ORDIN Nr. 26
din 12 ianuarie 2011
pentru aprobarea
Instructiunilor privind depunerea online a declaratiilor privind situatia
achizitilor si livrarilor de produse accizabile utilizand aplicatia EMCS-RO
STOCURI
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 76 din 31 ianuarie 2011
Ţinând cont de prevederile art. 12 alin. (3) din
Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
şi ale art. 4 alin. (1) pct. 32, 38 şi 41 din Hotărârea Guvernului nr. 110/2009
privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a Vămilor,
în temeiul prevederilor art. 20650 şi art. 20655 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi ale pct.82 alin. (22), pct.
105 alin. (2), pct. 109 alin. (1) şi (2), pct. 111 alin. (25), pct. 113.1.1
alin. (10), (12), (14) şi (15), pct. 113.1.2 alin. (7) şi (17), pct. 113.2
alin. (12), pct. 113.3 alin. (9)
şi pct. 113.7 alin. (8) din titlul VII „Accize şi alte taxe speciale" al
Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind depunerea
online a declaraţiilor privind situaţia achiziţiilor şi livrărilor de produse
accizabile utilizând aplicaţia EMCS-RO STOCURI, prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Instrucţiunile privind accesul operatorilor
economici la aplicaţia EMCS-RO STOCURI vor fi aprobate prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.
Art. 3. - Manualul de utilizare a aplicaţiei EMCS-RO
STOCURI va fi publicat pe pagina web a Autorităţii Naţionale a Vămilor.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Sorin Blejnar
ANEXA
INSTRUCŢIUNI
privind depunerea online a declaraţiilor privind
situaţia achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile utilizând aplicaţia EMCS-RO
STOCURI
I. Dispoziţii
generale
1. In înţelesul prezentelor instrucţiuni, se folosesc următoarele abrevieri:
Abreviere
|
Semnificaţie
|
ARC
|
Cod de referinţă administrativ unic al e-DA, identificator unic
al unui e-DA alocat de aplicaţia EMCS-RO MIŞCĂRI pentru identificarea
operaţiunii
|
CIF
|
Cod de identificare fiscală atribuit
operatorului economic, plătitor de taxe şi impozite; este un cod alfanumeric
din maximum 10 caractere, de forma ZZZZZZZZZC, unde C reprezintă o cifră de
control, iar gruparea Z...Z poate conţine maximum 9 caractere numerice.
|
Cod NC
|
Poziţia tarifară, subpoziţia tarifară sau codul tarifar, asa cum
este prevăzută/prevăzut în Regulamentul (CEE) nr. 2.658/87 al Consiliului din
23 iulie 1987 privind Nomenclatura tarifară şi statistică şi Tariful Vamal
Comun, în vigoare de la 19 octombrie 1992, iar în cazul produselor
energetice, în vigoare de la 1 ianuarie 2002, potrivit definiţiei prevăzute
la art. 2063 pct.
(15) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare
|
Abreviere
|
Semnificaţie
|
DA
|
Document administrativ
|
e-DA
|
Document administrativ în format electronic
|
Destinatar
|
Persoana autorizată care primeşte un produs accizabil.
Autoritatea vamală teritorială corespondentă este denumită autoritate
vamală de destinaţie.
|
Dl
|
Document de însoţire pentru circulaţia intracomunitară a
produselor accizabile deja eliberate în consum, al cărui model este prevăzut
în anexa nr. 44 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului
VII din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu
modificările şi completările ulterioare
|
EMCS-RO MIŞCĂRI
|
Aplicaţie naţională de control al mişcării produselor accizabile
în regim suspensiv de accize
|
Expeditor
|
Persoana autorizată care expediază produse accizabile.
Autoritatea vamală teritorială corespondentă este denumită autoritate
vamală de expediere.
|
Abreviere
|
Semnificaţie
|
EMCS-RO STOCURI
|
Componenta stocuri din cadrul aplicaţiei EMCS-RO, care permite
operatorilor economici să creeze, să modifice, să vizualizeze şi să caute
declaraţiile online privind achiziţiile şi livrările de produse accizabile
|
Norme
|
Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările
şi completările ulterioare
|
UF
|
Utilizator final
|
XML
|
Limbaj care permite definirea
documentelor ce conţin informaţii într-un mod structurat
|
2. Regulile de completare online a declaraţiilor
privind situaţia achiziţiilor si livrărilor de produse accizabile prevăzute la
anexele nr. 35,'47, 48.1-48.5, 49, 52.1, 52.2, 53.1 şi 53.2 la Norme sunt
descrise în anexele nr. 1-12, care fac parte integrantă din prezentele
instrucţiuni.
3. Declaraţiile online privind
situaţiile achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile se completează şi
se transmit de către antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi şi
utilizatorii finali, potrivit legislaţiei în vigoare, utilizând aplicaţia
EMCS-RO STOCURI, ce permite operatorilor economici să creeze, să modifice, să
vizualizeze şi să caute declaraţiile online.
4. Accesul la aplicaţia'EMCS-RO
STOCURI este acordat de către Autoritatea Naţională a Vămilor operatorilor
economici autorizaţi să desfăşoare operaţiuni cu produse accizabile, în regim
suspensiv de accize, care îndeplinesc condiţiile prevăzute în Instrucţiunile
privind accesul operatorilor economici la aplicaţia EMCS-RO STOCURI.
5. Declaraţiile privind
situaţia achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile depuse online conţin
toate informaţiile care se regăsesc în anexele nr. 35, 47, 48.1-48.5, 49, 52.1,
52.2, 53.1 şi 53.2 la Norme.
6. Declaraţia online este
completată de către operatorul economic conectat la aplicaţia EMCS-RO STOCURI
utilizând userul si parola comunicate în urma primirii aprobării accesului la
aplicaţia EMCS-RO STOCURI.
7. Declaraţiile online privind
situaţiile achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile se completează şi
se depun, potrivit legislaţiei în vigoare, de categoriile de operatori
economici la termenele prevăzute de lege, după cum urmează:
7.1. antrepozitarii autorizaţi pentru producţie depun
lunar la autoritatea vamală, până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru
care se face raportarea, potrivit prevederilor art. 20655 alin. (2) din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Codul fiscal, coroborate
cu pct. 109 alin. (1) din Norme, declaraţiile aferente anexelor nr. 48.1-48.5;
7.2. antrepozitarii autorizaţi pentru depozitare depun
lunar la autoritatea vamală, până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru
care se face raportarea, potrivit prevederilor art. 20655 alin. (3) din Codul fiscal, coroborate cu pct. 109 alin. (1) şi
(2) din Norme, declaraţia prevăzută în anexa nr. 49;
7.3. antrepozitarii autorizaţi pentru producţia sau
pentru depozitarea de produse energetice care livrează combustibil pentru motor
cu destinaţia utilizării exclusive pentru aeronave, precum şi antrepozitele
fiscale în numele cărora se emit facturile către aeronave depun lunar la
autoritatea vamală, până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea, potrivit pct.
113.1.1 alin. (9), (10), (14) şi (15) din Norme, anexa nr. 52.1;
7.4. operatorii economici care deţin certificate de
autorizare pentru aprovizionarea aeronavelor cu produse energetice, precum şi
antrepozitele fiscale care fac alimentarea aeronavelor depun lunar la
autoritatea vamală, până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se
face raportarea, potrivit pct. 113.1.1 alin. (11), (12), (14) şi (15) din
Norme, anexa nr. 53.1;
7.5. antrepozitarii autorizaţi
pentru producţia sau pentru depozitarea de produse energetice care livrează
combustibil pentru motor cu destinaţia utilizării exclusive pentru nave depun
lunar la autoritatea vamală, până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru
care se face raportarea, potrivit pct. 113.1.2 alin. (6) şi (7) din Norme,
anexa nr. 52.2;
7.6. distribuitorii autorizaţi în calitate de
utilizatori finali care aprovizionează nave depun lunar la autoritatea vamală,
până pe data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea,
potrivit pct. 113.1.2 alin. (16) şi (17) din Norme, anexa nr. 53.2;
7.7. destinatarii înregistraţi depun lunar la
autoritatea fiscală teritorială în raza căreia îşi au sediul social, până pe
data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face
raportarea, potrivit prevederilor art. 20650 din Codul fiscal, coroborate cu pct. 105 alin. (2) şi (3) din
Norme, anexa nr. 47;
7.8. utilizatorii finali depun
lunar, până la data de 15 a lunii următoare celei pentru care se face
raportarea, la autoritatea vamală emitentă a autorizaţiei, potrivit
prevederilor art. 20620 şi 20658 din Codul fiscal, coroborate cu pct. 82 alin. (22) din Norme, anexa
nr. 35;
7.9. utilizatorii finali depun
trimestrial, până la data de 15 inclusiv a lunii imediat următoare trimestrului
pentru care se face raportarea, la autoritatea vamală emitentă a autorizaţiei,
potrivit prevederilor art. 20660 alin. (1) lit. k) din Codul fiscal, coroborate cu pct. 113.7 alin.
(8) din Norme, anexa nr. 35;
7.10. utilizatorii finali depun anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, la autoritatea
vamală emitentă a autorizaţiei, potrivit prevederilor art. 20660 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal,
coroborate cu pct. 113.3 alin. (9) din Norme, anexa nr. 35.
8. Operatorii economici care
deţin certificate de autorizare pentru aprovizionarea aeronavelor cu produse
energetice au obligaţia de a prezenta certificatul emis de autoritatea
competentă în domeniul aeronautic la Direcţia de autorizări din cadrul
Autorităţii Naţionale a Vămilor, în vederea înregistrării certificatelor în
baza de date de autorizări.
9. Obligativitatea depunerii
online a declaraţiilor intervine începând cu luna martie, pentru luna februarie
a anului curent.
10. In situaţia în care operatorii economici constată
erori în declaraţia transmisă în termen legal pot depune o declaraţie
rectificativă pentru ultima declaraţie transmisă.
11. In cazul operatorilor economici cu autorizaţii
invalide, ca urmare a unei decizii de revocare/suspendare/anulare a
autorizaţiei care efectuează livrări din stoc de produse accizabile, actualizarea
stocului va fi efectuată de către ofiţerul vamal care asigură supravegherea
livrării, înregistrându-se date în aplicaţia EMCS-RO STOCURI doar la rubrica
„Ieşiri".
12. După conectarea la
aplicaţie, prin introducerea userului şi parolei, şi accesarea butonului
„Introduceţi" devine disponibilă pagina „Detalii utilizator", care
cuprinde informaţii despre persoana care a accesat aplicaţia (user, nume,
prenume) şi rubrica coduri de acciză, unde se selectează codul aferent operatorului economic sau locaţiei
pentru care se depune declaraţia. Se accesează butonul „Continuă".
13. Ecranul principal al
aplicaţiei conţine două pagini: „Acasă" şi „Listă de declaraţii".
14. Trecerea de la o rubrică la alta se poate face cu
ajutorul tastei TAB sau poziţionând direct mouse-ul pe rubrica care se doreşte
a fi completată.
15. Toate rubricile prevăzute
în aplicaţia EMCS-RO STOCURI sunt obligatorii de completat.
16. Valorile numerice pozitive
reprezentând cantităţi de produse se pot introduce cu
maximum 3 zecimale.
17. Valorile numerice pozitive reprezentând „concentraţii"se pot introduce cu
maximum două zecimale.
18. La apariţia unei erori la
momentul validării declaraţiei, motivul acesteia este afişat pe ecran.
Utilizatorul poate accesa butonul „Ajutor", care deschide fereastra de
ajutor aferentă paginii curente.
19. Pe parcursul verificării
declaraţiei, aplicaţia EMCS-RO STOCURI verifică date complementare, existente
în bazele de date ale NSEA-Autorizări. După validarea declaraţiei, sistemul
atribuie un număr de înregistrare care este returnat automat operatorului
economic care a depus declaraţia.
20. In partea de jos a paginii sunt afişate o serie de
butoane:
• Ajutor: deschide
fereastra de ajutor aferentă paginii curente;
• Inapoi: deschide
pagina „Listă de declaraţii";
• Istoric: deschide o
pagină ce conţine evoluţia documentului de la creare şi până în prezent;
• Vizualizare prinţ: deschide o nouă fereastră ce are o structură asemănătoare anexei în
format hârtie, de unde se poate tipări declaraţia;
• Salvare XML: permite
utilizatorului să salveze declaraţia curentă în format XML;
• Transmite: acest buton
este vizibil doar dacă declaraţia este în starea „Proiect". După apăsarea
butonului, declaraţia nu este transmisă dacă apar următoarele mesaje:
o Declaraţia este incompletă, nu are niciun produs în
lista de materii prime şi/sau livrări şi/sau produse şi/sau achiziţii/livrări,
în funcţie de tipul declaraţiei. Operatorul economic va edita declaraţia şi va
adăuga date în fiecare secţiune necompletată.
o Declaraţia nu conţine toate codurile NC din
declaraţia anterioară care au un stoc final diferit de zero. In această
situaţie, operatorul economic va edita declaraţia, va adăuga codurile NC
specificate în mesajul de eroare şi va completa stocul iniţial cu valoarea
stocului final din declaraţia anterioară.
o Unitatea de măsură, pentru un anumit cod NC, este
diferită de cea specificată în declaraţia anterioară pentru acelaşi produs, In
această situaţie, operatorul economic va edita declaraţia şi va modifica unitatea
de măsură a codurilor NC specificată în mesaj, astfel încât să coincidă cu cele
din declaraţia anterioară.
o Declaraţia conţine coduri NC cu stoc iniţial diferit
de stocul final din declaraţia anterioară sau nu există un cod NC în declaraţia
anterioară dar are un stoc iniţial diferit de zero. In această situaţie nu se
verifică regula potrivit căreia stocul iniţial al perioadei de declarare nu
este egal cu stocul final din declaraţia precedentă sau nu există în declaraţia
anterioară şi în declaraţia curentă are stoc iniţial diferit de zero. In acest
caz, aplicaţia va genera mesaj de eroare, până când stocul iniţial va coincide
cu stocul final din declaraţia anterioară. Dacă produsul este nou, stocul
iniţial trebuie să fie egal cu 0.
o Declaraţia selectată se referă la o perioadă
anterioară ultimei declaraţii trimise.
o Declaraţia selectată conţine coduri NC egale cu 0. In
această situaţie, operatorul economic va modifica codul NC al produsului cu un
cod NC care trebuie completat obligatoriu cu 8
caractere numerice.
• Creează
rectificativă: acest buton este vizibil doar dacă
declaraţia selectată este în starea „Acceptată" şi este ultima declaraţie
transmisă pentru tipul de declaraţie respectiv. Dacă în pagina „Vizualizare
declaraţie", la accesarea butonului „Transmitere" apare mesajul „Nu
puteţi transmite o rectificativă pentru o perioadă anterioară",
modificările se vor efectua în ultima declaraţie şi în câmpul „Motiv
diferenţe" se va specifica perioada în care au apărut diferenţele şi motivul
lor. Declaraţiile rectificative se pot modifica doar pentru ultima declaraţie
de un anumit tip trimisă.
Pagina „Editare declaraţie" poate fi accesată din
pagina „Vizualizare declaraţie" prin apăsarea butonului „Editare" sau
în urma creării unei declaraţii noi. Pentru editarea unei declaraţii pot fi
folosite următoarele butoane:
• Editare element reprezentat
de iconiţa
: selectează
elementul ce va fi editat.
• Ştergere element activ reprezentat de iconiţa x: este afişat doar pentru produsele
care au un stoc iniţial egal cu zero. La apăsarea acestui buton este afişat un
mesaj de confirmare. Dacă utilizatorul confirmă ştergerea atunci elementul va
fi şters din listă; în caz contrar ştergerea este anulată.
• Ştergere element inactiv reprezentat de iconiţa x: este
afişat doar pentru produsele care au un stoc iniţial diferit de zero. La
apăsarea butonului este afişat un mesaj de atenţionare „Nu puteţi şterge un cod
NC cu stoc iniţial diferit de 0".
• Aplică: salvează modificările făcute pe produsul selectat. Dacă este
îndeplinită cel puţin una dintre condiţiile de mai jos produsul nu este salvat
şi se afişează un mesaj specific:
o codul NC este 0;
o codul NC este alfanumeric;
o codul NC cu o lungime diferită de 8 caractere;
o codul NC există deja în listă;
o codul NC nu poate apărea în declaraţia selectată (de
exemplu: nu se pot introduce produse energetice în anexa nr. 16.1 destinată
operaţiunilor desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de alcool şi
băuturi spirtoase);
o câmpuri necompletate;
o unul dintre câmpurile ce reprezintă
cantităţi, mai puţin diferenţa, conţine valori negative;
o unul dintre câmpurile numerice are valoare
alfanumerică;
o diferenţa nu verifică formula: stoc iniţial + intrări
- ieşiri -stoc final;
o diferenţa este diferită de 0, iar câmpul „Motiv
diferenţe" nu este completat.
Unele dintre aceste condiţii sunt verificate doar
pentru anumite tipuri de declaraţii.
21. In starea „Proiect", operatorul economic poate
modifica declaraţia. După verificări, se accesează butonul „Transmite". După validare,
declaraţia primeşte număr şi dată de înregistrare.
22. Structura numărului de
înregistrare al declaraţiei este următoarea:
- 13 caractere alfanumerice reprezentând codul de
acciză al operatorului economic/locaţiei pentru care se depune declaraţie online;
- două caractere alfanumerice reprezentând codificarea
tipului de declaraţie;
- două caractere numerice reprezentând anul pentru care
se depune declaraţia;
- două caractere numerice reprezentând luna sau
trimestrul pentru care se depune declaraţia, după caz;
- două caractere numerice reprezentând ziua (opţional);
- un caracter alfanumeric -
„R" în cazul depunerii de declaraţii rectificative; „V" în cazul înregistrării de către
ofiţerul vamal a valorificării din stoc pentru operatorii economici declaraţi
cu autorizaţii nevalide ca urmare a unei decizii de revocare/suspendare/anulare
a autorizaţiei;
- două caractere numerice reprezentând câte declaraţii
rectificative au fost depuse.
23. Codificarea tipului de
declaraţie în cadrul numărului de înregistrare:
FA - anexa nr. 35 alcool;
FE - anexa nr. 35 energetice;
SS - anexa nr. 48.1;
IW - anexa nr. 48.2;
BB - anexa nr. 48.3;
TT - anexa nr. 48.4;
EE - anexa nr. 48.5;
AL - anexa nr. 47;
AD - anexa nr. 49;
LA - anexa nr. 52.1;
LN - anexa nr. 52.2;
JA - anexa nr. 53.1;
JN - anexa nr. 53.2.
24. Dacă validarea a fost realizată cu succes, după
obţinerea numărului de înregistrare, declaraţia trece în starea „Acceptată".
Se poate crea o declaraţie rectificativă doar pentru ultima declaraţie
aflată în starea „Acceptată".
II. Pagina
„Acasă"
25. Pagina „Acasă" conţine
3 secţiuni: „Ultimele declaraţii", „Creează declaraţie", „Caută
declaraţie".
25.1. Secţiunea „Ultimele declaraţii" conţine
ultimele 5 declaraţii create/trimise de către operatorul economic.
25.1.1. Pagina „Lista de declaraţii" poate fi
accesată din meniul principal sau din pagina „Acasă" prin apăsarea
butonului „Mai mult" din secţiunea „Ultimele declaraţii" ori în urma
efectuării unei căutări, caz în care lista poate fi filtrată după criteriile alese.
25.2. Secţiunea „Creează declaraţie" oferă
posibilitatea operatorilor economici de a crea sau importa o nouă declaraţie.
25.2.1. La rubrica „Cod acciză" se selectează
codul de acciză aferent antrepozitului, destinatarului înregistrat sau locaţiei
utilizatorului final pentru care utilizatorul depune declaraţia.
25.2.2. La rubrica „Tip" se selectează tipul
declaraţiei depuse dintr-o listă de valori:
- Anexa nr. 35 - situaţia centralizatoare privind
achiziţiile/utilizările de produse accizabile şi livrările de produse finite
rezultate;
- Anexa nr. 47 - situaţie centralizatoare privind
achiziţiile şi livrările de produse accizabile completată de destinatarul
înregistrat;
- Anexa nr. 48.1 - situaţia privind operaţiunile
desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de alcool şi băuturi spirtoase;
- Anexa nr. 48.2 - situaţia privind operaţiunile
desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de vinuri/băuturi
fermentate/produse intermediare;
- Anexa nr. 48.3 - situaţia privind operaţiunile
desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de bere;
- Anexa nr. 48.4 - situaţia privind operaţiunile
desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de tutunuri prelucrate;
- Anexa nr. 48.5 - situaţia privind operaţiunile
desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de produse energetice;
- Anexa nr. 49 - situaţia privind operaţiunile
desfăşurate în antrepozitul fiscal de depozitare;
- Anexa nr. 52.1 -jurnal privind livrările de
combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie;
- Anexa nr. 52.2 -jurnal privind
livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru navigaţie;
- Anexa nr. 53.1 -jurnal privind achiziţiile/livrările
de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie;
- Anexa nr. 53.2 -jurnal privind achiziţiile/livrările
de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru navigaţie.
In funcţie de profilul utilizatorului, selecţia se va
realiza dintre tipurile de declaraţii pe care operatorul economic are obligaţia
să le depună.
25.2.3. La rubrica „Perioada" se completează
perioada pentru care se depune declaraţia în funcţie de tipul şi frecvenţa
declaraţiei selectate (zi/lună/an sau trimestru/an).
25.2.4. Inainte de a se apăsa butonul „Creează",
se va completa luna/trimestrul şi anul pentru care se doreşte crearea
declaraţiei. In funcţie de frecvenţa depunerii declaraţiei, se va completa şi
ziua.
25.2.5. Pentru continuarea completării declaraţiei, se
selectează butonul „Creează".
25.2.6. Utilizatorul poate importa o declaraţie în
format XML existentă într-un fişier salvat în altă locaţie pe discul local,
accesând butonul „Browse". Se selectează fişierul dorit, apoi se accesează
butonul „Importă".
25.2.7. Declaraţia nu poate fi creată/importată dacă:
- perioada de declarare selectată este anterioară
primei declaraţii depuse;
- perioada de declarare
selectată este ulterioară datei curente;
- se doreşte crearea unei declaraţii pe o anumită
perioadă, iar declaraţia pe perioada anterioară nu a fost trimisă;
- se doreşte crearea unei declaraţii pe o anumită
perioadă, iar declaraţia pe perioada anterioară este respinsă;
- la creare, dacă există deja un proiect pentru codul
de accize, tipul declaraţiei şi perioada de declarare selectate, atunci
aplicaţia deschide proiectul existent;
- la import, dacă există deja un proiect pentru codul
de accize, tipul declaraţiei şi perioada de declarare selectate, atunci
aplicaţia suprascrie datele din proiectul existent cu datele din formatul XML
salvat local.
25.2.8. Dacă operatorul economic/locaţia pentru care se
depune declaraţia este în starea „invalid" pentru perioada de declarare selectată, atunci el nu va mai putea
crea declaraţii. In acest caz, informaţiile de valorificare stoc pentru
perioada de invaliditate a autorizaţiei sunt introduse de ofiţerul vamal care
asigură supravegherea livrării.
25.2.9. Dacă există o
declaraţie trimisă pentru codul operatorului, codul de acciză, tipul de
declaraţie şi o perioadă anterioară perioadei pentru care se doreşte crearea
declaraţiei, atunci se va crea un proiect ce va conţine toate produsele cu stoc
final diferit de zero, din declaraţia anterioară. Stocul iniţial şi stocul
final ale fiecărui produs vor fi completate cu stocul final al produsului
corespunzător din declaraţia anterioară.
25.2.10. Dacă există deja o
declaraţie trimisă pentru codul operatorului, codul de accize, tipul
declaraţiei şi perioada de declarare selectate, atunci se va crea un proiect ce
va conţine toate datele din declaraţia trimisă, creându-se astfel o declaraţie
rectificativă. O declaraţie rectificativă se creează prin apăsarea butonului „Creează
rectificativă". Acest buton este vizibil doar dacă declaraţia selectată este în starea „Acceptată" sau „Respinsă" şi este ultima
declaraţie transmisă pentru tipul de declaraţie.
25.2.11. Nu este posibilă
crearea unei declaraţii în trecut, respectiv în viitor.
25.2.12. Dacă în pagina
„Acasă" se apasă butonul „Creează" şi apare mesajul „Declaraţia de
tipul specificat, pe perioada anterioară, nu a fost trimisă", se trimite
declaraţia pe perioada anterioară şi apoi se încearcă crearea declaraţiei
dorite.
25.2.13. Dacă în pagina
„Acasă" se apasă butonul „Creează" şi apare mesajul „Operatorul
economic nu este autorizat pe niciun produs specific declaraţiei
selectate", trebuie verificată starea autorizaţiei.
25.2.14. Dacă în pagina
„Acasă" se importă o declaraţie în format XML şi se constată că nu
coincide codul de accize cu codul de accize al utilizatorului înregistrat în
aplicaţie, operatorul economic trebuie să se înregistreze în aplicaţie ca un
utilizator care are drepturi de creare declaraţie pe codul de accize din
formatul XML al declaraţiei.
25.3. Secţiunea „Caută declaraţii" oferă
posibilitatea filtrării „Listei de declaraţii" după următoarele criterii:
- număr de înregistrare: rubrica permite introducerea
integrală sau parţială a numărului de înregistrare;
- cod acciză antrepozit/locaţie: rubrica permite
introducerea integrală sau parţială a codului de acciză;
- nume antrepozitar/operator economic: rubrica permite
introducerea integrală ori parţială a numelui antrepozitarului sau operatorului
economic;
- judeţ: se selectează dintr-o listă de valori;
- cod acciză antrepozitar: rubrica permite introducerea
integrală sau parţială a codului de acciză;
- tipul declaraţiei: se selectează dintr-o listă de
valori care cuprinde tipul declaraţiilor;
- starea declaraţiei: se
selectează dintr-o listă de valori;
- perioada pentru care a fost creată declaraţia
(zi/lună/an): pentru declaraţiile lunare se vor completa câmpurile lună şi an,
iar pentru declaraţiile zilnice se va completa şi ziua;
- codul de identificare fiscală.
25.3.1. După completarea criteriilor de căutare,
utilizatorul poate accesa butonul „Caută", pentru a afişa lista
declaraţiilor care îndeplinesc criteriile de căutare, sau „Resetează",
pentru a şterge toate câmpurile completate din secţiunea de căutare.
III. Pagina „Lista de
declaraţii"
26. Pagina „Lista de declaraţii" poate fi:
- ordonată - folosind săgeţile din dreptul fiecărei
coloane;
- filtrată - prin apăsarea pe
eticheta corespunzătoare fiecărei coloane, introducerea criteriului de căutare
în fereastra afişată şi prin apăsarea butonului „Caută".
26.1. Tabelul afişat furnizează următoarele informaţii:
numărul de înregistrare al declaraţiei, codul acciză aferent locaţiei pentru
care s-a depus declaraţia, judeţul, tipul declaraţiei, perioada, starea
declaraţiei şi data înregistrării.
26.2. Conţinutul unei declaraţii poate fi vizualizat
prin accesarea numărului de înregistrare aferent declaraţiei acceptate în
sistem.
26.3. Prin accesarea butonului „Inapoi" se
deschide pagina „Acasă".
IV. Pagina „Vizualizare
declaraţie"
27. Pagina „vizualizare
declaraţie" poate fi accesată prin apăsarea pe numărul de înregistrare
alocat declaraţiei de către sistem. Aceasta se poate face din paginile
„Acasă", „Listă de declaraţii" sau „Istoric declaraţii".
28. Pagina „Vizualizare
declaraţie" conţine următoarele elemente:
- „Sumar": afişează detalii despre declaraţie:
codul de acciză, numele operatorului economic, perioada pentru care a fost
creată declaraţia şi adresa operatorului economic;
- „Tabele", în funcţie de tipul declaraţiei:
- „Materii Prime": afişează lista de materii prime
din declaraţie în mod vizualizare;
- „Livrări": afişează lista livrărilor din
declaraţie în mod vizualizare;
- „Produse în curs de execuţie": afişează lista
produselor în curs de execuţie din declaraţie în mod vizualizare;
- „Produse obţinute": afişează lista produselor
obţinute din declaraţie în mod vizualizare;
- „Documente": afişează lista de documente din
declaraţie;
- „Recapitularea perioadei": afişează lista
produselor accizabile achiziţionate şi livrate.
V Pagina „Istoric
declaraţie"
29. Pagina „Istoric
declaraţie" poate fi accesată din pagina „Vizualizare declaraţie",
accesând butonul „Istoric declaraţie".
30. Lista afişată conţine
următoarele informaţii:
- numărul de înregistrare;
- versiunea declaraţiei;
- data actualizării;
- persoana care a făcut actualizarea;
- motivul pentru care a fost actualizată declaraţia;
- starea declaraţiei;
- data înregistrării.
VI. Pagina
„Vizualizare prinţ"
31. Pagina „Vizualizare prinţ"
poate fi accesată din pagina „Vizualizare declaraţie" prin apăsarea
butonului „Vizualizare prinţ".
32. Această pagină are un format asemănător cu
declaraţia în format hârtie.
33. Pentru a tipări declaraţia,
utilizatorul poate alege una dintre următoarele metode: se apasă butonul
„File/Print" din „Meniul principal" sau CTRL+P ori butonul drept al
mouse-ului şi din meniul contextual se alege opţiunea „Prinţ".
VII. Pagina „Editare
declaraţie"
34. Pagina „Editare
declaraţie" poate fi accesată doar de operatorii economici din pagina
„Vizualizare declaraţie" prin apăsarea butonului „Editare" sau în
urma creării unei declaraţii noi.
35. Dacă în pagina „Editare
declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Următoarele
coduri NC... nu sunt autorizate", operatorul economic va completa câmpul
„Tipul produsului" cu un cod NC specific tipului de declaraţie ales şi
pentru care este autorizat.
36. Dacă în pagina
„Editare" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Codul NC al
produsului nu este specific tipului de declaraţie selectat", operatorul
economic va completa câmpul „Tipul produsului" cu un cod NC specific
tipului de declaraţie ales şi pentru care este autorizat.
37. Dacă în pagina „Editare
declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Codul NC
introdus mai există în declaraţia curentă", operatorul economic va
modifica codul NC al produsului cu un cod NC care nu mai apare în declaraţie
sau va şterge produsul, deoarece o declaraţie nu poate conţine acelaşi produs
de mai multe ori.
38. Dacă în pagina „Editare
declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Valoarea din
câmpul «Diferenţă» nu îndeplineşte regula: «stoc iniţial + intrări - ieşiri -
stoc final = diferenţă»", operatorul economic trebuie să modifice
cantităţile din declaraţie astfel încât regula să fie îndeplinită.
39. Dacă în pagina „Editare
declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Câmpul
«Diferenţă» este diferit de 0, iar câmpul «Motive diferenţe» este
necompletat", operatorul trebuie să completeze acest câmp cu justificarea
apariţiei diferenţei de stoc.
40. Dacă în pagina „Editare
declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi apare mesajul „Operatorul
economic/locaţia pentru care este depusă declaraţia nu este
autorizat/autorizată pentru codul NC introdus", acesta va introduce un cod
NC autorizat, specific declaraţiei selectate.
41. Dacă în pagina „Editare
declaraţie" se apasă butonul „Aplică" şi produsul nu poate apărea în
declaraţia selectată, operatorul economic trebuie să introducă un cod NC
specific tipului de declaraţie selectat.
VIII. Pagina „Ajutor"
42. Ajutorul în pagina curentă este accesibil prin
apăsarea butonului „Ajutor" din partea stânga jos a paginii respective.
43. Când este apăsat butonul
„Ajutor", este afişată o nouă pagină ce conţine o scurtă descriere a
elementelor din pagina curentă şi a acţiunilor posibile din pagină.
44. In cazul unor acţiuni
critice, utilizatorului i se cere confirmarea înainte ca acţiunea să fie
executată: „OK": confirmă executarea acţiunii sau „Cancel" anulează
executarea acţiunii.
ANEXA Nr. 1
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 35 la
Norme
1. Au obligaţia să creeze
declaraţii de tip anexa nr. 35 la Norme operatorii economici care deţin
autorizaţii de utilizator final pentru alcool sau produse energetice.
Deţinătorii de autorizaţii de utilizator final care au obligaţia depunerii
trimestriale sau anuale a declaraţiei de tip anexa nr. 35 la Norme utilizează
acelaşi model de declaraţie.
2. Declaraţia cuprinde patru tabele, în care apar
următoarele rubrici:
2.1. Tabelul „Achiziţii/Livrări
produse accizabile", în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Tip Document" - se alege dintr-o listă
de valori tipul documentului: e-DA, Dl sau factură;
b) rubrica „Număr" - se completează numărul/seria
documentului (în cazul unui e-DA se completează ARC-ul);
c) rubrica „Achiziţie/Livrare" - se completează,
după caz, „A" în cazul achiziţiei sau „L" în cazul livrării;
d) rubrica „Data" - se completează data documentului
de achiziţie, respectiv de livrare, ce poate fi introdusă sau selectată din
calendarul pus la dispoziţie de aplicaţie;
e) rubrica „Furnizor/Beneficiar" - se completează
numele furnizorului, respectiv al beneficiarului;
f) rubrica „Cod accize expeditor/Cod identificare
fiscală destinatar" - în cazul utilizatorului final care comercializează
produse accizabile către alt utilizator final se va înscrie codul de acciză al
utilizatorului final;
g) rubrica „Codul NC al produsului" - pe parcursul
completării codului NC este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de
valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului utilizat. Automat se
completează şi descrierea codului NC ales;
h) rubrica „Starea produsului" - se alege dintr-o
listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această
rubrică: vrac sau îmbuteliat (V/l);
i) rubrica „Densitate la 15°C kg/l" - se
completează numai în cazul produselor energetice;
j) rubrica „Concentraţie/grade Dall/grade Plato" -
se va completa numai în cazul
alcoolului şi băuturilor alcoolice;
k) rubrica „Recipienţi" -
cuprinde următoarele subrubrici:
- „Capacitate nominală" - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor
alcoolice. Permite completarea cu 3 zecimale.
- „Număr" - se va completa numai în cazul
alcoolului şi băuturilor alcoolice. Permite completarea cu maximum 3 cifre.
l) rubrica „Cantitate" -
se completează cu numărul
produselor exprimate în kilogram sau litri, după caz.
2.2. Tabelul „Recapitularea achiziţiilor/livrărilor de
produse accizabile", în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Codul NC al
produsului". La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC
filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului.
Automat se completează şi descrierea codului NC ales;
b) rubrica „Starea produsului" - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care
cursorul este în această rubrică: vrac sau îmbuteliat (V/l);
c) rubrica „Stoc la începutul lunii" - se
completează cu cantităţile de produse existente la începutul perioadei, care
trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare,
exprimate în unităţi de măsură specifice fiecărui produs introdus în document
(kilogram sau litri/grad Plato/Dall);
d) rubrica „Cantitatea intrată" - se completează
cu cantităţile aferente fiecărui produs achiziţionat (în kilogram sau
litri/grad Plato/Dall);
e) rubrica „Surplus pe parcursul lunii" -
cantităţile de produse achiziţionate/livrate în plus faţă de cantităţile estimate,
pe fiecare tip de produs;
f) rubrica „Cantitatea ieşită" - se completează cu
cantităţile aferente fiecărui produs livrat (în kilogram sau litri/grad
Plato/Dall) şi conţine următoarele subrubrici:
- consum propriu (kilogram sau litri/grad Plato/Dall);
- producţie (kilogram sau litri/grad Plato/Dall);
- comercializare (kilogram sau litri/grad Plato/Dall);
g) rubrica „Pierderi";
h) rubrica „Stoc la sfârşitul lunii" se
completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor de produse
existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc la începutul
lunii + cantitatea intrată + surplus pe parcursul lunii - cantitatea ieşită -
pierderi.
2.3. „Recapitularea produse
finite realizate/livrate" în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Codul NC al produsului". La accesarea
rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea
introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi
descrierea codului NC ales;
b) rubrica „Stoc la începutul lunii" - se
completează cu cantităţile de produse existente la începutul perioadei, care
trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare,
exprimate în unităţi de măsură specifice fiecărui produs introdus în document
(kilogram sau litri);
c) rubrica „Cantitatea realizată în luna de
raportare" permite completarea valorii cu 3
zecimale;
d) rubrica „Cantitatea expediată" se completează
cu cantităţile aferente fiecărui produs expediat (în kilogram sau litri);
e) rubrica „Stoc la sfârşitul lunii" se calculează
automat, după formula: stoc la începutul lunii + cantitatea realizată în luna
de raportare - cantitatea expediată.
2.4. Tabelul „Livrări produse finite", în care apar
următoarele rubrici:
a) rubrica „Codul NC al produsului". La accesarea
rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea
introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi
descrierea codului NC ales;
b) rubrica „Cantitatea expediată" se completează
cu cantităţile aferente fiecărui produs expediat (în kilogram sau litri);
c) rubrica „Destinatar" - se completează numele destinatarului.
3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse
atunci când completează o declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga o livrare
se accesează butonul ,,+Achiziţii/Livrări produse accizabile" de sub
tabelul „Achiziţii/Livrări produse accizabile"; pentru a adăuga o
înregistrare în tabelul „Recapitulare produse accizabile" se accesează
butonul ,,+Recapitulare produse accizabile"; pentru a adăuga o
înregistrare în tabelul „Recapitulare produse finite realizate/livrate" se
accesează butonul ,,+Recapitulare produse finite"; pentru a adăuga o
înregistrare în tabelul „Livrări produse finite" se accesează butonul
,,+Livrări produse finite".
3.2. Pentru „Editare": se
accesează iconiţa de editare sau pe codul NC al produsului.
3.3. Pentru a salva datele
introduse se accesează butonul „Aplică".
3.4. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.
ANEXA Nr. 2
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare
declaraţie tip anexa nr. 47 la Norme
1. Au obligaţia să creeze
declaraţii de tip anexa nr. 47 la Norme destinatarii înregistraţi.
2. Declaraţia cuprinde două
tabele:
2.1. Tabelul „Documente", în care apar următoarele
rubrici:
a) rubrica „Tip Document" - se completează cu
tipul documentului: e-DA, Dl sau factură, care se selectează dintr-o listă de
valori afişată în momentul în care cursorul este în această rubrică;
b) rubrica „Număr" - se completează numărul
documentului (în cazul unui e-DA se completează ARC-ul alocat);
c) rubrica „Achiziţie/Livrare" - se completează,
după caz, „A" în cazul achiziţiei sau „L" în cazul livrării;
d) rubrica „Data" - se completează cu data, de
tipul „zi/lună/an", unde luna este format text;
e) rubrica
„Provenienţa/Destinaţia" - se face selecţie dintr-o listă de valori: în
cazul provenienţei/destinaţiei Uniunea Europeană se va selecta codul ţării, „RO"
în cazul achiziţiilor/livrărilor naţionale şi „EX" în cazul achiziţiilor/
livrărilor din/în afara Uniunii Europene;
f) rubrica „Cod accize expeditor/CIF destinatar" -
se completează în cazul achiziţiilor cu codul de acciză atribuit expeditorului
de către autoritatea vamală competentă, iar în cazul livrărilor cu CIF
destinatar;
g) rubrica „Codul NC al produsului"
- pe parcursul completării codului NC este afişată o listă de coduri NC
filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului.
Automat se completează şi descrierea codului NC ales;
h) rubrica „Starea produsului
(vrac/îmbuteliat)/(V/l)" - se alege dintr-o listă
de valori care se afişează în momentul în care cursorul este poziţionat
în această rubrică;
i) rubrica „Densitate la 15° C kg/l" - se
completează doar în cazul produselor energetice;
j) rubrica „Concentraţie grad alcoolic/grad
Plato" - se va completa numai în cazul alcoolului
şi băuturilor alcoolice;
k) rubrica „Recipienţi" - cuprinde următoarele
rubrici:
- „Capacitate nominală" - se va completa numai în
cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice;
- „Număr" - se va completa numai în cazul
alcoolului şi băuturilor alcoolice;
l) rubrica „Cantitate" -
se completează cu cantitatea de produse exprimată în kilogram/litri/mii bucăţi;
m) rubrica „Acciza datorată - mii lei -" - valoare
numerică cu maximum două zecimale.
2.2. Tabelul „Recapitularea perioadei", în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Codul NC al produsului" - pe parcursul
completării codului NC, este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie
de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se
completează şi descrierea codului NC ales;
b) rubrica „Vrac/Îmbuteliat (V/î)" - se alege
dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în
această rubrică;
c) rubrica „Stoc la începutul lunii" - se
completează cu cantităţile de produse existente la începutul perioadei, care
trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare,
exprimate în unităţi de măsură specifice fiecărui produs introdus în document.
Unitatea de măsură se alege dintr-o listă de valori
care se afişează în momentul în care cursorul este în
această rubrică;
d) rubrica „Cantitatea intrată" - cantităţile de
produse intrate în luna de raportare;
e) rubrica „Surplus pe parcursul lunii" -
cantităţile de produse achiziţionate/livrate în plus faţă de cantităţile
estimate, pe fiecare tip de produs;
f) rubrica „Cantitatea ieşită" - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs ieşit.
g) rubrica „Pierderi";
h) rubrica „Stoc efectiv" - valoarea poate fi
înscrisă cu
3 zecimale; se completează
automat de către sistem, corespunzător
cantităţilor existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc la începutul lunii + cantitatea intrată + surplus pe parcursul
lunii - cantităţi ieşite - pierderi;
i) rubrica „Diferenţa (+) sau (-)" este completată
automat de către sistem,
corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către
sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din
rubrica „Diferenţă" este
actualizată după formula: stoc la începutul lunii + cantitatea intrată + surplus pe parcursul
lunii - cantităţi ieşite - pierderi - stoc final. In cazul în care
„Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este
obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut
diferenţe în declaraţie.
3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge documente
atunci când completează o declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga un
document se accesează butonul ,,+Documente" de sub tabelul
„Documente"; pentru a adăuga o înregistrare în tabelul „Recapitularea
perioadei" se accesează butonul ,,+Recapitulare".
3.2. Pentru „Editare": se
accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat
sau se face click fie pe numărul documentului în cazul
tabelului „Documente", fie pe codul NC al produsului în cazul tabelului
„Recapitularea perioadei".
3.3. Pentru a salva datele
introduse se accesează butonul „Aplică".
3.4. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
ANEXA Nr. 3
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 48.1
la Norme
1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr.
48.1 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de producţie alcool
şi băuturi spirtoase.
2. Declaraţia cuprinde două
tabele:
2.1. Tabelul „Materii prime",
în care se vor completa următoarele rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - se
completează codul NC al produsului, selectând din lista de coduri NC filtrată
în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului
utilizat ca materie primă pentru producţia produsului accizabil pentru care
antrepozitarul deţine autorizaţie de producţie în antrepozitul fiscal pentru
care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC
ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de
valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;
b) rubrica „Stoc iniţial" va fi completată de
utilizator la prima declaraţie şi este egală cu cantitatea de produs existentă
la începutul perioadei. Sistemul va prelua automat stocul final înscris în
declaraţia anterioară;
c) rubrica „Intrări" provenite din operaţiuni
interne (producţie proprie sau alte achiziţii), achiziţii intracomunitare
şi/sau import. Se va completa corespunzător cantităţii de produs înscrise în
documentele de circulaţie corespunzătoare fiecărei provenienţe, aferente
perioadei de raportare;
d) rubrica „Utilizat" se completează corespunzător
cantităţilor de materii prime utilizate pentru fabricarea alcoolului, în
perioada de raportare;
e) rubrica „Stoc final" se completează automat de
către sistem corespunzător cantităţilor de materii prime existente la finalul
perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări - utilizat;
f) rubrica „Diferenţă" este completată automat de
către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare materie primă.
In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem
din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este
actualizată după formula: stoc iniţial + intrări - utilizat - stoc final. In cazul in care „Diferenţa este diferita de
0, câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu.
Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care
au apărut diferenţe în declaraţie.
2.2. Tabelul „Livrări" în care apar următoarele
rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC": se alege
produsul selectând din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea
introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care
antrepozitarul deţine autorizaţie de producţie în antrepozitul fiscal pentru
care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC
ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de
valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;
b) rubricile: „Stoc iniţial", „Cantităţi
produse", „Intrări", „Ieşiri", „Utilizate în activitatea
proprie" se completează cu valori corespunzătoare operaţiunilor
desfăşurate în perioada de raportare. Cantităţile de alcool se exprimă în
hectolitri;
c) rubrica „Stoc final" se completează automat de
către sistem corespunzător cantităţilor existente la finalul perioadei de
raportare, după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări - utilizate
în activitatea proprie;
d) rubrica „Diferenţă" este completată automat de
către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In
cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din
rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este
actualizată după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări -
utilizate în activitatea proprie - stoc final. In cazul în care
„Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este
obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut
diferenţe în declaraţie.
3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse
atunci când completează o declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga o materie primă se selectează
butonul ,,+Materii prime" de sub tabelul „Materii prime".
3.2. Pentru a adăuga o livrare
de produse se selectează butonul ,,+Livrări" de sub tabelul
„Livrări".
3.3. Pentru „Editare" se
apasă iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau
se face clic pe codul NC al produsului.
3.4. Pentru a salva datele
introduse se apasă butonul „Aplică".
3.5. Pentru „Ştergere" se
apasă iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.
ANEXA Nr. 4
la instrucţiuni
Creare si vizualizare declaraţie tip anexa nr. 48.2
la Norme
1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr.
48.2 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de producţie
vinuri/băuturi fermentate/produse intermediare.
2. Declaraţia cuprinde 3
tabele:
2.1. Tabelul „Materii prime", în care apar
următoarele rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - selectând
din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face
dublu-clic pe codul NC al produsului utilizat ca materie primă pentru producţia
produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în
antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se
completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de
măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul
în care cursorul este în această rubrică;
b) rubrica „Stoc iniţial" - va fi completată de
utilizator la prima declaraţie şi este egală cu cantitatea de produs existentă
la începutul perioadei; împreună cu cantitatea se va înscrie şi concentraţia
aferentă. Sistemul va prelua automat stocul final şi concentraţia înscrise în
declaraţia anterioară;
c) rubrica „Intrări" - cantităţile de materii
prime intrate în antrepozitul fiscal din operaţii interne, achiziţii
intracomunitare şi/sau import. Se va completa corespunzător cantităţii de
produs înscrise în documentele de circulaţie corespunzătoare fiecărei
provenienţe, aferente perioadei de raportare. Se vor înscrie cantităţile şi
concentraţia aferentă;
d) rubrica „Utilizat" - se completează
corespunzător cantităţilor de materie primă utilizate pe parcursul lunii în
procesul de producţie al produselor intermediare. Se vor înscrie cantităţile şi
concentraţia aferentă;
e) rubrica „Stoc final" - se completează automat
de către sistem corespunzător cantităţilor de materii prime existente la
finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări -
utilizat. Se vor înscrie cantităţile şi concentraţia aferentă;
f) rubrica „Diferenţă" - este completată automat
de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare materie
primă. In cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către
sistem din rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă"
este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări - utilizat - stoc final.
In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv
diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul
pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. Se vor înscrie cantităţile şi
concentraţia aferentă.
2.2. Tabelul „Produse în curs de fabricaţie" în
care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC": produsul se
alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată
în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului
accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte
declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică
„Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se
afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;
b) rubrica „Stoc iniţial" va fi completată de
utilizator la prima declaraţie şi este egală cu cantitatea de produs existentă
la începutul perioadei. Sistemul va prelua automat stocul final înscris în
declaraţia anterioară.
c) rubricile „Intrări", „Ieşiri (către alte
depozite/pentru prelucrare finală)" se completează cu valori
corespunzătoare operaţiunilor desfăşurate în perioada de raportare;
d) rubrica „Stoc final" se completează automat de
către sistem corespunzător cantităţilor existente la finalul perioadei de
raportare, după formula: stoc iniţial + intrări - ieşiri;
e) rubrica „Diferenţă" este completată automat de
către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In
cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din
rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este
actualizată după formula: stoc iniţial + intrări - ieşiri -stoc final. In cazul
în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este
obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut
diferenţe în declaraţie.
2.3. Tabelul „Produse obţinute",
în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - se alege
produsul, prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de
valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil
pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru
care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC
ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de
valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;
b) rubrica „Stoc iniţial" - va fi completată de
utilizator la prima declaraţie şi este egal cu cantitatea de produs existentă
la începutul perioadei. Sistemul va prelua automat stocul final înscris în
declaraţia anterioară;
c) rubrica „Cantităţi
produse" - cantitatea de produse fabricate în antrepozitul fiscal în
perioada de raportare;
d) rubrica „Intrări" - cantităţile de produse
intrate în regim suspensiv în antrepozitul fiscal în perioada de raportare (din
achiziţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import);
e) rubrica „Ieşiri":
- „cu accize" - cantităţile de produse eliberate
în consum;
- „fără accize" - cantităţile aferente fiecărui
produs ieşit din antrepozitul fiscal în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriu naţional,
intracomunitar sau la export) sau în regim de scutire de la plata accizelor;
f) rubrica „Utilizate în activitatea proprie" se
completează corespunzător cantităţilor de produse obţinute în antrepozitul
fiscal şi care ulterior sunt utilizate ca materie primă în procesul de
producţie;
g) rubrica „Stoc final" se completează automat de
către sistem corespunzător cantităţilor existente la finalul perioadei de
raportare, după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări - ieşiri -
utilizate în activitatea proprie;
h) Rubrica „Diferenţă" este completată automat de
către sistem, corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In
cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din
rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este
actualizată după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări - ieşiri -
utilizate în activitatea proprie - stoc final, In cazul în care
„Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este
obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut
diferenţe în declaraţie.
3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse
atunci când completează o declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga o materie
primă se accesează butonul ,,+Materii prime" de
sub tabelul „Materii prime".
3.2. Pentru a adăuga un produs
în curs de execuţie se accesează butonul ,,+Produse în curs de fabricaţie"
de sub tabelul „Produse în curs de fabricaţie".
3.3. Pentru a adăuga un produs
obţinut se accesează butonul ,,+Produse obţinute" de sub tabelul „Produse
obţinute".
3.4. Pentru a adăuga o livrare
de produse se selectează butonul ,,+Livrari" din tabelul „Livrări".
3.5. Pentru „Editare" se
accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face clic pe codul NC al produsului.
3.6. Pentru a salva datele
introduse se accesează butonul „Aplică".
3.7. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.
ANEXA Nr. 5
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 48.3
la Norme
1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr.
48.3 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de producţie de bere.
2. Declaraţia cuprinde două
tabele:
2.1. Tabelul „Materii prime", în care apar
următoarele rubrici:
a) rubrica „Denumire" selectând din lista de
coduri NC ataşată. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului utilizat ca
materie primă în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia.
Automat se completează descrierea codului NC ales (malţ, orz, orez, gris, porumb,
zahăr, glucoza, alte materii de extracţie, malţ colorat).
b) rubricile „Kilograme", „% extract sec" - se
înscriu valori pozitive corespunzătoare
cantităţilor/procentelor de completat.
2.2. Tabelul „Bere fabricată în hectolitri", în
care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC": selectând
din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face
dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul
deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia.
Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de
măsură": se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în
momentul în care cursorul este în această rubrică;
b) rubrica „Stoc iniţial' - se completează cu
cantităţile de bere existente în antrepozit la începutul lunii, care trebuie să
corespundă cu stocul final din declaraţia lunii anterioare;
c) rubrica „Cantităţi produse" - se completează cu
cantităţile de bere produse în antrepozitul fiscal în cursul lunii de
raportare;
d) rubrica „Intrări" - cantităţile de bere intrate
în antrepozitul fiscal, provenite din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import. Se va avea
în vedere data înscrisă în raportul de primire;
e) rubrica „Ieşiri'
- „cu accize" - gradul Plato mediu - dacă berea
eliberată în consum prezintă diverse grade Plato, se va înscrie gradul Plato
mediu ponderat;
- „fără accize" - se vor înscrie cantităţile
aferente fiecărui produs ieşit din antrepozitul fiscal în regim suspensiv de la
plata accizelor (pe teritoriu naţional, intracomunitar sau la export) sau
operaţiunile scutite;
f) rubrica „Stoc final" se
completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor de materii
prime existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial +
intrări + cantităţi produse - ieşiri;
g) rubrica „Diferenţă" este completată automat de
către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In
cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din
rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este
actualizată după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse - ieşiri -
stoc final. In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv
diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul
pentru care au apărut diferenţe în declaraţie.
3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse
atunci :ompletează o declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga o materie
primă se accesează butonul ,,+Materii prime" de sub tabelul „Materii
prime".
3.2. Pentru a adăuga o livrare
de produse se accesează butonul ,,+Bere fabricată în hectolitri" de sub
tabelul" Bere fabricată în hectolitri".
3.3. Pentru „Editare": se
accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat
sau se face clic pe codul NC al produsului.
3.4. Pentru a salva datele introduse se accesează butonul „Aplică".
3.5. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.
ANEXA Nr. 6
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 48.4 la Norme
1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr.
48.4 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de producţie de
tutunuri prelucrate.
2. Declaraţia cuprinde tabelul
„Produse", în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - produsul se
alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea
introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care
antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se
întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales.
Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o listă de valori
care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;
b) rubrica „Stoc iniţial"
- se completează cu cantităţile de produse existente în antrepozitul fiscal la
începutul lunii, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul
lunii anterioare;
c) rubrica „Cantităţi produse" - se completează cu
cantitatea de produse fabricate în antrepozitul fiscal
în cursul lunii de raportare;
d) rubrica „Intrări" - cantităţile de produse
intrate în regim suspensiv de accize în antrepozitul fiscal, provenite din
achiziţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import. Se va avea în vedere data din raportul de primire;
e) rubrica „Ieşiri":
- „cu accize" - se completează cu cantităţile de
produse eliberate în consum;
- „fără accize" - se completează cu cantităţile
aferente fiecărui produs ieşit în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriul naţional,
intracomunitar sau la export) sau în regim de scutire de la plata accizelor;
f) rubrica „Stoc final" se completează automat de
către sistem corespunzător cantităţilor de produs existente la finalul
perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi
produse - ieşiri;
g) rubrica „Diferenţă" este completată automat de
către sistem, corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In
cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din
rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este actualizată
după formula: stoc iniţial + intrări - cantităţi produse - stoc final. In cazul
în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este
obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut
diferenţe în declaraţie.
3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse
atunci când completează o declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga un produs
se accesează butonul ,,+Produs" de sub tabelul
„Produse".
3.2. Pentru „Editare" se
accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat
sau se face clic pe codul NC al produsului.
3.3. Pentru a salva datele
introduse se accesează butonul „Aplică".
3.4. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.
ANEXA Nr. 7
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 48.5
la Norme
1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr.
48.5 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite fiscale de producţie de
produse energetice.
2. Declaraţia cuprinde tabelul
„Produse", în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în
funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului
accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal
pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea
codului NC ales. Subrubrică „Unitatea de măsură": se selectează dintr-o
listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această
rubrică;
b) rubrica „Stoc iniţial" - se completează cu
cantităţile de produse existente în antrepozitul fiscal la începutul perioadei,
care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare;
c) rubrica „Cantităţi produse" - se completează cu
cantitatea de produse fabricate în antrepozit în cursul lunii de raportare;
d) rubrica „Intrări" - se completează cu
cantităţile de produse intrate în antrepozitul fiscal, provenite din achiziţii
interne, achiziţii intracomunitare sau din import. Se va avea în vedere data
din raportul de primire;
e) rubrica „Ieşiri":
- „cu accize" - se completează cu cantităţile de
produse eliberate în consum;
- „fără accize" - se completează cu cantităţile
aferente fiecărui produs ieşit în regim suspensiv de la plata accizelor (pe
teritoriul naţional, intracomunitar sau la export) sau
în regim de scutire de la plata accizelor.
f) rubrica „Autoconsum" - se completează cu cantităţile
de produse consumate sau utilizate în cadrul antrepozitului fiscal;
g) rubrica „Stoc final" - se completează automat
de către sistem, corespunzător cantităţilor de produs existente la finalul
perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi
produse - ieşiri - autoconsum;
h) rubrica „Diferenţă" - este completată automat
de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In
cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din
rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este
actualizată după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse - ieşiri -
autoconsum - stoc final. In cazul în care „Diferenţa" este diferită de 0,
câmpul „Motiv diferenţă" este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să
completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 3.
Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o
declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga un produs
se accesează butonul ,,+Produs" de sub tabelul „Produse".
3.2. Pentru „Editare" se
accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat
sau se face clic pe codul NC al produsului.
3.3. Pentru a salva datele
introduse se accesează butonul „Aplică".
3.4. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.
ANEXA Nr. 8
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 49 la
Norme
1. Au obligaţia să creeze
declaraţii de tip anexa nr. 49 la Norme antrepozitarii care deţin antrepozite
fiscale de depozitare.
2. Declaraţia cuprinde tabelul
„Produse", în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - produsul se
alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea
introdusă. Se face dublu-clic pe codul NC al produsului accizabil pentru care
antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte
declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. Subrubrică
„Unitatea de măsură" se selectează dintr-o listă de valori care se
afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică;
b) rubrica „Stoc iniţial" - se completează cu
cantităţile de produse existente în antrepozitul fiscal la începutul perioadei,
care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare;
c) rubrica „Intrări" - se completează cu
cantităţile de produse intrate în antrepozitul fiscal, provenite din achiziţii
interne, achiziţii intracomunitare sau din import. Se va avea în vedere data
din raportul de primire;
d) rubrica „Ieşiri":
- „cu accize" - se completează cu cantităţile de produse eliberate în consum;
- „fără accize" - se completează cu cantităţile
aferente fiecărui produs ieşit în regim suspensiv de la plata accizelor (pe
teritoriul naţional, intracomunitar sau la export) sau
în regim de scutire/exceptare de la plata accizelor;
e) rubrica „Stoc final" - se completează automat
de către sistem, corespunzător cantităţilor de produs existente în antrepozit
la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări -
ieşiri;
f) rubrica „Diferenţă" - este completată automat
de către sistem, corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. In
cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din
rubrica „Stoc final", valoarea din rubrica „Diferenţă" este
actualizată după formula: stoc iniţial + intrări - ieşiri -stoc final. In cazul
în care „Diferenţa" este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă" este
obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut
diferenţe în declaraţie.
3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse,
atunci când completează o declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga un produs
se accesează butonul ,,+Produs" de sub tabelul „Produse".
3.2. Pentru „Editare" se
accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face clic pe codul NC al produsului.
3.3. Pentru a salva datele
introduse se accesează butonul „Aplică".
3.4. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse.
ANEXA Nr. 9
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 52.1
la Norme
1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr.
52.1 la Norme antrepozitarii autorizaţi pentru producţia sau pentru depozitarea
de produse energetice care livrează combustibil pentru motor cu destinaţia
utilizării exclusive pentru aeronave, precum şi antrepozitele fiscale în numele
cărora se emit facturile către aeronave.
2. Declaraţia cuprinde un
singur tabel „Livrări", în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - codul NC al
produsului. La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în
funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se
completează şi descrierea codului NC ales;
b) rubrica „Unitatea de măsură" - se alege dintr-o
listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este poziţionat
în această rubrică;
c) rubrica „Beneficiarul livrării" - se vor
completa subrubricile: „Denumirea operatorului", „Codul de accize",
„Numărul şi data facturii" şi „Cantitatea livrată", când livrarea se
face către un antrepozit fiscal de depozitare, şi/sau subrubricile: „Denumirea operatorului", „Codul de identificare
fiscală", „Numărul şi data facturii" şi „Cantitatea livrată",
când livrarea se face către alţi beneficiari;
d) rubrica „Cantitatea totală livrată" - se
completează cu total cantitatea livrată atât la antrepozite de depozitare, cât
şi la alţi beneficiari şi se calculează automat. 3. Utilizatorul poate adăuga,
edita şi şterge livrări, atunci când completează o declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga o livrare
se accesează butonul ,,+Livrări" de sub tabelul „Livrări".
3.2. Pentru „Editare" se
accesează iconiţa de editare din dreptul livrării care se doreşte a fi editată
sau se face clic pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului -
numărul/data facturii".
3.3. Pentru a salva datele
introduse se accesează butonul „Aplică".
3.4. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
ANEXA Nr. 10
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 52.2
la Norme
1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr.
52.2 la Norme antrepozitarii autorizaţi pentru producţia sau pentru depozitarea
de produse energetice care livrează combustibil pentru motor cu destinaţia
utilizării exclusive pentru nave.
2. Declaraţia cuprinde un
singur tabel „Livrări", în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - codul NC al
produsului. La accesarea rubricii este afişată o listă
de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC
al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;
b) rubrica „Unitatea de măsură" - se alege dintr-o
listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este poziţionat
în această rubrică;
c) rubrica „Beneficiarul livrării" - se vor
completa subrubricile: „Denumirea operatorului", „Codul de accize",
„Numărul şi data facturii" şi „Cantitatea livrată", când livrarea se
face către un antrepozit fiscal de depozitare, şi/sau subrubricile: „Denumirea
operatorului", „Codul de identificare fiscală", „Numărul şi data facturii" şi „Cantitatea
livrată", când livrarea se face către alţi beneficiari;
d) rubrica „Cantitatea totală
livrată" - se completează cu total cantitatea livrată atât la antrepozite
de depozitare, cât şi la alţi beneficiari şi se calculează automat. 3.
Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge livrări atunci când completează o
declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga o livrare
se accesează butonul ,,+Livrări" de sub tabelul „Livrări".
3.2. Pentru „Editare" se
accesează iconiţa de editare din dreptul livrării care se doreşte a fi editată
sau se face clic pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului -
numărul/data facturii".
3.3. Pentru a salva datele
introduse se accesează butonul „Aplică".
3.4. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
ANEXA Nr. 11
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 53.1
la Norme
1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr.
53.1 la Norme operatorii economici care deţin certificate de autorizare pentru
aprovizionarea aeronavelor cu produse energetice, precum şi antrepozitele fiscale care fac alimentarea aeronavelor.
2. Declaraţia cuprinde un
singur tabel „Achiziţii/Livrări", în care apar următoarele rubrici:
a) Rubrica „Numărul şi data facturii" reprezintă
numărul facturii aferente produselor, iar data facturii reprezintă data
emiterii facturii, ce poate fi introdusă sau selectată din calendarul pus la
dispoziţie de aplicaţie;
b) rubrica „Tipul produsului/Codul NC" - codul NC
al produsului. Pe parcursul completării codului NC este afişată o listă de
coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se selectează codul NC al
produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales;
c) rubrica „Unitatea de măsură" - se alege dintr-o
listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această
rubrică;
d) rubrica „Antrepozitul fiscal
de la care s-a făcut achiziţia", care cuprinde următoarele subrubrici:
- „Denumirea" - se completează cu denumirea destinatarului;
- „Codul de identificare fiscală";
- „Cantitatea achiziţionată" - se completează cu
cantităţile aferente fiecărui produs energetic achiziţionat în antrepozitul
fiscal;
e) rubrica „Beneficiarul livrării", care cuprinde:
- „Denumirea operatorului economic" - se
completează cu numele beneficiarului;
- „Numărul de înmatriculare al aeronavei";
- „Cantitatea" - se
completează cantităţile aferente fiecărui produs energetic livrat.
3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge
achiziţii/livrări atunci când completează o declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga o
achiziţie/livrare se accesează butonul ,,+Achiziţii/Livrări" de sub
tabelul „Achiziţii/Livrări".
3.2. Pentru „Editare" se
accesează iconiţa de editare din dreptul achiziţiei/livrării care se doreşte a
fi editată sau se face clic pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului -
numărul/data facturii".
3.3. Pentru a salva datele
introduse se accesează butonul „Aplică".
3.4. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.
ANEXA Nr. 12
la instrucţiuni
Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 53.2 la Norme
1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr.
53.2 la Norme distribuitorii autorizaţi în calitate de utilizatori finali care
aprovizionează nave.
2. Declaraţia cuprinde un
singur tabel „Achiziţii/Livrări", în care apar următoarele rubrici:
a) rubrica „Provenienţa produselor energetice" -
se va specifica AF dacă aprovizionarea se face de la un antrepozit autorizat, Dl dacă produsele
provin din achiziţii intracomunitare proprii în calitate de destinatar
înregistrat sau IM dacă produsele provin din operaţiuni proprii de import;
b) rubrica „Numărul şi data facturii" - se vor
completa numărul şi data facturii de achiziţie;
c) rubrica „Tipul produsului/Cod NC" - codul NC al
produsului. La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în
funcţie de valoarea introdusă. Se selectează codul NC al produsului. Automat se
completează şi descrierea codului NC ales;
d) rubrica „Unitatea de măsură" - se alege dintr-o
listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este poziţionat
în această rubrică;
e) rubrica „Furnizor" - se vor completa
subrubricile: „Denumirea" (furnizorului), „Codul de identificare
fiscală" al acestuia şi „Cantitatea achiziţionată";
f) rubrica „Beneficiarul livrării" - se vor
completa subrubricile: „Denumirea operatorului
economic", „Numărul de înmatriculare al
navei" şi „Cantitatea" (livrată).
3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge
achiziţii/livrări atunci când completează o declaraţie, astfel:
3.1. Pentru a adăuga o
achiziţie/livrare se accesează butonul ,,+Achiziţii/Livrări" de sub
tabelul „Achiziţii/Livrări".
3.2. Pentru „Editare" se
accesează iconiţa de editare din dreptul achiziţiei/livrării care se doreşte a
fi editată sau se face clic pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului -
numărul/data facturii".
3.3. Pentru a salva datele introduse
se accesează butonul „Aplică".
3.4. Pentru „Ştergere" se
accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare.