Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1609 din 27 martie 2007

pentru aprobarea instituirii schemelor de ajutor de minimis pentru actiunile de promovare a exportului privind participarea la targuri si expozitii internationale in strainatate, organizarea de misiuni economice si actiuni de promovare a exporturilor in strainatate si realizarea de studii de piata si pe produse, inclusiv pentru obiective complexe

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 249 din 13 aprilie 2007



Având în vedere Regulamentul Comisiei Europene nr.  1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeană la ajutorul de minimis,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului  Economiei şi Comerţului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei si comerţului  emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă instituirea schemelor de ajutor de minimis pentru acţiunile de promovare a exportului privind participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate, organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în străinătate şi realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe.

Art. 2. - Măsurile de sprijin care constituie ajutoare de minimis, formele concrete sub care vor fi acordate ajutoarele şi criteriile de eligibilitate avute în vedere la acordarea acestora sunt prevăzute în anexele nr. 1, 2 şi 3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Formularul de declaraţie pe propria răspundere a agentului economic beneficiar al ajutorului de minimis, referitoare la respectarea regulii privind cumulul ajutoarelor situate sub pragul de minimis, este prezentat în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi comerţului,

Varujan Vosganian

ANEXA Nr. 1

1.   Titlul schemei de ajutor: Participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate

Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită „Participarea la târguri şi expoziţii internaţionale în străinătate".

Art. 2. - Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul Comisiei Europene (CE) nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeană la ajutorul de minimis.

2.  Scopul schemei de ajutor

Art. 3. - Scopul prezentei scheme este de a susţine agenţii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe prin participarea la târguri şi expoziţii internaţionale.

3.  Obiectivele schemei

Art. 4. - Obiectivele schemei sunt:

-  promovarea exportului;

-  îmbunătăţirea structurii exportului;

-  îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.

4.  Necesitatea implementării schemei

Art. 5. - Implementarea schemei este necesară pentru promovarea exportului românesc şi îmbunătăţirea imaginii sectoarelor exportatoare.

5. Domeniul de aplicare

Art. 6. - Prezenta schemă se aplică pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii:

a)  sectorul transporturilor rutiere;

b)    activităţile legate de produse din pescuit şi acvacultura, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000;

c)   activităţile legate de producţia primară a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;

d)  ajutoarele acordate întreprinderilor, privind activităţi de procesare şi marketing al produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:

-   când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari sau puse pe piaţă de agenţii economici respectivi;

-   când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producătorilor primari (fermieri);

e)   ajutoarele în favoarea activităţilor legate de export către state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

f)  ajutoarele subordonate utilizării produselor naţionale în detrimentul celor importate;

g) ajutoarele acordate agenţilor economici care activează în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002.

6. Beneficiari ai ajutorului

Art. 7. - Pot beneficia de măsurile de ajutor de stat prevăzute în schemă agenţii economici, indiferent de forma juridică de organizare, care îndeplinesc următoarele condiţii:

•  sunt înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;

•  nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs până la data depunerii solicitării (fie din surse ale statului sau ale autorităţii locale, fie din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească echivalentul a 200.000 euro;

•   nu se află în procedura de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau în alte situaţii reglementate de lege;

•  la data depunerii cererii de înscriere de participare la târgul internaţional să nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;

•  nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmă este considerată ca fiind în dificultate în următoarele situaţii:

-   în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi mai mult de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau

-  în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte din asociaţi este ţinută responsabilă pentru datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau

-   pentru întreprinderile de orice formă juridică, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului;

•  nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;

•  au în obiectul de activitate operaţiuni de export şi livrări intracomunitare;

•  nomenclatorul de export corespunde cu profilul târgului la care se solicită participarea;

•  produsele sunt de concepţie şi/sau marcă proprie, de calitate şi cu valoare adăugată ridicată;

•  au rezultate pozitive privind eficienţa participării la târguri şi expoziţii cu sprijin de la bugetul de stat, în cazul prezenţei la astfel de acţiuni anterioare;

•  numărul de participări ale unui agent economic la târguri internaţionale cu sprijin de la bugetul de stat este de maximum 4 pe an. Un agent economic poate fi selectat pentru participarea la un număr mai mare de târguri internaţionale numai în cazul în care pentru târgul respectiv se înregistrează un număr redus de cereri de participare din partea agenţilor economici comparativ cu numărul de participanţi necesar pentru utilizarea integrală a spaţiului de expunere angajat;

•  respectarea de către solicitant a prevederilor Normelor privind principalele activităţi/acţiuni care vor fi realizate de societăţile comerciale participante la târguri şi expoziţii internaţionale finanţate parţial de la bugetul de stat, elaborate de Ministerul Economiei şi Comerţului, în cazul prezenţei acestuia la astfel de acţiuni în anii anteriori.

Art. 8. - Numărul maxim al agenţilor economici care beneficiază de sprijin prin prezenta schemă este de 1.000 pe an.

Art. 9. - Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează de către Ministerul Economiei şi Comerţului înainte de acordarea facilităţii. Ministerul Economiei şi Comerţului va asigura publicitatea, sub orice formă, a listei documentelor doveditoare a îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.

7.  Regula cumulului ajutoarelor

Art. 10. - Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacă cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.

Art. 11. - Ministerul Economiei şi Comerţului va acorda un ajutor de minimis doar după ce a verificat pe baza declaraţiei pe propria răspundere a agentului economic că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.

8.  Criterii de selecţie a târgurilor şi expoziţiilor internaţionale

Art. 12. - Selecţia şi evaluarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale se vor efectua de către Ministerul Economiei şi Comerţului în conformitate cu următoarele criterii:

a)   asigurarea expansiunii şi diversificării geografice a exportului românesc pe pieţe cu potenţial de import ridicat;

b)   promovarea produselor şi serviciilor cu valoare adăugată ridicată;

c)   importanţa târgurilor respective pe plan internaţional;

d)   performanţele obţinute de participanţii români la ediţiile anterioare ale târgurilor respective.

9.  Modalitatea de acordare a ajutoarelor

Art. 13. - Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în granturi care vor acoperi:

a)   50% din cheltuielile privind transportul extern, cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant de la fiecare expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice;

b)  100% din cheltuielile pentru: transportul, asigurarea şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalităţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfăşurării acţiunii promoţionale, elaborarea proiectului de execuţie a standului, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfăşurare a acţiunilor promoţionale, cheltuielile de reprezentare şi de protocol, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv ale unui reprezentant din partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, a căror perioadă de deplasare va fi stabilită prin caietul de sarcini al acţiunii, cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter economic general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile promoţionale, cheltuielile aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor naţionale, standurilor specializate pe produse şi miniexpoziţiilor, precum şi alte cheltuieli care se justifică a fi alocate pentru realizarea târgurilor  şi  expoziţiilor  internaţionale,  cu   aprobarea ordonatorului principal de credite.

Art. 14. - Cheltuielile de la art. 13 se efectuează de către Ministerul Economiei şi Comerţului prin Centrul Român pentru Promovarea Comerţului care realizează operaţiunile de încheiere şi derulare a contractelor de prestări de servicii pentru acţiunile de participare la târguri şi expoziţii internaţionale. Ajutorul menţionat la art. 13 lit. a) şi pentru transportul mostrelor şi exponatelor se acordă agentului economic după încheierea târgului internaţional sau expoziţiei internaţionale, pe bază de documente justificative, după aprobarea decontului final al acţiunii. Celelalte cheltuieli aferente participării la târguri şi expoziţii internaţionale se vor repartiza de către Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, după aprobarea decontului final al acţiunii pe fiecare agent economic, proporţional cu suprafaţa de expunere de care a beneficiat în cadrul pavilionului.

10.  Durata

Art. 15. - Prezenta schemă se va aplica în perioada 1 ianuarie 2007 - 31 decembrie 2013.

11.  Bugetul schemei

Art. 16. - Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 325.000.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintă astfel:

2007  -  30.000.000  lei;

2008  -  35.000.000  lei;

2009  -  40.000.000  lei;

2010  -  46.000.000  lei;

2011   - 52.000.000  lei;

2012  -  58.000.000  lei;

2013  -  64.000.000  lei.

Total = 325.000.000 lei

12.   Procedura de implementare a schemei de ajutor

Art. 17. - (1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13, agenţii economici trebuie să înainteze o cerere la Ministerul Economiei şi Comerţului. Ministerul Economiei şi Comerţului va analiza dacă agentul economic respectiv întruneşte condiţiile prevăzute în prezenta schemă de ajutor.

(2)   Ministerul Economiei şi Comerţului are obligaţia de a informa în scris agenţii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare. Agenţii economici beneficiari vor depune la furnizor o declaraţie scrisă pe propria răspundere, referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.

(3)  In cazul în care agentul economic nu este eligibil a primi o alocare specifică în cadrul schemei de ajutor, Ministerul Economiei şi Comerţului îl va notifica în acest sens.

13.    Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul prezentei scheme

Art. 18. - Centrul Român pentru Promovarea Comerţului va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.

Art. 19. - (1) Agenţii economici beneficiari de ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform acesteia,  a altor scheme de minimis sau altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.

(2) Agenţii economici beneficiari sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze o perioadă de 10 ani.

Art. 20. - Monitorizarea prezentei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei şi Comerţului.

Art. 21. - In acest scop, Ministerul Economiei şi Comerţului va avea următoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:

-  informarea agenţilor economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis în legătură cu acesta, calificare care a făcut ca ajutorul de stat să fie exceptat de la obligaţia de notificare;

-   obţinerea de la agenţii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis, primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica faptul că împreună cu noul ajutor ce va fi acordat nu se depăşeşte pragul de minimis al ajutorului.

Art. 22. - La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, Ministerul Economiei şi Comerţului împreună cu Centrul Român pentru Promovarea Comerţului vor furniza în termen de 30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidenţă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari.

14. Raportarea ajutoarelor acordate în cadrul schemei

Art. 23. - Ministerul Economiei şi Comerţului va monitoriza şi va raporta schema de minimis, conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat, emis de Consiliul Concurenţei.

Art. 24. - Pentru implementarea schemei, Centrul Român pentru Promovarea Comerţului are obligaţia de a transmite Ministerului Economiei şi Comerţului toate informaţiile necesare referitoare la schemă, astfel încât Ministerul Economiei şi Comerţului să poată transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la regulament.

Art. 25. - Raportările se transmit atât pe suport hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei.

Art. 26. - Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau că există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Centrului Român pentru Promovarea Comerţului şi Ministerului Economiei şi Comerţului.

 ANEXA Nr. 2

1.   Titlul schemei de ajutor: Organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare în străinătate

Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită „Organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare în străinătate".

Art. 2. - Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul Comisiei Europene (CE) nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeană la ajutorul de minimis.

2.  Scopul schemei de ajutor

Art. 3. - Scopul prezentei scheme este de a susţine agenţii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe prin participarea la misiuni economice şi acţiuni de promovare în străinătate.

3.  Obiectivele schemei

Art. 4. - Obiectivele schemei sunt:

-  promovarea exportului;

-  îmbunătăţirea structurii exportului;

-  îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.

4.  Necesitatea implementării schemei

Art. 5. - Implementarea schemei este necesară pentru promovarea exportului românesc şi îmbunătăţirea imaginii sectoarelor exportatoare.

5.  Domeniul de aplicare

Art. 6. - Prezenta schemă se aplică pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii:

a)  sectorul transporturilor rutiere;

b)    activităţile legate de produse din pescuit şi acvacultura, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000;

c)   activităţile legate de producţia primară a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;

d)  ajutoarele acordate întreprinderilor privind activităţi de procesare şi marketing al produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:

-   când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari sau puse pe piaţă de agenţii economici respectivi;

-   când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producătorilor primari (fermieri);

e)   ajutoarele în favoarea activităţilor legate de export către state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

f)  ajutoarele subordonate utilizării produselor naţionale în detrimentul celor importate;

g)  ajutoarele acordate agenţilor economici care activează în sectorul carbonifer, asa cum este definit în Regulamentul CE    nr. 1.407/2002.

6.  Beneficiari ai ajutorului

Art. 7. - Pot beneficia de măsurile de ajutor de stat prevăzute în schemă agenţii economici, indiferent de forma juridică de organizare, care îndeplinesc următoarele condiţii:

•  sunt înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;

•  nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs până la data depunerii solicitării (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşescă echivalentul a 200.000 euro;

•    nu se află în procedura de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau în alte situaţii reglementate de lege;

•  la data depunerii cererii de înscriere pentru participare la misiunea economică să nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;

•  nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmă este considerată ca fiind în dificultate în următoarele situaţii:

-   în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi mai mult de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau

-  în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte din asociaţi este ţinută responsabilă pentru datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau

-   pentru întreprinderile de orice formă juridică, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului;

•  nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;

•  au în obiectul de activitate operaţiuni de export şi livrări intracomunitare;

•   nomenclatorul de export corespunde cu domeniile prevăzute în tematica misiunii economice sau a acţiunii de promovare;

•  produsele sunt de concepţie şi/sau marcă proprie, de calitate şi cu valoare adăugată ridicată;

•  au rezultate pozitive privind eficienţa participării la astfel de acţiuni anterioare.

Art. 8. - Numărul maxim al agenţilor economici care beneficiază de sprijin prin această schemă este de 600 pe an.

Art. 9. - Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează de către Ministerul Economiei şi Comerţului înainte de acordarea facilităţii. Ministerul Economiei şi Comerţului va asigura publicitatea, sub orice formă, a listei documentelor doveditoare a îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.

7. Regula cumulului ajutoarelor

Art. 10. - Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacă cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.

Art. 11. - Ministerul Economiei şi Comerţului va acorda un ajutor de minimis doar după ce a verificat pe baza declaraţiei pe propria răspundere a agentului economic că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.

8.   Criterii de selecţie a misiunilor economice şi a acţiunilor de promovare în străinătate

Art. 12. - Selecţia misiunilor economice şi a acţiunilor de promovare în străinătate se va efectua de către Ministerul Economiei şi Comerţului în conformitate cu următoarele criterii:

a)   asigurarea expansiunii şi divesificării geografice a exportului românesc pe pieţe cu potenţial de import ridicat;

b)   promovarea produselor şi serviciilor cu valoare adăugată ridicată.

9.  Modalitatea de acordare a ajutoarelor

Art. 13. - Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în granturi care vor acoperi:

a)   50% din cheltuielile privind transportul extern, cazarea şi asigurarea medicală pentru un participant de la fiecare firmă, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice;

b)   100% din cheltuielile privind transportul în interiorul ţării de destinaţie pentru persoanele care participă la acţiunile respective, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv ale unui reprezentant din partea patronatului de ramură sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, cheltuielile pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotărilor necesare desfăşurării acestora, de exemplu, TV, video, retroproiector, computer şi altele asemenea, cheltuielile de reprezentare şi protocol, cheltuielile pentru elaborarea, transportul şi asigurarea materialelor de promovare şi de prezentare, de exemplu, cataloage, pliante, ecusoane şi altele asemenea, cheltuielile pentru transportul şi asigurarea mostrelor, cheltuielile pentru formalităţile vamale aferente materialelor de promovare şi de prezentare, precum şi mostrelor, cheltuielile pentru mediatizarea acţiunii pe plan local, cheltuielile aferente comisionului prevăzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a misiunii economice sau a acţiunii de promovare, precum şi din alte cheltuieli care se justifică a fi alocate pentru realizarea acţiunilor respective, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.

Art. 14. - Cheltuielile menţionate la art. 13 se efectuează de către Ministerul Economiei şi Comerţului prin Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, care realizează operaţiunile de încheiere şi derulare a contractelor de prestări de servicii pentru participarea la misiuni economice şi la acţiuni de promovare a exportului în străinătate. Ajutorul de stat prevăzut la art. 13 lit. a) se acordă agentului economic după încheierea misiunii economice sau a acţiunii de promovare a exportului în străinătate, pe bază de documente justificative, după aprobarea decontului final al acţiunii. Celelalte cheltuieli aferente participării la misiuni economice şi la acţiuni de promovare a exportului în străinătate se vor repartiza de către Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, după aprobarea decontului final al acţiunii, pe fiecare agent economic participant.

10.  Durata

Art. 15. - Prezenta schemă se va aplica în perioada 1 ianuarie 2007-31 decembrie 2013.

11.  Bugetul schemei

Art. 16. - Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 49.400.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintă astfel:

2007  -    4.300.000 lei;

2008  -    5.100.000 lei;

2009  -    6.000.000 lei;

2010  -    7.000.000 lei;

2011   -    8.000.000 lei;

2012   -    9.000.000 lei;

2013  -   10.000.000 lei;

TOTAL = 49.400.000 lei

12.  Procedura de implementare a schemei

Art. 17. - (1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13 agenţii economici trebuie să înainteze o cerere la Ministerul Economiei şi Comerţului. Ministerul Economiei şi Comerţului va analiza dacă agentul economic respectiv întruneşte condiţiile prevăzute în prezenta schemă de ajutor.

(2)   Ministerul Economiei şi Comerţului are obligaţia de a informa în scris agenţii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare. Agenţii economici beneficiari vor depune la furnizor o declaraţie scrisă pe propria răspundere referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.

(3)  In cazul în care agentul economic nu este eligibil a primi o alocare specifică în cadrul schemei de ajutor, Ministerul Economiei şi Comerţului îl va notifica în acest sens.

13.    Monitorizarea ajutoarelor acordate în cadrul prezentei scheme

Art. 18. - Centrul Român pentru Promovarea Comerţului va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, a originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.

Art. 19. - (1) Agenţii economici beneficiari de ajutor în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.

(2) Agenţii economici beneficiari sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze pentru o perioadă de 10 ani.

Art. 20. - Monitorizarea prezentei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei şi Comerţului.

Art. 21. - In acest scop, Ministerul Economiei şi Comerţului va avea următoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:

-  informarea agenţilor economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis în legătură cu acesta, calificare care a făcut ca ajutorul de stat să fie exceptat de la obligaţia de notificare;

-   obţinerea de la agenţii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica ca împreună cu noul ajutor ce va fi acordat să nu se depăşească pragul de minimis al ajutorului.

Art. 22. - La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, Ministerul  Economiei şi Comerţului împreună cu Centrul

Român pentru Promovarea Comerţului vor furniza în termen de 30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru a aprecia dacă au fost respectate condiţiile impuse de legislaţia incidenţă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari.

14. Raportarea ajutoarelor acordate în cadrul schemei

Art. 23. - Ministerul Economiei şi Comerţului va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei.

Art. 24. - Pentru implementarea schemei, Centrul Român pentru Promovarea Comerţului are obligaţia de a transmite Ministerului Economiei şi Comerţului toate informaţiile necesare referitoare la schemă, astfel încât Ministerul Economiei şi Comerţului să poată transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la regulament.

Art. 25. - Raportările se transmit atât pe suport de hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei.

Art. 26. - Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau că există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţiile suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi a informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Centrului Român pentru Promovarea Comerţului şi Ministerului Economiei şi Comerţului.

ANEXA Nr. 3

1.  Titlul schemei de ajutor de stat: Realizarea de studii piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe

Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis, denumită „Realizarea de studii piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe".

Art. 2. - Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate de Regulamentul Comisiei Europene (CE) nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeană la ajutorul de minimis.

2.  Scopul schemei de ajutor de stat

Art. 3. - Scopul prezentei scheme este de a susţine agenţii economici în promovarea ofertei de export pe pieţele externe.

3.  Obiectivele schemei

Art. 4. - Obiectivele schemei sunt:

-  promovarea exportului;

-  îmbunătăţirea structurii exportului;

-  îmbunătăţirea accesului produselor şi serviciilor româneşti pe pieţele externe.

4.  Necesitatea implementării schemei

Art. 5. - Implementarea schemei este necesară pentru promovarea exportului românesc.

5.  Domeniul de aplicare

Art. 6. - Prezenta schemă se aplică pentru promovarea exportului din toate domeniile, cu următoarele excepţii:

a)  sectorul transporturilor rutiere;

b)  activităţile legate de produse din pescuit şi acvacultura, acoperite de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000;

c)   activităţile legate de producţia primară a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;

d)   ajutoarele acordate întreprinderilor privind activităţi de procesare şi marketing al produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:

-   când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii produselor de acest tip cumpărate de la producătorii primari ori puse pe piaţă de agenţii economici respectivi;

-   când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producătorilor primari (fermieri);

e)   ajutoarele în favoarea activităţilor legate de export către state terţe sau state membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

f)  ajutoarele subordonate utilizării produselor naţionale în detrimentul celor importate;

g)  ajutoarele acordate agenţilor economici care activează în sectorul carbonier, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1407/2002.

6. Beneficiari ai ajutorului

Art. 7. - Pot beneficia de măsurile de ajutor prevăzute în schemă agenţii economici, indiferent de forma juridică de organizare, afiliaţi la un patronat de ramură sau o asociaţie profesională care cofinanţează studiul de piaţă, care îndeplinesc următoarele condiţii:

•  sunt înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea în România;

•  nu au beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs până la data depunerii solicitării (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare) de ajutor de minimis care, cumulat, să depăşească echivalentul a 200.000 euro;

•    nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau în alte situaţii reglementate de lege;

•  la data depunerii cererii de înscriere pentru realizarea de studii să nu înregistreze debite la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale sau provenind din neplata contribuţiilor de asigurări sociale, a contribuţiilor de asigurări pentru şomaj, a contribuţiei de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de sănătate;

•  nu sunt consideraţi firme în dificultate. O firmă este considerată ca fiind în dificultate în următoarele situaţii:

-   în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi mai mult de un sfert din capital s-a pierdut în ultimele 12 luni; sau

-   în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte dintre asociaţi sunt ţinuţi responsabili pentru datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu şi mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în cursul ultimelor 12 luni; sau

-   pentru întreprinderile de orice formă juridică, când respectiva întreprindere întruneşte condiţiile pentru a fi supusă unei proceduri prevăzute de legislaţia privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului;

•  nu sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată;

•  au prevăzut în obiectul de activitate operaţiuni de export şi livrări intracomunitare.

Art. 8. - Numărul maxim al agenţilor economici care beneficiază de sprijin prin această schemă este de 300 pe an.

Art. 9. - Verificarea condiţiilor prevăzute mai sus se realizează de către Ministerul Economiei şi Comerţului înainte de acordarea facilităţii. Ministerul Economiei şi Comerţului va asigura publicitatea, sub orice formă, listei documentelor doveditoare a îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.

7.  Regula cumulului ajutoarelor

Art. 10. - Ajutorul de minimis se va cumula cu alte ajutoare de stat primite pentru aceleaşi costuri eligibile. Dacă cumularea acestor ajutoare conduce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană, ajutorul de minimis nu poate fi acordat.

Art. 11. - Ministerul Economiei şi Comerţului va acorda un ajutor de minimis doar după ce a verificat pe baza declaraţiei pe propria răspundere a agentului economic că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.

8. Criterii de selecţie a studiului de piaţă sau pe produs

Art. 12. - Selecţia studiului de piaţă sau pe produs se va efectua de către Ministerul Economiei şi Comerţului în conformitate cu următoarele criterii:

-  existenţa potenţialului de absorbţie a pieţei respective pentru produsele româneşti;

-   capacitatea beneficiarului de a susţine financiar realizarea studiului.

9.  Modalitatea de acordare a ajutoarelor

Art. 13. - Ajutoarele acordate în cadrul prezentei scheme constau în granturi care acoperă 50% din cheltuielile privind realizarea studiului de piaţă sau pe produs.

Art. 14. - Decontarea cheltuielilor pentru realizarea de studii de piaţă şi pe produs, inclusiv pentru obiective complexe, se face de către Ministerul Economiei şi Comerţului în proporţie de 50% din cheltuielile totale, în contul prestatorului de servicii, în baza următoarelor documente:

a)   contractul pentru realizarea studiului, încheiat între Ministerul Economiei şi Comerţului, patronatul de ramură sau asociaţia profesională, în calitate de beneficiar, şi prestatorul de servicii;

b)  procesul-verbal încheiat între beneficiar şi prestatorul de servicii privind recepţia şi acceptarea studiului;

c)   copia ordinului de plată emis de beneficiar către prestatorul de servicii pentru plata cotei sale de 50% din valoarea studiului;

10.  Durata

Art. 15. - Prezenta schemă se va aplica în perioada 1 ianuarie 2007-31 decembrie 2013.

11.  Bugetul schemei

Art. 16. - Valoarea totală a ajutoarelor care vor fi acordate în cadrul schemei, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 850.000 lei. Defalcarea pe ani a sumelor acordate se prezintă astfel:

2007  -   70.000  lei;

2008  -   80.000  lei;

2009  -  100.000  lei;

2010  -  100.000  lei;

2011  -  100.000  lei;

2012  -  200.000  lei;

2013  -  200.000  lei.

Total =  850.000 lei

12.  Procedura de implementare a schemei

Art. 17. - (1) Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute la art. 13 patronatul de ramură sau asociaţia profesională trebuie să înainteze o cerere la Ministerul Economiei şi Comerţului, însoţită de lista agenţilor economici beneficiari ai studiului. Ministerul Economiei şi Comerţului va analiza dacă agenţii economici respectivi întrunesc condiţiile prevăzute în prezenta schemă de ajutor.

(2)   Ministerul Economiei şi Comerţului are obligaţia de a informa în scris agenţii economici cu privire la pragul maxim al ajutorului şi cu privire la caracterul de minimis al acestuia, făcând referire explicită la prevederile comunitare în vigoare. Agenţii economici beneficiari vor depune la Ministerul Economiei şi Comerţului o declaraţie scrisă pe propria răspundere referitoare la alte ajutoare de minimis primite pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs.

(3)  In cazul în care agentul economic nu este eligibil pentru a primi o alocare specifică în cadrul schemei de ajutor, Ministerul Economiei şi Comerţului îl va notifica în acest sens.

13.  Monitorizarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul prezentei scheme

Art. 18. - Ministerul Economiei şi Comerţului va realiza şi va menţine o evidenţă a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme, astfel încât să fie posibilă identificarea valorii, momentului acordării, modalităţii de acordare, a originii, duratei şi metodei de calcul al ajutoarelor acordate. Această evidenţă trebuie păstrată timp de 10 ani de la data ultimei alocări în cadrul schemei.

Art. 19. - (1) Agenţii economici beneficiari de ajutor de stat în cadrul prezentei scheme vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis sau a altor ajutoare de stat, din care să reiasă suma totală a ajutoarelor de minimis primite, defalcate pe ani, pe furnizori, pe obiective, informaţii privind forma ajutoarelor (de minimis, scheme de ajutor de stat, ajutoare individuale), precum şi baza legală prin care acestea au fost acordate.

(2) Agenţii economici beneficiari sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică prevăzută la alin. (1) şi să o păstreze pentru o perioadă de 10 ani.

Art. 20. - Monitorizarea prezentei scheme de ajutor revine Ministerului Economiei şi Comerţului.

Art. 21. - In acest scop, Ministerul Economiei şi Comerţului va avea următoarele atribuţii în ceea ce priveşte monitorizarea schemei:

-  informarea agenţilor economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis în legătură cu acesta, calificare care a făcut ca ajutorul de stat să fie exceptat de la obligaţia de notificare;

-   obţinerea de la agenţii economici beneficiari ai ajutorului sub pragul de minimis a unei declaraţii scrise privind totalul cumulat al ajutoarelor situate sub pragul de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali şi în anul respectiv, pentru a putea verifica ca împreună cu noul ajutor de stat ce va fi acordat să nu depăşească pragul minim al ajutorului de stat.

Art. 22. - La solicitarea scrisă a Comisiei Europene, Ministerul Economiei şi Comerţului va furniza în termen de 30 de zile lucrătoare sau în termenul stabilit de solicitare toate datele pe care Comisia Europeană le consideră necesare  pentru   a  aprecia  dacă  au  fost  respectate condiţiile impuse de legislaţia incidenţă, în special suma totală a ajutorului de minimis primit de beneficiari.

14. Raportarea ajutoarelor de stat acordate în cadrul schemei

Art. 23. - Ministerul Economiei şi Comerţului va monitoriza şi va raporta schema de minimis conform prevederilor Regulamentului privind monitorizarea ajutoarelor de stat emis de Consiliul Concurenţei.

Art. 24. - Pentru implementarea schemei, Ministerul Economiei şi Comerţului are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, până la data de 31 martie a fiecărui an următor anului de implementare a schemei, formularele completate în conformitate cu anexele la regulament.

Art. 25. - Raportările se transmit atât pe suport de hârtie, cât şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care să permită utilizarea şi procesarea datelor de către Consiliul Concurenţei.

Art. 26. - Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau că există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare. Informaţii suplimentare vor fi transmise în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării din partea Consiliului Concurenţei. Răspunderea pentru realizarea şi corectitudinea datelor şi a informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare revine Ministerului Economiei şi Comerţului.

ANEXA Nr. 4

DECLARAŢIE

Subsemnatul/Subsemnata ...................................................................................................................., posesor/posesoare al/a C.I./B.I..................., domiciliat/domiciliată în ....................................................................................................................................., în calitate de reprezentant legal al Societăţii Comerciale ......................................................................................................................  - S.A./S.R.L., declar pe propria răspundere că Societatea Comercială ............................................. - S.A./S.R.L. a beneficiat/nu a beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs de ajutor de stat (din surse ale statului, ale autorităţilor locale şi/sau din surse comunitare) şi/sau de ajutor de minimis, care, cumulate, să conducă la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul intensităţii fixat în conformitate cu prevederile Regulamentului privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană.

De asemenea, declar pe propria răspundere că suma totală a ajutoarelor de minimis primite de Societatea Comercială .......................................................... - S.A./S.R.L.   în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs (din surse ale statului, ale autorităţilor locale şi/sau din surse comunitare) nu depăşeşte pragul de 200.000 euro.

Menţionez că până în prezent Societatea Comercială ..........................................................  - S.A./S.R.L. a beneficiat de ajutoare de stat în valoare de .......................................... lei, conform schemei de exceptare ..........................., schemei de minimis ................................. etc.

Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.

Data întocmirii ............................................................

Semnătura ...................................................................

Ştampila


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1609/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1609 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu