-au inscris.
    10.4. La data de 17 noiembrie 2005 candidatii vor putea afla sala si ora inceperii probei de concurs, cercetand adresa de Internet pe site-ul: www.rezidentiat2005.ro. La sediile universitatilor de medicina si farmacie se vor afisa listele cu candidatii inscrisi pentru grupa de specialitate pentru care se organizeaza concurs, cu exceptia grupei specialitatilor chirurgicale si grupei medicina dentara, pentru care listele se vor afisa si la Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti (str. Bodesti nr. 1, sectorul 2, Bucuresti).
    10.5. Cu cel putin 24 de ore inainte de concurs, la fiecare sala se va afisa lista candidatilor repartizati in sala respectiva.

    CAP. 4
    Desfasurarea concursului

    11.1. Concursul de desfasoara in ziua de duminica, 20 noiembrie 2005.
    11.2. In dimineata concursului, la ora 7,30, seful de sala si supraveghetorii vor lipi in dreptul fiecarui loc din sala o legitimatie de banca cu numarul de ordine al candidatului respectiv, numar corespunzator cu cel aflat in listele candidatilor.
    11.3. Incepand cu ora 8,30, candidatii vor putea intra in sala in care au fost repartizati. La intrare se vor legitima in fata sefului de sala cu buletinul de identitate sau pasaportul, documente ce trebuie sa fie in termen de valabilitate. Cei fara un astfel de document valabil nu vor fi primiti in sala de concurs.
    12.1. Candidatii vor fi asezati in sala in ordine alfabetica, conform listelor finale afisate, cu exceptia perechilor sot-sotie, frati, candidati care au obligatia, sub sanctiunea anularii lucrarii si eliminarii din concurs, sa semnaleze aceste situatii pentru a putea fi asezati separat. Candidatii aflati in sala pot declara, sub semnatura, situatiile mentionate mai sus. Fiecare candidat se va aseza la locul indicat prin legitimatia de banca. Candidatii ocupa numai locurile indicate de organizatori si nu au voie sa le schimbe intre ei. In cazul in care locul desemnat initial nu este corespunzator, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicatia sefului de sala.
    12.2. Candidatii vor fi asezati in sala in asa fel incat sa ramana cel putin un loc liber intre doi candidati.
    12.3. In prezenta tuturor candidatilor sefii de sala vor citi instructiunile privind modul de desfasurare a concursului.
    13.1. Incepand cu ora 8,45, se vor imparti candidatilor grilele pentru raspuns si cate o carioca neagra pentru completat grila (atat pentru completat raspunsurile considerate corecte, cat si pentru completat datele de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru raspuns se vor imparti dupa un algoritm stabilit de comisia centrala.
    13.2. Se va proceda la verificarea de catre fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greseli de tiparire, caz in care grila respectiva va fi inlocuita. Fiecare candidat va completa apoi datele personale in spatiul special de pe grila, cu litere majuscule.
    13.3. Seful de sala si supraveghetorii vor verifica corectitudinea datelor inscrise, confruntandu-le cu actul de identitate al candidatului si cu legitimatia de banca. Dupa aceasta operatiune, actul de identitate al fiecarui candidat va ramane pe banca pe toata durata probei scrise. Candidatii poarta intreaga responsabilitate asupra datelor personale inscrise pe grila.
    13.4. Sacii sigilati continand caietele cu intrebari vor fi adusi la sali in jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci va fi constatata de seful de sala si de 3 candidati din sala respectiva. La ora 10,00 se vor desigila sacii in toate salile de concurs din toate centrele universitare. Se vor imparti apoi candidatilor caietele cu intrebari, tinandu-se cont de tipul de grila primit anterior. Din momentul in care a fost distribuit ultimul caiet incepe masurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Seful de sala va nota la loc vizibil si va informa candidatii despre ora de incepere si despre ora de terminare a concursului (fie prin scriere pe tabla, fie pe o hartie, care va fi afisata).
    13.5. Fiecare candidat va verifica caietul, fiind schimbate caietele cu greseli de tiparire.
    13.6. Intreaga responsabilitate asupra corespondentei intre tipul de grila si cel al caietului cu intrebari revine candidatului.
    13.7. Candidatii care nu sunt prezenti in sala in momentul deschiderii sacilor cu caiete cu intrebari nu mai au acces in sala de concurs.
    13.8. In timpul concursului candidatii nu au voie sa consulte nici un fel de materiale, sa discute cu ceilalti candidati, sa copieze sau sa aiba asupra lor aparatura electronica de comunicare. Materialele documentare vor fi depozitate intr-un colt al salii, unde candidatii nu vor avea acces pana la terminarea concursului.
    13.9. La terminarea concursului candidatii vor preda sefului de sala, sub semnatura, grila de raspuns. Caietul cu intrebari ramane in posesia candidatilor, cu exceptia celor care, din orice motiv, parasesc sala in primele 3 ore de concurs.
    13.10. Candidatii absenti si cei care se retrag din concurs vor fi mentionati ca atare in procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag vor preda grila de raspuns si caietul cu intrebari, sub semnatura, si vor putea parasi sala doar dupa expirarea primelor 30 de minute de la inceperea concursului. Seful de sala va scrie pe grila lor "Retras din concurs". Aceste grile vor fi preluate, constituind documente pe baza carora, in lista finala, pentru candidatul care s-a retras, se va face mentiunea "Retras din concurs". Dupa parasirea salii nici unui candidat nu ii mai este permisa revenirea (pe perioada desfasurarii probei) pentru nici un motiv, cu exceptia situatiei in care un candidat are necesitati fiziologice, cand va fi insotit de 2 supraveghetori si se va accepta o lipsa din sala de maximum 10 minute. Timpul absentei din sala nu prelungeste durata probei pentru candidatul respectiv.
    13.11. Grilele de raspuns bune de corectat se predau de catre candidati, sub semnatura, sefului de sala. Corectura acestor grile se face in mod electronic, in sala de concurs, in prezenta autorului si a inca 2 candidati din sala respectiva, care vor semna pe grila. Dupa anuntarea punctajului tuturor candidatilor din sala respectiva, seful de sala, in prezenta a 3 candidati, ambaleaza si sigileaza plicul cu grilele corectate si discheta.
    13.12. Grilele de raspuns cu mentiunea "Retras din concurs" se ambaleaza separat.
    13.13. Grilele de raspuns gresite si cele nefolosite vor fi ambalate separat si vor purta mentiunea "Anulat".
    13.14. Pe fiecare plic cu grile (grile corectate; grile "Retras din concurs" si grile cu mentiunea "Anulat") se vor mentiona sala, numarul de candidati, numarul de grile corectate, respectiv "Retras din concurs", "Anulat".
    13.15. Sefii de sala vor completa un proces-verbal privind numarul de candidati inscrisi, numarul de candidati prezenti, numarul de grile, caiete si dischete primite si returnate. Procesele-verbale vor fi semnate de sefii de sala, supraveghetori si 3 candidati.
    13.16. Coletele si procesele-verbale vor fi puse in saci, care vor fi sigilati la randul lor si vor fi predati reprezentantilor comisiei comune zonale. Pentru sigilare se vor folosi clesti speciali, care se vor gasi la reprezentantul desemnat de comisia comuna zonala, care raspunde de localul respectiv de concurs.
    13.17. Sacii vor fi transportati la sediul comisiei comune zonale. Camerele unde se vor depozita sacii vor fi sigilate de comisia comuna zonala.

    CAP. 5
    Clasificarea candidatilor

    14. Presedintele comisiei comune zonale de rezidentiat impreuna cu colectivele care au alcatuit intrebarile de concurs vor fi prezenti in ziua concursului, incepand cu ora 11,00, la sediul comisiei comune zonale. Grilele cu raspunsuri vor fi multiplicate in prezenta comisiei comune zonale de rezidentiat si transmise in sali prin delegati, in plicuri sigilate. Plicul va fi inmanat sefului de sala de catre delegati la expirarea celor 4 ore de concurs si dupa predarea de catre candidati a grilelor pentru corectat.
    15.1. Eventualele contestatii privind raspunsurile corecte vor fi depuse de candidati in termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor in salile de concurs. Contestatiile se depun la universitatea de medicina si farmacie sau se transmit prin fax la numerele comunicate de comisia comuna zonala. Pentru centrul universitar Bucuresti contestatiile se depun la Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti (Bucuresti, str. Bodesti nr. 1, sectorul 2) sau prin fax la nr. 2556406.
    Comisia comuna zonala va analiza si va comunica raspunsurile corecte ramase definitive in termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor. Comunicarea grilei corecte ramase definitiva se va face prin publicarea pe Internet pe site-ul www.rezidentiat2005.ro si prin afisarea la universitatile de medicina si farmacie din Cluj-Napoca, Craiova, Targu Mures, respectiv la Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti pentru centrul universitar Bucuresti, si constituie raspuns la contestatiile primite.
    15.2. In urma analizarii contestatiilor si stabilirii grilei corecte ramase definitiva, punctajele comunicate in sali pot suferi modificari.
    16. Prelucrarea rezultatelor stabilite in urma aplicarii grilei corecte ramase definitiva se va face de catre o comisie de specialisti propusi de comisiile comune zonale si desemnati prin ordin al ministrului sanatatii. Componentii acestei comisii nu au voie sa introduca sau sa scoata din sala respectiva nici un fel de material. In sala respectiva nu vor avea acces decat persoanele care formeaza comisia mentionata.
    17. Inainte de alcatuirea clasificarilor, comisia desemnata la pct. 16 va proceda la desfacerea sacilor si la verificarea continutului fiecarui colet, semnaland eventualele neconcordante.
    18.1. Clasificarea pe profiluri si grupe de specialitati va rezulta prin unificarea electronica a rezultatelor stabilite in urma aplicarii grilei corecte ramase definitiva.
    18.2. Rezultatele concursului national pentru rezidentiat se confirma prin ordin al ministrului sanatatii.

    CAP. 6
    Rezultate

    19.1. Data afisarii clasificarilor va fi anuntata in timp util prin mass-media si pe site-ul www.rezidentiat2005.ro.
    19.2. Clasificarile, data si locul alegerii specialitatilor si centrelor de pregatire vor fi afisate la universitatea de medicina si farmacie si la directia de sanatate publica unde se desfasoara concursul sau vor putea fi accesate pe Internet.
    20. Alegerea specialitatii si a centrelor de pregatire va avea loc la aceeasi data pentru toate grupele de specialitati, prin teleconferinta. Candidatii au posibilitatea de a se prezenta la unul dintre centrele universitare medicale: Arad, Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Craiova, Constanta, Iasi, Oradea, Sibiu, Targu Mures sau Timisoara.

    CAP. 7
    Alegerea specialitatii si a centrelor de pregatire

    21. Ocuparea locurilor in specialitate se face in ordinea punctajului obtinut in limita locurilor publicate pentru fiecare grupa de specialitate.
    22.1. Pentru absolventii facultatilor de medicina promotia 2005 (absolvirea facultatii in anul 2005, cu licenta in 2005) candidatii care la concursul de rezidentiat au obtinut punctajul de promovare, dar nu s-au clasificat in limita numarului de locuri publicate la grupa de specialitate la care au participat, vor fi confirmati, la cerere, ca rezidenti in medicina de familie.
    22.2. Redistribuirea catre medicina de familie, pe baza cererilor, va avea loc dupa ce se repartizeaza cei reusiti in limita locurilor publicate pentru fiecare grupa de specialitati.
    22.3. Redistribuirea catre medicina de familie, alegerea centrului universitar si, prin intermediul acestuia, a unitatii sanitare de formare se vor face pe baza unui punctaj ponderat, calculat in functie de punctajul obtinut in concurs de catre comisia comuna zonala de rezidentiat si validat de comisia centrala de rezidentiat.
    23. Candidatii sau imputernicitii acestora care nu sunt prezenti in data, ora si locul fixate pentru alegerea specialitatii si a centrului de pregatire pierd drepturile conferite de concurs.

    CAP. 8
    Exemplificari privind tipurile de intrebari si modul de punctare

    24. Caietele de concurs vor avea un numar de 200 de intrebari pentru fiecare profil si grupa de specialitati. Toate intrebarile de concurs vor fi elaborate de comisiile de specialisti stabilite de responsabilii zonali si vor fi diferite de cele deja publicate. Intrebarile de tip complement simplu vor reprezenta 25% din totalul intrebarilor, iar cele de tip complement multiplu vor reprezenta 75% .
    25. Cele 200 de intrebari de concurs pot fi de doua tipuri:
    1. intrebari tip complement simplu, cu un singur raspuns corect posibil din 5; se noteaza fiecare intrebare cu raspuns corect cu 4 puncte; daca la aceste intrebari candidatii marcheaza mai mult sau mai putin de un raspuns corect, intrebarea se anuleaza (punctaj 0);
    2. intrebari tip complement multiplu cu 2 - 4 raspunsuri corecte, fiecare intrebare cu raspunsuri corecte va fi notata cu 5 puncte; daca la aceste intrebari candidatul marcheaza mai putin de 2 sau mai mult de 4 raspunsuri, intrebarea se anuleaza (punctaj 0).
    In caietul de concurs se vor preciza intrebarile de tip complement simplu si intrebarile de tip complement multiplu.
    Exemplu de punctare:
    A  B  C  D  E = intrebare cu doua raspunsuri corecte A si C
    x     x
    In cazul in care marcheaza corect A si C, va primi 5 puncte.
    In cazul in care marcheaza A si B, va fi punctat astfel:
    A  B  C  D  E
    1  0  0  1  1 = 3 puncte
    Departajarea candidatilor cu punctaj egal se va face pe baza punctajului ponderat, care reprezinta calculul statistic in functie de raspunsurile corecte date de toti candidatii la intrebarea considerata cu gradul de dificultate cel mai mare.
    Departajarea candidatilor care au obtinut punctajul maxim posibil se va face prin sustinerea unei probe suplimentare de departajare. Aceasta proba consta din 100 de intrebari, din tematica si bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcatuite cu 24 de ore inainte de sustinerea probei, intr-un sediu securizat. Aceasta proba va avea loc in ziua de sambata, 26 noiembrie 2005, in centrul universitar in care s-a desfasurat concursul. Corectura se va face in mod electronic in sala de concurs, in prezenta candidatilor. Rezultatele vor fi folosite pentru alcatuirea unei ierarhizari a candidatilor care au obtinut punctaj maxim posibil. Candidatii care nu se prezinta la proba de departajare vor figura in clasificare in ordine alfabetica, dupa ierarhizarea candidatilor care au sustinut proba de departajare.
    Pentru sustinerea probei de departajare nu se percepe taxa.

    CAP. 9
    Probleme de organizare

    26. Pentru buna desfasurare a concursului de rezidentiat se stabilesc o serie de grupuri de lucru pentru indeplinirea urmatoarelor obligatii:
    - publicarea tematicii de concurs si a bibliografiei, precum si a metodologiei de desfasurare a concursului; coordonator este presedintele comisiei comune centrale de rezidentiat;
    - stabilirea numarului de locuri pe profiluri, grupe de specialitati si centre de pregatire, conform prevederilor legale (ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului educatiei si cercetarii);
    - rezolvarea problemelor financiare (incasari taxe, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata prompta a personalului care a contribuit la concurs etc.); responsabil este Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti;
    - inchirierea salilor pentru concurs si prezentarea unui tabel cu locul, numele si capacitatea fiecarei sali, avand grija sa ramana in fiecare sala 1 - 3 locuri libere (in functie de capacitatea salii); verificarea cu o saptamana inainte a conditiilor de lucru in sala respectiva (caldura, lumina, aerisire, scaune bune etc.); responsabil este presedintele comisiei comune zonale;
    - asigurarea materialelor necesare intregii sesiuni (hartie, carioci de culori diferite, hartie de impachetat, plicuri pentru grile, sfoara, ceara rosie, dischete noi, clesti pentru sigilat etc.); responsabil este Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti;
    - organizarea supravegherii concursului, responsabil fiind presedintele comisiei comune zonale:
    - solicitarea prin UMF-uri si DSP-uri a unui numar suficient de supraveghetori (1 supraveghetor la 25 de candidati cu un minim de 3 persoane pentru o sala);
    - desemnarea sefilor de cladire, de sala si a supraveghetorilor pe locuri de concurs;
    - instruirea acestora cu o saptamana inainte de concurs;
    - intocmirea si tiparirea listelor cu candidatii, a legitimatiilor de banca si impartirea candidatilor pe sali in functie de capacitatea fiecareia, afisarea acestora si transmiterea spre web master pentru publicare pe Internet; responsabili sunt Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti si presedintii comisiilor comune zonale;
    - elaborarea si tiparirea instructiunilor pentru sefii de cladire, de sala, supraveghetori si candidati; coordonator este presedintele comisiei centrale de rezidentiat;
    - elaborarea si tiparirea documentelor nesecrete (procese-verbale - diferentiate pentru sefii de cladiri si de sala - de predare-primire a sacilor cu caiete cu intrebari si de predare-primire de la sfarsitul concursului, adica plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile "Retras din concurs", caiete cu intrebari nefolosite, atat ale sefilor de sala catre sefii de cladire, cat si ale sefilor de cladire catre comisiile comune zonale; procese-verbale privind derularea concursului, completate si semnate de sefii de sala si de supraveghetori, grilele de raspuns, plicurile ce vor contine borderourile de predare a grilei pentru corectat si de luare la cunostinta a punctajului); responsabil este Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti;
    - tiparirea caietelor cu intrebari; responsabil este presedintele comisiei comune zonale;
    - transportul caietelor cu intrebari la salile de concurs si apoi al grilelor corectate la locul stabilit de comisia comuna zonala, pregatire de masini si personal de insotire; responsabil este presedintele comisiei comune zonale;
    - pregatirea pentru corectura: dupa aducerea la sali a aparaturii electronice si asigurarea personalului necesar, altul decat sefii de sala sau supraveghetorii; responsabil este presedintele comisiei comune zonale;
    - stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator; responsabil este Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti;
    - citirea grilelor prin scanare; responsabil este presedintele comisiei comune zonale;
    - stabilirea grilei de raspuns; responsabil este presedintele comisiei comune zonale;
    - stabilirea clasificarilor finale in ordinea descrescatoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor pct. 25, pe profiluri si grupe de specialitati; responsabil este presedintele comisiei comune centrale;
    - afisarea clasificarilor finale; responsabil este presedintele comisiei comune centrale;
    - crearea unei pagini de web pe Internet in care se vor publica toate informatiile nesecrete legate de concurs (distributia pe sali a candidatilor, locul de afisare a acestor date, instructiuni pentru candidati, punctaje obtinute, cataloagele finale in ordinea clasificarii etc.); responsabil este Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti;
    - alegerea locurilor publicate la rezidentiat si a centrelor de pregatire; responsabil este presedintele comisiei comune centrale;
    - redistribuirea catre medicina de familie, alegerea centrului universitar si, prin intermediul acestuia, a unitatii sanitare de formare; responsabil este presedintele comisiei comune centrale.
    27.1. Materialele necesare concursului, achizitionate de Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti, vor fi transmise comisiilor comune zonale pana la data de 10 noiembrie 2005.
    27.2. Pregatirea materialelor necesare desfasurarii concursului:
    I. Grilele pentru raspuns vor fi tiparite pana la data de 5 noiembrie 2005, intr-un numar dublu fata de numarul candidatilor inscrisi pe liste, plus o rezerva de 10% din fiecare tip, pentru a preintampina posibilele dificultati generate de distributia diferita a fiecarui tip de grila in sali.
    Grilele vor fi de 4 tipuri, notate cu A, B, C si D, pentru fiecare profil si grupa de specialitati corespunzator cu notarea caietelor cu intrebari, in asa fel incat in sali candidatii care au locurile apropiate sa aiba grile si caiete de tipuri diferite.
    Pregatirea sacilor pentru sali continand toate materialele nesecrete necesare (cu exceptia caietelor cu intrebari) se va face de catre comisiile comune zonale, in saptamana premergatoare concursului.
    Fiecare sac, pe care se vor scrie profilul, grupa de specialitati, cladirea, sala, precum si continutul sacului, va cuprinde urmatoarele materiale:
    - colete sigilate cu grile pentru raspuns; numarul grilelor pentru raspuns va fi dublu fata de numarul candidatilor din sala respectiva (+ 10%), in asa fel incat sa se asigure posibilitatea schimbarii grilei cu una de acelasi tip, o data pentru fiecare candidat, in cazul in care candidatul a facut greseli si solicita schimbarea grilei; pe fiecare colet se vor scrie sala, numarul de candidati din sala respectiva, numarul de grile pentru raspuns continute de colet (numarul candidatilor din sala respectiva x 2 + 10%);
    - pixuri-carioca negre pentru completarea grilei de raspuns; numarul pixurilor-carioca este corespunzator numarului candidatilor din sala respectiva + 30% rezerva;
    - plicuri format A4 pentru impachetarea grilelor corectate;
    - coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce vor fi introduse in plicuri;
    - plicuri format A5 continand plumbii si sarma pentru sigilat sacii;
    - banda adeziva pentru sigilat plicurile cu grilele corectate si coletele cu grile anulate si retrase din concurs;
    - sfoara pentru legat coletele cu grile;
    - hartie de impachetat pentru coletele cu grile anulate si retrase din concurs;
    - sarme cu plumbi;
    - pixuri-carioca de culoare rosie.
    Sacii cu materialele nesecrete sigilati vor fi depozitati la nivelul comisiilor comune zonale, cu doua zile inainte de concurs. Sediul va fi sigilat.
    In dimineata zilei de concurs sacii sigilati, continand cele de mai sus, separat pentru fiecare sala de concurs, vor fi transportati de comisiile special desemnate la locurile de desfasurare a concursului.
    II. Caietele cu intrebari (crearea si multiplicarea lor)
    Presedintele comisiei comune zonale stabileste responsabilii crearii de subiecte pentru fiecare grupa de specialitati. Acestia isi aleg grupul de lucru pentru conceperea intrebarilor. Aceste grupuri de lucru vor fi facute publice in ziua concursului.
    Intrebarile vor fi create dupa tematica si bibliografia deja anuntate. Ele vor fi prezentate in anumite conditii de punere in pagina si/sau pe discheta pe un anumit tipar.
    Caietele cu intrebari vor fi alcatuite si multiplicate de o comisie special desemnata care va lucra intr-un loc de unde nu va avea nici o legatura cu exteriorul si nu va parasi locul respectiv, decat dupa minimum o ora de la inceperea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv, comisia desemnata va dispune de toate materialele si echipamentele necesare multiplicarii caietelor cu intrebari si ambalarii lor in sacii ce vor fi sigilati. Caietele vor fi multiplicate intr-un numar stabilit in functie de numarul candidatilor din fiecare sala, plus o rezerva de 20% . Caietele vor fi multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C si D pentru fiecare profil si grupa de specialitati. Caietele vor contine aceleasi intrebari, dar ordinea acestor intrebari va fi diferita pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete.
    Dupa multiplicarea caietelor intr-un numar corespunzator din fiecare tip acestea vor fi impachetate, pachetele vor fi sigilate cu banda adeziva si stampilate (stampila va fi emisa de Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti), puse in saci, iar sacii vor fi sigilati cu clestii transmisi de Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti. Caietele vor fi multiplicate intr-un numar egal cu numarul candidatilor care vor primi caietul de tipul respectiv + 20%, pentru inlocuire, in cazul unor eventuale greseli de tiparire si pentru preintampinarea dificultatilor legate de distributia diferita a fiecarui tip in sali. Aceasta rezerva de caiete pentru fiecare tip va fi pusa in sacul desemnat pentru fiecare sala de concurs.
    In dimineata zilei de concurs, sacii sigilati, separat pentru fiecare sala de concurs, vor fi transportati la locul de desfasurare a concursului de comisiile special desemnate, in masini insotite de doua persoane.
    Dupa terminarea operatiunilor de multiplicare, toate materialele ramase (rebuturi, plusuri, matrite din copiatoare etc.) vor fi impachetate separat, sigilate si transportate la sediul comisiei comune zonale, unde vor fi pastrate pana dupa alegerea specialitatilor si a centrelor de pregatire.
    Dupa aceasta data toate documentele rezultate in urma acestui concurs (grilele cu raspunsurile candidatilor, grilele "Anulat" sau "Retras din concurs", dischete, procese verbale, contestatiile candidatilor, documentele emise de comisia comuna zonala privind rezolvarea contestatiilor si stabilirea grilei corecte ramase definitiva, tabelele originale cu alegerea specialitatii si a centrului de pregatire etc.) vor fi impachetate si sigilate. Pachetele vor fi transmise prin delegat si vor fi predate cu proces verbal de predare primire Centrului National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti, in termen de 5 zile.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1000/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1000 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1000/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu