ORDIN Nr. 131
din 14 aprilie 2006
privind modificarea
Ordinului presedintelui Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si
Mijlocii si Cooperatie nr. 54/2006 privind aprobarea Procedurii de implementare
a Programului de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a
produselor si serviciilor de piata
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 386 din 5 mai 2006
Având în vedere prevederile anexei nr. 3/12/18 la Legea
bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi
dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi ale art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotărârea Guvernului nr.
753/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, cu modificările şi completările
ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 753/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi
Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie emite prezentul
ordin:
Art. I. - Procedura de implementare a Programului de dezvoltare şi
modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de
piaţă, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie nr. 54/2006, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 bis din 10 martie 2006, se modifică şi se completează după
cum urmează:
1. Punctul 1 va avea
următorul cuprins: „Obiectivul principal al
Programului de dezvoltare şi modernizare
a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, denumit
în continuare Program, îl
constituie sprijinirea operatorilor economici, persoane juridice şi/sau persoane fizice şi asociaţii familiale autorizate,
prin facilitarea accesului la achiziţionarea de maşini, utilaje şi instalaţii,
cu scopul îmbunătăţirii performanţelor economice şi tehnice, urmărind adaptarea
la cerinţele determinate de aderarea la Uniunea Europeană, prin creşterea
nivelului de competitivitate, sporirea protecţiei consumatorilor şi securităţii
alimentare."
2. La punctul 3 alineatul
(1), litera f) va avea următorul cuprins:
,,f) au desfăşurat activitatea principală conform lit.
a) cel puţin un an anterior datei depunerii solicitării acordului de
principiu;".
3. La punctul 3, alineatul
(4) va avea următorul cuprins: „(4) Beneficiarii
care, în ultimii 3 ani consecutivi, au beneficiat de
ajutoare de stat în valoare cumulată de peste 400 mii lei RON nu pot primi alocaţii financiare nerambursabile în
cadrul acestui program;".
4. Punctul 4 va avea
următorul cuprins:
„(1) Alocaţia financiară nerambursabilă se acordă
pentru sumele cheltuite pentru achiziţionarea de maşini, utilaje şi instalaţii
aferente grupei 2.1 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004 pentru
aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a
mijloacelor fixe, cu excepţia jocurilor de noroc mecanice, electrice,
electronice, mese de biliard, precum şi a instrumentelor muzicale şi
automatelor muzicale.
(2) Alocaţia financiară nerambursabilă se acordă numai
pentru achiziţionarea de maşini, utilaje şi instalaţii specifice activităţii
principale desfăşurate de operatorul economic în conformitate cu anexa nr. 3 la
Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi
serviciilor de piaţă, aprobată prin Legea nr. 650/2002."
5. La punctul 5, alineatul
(2) va avea următorul cuprins: „(2) In cazul
maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor ajutorul
financiar va fi acordat numai dacă acestea sunt noi,
introduse pe piaţă şi puse în funcţiune cu respectarea reglementărilor tehnice
aplicabile;".
6. Anexele nr. 1, 2, 5 şi 8
la procedură se înlocuiesc cu anexele 1 -4*) la prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare de la data publicării.
Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi
Mici si Mijlocii si Cooperaţie,
Eugen Ovidiu Chirovici
*) Anexele nr. 1 -4 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 1 la procedură)
ACTIVITAŢI ŞI CHELTUIELI ELIGIBILE
Nr. crt.
|
Activităţi eligibile
|
Cheltuieli eligibile
|
Valoarea maximă a
finanţării pe activitate -
lei RON
|
Documente justificative care însoţesc
formularul de decont
|
1..
|
Achiziţionarea de maşini, utilaje şi instalaţii - grupa 2.1 din
HG 2139/2004 - exclusiv Jocuri de noroc mecanice, electrice,
electronice, mese de biliard precum şi a instrumentelor muzicale şi
automatelor muzicale
|
- cheltuieli pentru achiziţionare
|
50.000 lei RON
75% din valoarea investiţiei
(exclusiv TVA)
|
- Certificatul de garanţie, original şi copie certificată;
- Factură fiscală detaliată, pe componente şi preţuri, original
şi copie certificată ,
- Ordine de plată/ chitanţă, original şi copie certificată;
- Copie certificată după extrasul de cont, după caz.
Copie certificată de pe fişa de amortizare a activului
achiziţionat cu codul de clasificare al acestuia.
|
1Factura fiscală trebuie să conţină
informaţii detaliate privind obiectul plăţii.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la procedură)
Se completează numai de către ANIMMC
Data şi ora Inregistrării ...............................
Numărul cererii ........................................
Numele reprezentantului
ANIMMC ...............................................
Semnătura
|
CERERE-TIP DE ACORD DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE
( Se completează toate rubricile din formularul-tip în
limba română, prin tehnoredactare sau prin scriere cu
majuscule)
Subscrisa
............................................având datele de identificare
menţionate la secţiunea A,reprezentată legal prin dl/
dna......................................având calitatea de
....................................................................solicit
finanţarea în condiţiile prevederilor programului aprobat prin Ordinul Preşedintelui ANIMMC
nr...................................
SECŢIUNEA A
Prezentarea agentului economic
Denumirea completă a agentului
economic......................................................................
Adresa...................................................................Localitatea..........................................
Jud.................................Telefon..............................Fax....................................................
Email.....................................Cod
poştal...........................................................................
Data înregistrării agentului economic
.............................................................................
Nr. de ordine în Registrul
Comerţului...............................................................................
Codul unic de
înregistrare..................................................................................................
Nr. cont (5070) în care se solicită transferarea alocaţiei
financiare nerambursabile
(RO).........................................................deschis la
Trezoreria..........................................
Obiectul principal de activitate
..........................................................................................
Cod
CAEN..........................................................................................................................
Forma
juridică....................................................................................................................
Capitalul social:
............................mii lei (RON) deţinut
de
- persoane fizice
............. %
- persoane juridice: ..........%
Numărul mediu scriptic anual de personal (în anul fiscal
anterior)...............................
Cifra de afaceri (conform ultimului bilanţ
contabil anual aprobat) ....... .mii lei (RON),
Profit net/pierdere (conform ultimului bilanţ contabil anual
aprobat).......mii lei (RON)
Produsele de achiziţionat în cadrul acestui program, cu codul de
clasificare conform HG. nr.2139/2004 Pentru aprobarea catalogului privind
clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe...............................................................
-Activităţile pentru care se solicită finanţarea prin prezentul
program nu fac obiectul altui program de finanţare de la bugetul de stat în
anul bugetar în curs şi nu am mai beneficiat de finanţare de la bugetul de stat
pentru aceleaşi activităţi în ultimii 3 ani.
- In ultimii 3 (trei) ani:
|_| nu am beneficiat de ajutor de stat;
|_| am beneficiat de următoarele
ajutoare de stat:
Nr. Crt.
|
Anul acordării ajutorului de stat
|
Forma ajutorului de stat
|
Instituţia finanţatoare
|
Programul prin care a beneficiat de finanţare
|
Cuantumul ajutorului de stat acordat
(mii RON)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
NOTĂ IMPORTANTĂ!!!
Solicitantul nu este obligat să suporte nici o taxă
din partea nici unei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri.
Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii,
toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să
completeze cererea în locul acestora.
SECŢIUNEA B
Prezentarea activităţilor pentru care se solicită finanţare în
cadrul Programului
Denumirea activităţii
(achiziţionarea maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor )
|
Codul de clasificare
|
Valoarea
estimată a
cheltuielilor
eligibile1 - lei (RON) -
|
Valoarea finanţării
nerambursabile2
- lei (RON) -
|
1)............................
2)............................
3)..............................
|
|
|
|
TOTAL3
|
|
|
|
Numele reprezentantului legal/împuternicitului
Funcţia.............................................
Semnătura..........................................Ştampila...........
Data.................................................
1 Valoarea
integrală a cheltuielilor eligibile fără TVA (cost individual)
2 75 % din valoarea cheltuielilor
eligibile fără TVA (cost individual)
3 Suma totală a alocaţiei financiare
nerambursabile nu va depăşi valoarea maximă conform Anexei nr. 1 la prezenta
procedură .
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 5 la procedură)
Numărul
notificării...................................
Data.......................................................
-
NOTIFICARE -
PRIVIND ACORDUL DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE
DESTINATAR:
Denumirea agentului economic...............................................................................
Data
înregistrării.......................................................................................................
Nr. de ordine în registrul comerţului.......................................................................
Codul unic de
înregistrare.......................................................................................
Sediul/Adresa..........................................................................................................
Tel/Fax.....................................................................................................................
Urmare a Cererii-tip de Acord de Principiu pentru finanţare
nr......din data de
....................., vă notificăm prin prezenta acordul de
principiu pentru finanţarea
următoarelor activităţi şi cheltuieli aferente acestora:
Denumirea activităţii
(achiziţionarea maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor )
|
Tipul de cheltuială pentru care se acordă finanţarea
|
Valoarea finanţării
aprobate de principiu
- lei (RON) -
|
1)..................................
2)..................................
3)..................................
|
·
cheltuieli pentru achiziţionare:
|
|
TOTAL
|
|
|
Valoarea totală a finanţării aprobate de principiu......................................................
Coordonator UIP...................................
Semnătura........................
1 Se completează de ANIMMC
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 8 la procedură)
CERERE-TIP DE
RENUNŢARE TOTALĂ SAU PARŢIALĂ A FINANŢĂRII PENTRU CARE EXISTĂ ACORD DE PRINCIPIU
( Se completează în cazul modificării uneia dintre condiţiile în
care s-a obţinut acordul de principiu asupra finanţării)
Subscrisa.........................................având datele de identificare menţionate la secţiunea
A,reprezentată legal prin dl/dna
....................................................., având calitatea
de.................................................... renunţ la finanţarea pentru categoriile de cheltuieli prezentate
în secţiunea B.
SECŢIUNEA A
Prezentarea agentului economic:
Denumirea agentului
economic.................................................................................
Adresa.......................................................................................................................
Telefon............................Fax...........................E-mail..........................Cod
poştal...................
Data înregistrării..........................................................................................................
Nr. de ordine în Registrul
Comerţului.........................................................................
Codul unic de înregistrare............................................................................................
Nr. cerere tip de acord de principiu pentru finanţare....................................................
Nr.
Notificare................................................................................................................
Valoarea totală pentru care se solicită renunţarea la finanţare
...................................
Numele reprezentantului
legal/împuternicitului..........................................................
Funcţia..................................
Semnătura autorizată şi ştampila
Data................................
SECŢIUNEA B
Cheltuieli pentru care se solicită renunţarea la
finanţare în cadrul Programului
Denumirea activităţii
(a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor - ce urmează a fi
achiziţionate)
|
Valoarea
finanţării pentru
care se solicită
renunţarea lei
|
1)............................
2)............................
3)..............................
|
|
TOTAL
|
|
SECŢIUNEA C
Declaraţie pe propria răspundere
Subsemnatul (a)................................................,
identificat (ă) cu B.I./C.I. / paşaport
seria.........nr............................eliberat la data
de............................., cu domiciliul în localitatea...........................str
...........................nr.......bl.. ......sc........ap... .......sect orasul/judeţul.................................., în
calitate de reprezentant legal al agentului economic...................................................., declar pe propria răspundere că renunţ ( total sau parţial) la finanţarea pentru
care am primit acordul de principiu al ANIMMC - notificare nr.........
Semnătura autorizată şi ştampila comerciantului
Funcţia:..............................................
Data semnării:........................................