ORDIN Nr. 214
din 9 septembrie 2009
pentru aprobarea Normelor
proprii de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii
asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate
pentru anul 2009, adaptate la specificul organizarii asistentei medicale în
reteaua sanitara a ministerelor si institutiilor din domeniul apararii, ordinii
publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti, aplicabile în
relatiile contractuale dintre Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si furnizorii de
servicii medicale si medicamente care apartin acestei retele
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 819 din 27 noiembrie 2009
Pentru aplicarea art. 51 alin. (1) din
Ordonanţa Guvernului nr. 56/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 458/2001, şi a art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr.
1.714/2008 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării
asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate
pentru anul 2009, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, al art. 33 alin. (1) din Legea nr.
346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale,
cu modificările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008, cu modificările ulterioare, al art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei şi
Libertăţilor Cetăţeneşti, cu modificările şi completările ulterioare, al art.
23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea
Serviciului Român de Informaţii, cu modificările şi completările ulterioare, al
art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului
de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare, al
art. 7 alin. (3) din Legea nr. 1/1998 privind organizarea şi funcţionarea
Serviciului de Informaţii Externe, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi al art. 8 alin. (3) din Legea nr. 191/1998 privind organizarea
şi funcţionarea Serviciului de Protecţie şi Pază, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul sănătăţii, interimar, viceprim-ministrul,
ministrul administraţiei şi internelor, directorul Serviciului Român de
Informaţii, directorul Serviciului de Informaţii Externe, ministrul apărării
naţionale, ministrul justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti, directorul
Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi directorul Serviciului de Protecţie
şi Pază emit prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Se aprobă Normele proprii de aplicare a
Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, adaptate la
specificul organizării asistenţei medicale în reţeaua sanitară a ministerelor
şi instituţiilor din domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale
şi autorităţii judecătoreşti, aplicabile în relaţiile contractuale dintre Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente
care aparţin acestei reţele, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
(2) Relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti şi furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive
medicale se vor derula în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale
în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobate
prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate nr. 416/428/2009, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 210 şi 210 bis din 1 aprilie 2009, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sănătăţii, interimar,
Cristian-Anton Irimie,
secretar de stat
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
Directorul Serviciului Român de Informaţii,
George Cristian Maior
Directorul Serviciului de Informaţii Externe,
Mihai-Răzvan Ungureanu
Ministrul apărării naţionale,
Mihai Stănisoară
p. Ministrul justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti,
Octavian-Virgiliu Ojog,
secretar de stat
Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş
Directorul Serviciului de Protecţie şi Pază,
Lucian-Silvan Pahonţu
ANEXA
NORME PROPRII
de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile
acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate pentru anul 2009, adaptate la specificul organizării asistenţei
medicale în reţeaua sanitară a ministerelor şi instituţiilor din domeniul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti,
aplicabile în relaţiile contractuale dintre Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti şi
furnizorii de servicii medicale şi medicamente care aparţin acestei reţele
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme stabilesc reguli de
aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale
în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.714/2008, cu modificările şi completările
ulterioare, denumit în continuare contract-cadru, adaptate la specificul
organizării asistenţei medicale în reţelele sanitare proprii din domeniul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
(2) Prevederile prezentelor norme, în măsura în care nu
dispun altfel, se completează cu dispoziţiile Normelor metodologice de aplicare
a contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobate prin
Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate nr. 416/428/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - Furnizorii de servicii medicale din reţelele
sanitare aparţinând sistemului apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale
şi autorităţii judecătoreşti sunt cei prevăzuţi la art. 5 din Ordonanţa
Guvernului nr. 56/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr.
458/2001
Art. 3. - Atribuţiile ce revin, potrivit normelor
legale în vigoare, direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti în domeniul asistenţei medicale în sistemul asigurărilor sociale de
sănătate sunt exercitate de către direcţiile medicale sau structurile similare
organizate conform titlului I „Sănătatea publică" din Legea nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările
ulterioare, din ministerele şi instituţiile centrale cu reţea sanitară proprie.
Art. 4. - (1) In vederea încheierii contractului,
furnizorii de servicii medicale din reţeaua apărării, ordinii publice,
siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti vor prezenta documentele
prevăzute în contractul-cadru. Certificatului de înregistrare în registrul unic
al cabinetelor medicale îi este asimilat actul de înfiinţare a furnizorilor de
servicii medicale.
(2) La încheierea contractului de furnizare de
medicamente, furnizorii din reţeaua apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti vor prezenta documentele prevăzute în
cap. III din contractul-cadru referitor la acordarea medicamentelor cu şi fără
contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu, cu excepţia certificatului de
înmatriculare la registrul comerţului.
(3) Prin act de înfiinţare a furnizorului se
înţelege inclusiv ordinele legale de înfiinţare emise de ministerele şi
instituţiile din sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi
autorităţii judecătoreşti.
Art. 5. - (1) Toate documentele care stau la baza
încheierii contractelor şi decontării serviciilor medicale şi medicamentelor şi
care conţin informaţii clasificate potrivit legii, datorită specificului
instituţiei respective, se certifică prin semnătura reprezentanţilor legali ai
furnizorilor, care vor răspunde de exactitatea şi realitatea datelor transmise
şi/sau raportate.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se prezintă
spre verificare de către reprezentanţii legali ai furnizorilor, la sediul
acestora, numai persoanelor nominalizate, potrivit specialităţilor şi
competenţelor, de către Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, agreate de
instituţiile cu legi specifice de organizare şi funcţionare din a căror
structură fac parte respectivii furnizori. Fac excepţie de la activitatea de
agreare persoanele din cadrul compartimentului de control al Casei Asigurărilor
de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti pe timpul misiunii.
(3) Persoanele cu drept de control aparţinând Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti, prevăzute la alin. (2), vor avea acces la
informaţiile clasificate potrivit legii, în condiţiile şi prin respectarea
procedurilor prevăzute de lege.
(4) Aceste documente sunt acte justificative care
susţin plăţile efectuate, se arhivează şi se păstrează la sediul furnizorului
pe toată durata prevăzută de Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată.
Art. 6. - (1) Asiguraţii care plătesc contribuţia
pentru asigurările sociale de sănătate, indiferent de casa de asigurări de
sănătate unde aceştia sunt luaţi în evidenţă, precum şi cei din categoriile de
persoane prevăzute la art. 213 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, care solicită servicii medicale furnizate în sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti,
vor face dovada calităţii lor potrivit reglementărilor legale în vigoare.
(2) Pentru asiguraţii care, potrivit legii, au regim de
confidenţialitate, precum şi pentru persoanele private de libertate, evidenţa
acestora la Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti se ţine numeric. Dovada
calităţii de asigurat pentru aceste categorii de persoane se face pe baza
adeverinţelor eliberate de către instituţiile care le au în evidenţă.
(3) Pentru categoriile de asiguraţi care execută o
pedeapsă privativă de libertate (arestaţi, reţinuţi şi condamnaţi), în scopul
evitării dublei plăţi, instituţiile în evidenţa cărora se află acestea vor informa
casele judeţene de asigurări de sănătate şi a municipiului Bucureşti, în raza
cărora aveau domiciliul aceste persoane, precum şi Casa Asigurărilor de
Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului despre
starea de fapt a acestora.
CAPITOLUL II
Asistenţa medicală primară
SECŢIUNEA 1
Modalităţi de contractare
Art. 7. - Pentru cabinetele medicale de
unitate/infirmerii contractul de furnizare de servicii medicale în asistenţa
medicală primară se încheie între spitalul militar, spitalul penitenciar sau
alte unităţi sanitare care coordonează activităţile medicale din aceste
cabinete şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, conform reglementărilor
specifice.
Art. 8. - Pentru cabinetele medicale aflate în
structura centrelor medicale judeţene şi ale municipiului Bucureşti, contractul
de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară se încheie de
reprezentantul legal al centrului medical şi Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 9. - Contractul de furnizare de servicii medicale
în asistenţa medicală primară pentru cabinetele medicale aflate în
structura/coordonarea centrelor medicale de diagnostic şi tratament sau a altor
unităţi sanitare similare se încheie de reprezentantul legal al acestora şi
Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale
şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 10. - Contractul de furnizare de servicii medicale
în asistenţa medicală primară pentru cabinetele medicale aflate în structura
spitalelor din reţelele sanitare aparţinând ministerelor şi instituţiilor din
domeniul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti se încheie de reprezentantul legal al acestor spitale şi Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 11. - Numărul minim de asiguraţi şi persoane
beneficiare ale pachetului minimal de servicii medicale înscrise pe listele
medicilor de familie care îşi desfăşoară activitatea în cabinetele medicale ce
funcţionează în structura sau în coordonarea unor unităţi sanitare aparţinând
ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitară proprie se stabileşte
de către direcţiile medicale sau structurile similare din ministerele şi
instituţiile din sistemul naţional de apărare în funcţie de organizarea,
funcţionarea şi necesarul de servicii medicale.
Art. 12. - (1) Listele ce cuprind asiguraţii aflaţi în
evidenţa Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, pe baza cărora se încheie contractele
de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală primară, se întocmesc
cu respectarea specificului ministerelor şi instituţiilor din domeniul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.
(2) Pentru cabinetele medicale de unitate/infirmerii
se vor întocmi liste nominale cu elevi şi studenţi militari, care se certifică
de către comandantul unităţii şi de către reprezentantul legal al unităţii
sanitare în coordonarea căreia se află cabinetul medical.
(3) Medicii din cabinetele medicale de
unitate/infirmerii pot înscrie pe listele nominale cadre militare în
activitate, funcţionari publici cu statut special, personal civil, membrii de
familie ai acestora, pensionari militari şi membrii de familie ai acestora,
care au optat pentru medicii de familie respectivi, precum şi alte categorii de
persoane, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(4) Medicul din cabinetul medical de
unitate/infirmerie are obligaţia să anunţe în scris, în termen de 15 zile, casa
de asigurări de sănătate judeţeană, a municipiului Bucureşti sau a Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, după caz, în a cărei evidenţă se
află asiguratul, includerea acestuia pe lista sa.
Art. 13. - Listele nominale cuprinzând asiguraţii,
precum şi formularele de raportare vor fi întocmite conform modelelor comunicate
de Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, atât pe hârtie, cât şi pe suport
magnetic, şi vor fi semnate şi parafate de medic sau de şeful secţiei medicale,
precum şi de către reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale.
SECŢIUNEA a 2-a
Modalităţi de plată
Art. 14. - (1) Contribuţia la asigurările sociale de
sănătate pentru persoanele private de libertate se virează lunar de către
ordonatorul de credite, iar declaraţia pentru contribuţia la Fondul naţional
unic de asigurări sociale de sănătate, împreună cu fotocopiile documentelor de
plată şi extrasul de cont bancar vizat de trezorerie vor fi transmise Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti.
(2) Pentru cabinetele medicale în care se acordă
asistenţă medicală persoanelor private de libertate, decontarea activităţii de
asistenţă medicală primară se face pe baza raportării, conform metodologiei
stabilite de comun acord de ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară
proprie şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 15. - Plata furnizorilor de servicii medicale
pentru asistenţa medicală acordată pentru persoanele private de libertate se
efectuează pe baza raportărilor, după următoarele formule, adaptate
formularelor de raportare stabilite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate:
Total număr persoane private de libertate în
fiecare zi a lunii
Număr de zile calendaristice ale lunii
respective
|
=
|
Număr mediu de persoane private de libertate din luna
respectivă
|
Număr mediu de persoane private de libertate pe
lună x 10
12
|
=
|
Număr de puncte neajustate pe lună
|
Numărul iniţial de persoane private de libertate se va
stipula în contract şi va fi cel existent la data de 1 ianuarie 2009.
Prin persoane private de libertate se înţelege
reţinuţi şi arestaţi preventiv şi persoane care execută o pedeapsă privativă de
libertate.
Art. 16. - Pentru perioada de absenţă motivată a
medicului care acordă asistenţă medicală primară ministerele şi instituţiile în
a căror subordine se află acesta organizează preluarea activităţii medicale de
către un alt medic cu licenţă de înlocuire şi comunică despre aceasta Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti. Se consideră absenţă motivată următoarele situaţii:
concedii de odihnă, concedii medicale, concedii fără plată, concedii pentru
creşterea copilului, permisii pentru cadrele militare în activitate, citaţii de
la organele judecătoreşti sau de la alte organe care au dreptul, potrivit
legii, de a solicita prezenţa la instituţiile respective şi misiunile ordonate.
Art. 17. - Direcţiile medicale sau alte structuri
similare acestora din cadrul ministerelor şi instituţiilor din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti vor
pune la dispoziţie Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice,
Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti liste cuprinzând medicii cu
licenţă de înlocuire, fără obligaţii contractuale, cum este şi cazul medicilor
militari pensionari sau disponibilizaţi, care pot prelua activitatea în
condiţiile legii.
Art. 18. - Schimbarea medicilor de familie din
cabinetele medicale de unitate/infirmerii din centrele medicale judeţene şi ale
municipiului Bucureşti şi cele aflate în structura/coordonarea centrelor
medicale de diagnostic şi tratament, respectiv a spitalelor din reţelele
sanitare aparţinând ministerelor si instituţiilor din domeniul apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti se face, în
condiţiile legii, numai cu informarea reprezentantului legal al furnizorului şi
al Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 19. - (1) Lista cuprinzând cabinetele medicale şi
condiţiile specifice sistemului în care se acordă asistenţă medicală primară la
care se aplică majorări se stabileşte anual de direcţiile medicale sau de alte
structuri similare din ministerele şi instituţiile din domeniul apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti în cadrul
reţelelor sanitare proprii împreună cu Casa Asigurărilor de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti,
cu referate justificative bine întemeiate şi în limita fondului aprobat
(cabinete aresturi, cabinete penitenciare, zone izolate etc.)
(2) Criteriile de stabilire a cabinetelor medicale la
care se pot aplica majorări vor fi înaintate de direcţiile medicale sau de alte
structuri similare din ministerele şi instituţiile din domeniul apărării,
ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti spre avizare
Ministerului Sănătăţii.
CAPITOLUL III
Modul de prescriere, eliberare şi decontare a
medicamentelor cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu
Art. 20. - Asistenţa cu medicamente în tratamentul
ambulatoriu se asigură de farmaciile autorizate şi evaluate conform
prevederilor legale în vigoare, inclusiv de farmaciile care funcţionează în
structura unităţilor sanitare din sistemul de apărare, ordine publică,
siguranţă naţională şi autoritate judecătorească.
Art. 21. - Decontarea contravalorii medicamentelor
eliberate de farmaciile din structura apărării, ordinii publice, siguranţei
naţionale şi autorităţii judecătoreşti se efectuează în termen de până la 180
de zile calendaristice de la data validării facturii de către farmacie la Casa
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti. Decontarea contravalorii medicamentelor care se eliberează
pacienţilor incluşi în programele naţionale de sănătate cu scop curativ se face
în termen de până la 90 de zile calendaristice de la data validării facturilor
de Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei
Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti.
Art. 22. - Modalitatea de decontare a părţii
necompensate de care beneficiază asiguraţii în baza unor legi speciale se
stabileşte prin ordin al miniştrilor şi conducătorilor instituţiilor din
sistemul apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii
judecătoreşti.
Art. 23. - Documentele necesare decontării
medicamentelor sunt cele prevăzute în normele metodologice de aplicare a
contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009.
CAPITOLUL IV
Modalităţi de contractare în asistenţa medicală
ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice, paraclinice, de
medicină dentară şi de recuperare- reabilitare a sănătăţii
Art. 24. - Sumele care urmează a fi contractate cu
furnizorii de analize medicale de laborator, respectiv cu furnizorii de
investigaţii paraclinice de radiologie-imagistică medicală din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti
vor fi stabilite în funcţie de execuţia şi numărul de servicii medicale
efectuate în anul precedent.
CAPITOLUL V
Obligaţiile unităţilor sanitare cu paturi
Art. 25. - Unităţile sanitare cu paturi din sistemul
apărării, ordinii publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti au
obligaţia să transmită la Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, în primele 3 zile
lucrătoare ale lunii curente, cheltuielile efectuate în luna precedentă, cu
respectarea legislaţiei privind organizarea şi funcţionarea ministerelor şi
instituţiilor din sistemul naţional de apărare, conform machetei prevăzute în
anexa nr. 19 bis) la Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru
privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de
asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, aprobate prin Ordinul
ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate nr. 416/428/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 26. - Medicii din sistemul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti care sunt mutaţi în
interes de serviciu în alte unităţi sanitare similare celei în care şi-au
desfăşurat activitatea pot continua relaţiile contractuale cu Casa Asigurărilor
de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti prin încheierea unui nou contract, în condiţiile legii.
Art. 27. - Crearea bazei de date la nivelul Casei
Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti pentru funcţionarea sistemului informatic
se va face cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind informaţiile
clasificate, printr-un protocol care se semnează între Casa Asigurărilor de
Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii
Judecătoreşti şi ministerele şi instituţiile din sistemul apărării, ordinii
publice, siguranţei naţionale şi autorităţii judecătoreşti.