ORDIN Nr. 1119
din 4 iulie 2006
pentru aprobarea Procedurii
de administrare si monitorizare a marilor contribuabili in vederea aplicarii
Ordinului ministrului finantelor publice nr. 753/2006 privind organizarea
activitatii de administrare a marilor contribuabili, cu modificarile si completarile
ulterioare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 597 din 11 iulie 2006
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea
Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 1 din Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 753/2006 privind organizarea activităţii de
administrare a marilor contribuabili, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de administrare şi
monitorizare a marilor contribuabili în vederea aplicării Ordinului ministrului
finanţelor publice nr. 753/2006 privind organizarea activităţii de administrare
a marilor contribuabili, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinsă
în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
516/2005 pentru aprobarea Procedurii de administrare şi monitorizare a marilor
contribuabili în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr.
343/2005 privind organizarea activităţii de administrare a marilor
contribuabili, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 5 mai 2005, se abrogă.
Art. 3. - Direcţia generală de reglementare a
colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi
contribuţiilor, Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală, Direcţia generală de
soluţionare a contestaţiilor şi Direcţia de monitorizare a realizării
creanţelor bugetare, Direcţia juridică din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei, Direcţia
generală a contabilităţii publice şi a sistemului de decontări în sectorul
public, Direcţia de autorizări din cadrul Ministerului Finanţelor Publice,
precum şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile
generale ale finanţelor publice judeţene, Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti şi administraţiile finanţelor publice
implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ
PROCEDURĂ
de administrare şi monitorizare a marilor
contribuabili în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 753/2006 privind organizarea
activităţii de administrare a marilor contribuabili, cu modificările şi completările ulterioare
CAPITOLUL I
Procedura de administrare şi monitorizare a marilor contribuabili administraţi de
Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili
Prin organ fiscal competent privind îndeplinirea obligaţiilor de declarare şi de plată se
înţelege:
- Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili;
- direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene,
pentru sediile secundare ale marilor contribuabili administraţi conform
prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
753/2006 privind organizarea activităţii de administrare a marilor
contribuabili, cu modificările şi completările ulterioare.
A. Procedura de înregistrare
fiscală
1. Modificările intervenite în datele declarate
iniţial de marii contribuabili şi înscrise în certificatul de înregistrare
fiscală, inclusiv cele privitoare la înregistrarea/scoaterea din evidenţă ca
plătitor de TVA, se fac prin depunerea cererii de înregistrare a
menţiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare la oficiul
registrului comerţului în a cărui rază teritorială marele contribuabil îşi are
sediul social.
2. Modificările intervenite în datele declarate
iniţial de marii contribuabili, care privesc obligaţiile declarative şi de
plată, cu excepţia înregistrării/scoaterii din evidenţă ca plătitor de TVA, vor
fi declarate de către aceştia la Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili, în termen de 30 de zile de la data producerii acestora.
3. La primirea de la oficiul
registrului comerţului a modificărilor menţionate la pct. 1, Direcţia generală
a tehnologiei informaţiei va actualiza cu aceste date Registrul
contribuabililor al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.
4. Inregistrarea sediilor
secundare ale marilor contribuabili, cu excepţia sucursalelor care se
înregistrează conform procedurilor speciale în materie de înregistrare a comercianţilor,
se face prin completarea şi depunerea formularului „Declaraţie de înregistrare
fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru sediile secundare (060)", aprobat
prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.600/2004, la direcţia
generală a finanţelor publice a judeţului în a cărei rază teritorială îşi
desfăşoară activitatea sediul secundar.
5. Prin excepţie de la prevederile pct. 4, sediile
secundare ale marilor contribuabili aflate în raza teritorială a municipiului
Bucureşti şi a judeţului Ilfov se înregistrează la Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili.
6. Scoaterea din evidenţa
fiscală a sediilor secundare ale marilor contribuabili înfiinţate pe raza
municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov de marii contribuabili se face prin
depunerea formularului 060 menţionat mai sus la Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili, împreună cu certificatul de înregistrare
fiscală, în vederea anulării.
7. Informaţiile referitoare la înfiinţarea şi
scoaterea din evidenţă a sediilor secundare ale marilor contribuabili, care îşi
desfăşoară activitatea pe raza direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene, cu excepţia Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Judeţului
Ilfov, se transmit Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili
şi se evidenţiază într-o
secţiune separată a Registrului contribuabililor.
8. Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili va transmite Direcţiei de Trezorerie şi Contabilitate Publică a
Municipiului Bucureşti orice modificare cu privire la luarea sau scoaterea din
administrare a marilor contribuabili ori a sediilor secundare din municipiul
Bucureşti şi judeţul Ilfov la data producerii modificării.
B. Obligaţii declarative
1. Incepând cu obligaţiile lunii iunie 2006, marii
contribuabili definiţi potrivit art. 1 alin. (1) din Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
depun declaraţiile fiscale la organul fiscal competent prevăzut în prezentul
ordin.
2. In cazul marilor contribuabili care au sedii
secundare înregistrate ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii,
conform legii, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru
activitatea sediilor secundare se face la organul fiscal competent în administrarea
acestora, prevăzut la art. 3 alin. (1) şi (2) din Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
3. Informaţia referitoare la declaraţiile fiscale
depuse de către sediile secundare ale marilor contribuabili, care îşi
desfăşoară activitatea pe raza direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene, cu excepţia Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Judeţului
Ilfov, se transmite Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili
până la data de 5 a lunii următoare celei în care aveau termen de depunere.
4. (1) Declaraţiile fiscale ale marilor contribuabili
se depun în format electronic la organul fiscal competent, prin intermediul
Sistemului Electronic Naţional, conform Hotărârii Guvernului nr. 1.085/2003,
prin accesarea site-ului de Internet www.e-guvernare.ro.
(2) Declararea impozitului pe veniturile din salarii
pentru activitatea sediilor secundare se poate face şi prin celelalte
modalităţi de declarare prevăzute de lege: în format electronic (dischetă)
însoţit de formatul hârtie, cu codificarea informaţiei prin cod de bare sau
prin utilizarea ordinului de plată cu valoare de declaraţie. In acest caz,
declaraţiile se transmit la organul fiscal competent, prin una dintre modalităţile
prevăzute la art. 81 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Formatul pe hârtie al declaraţiei fiscale se
arhivează la organul fiscal care a primit declaraţia.
5. Data depunerii declaraţiei fiscale este, după caz,
data confirmării primirii acesteia, comunicată contribuabilului prin Sistemul
Electronic Naţional sau prin poştă, data înregistrării declaraţiei la
registratura organului fiscal competent, data plăţii obligaţiei în cazul în
care se utilizează ordinul de plată cu valoare de declaraţie.
6. (1) In situaţia în care contribuabilul a utilizat
mai multe căi de transmitere a declaraţiei fiscale, va fi înregistrată prima
declaraţie depusă, conform legii.
(2) Orice corecţie ulterioară a unei declaraţii fiscale
se face prin depunerea unei declaraţii fiscale rectificative, în condiţiile
legii.
C. Rambursarea TVA
Prevederile cap. III din anexa la Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 967/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, se aplică persoanelor impozabile definite în Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
începând cu deconturile cu sume negative de TVA, cu opţiune de rambursare,
aferente lunii iunie 2006, cu termen de depunere până la data de 25 iulie 2006
inclusiv.
D. Solicitarea documentelor
de către marii contribuabili
Solicitarea documentelor de către marii contribuabili
se face prin cerere adresată
Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, astfel:
a) înregistrare la
registratura direcţiei;
b) transmitere prin poştă;
c) prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail.
E. Eliberarea documentelor solicitate de marii
contribuabili
Eliberarea documentelor solicitate de marii
contribuabili se face astfel:
1. la sediul Direcţiei generale de administrare a
marilor contribuabili, împuternicitului sau reprezentantului legal al
contribuabilului;
2. prin transmitere poştală, la cererea contribuabilului,
cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
F. Procedura de
plată a obligaţiilor fiscale la marii contribuabili
1. Plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozite,
taxe, contribuţii şi alte venituri fiscale, cu excepţia impozitului pe venit,
se efectuează în cazul marilor contribuabili de către persoana juridică la
Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
2. (1) Plata obligaţiilor fiscale reprezentând
impozit pe venit, cu excepţia impozitului pe venitul din salarii, se
efectuează, în cazul marilor contribuabili cu sediul în municipiul Bucureşti
sau în judeţul Ilfov, de către persoana juridică la Direcţia de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
(2) Plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozit pe
venit, cu excepţia impozitului pe venitul din salarii, se efectuează, în cazul
marilor contribuabili cu sediul în afara municipiului Bucureşti sau a judeţului
Ilfov, de către persoana juridică la unităţile de trezorerie şi contabilitate
publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ în care îşi au sediul social.
3. (1) Plata obligaţiilor fiscale reprezentând
impozitul pe venitul din salarii, pentru activitatea proprie a marilor
contribuabili cu sediul în municipiul Bucureşti sau în judeţul Ilfov, se
efectuează de către persoana juridică la Direcţia de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, iar pentru activitatea sediilor
secundare ale acestora plata se efectuează de către sediile secundare
plătitoare de impozit pe venitul din salarii, potrivit legii, la unităţile de
trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ în care
sediile secundare îşi desfăşoară activitatea sau la Direcţia de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, după caz.
(2) Plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul
pe venitul din salarii, pentru activitatea proprie a marilor contribuabili cu
sediul în afara municipiului Bucureşti sau a judeţului Ilfov, se efectuează de
către persoana juridică la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale
municipiilor reşedinţă de judeţ în care îşi au sediul social, iar pentru
activitatea sediilor secundare ale acestora plata se efectuează de către
sediile secundare plătitoare de impozit pe veniturile din salarii, potrivit
legii, la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor
reşedinţă de judeţ în care acestea îşi desfăşoară activitatea sau ia Direcţia
de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, după caz.
4. Din impozitul pe venit încasat la bugetul de stat
Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti şi unităţile de trezorerie şi
contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ vor aloca lunar, în
termen de 5 zile lucrătoare de la finele fiecărei luni în care s-a încasat
acest impozit, cotele defalcate prevăzute de lege, cuvenite bugetelor locale
ale comunelor şi oraşelor judeţului Ilfov, ale sectoarelor municipiului
Bucureşti, bugetului Consiliului General al Municipiului Bucureşti, precum şi
bugetelor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi bugetelor locale ale
consiliilor judeţene din judeţul unde se află persoana juridică mare
contribuabil sau sediile secundare, după caz.
5. Documentele de plată întocmite de marii contribuabili
în vederea achitării impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile
secundare ale acestora, aflate în raza teritorială a altui organ fiscal decât
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, vor cuprinde în mod
obligatoriu şi următoarele informaţii:
a) codul de identificare fiscală şi denumirea persoanei juridice care face plata;
b) codul de identificare fiscală al sediului secundar
pentru care se face plata.
6. Unităţile de trezorerie şi contabilitate publică
ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi a municipiulului Bucureşti vor comunica
zilnic Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili plăţile
efectuate de contribuabili în condiţiile pct. 2 alin. (2) şi ale pct. 3 alin.
(2) din prezentul capitol.
7. (1) Conturile de disponibilităţi ale marilor
contribuabili din judeţe, precum şi cele ale sediilor secundare din judeţe ale
marilor contribuabili, în care se încasează sume de ia instituţiile publice în
conformitate cu prevederile art. 5 alin. (8) şi ale art. 6 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 146/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
se deschid la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor
reşedinţă de judeţ.
(2) Unităţile de trezorerie şi contabilitate publică
ale municipiilor reşedinţă de judeţ vor transmite la finele fiecărei zile
Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili situaţia sumelor
încasate în contul 50.69 „Disponibil al agenţilor economici", deschis pe
numele operatorilor economici prevăzuţi la alin. (1), iar aceasta are obligaţia
de a stabili în prima zi lucrătoare de la primirea situaţiilor respective lista
operatorilor economici cu obligaţii bugetare neachitate, precum şi suma
aferentă acestor obligaţii, care se transmite Direcţiei de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti pentru indisponibilizarea contului.
(3) Unităţile de trezorerie şi contabilitate publică
ale municipiilor reşedinţă de judeţ nu vor deconta ordinele de plată pentru
Trezoreria Statului (OPHT), prin care operatorii economici prevăzuţi la alin.
(1) sau alte persoane juridice împuternicite de aceştia dispun transferul în
conturi bancare al sumelor indisponibilizate de organele fiscale, cu excepţia
celor în care se precizează în mod expres că transferul se efectuează pentru
achitarea integrală sau parţială a drepturilor
salariale.
(4) Sumele încasate în contul 50.69 „Disponibil al
agenţilor economici" în plus faţă de cele indisponibilizate, precum şi
cele pentru care nu s-a întocmit de către organul fiscal lista prevăzută la
alin. (2) în termenul stabilit pot fi transferate în conturi bancare, cu
condiţia ca asupra conturilor respective să nu fi fost înfiinţată poprirea prin
titluri executorii.
G. Procedura de inspecţie
fiscală a marilor contribuabili
1. (1) Activitatea de inspecţie fiscală se desfăşoară
în baza titlului VII din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Activitatea de inspecţie fiscală a marilor
contribuabili se efectuează de personalul cu atribuţii de inspecţie fiscală din
cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor
contribuabili.
2. Acţiunile de inspecţie fiscală începute de organele
de inspecţie fiscală din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene şi a municipiului Bucureşti la agenţii economici din categoria mari
contribuabili şi nefinalizate până la termenul de predare-primire a dosarului
fiscal la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili se vor
finaliza de organele de inspecţie fiscală care le-au început, iar actul de
control încheiat, însoţit, după caz, de actul administrativ-fiscal, se va
transmite la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, pentru
valorificare, conform prevederilor legale.
3. Contestaţiile la actele administrative fiscale
încheiate conform precizărilor prevăzute la pct. 2 din prezentul capitol se
depun la organele fiscale emitente ale actelor administrativ-fiscale contestate
şi vor fi însoţite de punctul de vedere al organului de inspecţie fiscală care
a efectuat inspecţia şi care le vor transmite spre soluţionare organelor
competente constituite în cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor
contribuabili sau Direcţiei generale de soluţionare a contestaţiilor din cadrul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, după caz, conform prevederilor
legale.
4. (1) Inspecţia fiscală a
activităţii sediilor secundare ale marilor contribuabili se efectuează de către
organele de inspecţie fiscală ale Direcţiei generale de administrare a marilor
contribuabili, prin cuprinderea acţiunii în programul de activitate aprobat de
conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(2) In cazul în care contribuabilul are, potrivit
legii, obligaţii de plată la sediile secundare, iar competenţa de administrare
a acestora revine organului fiscal teritorial, potrivit art. 34 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, competenţa de efectuare a inspecţiei fiscale revine organelor de
inspecţie fiscală ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, cu
excepţia municipiului Bucureşti, unde competenţa revine organelor de inspecţie
fiscală ale direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.
(3) Raportul de inspecţie fiscală însoţit, după caz,
de Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare se transmit la
organul fiscal care administrează obligaţia fiscală care a făcut obiectul
verificării.
(4) Coordonarea acţiunilor de inspecţie fiscală la
sediile secundare ale marilor contribuabili revine Direcţiei generale de
administrare a marilor contribuabili.
(5) Contestaţiile la actele administrative fiscale
emise de organele de inspecţie fiscală, referitoare la obligaţiile de plată ale
sediilor secundare, se vor depune la organul de inspecţie fiscală teritorială
şi se vor soluţiona de către organele competente de soluţionare a
contestaţiilor din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene,
cu excepţia Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti,
unde competenţa revine organelor de soluţionare a contestaţiilor din cadrul
Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, sau, după caz, de
către Direcţia generală de soluţionare a contestaţiilor din cadrul Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, conform legii.
5. (1) Acţiunile de control încrucişat la un mare
contribuabil sau la un sediu secundar al acestuia sunt în competenţa
personalului cu atribuţii de inspecţie fiscală din cadrul Direcţiei generale de
administrare a marilor contribuabili. Prin excepţie faţă de prevederea de mai
sus, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului
Bucureşti pot solicita structurilor de inspecţie fiscală din cadrul Direcţiei
generale de administrare a marilor contribuabili delegarea de competenţă pentru efectuarea acţiunilor de control
încrucişat, conform art. 97 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Orice solicitare de delegare de competenţă va fi
transmisă la direcţia responsabilă din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, pentru cuprinderea în programul de activitate a
structurii de inspecţie fiscală care va efectua controlul.
(3) Un exemplar al procesului-verbal întocmit de
organele de inspecţie fiscală care au primit delegarea de competenţă se va
transmite pentru valorificare şi conexare la dosarul fiscal al contribuabilului
gestionat de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili.
6. Prin excepţie de la prevederile precedente,
verificările necesare la marii contribuabili în vederea soluţionării operative
a cererilor de avizare a subvenţiilor vor fi efectuate de direcţiile generale
ale finanţelor publice judeţene, care vor aviza şi deconturile justificative
lunare ale acestora privind utilizarea subvenţiilor şi transferurilor de la
bugetul de stat.
H. Activitatea de
supraveghere fiscală şi autorizare
1. Structurile de administrare fiscală din cadrul
Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili vor asigura coordonarea
activităţii de supraveghere fiscală, astfel cum aceasta este definită în titlul
VIII din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
2. Cu excepţia supravegherii fiscale aferente
antrepozitelor fiscale situate pe raza municipiului Bucureşti şi a judeţului
Ilfov, pentru care supravegherea se va realiza în mod direct cu personal din
cadrul structurii de administrare fiscală, Direcţia generală de administrare a
marilor contribuabili poate delega competenţa în acest domeniu la solicitarea
structurilor de administrare fiscală din cadrul direcţiilor generale ale
finanţelor publice judeţene.
3. Structura de autorizare din cadrul Direcţiei
generale de administrare a marilor contribuabili este responsabilă cu
activităţile care decurg din aplicarea titlului VII din Legea nr. 571/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, inclusiv în ceea ce priveşte
eliberarea autorizaţiilor de utilizatori finali şi a atestatelor pentru
angrosişti.
4. Cu excepţia activităţii aferente sediilor secundare
aflate pe raza municipiului Bucureşti, pentru care eliberarea actelor
administrative corespunzătoare, precum şi participarea cu specialişti în
comisiile constituite conform legislaţiei specifice în domeniul jocurilor de
noroc şi al autorizării unităţilor emitente de tichete de masă se realizează
direct de către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili,
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili poate delega
competenţa în aceste domenii direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene, la solicitarea acestora.
5. Actele administrative emise
în aplicarea legislaţiei privind activitatea de autorizare a antrepozitelor
fiscale, inclusiv autorizaţiile de utilizatori finali şi atestatele pentru
angrosişti, şi a legislaţiei din domeniul autorizării jocurilor de noroc de
către structurile teritoriale competente rămân valabile pentru perioada pentru
care au fost emise.
I. Procedura de îndrumare şi
asistenţă pentru marii contribuabili
1. Indrumarea şi asistenţa marilor contribuabili în
aplicarea prevederilor legislaţiei fiscale se asigură de către Direcţia
generală de administrare a marilor contribuabili. Indrumarea şi asistenţa se
fac fie ca urmare a solicitării contribuabililor, fie din iniţiativa organului
fiscal. Indrumarea şi asistenţa ca urmare a solicitării marilor contribuabili
se realizează în mod prioritar prin e-mail sau telefonic. De asemenea, marii
contribuabili pot solicita asistenţă prin e-mail sau telefonic Centrului de
asistenţă a contribuabililor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală.Indrumarea şi asistenţa din iniţiativa organului fiscal se asigură atât
prin elaborarea şi distribuirea de materiale de informare (ghiduri, broşuri,
pliante, afişe etc), cât şi prin orice alte mijloace care pot asigura
transmiterea corespunzătoare a informaţiilor şi mesajelor.
2. In situaţia în care, din motive tehnice, Sistemul
Electronic Naţional nu este operaţional pentru toţi marii contribuabili,
îndrumarea şi asistenţa acestora în ceea ce priveşte depunerea şi primirea
declaraţiilor fiscale se asigură şi de către compartimentele de specialitate
din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene pe a căror rază
teritorială se află sediul social al contribuabilului. Declaraţiile fiscale în
format electronic şi pe suport hârtie vor fi transmise de către organul fiscal
teritorial la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili pentru
a fi preluate în evidenţa pe plătitori şi în dosarul fiscal al marelui
contribuabil.
J. Procedura de urmărire a
respectării înlesnirilor la plată aflate în derulare pentru marii contribuabili
1. Pentru marii contribuabili, urmărirea modului de
respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în
materie se realizează de către Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili.
2. Prin excepţie de la prevederile pct. 1, urmărirea
modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate pentru impozitul pe
venit datorat de marii contribuabili care nu au sediul social în municipiul
Bucureşti sau în judeţul Ilfov se realizează de către direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene pe a căror rază teritorială îşi au sediul social.
3. Pentru sediile secundare, urmărirea modului de
respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în
materie se realizează astfel:
a) de către Direcţia generală de administrare a
marilor contribuabili, pentru înlesnirile la plată acordate marilor
contribuabili şi sediilor secundare care îşi desfăşoară activitatea pe raza
teritorială a municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov;
b) de direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene pe a căror rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediile
secundare, pentru impozitul pe veniturile din salarii ale sediilor secundare
pentru care au fost acordate înlesniri la plată.
4. Ori de câte ori organele fiscale menţionate la pct. 2 şi pct. 3 lit. b) din prezentul capitol vor
constata nerespectarea termenelor şi condiţiilor prevăzute în documentele de
acordare a înlesnirilor la plată, vor înştiinţa Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili în termen de 3 zile lucrătoare de la data
constatării.
5. Actul administrativ emis de Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili, prin care se comunică marelui contribuabil
pierderea înlesnirii la plată, fie de către marele contribuabil persoană
juridică, fie de către un sediu secundar al acestuia, se transmite şi
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene pe a căror rază
teritorială îşi au sediul social marii contribuabili prevăzuţi la pct. 2 sau
unde îşi desfăşoară activitatea sediile secundare prevăzute la pct. 3, în
vederea recuperării sumelor rămase de plată.
K. Procedura de compensare
şi de restituire a obligaţiilor bugetare
1. Restituirea sumelor reprezentând impozite, taxe,
contribuţii şi alte venituri bugetare, prevăzute la art. 113 alin. (1) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, marilor contribuabili, inclusiv pentru sediile secundare ale
acestora, se realizează numai după compensarea efectuată cu alte obligaţii
fiscale datorate, în conformitate cu prevederile art. 112 ale aceluiaşi act
normativ.
2. Sumele de restituit/rambursat marelui contribuabil
persoană juridică vor fi compensate cu obligaţiile fiscale restante
înregistrate de către acesta şi apoi cu obligaţiile fiscale restante
înregistrate de sediile sale secundare, reprezentând impozit pe veniturile din
salarii declarat şi neachitat. In cazul impozitului pe veniturile din salarii
sumele de restituit marelui contribuabil persoană juridică se vor compensa cu
acelaşi tip de obligaţii fiscale restante ale sediilor secundare, iar
eventualele diferenţe rămase de restituit vor fi compensate cu alte obligaţii
fiscale ale marelui contribuabil persoană juridică.
3. Procesele-verbale de compensare a obligaţiilor
fiscale datorate bugetului de stat de către marele contribuabil sau de către un
sediu secundar al acestuia, prin procedura prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 45/2001 privind producţia de apă grea în perioada 2001-2004 la
Regia Autonomă pentru Activităţi Nucleare şi acumularea acesteia de către
Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat, cu modificările şi completările
ulterioare, rămase nefinalizate la nivelul organului fiscal competent până la
data de 1 iulie 2006, vor fi predate, ca parte a dosarului fiscal al
contribuabilului, organului fiscal învestit de la această dată cu competenţa
administrării.
4. Cererile de compensare şi/sau de restituire ale
contribuabililor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
nesoluţionate la data efectuării predării-primirii activităţii de administrare
a acestuia de către organul fiscal teritorial, dar aflate în termenul legal de
soluţionare, vor fi predate, ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului,
Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, spre soluţionare.
5. Cererile de compensare şi/sau de restituire ale
contribuabililor care nu mai îndeplinesc condiţiile prevăzute de Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, nesoluţionate la data efectuării predării-primirii activităţii de
administrare a acestuia de către Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili, dar aflate în termenul legal de soluţionare, vor fi predate, ca
parte a dosarului fiscal al contribuabilului, organului fiscal teritorial
competent, spre soluţionare.
6. Cererile de compensare şi/sau de restituire,
nesoluţionate la data efectuării predării-primirii activităţii de administrare
a acestora de către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili
sau de către organul fiscal teritorial competent, după caz, şi al căror termen
legal de soluţionare se împlineşte până la data de 1 iulie 2006, vor fi
soluţionate de organul fiscal căruia i-au fost acestea adresate.
L. Procedura de executare
silită a marilor contribuabili
1. Pentru impozitul pe venit şi impozitul pe venitul
din salarii datorat de către marii contribuabili persoane juridice, organele de
executare silită coordonatoare sunt cele ale Direcţiei generale de administrare
a marilor contribuabili.
2. Organele de executare competente pentru executarea
silită mobiliară şi imobiliară pentru creanţele fiscale prevăzute la pct. 1
sunt direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene în a căror rază
teritorială se află bunurile urmăribile sau Direcţia generală de administrare a
marilor contribuabili dacă bunurile urmăribile se află pe raza teritorială a
municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov.
3. Pentru impozitul pe venitul
din salarii datorat de către sediile secundare ale marilor contribuabili,
organele de executare silită coordonatoare sunt cele ale direcţiilor generale
ale finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială se află sediile
secundare sau, dacă sediile secundare se află pe raza teritorială a
municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, organele de executare silită
coordonatoare sunt cele ale Direcţiei generale de administrare a
marilor contribuabili.
4. Pentru recuperarea creanţelor
fiscale prevăzute la pct. 3 din prezentul capitol, în cadrul procedurii de
executare silită mobiliară şi imobiliară, organele de executare silită
competente sunt cele ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
în a căror rază teritorială se află bunurile urmăribile sau cele ale Direcţiei
generale de administrare a marilor contribuabili, după caz.
5. In cazul valorificării bunurilor sechestrate,
organul de executare silită coordonator, respectiv directorul executiv al
Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili sau, după caz, al
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, numeşte prin decizie
comisia de licitaţie. Directorul executiv al Direcţiei generale de administrare
a marilor contribuabili poate delega competenţa directorului executiv al
organului de executare competent.
6. Distribuirea sumelor obţinute prin valorificarea
bunurilor se face de către organul de executare coordonator.
M. Reglementarea activităţii
juridice
1. Pentru litigiile aflate pe rolul instanţelor de judecată, având ca obiect contestaţiile formulate
împotriva măsurilor dispuse prin acte de control sau de impunere întocmite de
organele de control abilitate, contestaţiile la executarea silită sau
contestaţiile împotriva actelor prin care se dispun şi se duc la îndeplinire
măsurile asigurătorii, pentru litigiile ce privesc procedurile de reorganizare
judiciară şi faliment, precum şi pentru orice alte litigii reprezentarea va fi
asigurată în continuare de birourile/compartimentele/ serviciile juridice din
cadrul administraţiilor finanţelor publice teritoriale sau direcţiilor generale
ale finanţelor publice judeţene, după caz, pe bază de mandat şi sub directa coordonare
a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.
2. Pentru litigiile viitoare,
având ca obiect contestaţiile formulate împotriva măsurilor dispuse prin acte
de control sau de impunere întocmite de Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili, pentru marii contribuabili preluaţi în condiţiile Ordinului
ministrului finanţelor publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi în contestaţiile la executarea silită sau în
contestaţiile împotriva actelor prin care se dispun şi se duc la îndeplinire
măsurile asigurătorii, în litigiile ce privesc procedurile de reorganizare
judiciară şi faliment, care au ca parte marii contribuabili preluaţi în
condiţiile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 753/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, reprezentarea în faţa instanţelor de
judecată va fi asigurată de Serviciul juridic din cadrul Direcţiei generale de
administrare a marilor contribuabili, direct sau prin
birourile/compartimentele/serviciile juridice din cadrul administraţiilor
finanţelor publice teritoriale sau al direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene, după caz, pe bază de mandat.
N. Procedura de monitorizare a marilor contribuabili
1. Activitatea de monitorizare a marilor contribuabili
administraţi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili este
realizată de către Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor bugetare
din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
2. Monitorizarea colectării veniturilor bugetare de la
marii contribuabili se realizează pe baza raportării lunare pe care Direcţia
generală de administrare a marilor contribuabili o va transmite Direcţiei de
monitorizare a realizării creanţelor bugetare.
3. Compartimentele de specialitate organizate la
nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene vor transmite, până la data de 10 a lunii
următoare celei de raportare, la Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili, situaţia privind obligaţiile de plată, reprezentând impozitul pe
venitul din salarii datorat de sediile secundare, după caz, şi contribuţiile
sociale datorate şi neachitate până la data de 31 decembrie 2003, precum şi
încasările în contul acestora, conform formularelor 01-04*) anexate, care fac
parte integrantă din prezenta procedură.
4. Pe baza informaţiilor referitoare la obligaţiile de
plată şi la încasările în contul acestora din evidenţa proprie, precum şi a
informaţiilor transmise conform pct. 3, Direcţia generală de administrare a
marilor contribuabili consolidează, în vederea raportării, obligaţiile şi
plăţile marilor contribuabili persoane juridice, iar până la data de 15 a lunii
următoare celei de raportare va transmite Direcţiei de monitorizare a
realizării creanţelor bugetare situaţia privind obligaţiile bugetare de plată
şi încasările în contul acestora, conform formularelor 01 -04.
5. Situaţia privind obligaţiile bugetare de plată se
întocmeşte pe fiecare mare contribuabil şi, separat, pe fiecare buget,
respectiv bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul
Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetul asigurărilor
pentru şomaj.
6. Informaţiile necesare a fi completate în situaţia
privind obligaţiile bugetare de plată rezultă din evidenţa analitică pe
plătitori şi constituie baza documentară de analiză şi informare atât pentru
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cât şi pentru Ministerul Finanţelor
Publice.
7. Informaţiile cuprinse în formularele 01 -04,
transmise de către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili,
se vor prelua şi se vor transmite în format electronic şi pe suport hârtie, pe
baza datelor din Sistemul de administrare a creanţelor fiscale.
8. Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor
bugetare va fi înştiinţată în termen de 30 de zile despre orice modificare
intervenită în datele de înregistrare fiscală a marilor contribuabili şi a
sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora şi despre preluarea în
administrare a unor noi mari contribuabili conform prevederilor Ordinului
ministrului finanţelor publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările
ulterioare.
CAPITOLUL II
Măsuri tranzitorii
A. Soluţionarea deconturilor cu sume negative de TVA
cu opţiune de rambursare
1. Solicitările de rambursare depuse de contribuabilii
prevăzuţi la art. 2 alin. (3) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
753/2006, cu modificările şi completările ulterioare, până la data de 25 iunie
2006, deci inclusiv cele aferente lunii mai 2006, şi nesoluţionate până la data
preluării de către noul organ de administrare se vor soluţiona după cum
urmează:
a) de către organul fiscal competent la data depunerii
decontului:
- deconturile care se încadrează în categoria de risc
mic, care se soluţionează pe bază de SIN;
- deconturile care se încadrează în categoria de risc mediu sau mare, pentru care a fost început controlul
fiscal anticipat.
Decizia de rambursare emisă de organul fiscal competent
la data depunerii decontului se transmite, în vederea compensării şi/sau
rambursării, Direcţiei generale de administrare a
marilor contribuabili;
*) Formularele 01-04 sunt reproduse în
facsimil.
b) de către Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili - deconturile care se încadrează în categoria de risc mediu sau
mare, pentru care nu a fost început controlul fiscal
anticipat.
Organul fiscal de la fostul domiciliu fiscal va
transmite Direcţiei de administrare a marilor contribuabili atât decontul cu
sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, cât şi Fişa de calcul a SIN şi
Fişa de analiză de risc, după caz.
2. Solicitările de rambursare depuse de contribuabilii
prevăzuţi la art. 2 alin. (4) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
753/2006, cu modificările şi completările ulterioare, până la data de 25 iunie
2006, deci inclusiv cele aferente lunii mai 2006, şi nesoluţionate până la data
preluării de către noul organ de administrare se vor soluţiona potrivit
procedurii aplicabile la data depunerii solicitării, de către Direcţia generală
de administrare a marilor contribuabili.
Decizia de rambursare emisă de
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili se transmite, în
vederea compensării şi/sau rambursării, noului organ fiscal competent pentru
administrare.
B. Plata obligaţiilor fiscale
ale marilor contribuabili
1. Până la data de 1 iulie 2006, plăţile efectuate de
contribuabilii prevăzuţi în anexa nr. 3 din Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează
la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
2. Incepând cu această dată, plăţile efectuate de
aceşti contribuabili se realizează la unităţile de trezorerie şi contabilitate
publică a municipiilor reşedinţă de judeţ, respectiv a municipiului Bucureşti,
unde vor fi preluaţi spre administrare.
3. Până la data de 1 iulie 2006, plăţile efectuate de
marii contribuabili prevăzuţi în tabelul 2.b) din anexa nr. 2 la Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, se realizează la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică
la care sunt arondaţi.
4. Incepând cu această dată, plăţile efectuate de
aceşti contribuabili se realizează la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate
Publică a Municipiului Bucureşti.
C. Gestiunea înlesnirilor
la plată
1. Până la data de 1 iulie
2006, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza
actelor normative în materie marilor contribuabili prevăzuţi în tabelul 2.b) se
realizează de către organele fiscale competente unde aceştia îşi au sediul
social, respectiv pe a căror rază teritorială îşi desfăşoară activitatea
sediile secundare ale acestora.
2. Până la aceeaşi dată, urmărirea modului de
respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în
materie contribuabililor prevăzuţi în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 753/2006 se realizează de către Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili, respectiv de către direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene pe a căror rază teritorială îşi desfăşoară
activitatea sediile secundare ale acestora.
3. Actul administrativ emis de către organele fiscale
competente în administrarea contribuabililor prevăzuţi în tabelul 2.b) din
anexa nr. 2 şi în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
753/2006, prin care se comunică pierderea înlesnirii la plată, fie de către
marele contribuabil, fie de către un sediu secundar al acestuia, se transmite
şi organelor fiscale care vor administra aceşti contribuabili, în vederea
recuperării sumelor rămase de plată.
4. Pentru contribuabilii prevăzuţi în anexa nr. 3 la
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
inclusiv pentru sediile secundare ale acestora, şi care beneficiază de
înlesniri la plată în derulare, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor
la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de către
organele fiscale teritoriale unde aceştia îşi au sediul social, respectiv pe a
căror rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediile secundare ale
acestora.
5. Pentru contribuabilii beneficiari de înlesniri la
plată prevăzuţi în tabelul 2.b) din anexa nr. 2 şi în anexa nr. 3 la Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 753/2006, organul fiscal competent va lua de
îndată măsuri pentru transferul garanţiilor constituite conform legii, astfel
încât acestea să se afle la dispoziţia organelor fiscale care vor administra
aceşti contribuabili, până la următorul termen de plată din înlesnire.
D. Procedura de executare
silită
1. In cazul popririlor înfiinţate asupra veniturilor
datorate de terţi ori asupra disponibilităţilor din conturile bancare, aflate
în derulare până la termenele prevăzute în Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările ulterioare, direcţiile
generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia generală de administrare
a marilor contribuabili, după caz, vor comunica de îndată terţilor şi băncilor
unde sunt înfiinţate popriri contul de trezorerie în care se vor vira sumele
reţinute, aferente veniturilor bugetare.
2. Sumele obţinute din valorificarea bunurilor
sechestrate, până la data de 1 iulie 2006, se vor vira în contul Direcţiei de
Trezorerie şi Contabilitate Publică al Municipiului Bucureşti ori al unităţilor
de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ,
după caz, organul de executare silită al Direcţiei generale de administrare a
marilor contribuabili ori al direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene, după caz, procedând la eliberarea sau la distribuirea sumelor după
împlinirea termenului prevăzut de lege.
3. Creditorii debitorului executat silit vor depune
titlurile lor, în vederea participării la distribuire, la organul de executare
silită competent să distribuie sumele obţinute prin valorificarea bunurilor.
4. Direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene, respectiv Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili,
vor comunica de îndată Registrului de carte funciară sau Arhivei electronice de
garanţii reale mobiliare, după caz, noul organ fiscal competent în
administrarea debitorilor care înregistrează creanţe fiscale restante şi pentru
care s-au făcut înscrierile conform legii în aceste registre.
E. Monitorizarea marilor contribuabili
1. Până la data de 1 iulie
2006, raportarea lunară cu privire la situaţia obligaţiilor de plată şi a
încasărilor în contul fiecărui buget, respectiv bugetul de stat, bugetul
asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări
sociale de sănătate şi bugetul asigurărilor pentru şomaj, se va realiza de
organul fiscal competent.
2. Obligaţiile bugetare, altele decât impozitul pe
venit datorat de marii contribuabili pentru activitatea proprie, contribuţiile
sociale datorate şi neachitate până la 31 decembrie 2003 şi impozitul pe
venitul din salarii datorat de sediile secundare aferente contribuabililor mari
prevăzuţi în tabelul nr. 2.b) din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finanţelor
publice nr. 753/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se transferă
spre administrare Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili la
data de 1 iulie 2006.
Formular 01
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII
CREANŢELOR BUGETARE
COD FISCAL_____________________
DENUMIRE
CONTRIBUABIL___________________________________
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL DE STAT
ŞI A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna...........anul.........
- LEI -
Denumire venit
|
Impozit pe
profit
|
Impozit pe
venituridin
salarii
|
TVA
|
Accize
|
Impozit pe
ţiţei şi gaze naturale
|
Alte
impozite şi taxe
|
Total
|
|
de plată
|
de rambursat
|
de plată
|
de restituit
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
Obligatii de plată
|
Restanţe la data de 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
011
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente instituite până la 31
decembrie a anului precedent
|
012
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a
anulai precedent instituite în anul curent
|
020
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii anulate în condiţiile legii
din restanţe la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele
instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente anulate în condiţiile legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 012+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din care eşalonate sau amânate la plată
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stingere
obligaţii (Plăţi,
compensări,
alte
modalităţi)
|
Din obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent
|
082
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din obligaţii curente (cumulat de ta
început an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debite; 081+091
|
101
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din care din sume şalonate la plată
|
Debite
|
111
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plăţi în avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sold la
finele
perioadei
de
raportare
|
Obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite: 011-031-081
|
121
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent: 012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început de an)
|
Debite: 041-051-091
|
131
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 121 + 131
|
141
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
Intocmit,
Instrucţiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si D12 rămân nemodificată până la finele
anului de raportare. Se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele
reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31
decembrie a anului precedent, Dalele se preiau din situaţia existentă la finele
anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plată şi a
încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea
debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia
101 respectiv linia 062 -linia 102;
- linia 020 se modifică lunar - se înscriu, pentru
fiecare impozit în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele
lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anulai precedent;
- liniile 031 si 032 - se înscriu sumele reprezentând
debitele din restanţele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent,
respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile
legii;
- liniile 041 si 042 se
modifică lunar - se înscriu sume reprezentand debitele aferente fiecărei luni
respectiv accesoriile instituite până la finele lunii, pentru fiecare impozit
în parte, cumulat de la începutul anului;
- liniile 051 si 052 se înscriu
sumele reprezentând debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii
curente anulate în condiţiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifică lunar - se înscriu
sume reprezentând, pentru fiecare impozit în parte, debitele restante la 31.12
a anului precedent şi debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile
aferente inclusiv cete instituite în anul curent, mai puţin obligaţiile anulate
in condiţiile legii;
- lniile 071 si 072 - se
înscriu debilele şi respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plată ce
sunt eşalonate sau amânate la plată;
- liniile 081 si 082 se modifică lunar - se înscriu,
pentru fiecare impozit in parte, sumele încasate în contul debitelor restante
la 31,12 a anului precedent respectiv a accesoriilor
aferente inclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la începutul
anului;
- liniile 091 si 092 se modifică lunar - se înscriu,
pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul debitelor din
obligaţii curente, respectiv a accesoriilor acestora,
cumulat de la începutul anului;
-liniile 101 si 102 se modifică lunar - se înscriu,
pentru fiecare impozit în parte, prin însumarea liniilor 081 si 091 respectiv a
liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifică lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul ratelor
scadente în luna de raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debite
respectiv accesorii;
- linia 113 se modifica lunar - se înscrie, pentru
fiecare impozit în parte sumele plătite în avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se înscriu,
pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor
aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante
la 31, 12 a anului precedent
- liniile 131 si 132 se
modifica lunar - se înscriu, pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţiilor curente cumulat de la începutul anului;
- liniile 141 si 142 se modifică lunar - se înscriu,
pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor
aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la
sfârşitul perioadei de raportare;
- coloanele 4 si 6 din rubrica "Obligaţii de
plata" se vor completa cu sumele pentru care
contribuabilul a depus cerere de rambursare/restituire;
- coloanele 4 si 6 din rubrica "Stingere
obligaţii" se vor completa cu sumele efectiv rambursate/restituite;
Corelaţii in completarea formularului:
061=011-031+041-051
071<sau=061
062=012+020-032+042-052
072<sau=062
101=081+091
111<sau=101
102=082+092
112<sau=102
121=011-031-081
111<sau=071
122=012+020-032-082 112<sau=072
131=041-051-091
132=042-052-092
141=121+131
142=122+132
NOTĂ: In cazul nerespectarii eşalonării, în luna
respectivă se operează modificările în conformitate ca prevederile legale in
vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
Formular 02
MINISTERUL FINANŢELOR
PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII
CREANŢELOR BUGETARE
COD FISCAL_______________________
DENUMIRE CONTRIBUABIL_____________________________________
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR
SOCIALE DE STAT ŞI A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna...........anul.........
-LEI-
Denumire
venit
|
Contribuţia
individuală de
asigurări
sociale reţinută de
la
asiguraţi
|
Contribuţia
de asigurări sociale datorată de angajator
|
Alte
contribuţii
|
Total
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Obligatii
de plată
|
Restante la data de 31.12 a anului
precedent
|
Debite
Accesorii aferente instituite pana la 31
decembrie a anului precedent
|
012
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a
anului precedent instituite
|
020
|
|
|
|
|
|
Obligaţii anulate in condiţiile legii
din restanţe la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele
instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente anulate în condiţiile legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 012+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
|
|
Din care eşalonate sau amânate la plată
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
|
Stingere
obligaţii (Plăţi,
compensări,
alte
modalităţi)
|
Din obligaţii restante la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent
|
082
|
|
|
|
|
|
Din obligaţii curente (cumulai de la început an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debite: 081+091
|
101
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
|
|
Din care din sume eşalonate la plata
|
Debite
|
111
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
|
Plati in avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
|
Sold la
finele
perioadei
de
raportare
|
Obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite: 011-031-081
|
121
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent: 012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început de an)
|
Debite: 041-051-091
|
131
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 121+131
|
141
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
Intocmit,
Instrucţiuni pentru completarea
formularului:
- liniile 011 si 012 raman nemodificata pana la finele
anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele
reprezentând debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent.
Datele se preiau din situaţia existenta la finele
anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plata si a
încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculează valoarea
debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel:
linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 -linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru
fiecare contribuţie in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la
finele lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentând
debitele din restantele existente in sold la dala de 31.12 a anului precedent,
respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in conditiile
legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentând debitele aferente flecarei luni
respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare
contribuţie in parte, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentând
debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii
curente anulate in condiţiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu
sume reprezentând, pentru flecare contribuţie in parte, debitele restantele la
31.12 a anului precedent si debitele din obligaţii curente, respectiv
accesoriile aferente inclusiv cele instituise in anul curent, mai puţin
obligaţiile anulate in condiţiile legii;
- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv
accesoriile din totalul obligaţiilor de plata ce sunt eşalonate sau amarate la plata;
- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu,
pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in contul debitelor
restante ta 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv
cele instituite in anul curent, cumulat de la inceputul
anului;
- liniile 091 si 092 se
modifica lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele
încasate in contul debitelor din obligatii curente, respectiv a accesoriilor
acestora, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se
modifica lunar- se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, prin insumarea
liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu,
pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente
in luna de raportare, conform eşalonărilor aprobate pentru debile respectiv
accesorii;
- linia 113 se modifică lunar - se înscrie, pentru
fiecare contribuţie în parte sumele plătite în avans;
- liniile 121 si 122 se modifica
lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv
accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor
curente cumulat de ia începutul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu,
pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor
aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la
sfârşitul perioadei de raportare;
Corelaţii in completarea formularului
061=011-031+041-051
071<sau=061
062=012+020-032+042-052
072<sau=062
101=081+091
111<sau=101
102=082+092
112<sau=102
121=011-031-081
111<sau=071
122=012+020-032-082
112<sau=072
131=041-051-091
132=042-052-092
141=121+131
142=122+132
NOTA: In cazul nerespectarii eşalonării, in luna
respectiva se operează
modificările in conformitate cu prevederile legale in
vigoare referitoare ia calculul accesoriilor.
Formular 03
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII
CREANŢELOR BUGETARE
COD FISCAL_______________________
DENUMIRE
CONTRIBUABIL_____________________________________
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR
SOCIALE DE SĂNĂTATE ŞI A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna...........anul.........
- LEI -
Denumire
venit
|
Contribuţia
pentru asigurări
sociale de
sănătate datorată
de
angajator
|
Contribuţia
pentru asigurări
sociale de sănătate reţinutăde
la
asiguraţi
|
Alte
contribuţii
|
Total
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Obligaţii
de plată
|
Restante la data de 31.12 a anului
precedent
|
Debite
|
011
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente instituise pana la 31
decembrie a anului precedent
|
012
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a
anului precedent instituite în anul curent
|
020
|
|
|
|
|
|
Obligaţii anulate in condiţiile legii din restante
la 31.12 a anului precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele
instituite în anul curent
|
032
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente anulate în condiţiile legii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 012+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
|
|
Din care eşalonate sau amânate la plată
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
|
Stingere
obligaţii (Plăţi,
compensări,
alte
modalităţi)
|
Din obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent
|
082
|
|
|
|
|
|
Din obligaţii curente (cumulat de ia
început an)
|
Debile
|
091
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debite: 081+091
|
101
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
|
|
Din care din sume eşalonate la plata
|
Debite
|
111
|
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
|
Plăti în avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
|
Sold la
finele
perioadei
de
raportare
|
Obligaţii restante ta 31.12 a anului
precedent
|
Debite: 011-031-081
|
121
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent: 012+020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început de an)
|
Debite: 041-051-091
|
131
|
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 121+131
|
141
|
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
Întocmit.
Instrucţiuni pentru completarea formularului
- liniile 011 si 012 raman nemodificate pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare
contribuţie in parte, suinele reprezentând debite restante respectiv accesorii
aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent
Datele se preiau din situaţia existenta la finele
anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plata si a
încasărilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea
debitelor respectiv accesoriilor restante fa 31.12 astfel:
-linia 061 -linia 101 respectiv linia 062 linia 102;
-linia 020 se modifica lunar -
se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, accesoriile instituite in anul
curent pana la finele lunii pentru obligaţiile restante la 31.12 a anului
precedent;
- liniile 031 si 032 - se înscriu sumele reprezentând
debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in
anul curent, anulate in condiţiile legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar- se înscriu sume
reprezentând debitele aferente fiecărei luni respectiv
accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contribuţie in
parte, cumulat de la începutul anului:
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din
obligaţii curente anulate in condiţiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar- se inscriu sume
reprezentand, pentru fiecare contribuţie in parte, debitele restantele la 31.12
a anului precedent si debitele
din obligaţii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite
in anul curent, mai puţin obligaţiile anulate in condiţiile legii;
- liniile 071 si 072 - se
inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plata ce
sunt eşalonate sau amanate la plata;
- liniile 081 si 082 se modifica
lunar- se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele incasate in
contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor
aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de ta inceputul
anului,
- liniile 091 si 092 se
modifica lunar- se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele
încasate in contul debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriilor
acestora, cumulat de la începutul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar- se înscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, prin însumarea liniilor 081 si
091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar- se inscriu.
pentru fiecare contribuţie in parte, sumele încasate in contul ratelor scadente
in luna de raportare, conform esalonărilor aprobate pentru debite respectiv
accesorii;
- linia 113 se modifică lunar
- se însene, pentru fiecare contribuţie în parte sumele plătite în avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar-se
inscriu,pentru fiecare contribuţie in parte soldul
debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţiilor de plata restante la 31.12 a anului
precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar- se înscriu,
pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor
aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de
la inceputul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se înscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor
respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţiilor restante la sfarsitul perioadei de raportare;
Corelatii in completarea formularului:
061=011-031-041-051 071<sau=061
062=012+020-032+042-052
072<sau=062
101=081+091
111<sau=101
102=082+092 112<sau=102
121=011-031-081
111<sau=071
122=012+020-032-082
112<sau=072
131=041-051-091
132=042-052-092
141=121+131
142=122+132
NOTA; In cazul nerespectarii esalonării, in luna
respectiva se operează modificarile in conformitate eu
prevederile legale in vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
Formular 04
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
DIRECŢIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRII
CREANŢELOR BUGETARE
COD FISCAL_______________________
DENUMIRE CONTRIBUABIL________________________
SITUAŢIA OBLIGAŢIILOR LA BUGETUL ASIGURĂRILOR PENTRU
ŞOMAJ ŞI A PLĂŢILOR EFECTUATE ÎN CONTUL ACESTOR OBLIGAŢII
LA DATA DE: luna...........anul.................
-LEI-
Denumire
venit
|
Contribuţia
individuala de asigurări pentru şomaj reţinută de la asiguraţi
|
Contribuţia
de asigurări pentru şomaj datorată de angajator
|
Total
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
|
Obligaţii
de plată
|
Restante la data de 31.12 a anului
precedent
|
Debile
|
011
|
|
|
|
|
Accesorii aferente instituite pana la 31
decembrie a anului precedent
|
012
|
|
|
|
|
Accesorii aferente debitelor la 31.12 a
anului precedent instituite în anul curent
|
020
|
|
|
|
|
Obligaţii anulate in condiţiile legii
din restanţe la 31.12 a anului
precedent
|
Debite
|
031
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv din cele
instituite in anul curent
|
032
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de la început
de an)
|
Debite
|
041
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
042
|
|
|
|
|
Obligaţii curente anulate în condiţiile
lefii
|
Debite
|
051
|
|
|
|
|
Accesorii aferente
|
052
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite: 011-031+041-051
|
061
|
|
|
|
|
Accesorii: 012+020-032+042-052
|
062
|
|
|
|
|
Din care eşalonate sau amânate la plata
|
Debite
|
071
|
|
|
|
|
Accesorii
|
072
|
|
|
|
|
Stingere
obligaţii (Plăţi,
compensări,
alte
modalităţi)
|
Din obligaţii restante la 31.12
a anului precedent
|
Debite
|
081
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite in anul curent
|
082
|
|
|
|
|
Din obligaţii curente (cumulat de la
inceput an)
|
Debite
|
091
|
|
|
|
|
Accesorii aferente obligaţiilor curente
|
092
|
|
|
|
|
Total stingeri
|
Debite: 081+091
|
101
|
|
|
|
|
Accesorii: 082+092
|
102
|
|
|
|
|
Din care din sume eşalonate la plata
|
Debile
|
111
|
|
|
|
|
Accesorii
|
112
|
|
|
|
|
|
Plăţi in avans
|
Debite
|
113
|
|
|
|
|
Sold la
finele
perioadei
de
raportare
|
Obligaţii restante la 31.12 a anului
precedent
|
Debite: 011-031-081
|
121
|
|
|
|
|
Accesorii aferente inclusiv cele
instituite în anul curent; 012- 020-032-082
|
122
|
|
|
|
|
Obligaţii curente (cumulat de Ia început
de an)
|
Debile: 041-051-091
|
131
|
|
|
|
|
Accesorii aferente: 042-052-092
|
132
|
|
|
|
|
Total obligaţii
|
Debite; 121+131
|
141
|
|
|
|
|
Accesorii: 122+132
|
142
|
|
|
|
|
Director executiv,
Intocmit,
Instrucţiuni pentru completarea formularului;
- liniile 011 si 012 raman nemodificate pana la finele
anului de raportare. Se inscriu, penau fiecare
contribuţie in parte, sumele reprezentând debite
restante respectiv accesorii aferente instituite pana !a 31 decembrie a anului
precedent.
Datele se preiau din situaţia existenta la finele
anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plata si a
încasărilor la data de 31.13 a anului precedent, se calculează valoarea
debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel;
-linia 061 -linia 101 respectiv linia 062 -linia 102;
- linia 020 se modifica lunar -se
inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligatiile restante
la 31.12 a anului precedent;
liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentând
debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent,
respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in conditiile
legii,
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu
sume reprezentând debitele aferente Secarei luni respectiv accesoriile
instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contribuţie in pane. cumulat de la inceputul anului,
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentând
debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate in
condiţiile legii;
-liniile 061 si 062 se modifica lunar- se inscriu sume
reprezentand, pentru fiecare contribuţie in parte,
debitele restantele la 31.12 a anului precedent si debitele din obligaţii
curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul
curent, mai puţin obligaţiile anulate in condiţiile legii;
- liniile 071 si 072 - se inscriu
debitele si respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plata ce sunt
eşalonate sau amanate la plata;
- liniile 081 si 082 se
modifica lunar - se inscriu, pentru Secare contribuţie in parte, sumele
încasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului
precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul
curent, cumulat de la inceputul anului
- liniile 091 si 092 se modifici lunar- se inscriu,
pentru fiecare contribuţie in parte, sumele încasate in contul debitelor din
obligatii curente, respectiv a accesoriilor acestora,
cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar -se înscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, prin însumarea
liniilor 031 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se
modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte, sumele
încasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform eşalonărilor
aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifici lunar - se înscrie, pentru fiecare contribuţie in parte sumele plătite în avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu,
pentru fiecare contribuţie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor
aferente la sfarsitul perioadei de raportare a
obligatiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se
modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contribuţie in parte soldul
debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a
obligaţiilor curente cumulat de la începutul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu,
pentru fiecare contribuţie in pane soldul debitelor respectiv accesoriilor
aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la
sfârşitul perioadei de raportare;
Corelatii in completarea formularului:
061=011-03I+041-051
071<sau=061
062=012+020-032+042-052
072<sau=062
101=
081+091
111<sau=101
102=082+092
112<sau=102
121=011-031-081
111<sau=071
122=012+020-032-082
112<sau=072
131=041-051-091
132=042-052-092
141=121+131
142=122+132
NOTA: In cazul nerespectarii esalonarii, in luna
respectiva se operează modificările in conformitate cu prevederile legate in vigoare referitoare la calculul accesoriilor.