Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 132 din  7 mai 2002

pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate

ACT EMIS DE: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 394 din 10 iunie 2002


SmartCity3


    Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
    in temeiul prevederilor:
    - art. 93 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 145/1997 privind asigurarile sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - art. 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice prevederi contrare se abroga.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                        Presedintele Casei Nationale de
                            Asigurari de Sanatate,
                        prof. univ. dr. Eugeniu Turlea

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE
privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) In temeiul prevederilor art. 2 si ale art. 29 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, la cererea temeinic justificata a debitorilor, persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate si de modul de organizare, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, casele de asigurari de sanatate judetene, Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti vor acorda inlesniri la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, restante la data de 31 decembrie 2001 si neachitate la data depunerii cererii, inclusiv a majorarilor de intarziere si penalitatilor de orice fel aferente acestora, calculate si datorate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, respectiv 8 aprilie 2002. Casele de asigurari de sanatate judetene, Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti vor fi denumite in continuare case de asigurari de sanatate.
    (2) Prin obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, reglementate prin prezentele norme metodologice, se intelege contributia de 7% datorata de angajator, respectiv contributia de 7% datorata de asigurati, datorate si neachitate la termenele legale de plata, precum si majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel aferente acestora, cu exceptia obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate de aceeasi natura, constatate cu ocazia controlului ulterior.
    (3) Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si casele de asigurari de sanatate, prin delegare de competenta, acorda:
    a) esalonari la plata contributiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, datorate de angajator si de asigurati, pe o perioada de pana la 5 ani, cu cel mult 6 luni termen de gratie cuprins in perioada de esalonare;
    b) amanari la plata contributiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, datorate de angajator si asigurati, pana cel tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal in curs;
    c) esalonari la plata majorarilor de intarziere si/sau a penalitatilor de orice fel pe o perioada de pana la 5 ani, cu cel mult 6 luni termen de gratie cuprins in perioada de esalonare;
    d) amanari si/sau scutiri sau amanari si/sau reduceri de majorari de intarziere si/sau penalitati de intarziere (angajator si asigurati).
    (4) Nu se acorda inlesniri la plata sumelor reprezentand obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, stabilite prin acte de control, in cazul faptelor ce constituie infractiuni de evaziune fiscala, daca instantele judecatoresti au pronuntat hotarari definitive si irevocabile in legatura cu aceste fapte. In aplicarea criteriului 14 din anexa la ordonanta de urgenta "contribuabilul a fost sanctionat pentru evaziune fiscala" se au in vedere situatiile in care debitorul a fost sanctionat contraventional pentru evaziune fiscala sau situatiile in care debitorul, desi a fost trimis in judecata pentru infractiune de evaziune fiscala, nu exista la data cererii hotarare definitiva si irevocabila.
    (5) Nu beneficiaza de inlesniri la plata:
    a) debitorii care in urma analizei criteriilor obtin un punctaj final egal sau mai mic de 14 puncte, pentru obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, restante la data de 31 decembrie 2001;
    b) debitorii al caror principal obiect de activitate il reprezinta organizarea jocurilor de noroc, asa cum este reflectat in ultimul bilant contabil anual.
    (6) Numarul de luni de esalonare la plata a obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel, care includ si perioada de gratie, se stabileste in conformitate cu prevederile art. 13 din ordonanta de urgenta, astfel:
    a) in situatia realizarii unui punctaj intermediar limitelor prevazute la art. 13 din ordonanta de urgenta, numarul de luni de esalonare se stabileste proportional cu acesta, prin rotunjire in favoarea debitorului;
    b) in situatia in care debitorul opteaza pentru o perioada de esalonare mai mica decat perioada rezultata pe baza punctajului sau cu o perioada de gratie mai mica de 6 luni ori fara perioada de gratie, conventia si graficul se stabilesc in functie de solicitarea debitorului.
    (7) Pentru obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv majorari de intarziere si penalitati de orice fel, datorate si neachitate la termenele legale de plata dupa data de 1 ianuarie 2002 de debitori, altii decat persoanele fizice, se acorda numai esalonare sau amanare la plata, respectiv cele prevazute la alin. (3) lit. a), b) si c), dupa caz.
    (8) Pentru obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, restante la data de 31 decembrie 2001 si neachitate pana la data depunerii cererii, precum si pentru majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente acestora, calculate si datorate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, pe baza punctajului final debitorii beneficiaza de inlesniri la plata astfel:
    a) in situatia realizarii unui punctaj final mai mare de 14 puncte, se acorda inlesnirile prevazute la art. 10 din ordonanta de urgenta;
    b) daca dupa data depunerii cererii si pana la data aprobarii acesteia debitorii achita 30% din obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, restante la data de 31 decembrie 2001, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, acestia beneficiaza de esalonarea la plata a diferentei de 70% din obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de sanatate si de scutirea la plata majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente acestora, calculate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta. Suma achitata de debitor trebuie sa reprezinte 30% din totalul obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, ce fac obiectul cererii de acordare a inlesnirilor la plata, inclusiv penalitati si amenzi. Pentru debitorii care solicita inlesniri la plata, inclusiv pentru sucursalele si punctele de lucru stabile inregistrate ca platitoare de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, suma reprezentand 30% din totalul obligatiilor restante, ce trebuie achitata pana la data aprobarii cererii, se refera la obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, aferente fiecarei unitati platitoare;
    c) debitorii care obtin peste 63 de puncte si la data depunerii cererilor de acordare a inlesnirilor la plata au toate obligatiile achitate la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv ale anului curent, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente debitelor datorate pana la data de 31 decembrie 2001, vor beneficia de scutirea la plata majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor datorate Fondului asigurarilor sociale de sanatate pana la data de 31 decembrie 2001, datorate si calculate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;
    d) prevederile lit. c) se aplica si debitorilor in cazul in care au in derulare inlesniri la plata care au ca obiect numai majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere, scutirea acordandu-se pentru suma ramasa de plata la data depunerii cererii;
    e) debitorii care au in derulare esalonari la plata pentru obligatiile la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, precum si pentru majorari de intarziere si penalitati de intarziere, acordate in baza reglementarilor legale anterioare, si care isi achita in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta debitele ramase de plata din esalonare, precum si majorarile stabilite conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, recalculate pana la data achitarii debitelor, beneficiaza de scutirea la plata majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere ramase de plata din esalonare, cu conditia sa faca dovada ca la data depunerii cererii de acordare a inlesnirilor la plata nu mai au alte obligatii de plata la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, neachitate la termenele legale de plata.
    (9) Stabilirea punctajului corectat necesar pentru acordarea inlesnirilor la plata in conditiile art. 10 si 14 din ordonanta de urgenta se face pe baza punctajului obtinut conform anexei la ordonanta de urgenta, corectat in minus conform prevederilor art. 8 din ordonanta de urgenta, la care, dupa caz, se pot adauga 40 de puncte, in conditiile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
    (10) In aplicarea prevederilor art. 8 din ordonanta de urgenta se fac urmatoarele precizari:
    a) in disponibilitatile banesti in lei si in valuta existente in conturile bancare la data scadentei obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate restante nu se cuprind sumele necesare platii salariilor;
    b) prin activitati pentru care incasarea contravalorii marfii sau a serviciului prestat se face anticipat ori la data transferului dreptului de proprietate, respectiv a prestarii serviciului, se intelege activitatile principale ale debitorului, desfasurate in domeniile: comert cu amanuntul, alimentatie publica, activitati hoteliere si alte prestari de servicii catre populatie.

    CAP. 2
    Competentele de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata

    Art. 2
    (1) Competenta de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate se stabileste pe doua niveluri, si anume:
    a) nivelul I - casele de asigurari de sanatate pot acorda inlesnirile la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, prevazute la art. 1, pentru sume de pana la un miliard lei;
    b) nivelul II - Casa Nationala de Asigurari de Sanatate poate acorda inlesnirile la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, prevazute la art. 1, pentru sume de peste un miliard lei si pentru persoanele juridice care se incadreaza in prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
    Nivelurile I si II in baza carora se stabileste competenta de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, prevazute la art. 1, se pot modifica prin ordin al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    (2) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata ale debitorilor, persoane fizice si asociatii fara personalitate juridica, se solutioneaza, dupa caz, conform competentelor stabilite la alin. (1).

    CAP. 3
    Procedura de solutionare

    Art. 3
    (1) Inlesnirile la plata se acorda numai pe baza cererilor motivate ale debitorilor, insotite de documente justificative, depuse la casele de asigurari de sanatate, astfel:
    a) debitorii, persoane juridice, pentru activitatea proprie, precum si, dupa caz, pentru activitatea sucursalelor si punctelor de lucru stabile, la casa de asigurari de sanatate la care sunt inregistrati ca platitori de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
    b) debitorii, asociatii fara personalitate juridica, la casa de asigurari de sanatate la care sunt inregistrati ca platitori de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
    c) debitorii, persoane fizice, la casa de asigurari de sanatate pentru care au optat.
    (2) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata trebuie sa cuprinda, dupa caz:
    a) elemente de identificare a debitorului, respectiv denumirea/numele acestuia sau a/al reprezentantului fiscal, sediul/domiciliul, anul infiintarii, codul fiscal/codul numeric personal/codul de identificare fiscala, numele si calitatea celor care reprezinta debitorul in relatiile cu tertii, numarul de telefon/fax al acestora, felul inlesnirilor solicitate, numarul de luni pentru care se solicita esalonarea, din care perioada de gratie sau perioada de amanare, dupa caz, suma totala pentru care se solicita inlesniri la plata, din care pe tipuri de obligatii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, defalcate pe ani calendaristici, si, separat, majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente acestora, numarul contului/conturilor de disponibilitati si unitatea/unitatile bancara/bancare la care este/sunt deschis/deschise;
    b) in cazul in care debitorii, persoane juridice, au sucursale sau puncte de lucru stabile ale caror obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate fac obiectul cererilor de acordare a inlesnirilor la plata depuse de debitori, persoane juridice, acestea se defalcheaza pe fiecare unitate platitoare, pe tipuri de obligatii si pe ani calendaristici, cu precizarea caselor de asigurari de sanatate la care unitatile respective sunt inregistrate ca platitoare de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
    c) cauzele care au condus la neachitarea obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
    d) o succinta prezentare a masurilor cuprinse in programul de restructurare, respectiv de redresare financiara a debitorilor, persoane juridice, in legatura cu stingerea obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
    e) mentiuni referitoare la inlesnirile la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, acordate anterior (numarul si data adresei de comunicare a inlesnirii la plata, sumele pentru care s-au acordat inlesniri la plata, pe tipuri de obligatii, precum si modul cum au fost respectate acestea);
    f) alte elemente in sustinerea cererii de acordare a inlesnirilor la plata.
    (3) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata a debitorilor, persoane juridice, trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente:
    a) copie de pe ultimul bilant contabil anual depus la organul fiscal teritorial;
    b) situatia privind soldurile conturilor de disponibilitati in lei si in valuta si depozitele bancare, inclusiv pe unitati platitoare, la data scadentei obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate pentru care se solicita inlesnire la plata, precum si situatia privind creditele curente si cele nerambursate la scadenta;
    c) copie de pe ultima balanta de verificare;
    d) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comertului, care trebuie sa cuprinda mentiunile la zi cu privire la structura actionariatului/asociatilor, la mobilitatea sediului si/sau a actionariatului/asociatilor, inclusiv cele referitoare la declansarea procedurii de reorganizare sau faliment potrivit dispozitiilor Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu modificarile ulterioare;
    e) copie de pe codul fiscal/codul unic de inregistrare fiscala al debitorului, persoana juridica, precum si ale tuturor sucursalelor si punctelor de lucru inregistrate ca platitoare de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
    f) copie de pe programul de restructurare sau de pe programul de redresare financiara, insotita de extrasul din procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor, respectiv a asociatilor, in care s-a discutat si s-a aprobat programul de restructurare sau de redresare financiara. Pentru debitorii, persoane juridice, care au ca actionar majoritar statul roman, programul de restructurare sau programul de redresare financiara trebuie insusit, dupa caz, de ministerul de resort sau de institutiile publice implicate in procesul de privatizare, care au in administrare unitatea economica respectiva;
    g) situatia privind creantele de incasat de la clienti si/sau debitori, conform evidentelor contabile, vechimea acestora, masurile de urmarire intreprinse, numarul de cazuri aflate la instantele de judecata si sumele datorate, stadiul acestor cazuri, precum si situatia privind clientii neincasati pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creantelor, cu exemplificarea principalilor clienti si/sau debitori;
    h) situatia privind clientii neincasati cu care societatea are legaturi de capital direct sau prin asociatul/actionarul principal;
    i) situatia privind avansurile acordate furnizorilor, cu exemplificarea principalilor furnizori, din care situatia furnizorilor si valoarea avansurilor acordate acestora, cu care societatea are legaturi de capital direct sau prin asociatul/actionarul principal;
    j) declaratia debitorului privind cota de participare a acestuia la capitalul social al altor societati comerciale, societati sau companii nationale, dupa caz, precum si suma investita;
    k) copie de pe ultimul act de control intocmit de organele competente ale caselor de asigurari de sanatate; in situatia in care prin actul de control s-au constatat diferente de obligatii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, se va prezenta si o nota cuprinzand totalul obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, aferente perioadei supuse controlului, declarate de debitor;
    l) situatia privind incadrarea in criteriile de performanta economico-financiara si de disciplina fiscala ce se analizeaza la acordarea inlesnirilor la plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, in vederea justificarii tipului de inlesnire solicitata;
    m) situatia privind obligatiile bugetare restante, cuprinzand obligatiile catre toate bugetele, datorate si neachitate la data depunerii cererii de acordare a inlesnirilor la plata;
    n) orice alte documente considerate utile pentru solutionarea cererii, pe baza carora sa se poata calcula/verifica punctajul rezultat din incadrarea in criteriile prevazute in anexa la ordonanta de urgenta.
    (4) Situatiile prevazute la alin. (3) lit. g), h), i), j), k) si m) se intocmesc de debitori si se semneaza, pe propria raspundere, de reprezentantii legali ai acestora.
    (5) In cazul in care prin control ulterior se constata erori in documentele si/sau in declaratiile prevazute la alin. (4), care determina modificarea punctajului pe baza caruia s-a acordat inlesnirea la plata, casele de asigurari de sanatate sau Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, dupa caz, procedeaza la stabilirea unui nou punctaj si la modificarea inlesnirii la plata in mod corespunzator, conform competentelor de acordare a inlesnirii la plata.
    (6) Pentru obtinerea inlesnirilor la plata prevazute la art. 28 din ordonanta de urgenta debitorii, persoane juridice, depun cereri, inclusiv pentru inlesnirile la plata acordate sucursalelor si/sau punctelor de lucru, dupa caz, la casa de asigurari de sanatate la care sunt inregistrati ca platitori de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, indiferent de organul competent care a acordat initial inlesnirea la plata, insotite numai de copiile de pe documentele care atesta efectuarea platii, iar solutionarea cererilor se face in conformitate cu competentele stabilite la art. 2.
    (7) In situatia in care debitorii considera ca se incadreaza in prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta, documentatia acestora trebuie sa cuprinda, dupa caz, si urmatoarele:
    a) memoriul motivat din care sa rezulte ca debitorii care au o importanta economico-sociala zonala sau nationala semnificativa se incadreaza in aceasta categorie;
    b) procesele-verbale de constatare a pierderilor suferite in urma calamitatilor naturale, in copie, intocmite de comisiile constituite in acest scop, in conformitate cu prevederile legale, pana la data depunerii cererii de acordare a inlesnirilor la plata de catre debitor.
    (8) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata, depusa de debitori, persoane fizice, care desfasoara activitati independente sau de asociatii fara personalitate juridica, pentru obligatii datorate Fondului asigurarilor sociale de sanatate, altele decat cele datorate in nume propriu, trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente:
    a) copie de pe autorizatia de functionare sau de pe actul constitutiv (contract de asociere), dupa caz;
    b) declaratie privind venitul incasat, inregistrat in ultimul an fiscal;
    c) copie de pe ultimul act de control intocmit de organele competente ale caselor de asigurari de sanatate;
    d) alte documente in sustinerea cererii de acordare a inlesnirilor la plata.
    (9) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata, depusa de debitori, persoane fizice, altele decat cele prevazute la alin. (8), trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente:
    a) acte prin care se dovedesc veniturile debitorului si ale membrilor familiei sale;
    b) declaratie privind copiii, sotul/sotia aflati in intretinere si copie de pe certificatele de nastere si de stare civila, dupa caz;
    c) copie de pe documentele care atesta eventuala stare de incapacitate de munca;
    d) declaratie pe propria raspundere a debitorului, cuprinzand si veniturile, altele decat cele pentru care a depus acte doveditoare;
    e) alte acte in sustinerea cererii.
    (10) Persoanele fizice romane fara domiciliu in Romania si persoanele fizice straine care au obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate pot beneficia de inlesniri la plata acestora numai daca desemneaza un reprezentant fiscal rezident in Romania, imputernicit sa indeplineasca obligatiile acestora fata de Fondul asigurarilor sociale de sanatate, potrivit reglementarilor legale in vigoare. Imputernicitul va prezenta casei de asigurari de sanatate un angajament de plata la nivelul sumelor pentru care persoanele fizice romane fara domiciliu in Romania si persoanele fizice straine pe care le reprezinta solicita inlesniri la plata, incheiat in forma autentica.
    Art. 4
    (1) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata se inregistreaza intr-un registru special pentru debitori, persoane juridice, si separat pentru debitori, persoane fizice si asociatii fara personalitate juridica.
    (2) Verificarea obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, care fac obiectul cererilor de acordare a inlesnirilor la plata, se efectueaza pe baza datelor din evidenta analitica pe platitori de la nivelul caselor de asigurari de sanatate la care debitorii sunt inregistrati ca platitori de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate si/sau a unui document de verificare intocmit de organele de control ale caselor de asigurari de sanatate la sediul social al debitorului, pe baza datelor din ultima balanta de verificare, precum si a proceselor-verbale de calcul al majorarilor de intarziere si penalitatilor de intarziere.
    (3) Atunci cand exista diferente intre sumele solicitate de debitori si cele stabilite de casele de asigurari de sanatate ca fiind datorate, se procedeaza la punerea de acord a acestora, dupa care casele de asigurari de sanatate confirma obligatiile pentru care se acorda inlesniri la plata, cererea completandu-se in mod corespunzator.
    (4) Daca prin cerere debitorul solicita reducerea sau scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, iar din analiza criteriilor rezulta ca debitorul nu are un punctaj care sa il indreptateasca sa obtina inlesnirile solicitate, i se acorda inlesnirea la plata corespunzatoare punctajului obtinut.
    (5) Informatiile necesare stabilirii punctajului in baza criteriilor prevazute in anexa la ordonanta de urgenta se preiau din ultimul bilant contabil anual si anexele la acesta, intocmite de debitor in conformitate cu prevederile legale in vigoare si depuse la organele fiscale teritoriale, precum si din documentele si declaratiile anexate la cererea de acordare a inlesnirilor la plata, conform art. 3.
    (6) Documentatia intocmita de debitori, persoane juridice sau asociatii fara personalitate juridica, depusa la casa de asigurari de sanatate, se completeaza de catre aceasta cu cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4. Pentru cererile depuse in baza art. 28 din ordonanta de urgenta casa de asigurari de sanatate la care debitorul este inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate va intocmi un referat prin care confirma achitarea debitelor ramase de plata din esalonare si a majorarilor stabilite in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare. Recalcularea majorarilor pana la data achitarii integrale a debitelor ce au facut obiectul esalonarii se face de casa de asigurari de sanatate la care debitorul este inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate.
    (7) In cazul obligatiilor ce fac obiectul cererilor de acordare a inlesnirilor la plata ale debitorilor mentionati la art. 3 alin. (1) lit. a), casa de asigurari de sanatate respectiva va solicita caselor de asigurari de sanatate la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt inregistrate ca platitoare de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate intocmirea unor referate prin care se certifica cuantumul obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate ale acestora si care cuprind si informatii referitoare la criteriile prevazute la pct. 8, 10, 11, 13 si 14 din anexa la ordonanta de urgenta.
    (8) Casa de asigurari de sanatate la care debitorul, persoana juridica, este inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, dupa ce primeste referatele de la casele de asigurari de sanatate la care sunt inregistrate sucursalele si punctele de lucru stabile, completeaza cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4 si incepe procedura de solutionare, iar acordarea inlesnirilor la plata se face conform competentelor prevazute la art. 2.
    (9) Pe baza documentelor intocmite conform alin. (6), (7) si (8) organul competent in solutionarea cererii de acordare a inlesnirilor la plata verifica documentatia si modul de completare a cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4, intocmeste punctajul si intocmeste referatul in forma completa.
    (10) In cazul in care competenta de acordare a inlesnirilor la plata este a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, casele de asigurari de sanatate verifica si analizeaza documentatia si avizeaza cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4 de catre casa de asigurari de sanatate la care a fost depusa cererea.
    (11) Pentru debitorii care beneficiaza de prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta, casele de asigurari de sanatate vor intocmi referatul motivat prevazut la art. 9 alin. (3) din ordonanta de urgenta pe baza datelor cuprinse in memoriul debitorului sau a procesului-verbal de constatare a pierderilor suferite ca urmare a calamitatilor naturale, dupa caz.
    (12) Pentru cererile debitorilor de importanta zonala sau care au suferit pierderi din calamitati naturale, referatul intocmit conform alin. (11) se supune spre avizare Comisiei de dialog social constituite la nivelul prefecturii.
    (13) Pentru cererile debitorilor de importanta nationala semnificativa, referatele intocmite conform alin. (11) se supun spre avizare Comisiei de dialog social constituite la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    (14) Pe baza referatelor intocmite conform alin. (11) si avizate in conditiile alin. (12) si (13), casele de asigurari de sanatate completeaza cap. I si II din referatul intocmit conform modelului prezentat in anexa nr. 4, care cuprinde sinteza informatiilor cuprinse in documentatia debitorului.
    (15) Documentatia intocmita de debitori, persoane fizice, care desfasoara activitati independente, depusa la casa de asigurari de sanatate pentru care au optat, va fi completata, dupa caz, cu copii de pe contul fiscal personal pe ultimii 2 ani, precum si cu actul constatator intocmit cu ocazia verificarii pe teren a cererii de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, din care sa rezulte:
    a) situatia starii materiale a contribuabilului (bunuri imobile si mobile ale debitorului si membrilor familiei sale);
    b) posibilitati de incasare a debitului;
    c) alte elemente utile pentru solutionarea cererii.
    (16) Inlesnirile la plata se acorda de organele competente prevazute la art. 2 prin incheierea cu debitorii a unor conventii de plata conform modelului prezentat in anexa nr. 3a) pentru persoane juridice si modelului prezentat in anexa nr. 3b) pentru persoane fizice.
    a) Conventia cuprinde, printre altele, tipul obligatiilor si suma acestora care fac obiectul inlesnirilor la plata, natura inlesnirilor acordate, perioada de acordare, conditiile ce trebuie indeplinite pentru mentinerea valabilitatii inlesnirii la plata, cuantumul majorarilor ce trebuie achitate, precum si graficele de esalonare la plata, care fac parte integranta din aceasta.
    b) Conventia si graficele se intocmesc in 3 exemplare originale, unul pentru debitor, unul pentru casa de asigurari de sanatate care a aprobat inlesnirea la plata si unul pentru casa de asigurari de sanatate la care debitorul a depus cererea.
    Art. 5
    Termenele de solutionare a cererilor prin care se solicita acordarea de inlesniri la plata sunt urmatoarele:
    a) in cel mult 15 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de acordare a inlesnirilor la plata serviciul evidenta, urmarire si colectare a contributiei la Fondul asigurarilor sociale de sanatate din cadrul casei de asigurari de sanatate la care aceasta a fost depusa verifica documentatia si o completeaza in conformitate cu prevederile art. 4;
    b) completarea documentatiei de catre debitori se va face la solicitarea scrisa a casei de asigurari de sanatate mentionate la lit. a);
    c) termenul de inaintare la organul ierarhic superior a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata, care depasesc competenta proprie, insotite de documentele aferente in forma completa, este de 5 zile lucratoare;
    d) termenul general de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata la nivelul caselor de asigurari de sanatate, conform competentelor de solutionare, este de 15 zile lucratoare de la data primirii documentatiei in forma completa.
    Art. 6
    (1) Pentru inlesnirile la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, prevazute la art. 1 alin. (3), care se acorda la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, conventia incheiata conform art. 6 din ordonanta de urgenta se semneaza de catre presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si de catre reprezentantul legal al debitorului.
    (2) Pentru inlesnirile la plata care se acorda la nivelul caselor de asigurari de sanatate, conventia se semneaza de catre directorii generali ai acestora si de catre reprezentantul legal al debitorului.
    (3) Conventiile incheiate pentru acordarea inlesnirilor la plata se comunica debitorilor de catre compartimentul de specialitate din cadrul casei de asigurari de sanatate care a acordat inlesnirea la plata.
    (4) Pentru cererile de acordare a inlesnirilor la plata aprobate la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, conventiile incheiate pentru acordarea inlesnirilor la plata se comunica atat debitorilor, cat si caselor de asigurari de sanatate la care au fost depuse cererile, de catre Directia control si urmarirea creantelor.
    Art. 7
    Inlesnirile la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate se acorda cu urmatoarele conditii:
    1. Constituirea de catre debitori, persoane juridice, in termen de 60 de zile de la semnarea conventiei, a unei garantii, astfel:
    a) o suma egala cu doua rate medii din esalonare, reprezentand obligatii esalonate si majorari calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, in cazul esalonarilor la plata;
    b) o suma rezultata din raportul dintre contravaloarea debitelor amanate si majorarile calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, si numarul de luni aprobate pentru amanare la plata, in cazul amanarilor;
    c) o suma egala cu o rata medie din esalonare, reprezentand obligatii esalonate si majorari calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, pentru debitorii care se incadreaza in prevederile art. 21 din ordonanta de urgenta;
    d) garantia poate fi constituita atat in numerar la trezoreria organului fiscal la care debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, cat si sub forma unei scrisori de garantie bancara;
    e) debitorii care obtin esalonari pentru sucursalele sau punctele de lucru stabile vor constitui garantiile la dispozitia caselor de asigurari de sanatate la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt inregistrate ca platitoare de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
    f) garantia poate fi utilizata pentru stingerea atat a ratelor, cat si a obligatiilor curente in cazurile in care debitorul este in imposibilitate de a le achita la termenele prevazute in grafic sau la scadenta, dupa caz, cu conditia reintregirii garantiei pana la urmatorul termen de plata din esalonare. In cazul scrisorii de garantie utilizarea efectiva a garantiei se face la solicitarea casei de asigurari de sanatate, adresata bancii garante pe baza cererii debitorului care invoca imposibilitatea de plata. Atunci cand s-a constituit garantie in numerar la trezorerie, aceasta se utilizeaza, la cererea debitorului adresata casei de asigurari de sanatate, atat in situatiile mentionate mai sus, cat si pentru plata ultimelor rate din esalonare. Cererea debitorului de a i se utiliza garantia se va depune la casa de asigurari de sanatate inaintea termenului de plata a obligatiei, astfel incat incasarea ratelor prin utilizarea garantiei sa se realizeze cu respectarea intocmai a graficului;
    g) in cazul pierderii valabilitatii inlesnirii la plata casa de asigurari de sanatate va executa garantia in contul obligatiilor ramase neachitate.
    2. Pana la termenul primei rate de plata din esalonare, respectiv pana la termenul de plata in cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are obligatii neachitate la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv majorari de intarziere si penalitati de intarziere, altele decat cele care fac obiectul inlesnirilor la plata.
    3. De la data incheierii conventiei de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, pentru sumele esalonate sau amanate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel, se datoreaza si se calculeaza majorari conform prevederilor legale, plata acestora efectuandu-se impreuna cu rata respectiva. Pe perioada de gratie acordata la esalonare si pe perioada amanarii la plata majorarile datorate conform legii se achita lunar. Pana la data incheierii conventiei se calculeaza si se datoreaza majorari de intarziere si penalitati de orice fel.
    4. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii sunt obligati sa isi achite obligatiile curente la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, cu termene scadente incepand cu data de intai a lunii urmatoare incheierii conventiei. In cazul in care debitorii nu achita la scadenta obligatiile curente la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, pot efectua plata acestora in cel mult 90 de zile, impreuna cu majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente. Obligatiile curente la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, cu scadenta dupa data de 1 octombrie a anului fiscal, impreuna cu eventualele majorari de intarziere si penalitati de intarziere trebuie achitate pana cel tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal. Debitorii care au sucursale si/sau puncte de lucru stabile sunt obligati sa respecte aceasta prevedere pentru toate sucursalele si/sau punctele de lucru stabile.
    5. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii nu vor participa la nici o procedura de privatizare organizata de institutiile publice implicate sau de agentii de privatizare, in vederea cumpararii de actiuni la alte societati comerciale sau achizitionarii de alte valori mobiliare ori parti sociale.
    6. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii vor transmite casei de asigurari de sanatate la care sunt inregistrati ca platitori de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate orice intentie de instrainare de active, pe toata perioada derularii inlesnirii la plata, cu exceptia debitorilor care se incadreaza in prevederile art. 21 din ordonanta de urgenta. Casa de asigurari de sanatate va putea aproba instrainarea de active, cu conditia incasarii contravalorii acestora in contul obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate pentru care s-au obtinut inlesniri la plata.
    Art. 8
    Diferentele de majorari de intarziere si penalitati de intarziere, ramase de plata in sarcina debitorilor dupa acordarea reducerilor prevazute in ordonanta de urgenta, se datoreaza incepand cu ziua lucratoare imediat urmatoare celei in care s-a achitat ultima rata din esalonare si se considera obligatie cu termen de plata in anul curent.
    Art. 9
    (1) Nerespectarea conventiilor incheiate, respectiv a termenelor de plata si a conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata, atrage anularea acestora, inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau conditiile nu au fost respectate. Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere scutite de la plata in conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanta de urgenta se inregistreaza in contabilitatea debitorilor in cuantumul mentionat in conventie si se recupereaza la Fondul asigurarilor sociale de sanatate conform prevederilor legale in vigoare.
    (2) O noua cerere pentru acordarea de inlesniri la plata obligatiilor datorate la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, in conformitate cu prevederile ordonantei de urgenta, nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectarii inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi act normativ.
    Art. 10
    (1) Conventiile incheiate in conformitate cu prevederile art. 6 din ordonanta de urgenta intra in vigoare de la data de intai a lunii urmatoare celei in care au fost semnate.
    (2) Incepand cu data incheierii conventiei, pentru obligatiile datorate la Fondul asigurarilor sociale de sanatate pentru care s-au aprobat inlesniri la plata executarea silita nu se porneste sau nu se continua, dupa caz.
    Art. 11
    (1) De inlesnirile la plata prevazute la art. 1 din ordonanta de urgenta, pentru obligatiile reprezentand contributii datorate Fondului asigurarilor sociale de sanatate, restante la data de 31 decembrie 2001, inclusiv majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente acestora, calculate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, beneficiaza si debitorii aflati in procedura de reorganizare judiciara conform legii.
    (2) La cererea debitorului, in proiectul planului de reorganizare va fi cuprins tipul de inlesnire la plata care se solicita a fi acordata pentru obligatiile datorate Fondului asigurarilor sociale de sanatate.
    (3) Dupa confirmarea planului de reorganizare de catre judecatorul-sindic, conform prevederilor legale in materie, cererea si documentatia intocmita de administrator sau de administrator si debitor, dupa caz, vor fi incuviintate de judecatorul-sindic si vor fi depuse la casa de asigurari de sanatate la care debitorul este inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate.
    (4) Conventia incheiata cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate sau cu casele de asigurari de sanatate, dupa caz, de debitorii mentionati la alin. (1) va fi semnata de administratorul societatii debitoare, iar in cazul in care activitatea debitorului este condusa in parte de administrator, in conformitate cu atributiile stabilite in sarcina acestuia la art. 18 lit. c) din Legea nr. 64/1995, republicata, conventia va fi semnata de administrator si de reprezentantul legal al debitorului.
    (5) Pentru constituirea garantiei solicitate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate sau de casele de asigurari de sanatate, dupa caz, in conformitate cu prevederile art. 18 din ordonanta de urgenta, debitorul sau administratorul, dupa caz, va solicita judecatorului-sindic confirmarea acesteia.
    (6) Pe perioada derularii inlesnirii la plata debitorii pot instraina active cu informarea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate sau a caselor de asigurari de sanatate, dupa caz, iar sumele vor fi distribuite conform Legii nr. 64/1995, republicata.
    (7) Nerespectarea planului de reorganizare poate conduce, in cazul in care administratorul sau oricare dintre creditori o cere, la deschiderea procedurii falimentului si atrage pierderea valabilitatii sau anularea, dupa caz, a inlesnirii acordate, de la data pronuntarii de catre judecatorul-sindic.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 12
    Diferentele de contributii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, precum si majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente acestora, constatate in urma controalelor efectuate ulterior de organele competente ale caselor de asigurari de sanatate, se achita conform prevederilor legale in vigoare.
    Art. 13
    (1) Pe perioada amanarii sau esalonarii la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel, se datoreaza majorari in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare.
    (2) Majorarile mentionate la alin. (1) nu fac obiectul inlesnirilor la plata reglementate de prevederile ordonantei de urgenta.
    Art. 14
    (1) Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere amanate la plata se vor reflecta in contabilitatea debitorilor intr-un cont de ordine si evidenta.
    (2) Veniturile rezultate in urma regularizarii contabile a operatiunilor prevazute la art. 10, 12, 14 si 28 din ordonanta de urgenta nu se impoziteaza in conditiile in care cheltuielile care au fost influentate cu majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere nu au fost deductibile fiscal.
    (3) Sumele stabilite conform alin. (2) se utilizeaza ca surse proprii de finantare.
    (4) Monografia contabila ce reflecta prevederile alin. (2) si (3) este prevazuta in anexa nr. 1.
    (5) Corespondenta dintre criteriile prevazute in anexa la ordonanta de urgenta si informatiile din bilanturile contabile sau din situatiile financiare, dupa caz, intocmite de debitori, persoane juridice, este prezentata in anexa nr. 2.
    Art. 15
    Calculul punctajului total si stabilirea inlesnirilor ce se acorda se efectueaza pe baza datelor introduse din referatul intocmit de casele de asigurari de sanatate si verificate pe baza documentelor aferente.
    Art. 16
    Organele abilitate sa acorde inlesniri la plata, indiferent de nivelul de competenta, vor organiza evidenta cererilor de acordare a inlesnirilor la plata si a inlesnirilor la plata acordate.
    Art. 17
    (1) Casele de asigurari de sanatate vor urmari modul de respectare a inlesnirilor la plata pentru debitorii inregistrati ca platitori de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate in evidentele proprii.
    (2) Casele de asigurari de sanatate la care debitorii sunt inregistrati ca platitori de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate au obligatia sa organizeze evidenta necesara in vederea transmiterii catre Oficiul Concurentei a informatiilor referitoare la inventarul ajutoarelor de stat, potrivit dispozitiilor legale care reglementeaza ajutorul de stat.
    Art. 18
    (1) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata, depuse si nesolutionate inainte de data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, vor fi actualizate si solutionate conform prevederilor acestora.
    (2) Inlesnirile la plata acordate anterior se deruleaza in continuare in conditiile prevazute de actele normative in baza carora au fost acordate, cu exceptia celor care se incadreaza in prevederile art. 28 din ordonanta de urgenta.
    (3) Debitorii care au beneficiat de inlesniri la plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, acordate in baza prevederilor legale anterioare ordonantei de urgenta, indiferent de data pierderii acestora, pot solicita acordarea de inlesniri la plata in conditiile ordonantei mentionate mai sus, cu incadrarea in prevederile acesteia si cu conditia achitarii majorarilor datorate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare, calculate pana la data pierderii acestora.
    Art. 19
    Ajutoarele de stat mai mari de 50 miliarde lei, acordate in conditiile ordonantei de urgenta, vor fi notificate Consiliului Concurentei de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, in conformitate cu reglementarile legale privind ajutorul de stat.
    Art. 20
    In situatia divizarii debitorului care beneficiaza de inlesniri la plata, acesta este obligat sa prezinte casei de asigurari de sanatate la care este inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate protocolul de predare-preluare, precum si propunerile de defalcare a graficului de esalonare pe baza caruia casa de asigurari de sanatate procedeaza la intocmirea noilor grafice de esalonare pe entitati rezultate din divizare.
    Art. 21
    Informatiile referitoare la contributia la Fondul asigurarilor sociale de sanatate ale debitorilor care beneficiaza de prevederile ordonantei de urgenta constituie secret fiscal, potrivit legii.
    Art. 22
    Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1*)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

                           MONOGRAFIA CONTABILA

    Pentru reflectarea in contabilitate a operatiunilor prevazute la art. 10, 12, 14 si 28 din ordonanta de urgenta se procedeaza astfel:
    a) majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere amanate la plata conform prevederilor art. 10 din ordonanta de urgenta se vor inregistra in debitul contului de ordine si evidenta 8038 "Alte valori in afara bilantului"/analitic distinct.
    Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere mentionate mai sus vor ramane in continuare inregistrate in conturi bilantiere, respectiv in creditul conturilor 447 "Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate"/analitic distinct.
    b) in contabilitatea debitorilor, majorarile si penalitatile de intarziere reduse, respectiv scutite la plata, conform prevederilor articolului 10 alin. 2(c), 3c), 4(c) si articolelor 12, 14 si 28 din ordonanta de urgenta, se vor reflecta in contabilitate la data indeplinirii conditiilor in care au fost acordate inlesnirile prevazute de ordonanta de urgenta, astfel:

                                    =                   771*1)
                447                          "Venituri exceptionale din
"Fonduri speciale-taxe si                       operatii de gestiune"
varsaminte asimilate"/analitic
distinct si concomitent Credit
cont 8038 "Alte valori in afara
bilantului"/analitic distinct

    c) Sumele stabilite conform prevederilor art. 11(3) din ordonanta de urgenta, repartizate cu resurse proprii de finantare se vor inregistra in contabilitate, astfel:

               129*2)              =                    1068
      "Repartizarea profitului"           "Alte rezerve"/analitic distinct

    d) in situatia nerespectarii termenelor de plata a datoriilor esalonate si, ca urmare, a pierderii valabilitatii inlesnirilor la plata, contul de ordine si evidenta 8038 "Alte valori in afara bilantului"/analitic distinct se va credita cu sumele inregistrate in debitul acestuia, in conformitate cu prevederile lit. a).
------------
    *1) Persoanele juridice care aplica Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2001 utilizeaza contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile", iar microintreprinderile utilizeaza contul 758 "Alte venituri din exploatare"
    *2) Persoanele juridice care aplica Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor publice nr. 94/2001, utilizeaza contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarile politicilor contabile"

    ANEXA 2*)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

                            CORESPONDENTA
dintre indicatorii care stau la baza criteriilor prevazute in Anexa la ordonanta de urgenta si informatiile cuprinse in bilanturile contabile
 ______________________________________________________________________________
|        Denumire indicator            |Persoane juridice care aplica          |
|                                      |Reglementarile contabile armonizate cu |
|                                      |Directiva a IV-a a Comunitatilor       |
|                                      |Economice Europene si cu Standardele   |
|                                      |Internationale de Contabilitate        |
|                                      |_______________________________________|
|                                      |  formular   |  nr. rand   |  coloana  |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Cifra de afaceri                     | Cont de     |     01      |     2     |
|                                      | profit si   |             |           |
|                                      | pierdere    |             |           |
|                                      | (cod 20)    |             |           |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii (datorii bugetare +    | Bilant      |     47      |     2     |
| datorii pe termen scurt)             |             |             |           |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Active circulante                    | Bilant      |     37      |     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Datorii totale sub 1 an              | Bilant      |     47      |     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total active                         | Bilant      | 20 + 37 + 38|     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii                        | Bilant      |   47 + 58   |     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
 ______________________________________________________________________________
|        Denumire indicator            |Persoane juridice care aplica          |
|                                      |situatii financiare anuale simplificate|
|                                      |(inclusiv microintreprinderile care    |
|                                      |intocmesc aceste situatii)             |
|                                      |_______________________________________|
|                                      |  Formular   |  nr. rand   |  coloana  |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Cifra de afaceri                     | Cont de     |     03      |     2     |
|                                      | profit si   |             |           |
|                                      | pierdere    |             |           |
|                                      | (cod 20)    |             |           |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii (datorii bugetare +    | Situatia    |     47      |     2     |
| datorii pe termen scurt)             | creantelor  |             |           |
|                                      | si          |             |           |
|                                      | datoriilor  |             |           |
|                                      | (cod 23)    |             |           |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Active circulante                    | Bilant      |     37      |     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Datorii totale sub 1 an              | Situatia    |     47      |     2     |
|                                      | creantelor  |             |           |
|                                      | si          |             |           |
|                                      | datoriilor  |             |           |
|                                      | (cod 23)    |             |           |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total active                         | Bilant      |     43      |     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii                        | Bilant      |     76      |     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
 ______________________________________________________________________________
|        Denumire indicator            |Microintreprinderi (care intocmesc     |
|                                      |situatii financiare dupa modelul       |
|                                      |aprobat prin O.M.F.P nr. 1880/2001)    |
|                                      |_______________________________________|
|                                      |  formular   |  nr. rand   |  coloana  |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Cifra de afaceri                     | Cont de     |     01      |     2     |
|                                      | profit si   |             |           |
|                                      | pierdere    |             |           |
|                                      | (cod 20)    |             |           |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii (datorii bugetare +    | Bilant      |     16      |     2     |
| datorii pe termen scurt)             |             |             |           |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Active circulante                    | Bilant      |     11      |     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Datorii totale sub 1 an              | Bilant      |     16      |     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total active                         | Bilant      | 04 + 11 + 12|     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|
| Total datorii                        | Bilant      |   16 + 22   |     2     |
|______________________________________|_____________|_____________|___________|

    ANEXA 3a)*)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 3a) este reprodusa in facsimil.

    MODEL (persoane juridice)

    CASA NATIONALA DE ASIGURARI                      SOCIETATEA COMERCIALA
    DE SANATATE                                      ADRESA ______________
    Casa de asigurari de sanatate ...............    CF/CUI ______________

                             CONVENTIA nr. ______ din _______________
intre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (Casa de Asigurari de Sanatate .........................) si S.C. ______________________________

    Urmare cererii nr. _______________ din data de _____________ a S.C. _________________, inregistrata la _____________________ sub nr. ______ si transmisa la ___________________ sub nr. ____________, prin care se solicita acordarea de inlesniri la plata obligatiilor catre Fondul asigurarilor sociale de sanatate si pe baza analizei documentatiei conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 si Ordinului Presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 132/07.05.2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, s-au aprobat urmatoarele:
    - esalonarea la plata pe ____ luni, cu ____ luni perioada de gratie a urmatoarelor obligatii:
 ______________________________________________________________________________
|                Tipul obligatiei esalonate                      |  Suma (lei) |
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta angajatorului    |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta asiguratilor     |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de   |             |
| sanatate - angajator                                           |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de   |             |
| sanatate - asigurati                                           |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari    |             |
| de sanatate - angajator                                        |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari    |             |
| de sanatate - asigurati                                        |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati stopaj la sursa                                     |             |
|________________________________________________________________|_____________|
|                          TOTAL                                 |             |
|________________________________________________________________|_____________|

    - amanarea la plata pana la _____________ (cel mult pana la data de 29 decembrie a anului fiscal in curs) a urmatoarelor obligatii:
 ______________________________________________________________________________
|                Tipul obligatiei esalonate                      |  Suma (lei) |
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta angajatorului    |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta asiguratilor     |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de   |             |
| sanatate - angajator                                           |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de   |             |
| sanatate - asigurati                                           |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari    |             |
| de sanatate - angajator                                        |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari    |             |
| de sanatate - asigurati                                        |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati stopaj la sursa                                     |             |
|________________________________________________________________|_____________|
|                          TOTAL                                 |             |
|________________________________________________________________|_____________|

    Majorarile calculate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu completarile si modificarile sale ulterioare, pentru debitele esalonate si/sau amanate la plata reprezinta _________________ lei.
    Graficul de esalonare la plata este prezentat in ANEXA care face parte integranta din prezenta conventie.
    - Amanarea de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere in suma totala de _______________ lei pana la ultimul termen de plata din grafic.
    In situatia in care au fost respectate intocmai termenele de plata din esalonare si conditiile in care aceasta a fost acordata, dupa ultimul termen de plata din esalonare, debitorul beneficiaza de reducerea cu __ % /scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, reprezentand ____________ lei, astfel:
 ______________________________________________________________________________
|            Tipul obligatiei                   |  Suma amanata  |Suma         |
|                                               |                |reprezentand |
|                                               |                |reducerea/   |
|                                               |                |scutirea     |
|                                               |                |(50%, 75%,   |
|                                               |                |100%) in     |
|                                               |                |conditiile   |
|                                               |                |legii        |
|_______________________________________________|________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei  |                |             |
| de asigurari de sanatate - angajator          |                |             |
|_______________________________________________|________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei  |                |             |
| de asigurari de sanatate - asigurati          |                |             |
|_______________________________________________|________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei|                |             |
| de asigurari de sanatate - angajator          |                |             |
|_______________________________________________|________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei|                |             |
| de asigurari de sanatate - asigurati          |                |             |
|_______________________________________________|________________|_____________|
|                  TOTAL                        |                |             |
|_______________________________________________|________________|_____________|

    Scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, in conditiile art. 12, 14 si 28, dupa caz.
 ______________________________________________________________________________
|                    Obligatia                     |Art. 12 |Art. 14 |Art. 28  |
|__________________________________________________|________|________|_________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de  |        |        |         |
| asigurari de sanatate - angajator                |        |        |         |
|__________________________________________________|________|________|_________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de  |        |        |         |
| asigurari de sanatate - asigurati                |        |        |         |
|__________________________________________________|________|________|_________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de|        |        |         |
| asigurari de sanatate - angajator                |        |        |         |
|__________________________________________________|________|________|_________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de|        |        |         |
| asigurari de sanatate - asigurati                |        |        |         |
|__________________________________________________|________|________|_________|
| TOTAL                                            |        |        |         |
|__________________________________________________|________|________|_________|

    Inlesnirea la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate se acorda cu urmatoarele conditii:
    a) constituirea de catre debitor, a unei garantii in suma de ___________ lei conform art. 7 din normele metodologice;
    b) pana la termenul primei rate de plata din esalonare, respectiv pana la termenul de plata in cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are obligatii neachitate la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv majorari de intarziere si penalitati de intarziere, altele decat cele care fac obiectul inlesnirilor la plata;
    c) de la data incheierii conventiei de acordare a inlesnirilor la plata contributiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, pentru sumele esalonate sau amanate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel, se datoreaza si se calculeaza majorari conform prevederilor legale, plata acestora efectuandu-se impreuna cu rata respectiva. Pe perioada de gratie acordata la esalonare si pe perioada amanarii la plata, majorarile datorate conform legii se achita lunar. Pana la data incheierii conventiei se calculeaza si se datoreaza majorari de intarziere si penalitati de orice fel;
    d) pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul este obligat sa-si achite obligatiile curente la Fondul asigurarilor sociale de sanatate cu termene scadente incepand cu data de intai a lunii urmatoare incheierii conventiei. In cazul in care debitorul nu achita la scadenta obligatiile curente la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, poate efectua plata acestora in cel mult 90 de zile, impreuna cu majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente. Obligatiile curente la Fondul asigurarilor sociale de sanatate cu scadenta dupa data de 01 octombrie a anului fiscal, impreuna cu eventualele majorari de intarziere si penalitati de intarziere trebuie achitate pana cel tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
    e) Pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul nu poate participa la nici o procedura de privatizare organizata de institutiile publice implicate sau de agentii de privatizare, in vederea cumpararii de actiuni la alte societati comerciale sau achizitionarii de alte valori mobiliare ori parti sociale.
    f) Pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul va transmite casei de asigurari de sanatate unde este inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, orice intentie de instrainare de active cu exceptia debitorului care se incadreaza in prevederile art. 21 din ordonanta de urgenta. Casa de asigurari de sanatate va putea aproba instrainarea de active cu conditia incasarii contravalorii acestora in contul obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate pentru care s-au obtinut inlesniri la plata.
    Nerespectarea prezentei conventii, respectiv a termenelor de plata si a conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata atrage anularea acestora, inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau conditiile nu au fost respectate. Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere amanate la plata in vederea reducerii/scutirii in conformitate cu art. 10 se storneaza din contul de ordine si evidenta in care au fost inregistrate.
    Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere scutite de plata in conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanta de urgenta, se inregistreaza in contabilitatea debitorului in cuantumul mentionat in conventie.
    O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectarii inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi act normativ.

    ORGANUL COMPETENT CARE ACORDA                SOCIETATEA COMERCIALA
        INLESNIREA LA PLATA

    ANEXA 3b)*)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 3b) este reprodusa in facsimil.

    MODEL (persoane juridice)

    CASA NATIONALA DE ASIGURARI                           DEBITOR _____________
    DE SANATATE                                           ADRESA ______________
    Casa de asigurari de sanatate ......................  CUI _________________

                           CONVENTIA nr. __________ din ___________
intre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (Casa de Asigurari de Sanatate ..................) si __________________

    Urmare cererii nr. _________ din data de _____________ a debitorului ________________, inregistrata la __________________ sub nr. ____ si transmisa
la ____________ sub nr. _____, prin care se solicita acordarea de inlesniri la plata obligatiilor catre Fondul asigurarilor sociale de sanatate si pe baza analizei documentatiei conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 si Ordinului Presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 132/07.05.2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la Fondul
asigurarilor sociale de sanatate, s-au aprobat urmatoarele:
    - esalonarea la plata pe ___ luni, cu ___ luni perioada de gratie, cuprinse in perioada de esalonare, a urmatoarelor obligatii:
 ______________________________________________________________________________
|               Tipul obligatiei esalonate                       | Suma (lei)  |
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate                           |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de   |             |
| sanatate                                                       |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari    |             |
| de sanatate                                                    |             |
|                                                                |             |
|________________________________________________________________|_____________|
|                          TOTAL                                 |             |
|________________________________________________________________|_____________|

    - amanarea la plata pana la _____________ (cel mult pana la data de 29 decembrie a anului fiscal in curs) a urmatoarelor obligatii:
 ______________________________________________________________________________
|               Tipul obligatiei esalonate                       | Suma (lei)  |
|________________________________________________________________|_____________|
| Contributia de asigurari de sanatate                           |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de   |             |
| sanatate                                                       |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari    |             |
| de sanatate                                                    |             |
|                                                                |             |
|________________________________________________________________|_____________|
|                          TOTAL                                 |             |
|________________________________________________________________|_____________|

    Majorarile calculate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu completarile si modificarile sale ulterioare, pentru debitele esalonate si/sau amanate la plata reprezinta _____________ lei.
    Graficul de esalonare la plata este prezentat in ANEXA care face parte integranta din prezenta conventie.
    Reducerea/scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor
de intarziere, astfel:
 ______________________________________________________________________________
|                         Obligatia                              | SUMA (lei)  |
|________________________________________________________________|_____________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de   |             |
| sanatate                                                       |             |
|________________________________________________________________|_____________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari    |             |
| de sanatate                                                    |             |
|________________________________________________________________|_____________|
|                           TOTAL                                |             |
|________________________________________________________________|_____________|

    Inlesnirea la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate se acorda cu urmatoarele conditii:
    a) _________________________
    b) _________________________
    c) _________________________

    Nerespectarea prezentei conventii, respectiv a termenelor de plata si a conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata atrage anularea acestora, inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau conditiile nu au fost respectate.

    O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002, nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectarii inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi act normativ.

    ORGANUL COMPETENT CARE ACORDA                       DEBITOR
        INLESNIREA LA PLATA

    ANEXA 4*)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.

    Model

    CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
    Casa de asigurari de sanatate .........

                                              Avizat,

                                  REFERAT
privind calcularea punctajului final in vederea acordarii inlesnirilor la plata obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate la 31 decembrie 2001

    I. DATE DE IDENTIFICARE
    Cererea nr. ______ din data de ____________
    Inregistrata la __________ cu nr. ______ din data de __________
    Debitorul _____________________________________________________
    Adresa ________________________________________________________
    Cod fiscal/Cod unic de inregistrare/Cod numeric personal/Cod de identificare fiscala ________________________ (codurile fiscale ale sucursalelor si punctelor de lucru, dupa caz, se prezinta intr-o anexa)
    Casa de asigurari de sanatate unde debitorul este inregistrat ca platitor de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate ________________________

    II. DATE DE ANALIZA
    1. Data infiintarii debitorului (zz/ll/aa) ___________
    2. Vechime obligatii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate (anul/anii) ___________
    3. Total datorii (bugetare + pe termen scurt si mediu) _____________ lei
    4. Cifra de afaceri __________________ lei
    5. Active circulante _________________ lei
    6. Datorii totale sub 1 an ___________ lei
    7. Total active ______________________ lei
    8. Total datorii _____________________ lei
    9. Numar de declaratii depuse in ultimele 24 de luni ______
    10. Diferente de obligatii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate constatate prin control ____________________ lei
    11. Total contributii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate declarate in cursul perioadei verificate _________________ lei
    12. Total obligatii la Fondul asigurarilor sociale de sanatate _________ lei
    13. Are obligatii neachitate in contul contributiei cu stopaj la sursa?
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|

    14. A beneficiat de inlesniri?
        _
    Nu |_|
                   _
    Da respectate |_|
                     _
    Da nerespectate |_|

    15. Situatia achitarii debitelor anului curent:
    15.1. Sume achitate in contul obligatiilor anului curent _______________ lei
    15.2. Total obligatii cu termene de plata in anul curent _______________ lei
            _
neachitate |_|
                         _
    achitat pana la 30% |_|
                              _
    achitat intre 30% si 65% |_|
                              _
    achitat intre 65% si 90% |_|
                       _
    achitat peste 90% |_|
    16. Situatia achitarii integrale a debitelor din anii precedenti:
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|
    17. A fost sanctionat pentru evaziune fiscala?
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|
    18. Situatia capitalurilor proprii:
              _
    Negative |_|
              _
    Pozitive |_|
    19. Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere al sediului:
                                   _
    sediu stabil in ultimii 5 ani |_|
                                  _
    o schimbare in ultimii 5 ani |_|
                                                _
    2 sau mai multe schimbari in ultimii 5 ani |_|
    20. Mentiuni la Registrul Comertului privind schimbarea actionarului/asociatului principal:
                                                       _
    nici o schimbare sau o schimbare in ultimii 5 ani |_|
                                                       _
    2 sau mai multe schimbari in ultimii 5 ani        |_|
    21. A avut relatii contractuale cu unitati economice cu finantare bugetara si nu a incasat la termen contravaloarea acestora?
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|
    22. La data scadentei obligatiilor bugetare a avut disponibilitati banesti care acopereau in intregime nivelul obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de sanatate?
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|
    23. Desfasoara in principal activitati pentru care incaseaza contravaloarea marfii sau a serviciului prestat anticipat ori la data transferului dreptului de proprietate, respectiv a prestarii serviciului?
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|
    24. A inregistrat clienti neincasati si avansuri acordate furnizorilor cu care societatea comerciala sau actionarii/asociatii acesteia sunt in relatii de dependenta, relatia de dependenta fiind cea stabilita in situatia in care persoana fizica ori juridica este actionar/asociat semnificativ in ambele societati comerciale, pe perioada in care au acumulat obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate?
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|
    25. A platit dividende actionarilor/asociatilor, altii decat institutiile publice implicate in procesul de privatizare, in perioada in care au acumulat obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate?
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|
    26. Are importanta economico-sociala nationala sau zonala semnificativa sau au fost afectati de calamitati naturale in perioada in care au inregistrat obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate?
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|
    27. Principalul obiect de activitate il reprezinta organizarea jocurilor de noroc?
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|
    28. A fost sanctionat penal pentru infractiuni de evaziune fiscala?
        _
    Da |_|
        _
    Nu |_|
    29. Sume solicitate
 ______________________________________________________________________________
|           Obligatia             |    Debite    | Majorari      |Penalitati de|
|                                 |              | de intarziere |intarziere   |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Contributia de asigurari de     |              |               |             |
| sanatate aferenta angajatorului |              |               |             |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Contributia de asigurari de     |              |               |             |
| sanatate aferenta asiguratilor  |              |               |             |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Penalitati stopaj la sursa      |              |      X        |      x      |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Total                           |              |               |             |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|

    30. Sume achitate de la data depunerii cererii (conform art. 12 din ordonanta de urgenta)
 ______________________________________________________________________________
|           Obligatia             |    Debite    | Majorari      |Penalitati de|
|                                 |              | de intarziere |intarziere   |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Contributia de asigurari de     |              |               |             |
| sanatate aferenta angajatorului |              |               |             |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Contributia de asigurari de     |              |               |             |
| sanatate aferenta asiguratilor  |              |               |             |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Penalitati stopaj la sursa      |              |      X        |      x      |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|
| Total                           |              |               |             |
|_________________________________|______________|_______________|_____________|

    NOTA: Datele prevazute la pct. 9, 13, 14, 15, 16, 29 si 30 din acest capitol se prezinta pe fiecare unitate platitoare de contributie la Fondul asigurarilor sociale de sanatate cu precizarea casei de asigurari de sanatate unde aceasta este inregistrata ca platitor de contributie.

       Casa de asigurari de sanatate care primeste si analizeaza cererea
          _________________________________________________________

          Intocmit                                     Verificat

    Nume, prenume, functia                       Nume, prenume, functia

    Data ________________

    III. CALCULUL PUNCTAJULUI:
    a) pe baza criteriilor
    1) Vechimea contribuabilului (data de incepere a activitatii; la societatile
    rezultate din divizare, vechimea o da unitatea din care s-a divizat noua
    societate) ............................................ puncte: __________
    2) Raportul dintre vechimea obligatiilor la Fondul asigurarilor sociale de
    sanatate si vechimea contribuabilului ................. puncte: __________
    3) Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere al sediului
    ....................................................... puncte: __________
    4) Mentiuni la Registrul Comertului privind schimbarea
    actionarului/asociatului principal .................... puncte: __________
    5) Indatorare financiara .............................. puncte: __________
    6) Lichiditate globala ................................ puncte: __________
    7) Solvabilitate ...................................... puncte: __________
    8) Date privind declaratiile de obligatii la Fondul asigurarilor sociale de
    sanatate .............................................. puncte: __________
    9) Raportul dintre diferentele de obligatii la Fondul asigurarilor sociale
    de sanatate constatate de organul de control si totalul obligatiilor la
    Fondul asigurarilor sociale de sanatate declarate in cursul perioadei
    verificate (pe tipuri) ................................ puncte: __________
    10) Obligatii neachitate in contul contributiilor cu stopaj la sursa:
    ....................................................... puncte: __________
    11) Daca a beneficiat anterior de inlesniri ........... puncte: __________
    12) A avut relatii contractuale cu unitati economice cu finantare
    bugetara si nu a incasat la termen contravaloarea acestora
    ....................................................... puncte: __________
    13) Situatia achitarii debitelor anului curent ........ puncte: __________
    14) A fost sanctionat pentru evaziune fiscala ......... puncte: __________
    15) Raportul dintre suma totala solicitata pentru inlesniri la plata
    (debite si majorari de intarziere si penalitati de orice fel) si cifra de
    afaceri ............................................... puncte: __________
                                                            TOTAL ____________
    b) Corectarea punctajului
    1). cu minus 10 puncte in situatia in care la data scadentei obligatiilor la
    Fondul asigurarilor sociale de sanatate disponibilitatile banesti ale
    debitorului acopereau in intregime nivelul obligatiilor ..... puncte: ______
    2). cu minus 40 puncte debitorii care desfasoara in principal activitati
    pentru care incaseaza contravaloarea marfii sau a serviciului prestat
    anticipat sau la data transferului dreptului de proprietate, respectiv, a
    prestarii serviciului ....................................... puncte: ______
    3). cu minus 20 puncte pentru debitorii care pe perioada pentru care au
    acumulat obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate,
    inregistreaza clienti neincasati si avansuri acordate furnizorilor cu care
    societatea sau actionarii/asociatii acesteia sunt in relatii de dependenta,
    relatia de dependenta fiind cea stabilita in situatia in care o persoana
    fizica sau juridica este actionar/asociat semnificativ in ambele societati
    ............................................................. puncte: ______
    4). cu minus 20 puncte pentru debitorii care inregistreaza capitaluri
    proprii negative ............................................ puncte: ______
    5). cu minus 10 puncte pentru debitorii care in perioada in care au acumulat
    obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate au platit
    dividende actionarilor/asociatilor, altii decat institutiile publice
    implicate in procesul de privatizare ........................ puncte: ______
                                   TOTAL PUNCTAJ CORECTAT ....... puncte: ______
    c) Punctaj aditional
    cu plus 40 de puncte daca debitorul obtine un punctaj corectat mai mic de 14
    puncte, dar are o importanta economico-sociala zonala sau nationala
    semnificativa sau a fost afectat de calamitati naturale in perioada in care
    a inregistrat obligatii restante la Fondul asigurarilor sociale de sanatate
    ............................................................. puncte: ______
                                   TOTAL PUNCTAJ FINAL .......... puncte: ______

    IV. Numarul de luni de esalonare la plata obligatiilor la Fondul
    asigurarilor sociale de sanatate, inclusiv perioada de gratie, determinat pe
    baza raportului procentual dintre totalul obligatiilor bugetare si cifra de
    afaceri ............. luni: _______

    V. CONCLUZII
    1. esalonarea la plata pe o perioada de ____ luni, cu __ luni perioada de
    gratie cuprinse in perioada de esalonare, a obligatiilor datorate Fondului
    asigurarilor sociale de sanatate, astfel:
 ______________________________________________________________________________
|            Tipul obligatiei esalonate                        |  Suma (lei)   |
|______________________________________________________________|_______________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta angajatorului  |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta asiguratilor   |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |               |
| sanatate - angajator                                         |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |               |
| sanatate - asigurati                                         |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari  |               |
| de sanatate - angajator                                      |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari  |               |
| de sanatate - asigurati                                      |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati stopaj la sursa                                   |               |
|______________________________________________________________|_______________|
|                          TOTAL                               |               |
|______________________________________________________________|_______________|

    2. Amanari la plata pana la __________________, astfel:
 ______________________________________________________________________________
|            Tipul obligatiei esalonate                        |  Suma (lei)   |
|______________________________________________________________|_______________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta angajatorului  |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Contributia de asigurari de sanatate aferenta asiguratilor   |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |               |
| sanatate - angajator                                         |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Majorari de intarziere aferente contributiei de asigurari de |               |
| sanatate - asigurati                                         |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari  |               |
| de sanatate - angajator                                      |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati de intarziere aferente contributiei de asigurari  |               |
| de sanatate - asigurati                                      |               |
|______________________________________________________________|_______________|
| Penalitati stopaj la sursa                                   |               |
|______________________________________________________________|_______________|
|                            TOTAL                             |               |
|______________________________________________________________|_______________|

    3. Amanarea in vederea reducerii sau scutirii, dupa caz, pana la ultimul termen de plata din esalonare a majorarilor de intarziere si penalitatilor de intarziere, astfel:
 ______________________________________________________________________________
| Nr. |         Obligatia        |Suma amanata (lei)|Reducere|Reducere|Reducere|
| crt.|                          |                  |  50%   |  75%   |  100%  |
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
|     | Majorari de intarziere   |                  |        |        |        |
|     | aferente contributiei de |                  |        |        |        |
|     | asigurari de sanatate -  |                  |        |        |        |
|     | angajator                |                  |        |        |        |
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
|     | Majorari de intarziere   |                  |        |        |        |
|     | aferente contributiei de |                  |        |        |        |
|     | asigurari de sanatate -  |                  |        |        |        |
|     | asigurati                |                  |        |        |        |
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
|     | Penalitati de intarziere |                  |        |        |        |
|     | aferente contributiei de |                  |        |        |        |
|     | asigurari de sanatate -  |                  |        |        |        |
|     | angajator                |                  |        |        |        |
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
|     | Penalitati de intarziere |                  |        |        |        |
|     | aferente contributiei de |                  |        |        |        |
|     | asigurari de sanatate -  |                  |        |        |        |
|     | asigurati                |                  |        |        |        |
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|
|     | TOTAL GENERAL            |                  |        |        |        |
|_____|__________________________|__________________|________|________|________|

    Nota: Reducerea cu 50%, 75% si respectiv 100% se marcheaza cu "X" in coloana corespunzatoare.

    4. Scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, in conditiile art. 12, 14 si 28, dupa caz:
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                Obligatia                     |Art. 12 |Art. 14 |Art. 28 |
|crt.|                                              | Sume   | Sume   | Sume   |
|    |                                              | (lei)  | (lei)  | (lei)  |
|____|______________________________________________|________|________|________|
|    |Majorari de intarziere aferente contributiei  |        |        |        |
|    |de asigurari de sanatate - angajator          |        |        |        |
|____|______________________________________________|________|________|________|
|    |Majorari de intarziere aferente contributiei  |        |        |        |
|    |de asigurari de sanatate - asigurati          |        |        |        |
|____|______________________________________________|________|________|________|
|    |Penalitati de intarziere aferente contributiei|        |        |        |
|    |de asigurari de sanatate - angajator          |        |        |        |
|____|______________________________________________|________|________|________|
|    |Penalitati de intarziere aferente contributiei|        |        |        |
|    |de asigurari de sanatate - asigurati          |        |        |        |
|____|______________________________________________|________|________|________|
|    |TOTAL GENERAL                                 |        |        |        |
|____|______________________________________________|________|________|________|

    5. Majorarile calculate in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 pentru debitele esalonate la plata conform pct. 1 de mai sus, sunt in suma de ........................... lei.
    6. Garantia stabilita pentru perioada de esalonare/amanare este de ............... lei.

          Intocmit                                              Verificat,
    Nume, prenume, functia                                 (sef compartiment)
                                 Nume, prenume

    NOTA:
      Casele de asigurari de sanatate care primesc si analizeaza cererile de acordare a inlesnirilor la plata completeaza numai capitolele I si II si semneaza pentru intocmire;
      Organul competent care acorda inlesniri la plata verifica documentatia si modul de completare a capitolelor I si II si editeaza referatul in forma completa.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 132/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 132 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    My name is Bianca Colman . My c,r,y,p,t,o was stolen, which was an unfortunate thing for me. The situation started when I got an email at work alerting me to an attempted login from Indonesia on my wallet. The email directed me to a link where I could reset my password. My computer froze for several minutes after I clicked on the link. After rebooting, I saw that my wallet had been compromised and that all of my funds had been removed. However fortunately for me, thanks to LOST RECOVERY MASTERS, I was able to recover my stolen funds. You can also contact them if you require their services Contact info: Website (https ://lost recovery masters. com/ ) Email(Support @ lost recovery masters. com) or What s app +44(7537)-105921
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Stimați solicitanți de împrumut. Te afli în vreo dificultate financiară? Vrei să începi propria afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu unicul scop de a ajuta cei săraci și oamenii cu dificultăți financiare ale vieții. Dacă doriți să aplicați pentru un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma împrumutului necesară: Durata împrumutului: Numar de telefon mobil: Vă mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 132/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu