ORDIN Nr. 1046
din 27 august 2007
pentru modificarea unor
ordine ale ministrului economiei si finantelor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 642 din 20 septembrie 2007
In temeiul dispoziţiilor art. 11 alin. (4) din Hotărarea Guvernului nr. 386/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu
modificările ulterioare,
avand în vedere prevederile
art. 86 alin (2), ale art.109 şi ale art. 228 alin (2) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată,
ministrul economiei
şi finanţelor emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 972/2006 privind
aprobarea formularului "Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale
suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală", publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 528 din 19 iunie 2006, se modifică după cum urmează:
- Anexele nr. 1 şi 2 se
modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.
Art. II. - Ordinul
ministrului economiei şi finanţelor publice nr. 149/2007 privind modelul şi
conţinutul unor documente întocmite în activitatea de inspecţie fiscală pentru
persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual
şi/sau într-o formă de asociere, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 344 din 21 mai
2007, se modifică după cum urmează:
- Anexele nr. 1, 2, 4 şi 5
se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 3, 4, 5 şi 6 la prezentul ordin.
Art. III. -Anexele nr.
1- 6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. IV. - Prevederile prezentului ordin intră în vigoare în termen de 30 de
zile de la publicarea în Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
Art. V. - Prezentul ordin
se va publica în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1*) (Anexa nr. 1 la Ordinul nr.
972/2006)
![](poze/81689_0.jpg)
|
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia....................................................................................
................................................................................................
|
Nr. înregistrare...........................
Data........../........../.....................
|
DECIZIA DE IMPUNERE
privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată
stabilite de inspecţia fiscală
1. DATELE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Denumire contribuabil:
_________________________________Cod unic de înregistrare :_________Nr.
ORC__________________________
Domiciliul fiscal:
Localitatea________________________Str.________________Nr._____Bl.____Sc.___Ap.___
Judeţ/sector_____________
2. DATE PRIVIND CREANŢA FISCALĂ
2.1.1 Obligaţii fiscale suplimentare de plată
Nr. crt.
|
Denumire impozit,
taxă, contribuţie /
obligaţii fiscale
accesorii
|
Perioada verificată / Perioada pentru care s-au calculat
obligaţii fiscale
accesorii
|
Baza impozabilă
stabilită suplimentar
-lei-
|
Impozit, taxă, contribuţie
stabilit(ă) suplimentar de plată / Obligaţii fiscale
accesorii de plată
-lei-
|
Cod cont bugetar
|
De la data
|
Pană la data
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1
|
Obligaţia fiscală principală
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
|
|
|
2
|
Majorări de întarziere
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
|
|
|
2.1.2. Motivul de fapt
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
2.1.3. Temeiul de drept
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
Act normativ:________, articol :_____, paragraf:____,
punct:_____, litera:___, alineat:_____
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
2.2.1 Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea
adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare
Nr. crt.
|
Număr şi
dată decont de TVA cu sume
negative cu opţiune
de rambursare
|
Perioada
verificată
|
TVA
solicitată
la
rambursare
-lei-
|
Obligaţie fiscală stabilită suplimentar
|
TVA
respinsă la rambursare
-lei-
|
TVAaprobată la
rambur sare
-lei-
|
TVA
stabilită
suplimentar şi rămasă de plată
-lei-
|
Obligaţii
fiscale accesorii de plată
-lei-
|
Cod cont
bugetar
|
De la
data
(zz.ll.aa)
|
Pană la
data
(zz.ll.aa)
|
Baza
impozabilă
-lei-
|
TVA stabilită suplimentar de plata
-lei-
|
Calculate
|
Valoare
obligaţii
fiscale
accesorii
-lei-
|
De la
data
(zzllaa)
|
Pană la
data
(zzllaa)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2.2 Motivul de fapt
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
2.2.3. Temeiul de drept
Act normativ:________, articol :_____, paragraf:____,
punct:_____, litera:___, alineat______
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
3. Data comunicării Data comunicării "Deciziei de
impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de
inspecţia fiscală" reprezintă :
- data semnării de primire, în condiţiile art.44
alin (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată;
- data înscrisă de poştă la remiterea"
confirmării de primire", în condiţiile art.44 alin (2) lit.c) din
Ordonanţa guvernului nr. 92/2003, republicată;
- data la care expiră
termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile
art.44 alin (3) din Ordonanţa guvernului nr. 92/2003, republicată.
4. Termenul de plată
Diferenţa de impozit, taxă sau contribuţie constatată
de organele de inspecţie fiscală şi stabilită de plată precum şi obligaţiile
accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei
decizii de impunere, astfel:
- pană la data de 5 a lunii
următoare, cand data
comunicării este cuprinsă în intervalul 01-15 din lună;
- pană la data de 20 a lunii
următoare, cand data
comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
5. Dispoziţii finale
La prezenta decizie de impunere se anexează Raportul de
inspecţie fiscală care, împreună cu anexele, conţine..... pagini.
In conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, împotriva sumelor de plata şi sau aprobate
la rambursare prin prezenta decizie de impunere se poate face contestaţie, care
se depune, în termen de 30 zile de la comunicare, la organul fiscal emitent,
sub sancţiunea decăderii.
Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă.
APROBAT
|
AVIZAT
|
ÎNTOCMIT
|
Conducătorul activităţii de inspecţie fiscala
|
Sef serviciu
|
Numele si prenumele
|
Semnătura
|
Funcţia
|
Numele si prenumele
|
1.
|
|
Numele si prenumele
|
|
2.
|
|
Semnătura si ştampila*)
|
Semnătura
|
3.
|
|
*) Ştampila se va aplica numai pentru coloana
„aprobat"
Cod 14.13.02.18 aprobat prin OMFP nr. 972 /13.06.2006
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 972/2006)
INSTRUCŢIUNI
de completare a
formularului „Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de
plată stabilite
de inspecţia fiscală"
a) „Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale
suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" reprezintă actul
administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală în aplicarea
prevederilor legale privind stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de
plată, precum şi pentru comunicarea modului de soluţionare cu inspecţie fiscală
anticipată a decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu
opţiune de rambursare, în situaţia în care se stabilesc diferenţe faţă de suma
solicitată la rambursare.
b) Se va completa la finalizarea unei inspecţii
fiscale generale sau parţiale, ca urmare a constatării de obligaţii fiscale
suplimentare şi/sau accesorii aferente acestora, înscrise în „Raportul de
inspecţie fiscală", întocmit la finalizarea acesteia.
c) In cazul în care nu se constată diferenţe de
impozite, taxe sau contribuţii suplimentare, precum şi accesorii aferente
acestora, nu se va întocmi „Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale
suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală".
d) „Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale
suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" se întocmeşte de
către organul de inspecţie fiscală, se avizează de şeful de serviciu şi se
aprobă de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.
e) Informaţiile din conţinutul „Deciziei de impunere
privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia
fiscală" se vor completa după cum urmează:
1. „Datele de identificare ale contribuabilului"
va cuprinde, în clar, următoarele informaţii:
- denumirea completă a contribuabilului;
- codul de identificare fiscală;
- numărul de înregistrare la oficiul registrului
comerţului;
- domiciliul fiscal.
2. „Date privind creanţa fiscală" va cuprinde:
Punctul 2.1.1: se va completa cate un tabel pentru fiecare obligaţie fiscală stabilită suplimentar
cu următoarele informaţii:
- randul 1 col. 1: în acest rand
se vor înscrie denumirea obligaţiei fiscale principale, impozitul, taxa sau
contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale (cu excepţia taxei pe
valoarea adăugată, atunci cand
verificarea se efectuează pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a
unui decont de TVA cu sume negative cu opţiunea de rambursare);
- randul 2 col 1: în acest rand
se vor înscrie majorările de întarziere calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar,
acolo unde este cazul.
Pentru fiecare din randurile 1
şi 2, organele de inspecţie fiscală vor înscrie următoarele:
- randul 1 col. 2: se
completează cu data de început a perioadei verificate;
- randul 1 col. 3: se
completează cu data de sfarşit
a perioadei verificate;
- randul 1 col. 4: reprezintă
valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de impozit
pentru determinarea obligaţiei fiscale;
- randul 1 col. 5: se
completează cu valoarea totală a sumelor stabilite suplimentar de către
inspecţia fiscală pentru impozitul, taxa, contribuţia care a făcut obiectul
inspecţiei fiscale, pentru toată perioada verificată;
- randul 1 col. 6: reprezintă
codul de cont bugetar al obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei
fiscale. Acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică care
generează decizia de impunere;
- randul 2 col. 2: se
complează cu data de la care se calculează majorările de întarziere pentru obligaţiile fiscale
stabilite suplimentar de plată;
- randul 2 col. 3: se complează
cu data pană la care se
calculează majorările de întarziere
pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată;
- randul 2 col. 4: se
completează cu suma totală a bazei impozabile stabilite suplimentar;
- randul 2 col 5: se
completează cu suma totală a obligaţiilor fiscale accesorii calculate pentru
sumele stabilite suplimentar de inspecţia fiscală;
- randul 2 col. 6: se
completează cu simbolul codului de cont bugetar al majorărilor de întarziere aferente obligaţiei fiscale care a
făcut obiectul inspecţiei fiscale. Acest cod se înscrie în mod automat prin
aplicaţia informatică ce generează decizia de impunere.
Punctul 2.1.2: se vor înscrie detaliat şi în clar modul
în care contribuabilul a efectuat şi a înregistrat o operaţiune patrimonială,
modul cum a tratat din punct de vedere fiscal sau cu influenţă fiscală şi
tratamentul fiscal aplicat de acesta, precum şi prezentarea consecinţelor
fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atat pentru obligaţia fiscală principală, cat şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.
Punctul 2.1.3: se va înscrie
detaliat şi clar încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ,
a articolului, a celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă
a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va înscrie atat pentru obligaţia fiscală principală, cat şi pentru accesoriile calculate la
aceasta.
Informaţiile prevăzute la pct. 2.1.1, 2.1.2 şi 2.1.3 se
vor completa pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie pentru care s-au
constatat diferenţe de obligaţii fiscale şi/sau accesorii aferente acestora.
.In cazurile în care legea permite şi există constatări, se pot înscrie
obligaţii fiscale accesorii, fără ca organele fiscale să stabilească o
obligaţie fiscală principală suplimentară la sfarşitul perioadei verificate. In acest caz, în col. 4 „baza
impozabilă stabilită suplimentar" se va înscrie obligaţia fiscală
principală stabilită suplimentar de plată pe o anumită perioadă, chiar dacă în
perioadele următoare aceasta s-a anulat.
Punctul 2.2.1: acest tabel se completează în cazul în
care inspecţia fiscală se efectuează pentru soluţionarea
decontului/deconturilor de taxă pe valoare adăugată cu sumă negativă cu opţiune
de rambursare cu control anticipat şi numai dacă s-a stabilit suplimentar taxa
pe valoarea adăugată.
In cazul în care se
soluţionează mai multe deconturi cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată
cu opţiune de rambursare, se va efectua o singură inspecţie fiscală pentru
toate deconturile, dar pentru fiecare decont de taxă pe valoarea adăugată, în
ordine cronologică, pentru care s-a solicitat rambursarea de TVA, se vor face
constatări separate, după cum urmează:
- prima perioadă verificată va cuprinde intervalul de
timp de la începutul perioadei anterioare neverificate (cu condiţia încadrării în termenul legal de
prescripţie) pană la data de
sfarşit a perioadei aferente
primului decont de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare;
- următoarea perioadă verificată va începe de la data
de sfarşit a ultimului decont
verificat pană la sfarşitul perioadei aferente următorului
decont ce urmează a se verifica.
Decizia de impunere va cuprinde în tabelul
„Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu
opţiune de rambursare" cate un rand pentru fiecare perioadă verificată, aferentă unui decont de TVA
cu sume negative cu opţiune de rambursare.
In acelaşi mod se va continua pană la soluţionarea tuturor deconturilor de TVA cu sume negative cu
opţiune de rambursare, depuse şi neverificate.
Tabelul „Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea
adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare" va avea cate un rand pentru fiecare perioada
aferentă unui decont de TVA, care se verifică şi va cuprinde următoarele:
- col. 1 se completează cu numărul şi data decontului
primit pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;
- col. 2 se completează cu data de la care începe
verificarea, sub forma zz.ll.aa;
- col. 3 se completează cu data de sfarşit a perioadei supuse verificării;
- col. 4 se completează cu suma solicitată la
rambursare şi este preluată din decontul de TVA cu sume negative cu opţiune de
rambursare, care a fost transmis pentru soluţionare cu inspecţie fiscală
anticipată;
- col. 5 se completează cu valoarea totală a bazei
impozabile asupra căreia se aplică cota de TVA pentru determinarea taxei pe
valoarea adăugată suplimentare. In cazul utilizării unor cote diferite de TVA
se vor înscrie bazele însumate ale acestora;
- col. 6 se completează cu taxa pe valoarea adăugată
stabilită suplimentar de plată în perioada verificată;
- col. 7 se completează cu suma
respinsă la rambursare ca urmare a inspecţiei fiscale, cu respectarea
următoarelor corelaţii:
a) este egală cu TVA solicitată la rambursare, dacă
TVA stabilită suplimentar este mai mare sau egală cu TVA solicitată la
rambursare;
b) este egală cu TVA stabilită
suplimentar, dacă aceasta este mai mică decat TVA solicitată la rambursare;
- col. 8 se completează cu suma aprobată la rambursare
şi se calculează ca diferenţa dintre TVA solicitată la rambursare şi TVA
respinsă la rambursare;
- col. 9 se completează cu
diferenţa pozitivă dintre TVA stabilită suplimentar de plată şi TVA respinsă la
rambursare;
- col. 10 se completează cu data de la care se
calculează majorările de întarziere
şi se înscrie sub forma zz.ll.aa ;
- col. 11: se va înscrie data pană la care se calculează majorările de întarziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa;
- col. 12 se completează cu valoarea obligaţiilor
fiscale accesorii calculate pentru fiecare perioadă în care s-a calculat TVA
rămasă suplimentar de plată;
- col. 13 se completează cu
simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adăugată; acest cod se
înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică care generează decizia de
impunere.
Punctul 2.2.2: se va înscrie detaliat şi în clar modul
în care contribuabilul a efectuat o operaţiune patrimonială, modul cum a tratat
din punct de vedere fiscal sau cu influenţă fiscală şi
prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de fapt se va
înscrie atat pentru taxa pe
valoarea adăugată, cat şi
pentru accesoriile calculate pentru aceasta.
Punctul 2.2.3: se va înscrie detaliat şi clar
încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a
celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de
lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va
înscrie atat pentru taxa pe valoarea adăugată, cat şi pentru accesoriile calculate la
aceasta.
Formularul „Decizie de impunere privind obligaţiile
fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" are rol şi
de „Decizie de rambursare a taxei pe valoare adăugată" în cazul
inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea deconturilor cu
sume negative de taxă pe valoare adăugată cu opţiune de rambursare, în urma
cărora se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată.
Suma aprobată la rambursare
urmează procedura prevăzută la art. 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată.
3. „Data comunicării" reprezintă data cand „Decizia de impunere privind
obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală"
a fost comunicată contribuabilului şi a fost stabilită în funcţie de modalitatea
de comunicare şi în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, după cum urmează:
- data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin.
(2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată; această
dată va fi înscrisă de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere,
împreună cu semnătura de primire, la momentul primirii
deciziei de impunere;
- data înscrisă de poştă la remiterea „confirmării de
primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicată; „Confirmarea de primire" va fi anexată la
exemplarul deciziei de impunere care rămane la organul fiscal, iar o copie va fi transmisă administraţiei
finanţelor publice în a cărei administrare se află contribuabilul verificat;
- data la care expiră termenul de 15 zile de la data
afişării anunţului publicitar, în condiţiile prevăzute la art. 44 alin. (3) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.
Cate o copie a anunţului
publicitar care a fost afişat va fi anexată deciziei de impunere si va fi
transmisă împreună cu aceasta la administraţia finanţelor publice în a cărei
administrare se află contribuabilul verificat, precum şi la exemplarul rămas la
organul de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea.
4. „Termenul de plată": diferenţa de impozit,
taxă sau contribuţie stabilită suplimentar de plată, precum şi obligaţiile
accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării
prezentei, astfel:
- pană la data de 5 a lunii următoare,
cand data comunicării este
cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
- pană la data de 20 a lunii
următoare, cand data
comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
5. „Dispoziţii finale" se va completa cu numărul
total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la „Decizia
de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de
inspecţia fiscală".
„Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale
suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" se va întocmi în 3
exemplare, toate cu titlu de original, de către echipa de inspecţie avizată de
şeful de serviciu şi aprobată de conducătorul activităţii de inspecţie fiscală.
ANEXA Nr. 3*)(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 149/2007)
![](poze/81689_1.jpg)
|
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE
FISCALĂ
Direcţia.........................................................................
|
Nr. înregistrare.....................
Data........../.........../...............
|
DECIZIE DE IMPUNERE
privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de
plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi
independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere
1. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Cod numeric personal / Număr de identificare fiscală
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Numele Iniţiala
tatălui Prenumele
|___________________| |_____|
|___________________________|
Denumire
|_________________________________________________________________|
2. DATE PRIVIND DOMICILIUL FISCAL AL PERSOANEI FIZICE
Judeţ________________Localitate___________________
Sector______ Strada __________________ Nr.___ Bloc___ Scara ___ Etaj___
Ap.___ Cod poştal ____________Telefon___________Fax________________________________
E-mail__________________________________
3 . DATE PRIVIND SEDIUL ACTIVITĂŢII SAU LOCUL DE
DESFĂŞURARE EFECTIVĂ A ACTIVITĂŢII PRINCIPALE
Judeţ_____________Localitate___________________
Sector______ Strada ________________Nr.___Bloc___ Scara___ Etaj___
Ap.___ Cod poştal
______Telefon___________Fax__________ E-mail_________________
4. DATE PRIVIND CREANŢA FISCALĂ
Anul verificat: |__|__|__|__|
4.1 Rezultatele inspecţiei fiscale privind
impozitul pe venit
Venitul net anual impozabil
evidenţiat în decizia de impunere anuală comunicată contribuabilului
|
Diferenţa de venit net anual
stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală
|
Venitul net anual impozabil
recalculat de organele de inspecţie fiscală
|
Impozitul pe venitul net anual
impozabil stabilit:
|
Diferenţa de impozit pe venitul net
anual stabilită suplimentar de organele de inspecţie fiscală
|
Obligaţii fiscale accesorii de
plată pentru impozitul pe venit stabilit suplimentar
|
Cod cont bugetar
|
prin decizia de impunere anuală
|
de organele de inspecţie
fiscală
|
în plus
|
în minus
|
Valoare
Obligaţii
accesorii
|
Calculate
|
De la Data ZZLLAA
|
Pană la Data ZZLLAA
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
4. 2 Motivul de fapt
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
4..3 Temeiul de drept Act
normativ:________, articol:_____, paragraf:____, punct:_____, literă:___,
alineat______
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
5. DATA COMUNICĂRII
Data comunicării actului administrativ fiscal
reprezintă :
- data semnării de primire, în
condiţiile art.44 alin (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată;
- data înscrisă de poştă la remiterea "confirmării
de primire", în condiţiile art.44 alin (2) lit.c) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicată;
- data la care expiră termenul de 15 zile de la data
afişării anunţului publicitar în condiţiile art.44, alin (3) din OG 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată;
6. TERMENUL DE PLATA
Diferenţa de impozit pe venit
stabilită suplimentar, precum şi obligaţiile accesorii aferente acestora se
plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
- pană la data de 5 a lunii
următoare, cand data
comunicării este cuprinsă în intervalul 01 -15 din lună;
- pană la data de 20 a lunii
următoare, cand data
comunicării este cuprinsă în intervalul 16 - 31 din lună;
Diferenţa de impozit pe venitul anual stabilit în
minus, în sumă de________lei, se restituie în termen de cel mult 60 de zile, cu
respectarea prevederilor art. 116 sau 117 după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.
7. DISPOZIŢII FINALE
La prezenta decizie de impunere se anexează raportul de
inspecţie fiscală care, împreună cu anexele, conţine |..... | pagini.
In conformitate cu art. 205 şi
207 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, împotriva sumelor de
plată şi /sau aprobate la rambursare prin prezenta decizie de impunere se poate
face contestaţie, care se depune, în termen de 30 de zile de la comunicare, la
organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.
Prezenta decizie de impunere reprezintă titlu de
creanţă
APROBAT
|
AVIZAT
|
ÎNTOCMIT
|
Conducătorul activităţii de inspecţie
fiscală
|
Şef serviciu/Şef birou/Şef
compartiment
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Semnătura
|
Funcţia
|
Numele şi prenumele
|
|
|
|
Numele şi prenumele
|
|
|
|
|
Semnătura şi ştampila*)
|
Semnătura
|
|
|
|
*)Ştampila se va aplica numai pentru coloana
„aprobat".
CodMEF 14.13.02.18/î.v aprobat prin OMEF nr.
149/10.05.2007
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 149/2007)
INSTRUCŢIUNI
de completare a formularului „Decizie de impunere
privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală
pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod
individual şi/sau
într-o formă de asociere"
Formularul „Decizie de impunere privind impozitul pe
venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice
care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă
de asociere " reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele de
inspecţie fiscală în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea
diferenţelor de impozit pe venit.
Acesta se va completa la finalizarea unei inspecţii
fiscale generale sau parţiale, ca urmare a constatării de diferenţe de impozit
pe venit stabilit suplimentar şi/sau accesorii aferente acestora, înscrise în
"Raportul de inspecţie fiscală".
Formularul „Decizie de impunere privind impozitul pe
venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice
care desfăşoară activităţi independende în mod individual şi/sau într-o formă
de asociere" se emite pentru fiecare persoană fizică plătitoare de impozit
pe venit datorat pentru veniturile proprii, în baza constatărilor din raportul
de inspecţie fiscală.
Formularul „Decizie de impunere privind impozitul pe
venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice
care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă
de asociere" se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se
avizează de şeful de serviciu/birou/ compartiment şi se aprobă de conducătorul
activităţii de inspecţie fiscală din care face parte echipa de inspecţie
fiscală.
Informaţiile din conţinutul formularului „Decizie de
impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia
fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod
individual şi/sau într-o formă de asociere" se vor completa după cum urmează:
1. „Date de identificare ale contribuabilului" va
cuprinde:
- Cod numeric personal/ Număr de identificare fiscală,
definit conform prevederilor din Codul de procedură fiscală şi se completează
astfel:
a) pentru persoanele fizice, codul numeric personal
atribuit potrivit legii speciale;
b) pentru persoanele fizice
care nu deţin cod numeric personal, numărul de identificare fiscală atribuit de
organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală;
- Numele şi prenumele: se vor completa cu numele,
iniţiala tatălui şi prenumele persoanei fizice verificate
- Denumire: se va completa cu denumirea completă a
contribuabilului.
2. „Date privind domiciliul fiscal al persoanei
fizice": se va completa cu toate informaţiile care definesc complet adresa
unde îşi are domiciliul sau adresa la care locuieşte efectiv persoana fizică.
3. „Date privind sediul activităţii sau locul de
desfăşurare efectivă a activităţii principale": se va completa cu toate
informaţiile care definesc complet sediul activităţii sau locul de desfăşurare
a activităţii economice autorizate ori a profesiei libere exercitate.
4. „Date privind creanţa fiscală":
Rezultatele inspecţiei fiscale vor fi întotdeauna
prezentate separat pentru fiecare an fiscal, care va fi înscris în cartuşul
„anul verificat".
Punctul 4.1. Rezultatele
inspecţiei fiscale privind impozitul pe venit vor fi înscrise în cate un tabel, astfel:
Randul 1 col. 1: va cuprinde
venitul net anual impozabil evidenţiat în decizia de impunere anuală comunicată
contribuabilului;
Randul 1 col. 2: va cuprinde
diferenţa de venit net anual impozabil stabilită suplimentar de organele de
inspecţie fiscală;
Randul 1 col. 3: va cuprinde
venitul net anual impozabil recalculat de organele de inspecţie prin cumularea
venitului net anual impozabil din col. 1 cu diferenţa de venit net anual
stabilit suplimentar, înscrisă în col. 2;
Randul 1 col. 4: va cuprinde
impozitul pe venitul net anual impozabil evidenţiat în decizia de impunere
anuală comunicată contribuabilului;
Randul 1 col. 5: va cuprinde impozitul pe venitul net anual impozabil recalculat de organele de inspecţie
fiscală prin aplicarea cotei de impunere prevăzute de lege pentru anul fiscal
verificat asupra valorii înscrise în col. 3;
Randul 1 col. 6: va cuprinde
diferenţa de impozit pe venitul net anual calculată de organele de inspecţie
fiscală. In cazul în care diferenţa dintre impozitul calculat de organele de
inspecţie fiscală şi cel înscris în decizia de impunere anuală este pozitivă,
aceasta va fi înscrisă în această coloană, fiind datorată de către contribuabil;
Randul 1 col. 7: va cuprinde
diferenţa negativă de impozit pe venitul net anual impozabil calculat de
organele de inspecţie fiscală şi care urmează a fi restituită contribuabilului
de către organele fiscale competente, potrivit prevederilor legale;
Randul 1 col. 8: va cuprinde
valoarea obligaţiilor fiscale accesorii, calculate pentru sumele suplimentare
stabilite de inspecţia fiscală;
Randul 1 col. 9: va cuprinde
data de la care s-au calculat obligaţiile fiscale accesorii;
Randul 1 col. 10: va cuprinde data pană la care s-au calculat obligaţiile fiscale accesorii;
Randul 1 col. 11: va cuprinde codul de cont bugetar al
impozitului pe venit.
Punctul 4.2: se va înscrie detaliat modul în care
contribuabilul a efectuat şi a tratat din punct de vedere fiscal o operaţiune
cu influenţă în veniturile sau cheltuielile înscrise în registrul de încasări
şi plăţi sau ca urmare a unor operaţiuni neevidenţiate în acesta, cu
prezentarea consecinţei fiscale.
Punctul 4.3: se va înscrie detaliat încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a
celorlalte elemente prevăzute de lege. Temeiul de drept se va înscrie atat pentru obligaţia fiscală principală, cat şi pentru accesoriile calculate la
aceasta.
5. „Data comunicării": reprezintă data stabilită
în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, şi este în funcţie de
modalitatea de comunicare, după cum urmează:
- data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin.
(2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată. Această dată va fi înscrisă de contribuabil pe
toate exemplarele deciziei de impunere, împreună cu semnătura de primire, la
momentul primirii deciziei de impunere;
- data înscrisă de poştă la remiterea „confirmării de
primire", în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicată. „Confirmarea de primire" va fi anexată la
exemplarul deciziei de impunere care rămane la organul fiscal, iar o copie va fi transmisă organului fiscal
competent în a cărui administrare se află contribuabilul verificat;
- data la care expiră termenul de 15 zile de la data
afişării anunţului publicitar, în condiţiile prevăzute la art. 44 alin. ( 3)
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.
Cate o copie a anunţului
publicitar care a fost afişat va fi anexată deciziei de impunere şi va fi
transmisă împreună cu aceasta la organul fiscal competent în a cărui
administrare se află contribuabilul verificat, precum şi la exemplarul rămas la
organul de inspecţie fiscală care a efectuat verificarea.
6. „Termenul de plată". Diferenţa de impozit pe
venit stabilită suplimentar, precum şi obligaţiile accesorii aferente acesteia
se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
- pană la data de 5 a lunii
următoare, cand data
comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
- pană la data de 20 a lunii
următoare, cand data comunicării
este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
Diferenţa de impozit pe venitul anual stabilită în
minus de inspecţia fiscală se restituie de organul fiscal competent în termen
de cel mult 60 de zile, cu respectarea prevederilor art. 116 sau 117, după caz,
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.
7. „Dispoziţii finale": se va completa numărul
total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la „Decizia
de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia
fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod
individual şi/sau într-o formă de asociere".
Formularul „Decizie de impunere privind impozitul pe
venit stabilit suplimentar de plată de inspecţia fiscală pentru persoane fizice
care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă
de asociere" se va întocmi pentru fiecare plătitor de impozit pe venit, în
3 exemplare, toate cu titlu de original, cate un
exemplar pentru:
- organul fiscal unde contribuabilul verificat este
înregistrat ca plătitor de impozit pe venit;
- echipa de inspecţie fiscală;
- contribuabilul verificat.
ANEXA Nr. 5*) (Anexa nr. 4 la Ordinul nr.
149/2007)
![](poze/81689_2.jpg)
|
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE
FISCALĂ
Direcţia...................................................................................................................
|
Nr.
înregistrare......................................................
Data........................../...................../....................
|
DECIZIA DE IMPUNERE
privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată
stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară
activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere
1. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Cod de inregistrare fiscală / Cod unic de înregistrare
fiscală
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Denumire contribuabil
|_________________________________________________|
2 DATE PRIVIND SEDIUL ACTIVITĂŢII SAU LOCUL DE DESFĂŞURARE
EFECTIVA A ACTIVITĂŢII PRINCIPALE
Judeţ_________________Localitate____________________Sector______Strada
__________________Nr.____ Bloc_____Scara___Etaj____
Ap.__________Cod
poştal_____________ Telefon_______________Fax_____________E-mail_________________________________
3. DATE PRIVIND CREANŢA FISCALĂ
3.1 Obligaţii fiscale suplimentare de plată
Nr. crt.
|
Denumire obligaţie fiscală /
obligaţii fiscale accesorii
|
Perioada verificată (rd.l)/ Perioada pentru care s-au calculat
obligaţii fiscale accesorii (rd.2 si 3)
|
Baza impozabilă
stabilită suplimentar
-lei-
|
Obligaţie fiscală stabilită
suplimentar de plată / Obligaţii fiscale accesorii
-lei-
|
Cod cont bugetar
|
De la data
|
Pană la data
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1
|
Obligaţia fiscală principală
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
|
|
|
2
|
Majorări de întarziere
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
|
|
|
3.1.1. Motivul de fapt
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
*) Anexa nr. 5 este reprodusă
în facsimil.
3.1.2. Temeiul de drept Act normativ:________,
articol :_____, paragraf:____, punct:_____, literă:___, alineat:_____
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
4. Soluţionarea decontului de
taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare
Nr. crt.
|
Număr şi
dată decont de TVA cu sume
negative cu
opţiune de
rambursare
|
Perioada
verificată
|
TVA
solicitată
la
rambursare
-lei-
|
Obligaţie
fiscală stabilită suplimentar
|
TVA
respinsă la rambursare
-lei-
|
TVA
aprobată la rambursare
-lei-
|
TVA
stabilită
rămasă
suplimentar
de plată
-lei-
|
Obligaţii
fiscale accesorii de plată
|
Cod cont
bugetar
|
De la
data
(zz.ll.aa)
|
Pană la
data
(zz.ll.aa)
|
Baza
impozabilă
-lei
|
TVA
stabilită
suplimentar de plată
-lei-
|
Calculate
|
Valoare
obligaţii
fiscale
accesorii
-lei-
|
De la data
(zzllaa)
|
Pană la
data
(zzlla)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. 1. Motivul de fapt
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
4. 2. Temeiul de drept Act normativ:________,
articol :_____, paragraf:____, punct:_____, litera:___, alineat______
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
5. Data comunicării :
Data comunicării Deciziei de impunere privind
obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru
persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual
şi/sau într-o formă de asociere reprezintă :
- data semnării de primire, în
condiţiile art.44 alin (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată;
- data înscrisă de poştă la remiterea"
confirmării de primire", în condiţiile art.44, alin (2), lit.c) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată;
- data la care expiră termenul de 15 zile de la data
afişării anunţului publicitar în condiţiile art.44 alin. ( 3) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată.
6. Termenul de plată
Diferenţa de obligaţie fiscală stabilită suplimentar de
plată de organele de inspecţie fiscală precum şi obligaţiile accesorii aferente
acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
- pană la data de 5 a lunii
următoare, cand data
comunicării este cuprinsă în intervalul 01-15 din lună;
- pană la data de 20 a lunii
următoare, cand data
comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună; 7. Dispoziţii finale
La prezenta decizie de impunere se anexează raportul de
inspecţie fiscală care, împreună cu anexele, conţine |..... | pagini.
In conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată,
împotriva sumelor de plată şi/sau aprobate la rambursare prin prezenta se poate
face contestaţie, care se depune, în termen de 30 de zile de la comunicare, la
organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.
Prezenta reprezintă titlu de creanţă .
APROBAT
|
AVIZAT
|
ÎNTOCMIT
|
Conducătorul activităţii de inspecţie fiscală
|
Şef serviciu/ Şef birou/ Şef compartiment
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Semnătura
|
Funcţia
|
Numele şi prenumele
|
|
|
|
Numele şi prenumele
|
|
|
|
|
Semnătura şi ştampila*)
|
Semnătura
|
|
|
|
*) Ştampila se va aplica numai pentru coloana
„aprobat".
Cod MEF 14.13.02.18 / o.f aprobat prin OMEF nr.
149/10.05.2007
ANEXA Nr. 6 (Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 149/2007)
INSTRUCŢIUNI
de completare a formularului „Decizie de impunere
privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia
fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi independente în mod
individual şi/sau
într-o formă de asociere"
Formularul „Decizie de impunere privind obligaţiile
fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane
fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o
formă de asociere" reprezintă actul administrativ fiscal emis de organele
de inspecţie fiscală în aplicarea prevederilor legale privind stabilirea
obligaţiilor fiscale suplimentare de plată (cu excepţia impozitului pe venit),
precum şi pentru comunicarea modului de soluţionare cu inspecţie fiscală
anticipată a decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu opţiune
de rambursare, în situaţia în care se stabilesc diferenţe faţă de suma
solicitată.
Se va completa la finalizarea unei inspecţii fiscale
generale sau parţiale, ca urmare a stabilirii de obligaţii fiscale suplimentare
şi/sau accesorii aferente acestora, înscrise în „Raportul de inspecţie
fiscală" întocmit la finalizarea acesteia.
Formularul „Decizie de impunere privind obligaţiile
fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane
fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o
formă de asociere" se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se
avizează de şeful de serviciu/birou/ compartiment şi se aprobă de conducătorul
activităţii de inspecţie fiscală de care aparţine echipa de inspecţie fiscală.
Informaţiile din conţinutul formularului „Decizie de
impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de
inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară activităţi
independente în mod individual şi/sau într-o formă de asociere" se vor
completa după cum urmează:
1. „Date de identificare ale contribuabilului" va
cuprinde:
- Codul de înregistrare fiscală: este cel atribuit de
organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare,
conform prevederilor din Codul de procedură fiscală.
- Codul unic de înregistrare, atribuit potrivit legii
speciale, înregistrat la oficiul registrului comerţului.
Pentru plătitorii de TVA ,
codul de înregistrare fiscală/codul unic de înregistrare va fi precedat de
prefixul „RO". In cazul în care persoana impozabilă nerezidentă şi-a
desemnat un reprezentant fiscal, se va înscrie codul de înregistrare în scopuri
de TVA atribuit reprezentantului fiscal ca mandatar al
persoanei impozabile;
- Denumire contribuabil: se va completa cu denumirea
completă a contribuabilului.
2. „Date privind sediul activităţii sau locul de
desfăşurare efectivă a activităţii principale": se va completa cu toate
informaţiile care definesc complet sediul activităţii sau locul unde se
desfăşoară efectiv activitatea principală;
3. „Date privind creanţa fiscală"
Punctul 3.1: se va completa cate
un tabel pentru fiecare obligaţie fiscală stabilită suplimentar cu informaţii
referitoare la:
- randul 1 col. 1: se vor
înscrie denumirea obligaţiei fiscale principale, impozitul, taxa sau
contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale (cu excepţia taxei pe
valoarea adăugată, atunci cand verificarea se efectuează pentru soluţionarea cu inspecţie fiscală anticipată a unui
decont de TVA cu sume negative cu opţiunea de rambursare );
- randul 2 col. 1: se vor
înscrie majorările de întarziere
calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de inspecţia
fiscală.
Pentru fiecare dintre randurile
1 şi 2, organele de inspecţie vor înscrie următoarele:
Randul 1:
col. 2: se va înscrie data de început a perioadei
supuse verificării;
col. 3: se va înscrie data de sfarşit a perioadei supuse verificării ;
col. 4: se va înscrie valoarea
totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de impozit pentru
determinarea obligaţiei fiscale suplimentare;
col. 5: se va înscrie valoarea totală a sumelor
stabilite suplimentar pentru obligaţia fiscală care a făcut obiectul inspecţiei
fiscale;
col. 6: se va înscrie simbolul codului de cont bugetar
al obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale.
Randul 2:
col. 2: se va înscrie perioada pentru care s-au
calculat majorările de întarziere
pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată;
col. 3: se va înscrie data pană
la care se calculează majorările de întarziere pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar;
col. 4: se va înscrie obligaţia fiscală principală care
a stat la calculul obligaţiilor fiscale accesorii;
col. 5: se va înscrie suma totală a accesoriilor
calculate pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de inspecţia
fiscală;
col. 6: se va înscrie codul de cont bugetar pentru
majorările de întarziere.
Punctul 3.1.1: se va înscrie detaliat modul în care contribuabilul a efectuat şi a tratat din punct
de vedere fiscal o operaţiune patrimonială şi prezentarea consecinţei fiscale.
Motivul de fapt se va înscrie atat pentru obligaţia fiscală principală, cat şi pentru accesoriile calculate pentru
aceasta.
Punctul 3.1.2: se va înscrie detaliat şi clar
încadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a
celorlalte elemente prevăzute de lege, cu prezentarea concisă a textului de
lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va
înscrie atat pentru obligaţia fiscală principală, cat şi pentru accesoriile calculate la
aceasta.
Informaţiile prevăzute la pct. 3.1.1 şi 3.1.2 se vor
completa pentru fiecare obligaţie fiscală pentru care s-au constatat sume
suplimentare şi/sau accesorii aferente aceastora.
4. „Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea
adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare"
Acest tabel se completează în cazul în care inspecţia
fiscală este efectuată pentru soluţionarea unui decont de taxă pe valoare
adăugată cu sumă negativă cu opţiune de rambursare cu control anticipat şi
numai dacă s-a stabilit suplimentar taxă pe valoarea adăugată.
In cazul în care se soluţionează mai multe deconturi cu
sume negative de taxă pe valoare adăugată cu opţiune de rambursare, se va
efectua o singură inspecţie fiscală pentru toate deconturile, dar pentru fiecare
decont de taxă pe valoarea adăugată pentru care s-a solicitat rambursarea de
TVA se vor face constatări separate.
Decizia de impunere va cuprinde în tabelul „Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative
cu opţiune de rambursare" cate un rand pentru fiecare perioadă verificată, aferentă unui decont de TVA cu sume negative cu opţiune
de rambursare.
In cazul soluţionării mai multor deconturi de TVA cu
sume negative cu opţiune de rambursare, se va proceda astfel:
- prima perioadă verificată va cuprinde atat decontul de TVA cu sume negative cu
opţiunea de rambursare, cat şi
perioada anterioară neverificată, dacă există şi cu condiţia încadrării în
termenul de prescripţie , după caz;
- următoarea perioadă verificată va începe de la data
ultimului decont verificat pană
la sfarşitul următorului
decont ce urmează a se verifica.
In acelaşi mod se va continua pană la soluţionarea tuturor deconturilor de TVA cu sume negative cu
opţiunea de rambursare, depuse şi neverificate.
Tabelul „Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea
adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare" va avea cate un rand pentru fiecare perioada
aferentă unui decont de TVA, care se verifică şi va cuprinde următoarele:
Col. 1: se completează cu numărul şi data decontului
primit pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;
Col. 2: se completează cu data de la care începe
verificarea, sub forma zz.ll.aa;
Col. 3: se completează cu data
de sfarşit a perioadei supuse
verificării;
Col. 4: se completează cu suma solicitată la rambursare
şi este preluată din decontul de TVA cu sume negative cu opţiune de rambursare,
care a fost transmis pentru soluţionare cu inspecţie fiscală anticipată;
Col. 5: se completează cu valoarea totală a bazei
impozabile asupra căreia se aplică cota de TVA pentru determinarea taxei pe
valoarea adăugată suplimentare. In cazul utilizării unor cote diferite de TVA
se vor înscrie bazele însumate ale acestora;
Col. 6: se completează cu taxa pe valoarea adăugată
stabilită suplimentar de plată în perioada verificată;
Col. 7: se completează cu suma respinsă la rambursare
ca urmare a inspecţiei fiscale, cu respectarea următoarelor corelaţii:
a) este egală cu TVA solicitată la rambursare dacă TVA
stabilită suplimentar este mai mare sau egală cu TVA solicitată la rambursare;
b)este egală cu TVA stabilită suplimentar dacă aceasta
este mai mică decat TVA
solicitată la rambursare;
Col. 8: se completează cu suma aprobată la rambursare
şi se calculează ca diferenţă între TVA solicitată la rambursare şi TVA
respinsă la rambursare;
Col. 9: se completează cu diferenţa pozitivă dintre TVA
stabilită suplimentar de plată şi TVA respinsă la rambursare;
Col. 10: se completează cu data de la care se
calculează majorările de întarziere
şi se înscrie sub forma zz.ll.aa ;
Col. 11: se completează cu data pană la care se calculează majorările de întarziere şi se înscrie sub forma zz.ll.aa;
Col. 12: se completează cu valoarea obligaţiilor
fiscale accesorii calculate pentru fiecare perioadă în care s-a calculat TVA
rămasă suplimentar de plată;
Col. 13: se completează cu simbolul codului de cont
bugetar pentru taxa pe valoarea adăugată; acest cod se înscrie în mod automat
prin aplicaţia informatică care generează decizia de impunere.
Punctul 4.1: se vor înscrie detaliat şi în clar modul
în care contribuabilul a efectuat o operaţiune patrimonială , modul cum a
tratat din punct de vedere fiscal sau cu influenţă fiscală şi prezentarea
consecinţei fiscale. Motivul de fapt se va înscrie atat pentru taxa pe valoarea adăugată, cat şi pentru accesoriile calculate pentru aceasta.
Punctul 4.2: se va înscrie detaliat şi clar încadrarea
faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a
celorlalte elemente prevăzute
de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat.
Temeiul de drept se va înscrie atat pentru taxa pe valoarea adăugată, cat şi pentru accesoriile calculate la aceasta.
Formularul „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de
inspecţia fiscală" are rol şi de „Decizie de rambursare a taxei pe valoare
adăugată" în cazul inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru
soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoare adăugată cu
opţiune de rambursare în urma cărora se stabilesc diferenţe faţă de suma
solicitată.
Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută
la art. 116 sau 117, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
5. „Data comunicării" actului administrativ fiscal
reprezintă data stabilită în conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, şi este, în funcţie de modalitatea de
comunicare, după cum urmează:
- data semnării de primire, în condiţiile art. 44 alin
(2) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată; această
dată va fi înscrisă de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere,
împreună cu semnătura de primire, la momentul primirii
deciziei de impunere;
- data înscrisă de poştă la remiterea „confirmării de
primire", în condiţiile art. 44 alin (2) lit.c) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicată. „Confirmarea de primire" va fi anexată la
exemplarul actului administrativ fiscal care rămane la organul de inspecţie fiscală, iar o copie va fi transmisă
organului fiscal competent în administrarea căruia se află contribuabilul
verificat;
- data la care expiră termenul de 15 zile de la data
afişării anunţului publicitar, în condiţiile prevăzute la art. 44 alin. (3) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată.
O copie a anunţului publicitar care a fost afişat va fi
anexată deciziei de impunere şi va fi transmisă, împreună cu aceasta, la
organul fiscal competent în administrarea căruia se află contribuabilul
verificat, iar o altă copie va fi anexată la exemplarul rămas la organul de
inspecţie fiscală care a efectuat verificarea.
6. „Termenul de plată". Diferenţa de obligaţie
fiscală stabilită suplimentar de plată, precum şi obligaţiile accesorii
aferente acestora se plătesc, în funcţie de data comunicării prezentei decizii,
astfel:
- pană la data de 5 a lunii
următoare, cand data
comunicării prezentei decizii este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
- pană la data de 20 a lunii
următoare, cand data
comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
7. „Dispoziţii finale" se va completa numărul
total de pagini al raportului de inspecţie fiscală care se anexează la
fomularul „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de
plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane fizice care desfăşoară
activităţi independente în mod individual şi/sau într-o formă de
asociere."
Formularul „Decizie de impunere privind obligaţiile
fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală pentru persoane
fizice care desfăşoară activităţi independente în mod individual şi/sau într-o
formă de asociere" se va întocmi în 3 exemplare, toate cu titlu de
original, cate un exemplar pentru:
- organul fiscal unde
contribuabilul verificat este înregistrat ca plătitor de obligaţii fiscale;
- echipa de inspecţie fiscală;
- contribuabilul verificat.