ORDIN Nr. 25
din 3 martie 2009
pentru aprobarea
Instructiunilor privind reglementarea activitatilor in cadrul Ministerului
Apararii Nationale care vizeaza problematica Agentiei Europene de Aparare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL APARARII NATIONALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 158 din 13 martie 2009
Pentru aplicarea prevederilor
art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr.
346/2006, cu modificările ulterioare,
ministrul apărării
naţionale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind
reglementarea activităţilor în cadrul Ministerului Apărării Naţionale care
vizează problematica Agenţiei Europene de Apărare, prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul apărării naţionale,
Mihai Stănisoară
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI
privind reglementarea activităţilor în cadrul
Ministerului Apărării Naţionale care vizează problematica Agenţiei
Europene de Apărare
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Scopul
prezentelor instrucţiuni este acela de a reglementa cadrul instituţional intern
pentru desfăşurarea activităţilor în cadrul Ministerului Apărării Naţionale,
denumit în continuare MApN, în relaţia cu Agenţia Europeană de Apărare/European Defence Agency,
denumită în continuare EDA, şi cu celelalte instituţii guvernamentale pe această problematică.
Art. 2. - Domeniile de aplicare a prezentelor
instrucţiuni sunt următoarele:
a) reprezentarea MApN în cadrul procesului decizional
şi al mecanismelor de lucru ale EDA;
b) reglementarea procesului de decizie, coordonarea,
desfăşurarea şi monitorizarea activităţilor în cadrul MApN în relaţia cu EDA;
c) relaţionarea cu instituţiile
guvernamentale şi neguvernamentale pe problematica EDA.
Art. 3. - (1) Ministerul Afacerilor Externe, denumit în
continuare MAE, este instituţia coordonatoare
la nivel naţional pe problematica EDA.
(2) Reprezentanţii MApN participă la reuniunile de
coordonare şi la grupurile de lucru ad-hoc constituite/convocate la iniţiativa
MAE sau a altor instituţii implicate.
CAPITOLUL II
Structuri şi competenţe la nivelul Ministerului Apărării Naţionale
Art. 4. - (1) Ministrul apărării naţionale reprezintă
România în Comitetul director al EDA, format din miniştrii apărării/EDA
Steering Board in Defence Ministers formation, denumit în continuare MOD SB. Mandatul de participare la
reuniunile MOD SB este aprobat prin memorandum de către primul-ministru al
României. După desfăşurarea reuniunilor, primul-ministru al României este
informat asupra dezbaterilor, concluziilor şi deciziilor adoptate.
(2) Participarea MApN la proiectele şi programele EDA
este iniţiată de punctele de contact naţionale pe
domeniile de lucru specializate ale EDA/National points of contact, denumite în
continuare POCs, avizată de Punctul de contact
naţional central pentru relaţia cu EDA/Central point of contact, denumit în
continuare CPOC, şi
aprobată de către ministrul apărării naţionale.
(3) Mecanismul general de implicare în proiectele şi
programele EDA presupune următoarele activităţi şi responsabilităţi:
a) pe baza necesităţilor naţionale şi a priorităţilor
în dezvoltarea capacităţilor militare, POCs iniţiază propunerile de participare
la proiectele şi programele EDA;
b) avizarea propunerilor de participare la proiectele
şi programele EDA se realizează de următoarele structuri ale MApN: Statul Major
General, denumit în continuare SMG, din perspectiva necesităţilor militare şi a cerinţelor
operaţionale; Departamentul pentru politica de apărare şi planificare, denumit
în continuare DPAP, din
punctul de vedere al obiectivelor politico-militare naţionale şi al resurselor
de finanţare a participării la proiectul/programul
respectiv; Departamentul pentru armamente, denumit în continuare DpA, din
perspectiva capacităţilor naţionale de
cercetare-dezvoltare şi de producţie, pentru implicarea în proiectul/programul
respectiv;
c) CPOC promovează documentele transmise de structuri,
pentru aprobare, ministrului apărării naţionale.
Art. 5. - (1)CPOC pentru relaţia cu EDA se asigură de
către DPAP, iar înlocuitorul acestuia se asigură de către Direcţia politici de
apărare din cadrul DPAP.
(2) CPOC are următoarele competenţe:
a) participă la Comitetul
pregătitor al Comitetului director al EDA/EDA Steering Board Preparatory
Commity, denumit în continuare PREPCOM, pentru pregătirea MOD SB; mandatul de participare se aprobă de
către ministrul apărării naţionale, după consultarea POCs; după desfăşurarea
reuniunii îl informează pe ministrul apărării naţionale, pe secretarul de stat
şi şef al DPAP şi POCs asupra dezbaterilor şi concluziilor rezultate;
b) coordonează şi monitorizează activitatea curentă a
POCs în cadrul MApN pe domeniile de lucru ale EDA, prin convocarea de reuniuni
periodice de analiză şi proiecţie, avizează mandatele de participare la
activităţile EDAşi primeşte concluziile rezultate în urma desfăşurării acestor
activităţi;
c) monitorizează problematica globală a EDAşi
gestionează mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA sau alte
canale;
d) propune periodic, semestrial şi anual, ministrului
apărării naţionale şi secretarului de stat şi şef al DPAP orientările
politico-militare pentru activităţile MApN în relaţia cu EDA, după consultarea
MAE şi a POCs;
e) înaintează periodic, semestrial şi anual,
ministrului apărării naţionale şi secretarului de stat şi şef al DPAP informări
privind activitatea structurilor MApN în relaţia cu EDA, după consultarea POCs;
f) informează POCs, după
desfăşurarea reuniunii MOD SB, asupra dezbaterilor, concluziilor şi deciziilor
adoptate;
g) reprezintă Punctul de contact central al MApN în
relaţia cu MAE, pe problematica EDA; în acest context, coordonează răspunsurile
MApN la solicitările şi iniţiativele MAE în acest domeniu, precum şi
propunerile de poziţie sau de implicare a MApN în diverse iniţiative şi
proiecte ale EDA;
h) avizează propunerile de participare la activităţile
şi proiectele EDA, care sunt iniţiate de către directorul naţional pentru
capacităţi militare în domeniul capacităţi militare/Capabilities, denumit în
continuare domeniul CAP, de către directorul naţional pentru armamente în domeniul
armamentelor/Armaments, denumit în continuare domeniul
ARM, şi în domeniul industrie şi
piaţă/Industry&Market, denumit în continuare domeniul
I&M, precum şi de către directorul naţional
pentru cercetare şi tehnologii în domeniul cercetare şi
tehnologie/Research&Tehnology, denumit în continuare domeniul R&T;
i) asigură relaţia principală cu Punctul de contact
pentru EDA din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea
Europeană.
(3) Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei
operaţionale cu EDA, CPOC este sprijinit de următoarele structuri de expertiză:
a) grupul de expertiză/experţi din cadrul Direcţiei
politici de apărare, denumită în continuare DPA, pentru aspectele politico-strategice ale proiectelor EDA,
participarea la mecanismul decizional al EDA şi ca punct de contact al MApN în
cadrul mecanismului de coordonare, comunicare şi consultare la nivel naţional pe problematica EDA, denumit în
continuare MCCC, şi al
mecanismului naţional de coordonare pe afaceri europene;
b) grupul de expertiză/experţi din cadrul Direcţiei
planificare integrată a apărării, denumită în continuare
DPIA, care asigură Punctul de contact naţional
în domeniul planificării apărării în relaţia cu EDA/Defence Data POC, pentru
planificarea participării MApN la activităţile şi proiectele EDA, aspectele
bugetare/financiare ale EDA şi iniţiativele/proiectele EDA în domeniul
planificării apărării.
CAPITOLUL III
Structuri şi competenţe în domeniul capacităţilor militare
Art. 6. - (1) Şeful Direcţiei planificare strategică
din cadrul SMG participă, în calitate de reprezentant naţional, la reuniunile
Comitetului director al EDA format din directorii naţionali pentru capacităţi
militare/EDA Steering Board in Capabiiity Directors formation, denumit în
continuare CAP SB, şi
asigură Punctul de contact naţional al directorului pentru capacităţi militare
în relaţia cu EDA, denumit în continuare CAP POC.
(2) CAP POC coordonează şi monitorizează, la nivelul
MApN şi al structurilor subordonate, activităţile aferente procesului de
dezvoltare a capacităţilor militare în relaţia cu EDA.
(3) Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei operaţionale cu EDA, CAP POC coordonează activitatea
punctelor de contact naţionale pentru echipele de dezvoltare integrată din
cadrul EDA/Integrated Development Teams POCs, denumite în continuare IDTs POCs, şi punctele de contact
naţionale pentru echipele de proiect din cadrul
EDA/Project Teams POCs, denumite în continuare PTs POCs, fiind sprijinit de un asistent şi un grup de experţi.
Art. 7. - (1) CAP POC are următoarele competenţe:
a) participă la reuniunile CAP SB şi la alte activităţi
ale EDA în domeniul CAP, informând CPOC şi structurile implicate cu privire la
dezbaterile, concluziile şi deciziile adoptate la aceste reuniuni;
b) gestionează problematica EDA în domeniul CAP, precum
şi mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA în acest domeniu sau prin alte canale;
c) iniţiază propuneri pentru implicarea MApN în
programele şi iniţiativele EDA, derulate în cadrul echipelor de dezvoltare
integrată din cadrul EDA/EDA Integrated Development Teams, denumite în
continuare IDTs, şi în
cadrul echipelor de proiect din cadrul EDA/EDA Project
Teams, denumite în continuare PTs, în funcţie
de nevoile şi cerinţele proprii de dezvoltare a capacităţilor militare
naţionale;
d) participă la reuniunile de coordonare convocate de
CPOC de analiză şi proiecţie a activităţilor POCs, prezentând elemente
referitoare la participarea structurilor MApN la procesele de dezvoltare a
capacităţilor militare derulate în cadrul EDA;
e) participă la reuniuni sau grupuri de lucru
organizate de MAE în cadrul MCCC, în domeniul CAP, şi informează CPOC despre
desfăşurarea acestora;
f) informează periodic, semestrial şi anual, CPOC în
legătură cu activităţile desfăşurate la nivelul MApN în domeniul CAP în relaţia
cu EDA şi cu propunerile de activităţi pentru perioada următoare;
g) asigură relaţia cu Punctul de contact pentru EDA
din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, în
domeniul propriu de responsabilitate.
(2) Asistentul CAP POC şi echipa de experţi au
următoarele atribuţii:
a) asigură gestionarea
problematicii EDA în domeniul CAP, precum şi a mesajelor/documentelor primite
prin reţeaua EXTRANET a EDA în acest domeniu sau prin alte canale;
b) participă la PREPCOM, care pregăteşte reuniunile
CAP SB;
c) participă la alte activităţi de lucru ale EDA în domeniul CAP;
d) participă la reuniuni sau grupuri de lucru
organizate de MAE în cadrul MCCC, în domeniul CAP, şi informează CAP POC despre
desfăşurarea acestora;
e) asigură coordonarea activităţilor IDTs POCs si PTs
POCs. Art. 8. - (1) SMG stabileşte IDTs POCs, PTs POCs şi punctele de contact naţionale pentru
grupurile de proiecte ad-hoc/Ad Hoc Project Groups POCs, la care a fost decisă
participarea României.
(2) SMG, la iniţiativa şefului Direcţiei planificare
strategică în calitatea sa de CAP POC, propune ministrului apărării naţionale,
periodic sau ori de câte ori este nevoie, cu avizul CPOC, participarea la
activităţi şi proiecte de cooperare în cadrul EDA în domeniul CAP. Totodată,
desemnează POCs pentru activităţile aferente acestor proiecte.
CAPITOLUL IV
Structuri şi competenţe în domeniul armamentelor, al industriei şi pieţei echipamentelor
de apărare
Art. 9. - (1) Locţiitorul şefului DpA- directorul
naţional pentru armamente//National Armaments Director, denumit în continuare NAD, participă, în calitate de
reprezentant naţional, la reuniunile Comitetului director al EDA format din
directorii naţionali pentru armamente/EDA Steering Board in NAD formation,
denumit în continuare NAD SB, şi asigură Punctul de contact naţional al NAD în relaţia cu EDA/NAD
Point of contact, denumit în continuare NAD POC.
(2) Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei operaţionale
cu EDA, NAD desemnează o structură de sprijin ad-hoc compusă din locţiitorul
NAD POC, asistentul în domeniul armamentelor şi asistentul în domeniul
industriei şi pieţei echipamentelor de apărare. Asistenţii sunt şi Punct de contact
naţional pentru armamente în relaţia cu EDA/Armaments POC, denumit în
continuare ARM POC, respectiv
Punct de contact naţional pentru industrie şi piaţă în relaţia cu EDA/Industry
& Market POC, denumit în continuare I&M POC.
Art. 10. - (1) DpA deţine rolul de coordonare şi
monitorizare a activităţilor de cooperare în domeniul armamentelor, industriei
de apărare si pieţei echipamentelor de apărare, în relaţia cu EDA.
(2) DpA, la iniţiativa NAD, ARM
POC sau l&M POC, propune ministrului apărării naţionale, periodic sau ori
de câte ori este nevoie, după consultarea CAP POC şi cu avizul CPOC,
participarea la activităţi şi proiecte de cooperare ale EDA în domeniul
armamentelor, industriei şi pieţei echipamentelor de apărare. Totodată,
desemnează punctele de contact pentru activităţile aferente proiectelor
specifice.
(3) NAD POC are următoarele competenţe:
a) participă la reuniunile NAD SB, informând CPOC şi
structurile implicate cu privire la dezbaterile, concluziile şi deciziile
adoptate la aceste reuniuni;
b) gestionează problematica EDA din domeniul
armamentelor, al industriei şi pieţei echipamentelor de apărare, precum şi
mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a
EDA în aceste domenii sau prin alte canale;
c) participă la alte activităţi de lucru ale EDA în
domeniile de responsabilitate, cum ar fi reuniunea NAD POCs;
d) participă la reuniunile de coordonare convocate de
CPOC, de analiză şi proiecţie a activităţilor POCs;
e) participă la reuniuni sau grupuri de lucru
organizate de MAE, în cadrul MCCC, în domeniul armamentelor, al industriei şi
pieţei echipamentelor de apărare, şi informează CPOC despre desfăşurarea
acestora;
f) NAD POC, după consultarea cu CAP POC, transmite
către CPOC, pentru avizare, propunerile de participare la proiecte ad-hoc
ale EDA, pentru anul următor, în domeniul armamentelor, al industriei şi pieţei
echipamentelor de apărare, însoţite de necesarul de fonduri;
g) informează periodic,
semestrial şi anual, CPOC în legătură cu activităţile din domeniul de
responsabilitate în relaţia cu EDA, desfăşurate şi avute în vedere pentru
perioada următoare;
h) asigură relaţia cu Punctul de contact pentru EDA din
cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, în
domeniul de responsabilitate.
(4) ARM POC are următoarele competenţe:
a) monitorizează informaţia la care are acces în
reţeaua EXTRANET a EDA şi înaintează către NAD propuneri privind măsuri
specifice şi puncte de vedere naţionale, solicitate statelor membre prin
comunicatele emise de Direcţia armamente din cadrul EDA;
b) participă la reuniunile organizate de Direcţia
armamente din cadrul EDA, cu mandatul aprobat de NAD;
c) participă la reuniunile PREPCOM, care pregătesc
reuniunile NAD SB, în funcţie de agenda acestora;
d) participă la reuniunile de coordonare convocate de
CPOC, de analiză şi proiecţie a activităţilor POCs;
e) propune spre aprobare NAD reţeaua de experţi tehnici
pe domeniile specifice programelor şi iniţiativelor Direcţiei armamente din
cadrul EDA, care să furnizeze expertiza tehnică necesară fundamentării
punctelor de vedere naţionale;
f) coordonează şi monitorizează activitatea reţelei de
experţi tehnici desemnaţi în domeniul ARM, în relaţia cu EDA;
g) înaintează către NAD informări şi raportări
periodice în domeniul ARM în relaţia cu EDA;
h) înaintează către NAD propuneri privind îmbunătăţirea
activităţii în domeniul ARM, la nivel naţional şi în cadrul MCCC, cu avizul
CPOC.
(5) I&M POC are
următoarele competenţe:
a) monitorizează iniţiativele şi proiectele din
domeniul l&M şi informează Ministerul Economiei, denumit în continuare ME, şi Ministerul Intreprinderilor Mici
şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, denumit în continuare MIMMCMA, reprezentanţii
industriei de apărare şi pe cei ai patronatelor din industria de apărare asupra
acestora;
b) elaborează, pe baza consultării reprezentanţilor ME
şi MIMMCMA, ai industriei de apărare şi patronatelor, propunerile şi/sau
răspunsurile la solicitările EDA din domeniul l&M;
c) participă la activităţile din domeniul l&M
organizate de EDA, cum ar fi discuţii bilaterale, reuniuni, seminarii, şi
susţine poziţia MApN în cadrul acestora;
d) înaintează propuneri şi sugestii privind
îmbunătăţirea activităţii în domeniul l&M la nivel naţional, pe baza consultării
reprezentanţilor ME şi MIMMCMA, industriei de apărare şi patronatelor;
e) monitorizează informaţiile din Buletinul
Electronic al EDA/Electronic Bulletin Board, denumit în continuare EBB, şi sprijină operatorii
economici din industria de apărare în identificarea oportunităţilor de
contractare oferite de EBB;
f) monitorizează informaţiile prezentate pe reţeaua
EXTRANET a EDA şi furnizează operatorilor economici din industria de apărare
datele de interes pentru aceştia;
g) participă, alături de reprezentanţii Agenţiei de
Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială, la activităţile organizate de
EDA privind operaţiunile compensatorii, cum ar fi: Grupul de lucru pe problematici offset, seminarii, reuniuni, elaborare de studii;
h) participă la PREPCOM, care pregătesc reuniunile NAD
SB, în funcţie de agenda acestora.
Art. 11. - (1) Pentru gestionarea relaţiei cu EDA în
cadrul regimului reglementat de Codul de conduită privind investiţiile în
testare şi evaluare, la care MApN a subscris, NAD desemnează Punctul de contact
naţional în domeniul testării şi evaluării/Test&Evalution POC, denumit în
continuare T&E POC, precum şi experţii oficiali în domeniul testării şi evaluării/Test& Evaluation, denumit în continuare domeniul T&E.
(2) T&E POC asigură coordonarea activităţii în
domeniul T&E în relaţia cu EDA.
CAPITOLUL V
Structuri şi competenţe în domeniul cercetării şi tehnologiilor
Art. 12. - (1) Directorul Direcţiei tehnică şi programe
de înzestrare din cadrul DpA participă, în calitate de reprezentant naţional,
la reuniunile Comitetului director al EDA, format din directorii naţionali
pentru cercetare şi tehnologii/EDA Steering Board in R&T Directors
formation, denumit în continuare R&T SB, şi asigură Punctul de contact naţional în domeniul R&T în
relaţia cu EDA, denumit în continuare R&T POC.
(2) Pentru gestionarea/asigurarea relaţiei
operaţionale cu EDA, R&T POC este sprijinit de o structură compusă din
locţiitorul/asistentul R&T POC, coordonatori naţionali pentru grupurile de
lucru ale EDA dedicate domeniului tehnologic pe capacităţi/CAPTECHs National
Coordinators, denumiţi în continuare CNCs, şi experţi naţionali guvernamentali asociaţi domeniului tehnologic
pe capacităţi/CAPTECHs Governmental Experts, denumiţi în continuare CGEs. R&T POC îşi desemnează
locţiitorul/asistentul R&T POC şi nominalizează CNCs la EDA, din cadrul
unităţilor de cercetare-dezvoltare şi învăţământ ale MApN, la propunerea
comandanţilor acestora.
(3) Implicarea naţională în
proiectele de cooperare ale EDA în domeniul R&T este propusă ministrului
apărării naţionale de către DpA, la iniţiativa directorului naţional pentru
R&T, cu avizul CPOC, şi este însoţită de solicitările de finanţare
aferente.
(4) R&T POC are următoarele
competenţe:
a) participă, în calitate de reprezentant naţional, la
reuniunile R&T SB;
b) desemnează reprezentantul la reuniunea PREPCOM,
care pregăteşte reuniunea R&T SB;
c) gestionează problematica EDA în domeniul de
competenţă, precum şi mesajele/documentele primite prin reţeaua EXTRANET a EDA
sau prin alte canale;
d) asigură coordonarea activităţii CNCs şi a
activităţii CGEs;
e) participă la alte activităţi de lucru ale EDA în
domeniile de competenţă, unde reprezintă punctul de vedere naţional, conform
mandatului;
f) participă la reuniunile de coordonare convocate de
CPOC, de analiză şi proiecţie a activităţilor POCs;
g) participă la reuniuni sau grupuri de lucru,
organizate de MAE în cadrul MCCC, pe domeniul R&T, şi informează CPOC
despre desfăşurarea acestora;
h) transmite periodic, semestrial şi anual, informări
către CPOC, în legătură cu activităţile şi proiectele derulate în domeniul
R&T;
i) asigură relaţia cu Punctul de contact pentru EDA,
din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, în
domeniul de responsabilitate.
Art. 13. - (1) Conducerile unităţilor de
cercetare-dezvoltare şi învăţământ din MApN sprijină activitatea CNCs din
subordinea lor, asigurându-le resursele necesare, conform competenţelor, pentru
derularea în bune condiţii a activităţii acestora.
(2) CNCs au următoarele competenţe:
a) participă la reuniunile şi schimburile de
informaţii din cadrul domeniului tehnologic pe capacităţi/Capability
Technological Area, denumit în continuare CAPTECHs, unde prezintă punctul de vedere naţional pe domeniul tehnologic din
responsabilitate; mandatele de participare la reuniuni sunt aprobate de către
directorul naţional pentru R&T;
b) înaintează directorului naţional pentru R&T
propunerile pentru participarea României la proiectele
ad-hocde cooperare în domeniul R&T, categoria Aşi
categoria B, în înţelesul art. 20 şi 21 din Acţiunea comună a Consiliului
UE/Council JointAction, privind înfiinţarea EDA*) generate de CAPTECHs în
cadrul EDA;
c) propun lucrări de
cercetare-dezvoltare, care să fie finanţate prin Planul sectorial de
cercetare-dezvoltare al MApN, denumit în continuare PSCD,
şi care reprezintă contribuţia României la
proiectele ad-hoc de cooperare în domeniul R&T, categoria A şi categoria B, pentru care s-a obţinut
decizia de participare;
d) în lunile iulie şi decembrie ale fiecărui an sau ori
de câte ori este necesar, CNCs transmit către R&T POC informări asupra
activităţii în cadrul CAPTECHs din responsabilitate;
e) până în luna iunie a anului în curs, CNCs transmit
către directorul naţional pentru R&T propunerile de participare la proiecte
ad-hoc pentru anul următor, în domeniul lor de responsabilitate, însoţite de
solicitările de finanţare aferente;
f) până în luna octombrie a anului în curs, CNCs
transmit către directorul naţional pentru R&T propunerile de participare la
activităţi/reuniuni în anul următor în domeniul lor de responsabilitate,
însoţite de necesarul de fonduri, în vederea includerii acestora în Planul
activităţilor internaţionale al MApN pe anul următor.
Art. 14. - CNCs desemnează CGEs şi validează experţii
naţionali neguvernamentali asociaţi CAPTECHs/CAPTECHs Non-governmental Experts,
care îi sprijină în asigurarea expertizei tehnico-ştiinţifice naţionale pe
domeniul CAPTECH din responsabilitate.
CAPITOLUL VI
Alte elemente de sprijin
Art. 15. - DPAP, prin Direcţia cooperare internaţională
în domeniul apărării, Biroul plan şi evaluare activităţi internaţionale,
asigură Punctul de contact al MApN în relaţia cu EDA şi Reprezentanţa
Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană responsabil pentru plata
contribuţiei României la bugetul comun al EDA.
Art. 16. - Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul
şi informare publică asigură următoarele elemente de sprijin:
a) Punctul de contact al MApN
în relaţia cu Direcţia mass-media şi comunicare a EDA, prin intermediul
Direcţiei informare şi relaţii publice;
b) expertiza juridică în cazul reglementărilor
comunitare, ale Comisiei Europene sau ale Consiliului UE, care vizează
activităţile şi iniţiativele EDA, precum şi consultanţa juridică privind
participarea MApN la activităţile şi iniţiativele EDA, prin intermediul
Direcţiei legislaţie şi asistenţă juridică.
Art. 17. -In legătură cu activităţile desfăşurate în
limitele competenţelor menţionate la art. 15 şi 16 din prezentele instrucţiuni,
CPOC este informat semestrial şi ori de câte ori este nevoie.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 18. - (1) DPAP are în responsabilitate coordonarea
şi monitorizarea activităţilor la nivelul MApN, care vizează problematica EDA.
Pentru aplicarea prevederilor prezentelor instrucţiuni, colaborează cu
celelalte structuri implicate în problematica EDA.
(2) SMG şi structurile subordonate acestuia au în
responsabilitate activităţile privind dezvoltarea capacităţilor militare în
contextul unei relaţii active cu EDA şi al implicării în iniţiativele şi
proiectele lansate sub egida EDA. Pentru aplicarea prevederilor prezentelor
instrucţiuni, colaborează cu DPAP şi cu celelalte structuri implicate în problematica EDA.
(3) DpAare în responsabilitate activităţile privind
cooperarea în domeniul armamentelor, industria şi piaţa echipamentelor de
apărare, R&T din domeniul apărării în contextul unei participări active la
activităţile, iniţiativele şi proiectele EDA. Pentru aplicarea prevederilor
prezentelor instrucţiuni, colaborează cu DPAP şi cu celelalte structuri
implicate în problematica EDA.
(4) Participarea la activităţile, proiectele şi
programele EDA, altele decât cele din domeniul R&T/dezvoltării tehnologice,
se finanţează prin programele majore ale MApN. Participarea la proiectele şi
programele din domeniul R&T/dezvoltării tehnologice se finanţează prin
PSCD.
(5) Coordonarea procesului de finanţare este asigurată
de către DPAP, prin intermediul DPIA, iniţiativele majore fiind cuprinse în
Directiva de planificare a apărării.
(6) Pentru situaţiile în care în proiectele/programele
EDA din domeniul R&T vor fi implicate structuri din afara MApN, prezentele
instrucţiuni nu se aplică.
*) Acţiunea comună
2004/551/PESC a Consiliului UE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene, L 245/17 din 17 iulie 2004.