ORDIN Nr. 1545
din 17 decembrie 2008
pentru aprobarea Normelor
privind autorizarea punerii in functiune a subsistemelor structurale componente
ale sistemului de transport feroviar conventional din Romania
ACT EMIS DE:
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 4 din 5 ianuarie 2009
In temeiul prevederilor art. 3
alin. (2) lit. b) din anexa nr. 1 - Regulamentul de organizare şi funcţionare
al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română -ASFR la anexa nr. 1 -
Regulamentul de organizare al Autorităţii Feroviare Române -AFER la Hotărârea
Guvernului României nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea
Autorităţii Feroviare Române -AFER, cu modificările şi completările ulterioare,
ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului României nr. 367/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările
ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Normele privind autorizarea punerii
în funcţiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport
feroviar convenţional din România, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se aplică subsistemelor
structurale care sunt amplasate sau în funcţiune pe teritoriul României,
componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România,
conectat la sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean,
nou-construite, reînnoite sau modernizate în scopul autorizării punerii lor în
funcţiune, pentru realizarea interoperabilităţii cu sistemul de transport
feroviar convenţional transeuropean.
Art. 3. - Prezentul ordin nu se aplică subsistemelor
structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din
România, aflate în exploatare la data intrării în vigoare a prezentului ordin,
până la prima reînnoire sau modernizare a acestora, care modifică nivelul de
siguranţă al subsistemului.
Art. 4. - Operatorii economici care deţin,
administrează şi/sau exploatează subsisteme structurale sau elemente de
subsisteme structurale componente ale sistemului de transport feroviar
convenţional din România sunt obligaţi să solicite autorizarea de punere în
funcţiune a acestor subsisteme structurale, în cazul construirii, reînnoirii
sau modernizării acestora, când nivelul de siguranţă generală a subsistemului
respectiv poate fi afectat de lucrări.
Art. 5. -Autorizaţia de punere în funcţiune a
subsistemelor structurale atestă faptul că elementele subsistemului structural
nou-construite, reînnoite sau modernizate satisfac integral cerinţele esenţiale
generale, respectiv cerinţele esenţiale specifice subsistemului structural
autorizat, asigurându-se interoperabilitatea cu sistemul de transport feroviar
convenţional transeuropean.
Art. 6. - (1) Autoritatea responsabilă cu acordarea
autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale este
Autoritatea Feroviară Română -AFER prin Autoritatea de Siguranţă Feroviară
Română -ASFR.
(2) Acordarea autorizaţiei de punere în funcţiune a
subsistemelor structurale se va face numai după verificarea îndeplinirii integrale a cerinţelor
esenţiale generale şi a celor specifice subsistemului.
Art. 7. - (1) In cazul deciziei de neacordare a autorizaţiei
de punere în funcţiune a subsistemelor structurale, eventualele contestaţii se
depun la Autoritatea Feroviară Română -AFER în termen de 5 zile lucrătoare de
la primirea comunicării scrise şi se soluţionează în termen de 30 de zile
lucrătoare.
(2) In cazul în care contestatarul este nemulţumit de
soluţia dată de către Autoritatea Feroviară Română -AFER, se poate adresa
instanţelor de contencios administrativ, conform Legii contenciosului
administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 8. - Pe perioada de valabilitate a autorizaţiei
Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR va verifica prin acţiuni de
control şi inspecţie de stat modul cum sunt exploatate şi întreţinute
subsistemele structurale autorizate de punere în funcţiune.
Art. 9. - Toate autorizaţiile de punere în funcţiune a
subsistemelor structurale acordate sunt înregistrate de Autoritatea de
Siguranţă Feroviară Română - ASFR în Registrul de evidenţă al autorizaţiilor de
punere în funcţiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de
transport feroviar convenţional din România.
Art. 10. - Pentru prestaţiile efectuate de Autoritatea
Feroviară Română -AFER privind emiterea autorizaţiei, se vor percepe tarife
aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului
privind aprobarea tarifelor pentru prestaţiile de servicii specifice efectuate
de Autoritatea Feroviară Română -AFER nr. 137/2003, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 11. - (1) Se interzice exploatarea unui subsistem
structural nou-construit, reînnoit sau modernizat, care face parte din sistemul
de transport feroviar convenţional interoperabil din România, fără ca acesta să
fie autorizat de punere în funcţiune.
(2) Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage
după sine răspunderea juridică, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare.
Art. 12. - Autoritatea Feroviară Română - AFER,
Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR şi operatorii economici care
deţin, administrează şi/sau exploatează subsisteme structurale incluse în
sistemul de transport feroviar convenţional din România vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 13. - Prezentul ordin intră în vigoare în termen
de 30 de zile de la data publicării.
Art. 14. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi în Buletinul Autorităţii Feroviare Române - AFER.
p. Ministrul transporturilor,
Septimiu Buzaşu,
secretar de stat
ANEXĂ
NORME
privind autorizarea punerii în funcţiune a
subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme
se aplică următoarelor tipuri de subsisteme structurale componente ale
sistemului de transport feroviar convenţional din România conectat la sistemul
de transport feroviar convenţional transeuropean:
a) infrastructură;
b) energie;
c) comandă, control şi semnalizare;
d) material rulant.
(2) Prezentele norme nu se aplică subsistemelor
structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din
România, care sunt amplasate sau în funcţiune la data intrării în vigoare a
prezentului ordin, până la prima reînnoire sau modernizare a acestora, când
nivelul de siguranţă generală a subsistemului respectiv poate fi afectat de
lucrări.
(3) In cazul oricărui subsistem structural prezentele
norme se pot aplica şi pe tipuri de elemente distinct identificabile ale
acestora la momentul construirii, reînnoirii sau modernizării lor, când nivelul
de siguranţă generală a subsistemului respectiv poate fi afectat de lucrări.
Art. 2. - (1) Conform prezentelor norme, autorizarea
punerii în funcţiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de
transport feroviar convenţional din România se efectuează de Autoritatea
Feroviară Română - AFER, denumită în continuare AFER,
prin Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română
-ASFR, denumită în continuare ASFR, pe baza unui dosar de autorizare pus la
dispoziţie de operatorul economic.
(2) Prin analizarea de către ASFR a dosarului de
autorizare pus la dispoziţie de operatorul economic se urmăreşte verificarea
realizării compatibilităţii subsistemului structural respectiv cu sistemul de
transport feroviar convenţional transeuropean pentru realizarea interoperabilitătii.
(3) Operatorii economici care deţin, administrează
şi/sau exploatează subsisteme structurale componente ale sistemului de
transport feroviar convenţional din România sunt responsabili atât de
îndeplinirea condiţiilor pe care trebuie să le respecte acestea, cât şi de depunerea la ASFR a
dosarelor, în vederea obţinerii autorizaţiei de punere în funcţiune a
subsistemelor structurale.
Art. 3. -ASFR va lua toate
măsurile necesare pentru a se asigura că aceste subsisteme structurale pot fi
autorizate de punere în funcţiune numai dacă sunt proiectate, construite,
reînnoite sau modernizate, după caz, astfel încât să îndeplinească cerinţele
esenţiale de interoperabilitate cu sistemul de transport feroviar convenţional
transeuropean.
Art. 4. - (1) ASFR va verifica prin acţiuni de control
şi inspecţie de stat modul în care subsistemele structurale autorizate sunt
exploatate şi li se asigură mentenanţă, pe durata valabilităţii autorizaţiei,
conform reglementărilor specifice în vigoare.
(2) Pe întreaga durată de viaţă a subsistemelor
structurale autorizate de punere în funcţiune, asigurarea mentenanţei se
realizează prin planuri de mentenanţă, concepute ţinându-se cont şi de normele
tehnice obligatorii aplicabile în vigoare, astfel încât să se garanteze conformitatea
respectivelor subsisteme structurale cu cerinţele esenţiale care au stat la
baza autorizării, în urma lucrărilor de întreţinere şi în cursul exploatării
acestora.
CAPITOLUL II
Cerinţe esenţiale pentru subsistemele structurale
Art. 5. - (1) Responsabilitatea exploatării sigure a
unui subsistem structural din componenţa sistemului de transport feroviar
convenţional din România aparţine operatorilor economici care deţin,
administrează şi/sau exploatează subsistemul structural şi au obligaţia să pună
în aplicare toate măsurile necesare pentru ca subsistemul structural feroviar
şi interfeţele lui să satisfacă în permanenţă cerinţele esenţiale prevăzute în
specificaţiile tehnice de interoperabilitate, denumite în continuare STI, sau cu normele naţionale de
siguranţă, normativele, standardele naţionale ori cu alte reglementări tehnice
existente în lipsa STI.
(2) Cerinţele esenţiale generale care se aplică
subsistemelor structurale în vederea asigurării interoperabilitătii cu sistemul
de transport feroviar convenţional transeuropean sunt următoarele:
a) siguranţa circulaţiei trenurilor;
b) fiabilitate şi disponibilitate;
c) sănătate;
d) protecţia mediului;
e) compatibilitate tehnică.
(3) Cerinţele esenţiale specifice pentru fiecare
subsistem structural sunt:
a) infrastructură: securitate;
b) energie: securitate, protecţia mediului,
compatibilitate tehnică;
c) comandă, control şi semnalizare: siguranţa
circulaţiei trenurilor, compatibilitate tehnică;
d) material rulant: siguranţa circulaţiei trenurilor,
fiabilitate şi disponibilitate, compatibilitate tehnică.
CAPITOLUL III
Acordarea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale
Art. 6. -Autorizaţia de punere în funcţiune a
subsistemelor structurale se acordă de către ASFR pentru subsistemele
structurale precizate la art. 1 alin. (1) sau pentru tipuri de elemente
distinct identificabile, după cum urmează:
1. Infrastructură:
a) linii curente prevăzute pentru trafic mixt,
călători şi/sau marfă;
b) staţii (noduri) feroviare de călători şi/sau de
marfă, inclusiv terminale intermodale;
c) linii de racordare (conectare) între elementele de
mai sus;
d) alte componente cu caracteristici determinante ale
infrastructurii: aparate de cale, lucrări de artă
(poduri, tuneluri etc), infrastructura aferentă staţiilor (peroane, drumuri de
acces, inclusiv cele pentru persoanele cu handicap locomotor etc), echipamente
de securitate şi protecţie.
2. Energie:
a) sistemul de alimentare cu
energie electrică (25 kV/50Hz) pentru tracţiunea electrică a trenurilor,
inclusiv sistemul de telecomandă, telemecanică şi control al alimentării
sistemului;
b) liniile de contact şi dispozitivele de captare a
curentului.
3. Comandă, control şi semnalizare, respectiv
echipamente pentru comanda şi controlul deplasării vehiculelor feroviare
autorizate să circule pe reţea în condiţii de siguranţă şi securitate, de
tipul:
a) centralizări (electromecanice, electrodinamice,
electronice), ERTMS/ETCS, bloc de linie automat, bariere şi semnalizări
automate la trecerile la nivel cu calea ferată, echipamente pentru controlul
poziţiei trenului (circuite de cale, numărătoare de osii);
b) telecomunicaţii feroviare pentru comanda şi
controlul deplasării vehiculelor feroviare (telefonie, radiocomunicaţii,
GSM-R);
c) electroalimentări ale instalaţiilor feroviare de
siguranţă (redresori, invertori, grup electrogen, alimentare din linia de
contact).
4. Material rulant:
a) tipuri de vehicule feroviare (vehicule feroviare motoare şi remorcate de tipul locomotive electrice,
locomotive diesel, automotoare, rame electrice şi diesel, vagoane de călători,
vagoane de marfă, vagoane de încălzit trenul, vagoane-restaurant, vagoane-bar,
boghiuri pentru transpunere);
b) alte componente cu
caracteristici determinante ale materialului rulant: structura, sistemul de
comandă şi control al ansamblului de echipamente ale trenului, echipamentele de tracţiune şi de transformare a energiei,
de frânare, de cuplare, organele de rulare - boghiuri şi osii - suspensia,
uşile, interfeţele om-maşină, dispozitivele de securitate pasive sau active,
dispozitivele necesare pentru sănătatea pasagerilor şi a personalului de bord.
Art. 7. - Pentru acordarea autorizaţiei de punere în
funcţiune a subsistemelor structurale nou-construite, reînnoite sau
modernizate, componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din
România conectat la sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean,
operatorul economic solicitant trebuie să depună la ASFR un dosar de autorizare
care să conţină următoarele documente în limba română:
1. cerere pentru obţinerea autorizaţiei, din care să
rezulte:
a) denumirea operatorului economic care solicită
autorizaţia;
b) adresa la care operatorul economic îşi are sediul, codul poştal, telefon/fax;
c) codul unic de înregistrare la registrul comerţului;
d) datele de identificare ale subsistemului structural
sau ale elementelor componente pentru care se solicită autorizarea;
e) denumirea, numărul şi data emiterii actului care
dovedeşte calitatea de deţinător al subsistemului structural pentru care
solicită autorizarea;
f) tipul lucrării executate la subsistemul structural
respectiv (construire, reînnoire sau modernizare);
g) numele şi prenumele
persoanei împuternicite de operatorul economic în relaţia cu ASFR şi numerele
de telefon/fax la care aceasta poate fi contactată;
2. declaraţia de verificare „CE" a subsistemului
structural sau a unor părţi ale acestui subsistem structural, întocmită de
către operatorul economic, conform anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr.
850/2003 privind interoperabilitatea sistemului de transport feroviar
convenţional din România cu sistemul de transport feroviar convenţional
transeuropean, cu modificările şi completările ulterioare;
3. copii de pe rapoartele de audit întocmite de
organismul notificat selectat, cu ocazia supravegherii realizării subsistemului
structural;
4. documente justificative referitoare la aplicarea
STI, normelor naţionale de siguranţă, normativelor, standardelor naţionale sau
a altor reglementări tehnice existente în lipsa STI, care să cuprindă
următoarele:
a) descrierea subsistemului structural şi a soluţiei
tehnice constructive adoptate;
b) domeniul de aplicare (tehnic, geografic) al
subsistemului structural;
c) verificarea conformităţii cu cerinţele esenţiale
specifice subsistemului structural;
d) caracteristicile subsistemului structural;
e) parametrii de bază ai subsistemului structural;
f) interfeţele subsistemului
structural;
g) performanţele şi randamentul subsistemului
structural;
h) lista constituenţilor de interoperabilitate;
i) planul de mentenanţă al subsistemului structural;
5. certificatul de conformitate „CE" eliberat de
organismul notificat selectat;
6. dovada achitării
contravalorii tarifelor aferente prestaţiilor efectuate de AFER.
Art. 8. - După depunerea documentelor solicitate la
art. 7, ASFR va analiza în termen de 30 de zile lucrătoare datele furnizate şi
va decide, după caz.
Art. 9. - (1) Dacă se constată îndeplinirea cerinţelor
esenţiale de către subsistemul structural şi constituenţii acestuia de
interoperabilitate, ASFR va decide acordarea şi emiterea autorizaţiei de punere
în funcţiune a subsistemului structural.
(2) Autorizaţia de punere în funcţiune a subsistemului
structural va fi emisă în două exemplare, un exemplar pentru solicitant şi un
exemplar pentru ASFR.
(3) Autorizaţia de punere în funcţiune a subsistemului
structural va fi înmânată reprezentantului legal al solicitantului, sub
semnătură de primire, şi va fi înregistrată în Registrul de evidenţă a
autorizaţiilor de punere în funcţiune a subsistemelor structurale componente
ale sistemului de transport feroviar convenţional din România.
(4) Modelul-cadru al autorizaţiei de punere în
funcţiune pentru subsistemele structurale infrastructură, energie, comandă,
control şi semnalizare este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă
din prezentele norme.
(5) Modelul-cadru al autorizaţiei de punere în
funcţiune pentru subsistemul structural material rulant este prevăzut în anexa
nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme.
Art. 10. - Dacă ASFR constată că nu sunt îndeplinite în
totalitate cerinţele esenţiale de către subsistemul structural şi constituenţii
acestuia de interoperabilitate, va decide neacordarea autorizaţiei de punere în
funcţiune a subsistemului structural respectiv şi va notifica solicitantul.
CAPITOLUL IV
Valabilitatea şi reînnoirea autorizaţiei de punere
în funcţiune a
subsistemelor structurale
Art. 11. -Valabilitatea
autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale şi, după caz, a
componentelor acestora distinct identificabile se acordă pe perioada ciclului
de viaţă, în condiţiile în care nu se fac modificări ale elementelor
constructive, caracteristicilor şi/sau parametrilor de bază şi se respectă
prevederile din Planul de mentenanţă.
Art. 12. - (1) ASFR decide reînnoirea autorizaţiei de
punere în funcţiune a subsistemului structural în cazul în care operatorul
economic decide efectuarea unor lucrări la subsistemul structural autorizat
care îi modifică acestuia nivelul de siguranţă şi/sau parametrii de bază.
(2) Operatorul economic va înştiinţa ASFR şi
organismul notificat selectat despre aceste cazuri şi va solicita reînnoirea
autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural, conform art. 7.
(3) Reînnoirea autorizaţiei de punere în funcţiune a
subsistemului structural va fi consemnată în Registrul de evidenţă a
autorizaţiilor de punere în funcţiune a subsistemelor structurale componente
ale sistemului de transport feroviar convenţional din România.
CAPITOLUL V
Contestaţii
Art. 13. - (1) Eventualele contestaţii ale operatorilor
economici împotriva deciziilor de neacordare a autorizaţiei de punere în
funcţiune a subsistemelor structurale se depun la AFER în termen de 5 zile de
la comunicarea deciziei. Depăşirea termenului va fi considerată de AFER ca
acceptare a deciziei emise.
(2) Soluţionarea contestaţiilor se efectuează de către
AFER în termen de 30 de zile de la data depunerii
acestora. In cadrul aceluiaşi termen, decizia de
soluţionare a contestaţiei se notifică operatorului economic contestatar.
(3) In cazul în care contestatarul este nemulţumit de
soluţia dată de către AFER, se poate adresa instanţelor de contencios
administrativ, conform Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL VI
Eliberarea duplicatului autorizaţiei de punere în
funcţiune a subsistemului structural
Art. 14. - (1) In situaţia pierderii, deteriorării sau
distrugerii autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural,
ASFR poate elibera duplicate ale autorizaţiei, la solicitarea scrisă a
titularului.
(2) Titularul autorizaţiei de punere în funcţiune a
subsistemului structural va declara pierderea, deteriorarea sau distrugerea
autorizaţiei în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
(3) Titularul autorizaţiei de punere în funcţiune a
subsistemului structural va solicita în scris, la ASFR, eliberarea unui
duplicat al autorizaţiei, cu menţionarea cauzelor care au condus la această
situaţie şi cu prezentarea dovezii publicării în Monitorul Oficial al României,
Partea a IV-a.
(4) ASFR va înscrie pe duplicatul autorizaţiei de
punere în funcţiune a subsistemului structural menţiunea „(DUPLICAT)" şi
îl va elibera, sub semnătură, reprezentantului legal al solicitantului şi va
consemna în Registrul de evidenţă a autorizaţiilor de punere în funcţiune a
subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar
convenţional din România.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 15. - (1) Toate subsistemele structurale din
sistemul de transport feroviar convenţional din România, aflate în stadiu de
construire, reînnoire sau modernizare la momentul intrării în vigoare a
prezentului ordin, vor trebui să îndeplinească cerinţele esenţiale specifice
fiecărui subsistem structural până la data finalizării lucrărilor, în vederea
obţinerii autorizaţiei de punere în funcţiune.
(2) Operatorii economici care deţin, administrează
şi/sau exploatează aceste subsisteme structurale ori componente ale acestora,
aflate în curs de construire, reînnoire sau modernizare la momentul intrării în
vigoare a prezentului ordin, vor transmite la ASFR şi la Organismul Notificat
Feroviar Român - ONFR, în termen de maximum 90 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentului ordin, situaţia privind stadiul realizării lucrărilor şi
dosarele tehnice conţinînd documentele tehnice prevăzute în prezentele norme,
în vederea autorizării punerii în funcţiune a subsistemelor structurale în
cauză.
Art. 16. - Titularii autorizaţiilor de punere în
funcţiune a subsistemelor structurale nu sunt scutiţi de răspunderea ce le
revine cu privire la respectarea reglementărilor specifice în vigoare, a
planului de mentenanţă şi a cerinţelor esenţiale specifice subsistemelor
structurale respective, care au stat la baza acordării autorizaţiilor de punere
în funcţiune.
Art. 17. - Exploatarea de către operatorii economici a
subsistemelor structurale nou-construite, reînnoite sau modernizate componente
ale sistemului de transport feroviar convenţional din România, fără să deţină
autorizaţia de punere în funcţiune, se sancţionează conform legislaţiei în
vigoare.
ANEXA Nr. 1 la norme
ROMÂNIA
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
AUTORITATEA FEROVIARA ROMANA - AFER
AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ FEROVIARA ROMÂNĂ-ASFR
AUTORIZAŢIE
de punere în funcţiune a subsistemului structural
component al sistemului de transport feroviar convenţional din România
Seria APFSS nr....../......
In conformitate cu prevederile Legii nr. 55/2006, ale
Hotărârii Guvernului nr. 850/2003, cu modificările şi completările ulterioare, ale Normelor de aplicare a
Ordinului ministrului transporturilor nr............/........şi în baza documentelor din Dosarul de autorizare
nr.........., se autorizează de punere în funcţiune subsistemul
structural/element component: (denumirea s.s.) .................................
- (amplasarea s.s.) ....................................,
după executarea lucrărilor de: (construire, reînnoire
sau modernizare)............................, conform proiectului
nr....................
Subsistemul structural este înregistrat cu nr. de
inventar.....................ca mijloc fixîn gestiunea economică a operatorului economic: (denumirea operatorului economic)......................................................,
cu sediul în localitatea ......................, str............nr.......,
judeţul/sectorul .............., cod poştal .................,
telefon/fax............., înregistrat la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub
nr.................., cod unic de înregistrare ................, în calitate de
...........................al acestui subsistem
structural.
Prezenta autorizaţie este valabilă pe perioada ciclului
de viaţă, în condiţiile respectării cerinţelor care au stat la baza acordării.
Data
eliberării.......................................................
Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR
Directorul ASFR,
...........................................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila unităţii)
ANEXA Nr. 2 la norme
ROMÂNIA
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ - AFER
AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ FEROVIARĂ ROMÂNĂ-ASFR
AUTORIZAŢIE
de punere în funcţiune a subsistemului structural
component al sistemului de transport feroviar convenţional din România
SeriaAPFSS nr......./.......
In conformitate cu prevederile Legii nr. 55/2006, ale
Hotărârii Guvernului nr. 850/2003 cu modificările şi completările ulterioare, ale Normelor de aplicare a Ordinului
ministrului transporturilor nr............/........şi în baza documentelor din
Dosarul de autorizare
nr..........., se autorizează de punere în funcţiune, ca tip, subsistemul
structural: (denumirea
vehiculului) ..............................................., tip ......................., după executarea lucrărilor
de: (construire, reînnoire
sau modernizare)...................., conform proiectului
nr......................., de către operatorul economic: (denumirea operatorului economic)..................................................., cu sediul în
localitatea............, str..........nr. ...Judeţul/sectorul .................., cod
poştal.................., telefon/fax.........., înregistrat la Oficiul Naţional
al Registrului Comerţului sub nr............., cod unic
de înregistrare.................., în calitate de...........................al
acestui tip de subsistem structural.
Prezenta autorizaţie este valabilă pe perioada ciclului
de viaţă, în condiţiile respectării cerinţelor care au stat la baza acordării.
Data
eliberării........................................................
Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR
Directorul ASFR,
...........................................................................
(numele, prenumele, semnătura şi ştampila unităţii)
(Model-cadru)
(verso la anexele nr. 1 şi 2)
|
Posesorul autorizaţiei de
punere în funcţiune a subsistemului structural are următoarele obligaţii:
1. să anunţe Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română
-ASFR despre orice intenţie de modificare a datelor din documentele prezentate
la solicitarea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural;
2. să anunţe Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română
-ASFR despre orice schimbare a nivelului de siguranţă a subsistemului
structural pentru care a primit autorizaţie de punere în funcţiune, cu ocazia
efectuării unor lucrări planificate sau impuse de producerea unor accidente
feroviare ori calamităţi naturale care au afectat subsistemul structural;
3. să întreţină şi să menţină în stare de funcţionare
subsistemul structural pentru care a primit autorizaţia de punere în funcţiune,
conform normelor tehnice şi reglementărilor specifice în vigoare, precum şi
planului de mentenanţă;
4. să permită accesul în unităţile proprii al
personalului Autorităţii de Siguranţă Feroviară Române - ASFR pentru
exercitarea atribuţiilor de control şi inspecţie de stat şi să furnizeze, la
cerere, datele, informaţiile şi documentele necesare verificării modului de
întreţinere şi de exploatare a subsistemului structural şi de îndeplinire a
condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de punere în funcţiune
a subsistemului structural.
Deţinerea autorizaţiei de punere în funcţiune a
subsistemului structural nu scuteşte titularul acesteia de răspunderea ce îi
revine cu privire la respectarea reglementărilor specifice în vigoare
referitoare la proiectarea, construirea, reînnoirea sau modernizarea,
repararea, întreţinerea şi exploatarea acestui subsistem structural.