Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3121 din 27.01.2015

privind organizarea şi desfăşurarea procesului de obţinere a atestatului de abilitare
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 107 din 10 februarie 2015



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 166, 217 şi 300 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,conform prevederilor Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.644/2012 privind unele măsuri de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, cu modificările ulterioare,în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.560/2012 privind aprobarea standardelor minimale necesare şi obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice din învăţământul superior şi a gradelor profesionale de cercetare-dezvoltare, cu modificările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea procesului de obţinere a atestatului de abilitare, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Se aprobă modelul Cererii-tip pentru susţinerea tezei de abilitare, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3Se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.691/2011 privind aprobarea Regulamentului de funcţionare a Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare în vederea evaluării tezelor de abilitare şi a modelului Cererii-tip pentru susţinerea tezei de abilitare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 755 din 27 octombrie 2011, cu modificările ulterioare. Articolul 4Direcţia generală învăţământ universitar din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU) şi instituţiile implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu
ANEXA Nr. 1METODOLOGIE privind organizarea şi desfăşurarea procesului de obţinere a atestatului de abilitare I. Dispoziţii generale Articolul 1Abilitarea reprezintă certificarea calităţii unei persoane de a conduce lucrări de doctorat. Articolul 2Teza de abilitare relevă capacităţile şi performanţele didactice şi de cercetare ale candidatului. Articolul 3Atestatul de abilitare este acordat prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice, la propunerea Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU). Articolul 4Susţinerea în sesiune publică a tezei de abilitare în vederea obţinerii atestatului de abilitare se realizează numai în cadrul unei instituţii organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD)/instituţii organizatoare de doctorat (IOD), în domeniul solicitat de candidat. Articolul 5Pentru a se înscrie în procesul de acordare a atestatului de abilitare, candidatul trebuie să îndeplinească standardele minimale identice cu standardele de acordarea a titlului de profesor universitar, respectiv de CS I, stabilite de CNATDCU şi aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice. II. Teza de abilitare, dosarul de abilitare şi componenţa comisiei de abilitare Articolul 6(1) Teza de abilitare prezintă:a)în mod succint şi documentat principalele rezultate ştiinţifice originale obţinute de către candidat în cercetarea ştiinţifică, didactică, sportivă, creaţia artistică, după conferirea titlului de doctor, în domeniul de doctorat vizat, cu indicarea evoluţiei carierei academice, ştiinţifice şi profesionale, precum şi a direcţiilor principale de dezvoltare a acesteia, în contextul global al realizărilor ştiinţifice semnificative şi de actualitate din domeniul de specialitate al autorului tezei de abilitare; b)capacitatea individuală a candidatului de a coordona echipe de cercetare, de a organiza şi gestiona activităţi didactice, de explicare şi facilitare a învăţării şi cercetării. (2) Candidatul poate opta pentru redactarea tezei de abilitare în limba română, caz în care va fi însoţită de un rezumat în limba engleză, sau într-o limbă de largă circulaţie internaţională, caz în care va fi însoţită de un rezumat în limba română. Articolul 7 (1) Dosarul candidatului pentru acordarea atestatului de abilitare va include minimum documentele următoare:a)cererea-tip pentru susţinerea abilitării, avizată de către rector/preşedintele Academiei Române, redactată conform anexei 2 la ordin; b)fişa de îndeplinire a standardelor minimale; c)un portofoliu de lucrări ştiinţifice considerate relevante de către candidat, elaborate în domeniul de doctorat vizat; d)curriculum vitae şi lista de lucrări, semnate de către candidat; e)o declaraţie pe propria răspundere a candidatului privind îndeplinirea standardelor minimale stabilite de CNATDCU şi aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice şi originalitatea lucrărilor ştiinţifice din lista de lucrări; f)copia legalizată a diplomei de doctor şi, dacă este cazul, copia legalizată a atestatului de recunoaştere sau echivalare a acesteia; g)documente personale de identificare, în copie simplă: actul de identitate, dovada schimbării numelui în cazul în care numele înscris pe diplomă nu mai coincide cu cel din actul de identitate; h)teza de abilitare, în format tipărit şi electronic. (2) În cazul în care documentele prevăzute la alin. (1) lit. f) nu sunt redactate în limba română sau engleză, ele vor fi însoţite de traducerea legalizată în limba română. Articolul 8 (1) Comisia de specialitate pentru evaluarea tezei de abilitare este alcătuită din 3 membri, specialişti cu renume în domeniul de doctorat vizat de candidat, care deţin calitatea de conducător de doctorat.(2) Minimum 2 dintre membrii comisiei de specialitate trebuie să nu fie cadre didactice titulare sau cercetători în cadrul instituţiei care organizează procesul de obţinere a atestatului de abilitare sau în cadrul instituţiei din care provine candidatul, dacă acestea sunt distincte.(3) IOSUD/IOD transmite CNATDCU propunerile cu privire la componenţa comisiei de specialitate pentru evaluarea tezei de abilitare.(4) CNADTCU, prin intermediul comisiei de specialitate aferente domeniului de doctorat vizat, numeşte comisia prevăzută la alin (1).III. Procedura de abilitare şi emiterea atestatului de abilitare Articolul 9IOSUD/IOD, după primirea notificării cu privire la aprobarea componenţei comisiei de specialitate pentru susţinerea tezei de abilitare de către CNATDCU, organizează susţinerea publică a tezei de abilitare. Articolul 10 (1) IOSUD/IOD verifică dacă dosarul candidatului pentru acordarea atestatului de abilitare este complet, precum şi dacă sunt îndeplinite standardele minimale identice cu cele pentru acordarea titlului de profesor universitar, stabilite de CNATDCU şi aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice.(2) IOSUD/IOD va publica pe site-ul oficial al instituţiei cel puţin următoarele documente:a)curriculum vitae şi lista de lucrări; b)fişa de verificare privind îndeplinirea standardelor minimale; c)rezumatul tezei de abilitare; d)componenţa comisiei de specialitate pentru susţinerea tezei de abilitare. Articolul 11Comisia de specialitate pentru susţinerea tezei de abilitare analizează dosarul de abilitare depus de candidat, înaintea susţinerii publice, şi poate solicita lucrări ştiinţifice sau alte documente relevante pentru activitatea ştiinţifică, profesională şi academică a acestuia. Articolul 12 (1) Teza de abilitare se susţine, de regulă, în limba română, în cadrul unei sesiuni cu un caracter public.(2) În urma susţinerii publice, comisia de specialitate pentru evaluarea tezei de abilitare întocmeşte un raport de evaluare, care cuprinde propunerea de acceptare sau respingere a tezei de abilitare, precum şi motivaţia deciziei luate. Articolul 13IOSUD/IOD transmite dosarul candidatului, împreună cu raportul prevăzut la art. 12 alin. (2), către Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice - CNATDCU, pentru analiză şi decizie. Articolul 14Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, prin direcţia de specialitate, verifică conformitatea dosarului, potrivit art. 7 şi 13. În cazul în care lipsesc elemente din dosar, Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice solicită completarea acestuia. Dacă IOD/IOSUD nu transmite documentele solicitate în termen de 5 zile lucrătoare, dosarul candidatului se returnează. Articolul 15Comisia de specialitate a CNATDCU analizează dosarul de abilitare şi propune Consiliului general al CNATDCU, după caz, acordarea sau neacordarea atestatului de abilitare, pe baza unei rezoluţii motivate. Articolul 16Consiliul general al CNATDCU, pe baza rezoluţiei comisiei de specialitate, analizează şi validează, după caz, propunerea de acordare sau de neacordare a atestatului de abilitare. Articolul 17(1) Pe baza validării de către CNATDCU a rezoluţiei favorabile de acordare a atestatului de abilitare se emite, pentru fiecare candidat, ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice.(2) Ordinul prevăzut la alin. (1) reprezintă atestatul de abilitare.(3) Ordinul prevăzut la alin. (1) se transmite către IOSUD/IOD unde a fost susţinută teza de abilitare, cu obligaţia ca această instituţie de învăţământ superior să îl comunice candidatului.(4) În cazul în care CNATDCU validează rezoluţia de neacordare a atestatului de abilitare, Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice transmite această rezoluţie IOSUD/IOD, cu obligaţia ca această instituţie de învăţământ superior să o comunice candidatului, şi returnează dosarul de abilitare.IV. Dispoziţii finale Articolul 18După emiterea ordinului prevăzut la art. 17 alin. (1), Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, prin direcţia de specialitate, arhivează dosarul de abilitare, cu excepţia tezei de abilitare, în format tipărit, care se returnează IOSUD/IOD. Articolul 19IOSUD/IOD poate percepe o taxă de abilitare, în scopul acoperirii cheltuielilor cu privire la organizarea şi susţinerea tezelor de abilitare. Cuantumul acestei taxe este stabilit de Senatul universităţii, la propunerea Consiliului de administraţie, respectiv de către Prezidiului Academiei Române. Articolul 20 (1) IOSUD/IOD elaborează regulamente proprii privind abilitarea, în condiţiile legii.(2) Regulamentul poate conţine cerinţe şi exigenţe specifice IOSUD/IOD cu privire la abilitare şi la acceptarea conducătorilor de doctorat în şcolile doctorale proprii. ANEXA Nr. 2Instituţia de învăţământ superior/Academia Română Avizat Rector/Preşedinte, ........ ................ ........ ........... ÎNDEPLINIRE STANDARDE MINIMALE  DA  NU CERERE-TIP pentru susţinerea tezei de abilitare Domnule Rector/Preşedinte al Academiei Române, ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ................ ................ ................ ................ .........., (prenumele şi numele) titular la ........ ................ ................ ............., având funcţia de ........ ................ ................ .........., solicit prin prezenta susţinerea tezei de abilitare în domeniul de studii universitare de doctorat ........ ................ ................ ................ .......... Solicit ca procedura de abilitare în domeniul ........ ................ ........ ............ să se desfăşoare în cadrul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ [instituţia organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD)/instituţia organizatoare de doctorat (IOD)]. Declar pe propria răspundere că informaţiile prezentate în această cerere şi în dosarul de abilitare corespund realităţii. [Data] [Semnătura]


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3121/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3121 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu