Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1241 din 05.08.2021


ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 812 din 24 august 2021



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 12, art. 56 alin. (4), art. 58 alin. (1), art. 117 alin. (2) şi art. 195 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului Vamal al Uniunii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 74 şi 153 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte normele detaliate ale anumitor dispoziţii ale Codului vamal al Uniunii, cu modificările şi completările ulterioare,ţinând seama de prevederile art. 49-54, 223, 224 şi 236 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului Vamal al Uniunii, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în vedere avizul conform al Ministerului Finanţelor, comunicat cu Adresa nr. 740.722 din 23.07.2021,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul 1
(1) Se aprobă Normele tehnice privind administrarea contingentelor tarifare în România, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.189/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind administrarea contingentelor tarifare în România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 312 din 22 aprilie 2016.
Articolul 2Direcţia Generală a Vămilor, direcţiile regionale vamale şi birourile vamale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,Mirela CălugăreanuANEXĂNORME TEHNICE privind administrarea contingentelor tarifare în România Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentele norme tehnice stabilesc modul de funcţionare în România a sistemului de gestionare a contingentelor tarifare deschise prin reglementări ale Uniunii Europene, administrate de Comisia Europeană - Direcţia Generală Impozitare şi Uniune Vamală (DG TAXUD), în conformitate cu ordinea cronologică a datelor de acceptare a declaraţiilor vamale de punere în liberă circulaţie a mărfurilor, după principiul „primul venit, primul servit". Articolul 2În sensul prezentelor norme tehnice, termenii de mai jos au următoarea semnificaţie: a)contingent tarifar - volum de mărfuri exprimat cantitativ sau valoric ce poate fi pus în liberă circulaţie cu un tratament tarifar favorabil, constând în reducerea sau exceptarea de taxe vamale, stabilit de DG TAXUD; b)cerere de alocare - solicitarea declarantului pentru a beneficia de un contingent tarifar prin intermediul unei declaraţii vamale de punere în liberă circulaţie; c)balanţa contingentului tarifar - cantitatea sau valoarea acestuia pusă la dispoziţie, aflată în uz; d)taxe la import şi alte taxe - taxe vamale şi alte măsuri tarifare prevăzute la import de legislaţia agricolă sau comercială ori de alte dispoziţii ale Uniunii Europene, taxa pe valoarea adăugată şi accizele datorate la importul mărfurilor; e)Quota1 - bază de date pentru gestionarea contingentelor tarifare, ale cărei date publice sunt puse la dispoziţia persoanelor interesate pe pagina de internet a Comisiei Europene - DG TAXUD;1 https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/quota_consultation.jsp?Lang=ro f)COTA2 - aplicaţie naţională informatică ce susţine administrarea contingentelor tarifare de autoritatea vamală din România; g)RCDPS - Sistemul român de procesare automată a declaraţiei vamale la import; h)SIIV - Sistemul informatic integrat vamal; i)BC - birou central responsabil de gestionarea contingentelor tarifare în România; j)programul de alocare a contingentelor tarifare - programul privind transmiterea cererilor de alocare la DG TAXUD şi zilele când se fac alocări, publicat pe pagina de internet a Direcţiei Generale a Vămilor (www.customs.ro); k)graficul de alocare a contingentelor tarifare - graficul privind zilele de alocare a contingentelor tarifare, stabilit de Comisia Europeană pentru sfârşitul şi începutul anului, publicat pe pagina de internet a Direcţiei Generale a Vămilor; l)Codul vamal al Uniunii - Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii; m)Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 - Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte normele detaliate ale anumitor dispoziţii ale Codului vamal al Uniunii, cu modificările şi completările ulterioare; n)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 - Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii; o)OPANAF nr. 1.885/2016 - Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.885/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului român de procesare automată a declaraţiei vamale la import, cu completările ulterioare. Capitolul IICererea de alocare a contingentului tarifar Secţiunea 1Întocmirea şi depunerea cererii de alocare a contingentului tarifar Articolul 3
(1) Cererea de alocare se întocmeşte de către declarantul vamal numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:a)contingentul tarifar este deschis printr-o reglementare unională în vigoare; b)balanţa acestuia nu este epuizată.
(2) Cererea de alocare se depune prin completarea declaraţiei vamale sub formă electronică, cu următoarele date:a)caseta 31 - cantitatea şi codul unităţii de măsură suplimentare, în cazul în care contingentul tarifar este exprimat cantitativ în altă unitate de măsură decât cea prevăzută la caseta 35, 38 sau 41; b)caseta 36 - codul preferinţei tarifare, prin care se solicită beneficiul contingentului tarifar; c)caseta 39 - numărul de ordine al contingentului tarifar, stabilit prin reglementarea Uniunii Europene care instituie contingentul tarifar; d)caseta 44 - codurile şi referinţele documentelor şi certificatelor de a căror prezentare este condiţionată alocarea contingentului tarifar; e)caseta 48 - tipul plăţii, tipul garanţiei, numărul de referinţă al garanţiei (GRN) şi data emiterii, în situaţia menţionată la art. 4 alin. (1).
Articolul 4
(1) În situaţia în care contingentul tarifar este considerat critic în conformitate cu art. 53 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, în aplicarea prevederilor art. 153 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, liberul de vamă pentru mărfuri este condiţionat de constituirea unei garanţii.
(2) Garanţia trebuie să acopere diferenţa de cuantum al taxelor la import şi altor taxe aplicabile în situaţia în care nu se acordă tratamentul tarifar favorabil prevăzut în cadrul contingentului tarifar.
(3) Menţiunile referitoare la garanţia constituită se înscriu de către declarant în caseta 48 a declaraţiei vamale.
Articolul 5Cererea de alocare se consideră a fi depusă odată cu acceptarea la biroul vamal a declaraţiei vamale sub formă electronică, însoţită de documentele justificative, conform prevederilor art. 9 alin. (1) din anexa la OPANAF nr. 1.885/2016.
Secţiunea a 2-aVerificarea şi validarea cererii de alocare Articolul 6
(1) După acceptarea de către biroul vamal, declaraţia vamală care conţine o cerere de alocare a unui contingent tarifar este supusă obligatoriu controlului documentar.
(2) Biroul vamal verifică:a)valabilitatea şi balanţa contingentului tarifar prin consultarea Quota, pe pagina de internet a Comisiei Europene, sau a aplicaţiei RCDPS, precum şi îndeplinirea condiţiilor specifice prevăzute de reglementarea Uniunii Europene care îl instituie; b)plata taxelor la import şi a altor taxe datorate la punerea în liberă circulaţie a mărfurilor şi, dacă este cazul, constituirea garanţiei potrivit art. 4.
Articolul 7
(1) În situaţia în care, în urma controlului documentar, se constată că respectivul contingent tarifar este epuizat sau declaraţia vamală este completată necorespunzător, biroul vamal nu acordă liberul de vamă pentru mărfurile în cauză, iar declaraţia vamală se respinge, conform prevederilor art. 15 din anexa la OPANAF nr. 1.885/2016.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1) procedura de declarare poate fi reluată prin depunerea unei alte declaraţii vamale, cu sau fără cerere de alocare a unui contingent tarifar.
Articolul 8Cererea de alocare este considerată validă la momentul acordării liberului de vamă, conform prevederilor art. 194 şi 195 din Codul vamal al Uniunii şi ale art. 246 şi 247 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.
Secţiunea a 3-aComunicarea cererii de alocare Articolul 9Cererea de alocare, preluată automat din sistemul RCDPS de la nivelul biroului vamal, este verificată de către BC şi transmisă la Comisia Europeană, în termenul stabilit, prin intermediul aplicaţiei COTA2. Articolul 10Comunicarea cererii de alocare se efectuează conform programului de alocare a contingentelor tarifare şi graficului de alocare a contingentelor tarifare. Secţiunea a 4-aMăsuri administrative luate ca urmare a deciziei asupra cererii de alocare Articolul 11
(1) Decizia Comisiei Europene privind alocarea totală, parţială sau respingerea cererii valide de alocare a contingentului tarifar este preluată automat în aplicaţia COTA2 şi retransmisă, prin intermediul RCDPS, biroului vamal în a cărui evidenţă se află declaraţia vamală.
(2) Biroul vamal verifică primirea în RCDPS a deciziei Comisiei Europene şi procesează o nouă versiune a declaraţiei vamale, cu modificările survenite ca urmare a alocării totale sau parţiale ori a respingerii alocării contigentului tarifar de către Comisia Europeană.
(3) În termen de 7 zile lucrătoare de la momentul alocării contingentului tarifar, biroul vamal procedează la regularizarea situaţiei, prin:a)întocmirea deciziei pentru regularizarea situaţiei cu diferenţele de încasat şi comunicarea debitorului, în vederea încasării acestor diferenţe; b)deblocarea, dacă este cazul, a garanţiei constituite potrivit art. 4.
Capitolul IIISituaţii excepţionale Secţiunea 1Alocarea eronată sau retroactivă Articolul 12
(1) În cazul în care, după acordarea liberului de vamă, în cadrul controlului ulterior se constată că mărfurile nu îndeplineau condiţiile pentru acordarea tratamentului tarifar favorabil în cadrul contingentului tarifar, biroul vamal procedează la încasarea cuantumului taxelor la import şi al altor taxe, prin întocmirea deciziei pentru regularizarea situaţiei, şi informează de îndată BC.
(2) BC returnează fără întârziere Comisiei Europene, prin intermediul aplicaţiei COTA2, cantitatea sau valoarea din contingentul tarifar alocată eronat.
Articolul 13
(1) Declarantul vamal poate depune la biroul vamal o cerere scrisă de alocare retroactivă a unui contingent tarifar, cu respectarea cumulativă a următoarelor condiţii:a)declaraţia vamală a fost depusă în cadrul termenului de valabilitate a reglementării Uniunii Europene care stabileşte contingentul tarifar; b)sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute de reglementarea care instituie contingentul tarifar; c)balanţa contingentului tarifar de la data acceptării declaraţiei vamale nu este epuizată la data depunerii cererii de alocare retroactivă.
(2) În cerere se precizează: numărul de înregistrare al declaraţiei vamale şi data acceptării, codul TARIC al mărfurilor, numărul de ordine al contingentului tarifar, originea mărfurilor şi, după caz: greutatea netă, greutatea brută, valoarea sau cantitatea în unitatea de măsură suplimentară care se solicită din volumul contingentului tarifar.
(3) Cererea de alocare retroactivă şi declaraţia vamală se verifică de către biroul vamal, iar dacă cererea îndeplineşte toate condiţiile prevăzute la alin. (1), se transmite în aceeaşi zi la BC, care, după verificarea acesteia, comunică Comisiei Europene datele conţinute în cererea de alocare retroactivă.
(4) Decizia Comisiei Europene privind alocarea totală, alocarea parţială sau respingerea cererii de alocare retroactivă a contingentului tarifar se comunică biroului vamal, care procedează la regularizarea situaţiei.
Secţiunea a 2-aProcedura alternativă Articolul 14
(1) În cazul indisponibilităţii temporare a RCDPS, care împiedică procesarea cererii de alocare a contingentului tarifar, se procedează după cum urmează:a)la data acordării liberului de vamă, biroul vamal transmite BC, prin e-mail, o informare privind utilizarea procedurii alternative, însoţită de o copie a declaraţiei vamale pe suport hârtie, şi cu menţionarea următoarelor date: numărul de înregistrare al declaraţiei vamale şi data acceptării, numărul de ordine al contingentului tarifar, originea mărfurilor, preferinţa tarifară, greutatea netă sau, dacă este cazul, valoarea sau cantitatea în unitatea de măsură suplimentară care se solicită din volumul contingentului tarifar; b)BC transmite în aceeaşi zi Comisiei Europene, prin e-mail, datele conţinute în cererea de alocare primită de la biroul vamal; c)decizia Comisiei Europene privind aprobarea alocării totale sau parţiale ori respingerea cererii de alocare a contingentului tarifar este transmisă biroului vamal, imediat după primirea acesteia; d)biroul vamal procedează corespunzător la regularizarea situaţiei în termen de 7 zile lucrătoare de la primirea deciziei Comisiei Europene; e)declaraţia vamală pe suport hârtie este preluată în sistemul informatic în maximum 24 de ore de la restabilirea funcţionării aplicaţiei RCDPS, caz în care este necesară comunicarea cu BC, pentru a se evita retransmiterea cererii de alocare, preluată automat în sistem.
(2) În cazul indisponibilităţii aplicaţiei COTA2, care împiedică transmiterea electronică a cererii de alocare, BC informează imediat Comisia, prin e-mail, în legătură cu problemele de funcţionare ale SIIV, iar alocările pentru ziua respectivă se suspendă, în conformitate cu art. 51 alin. (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.
Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 15Dispoziţiile prezentelor norme tehnice se completează cu prevederile Codului vamal al Uniunii şi ale Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1241/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1241 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1241/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu