ORDIN Nr. 127
din 19 decembrie 2008
pentru aprobarea Normelor
privind stabilirea calitatii de veteran de razboi de catre Ministerul Apararii
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 14 din 8 ianuarie 2009
Pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 5, 6 şi 23
din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale
invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr.
346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării,
ministrul apărării emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele privind stabilirea
calităţii de veteran de război de către Ministerul Apărării, prevăzute în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în
vigoare a prezentului ordin se abrogă Instrucţiunile cu privire la metodologia
de stabilire a calităţii de
veteran de război şi eliberare a documentelor de atestare de către Ministerul
Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul general al ministrului apărării
naţionale nr. O.G. 6/1995*).
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Meleşcanu
*) Ordinul general al ministrului apărării naţionale
nr. O.G. 6/1995 nu a fost publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, deoarece avea ca obiect
reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
ANEXĂ
NORME
privind stabilirea calităţii de veteran de război de
către Ministerul Apărării
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentele norme reglementează modul de
stabilire a calităţii de veteran de război pentru cetăţenii care îndeplinesc
condiţiile prevăzute la art. 1 şi 2 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de
război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumiţi în continuare
solicitanţi.
Art. 2. - Structurile din compunerea Ministerului
Apărării care au competenţe şi atribuţii privind stabilirea calităţii de
veteran de război, potrivit prevederilor prezentelor norme, sunt următoarele:
a) Serviciul reconversie
profesională, asistenţă veterani şi postcarieră personal militar din Direcţia
management resurse umane, cu indicativul de unitate militară 02585 Bucureşti,
denumit în continuare U.M.
02585 Bucureşti;
b) Direcţia personal şi mobilizare din Statul Major
General, cu indicativul de unitate militară 02515/B Bucureşti, denumită în
continuare UM. 02515/B Bucureşti;
c) Serviciul istoric al armatei, cu indicativul de unitate militară 02600 Bucureşti, denumit în continuare UM. 02600
Bucureşti;
d) Centrul de studii şi păstrare a arhivelor militare
istorice, cu indicativul de unitate militară 02405 Piteşti, denumit în
continuare UM. 02405 Piteşti;
e) centrele militare zonale,
judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare centre militare.
Art. 3. - Calitatea de veteran de război se stabileşte
de către centrele militare şi, după caz, de U.M. 02515/B Bucureşti.
CAPITOLUL II
Procedura de stabilire a calităţii de veteran de război
Art. 4. - (1) Stabilirea calităţii de veteran de război
se realizează pe bază de cerere, adresată comandantului centrului militar sau
preşedintelui filialei unei asociaţii de veterani de război legal constituite,
pe a cărei rază de responsabilitate domiciliază solicitantul.
(2) Solicitanţii care domiciliază
în străinătate adresează cererea privind stabilirea calităţii de veteran de
război instituţiilor prevăzute la alin. (1) pe a căror rază de responsabilitate
au avut ultimul domiciliu în ţară.
(3) In cerere, solicitanţii trebuie să-şi exprime
opţiunea de a rămâne neafiliaţi sau de a fi afiliaţi la una dintre asociaţiile
de veterani de război constituite legal, cu precizarea explicită a acesteia.
Art. 5. - (1) La cererea privind
stabilirea calităţii de veteran de război se anexează, în original şi în copie,
următoarele documente:
a) livretul militar;
b) certificatul eliberat de
U.M. 02600 Bucureşti sau de U.M. 02405 Piteşti, conform modelelor prevăzute în
anexa nr. 2, ori de Arhivele Naţionale, potrivit modelelor proprii;
c) adeverinţa eliberată de U.M. 02600 Bucureşti, U.M.
02405 Piteşti sau de alte instituţii deţinătoare de arhivă, numai în cazul
solicitanţilor care au activat în unităţile/formaţiunile prevăzute în Nomenclatorul Marelui Stat Major, conform anexei nr. 3.
(2) In cazul solicitanţilor care domiciliază în
străinătate, certificatul prevăzut la alin. (1) lit. b) se avizează de către
directorul general al Direcţiei generale de informaţii a apărării şi nu trebuie
să conţină informaţii referitoare la indicativul de unitate si dislocarea
acesteia.
(3) In cazul solicitanţilor care îndeplinesc condiţiile
prevăzute la art. 2 din Legea nr. 44/1994, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, certificatul prevăzut la alin. (1) lit. b) se
eliberează pe baza documentelor oficiale eliberate de arhivele militare ori
civile ale statelor respective, obţinute în mod direct sau prin U.M. 02600
Bucureşti, traduse şi autentificate notarial.
(4) Adeverinţele prevăzute la alin. (1) lit. c),
eliberate de alte instituţii deţinătoare de arhivă, se avizează de U.M. 02585
Bucureşti, la cererea solicitantului.
Art. 6. - (1) Documentele prevăzute la art. 4 şi 5 se
înaintează centrului militar de către solicitant, personal sau prin mandatar,
ori prin intermediul unei asociaţii de veterani de război legal constituite,
prin prezentarea la sediul acestuia sau prin corespondenţă.
(2) Personalului încadrat în structurile prevăzute la
art. 2 îi este interzisă îndeplinirea calităţii de mandatar al unui solicitant.
Art. 7. - (1) Documentele prevăzute la art. 4 şi 5 se
analizează de către un ofiţer desemnat în acest sens de comandantul centrului
militar şi nominalizat în ordinul de zi pe unitate, denumit în continuare responsabil.
(2) Pe timpul analizei,
responsabilul verifică:
a) existenţa tuturor
documentelor necesare, prevăzute în prezentele norme, corespunzătoare situaţiei
specifice solicitantului în cauză;
b) corectitudinea completării
livretului militar: fără ştersături sau adăugări, cu toate mutaţiile
consemnate, semnat şi ştampilat de către autorităţile competente;
c) conformitatea copiei de pe livretul militar cu
originalul;
d) autenticitatea documentelor;
e) orice alt aspect considerat relevant pentru
soluţionarea cererii.
Art. 8. - (1) In urma
desfăşurării analizei prevăzute la art. 7, responsabilul întocmeşte un
proces-verbal, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, pe
care îl înaintează comandantului centrului militar spre aprobare.
(2) Prin procesul-verbal, responsabilul poate propune:
a) acordarea calităţii de veteran de război;
b) amânarea luării unei decizii, cu recomandarea
prezentării solicitantului în faţa comisiei de reconstituire cu martori;
c) neacordarea calităţii de veteran de război.
(3) După aprobarea
procesului-verbal de către comandant, centrul militar transmite solicitantului
sau asociaţiei de veterani de război, după caz, exemplarul nr. 1, împreună cu
toate documentele prevăzute la art. 5, în original, reţinând exemplarul nr. 2
al procesului-verbal şi copiile celorlalte documente.
CAPITOLUL III
Procedura de reconstituire cu martori a calităţii de
veteran de
război
Art. 9. - (1) Procedura reconstituirii cu martori se
aplică în cazul solicitanţilor care se încadrează în prevederile art. 5 alin.
(4) din Legea nr. 44/1994, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Confirmarea scrisă a inexistenţei sau distrugerii
arhivelor se face de U.M. 02600 Bucureşti sau U.M. 02405 Piteşti, prin
eliberarea unei adeverinţe, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.
(3) Procedura de reconstituire
se face de către o comisie, denumită comisie de
reconstituire, desemnată în acest scop.
(4) Comisia de reconstituire se numeşte prin Ordinul de
zi pe unitate nr. 1, iar componenţa acesteia se actualizează ori de câte ori este nevoie.
(5) Comisia de reconstituire
prevăzută la alin. (3) se compune din:
a) şeful de stat major al centrului militar/şeful de
birou desemnat pentru a îndeplini această funcţie ca preşedinte al comisiei de
reconstituire;
b) consilierul juridic al centrului militar zonal ca
membru al comisiei de reconstituire, inclusiv pentru centrele militare din
subordine;
c) şeful structurii de
personal, ca membru şi secretar al comisiei de reconstituire.
Art. 10. - (1) Procedura de reconstituire se face, la cerere, pe baza probei cu 2 martori, la centrul militar
pe a cărui rază de responsabilitate domiciliază solicitantul sau la centrul
militar pe raza căruia s-au desfăşurat acţiunile militare pentru care se
solicită reconstituirea.
(2) In vederea reconstituirii,
solicitantul trebuie să prezinte comisiei de reconstituire următoarele
documente:
a) cererea de reconstituire,
formulată în scris, conform anexei nr. 6;
b) actul de identitate, în original şi în copie;
c) livretul militar, în original şi în copie;
d) adeverinţa prevăzută la art. 9 alin. (2).
(3) Pentru cei 2 martori,
solicitantul trebuie să prezinte următoarele documente:
a) declaraţia individuală autentificată notarial, în
original, din care să rezulte că acesta a făcut parte din aceeaşi unitate şi
perioadă de operativitate cu solicitantul, conform anexei nr. 7;
b) actul de identitate, în copie;
c) legitimaţia de veteran de război, în copie;
d) certificatul prevăzut la
art. 5 alin. (1) lit. b), din care să rezulte participarea pe front a
martorului în aceeaşi unitate şi perioadă de operativitate cu persoana care
solicită reconstituirea, în copie.
(4) Nu sunt admişi ca martori
veteranii de război care au obţinut această calitate prin procedura de
reconstituire.
Art. 11. - Comisia de reconstituire, în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea
documentelor, desfăşoară următoarele activităţi:
a) inventariază şi examinează documentele prezentate;
b) stabileşte data audierii martorilor şi o comunică,
în scris, solicitantului;
c) la data stabilită pentru
audierea individuală a martorilor, atât solicitantul, cât şi martorii sunt
obligaţi să prezinte documentele depuse la dosar în original, iar acestea vor
fi certificate sub semnătura comandantului centrului militar şi ştampila
unităţii;
d) audiază individual martorii,
prezentându-le consecinţele prevăzute la art. 260 din Codul penal privind
mărturia mincinoasă;
e) întocmeşte procesul-verbal de admitere sau
respingere a cererii, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 8 sau 9, după
caz;
f) în situaţia admiterii cererii,
constituie dosarul de reconstituire a calităţii de veteran de război, compus
din copiile certificate ale documentelor solicitantului şi martorilor, precum
şi din 3 exemplare ale procesului-verbal al comisiei de reconstituire, pe care
îl înaintează spre avizare U.M. 02585 Bucureşti;
g) când hotărârea comisiei de reconstituire este
nefavorabilă, procesul-verbal se întocmeşte în două exemplare, din care
exemplarul nr. 1 se transmite solicitantului, iar exemplarul nr. 2 se reţine la
centrul militar.
Art. 12. - (1) Solicitantul poate depune contestaţie
împotriva hotărârii comisiei de reconstituire sau a neavizării dosarului de
reconstituire de către U.M. 02585 Bucureşti.
(2) Contestaţia va fi adresată comisiei de
reconstituire care a emis procesul-verbal, în termen de
30 de zile calendaristice de la data primirii acestuia.
(3) Hotărârea comisiei de
reconstituire necontestată în termenul prevăzut la alin. (2) rămâne definitivă.
Art. 13. - (1) Contestaţiile se soluţionează de Comisia
superioară de reconstituire a Statului Major General, care funcţionează în cadrul Direcţiei personal
şi mobilizare, denumită în continuare Comisia superioară de reconstituire.
(2) Comisia superioară de reconstituire prevăzută la
alin. (1) se compune din:
a) locţiitorul U.M. 02515/B
Bucureşti - preşedintele comisiei;
b) şeful U.M. 02585 Bucureşti - membru;
c) şeful U.M. 02600 Bucureşti - membru;
d) 2 reprezentanţi ai U.M. 02515/B Bucureşti - membri;
e) reprezentantul Asociaţiei
Naţionale a Veteranilor de Război - membru;
f) un reprezentant al U.M.
02600 Bucureşti - membru şi secretar al comisiei.
(3) Comisia de reconstituire
are obligaţia să înainteze contestaţia, împreună cu procesul-verbal prevăzut la
art. 11 lit. e) şi documentele depuse la dosar, Comisiei superioare de reconstituire,
în termen de 15 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia.
(4) Hotărârea Comisiei
superioare de reconstituire este definitivă şi va fi adusă la cunoştinţă, în
scris, în termen de 30 de zile calendaristice de la soluţionare, comisiei de
reconstituire de pe lângă centrul militar şi solicitantului, precum şi U.M.
02585 Bucureşti, în cazul în care s-a contestat neavizarea dosarului de
reconstituire de către această unitate.
Art. 14. - Reconstituirea cu martori a situaţiei
militare ca premilitar nu se poate face pentru persoanele care, la data pentru
care se solicită reconstituirea, nu aveau împlinită vârsta de 17 ani.
Art. 15. - Nu se poate face reconstituirea cu martori a
situaţiei militare pentru copiii de trupă. Aceştia pot obţine calitatea de
veteran de război numai pe baza documentelor prevăzute la art. 5.
Art. 16. - Comandanţii centrelor militare sunt
responsabili pentru asigurarea tuturor condiţiilor legale de funcţionare a
comisiilor de reconstituire.
Art. 17. - U.M. 02515/B Bucureşti
verifică modul de respectare a prevederilor legale de către comisiile de
reconstituire, în cadrul controalelor desfăşurate la centrele militare.
Art. 18. - Pentru soluţionarea problemelor care
depăşesc competenţele comisiei de reconstituire, preşedintele acesteia se
adresează direct U.M. 02585 Bucureşti.
CAPITOLUL IV
Evidenţa, controlul mânuirii şi eliberarea
legitimaţiilor de veteran de război
Art. 19. - (1) Documentul care atestă calitatea de
veteran de război este legitimaţia de veteran de război.
(2) Pentru veteranii de război
care nu optează pentru a deveni membri ai unei structuri asociative a
veteranilor de război, legitimaţia se eliberează de centrul militar pe a cărui
rază de responsabilitate domiciliază solicitantul, conform modelului prevăzut
în anexa nr. 10.
(3) In situaţia în care legitimaţia de veteran de
război a fost eliberată de structurile asociative ale veteranilor de război
legal constituite, conform modelului propriu, pentru membrii afiliaţi, aceasta
este valabilă numai cu semnătura şi ştampila comandantului centrului militar.
(4) Comandanţii centrelor
militare contrasemnează legitimaţia de veteran de război prevăzută la alin. (2)
numai în situaţia în care calitatea de veteran de război a fost stabilită în
conformitate cu prezentele norme şi a fost întocmit un proces-verbal prin care
s-a propus acordarea acesteia.
Art. 20. - (1) Legitimaţiile de veteran de război
prevăzute la art. 19 alin. (2) se confecţionează de Centrul tehnic editorial al
armatei, cu indicativul de unitate militară 02560 Bucureşti, denumit în
continuare U.M. 02560 Bucureşti, pe baza comenzii lansate de U.M. 02585
Bucureşti. Resursele financiare necesare vor fi prevăzute în bugetul aferent programului major prin care se
finanţează U.M. 02560 Bucureşti.
(2) U.M. 02585 Bucureşti
distribuie legitimaţiile de veteran de război centrelor militare zonale, pe
baza situaţiilor centralizatoare privind necesarul de legitimaţii de veteran de
război pentru anul următor.
(3) Centrele militare zonale distribuie legitimaţiile
de veteran de război centrelor militare judeţene/ale sectoarelor municipiului
Bucureşti, pe baza situaţiilor privind necesarul de legitimaţii de veteran de
război pentru anul următor.
Art. 21. - (1) Centrele militare au obligaţia de a ţine
evidenţa unitară a legitimaţiilor de veteran de război pe care Ie-a eliberat şi
a celor eliberate de asociaţiile veteranilor de război legal constituite.
(2) Pentru evidenţa, păstrarea şi controlul mânuirii
legitimaţiilor de veteran de război se aplică normele în vigoare pentru evidenţa,
păstrarea şi controlul mânuirii livretelor militare, cu următoarele precizări:
a) la nivelul centrelor
militare, responsabilul cu evidenţa stocului de livrete militare este
responsabil şi cu evidenţa legitimaţiilor de veteran de război;
b) evidenţa legitimaţiilor de
veteran de război se ţine numeric şi pe serii, în Registrul de evidenţă a
stocului de livrete militare, în partidă separată, cu respectarea regulilor şi
procedurilor valabile pentru livretele militare;
c) ofiţerul prevăzut la art. 7
alin. (1) este responsabil şi cu eliberarea legitimaţiilor de veteran de
război;
d) pentru eliberarea
legitimaţiilor de veteran de război, se înfiinţează un registru separat, după
modelul Registrului de evidenţă a eliberării livretelor militare;
e) situaţiile centralizatoare
privind necesarul de legitimaţii de veteran de război pentru anul următor,
precum şi cele privind rezultatele inventarierii anuale a stocului de
legitimaţii de veteran de război se înaintează de centrele militare zonale
direct la U.M. 02585 Bucureşti.
Art. 22. - Centrele militare eliberează legitimaţiile
de veteran de război solicitanţilor care şi-au exprimat opţiunea de a rămâne
neafiliaţi, odată cu înmânarea exemplarului nr. 1 al procesului-verbal prevăzut
la art. 8, pe bază de semnătură în Registrul de evidenţă a eliberării
legitimaţiilor de veteran de război.
Art. 23. - (1) Asociaţiile de veterani de război
eliberează legitimaţiile de veteran de război prevăzute la art. 19 alin. (3),
fiecare pentru membrii săi, pe baza procesului-verbal prevăzut la art. 8 şi a
semnăturii în fila din Registrul de evidenţă a eliberării legitimaţiilor de
veteran de război.
(2) In baza cererilor asociaţiilor de veterani de
război, centrele militare le asigură un număr suficient de file din Registrul
de evidenţă a eliberării legitimaţiilor de veteran de război, pentru evidenţa
legitimaţiilor de veteran de război prevăzute la art. 19 alin. (3).
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 24. - Contestaţiile privind modul de stabilire a
calităţii de veteran de război se soluţionează potrivit Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 25. - Documentele de transport gratuite la care au
dreptul veteranii de război în baza art. 16 lit. a) din Legea nr. 44/1994, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare, pentru veteranii de război
neafiliaţi, vor fi puse la dispoziţia centrelor militare, la cererea
comandanţilor acestora, de către Asociaţia Naţională a Veteranilor de Război,
prin filialele sale din teritoriu.
Art. 26. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din
prezentele norme.
ANEXA Nr. 1 la norme
GLOSAR
TERMENI ŞI DEFINIŢII
Mandatarul este persoana
care se obligă să încheie unul sau mai multe acte juridice pe seama unei alte
persoane, numită mandant, care îi dă această împuternicire şi pe care îl
reprezintă. Sub aspectul formei, mandatul este consacrat printr-un înscris
numit procură sau împuternicire.
Perioada de operativitate constituie perioada în care structura militară din care a făcut
parte solicitantul, respectiv martorii, a participat efectiv la război, conform datelor înscrise
în dreptul fiecărei structuri, în Nomenclatorul Marelui Stat Major.
Premilitarul, potrivit
Legii nr. 752/1942 privind educaţia şi instrucţia extraşcolară şi pregătirea
premilitară, este persoana de sex masculin care, după împlinirea vârstei de 17
ani, avea obligaţia de a urma instrucţia premilitară în condiţiile legii pentru
pregătirea preliminară şi sub rezerva dispoziţiilor din legea pentru
organizarea „Muncii Tineretului Român".
ANEXA Nr. 2 la norme
- Modele -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII
Unitatea Militară..............................
(localitatea)
CERTIFICAT*
Nr...................din...................
Certificăm că
domnul/doamna................................................., născut/ă în
anul.............., luna........., fiul/fiica lui.................. şi al/a...............................,
domiciliat/ă în..................................., a fost identificat/ă cu
următoarea situaţie militară:......................
Datele au fost extrase din arhiva Ministerului
Apărării, drept care s-a eliberat prezentul certificat.
Şeful Unităţii Militare..................................
(localitatea)
Şef secţie,
.....................................................................
* Pentru solicitanţii cu
domiciliul în România.
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII
CERTIFICAT**
Nr..................din.......................
Certificăm că
domnul/doamna............................, născut/ă în anul ......................., a fost
identificat/ă în Arhivele Ministerului Apărării cu următoarea situaţie:
................................................................................................
Drept care s-a eliberat prezentul certificat.
Şeful Arhivelor,
.....................................................................
Şef secţie,
.....................................................................
** Pentru solicitanţii cu domiciliul în străinătate.
ANEXA Nr. 3 la norme
UNITĂŢILE/FORMAŢIUNILE
prevăzute în Nomenclatorul Marelui Stat Major -
operative în perioada prevăzută în dreptul fiecărei categorii
1. Batalioanele 1, 2, 3, 4, 5,
7 şi 8 Reparaţii auto, prevăzute în Nomenclatorul Marelui Stat Major la
„Instrucţie şi reparaţie auto", inclusiv şcolile profesionale de ucenici
de pe lângă aceste unităţi -23.08.1944-9.05.1945
2. Personalul din
stabilimentele militare aparţinând Ministerului de Război - Subsecretariatului
de Stat al Inzestrării Armatei şi Producţiei de Război - 23.08.1944-9.05.1945:
a) Institutul Geografic Militar;
b) Arsenalul Armatei Târgovişte;
c) Arsenalul Armatei Sibiu;
d) Pirotehnia Armatei Valea Sadului;
e) Fabrica de pulberi
Bucureşti;
f) Fabrica de explozivi Ucea;
g) Uzinele Mârşa;
h) Uzinele Mărgineanca;
i) Fabrica de material de protecţie Bucureşti;
j) Laboratorul de studii şi experienţe Bucureşti;
k) Poligonul Sudiţi;
l) Arsenalul geniului
Bucureşti;
m) Arsenalul trupelor
motomecanizate Lăculeţe.
3. A.S.A.M. - Administraţia
comercială a stabilimentelor aerului şi marinei- 23.08.1944-31.08.1944
4. Arsenalul marinei militare, dislocat la
Izlaz-23.08.1944 - 31.08.1944.
ANEXA Nr. 4 la norme
- Model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII
Centrul Militar........................
Aprob
Comandantul Centrului Militar
PROCES-VERBAL
Nr............din.....................
Examinând cererea
domnului/doamnei............................................., domiciliat/ă în
localitatea................................,
str........................................ nr .......................................,
bl......., sc .........., et.........., judeţul ........................., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ... nr..................., eliberat/ă de....................la data de
........................., prin care solicită stabilirea calităţii de veteran de război, s-au constatat
următoarele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Având în vedere că din adeverinţa
nr................din..................., eliberată de U.M. 02405 Piteşti/U.M.
02600 Bucureşti, rezultă că:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
propun următoarele:
a) acordarea calităţii de veteran de război |_|
b) amânarea luării unei decizii, cu recomandarea
prezentării solicitantului în faţa comisiei de reconstituire cu martori |_|
c) neacordarea calităţii de veteran de război |_|
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în două exemplare.
Responsabil,
..................................................
ANEXA Nr. 5 la norme
- Model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII
Unitatea Militară...........................
..............- anul -
Nr.....................................
- localitatea -
ADEVERINŢĂ
Domnului/Doamnei.................
Domiciliat/ă
în............................................
La cererea adresată unităţii noastre, vă facem cunoscut
că nu aţi putut fi identificat/ă în documentele create de ...................,
întrucât arhiva acestei unităţi a fost*..............................
Ca urmare, vă puteţi adresa Comisiei de reconstituire,
cu martori, a situaţiei militare de pe lângă centrul militar de care
aparţineţi.
Comandantul/Şeful U.M.....................
Sef secţie,
..................................................
*1. distrusă prin ardere, inundaţie, selecţionare etc.
2. capturată.
ANEXA Nr. 6 la norme
Comandantului Centrului Militar...........................................
- Comisia de reconstituire -
Subsemnatul/a....................................................................................,
domiciliat/ă în...............................................,
str................................nr..............................,
bl............., sc......., ap.........., judeţul
..........................., născut/ă în anul........, luna................., ziua.................., în
localitatea..............................................Judeţul.......................,
fiul/fiica lui...................................şi
al/a....................................................., posesor/posesoare
al/a B.I./C.I. seria.......................... nr...................................., eliberat/ă de Poliţia
.................................., la data de ..........................................,
solicit reconstituirea următoarelor situaţii:
Participarea .................................... ca
.............................................. cu
....................................................., în perioada
......................................., pentru care
propun audierea următoarelor persoane:
1.....................................................,
domiciliat
în..........................................................................................................
judeţul................................;
2...............................................................................,
domiciliat
în...............................................................................,
judeţul.................................
In susţinerea cererii mele, anexez următoarele
înscrisuri/date:
- adeverinţa nr...................din...............,
eliberată de......................................., din care rezultă
inexistenţa sau distrugerea arhivelor;
- înscris prin care dovedesc că în perioada la care se
referă prezenta cerere am activat în...........................................
Reconstituirea pe care o solicit îmi este necesară
pentru întocmirea dosarului de
...................................................
Data............................
...................................
(semnătura)
ANEXA Nr. 7 la norme
DECLARAŢIE
Subsemnatul,............................................................................,
născut la data
(luna.....................,ziua..................., anul
...............) în............................................., judeţul
............................, domiciliat în
...................................................., judeţul ....................., posesor al B.I./C.I. seria......nr................, eliberat
de Poliţia ................... la data de.....................,
declar pe propria răspundere că numitul
......................................................
a activat împreună cu subsemnatul în perioada .................................................la
Unitatea Militară nr................şi că în această perioadă am participat
împreună la(activitatea
desfăşurată) .....................................................................................................ca
(militar/premilitar/voluntar) .............................................................................................
în localităţile
.............................................................................................................................
Dovedesc că am activat în Unitatea Militară
nr.......................şi în perioada declarată, cu următoarele acte legale:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Declar şi semnez cele de mai sus că am luat cunoştinţă
despre consecinţele prevăzute la art. 260 din Codul penal privind mărturia
mincinoasă.
Semnătura declarantului
....................................................................
Data
....................................................................
ANEXA Nr. 8 la norme
- Model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRĂRII
Comisia de reconstituire de pe lângă Centrul
Militar............................
Dosar nr..........................................
Avizat
Şeful U.M. 02585 Bucureşti
PROCES-VERBAL Nr.................
din.....................
Comisia de reconstituire
compusă din:
-
preşedinte.........................................................
-
membri.............................................................
- secretar............................................................
Examinând cererea numitului/numitei
.........................., domiciliat/ă în
localitatea.............................................., str...............................nr............,
bl......., sc..........., et..........judeţul.........................,
posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria......nr.................., eliberat/ă
de....................la data de............................, prin care
solicită reconstituirea participării pe front, s-au constatat următoarele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Având în vedere că din adeverinţa nr.................
din ..................., eliberată de U.M. 02405 Piteşti/U.M. 02600 Bucureşti, rezultă că nu a putut fi
identificată situaţia participării pe front ca urmare a inexistenţei sau
distrugerii arhivelor, constatăm că cererea îndeplineşte cerinţele legii.
Ţinând seama de declaraţiile persoanelor audiate:
1........................................................................................................................................................................ ......................................................;
2........................................................................................................................................................................ ......................................................;
3........................................................................................................................................................................ ......................................................;
4........................................................................................................................................................................ ......................................................,
ce se află la dosar, precum şi de actele legale
prezentate, şi anume ......................................................................................,
din care rezultă participarea martorilor pe front
............................................................................................,
Comisia, în unanimitate de voturi, hotărăşte: admite cererea şi stabileşte că numitul/a ..............................................., în perioada
..............................................., a activat în îndeplinirea
obligaţiilor militare în
............................................................................................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în trei exemplare.
Preşedinte,
.................................................................
Membri:
1..............................................................
2..............................................................
ANEXA Nr. 9 la norme
- Model -
ROMÂNIA
MINISTERUL APĂRÂRII
Comisia de reconstituire de pe lângă Centrul
Militar............................
Dosar nr..........................................
PROCES-VERBAL Nr.......
din.....................
Comisia de reconstituire compusă din:
- preşedinte..........................................................................
- membri...............................................................................
-
secretar..............................................................................
Examinând cererea
numitului/numitei............................................, domiciliat/ă în
localitatea .................................., str...............................nr........................,
bl......., sc..........., et.......... judeţul.........................,
posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria .... nr ....................,
eliberat/ă de .................... la data de ...............................,
prin care solicită reconstituirea
participării pe front, s-au constatat următoarele:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Având în vedere că din adeverinţa
nr.................din..................., eliberată de U.M. 02405 Piteşti/U.M.
02600 Bucureşti, nu rezultă
inexistenţa sau distrugerea arhivelor, se constată că cererea nu îndeplineşte
cerinţele legii, fiind respinsă de comisia de reconstituire din următoarele
motive:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Comisia, în unanimitate de voturi, hotărăşte: respinge
cererea şi stabileşte că
numitul/a............................................., în
perioada.............................., nu a activat pentru îndeplinirea
obligaţiilor militare în.....................................................
Cu drept de contestaţie, în termen de 30 de zile
calendaristice de la comunicare, la Comisia superioară de reconstituire de pe
lângă U.M. 02515 Bucureşti.
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în trei exemplare.
Preşedinte,
.................................................................
Membri:
1..............................................................
2..............................................................
ANEXA Nr. 10 la norme
- Model -
LEGITIMAŢIE DE
VETERAN DE RĂZBOI*)
|
Posesorul prezentei legitimaţii este
.....................................................
beneficiază de prevederile Legii nr,
44/1994 şi are următoarele date de identificare:
B.I./C.I.
seria......nr............................
CNP..................................................
Domiciliul..........................................
..........................................
..........................................
(localitatea, judeţul, adresa)
Data emiterii
legitimaţiei:..........................
|
NOTA:
- Seria legitimaţiei se va completa conform
indicativului judeţean, iar pentru Bucureşti, indicativul municipiului însoţit
de numărul de sector.
- Numărul legitimaţiei va fi acelaşi cu numărul din
Registrul de evidenţă a eliberării legitimaţiilor de veteran de război.
- Pentru soţul supravieţuitor se va specifica în mod
expres: urmaş/ă de veteran de război.
*) Modelul legitimaţiei este
reprodus în facsimil.