ORDIN
Nr. 132 din 7 mai 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de
acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor
sociale de sanatate
ACT EMIS DE: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 394 din 10 iunie 2002
Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
in temeiul prevederilor:
- art. 93 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 145/1997 privind asigurarile
sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru
recuperarea arieratelor bugetare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind procedura si competentele de
acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor
sociale de sanatate, prevazute in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice prevederi contrare se
abroga.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate,
prof. univ. dr. Eugeniu Turlea
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata
obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) In temeiul prevederilor art. 2 si ale art. 29 alin. (2) din Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare,
denumita in continuare ordonanta de urgenta, la cererea temeinic justificata a
debitorilor, persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate
si de modul de organizare, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, casele de
asigurari de sanatate judetene, Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Casa Asigurarilor de
Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti vor acorda inlesniri la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor
sociale de sanatate, restante la data de 31 decembrie 2001 si neachitate la
data depunerii cererii, inclusiv a majorarilor de intarziere si penalitatilor
de orice fel aferente acestora, calculate si datorate pana la data intrarii in
vigoare a ordonantei de urgenta, respectiv 8 aprilie 2002. Casele de asigurari
de sanatate judetene, Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei si Casa Asigurarilor de Sanatate a
Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti
vor fi denumite in continuare case de asigurari de sanatate.
(2) Prin obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate,
reglementate prin prezentele norme metodologice, se intelege contributia de 7%
datorata de angajator, respectiv contributia de 7% datorata de asigurati,
datorate si neachitate la termenele legale de plata, precum si majorarile de
intarziere si penalitatile de orice fel aferente acestora, cu exceptia
obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate de aceeasi natura,
constatate cu ocazia controlului ulterior.
(3) Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si casele de asigurari de
sanatate, prin delegare de competenta, acorda:
a) esalonari la plata contributiilor la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate, datorate de angajator si de asigurati, pe o perioada de pana la 5
ani, cu cel mult 6 luni termen de gratie cuprins in perioada de esalonare;
b) amanari la plata contributiilor la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate, datorate de angajator si asigurati, pana cel tarziu la data de 29
decembrie a anului fiscal in curs;
c) esalonari la plata majorarilor de intarziere si/sau a penalitatilor de
orice fel pe o perioada de pana la 5 ani, cu cel mult 6 luni termen de gratie
cuprins in perioada de esalonare;
d) amanari si/sau scutiri sau amanari si/sau reduceri de majorari de
intarziere si/sau penalitati de intarziere (angajator si asigurati).
(4) Nu se acorda inlesniri la plata sumelor reprezentand obligatii restante
la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, stabilite prin acte de control, in
cazul faptelor ce constituie infractiuni de evaziune fiscala, daca instantele
judecatoresti au pronuntat hotarari definitive si irevocabile in legatura cu
aceste fapte. In aplicarea criteriului 14 din anexa la ordonanta de urgenta
"contribuabilul a fost sanctionat pentru evaziune fiscala" se au in
vedere situatiile in care debitorul a fost sanctionat contraventional pentru
evaziune fiscala sau situatiile in care debitorul, desi a fost trimis in
judecata pentru infractiune de evaziune fiscala, nu exista la data cererii
hotarare definitiva si irevocabila.
(5) Nu beneficiaza de inlesniri la plata:
a) debitorii care in urma analizei criteriilor obtin un punctaj final egal
sau mai mic de 14 puncte, pentru obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate, restante la data de 31 decembrie 2001;
b) debitorii al caror principal obiect de activitate il reprezinta
organizarea jocurilor de noroc, asa cum este reflectat in ultimul bilant
contabil anual.
(6) Numarul de luni de esalonare la plata a obligatiilor la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de orice fel, care includ si perioada de gratie, se stabileste in
conformitate cu prevederile art. 13 din ordonanta de urgenta, astfel:
a) in situatia realizarii unui punctaj intermediar limitelor prevazute la
art. 13 din ordonanta de urgenta, numarul de luni de esalonare se stabileste
proportional cu acesta, prin rotunjire in favoarea debitorului;
b) in situatia in care debitorul opteaza pentru o perioada de esalonare mai
mica decat perioada rezultata pe baza punctajului sau cu o perioada de gratie
mai mica de 6 luni ori fara perioada de gratie, conventia si graficul se
stabilesc in functie de solicitarea debitorului.
(7) Pentru obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv
majorari de intarziere si penalitati de orice fel, datorate si neachitate la
termenele legale de plata dupa data de 1 ianuarie 2002 de debitori, altii decat
persoanele fizice, se acorda numai esalonare sau amanare la plata, respectiv
cele prevazute la alin. (3) lit. a), b) si c), dupa caz.
(8) Pentru obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, restante
la data de 31 decembrie 2001 si neachitate pana la data depunerii cererii,
precum si pentru majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere
aferente acestora, calculate si datorate pana la data intrarii in vigoare a
ordonantei de urgenta, pe baza punctajului final debitorii beneficiaza de
inlesniri la plata astfel:
a) in situatia realizarii unui punctaj final mai mare de 14 puncte, se
acorda inlesnirile prevazute la art. 10 din ordonanta de urgenta;
b) daca dupa data depunerii cererii si pana la data aprobarii acesteia
debitorii achita 30% din obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate, restante la data de 31 decembrie 2001, cu exceptia majorarilor de
intarziere si a penalitatilor de intarziere, acestia beneficiaza de esalonarea
la plata a diferentei de 70% din obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate si de scutirea la plata majorarilor de intarziere si a penalitatilor
de intarziere aferente acestora, calculate pana la data intrarii in vigoare a
ordonantei de urgenta. Suma achitata de debitor trebuie sa reprezinte 30% din
totalul obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, ce
fac obiectul cererii de acordare a inlesnirilor la plata, inclusiv penalitati
si amenzi. Pentru debitorii care solicita inlesniri la plata, inclusiv pentru
sucursalele si punctele de lucru stabile inregistrate ca platitoare de
contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, suma reprezentand 30%
din totalul obligatiilor restante, ce trebuie achitata pana la data aprobarii
cererii, se refera la obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de sanatate,
aferente fiecarei unitati platitoare;
c) debitorii care obtin peste 63 de puncte si la data depunerii cererilor
de acordare a inlesnirilor la plata au toate obligatiile achitate la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv ale anului curent, cu exceptia
majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente debitelor
datorate pana la data de 31 decembrie 2001, vor beneficia de scutirea la plata
majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente
obligatiilor datorate Fondului asigurarilor sociale de sanatate pana la data de
31 decembrie 2001, datorate si calculate pana la data intrarii in vigoare a
ordonantei de urgenta;
d) prevederile lit. c) se aplica si debitorilor in cazul in care au in
derulare inlesniri la plata care au ca obiect numai majorarile de intarziere si
penalitatile de intarziere, scutirea acordandu-se pentru suma ramasa de plata
la data depunerii cererii;
e) debitorii care au in derulare esalonari la plata pentru obligatiile la
Fondul asigurarilor sociale de sanatate, precum si pentru majorari de
intarziere si penalitati de intarziere, acordate in baza reglementarilor legale
anterioare, si care isi achita in termen de 30 de zile de la data intrarii in
vigoare a ordonantei de urgenta debitele ramase de plata din esalonare, precum
si majorarile stabilite conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996,
aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare,
recalculate pana la data achitarii debitelor, beneficiaza de scutirea la plata
majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere ramase de plata din
esalonare, cu conditia sa faca dovada ca la data depunerii cererii de acordare
a inlesnirilor la plata nu mai au alte obligatii de plata la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate, neachitate la termenele legale de plata.
(9) Stabilirea punctajului corectat necesar pentru acordarea inlesnirilor
la plata in conditiile art. 10 si 14 din ordonanta de urgenta se face pe baza
punctajului obtinut conform anexei la ordonanta de urgenta, corectat in minus
conform prevederilor art. 8 din ordonanta de urgenta, la care, dupa caz, se pot
adauga 40 de puncte, in conditiile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
(10) In aplicarea prevederilor art. 8 din ordonanta de urgenta se fac
urmatoarele precizari:
a) in disponibilitatile banesti in lei si in valuta existente in conturile
bancare la data scadentei obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate restante nu se cuprind sumele necesare platii salariilor;
b) prin activitati pentru care incasarea contravalorii marfii sau a
serviciului prestat se face anticipat ori la data transferului dreptului de
proprietate, respectiv a prestarii serviciului, se intelege activitatile
principale ale debitorului, desfasurate in domeniile: comert cu amanuntul,
alimentatie publica, activitati hoteliere si alte prestari de servicii catre
populatie.
CAP. 2
Competentele de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata
Art. 2
(1) Competenta de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate se stabileste pe doua niveluri, si anume:
a) nivelul I - casele de asigurari de sanatate pot acorda inlesnirile la
plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, prevazute la
art. 1, pentru sume de pana la un miliard lei;
b) nivelul II - Casa Nationala de Asigurari de Sanatate poate acorda
inlesnirile la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate,
prevazute la art. 1, pentru sume de peste un miliard lei si pentru persoanele
juridice care se incadreaza in prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanta de
urgenta.
Nivelurile I si II in baza carora se stabileste competenta de acordare a
inlesnirilor la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate,
prevazute la art. 1, se pot modifica prin ordin al presedintelui Casei
Nationale de Asigurari de Sanatate.
(2) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata ale debitorilor, persoane
fizice si asociatii fara personalitate juridica, se solutioneaza, dupa caz,
conform competentelor stabilite la alin. (1).
CAP. 3
Procedura de solutionare
Art. 3
(1) Inlesnirile la plata se acorda numai pe baza cererilor motivate ale
debitorilor, insotite de documente justificative, depuse la casele de asigurari
de sanatate, astfel:
a) debitorii, persoane juridice, pentru activitatea proprie, precum si,
dupa caz, pentru activitatea sucursalelor si punctelor de lucru stabile, la
casa de asigurari de sanatate la care sunt inregistrati ca platitori de
contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
b) debitorii, asociatii fara personalitate juridica, la casa de asigurari
de sanatate la care sunt inregistrati ca platitori de contributie la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate;
c) debitorii, persoane fizice, la casa de asigurari de sanatate pentru care
au optat.
(2) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata trebuie sa cuprinda, dupa
caz:
a) elemente de identificare a debitorului, respectiv denumirea/numele
acestuia sau a/al reprezentantului fiscal, sediul/domiciliul, anul infiintarii,
codul fiscal/codul numeric personal/codul de identificare fiscala, numele si
calitatea celor care reprezinta debitorul in relatiile cu tertii, numarul de
telefon/fax al acestora, felul inlesnirilor solicitate, numarul de luni pentru
care se solicita esalonarea, din care perioada de gratie sau perioada de
amanare, dupa caz, suma totala pentru care se solicita inlesniri la plata, din
care pe tipuri de obligatii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate,
defalcate pe ani calendaristici, si, separat, majorarile de intarziere si
penalitatile de intarziere aferente acestora, numarul contului/conturilor de
disponibilitati si unitatea/unitatile bancara/bancare la care este/sunt
deschis/deschise;
b) in cazul in care debitorii, persoane juridice, au sucursale sau puncte
de lucru stabile ale caror obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate fac obiectul cererilor de acordare a inlesnirilor la plata depuse de
debitori, persoane juridice, acestea se defalcheaza pe fiecare unitate
platitoare, pe tipuri de obligatii si pe ani calendaristici, cu precizarea
caselor de asigurari de sanatate la care unitatile respective sunt inregistrate
ca platitoare de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
c) cauzele care au condus la neachitarea obligatiilor la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate;
d) o succinta prezentare a masurilor cuprinse in programul de
restructurare, respectiv de redresare financiara a debitorilor, persoane
juridice, in legatura cu stingerea obligatiilor restante la Fondul asigurarilor
sociale de sanatate;
e) mentiuni referitoare la inlesnirile la plata obligatiilor la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate, acordate anterior (numarul si data adresei de
comunicare a inlesnirii la plata, sumele pentru care s-au acordat inlesniri la
plata, pe tipuri de obligatii, precum si modul cum au fost respectate acestea);
f) alte elemente in sustinerea cererii de acordare a inlesnirilor la plata.
(3) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata a debitorilor, persoane
juridice, trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente:
a) copie de pe ultimul bilant contabil anual depus la organul fiscal
teritorial;
b) situatia privind soldurile conturilor de disponibilitati in lei si in
valuta si depozitele bancare, inclusiv pe unitati platitoare, la data scadentei
obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate pentru care se
solicita inlesnire la plata, precum si situatia privind creditele curente si
cele nerambursate la scadenta;
c) copie de pe ultima balanta de verificare;
d) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comertului, care
trebuie sa cuprinda mentiunile la zi cu privire la structura
actionariatului/asociatilor, la mobilitatea sediului si/sau a
actionariatului/asociatilor, inclusiv cele referitoare la declansarea
procedurii de reorganizare sau faliment potrivit dispozitiilor Legii nr.
64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului,
republicata, cu modificarile ulterioare;
e) copie de pe codul fiscal/codul unic de inregistrare fiscala al
debitorului, persoana juridica, precum si ale tuturor sucursalelor si punctelor
de lucru inregistrate ca platitoare de contributie la Fondul asigurarilor
sociale de sanatate;
f) copie de pe programul de restructurare sau de pe programul de redresare
financiara, insotita de extrasul din procesul-verbal al adunarii generale a
actionarilor, respectiv a asociatilor, in care s-a discutat si s-a aprobat
programul de restructurare sau de redresare financiara. Pentru debitorii,
persoane juridice, care au ca actionar majoritar statul roman, programul de
restructurare sau programul de redresare financiara trebuie insusit, dupa caz,
de ministerul de resort sau de institutiile publice implicate in procesul de
privatizare, care au in administrare unitatea economica respectiva;
g) situatia privind creantele de incasat de la clienti si/sau debitori,
conform evidentelor contabile, vechimea acestora, masurile de urmarire
intreprinse, numarul de cazuri aflate la instantele de judecata si sumele
datorate, stadiul acestor cazuri, precum si situatia privind clientii
neincasati pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creantelor, cu
exemplificarea principalilor clienti si/sau debitori;
h) situatia privind clientii neincasati cu care societatea are legaturi de
capital direct sau prin asociatul/actionarul principal;
i) situatia privind avansurile acordate furnizorilor, cu exemplificarea
principalilor furnizori, din care situatia furnizorilor si valoarea avansurilor
acordate acestora, cu care societatea are legaturi de capital direct sau prin
asociatul/actionarul principal;
j) declaratia debitorului privind cota de participare a acestuia la
capitalul social al altor societati comerciale, societati sau companii
nationale, dupa caz, precum si suma investita;
k) copie de pe ultimul act de control intocmit de organele competente ale
caselor de asigurari de sanatate; in situatia in care prin actul de control
s-au constatat diferente de obligatii la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate, se va prezenta si o nota cuprinzand totalul obligatiilor la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate, aferente perioadei supuse controlului,
declarate de debitor;
l) situatia privind incadrarea in criteriile de performanta
economico-financiara si de disciplina fiscala ce se analizeaza la acordarea
inlesnirilor la plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate, in vederea justificarii tipului de inlesnire solicitata;
m) situatia privind obligatiile bugetare restante, cuprinzand obligatiile
catre toate bugetele, datorate si neachitate la data depunerii cererii de
acordare a inlesnirilor la plata;
n) orice alte documente considerate utile pentru solutionarea cererii, pe
baza carora sa se poata calcula/verifica punctajul rezultat din incadrarea in
criteriile prevazute in anexa la ordonanta de urgenta.
(4) Situatiile prevazute la alin. (3) lit. g), h), i), j), k) si m) se
intocmesc de debitori si se semneaza, pe propria raspundere, de reprezentantii
legali ai acestora.
(5) In cazul in care prin control ulterior se constata erori in documentele
si/sau in declaratiile prevazute la alin. (4), care determina modificarea
punctajului pe baza caruia s-a acordat inlesnirea la plata, casele de asigurari
de sanatate sau Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, dupa caz, procedeaza
la stabilirea unui nou punctaj si la modificarea inlesnirii la plata in mod corespunzator,
conform competentelor de acordare a inlesnirii la plata.
(6) Pentru obtinerea inlesnirilor la plata prevazute la art. 28 din
ordonanta de urgenta debitorii, persoane juridice, depun cereri, inclusiv
pentru inlesnirile la plata acordate sucursalelor si/sau punctelor de lucru,
dupa caz, la casa de asigurari de sanatate la care sunt inregistrati ca
platitori de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, indiferent
de organul competent care a acordat initial inlesnirea la plata, insotite numai
de copiile de pe documentele care atesta efectuarea platii, iar solutionarea
cererilor se face in conformitate cu competentele stabilite la art. 2.
(7) In situatia in care debitorii considera ca se incadreaza in prevederile
art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta, documentatia acestora trebuie sa
cuprinda, dupa caz, si urmatoarele:
a) memoriul motivat din care sa rezulte ca debitorii care au o importanta
economico-sociala zonala sau nationala semnificativa se incadreaza in aceasta
categorie;
b) procesele-verbale de constatare a pierderilor suferite in urma
calamitatilor naturale, in copie, intocmite de comisiile constituite in acest
scop, in conformitate cu prevederile legale, pana la data depunerii cererii de
acordare a inlesnirilor la plata de catre debitor.
(8) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata, depusa de debitori,
persoane fizice, care desfasoara activitati independente sau de asociatii fara
personalitate juridica, pentru obligatii datorate Fondului asigurarilor sociale
de sanatate, altele decat cele datorate in nume propriu, trebuie sa fie
insotita de urmatoarele documente:
a) copie de pe autorizatia de functionare sau de pe actul constitutiv
(contract de asociere), dupa caz;
b) declaratie privind venitul incasat, inregistrat in ultimul an fiscal;
c) copie de pe ultimul act de control intocmit de organele competente ale
caselor de asigurari de sanatate;
d) alte documente in sustinerea cererii de acordare a inlesnirilor la
plata.
(9) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata, depusa de debitori,
persoane fizice, altele decat cele prevazute la alin. (8), trebuie sa fie
insotita de urmatoarele documente:
a) acte prin care se dovedesc veniturile debitorului si ale membrilor
familiei sale;
b) declaratie privind copiii, sotul/sotia aflati in intretinere si copie de
pe certificatele de nastere si de stare civila, dupa caz;
c) copie de pe documentele care atesta eventuala stare de incapacitate de
munca;
d) declaratie pe propria raspundere a debitorului, cuprinzand si
veniturile, altele decat cele pentru care a depus acte doveditoare;
e) alte acte in sustinerea cererii.
(10) Persoanele fizice romane fara domiciliu in Romania si persoanele
fizice straine care au obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate pot beneficia de inlesniri la plata acestora numai daca desemneaza un
reprezentant fiscal rezident in Romania, imputernicit sa indeplineasca
obligatiile acestora fata de Fondul asigurarilor sociale de sanatate, potrivit
reglementarilor legale in vigoare. Imputernicitul va prezenta casei de
asigurari de sanatate un angajament de plata la nivelul sumelor pentru care
persoanele fizice romane fara domiciliu in Romania si persoanele fizice straine
pe care le reprezinta solicita inlesniri la plata, incheiat in forma autentica.
Art. 4
(1) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata se inregistreaza intr-un
registru special pentru debitori, persoane juridice, si separat pentru
debitori, persoane fizice si asociatii fara personalitate juridica.
(2) Verificarea obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate, care fac obiectul cererilor de acordare a inlesnirilor la plata, se
efectueaza pe baza datelor din evidenta analitica pe platitori de la nivelul
caselor de asigurari de sanatate la care debitorii sunt inregistrati ca
platitori de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate si/sau a
unui document de verificare intocmit de organele de control ale caselor de
asigurari de sanatate la sediul social al debitorului, pe baza datelor din
ultima balanta de verificare, precum si a proceselor-verbale de calcul al
majorarilor de intarziere si penalitatilor de intarziere.
(3) Atunci cand exista diferente intre sumele solicitate de debitori si cele
stabilite de casele de asigurari de sanatate ca fiind datorate, se procedeaza
la punerea de acord a acestora, dupa care casele de asigurari de sanatate
confirma obligatiile pentru care se acorda inlesniri la plata, cererea
completandu-se in mod corespunzator.
(4) Daca prin cerere debitorul solicita reducerea sau scutirea la plata a
majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, iar din analiza
criteriilor rezulta ca debitorul nu are un punctaj care sa il indreptateasca sa
obtina inlesnirile solicitate, i se acorda inlesnirea la plata corespunzatoare
punctajului obtinut.
(5) Informatiile necesare stabilirii punctajului in baza criteriilor
prevazute in anexa la ordonanta de urgenta se preiau din ultimul bilant
contabil anual si anexele la acesta, intocmite de debitor in conformitate cu
prevederile legale in vigoare si depuse la organele fiscale teritoriale, precum
si din documentele si declaratiile anexate la cererea de acordare a
inlesnirilor la plata, conform art. 3.
(6) Documentatia intocmita de debitori, persoane juridice sau asociatii
fara personalitate juridica, depusa la casa de asigurari de sanatate, se
completeaza de catre aceasta cu cap. I si II din referatul intocmit conform
modelului prezentat in anexa nr. 4. Pentru cererile depuse in baza art. 28 din
ordonanta de urgenta casa de asigurari de sanatate la care debitorul este
inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate va intocmi un referat prin care confirma achitarea debitelor ramase de
plata din esalonare si a majorarilor stabilite in conformitate cu art. 83 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr.
108/1996, cu modificarile ulterioare. Recalcularea majorarilor pana la data
achitarii integrale a debitelor ce au facut obiectul esalonarii se face de casa
de asigurari de sanatate la care debitorul este inregistrat ca platitor de
contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate.
(7) In cazul obligatiilor ce fac obiectul cererilor de acordare a inlesnirilor
la plata ale debitorilor mentionati la art. 3 alin. (1) lit. a), casa de
asigurari de sanatate respectiva va solicita caselor de asigurari de sanatate
la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt inregistrate ca
platitoare de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate intocmirea
unor referate prin care se certifica cuantumul obligatiilor restante la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate ale acestora si care cuprind si informatii
referitoare la criteriile prevazute la pct. 8, 10, 11, 13 si 14 din anexa la
ordonanta de urgenta.
(8) Casa de asigurari de sanatate la care debitorul, persoana juridica,
este inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate, dupa ce primeste referatele de la casele de asigurari de sanatate la
care sunt inregistrate sucursalele si punctele de lucru stabile, completeaza
cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4
si incepe procedura de solutionare, iar acordarea inlesnirilor la plata se face
conform competentelor prevazute la art. 2.
(9) Pe baza documentelor intocmite conform alin. (6), (7) si (8) organul
competent in solutionarea cererii de acordare a inlesnirilor la plata verifica
documentatia si modul de completare a cap. I si II din referatul intocmit
conform modelului prezentat in anexa nr. 4, intocmeste punctajul si intocmeste
referatul in forma completa.
(10) In cazul in care competenta de acordare a inlesnirilor la plata este a
Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, casele de asigurari de sanatate
verifica si analizeaza documentatia si avizeaza cap. I si II din referatul
intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4 de catre casa de asigurari
de sanatate la care a fost depusa cererea.
(11) Pentru debitorii care beneficiaza de prevederile art. 9 alin. (2) din
ordonanta de urgenta, casele de asigurari de sanatate vor intocmi referatul
motivat prevazut la art. 9 alin. (3) din ordonanta de urgenta pe baza datelor
cuprinse in memoriul debitorului sau a procesului-verbal de constatare a
pierderilor suferite ca urmare a calamitatilor naturale, dupa caz.
(12) Pentru cererile debitorilor de importanta zonala sau care au suferit
pierderi din calamitati naturale, referatul intocmit conform alin. (11) se
supune spre avizare Comisiei de dialog social constituite la nivelul
prefecturii.
(13) Pentru cererile debitorilor de importanta nationala semnificativa,
referatele intocmite conform alin. (11) se supun spre avizare Comisiei de
dialog social constituite la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
(14) Pe baza referatelor intocmite conform alin. (11) si avizate in
conditiile alin. (12) si (13), casele de asigurari de sanatate completeaza cap.
I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4, care
cuprinde sinteza informatiilor cuprinse in documentatia debitorului.
(15) Documentatia intocmita de debitori, persoane fizice, care desfasoara
activitati independente, depusa la casa de asigurari de sanatate pentru care au
optat, va fi completata, dupa caz, cu copii de pe contul fiscal personal pe
ultimii 2 ani, precum si cu actul constatator intocmit cu ocazia verificarii pe
teren a cererii de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la
Fondul asigurarilor sociale de sanatate, din care sa rezulte:
a) situatia starii materiale a contribuabilului (bunuri imobile si mobile
ale debitorului si membrilor familiei sale);
b) posibilitati de incasare a debitului;
c) alte elemente utile pentru solutionarea cererii.
(16) Inlesnirile la plata se acorda de organele competente prevazute la
art. 2 prin incheierea cu debitorii a unor conventii de plata conform modelului
prezentat in anexa nr. 3a) pentru persoane juridice si modelului prezentat in
anexa nr. 3b) pentru persoane fizice.
a) Conventia cuprinde, printre altele, tipul obligatiilor si suma acestora
care fac obiectul inlesnirilor la plata, natura inlesnirilor acordate, perioada
de acordare, conditiile ce trebuie indeplinite pentru mentinerea valabilitatii
inlesnirii la plata, cuantumul majorarilor ce trebuie achitate, precum si
graficele de esalonare la plata, care fac parte integranta din aceasta.
b) Conventia si graficele se intocmesc in 3 exemplare originale, unul
pentru debitor, unul pentru casa de asigurari de sanatate care a aprobat
inlesnirea la plata si unul pentru casa de asigurari de sanatate la care
debitorul a depus cererea.
Art. 5
Termenele de solutionare a cererilor prin care se solicita acordarea de
inlesniri la plata sunt urmatoarele:
a) in cel mult 15 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de
acordare a inlesnirilor la plata serviciul evidenta, urmarire si colectare a
contributiei la Fondul asigurarilor sociale de sanatate din cadrul casei de
asigurari de sanatate la care aceasta a fost depusa verifica documentatia si o
completeaza in conformitate cu prevederile art. 4;
b) completarea documentatiei de catre debitori se va face la solicitarea
scrisa a casei de asigurari de sanatate mentionate la lit. a);
c) termenul de inaintare la organul ierarhic superior a cererilor de
acordare a inlesnirilor la plata, care depasesc competenta proprie, insotite de
documentele aferente in forma completa, este de 5 zile lucratoare;
d) termenul general de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor
la plata la nivelul caselor de asigurari de sanatate, conform competentelor de
solutionare, este de 15 zile lucratoare de la data primirii documentatiei in
forma completa.
Art. 6
(1) Pentru inlesnirile la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale
de sanatate, prevazute la art. 1 alin. (3), care se acorda la nivelul Casei
Nationale de Asigurari de Sanatate, conventia incheiata conform art. 6 din
ordonanta de urgenta se semneaza de catre presedintele Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate si de catre reprezentantul legal al debitorului.
(2) Pentru inlesnirile la plata care se acorda la nivelul caselor de
asigurari de sanatate, conventia se semneaza de catre directorii generali ai
acestora si de catre reprezentantul legal al debitorului.
(3) Conventiile incheiate pentru acordarea inlesnirilor la plata se
comunica debitorilor de catre compartimentul de specialitate din cadrul casei
de asigurari de sanatate care a acordat inlesnirea la plata.
(4) Pentru cererile de acordare a inlesnirilor la plata aprobate la nivelul
Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, conventiile incheiate pentru
acordarea inlesnirilor la plata se comunica atat debitorilor, cat si caselor de
asigurari de sanatate la care au fost depuse cererile, de catre Directia
control si urmarirea creantelor.
Art. 7
Inlesnirile la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate se acorda cu urmatoarele conditii:
1. Constituirea de catre debitori, persoane juridice, in termen de 60 de
zile de la semnarea conventiei, a unei garantii, astfel:
a) o suma egala cu doua rate medii din esalonare, reprezentand obligatii
esalonate si majorari calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr.
11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile
ulterioare, in cazul esalonarilor la plata;
b) o suma rezultata din raportul dintre contravaloarea debitelor amanate si
majorarile calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996,
aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, si
numarul de luni aprobate pentru amanare la plata, in cazul amanarilor;
c) o suma egala cu o rata medie din esalonare, reprezentand obligatii
esalonate si majorari calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr.
11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile
ulterioare, pentru debitorii care se incadreaza in prevederile art. 21 din
ordonanta de urgenta;
d) garantia poate fi constituita atat in numerar la trezoreria organului
fiscal la care debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, cat
si sub forma unei scrisori de garantie bancara;
e) debitorii care obtin esalonari pentru sucursalele sau punctele de lucru
stabile vor constitui garantiile la dispozitia caselor de asigurari de sanatate
la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt inregistrate ca
platitoare de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
f) garantia poate fi utilizata pentru stingerea atat a ratelor, cat si a
obligatiilor curente in cazurile in care debitorul este in imposibilitate de a
le achita la termenele prevazute in grafic sau la scadenta, dupa caz, cu
conditia reintregirii garantiei pana la urmatorul termen de plata din
esalonare. In cazul scrisorii de garantie utilizarea efectiva a garantiei se
face la solicitarea casei de asigurari de sanatate, adresata bancii garante pe
baza cererii debitorului care invoca imposibilitatea de plata. Atunci cand s-a
constituit garantie in numerar la trezorerie, aceasta se utilizeaza, la cererea
debitorului adresata casei de asigurari de sanatate, atat in situatiile
mentionate mai sus, cat si pentru plata ultimelor rate din esalonare. Cererea
debitorului de a i se utiliza garantia se va depune la casa de asigurari de
sanatate inaintea termenului de plata a obligatiei, astfel incat incasarea
ratelor prin utilizarea garantiei sa se realizeze cu respectarea intocmai a
graficului;
g) in cazul pierderii valabilitatii inlesnirii la plata casa de asigurari
de sanatate va executa garantia in contul obligatiilor ramase neachitate.
2. Pana la termenul primei rate de plata din esalonare, respectiv pana la
termenul de plata in cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are
obligatii neachitate la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv
majorari de intarziere si penalitati de intarziere, altele decat cele care fac
obiectul inlesnirilor la plata.
3. De la data incheierii conventiei de acordare a inlesnirilor la plata
obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, pentru sumele
esalonate sau amanate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor
de orice fel, se datoreaza si se calculeaza majorari conform prevederilor
legale, plata acestora efectuandu-se impreuna cu rata respectiva. Pe perioada
de gratie acordata la esalonare si pe perioada amanarii la plata majorarile
datorate conform legii se achita lunar. Pana la data incheierii conventiei se
calculeaza si se datoreaza majorari de intarziere si penalitati de orice fel.
4. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii sunt obligati sa
isi achite obligatiile curente la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, cu
termene scadente incepand cu data de intai a lunii urmatoare incheierii
conventiei. In cazul in care debitorii nu achita la scadenta obligatiile
curente la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, pot efectua plata acestora
in cel mult 90 de zile, impreuna cu majorarile de intarziere si penalitatile de
intarziere aferente. Obligatiile curente la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate, cu scadenta dupa data de 1 octombrie a anului fiscal, impreuna cu
eventualele majorari de intarziere si penalitati de intarziere trebuie achitate
pana cel tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal. Debitorii care au
sucursale si/sau puncte de lucru stabile sunt obligati sa respecte aceasta
prevedere pentru toate sucursalele si/sau punctele de lucru stabile.
5. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii nu vor participa
la nici o procedura de privatizare organizata de institutiile publice implicate
sau de agentii de privatizare, in vederea cumpararii de actiuni la alte
societati comerciale sau achizitionarii de alte valori mobiliare ori parti
sociale.
6. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii vor transmite
casei de asigurari de sanatate la care sunt inregistrati ca platitori de
contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate orice intentie de
instrainare de active, pe toata perioada derularii inlesnirii la plata, cu
exceptia debitorilor care se incadreaza in prevederile art. 21 din ordonanta de
urgenta. Casa de asigurari de sanatate va putea aproba instrainarea de active,
cu conditia incasarii contravalorii acestora in contul obligatiilor la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate pentru care s-au obtinut inlesniri la plata.
Art. 8
Diferentele de majorari de intarziere si penalitati de intarziere, ramase
de plata in sarcina debitorilor dupa acordarea reducerilor prevazute in
ordonanta de urgenta, se datoreaza incepand cu ziua lucratoare imediat
urmatoare celei in care s-a achitat ultima rata din esalonare si se considera
obligatie cu termen de plata in anul curent.
Art. 9
(1) Nerespectarea conventiilor incheiate, respectiv a termenelor de plata
si a conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata, atrage anularea
acestora, inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite
pentru intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de
intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate de la data la care
termenele si/sau conditiile nu au fost respectate. Majorarile de intarziere si
penalitatile de intarziere scutite de la plata in conformitate cu prevederile
art. 12 din ordonanta de urgenta se inregistreaza in contabilitatea debitorilor
in cuantumul mentionat in conventie si se recupereaza la Fondul asigurarilor
sociale de sanatate conform prevederilor legale in vigoare.
(2) O noua cerere pentru acordarea de inlesniri la plata obligatiilor
datorate la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, in conformitate cu
prevederile ordonantei de urgenta, nu poate fi depusa timp de 12 luni de la
data nerespectarii inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi act
normativ.
Art. 10
(1) Conventiile incheiate in conformitate cu prevederile art. 6 din ordonanta
de urgenta intra in vigoare de la data de intai a lunii urmatoare celei in care
au fost semnate.
(2) Incepand cu data incheierii conventiei, pentru obligatiile datorate la
Fondul asigurarilor sociale de sanatate pentru care s-au aprobat inlesniri la
plata executarea silita nu se porneste sau nu se continua, dupa caz.
Art. 11
(1) De inlesnirile la plata prevazute la art. 1 din ordonanta de urgenta,
pentru obligatiile reprezentand contributii datorate Fondului asigurarilor
sociale de sanatate, restante la data de 31 decembrie 2001, inclusiv majorarile
de intarziere si penalitatile de intarziere aferente acestora, calculate pana
la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, beneficiaza si debitorii
aflati in procedura de reorganizare judiciara conform legii.
(2) La cererea debitorului, in proiectul planului de reorganizare va fi
cuprins tipul de inlesnire la plata care se solicita a fi acordata pentru
obligatiile datorate Fondului asigurarilor sociale de sanatate.
(3) Dupa confirmarea planului de reorganizare de catre judecatorul-sindic,
conform prevederilor legale in materie, cererea si documentatia intocmita de
administrator sau de administrator si debitor, dupa caz, vor fi incuviintate de
judecatorul-sindic si vor fi depuse la casa de asigurari de sanatate la care
debitorul este inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor
sociale de sanatate.
(4) Conventia incheiata cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate sau cu
casele de asigurari de sanatate, dupa caz, de debitorii mentionati la alin. (1)
va fi semnata de administratorul societatii debitoare, iar in cazul in care
activitatea debitorului este condusa in parte de administrator, in conformitate
cu atributiile stabilite in sarcina acestuia la art. 18 lit. c) din Legea nr.
64/1995, republicata, conventia va fi semnata de administrator si de
reprezentantul legal al debitorului.
(5) Pentru constituirea garantiei solicitate de Casa Nationala de Asigurari
de Sanatate sau de casele de asigurari de sanatate, dupa caz, in conformitate
cu prevederile art. 18 din ordonanta de urgenta, debitorul sau administratorul,
dupa caz, va solicita judecatorului-sindic confirmarea acesteia.
(6) Pe perioada derularii inlesnirii la plata debitorii pot instraina
active cu informarea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate sau a caselor de
asigurari de sanatate, dupa caz, iar sumele vor fi distribuite conform Legii
nr. 64/1995, republicata.
(7) Nerespectarea planului de reorganizare poate conduce, in cazul in care
administratorul sau oricare dintre creditori o cere, la deschiderea procedurii
falimentului si atrage pierderea valabilitatii sau anularea, dupa caz, a
inlesnirii acordate, de la data pronuntarii de catre judecatorul-sindic.
CAP. 4
Dispozitii finale
Art. 12
Diferentele de contributii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate,
precum si majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente
acestora, constatate in urma controalelor efectuate ulterior de organele
competente ale caselor de asigurari de sanatate, se achita conform prevederilor
legale in vigoare.
Art. 13
(1) Pe perioada amanarii sau esalonarii la plata obligatiilor la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de orice fel, se datoreaza majorari in conformitate cu
prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare.
(2) Majorarile mentionate la alin. (1) nu fac obiectul inlesnirilor la
plata reglementate de prevederile ordonantei de urgenta.
Art. 14
(1) Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere amanate la plata
se vor reflecta in contabilitatea debitorilor intr-un cont de ordine si
evidenta.
(2) Veniturile rezultate in urma regularizarii contabile a operatiunilor
prevazute la art. 10, 12, 14 si 28 din ordonanta de urgenta nu se impoziteaza
in conditiile in care cheltuielile care au fost influentate cu majorarile de
intarziere si penalitatile de intarziere nu au fost deductibile fiscal.
(3) Sumele stabilite conform alin. (2) se utilizeaza ca surse proprii de
finantare.
(4) Monografia contabila ce reflecta prevederile alin. (2) si (3) este
prevazuta in anexa nr. 1.
(5) Corespondenta dintre criteriile prevazute in anexa la ordonanta de
urgenta si informatiile din bilanturile contabile sau din situatiile
financiare, dupa caz, intocmite de debitori, persoane juridice, este prezentata
in anexa nr. 2.
Art. 15
Calculul punctajului total si stabilirea inlesnirilor ce se acorda se
efectueaza pe baza datelor introduse din referatul intocmit de casele de
asigurari de sanatate si verificate pe baza documentelor aferente.
Art. 16
Organele abilitate sa acorde inlesniri la plata, indiferent de nivelul de
competenta, vor organiza evidenta cererilor de acordare a inlesnirilor la plata
si a inlesnirilor la plata acordate.
Art. 17
(1) Casele de asigurari de sanatate vor urmari modul de respectare a
inlesnirilor la plata pentru debitorii inregistrati ca platitori de contributie
la Fondul asigurarilor sociale de sanatate in evidentele proprii.
(2) Casele de asigurari de sanatate la care debitorii sunt inregistrati ca
platitori de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate au obligatia
sa organizeze evidenta necesara in vederea transmiterii catre Oficiul
Concurentei a informatiilor referitoare la inventarul ajutoarelor de stat,
potrivit dispozitiilor legale care reglementeaza ajutorul de stat.
Art. 18
(1) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata, depuse si nesolutionate
inainte de data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, vor fi
actualizate si solutionate conform prevederilor acestora.
(2) Inlesnirile la plata acordate anterior se deruleaza in continuare in
conditiile prevazute de actele normative in baza carora au fost acordate, cu
exceptia celor care se incadreaza in prevederile art. 28 din ordonanta de
urgenta.
(3) Debitorii care au beneficiat de inlesniri la plata obligatiilor
restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, acordate in baza
prevederilor legale anterioare ordonantei de urgenta, indiferent de data
pierderii acestora, pot solicita acordarea de inlesniri la plata in conditiile
ordonantei mentionate mai sus, cu incadrarea in prevederile acesteia si cu
conditia achitarii majorarilor datorate in conformitate cu prevederile art. 83
din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr.
108/1996, cu modificarile ulterioare, calculate pana la data pierderii acestora.
Art. 19
Ajutoarele de stat mai mari de 50 miliarde lei, acordate in conditiile
ordonantei de urgenta, vor fi notificate Consiliului Concurentei de catre Casa
Nationala de Asigurari de Sanatate, in conformitate cu reglementarile legale
privind ajutorul de stat.
Art. 20
In situatia divizarii debitorului care beneficiaza de inlesniri la plata,
acesta este obligat sa prezinte casei de asigurari de sanatate la care este
inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate
protocolul de predare-preluare, precum si propunerile de defalcare a graficului
de esalonare pe baza caruia casa de asigurari de sanatate procedeaza la
intocmirea noilor grafice de esalonare pe entitati rezultate din divizare.
Art. 21
Informatiile referitoare la contributia la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate ale debitorilor care beneficiaza de prevederile ordonantei de urgenta
constituie secret fiscal, potrivit legii.
Art. 22
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
MONOGRAFIA CONTABILA
Pentru reflectarea in contabilitate a operatiunilor prevazute la art. 10,
12, 14 si 28 din ordonanta de urgenta se procedeaza astfel:
a) majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere amanate la plata
conform prevederilor art. 10 din ordonanta de urgenta se vor inregistra in
debitul contului de ordine si evidenta 8038 "Alte valori in afara
bilantului"/analitic distinct.
Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere mentionate mai sus
vor ramane in continuare inregistrate in conturi bilantiere, respectiv in
creditul conturilor 447 "Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate"/analitic
distinct.
b) in contabilitatea debitorilor, majorarile si penalitatile de intarziere
reduse, respectiv scutite la plata, conform prevederilor articolului 10 alin.
2(c), 3c), 4(c) si articolelor 12, 14 si 28 din ordonanta de urgenta, se vor
reflecta in contabilitate la data indeplinirii conditiilor in care au fost
acordate inlesnirile prevazute de ordonanta de urgenta, astfel:
= 771*1)
447 "Venituri exceptionale din
"Fonduri speciale-taxe si operatii de gestiune"
varsaminte asimilate"/analitic
distinct si concomitent Credit
cont 8038 "Alte valori in afara
bilantului"/analitic distinct
c) Sumele stabilite conform prevederilor art. 11(3) din ordonanta de
urgenta, repartizate cu resurse proprii de finantare se vor inregistra in
contabilitate, astfel:
129*2) = 1068
"Repartizarea profitului" "Alte rezerve"/analitic
distinct
d) in situatia nerespectarii termenelor de plata a datoriilor esalonate si,
ca urmare, a pierderii valabilitatii inlesnirilor la plata, contul de ordine si
evidenta 8038 "Alte valori in afara bilantului"/analitic distinct se
va credita cu sumele inregistrate in debitul acestuia, in conformitate cu
prevederile lit. a).
------------
*1) Persoanele juridice care aplica Reglementarile contabile armonizate cu
Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale
de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.
94/2001 utilizeaza contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din
modificarile politicilor contabile", iar microintreprinderile utilizeaza
contul 758 "Alte venituri din exploatare"
*2) Persoanele juridice care aplica Reglementarile contabile armonizate cu
Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele
Internationale de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor
publice nr. 94/2001, utilizeaza contul 1173 "Rezultatul reportat provenit
din modificarile politicilor contabile"
ANEXA 2*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
CORESPONDENTA
dintre indicatorii care stau la baza criteriilor prevazute in Anexa la
ordonanta de urgenta si informatiile cuprinse in bilanturile contabile
______________________________________________________________________________
| Denumire indicator |Persoane juridice care aplica
|
| |Reglementarile contabile armonizate cu
|
| |Directiva a IV-a a Comunitatilor
|
| |Economice Europene si cu Standardele |
| |Internationale de Contabilitate
|
|
|_______________________________________|
| | formular | nr. rand | coloana
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Cifra de afaceri | Cont de | 01 | 2
|
| | profit si | |
|
| | pierdere | |
|
| | (cod 20) | |
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii (datorii bugetare + | Bilant | 47 | 2
|
| datorii pe termen scurt) | | |
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Active circulante | Bilant | 37 | 2
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Datorii totale sub 1 an | Bilant | 47 | 2
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total active | Bilant | 20 + 37 + 38| 2
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii | Bilant | 47 + 58 | 2 |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
______________________________________________________________________________
| Denumire indicator |Persoane juridice care aplica
|
| |situatii financiare anuale
simplificate|
| |(inclusiv microintreprinderile care
|
| |intocmesc aceste situatii)
|
| |_______________________________________|
| | Formular | nr. rand | coloana
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Cifra de afaceri | Cont de | 03 | 2
|
| | profit si | |
|
| | pierdere | |
|
| | (cod 20) | |
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii (datorii bugetare + | Situatia | 47 | 2
|
| datorii pe termen scurt) | creantelor | |
|
| | si | |
|
| | datoriilor | |
|
| | (cod 23) | | |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Active circulante | Bilant | 37 | 2
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Datorii totale sub 1 an | Situatia | 47 | 2
|
| | creantelor | |
|
| | si | |
|
| | datoriilor | |
|
| | (cod 23) | |
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total active | Bilant | 43 | 2
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii | Bilant | 76 | 2
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
______________________________________________________________________________
| Denumire indicator |Microintreprinderi (care intocmesc
|
| |situatii financiare dupa modelul
|
| |aprobat prin O.M.F.P nr. 1880/2001)
|
|
|_______________________________________|
| | formular | nr. rand | coloana
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Cifra de afaceri | Cont de | 01 | 2
|
| | profit si | |
|
| | pierdere | |
|
| | (cod 20) | |
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii (datorii bugetare + | Bilant | 16 | 2
|
| datorii pe termen scurt) | | |
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Active circulante | Bilant | 11 | 2
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Datorii totale sub 1 an | Bilant | 16 | 2
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total active | Bilant | 04 + 11 + 12| 2
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii | Bilant | 16 + 22 | 2
|
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
ANEXA 3a)*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 3a) este reprodusa in facsimil.
MODEL (persoane juridice)
CASA NATIONALA DE ASIGURARI SOCIETATEA COMERCIALA
DE SANATATE ADRESA ______________
Casa de asigurari de sanatate ............... CF/CUI ______________
CONVENTIA nr. ______ din _______________
intre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (Casa de Asigurari de Sanatate
.........................) si S.C. ______________________________
Urmare cererii nr. _______________ din data de _____________ a S.C.
_________________, inregistrata la _____________________ sub nr. ______ si
transmisa la ___________________ sub nr. ____________, prin care se solicita
acordarea de inlesniri la plata obligatiilor catre Fondul asigurarilor sociale
de sanatate si pe baza analizei documentatiei conform prevederilor Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 si Ordinului Presedintelui Casei Nationale
de Asigurari de Sanatate nr. 132/07.05.2002 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la
plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, s-au
aprobat urmatoarele:
- esalonarea la plata pe ____ luni, cu ____ luni perioada de gratie a
urmatoarelor obligatii:
______________________________________________________________________________
| Tipul obligatiei esalonate | Suma (lei)
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta angajatorului | |
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta asiguratilor |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |
|
| sanatate - angajator |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |
|
| sanatate - asigurati |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate - angajator |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate - asigurati |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati stopaj la sursa |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| TOTAL |
|
|________________________________________________________________|_____________|
- amanarea la plata pana la _____________ (cel mult pana la data de 29
decembrie a anului fiscal in curs) a urmatoarelor obligatii:
______________________________________________________________________________
| Tipul obligatiei esalonate | Suma (lei)
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta angajatorului |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta asiguratilor |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |
|
| sanatate - angajator |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de | |
| sanatate - asigurati |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate - angajator |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate - asigurati |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati stopaj la sursa |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| TOTAL |
|
|________________________________________________________________|_____________|
Majorarile calculate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1996, cu completarile si modificarile sale
ulterioare, pentru debitele esalonate si/sau amanate la plata reprezinta
_________________ lei.
Graficul de esalonare la plata este prezentat in ANEXA care face parte
integranta din prezenta conventie.
- Amanarea de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de
intarziere in suma totala de _______________ lei pana la ultimul termen de
plata din grafic.
In situatia in care au fost respectate intocmai termenele de plata din
esalonare si conditiile in care aceasta a fost acordata, dupa ultimul termen de
plata din esalonare, debitorul beneficiaza de reducerea cu __ % /scutirea la
plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere,
reprezentand ____________ lei, astfel:
______________________________________________________________________________
| Tipul obligatiei | Suma amanata |Suma
|
| | |reprezentand
|
| | |reducerea/
|
| | |scutirea
|
| | |(50%, 75%,
|
| | |100%) in
|
| | |conditiile
|
| | |legii
|
|_______________________________________________|________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei | |
|
| de asigurari de sanatate - angajator | |
|
|_______________________________________________|________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei | |
|
| de asigurari de sanatate - asigurati | |
|
|_______________________________________________|________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei| |
|
| de asigurari de sanatate - angajator | |
|
|_______________________________________________|________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei| |
|
| de asigurari de sanatate - asigurati | |
|
|_______________________________________________|________________|_____________|
| TOTAL | |
|
|_______________________________________________|________________|_____________|
Scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de
intarziere, in conditiile art. 12, 14 si 28, dupa caz.
______________________________________________________________________________
| Obligatia |Art. 12 |Art. 14 |Art. 28
|
|__________________________________________________|________|________|_________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de | | |
|
| asigurari de sanatate - angajator | | |
|
|__________________________________________________|________|________|_________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de | | |
|
| asigurari de sanatate - asigurati | | |
|
|__________________________________________________|________|________|_________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de| | |
|
| asigurari de sanatate - angajator | | |
|
|__________________________________________________|________|________|_________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de| | |
|
| asigurari de sanatate - asigurati | | | |
|__________________________________________________|________|________|_________|
| TOTAL | | |
|
|__________________________________________________|________|________|_________|
Inlesnirea la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate
se acorda cu urmatoarele conditii:
a) constituirea de catre debitor, a unei garantii in suma de ___________
lei conform art. 7 din normele metodologice;
b) pana la termenul primei rate de plata din esalonare, respectiv pana la
termenul de plata in cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are
obligatii neachitate la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv
majorari de intarziere si penalitati de intarziere, altele decat cele care fac
obiectul inlesnirilor la plata;
c) de la data incheierii conventiei de acordare a inlesnirilor la plata
contributiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, pentru sumele
esalonate sau amanate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor
de orice fel, se datoreaza si se calculeaza majorari conform prevederilor
legale, plata acestora efectuandu-se impreuna cu rata respectiva. Pe perioada
de gratie acordata la esalonare si pe perioada amanarii la plata, majorarile
datorate conform legii se achita lunar. Pana la data incheierii conventiei se
calculeaza si se datoreaza majorari de intarziere si penalitati de orice fel;
d) pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul este obligat
sa-si achite obligatiile curente la Fondul asigurarilor sociale de sanatate cu
termene scadente incepand cu data de intai a lunii urmatoare incheierii
conventiei. In cazul in care debitorul nu achita la scadenta obligatiile
curente la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, poate efectua plata
acestora in cel mult 90 de zile, impreuna cu majorarile de intarziere si
penalitatile de intarziere aferente. Obligatiile curente la Fondul asigurarilor
sociale de sanatate cu scadenta dupa data de 01 octombrie a anului fiscal, impreuna
cu eventualele majorari de intarziere si penalitati de intarziere trebuie
achitate pana cel tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
e) Pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul nu poate
participa la nici o procedura de privatizare organizata de institutiile publice
implicate sau de agentii de privatizare, in vederea cumpararii de actiuni la
alte societati comerciale sau achizitionarii de alte valori mobiliare ori parti
sociale.
f) Pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul va transmite
casei de asigurari de sanatate unde este inregistrat ca platitor de contributie
la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, orice intentie de instrainare de
active cu exceptia debitorului care se incadreaza in prevederile art. 21 din
ordonanta de urgenta. Casa de asigurari de sanatate va putea aproba
instrainarea de active cu conditia incasarii contravalorii acestora in contul
obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate pentru care s-au
obtinut inlesniri la plata.
Nerespectarea prezentei conventii, respectiv a termenelor de plata si a
conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata atrage anularea acestora,
inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru
intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau
conditiile nu au fost respectate. Majorarile de intarziere si penalitatile de
intarziere amanate la plata in vederea reducerii/scutirii in conformitate cu
art. 10 se storneaza din contul de ordine si evidenta in care au fost
inregistrate.
Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere scutite de plata in
conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanta de urgenta, se inregistreaza
in contabilitatea debitorului in cuantumul mentionat in conventie.
O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor la
Fondul asigurarilor sociale de sanatate in conformitate cu prevederile
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12
luni de la data nerespectarii inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi
act normativ.
ORGANUL COMPETENT CARE ACORDA SOCIETATEA COMERCIALA
INLESNIREA LA PLATA
ANEXA 3b)*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 3b) este reprodusa in facsimil.
MODEL (persoane juridice)
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DEBITOR _____________
DE SANATATE ADRESA ______________
Casa de asigurari de sanatate ...................... CUI _________________
CONVENTIA nr. __________ din ___________
intre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (Casa de Asigurari de Sanatate
..................) si __________________
Urmare cererii nr. _________ din data de _____________ a debitorului
________________, inregistrata la __________________ sub nr. ____ si transmisa
la ____________ sub nr. _____, prin care se solicita acordarea de inlesniri la
plata obligatiilor catre Fondul asigurarilor sociale de sanatate si pe baza
analizei documentatiei conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 40/2002 si Ordinului Presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate
nr. 132/07.05.2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si
competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la
Fondul
asigurarilor sociale de sanatate, s-au aprobat urmatoarele:
- esalonarea la plata pe ___ luni, cu ___ luni perioada de gratie, cuprinse
in perioada de esalonare, a urmatoarelor obligatii:
______________________________________________________________________________
| Tipul obligatiei esalonate | Suma (lei)
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |
|
| sanatate |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate |
|
| |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| TOTAL |
|
|________________________________________________________________|_____________|
- amanarea la plata pana la _____________ (cel mult pana la data de 29 decembrie
a anului fiscal in curs) a urmatoarelor obligatii:
______________________________________________________________________________
| Tipul obligatiei esalonate | Suma (lei)
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |
|
| sanatate |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate |
|
| |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| TOTAL |
|
|________________________________________________________________|_____________|
Majorarile calculate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1996, cu completarile si modificarile sale
ulterioare, pentru debitele esalonate si/sau amanate la plata reprezinta
_____________ lei.
Graficul de esalonare la plata este prezentat in ANEXA care face parte
integranta din prezenta conventie.
Reducerea/scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor
de intarziere, astfel:
______________________________________________________________________________
| Obligatia | SUMA (lei)
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |
|
| sanatate |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate |
|
|________________________________________________________________|_____________|
| TOTAL |
|
|________________________________________________________________|_____________|
Inlesnirea la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate
se acorda cu urmatoarele conditii:
a) _________________________
b) _________________________
c) _________________________
Nerespectarea prezentei conventii, respectiv a termenelor de plata si a
conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata atrage anularea acestora,
inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru
intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau
conditiile nu au fost respectate.
O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor la
Fondul asigurarilor sociale de sanatate, in conformitate cu prevederile
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002, nu poate fi depusa timp de 12
luni de la data nerespectarii inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi
act normativ.
ORGANUL COMPETENT CARE ACORDA DEBITOR
INLESNIREA LA PLATA
ANEXA 4*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
Model
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Casa de asigurari de sanatate .........
Avizat,
REFERAT
privind calcularea punctajului final in vederea acordarii inlesnirilor la plata
obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate la 31 decembrie 2001
I. DATE DE IDENTIFICARE
Cererea nr. ______ din data de ____________
Inregistrata la __________ cu nr. ______ din data de __________
Debitorul _____________________________________________________
Adresa ________________________________________________________
Cod fiscal/Cod unic de inregistrare/Cod numeric personal/Cod de
identificare fiscala ________________________ (codurile fiscale ale
sucursalelor si punctelor de lucru, dupa caz, se prezinta intr-o anexa)
Casa de asigurari de sanatate unde debitorul este inregistrat ca platitor
de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate
________________________
II. DATE DE ANALIZA
1. Data infiintarii debitorului (zz/ll/aa) ___________
2. Vechime obligatii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate (anul/anii)
___________
3. Total datorii (bugetare + pe termen scurt si mediu) _____________ lei
4. Cifra de afaceri __________________ lei
5. Active circulante _________________ lei
6. Datorii totale sub 1 an ___________ lei
7. Total active ______________________ lei
8. Total datorii _____________________ lei
9. Numar de declaratii depuse in ultimele 24 de luni ______
10. Diferente de obligatii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate
constatate prin control ____________________ lei
11. Total contributii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate declarate
in cursul perioadei verificate _________________ lei
12. Total obligatii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate _________
lei
13. Are obligatii neachitate in contul contributiei cu stopaj la sursa?
_
Da |_|
_
Nu |_|
14. A beneficiat de inlesniri?
_
Nu |_|
_
Da respectate |_|
_
Da nerespectate |_|
15. Situatia achitarii debitelor anului curent:
15.1. Sume achitate in contul obligatiilor anului curent _______________
lei
15.2. Total obligatii cu termene de plata in anul curent _______________
lei
_
neachitate |_|
_
achitat pana la 30% |_|
_
achitat intre 30% si 65% |_|
_
achitat intre 65% si 90% |_|
_
achitat peste 90% |_|
16. Situatia achitarii integrale a debitelor din anii precedenti:
_
Da |_|
_
Nu |_|
17. A fost sanctionat pentru evaziune fiscala?
_
Da |_|
_
Nu |_|
18. Situatia capitalurilor proprii:
_
Negative |_|
_
Pozitive |_|
19. Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere al sediului:
_
sediu stabil in ultimii 5 ani |_|
_
o schimbare in ultimii 5 ani |_|
_
2 sau mai multe schimbari in ultimii 5 ani |_|
20. Mentiuni la Registrul Comertului privind schimbarea
actionarului/asociatului principal:
_
nici o schimbare sau o schimbare in ultimii 5 ani |_|
_
2 sau mai multe schimbari in ultimii 5 ani |_|
21. A avut relatii contractuale cu unitati economice cu finantare bugetara
si nu a incasat la termen contravaloarea acestora?
_
Da |_|
_
Nu |_|
22. La data scadentei obligatiilor bugetare a avut disponibilitati banesti
care acopereau in intregime nivelul obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale
de sanatate?
_
Da |_|
_
Nu |_|
23. Desfasoara in principal activitati pentru care incaseaza contravaloarea
marfii sau a serviciului prestat anticipat ori la data transferului dreptului
de proprietate, respectiv a prestarii serviciului?
_
Da |_|
_
Nu |_|
24. A inregistrat clienti neincasati si avansuri acordate furnizorilor cu
care societatea comerciala sau actionarii/asociatii acesteia sunt in relatii de
dependenta, relatia de dependenta fiind cea stabilita in situatia in care
persoana fizica ori juridica este actionar/asociat semnificativ in ambele
societati comerciale, pe perioada in care au acumulat obligatii restante la
Fondul asigurarilor sociale de sanatate?
_
Da |_|
_
Nu |_|
25. A platit dividende actionarilor/asociatilor, altii decat institutiile
publice implicate in procesul de privatizare, in perioada in care au acumulat
obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate?
_
Da |_|
_
Nu |_|
26. Are importanta economico-sociala nationala sau zonala semnificativa sau
au fost afectati de calamitati naturale in perioada in care au inregistrat
obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate?
_
Da |_|
_
Nu |_|
27. Principalul obiect de activitate il reprezinta organizarea jocurilor de
noroc?
_
Da |_|
_
Nu |_|
28. A fost sanctionat penal pentru infractiuni de evaziune fiscala?
_
Da |_|
_
Nu |_|
29. Sume solicitate
______________________________________________________________________________
| Obligatia | Debite | Majorari |Penalitati
de|
| | | de intarziere |intarziere |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Contributia de asigurari de | | |
|
| sanatate aferenta angajatorului | | |
|
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Contributia de asigurari de | | |
|
| sanatate aferenta asiguratilor | | |
|
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Penalitati stopaj la sursa | | X | x
|
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Total | | |
|
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
30. Sume achitate de la data depunerii cererii (conform art. 12 din
ordonanta de urgenta)
______________________________________________________________________________
| Obligatia | Debite | Majorari |Penalitati
de|
| | | de intarziere |intarziere
|
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Contributia de asigurari de | | |
|
| sanatate aferenta angajatorului | | |
|
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Contributia de asigurari de | | |
|
| sanatate aferenta asiguratilor | | |
|
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Penalitati stopaj la sursa | | X | x
|
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Total | | |
|
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
NOTA: Datele prevazute la pct. 9, 13, 14, 15, 16, 29 si 30 din acest
capitol se prezinta pe fiecare unitate platitoare de contributie la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate cu precizarea casei de asigurari de sanatate
unde aceasta este inregistrata ca platitor de contributie.
Casa de asigurari de sanatate care primeste si analizeaza cererea
_________________________________________________________
Intocmit Verificat
Nume, prenume, functia Nume, prenume, functia
Data ________________
III. CALCULUL PUNCTAJULUI:
a) pe baza criteriilor
1) Vechimea contribuabilului (data de incepere a activitatii; la
societatile
rezultate din divizare, vechimea o da unitatea din care s-a divizat noua
societate) ............................................ puncte: __________
2) Raportul dintre vechimea obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate si vechimea contribuabilului ................. puncte: __________
3) Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere al sediului
....................................................... puncte: __________
4) Mentiuni la Registrul Comertului privind schimbarea
actionarului/asociatului principal .................... puncte: __________
5) Indatorare financiara .............................. puncte: __________
6) Lichiditate globala ................................ puncte: __________
7) Solvabilitate ...................................... puncte: __________
8) Date privind declaratiile de obligatii la Fondul asigurarilor sociale de
sanatate .............................................. puncte: __________
9) Raportul dintre diferentele de obligatii la Fondul asigurarilor sociale
de sanatate constatate de organul de control si totalul obligatiilor la
Fondul asigurarilor sociale de sanatate declarate in cursul perioadei
verificate (pe tipuri) ................................ puncte: __________
10) Obligatii neachitate in contul contributiilor cu stopaj la sursa:
....................................................... puncte: __________
11) Daca a beneficiat anterior de inlesniri ........... puncte: __________
12) A avut relatii contractuale cu unitati economice cu finantare
bugetara si nu a incasat la termen contravaloarea acestora
....................................................... puncte: __________
13) Situatia achitarii debitelor anului curent ........ puncte: __________
14) A fost sanctionat pentru evaziune fiscala ......... puncte: __________
15) Raportul dintre suma totala solicitata pentru inlesniri la plata
(debite si majorari de intarziere si penalitati de orice fel) si cifra de
afaceri ............................................... puncte: __________
TOTAL ____________
b) Corectarea punctajului
1). cu minus 10 puncte in situatia in care la data scadentei obligatiilor
la
Fondul asigurarilor sociale de sanatate disponibilitatile banesti ale
debitorului acopereau in intregime nivelul obligatiilor ..... puncte:
______
2). cu minus 40 puncte debitorii care desfasoara in principal activitati
pentru care incaseaza contravaloarea marfii sau a serviciului prestat
anticipat sau la data transferului dreptului de proprietate, respectiv, a
prestarii serviciului ....................................... puncte:
______
3). cu minus 20 puncte pentru debitorii care pe perioada pentru care au
acumulat obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate,
inregistreaza clienti neincasati si avansuri acordate furnizorilor cu care
societatea sau actionarii/asociatii acesteia sunt in relatii de dependenta,
relatia de dependenta fiind cea stabilita in situatia in care o persoana
fizica sau juridica este actionar/asociat semnificativ in ambele societati
............................................................. puncte:
______
4). cu minus 20 puncte pentru debitorii care inregistreaza capitaluri
proprii negative ............................................ puncte:
______
5). cu minus 10 puncte pentru debitorii care in perioada in care au
acumulat
obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate au platit
dividende actionarilor/asociatilor, altii decat institutiile publice
implicate in procesul de privatizare ........................ puncte: ______
TOTAL PUNCTAJ CORECTAT ....... puncte:
______
c) Punctaj aditional
cu plus 40 de puncte daca debitorul obtine un punctaj corectat mai mic de
14
puncte, dar are o importanta economico-sociala zonala sau nationala
semnificativa sau a fost afectat de calamitati naturale in perioada in care
a inregistrat obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate
............................................................. puncte:
______
TOTAL PUNCTAJ FINAL .......... puncte:
______
IV. Numarul de luni de esalonare la plata obligatiilor la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv perioada de gratie, determinat
pe
baza raportului procentual dintre totalul obligatiilor bugetare si cifra de
afaceri ............. luni: _______
V. CONCLUZII
1. esalonarea la plata pe o perioada de ____ luni, cu __ luni perioada de
gratie cuprinse in perioada de esalonare, a obligatiilor datorate Fondului
asigurarilor sociale de sanatate, astfel:
______________________________________________________________________________
| Tipul obligatiei esalonate | Suma (lei)
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta angajatorului |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta asiguratilor |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |
|
| sanatate - angajator | |
|______________________________________________________________|_______________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |
|
| sanatate - asigurati |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate - angajator |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate - asigurati |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati stopaj la sursa |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| TOTAL |
|
|______________________________________________________________|_______________|
2. Amanari la plata pana la __________________, astfel:
______________________________________________________________________________
| Tipul obligatiei esalonate | Suma (lei)
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta angajatorului |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta asiguratilor |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |
|
| sanatate - angajator |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |
|
| sanatate - asigurati |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate - angajator |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari |
|
| de sanatate - asigurati |
|
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati stopaj la sursa | |
|______________________________________________________________|_______________|
| TOTAL |
|
|______________________________________________________________|_______________|
3. Amanarea in vederea reducerii sau scutirii, dupa caz, pana la ultimul
termen de plata din esalonare a majorarilor de intarziere si penalitatilor de
intarziere, astfel:
______________________________________________________________________________
| Nr. | Obligatia |Suma amanata
(lei)|Reducere|Reducere|Reducere|
| crt.| | | 50% | 75% | 100%
|
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
| | Majorari de intarziere | | | |
|
| | aferente contributiei de | | | |
|
| | asigurari de sanatate - | | | |
|
| | angajator | | | |
|
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
| | Majorari de intarziere | | | |
|
| | aferente contributiei de | | | |
|
| | asigurari de sanatate - | | | |
|
| | asigurati | | | |
|
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
| | Penalitati de intarziere | | | |
|
| | aferente contributiei de | | | |
|
| | asigurari de sanatate - | | | |
|
| | angajator | | | |
|
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
| | Penalitati de intarziere | | | |
|
| | aferente contributiei de | | | |
|
| | asigurari de sanatate - | | | |
|
| | asigurati | | | |
|
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
| | TOTAL GENERAL | | | |
|
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
Nota: Reducerea cu 50%, 75% si respectiv 100% se marcheaza cu "X"
in coloana corespunzatoare.
4. Scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de
intarziere, in conditiile art. 12, 14 si 28, dupa caz:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Obligatia |Art. 12 |Art. 14 |Art. 28
|
|crt.| | Sume | Sume | Sume
|
| | | (lei) | (lei) | (lei)
|
|____|______________________________________________|________|________|________|
| |Majorari de intarziere aferente contributiei | | |
|
| |de asigurari de sanatate - angajator | | | |
|____|______________________________________________|________|________|________|
| |Majorari de intarziere aferente contributiei | | |
|
| |de asigurari de sanatate - asigurati | | |
|
|____|______________________________________________|________|________|________|
| |Penalitati de intarziere aferente contributiei| | |
|
| |de asigurari de sanatate - angajator | | |
|
|____|______________________________________________|________|________|________|
| |Penalitati de intarziere aferente contributiei| | |
|
| |de asigurari de sanatate - asigurati | | |
|
|____|______________________________________________|________|________|________|
| |TOTAL GENERAL | | |
|
|____|______________________________________________|________|________|________|
5. Majorarile calculate in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului
nr. 11/1996 pentru debitele esalonate la plata conform pct. 1 de mai sus, sunt
in suma de ........................... lei.
6. Garantia stabilita pentru perioada de esalonare/amanare este de
............... lei.
Intocmit Verificat,
Nume, prenume, functia (sef compartiment)
Nume, prenume
NOTA:
Casele de asigurari de sanatate care primesc si analizeaza cererile de
acordare a inlesnirilor la plata completeaza numai capitolele I si II si
semneaza pentru intocmire;
Organul competent care acorda inlesniri la plata verifica documentatia si
modul de completare a capitolelor I si II si editeaza referatul in forma
completa.