ORDIN
Nr. 381 din 19 decembrie 2003
pentru aprobarea Prescriptiei tehnice PT CR 14-2003, editia 1,
"Autorizarea laboratoarelor care efectueaza examinari distructive asupra
materialelor utilizate la instalatii mecanice sub presiune si la instalatii de
ridicat"*)
ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 124 bis din 11 februarie
2004
*) Ordinul ministrului economiei si comertului nr. 381/2003 a fost publicat
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 124 din 11 februarie 2004 si
este reprodus si in acest numar bis.
In aplicarea Hotararii Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si
functionarea Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub
Presiune si Instalatiilor de Ridicat, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 37 din 21 ianuarie 2002, in temeiul Hotararii
Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Economiei si Comertului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 485 din 7 iulie 2003, si avand in vedere referatul de aprobare prezentat,
ministrul economiei si comertului emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Prescriptia tehnica PT CR 14-2003, editia 1, "Autorizarea
laboratoarelor care efectueaza examinari distructive asupra materialelor
utilizate la instalatii mecanice sub presiune si la instalatii de
ridicat", cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul
ordin.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul economiei si comertului,
Dan Ioan Popescu
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor
sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat
- ISCIR -
________________________________________________________________________________
- REGLEMENTARE TEHNICA NATIONALA -
________________________________________________________________________________
PRESCRIPTIE TEHNICA
PT CR 14-2003
AUTORIZAREA LABORATOARELOR CARE EFECTUEAZA EXAMINARI DISTRUCTIVE ASUPRA
MATERIALELOR UTILIZATE LA INSTALATII MECANICE SUB PRESIUNE SI LA
INSTALATII DE RIDICAT
COLECTIA INSPECTIEI DE STAT PENTRU CONTROLUL CAZANELOR, RECIPIENTELOR SUB
PRESIUNE SI INSTALATIILOR DE RIDICAT
- ISCIR -
- EDITIE OFICIALA -
________________________________________________________________________________
Indicativ: PT CR 14-2003 Editia 1
________________________________________________________________________________
1. GENERALITATI
1.1 Scop
Prezenta prescriptie tehnica se aplica la autorizarea de catre
ISCIR-INSPECT a laboratoarelor care efectueaza examinari distructive asupra
materialelor. Prin "materiale" se inteleg urmatoarele produse
metalurgice: tevi, table, semifabricate forjate, diferite profile laminate,
semifabricate turnate, semifabricate pentru executia organelor de asamblare si
materiale consumabile pentru sudura (electrozi, sarme, fluxuri), materiale
feroase si neferoase etc.
In sensul prezentei prescriptii tehnice, prin "examinari
distructive" se inteleg toate incercarile de laborator care se pot efectua
in cadrul domeniilor de examinare indicate in tabelul 1 de la pct. 2.1.
1.2 Domeniu de aplicare
Examinarile distructive care se efectueaza la materialele si/sau imbinarile
sudate utilizate la fabricatia si/sau la repararea componentelor cazanelor,
recipientelor sub presiune si ale instalatiilor de ridicat care fac obiectul
supravegherii conform prescriptiilor tehnice in vigoare, Colectia ISCIR, precum
si incercarile mecanice necesare pentru autorizarea sudorilor se vor efectua
numai in cadrul unor laboratoare autorizate conform prevederilor prezentei
prescriptii tehnice. Vor fi admise la verificarile tehnice in vederea
autorizarii numai laboratoarele care lucreaza intr-un sistem integrat sau
propriu, dupa caz, de management al calitatii.
1.3 Referinte normative
1.3.1 Legi si hotarari
- Legea nr. 90/1996 privind protectia muncii
- Hotararea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea si functionarea
Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si
Instalatiilor de Ridicat
1.3.2 Standarde
- SR EN ISO 9000:2001, Sisteme de management al calitatii. Principii
fundamentale si vocabular
- SR EN ISO/CEI 17025:2001, Cerinte generale pentru competenta
laboratoarelor de incercari si etalonari
1.4 Abrevieri
PT - Prescriptie tehnica
RTED - Responsabil tehnic cu examinarile distructive
2. DOMENII DE AUTORIZARE
2.1 Domeniile de examinari distructive pentru care se autorizeaza
laboratoarele sunt conform tabelului 1 si vor contine una sau mai multe metode
de examinare indicate de standardele de profil.
Tabelul 1
_______________________________________________
|Nr. | Domeniu de examinare | Simbol |
|crt.| | |
|____|_________________________________|________|
| 1 | Analize chimice | AC |
|____|_________________________________|________|
| 2 | Incercari mecanice | IM |
|____|_________________________________|________|
| 3 | Incercari tehnologice | IT |
|____|_________________________________|________|
| 4 | Analize metalografice | AM |
|____|_________________________________|________|
| 5 | Masurari de eforturi sub | |
| | actiunea sarcinilor de incarcare| ME |
|____|_________________________________|________|
2.2 Conditia minima pentru autorizarea unui laborator este ca acesta sa
faca dovada privind dotarea si capabilitatea tehnica pentru efectuarea
examinarilor distructive necesare, conform prescriptiilor tehnice specifice,
Colectia ISCIR, la autorizarea sudorilor si anume IM + IT (incercari mecanice +
incercari tehnologice).
2.3 Autorizatia emisa de ISCIR-INSPECT pentru laborator va contine
simbolurile domeniilor de examinari distructive pentru care acesta a fost
autorizat, precum si detalii privind metodele de examinare din cadrul acestor
domenii (tipuri de metode, limite de temperatura etc.).
3. CONDITII DE AUTORIZARE A LABORATOARELOR
3.1 Laboratorul care solicita autorizarea va depune la ISCIR-INSPECT
documentatia tehnica prevazuta de prezenta prescriptie tehnica si cererea
pentru autorizare conform modelului din anexa A.
3.2 Documentatia care va trebui sa insoteasca cererea de autorizare va fi
constituita din:
a) manualul de management al calitatii (propriu laboratorului sau ca parte
extrasa din manualul general al agentului economic), care trebuie sa contina
cel putin:
- declaratia referitoare la politica in domeniul calitatii;
- structura de personal a laboratorului (organigrama nominala a intregului
personal laborant si pentru prelucrari epruvete, cu atributiile si
responsabilitatile fiecaruia in cadrul domeniilor de examinari distructive
solicitate la autorizare);
- procedurile specifice activitatilor operationale si functionale
referitoare la calitate, astfel incat sa rezulte amploarea si limitele
competentei fiecarei persoane din structura laboratorului la luarea unor
decizii si asumarea responsabilitatilor in activitatile laboratorului; trebuie
sa rezulte, de asemenea, coordonarea sectorului de prelucrari epruvete de catre
un membru al personalului laborant desemnat special in acest scop;
- proceduri generale (de sistem) ale managementului calitatii referitoare
la:
- modul de tratare si criteriile de acceptare sau de respingere a
cererilor de efectuare a examinarilor distructive;
- modalitatile de control, de inregistrare, de circulatie, de arhivare
si de clasare a documentelor specifice activitatii laboratorului
(trasabilitatea probelor si a inregistrarilor acestora);
- modalitatile de aprovizionare cu echipamente, piese de schimb,
consumabile si materiale specifice activitatii laboratorului;
- modalitatile de stocare si de evidenta a contraprobelor, a probelor
martor sau, dupa caz, a probelor de examinare metalografica si/sau a
epruvetelor ce au fost examinate;
- modalitatile prin care se asigura confidentialitatea rezultatelor
obtinute in urma examinarilor distructive efectuate in laborator;
- modalitati de implementare a politicii de calitate in cadrul
personalului laboratorului;
- actiuni corective si preventive:
- modul de verificare a respectarii cerintelor manualului de management
al calitatii de catre personalul laboratorului;
- modul de tratare a neconformitatilor;
- modul de tratare a derogarilor si a abaterilor de la standardul
specific de material;
- modul de tratare a reclamatiilor;
- procedurile si instructiunile specifice de lucru pentru fiecare domeniu
de examinari distructive solicitat la autorizare, care vor fi raportate la
conditiile existente efectiv in laborator, cu indicarea detaliata a
intervalelor de temperaturi specifice sau a altor parametri tehnologici
specifici, precum si a tuturor modelelor de documente, schite de epruvete si buletine
de laborator folosite;
b) lista echipamentelor, accesoriilor si materialelor etalon din dotarea
laboratorului care asigura respectarea prevederilor standardelor in vigoare
pentru domeniile de examinare distructiva solicitate la autorizare; aceasta
lista va contine numarul de inventar al fiecarui utilaj si va fi stampilata si
semnata de conducerea agentului economic;
c) deciziile de numire a sefului de laborator si a adjunctului acestuia, in
cazul laboratoarelor care solicita autorizarea pentru mai mult de doua domenii
de examinari distructive, precum si a "Responsabilului tehnic cu
examinarile distructive" (RTED), care urmeaza sa fie autorizat de
ISCIR-INSPECT pentru lucrarile efectuate in laborator in conformitate cu
prevederile prescriptiilor tehnice, Colectia ISCIR; responsabilul tehnic cu
examinarile distructive, propus prin decizie pentru autorizare, trebuie sa fie
absolvent al unui institut de invatamant superior tehnic (inginer sau chimist)
sau fizician, angajat al compartimentului de calitate sau al compartimentului
laboratoare din cadrul agentului economic, iar agentul economic trebuie sa faca
dovada pentru toti acestia ca sunt angajati pe perioada nedeterminata, conform
legislatiei muncii.
d) prezentarea incintei laboratorului si a anexelor acestuia, a modului de
intretinere, de supraveghere a conditiilor ambientale si de limitare a
accesului personalului neautorizat in anumite zone;
e) lista nominala a personalului tehnic angajat al laboratorului (inclusiv
personalul pentru prelucrarea mecanica a epruvetelor destinate examinarilor
distructive), precum si fisele postului pentru persoanele responsabile cu
inregistrarea in buletine a rezultatelor obtinute sau cu semnarea finala a
documentelor emise in laborator;
f) copie integrala de pe statutul agentului economic, din care sa rezulte
la paragraful aferent obiectului de activitate codul din "Catalogul cu
clasificarea activitatilor din economia nationala" (cod CAEN) specific
activitatilor de laborator;
g) copie de pe certificatul de inmatriculare la Registrul Comertului, din
care sa rezulte si codul de inregistrare fiscala a agentului economic.
h) copie de pe autorizatia laboratorului de examinari distructive,
eliberata de ISCIR-INSPECT, care a fost obtinuta anterior, daca este cazul.
3.3 Respingerea cererii de autorizare a laboratorului se face in cazul in
care documentatia depusa nu este completa, corect intocmita sau cu date
necorespunzatoare.
De asemenea, respingerea cererii se poate face si in situatia in care nu
sunt indeplinite conditiile referitoare la dotarea minima a laboratorului
pentru domeniile de examinari distructive solicitate la autorizare, in
conformitate cu cerintele standardelor de profil si ale prescriptiilor tehnice
in vigoare, Colectia ISCIR.
3.4 ISCIR-INSPECT va comunica, in termen de maxim 30 de zile de la data
depunerii documentatiei, daca cererea este admisa sau respinsa in vederea
efectuarii verificarilor tehnice pentru autorizarea laboratorului.
4. MODUL DE DESFASURARE A AUTORIZARII LABORATOARELOR
4.1 In cazul in care documentatia depusa la ISCIR-INSPECT a fost acceptata,
conducerea ISCIR va stabili componenta echipei care va efectua verificarile
tehnice in vederea autorizarii laboratorului de examinari distructive si data
efectuarii acestora.
4.2 Echipa desemnata de conducerea ISCIR pentru efectuarea verificarilor
tehnice in vederea autorizarii laboratorului va fi compusa din unul sau mai
multi inspectori de specialitate ai ISCIR-INSPECT si va fi comunicata agentului
economic.
4.3 Verificarile tehnice efectuate de ISCIR-INSPECT, in vederea autorizarii
laboratoarelor de examinari distructive, se vor desfasura in conformitate cu
prevederile prescriptiilor tehnice specifice, Colectia ISCIR, ale standardelor
specifice de efectuare a examinarilor distructive si cu cerintele SRISO/CEI
17025.
4.4 In cadrul verificarilor tehnice efectuate se va urmari corespondenta
intre documentatia depusa si situatia existenta la agentul economic. De
asemenea, se va examina personalul laboratorului in ceea ce priveste insusirea
prevederilor manualului de management al calitatii si a atributiilor ce ii
revin din acesta, precum si cunoasterea prevederilor din standardele aplicabile
in domeniu.
Tot cu aceasta ocazie, se vor efectua verificari asupra modului in care
sunt respectate procedurile specifice de lucru de catre personalul laborant
(prin probe practice si prin verificarea cunostintelor teoretice), prin
comparatie cu cele prezentate in documentatia depusa la ISCIR-INSPECT in vederea
autorizarii, si, de asemenea, se va verifica functionarea utilajelor din
laborator care sunt folosite la examinarile distructive specifice domeniilor
pentru care se solicita autorizarea.
4.5 In cazul in care datele prezentate in documentatia depusa la
ISCIR-INSPECT pentru autorizare nu corespund situatiei existente sau daca
rezultatele verificarilor tehnice efectuate in cadrul laboratorului sunt
nesatisfacatoare si conduc la concluzia ca nu sunt respectate prevederile
standardelor aplicabile in domeniu, laboratorul nu va fi autorizat de
ISCIR-INSPECT. Agentul economic are posibilitatea de a depune o noua cerere de
autorizare dupa o perioada de 6 luni.
4.6 In cazul in care rezultatele neconforme se refera la una sau mai multe
metode de examinari distructive din cadrul domeniului solicitat pentru
autorizare, laboratorul va fi respins pentru metoda sau metodele respective
(posibil intreg domeniul), iar autorizatia se va acorda numai pentru metodele
si domeniile de examinari distructive pentru care a fost facuta dovada de
capabilitate si de conformitate cu standardele aplicabile in domeniu, cu
conditia ca aceste metode si domenii autorizate sa fie cele minim necesare
pentru efectuarea incercarilor (IM + IT) impuse de autorizarea sudorilor de
catre ISCIR-INSPECT.
4.7 La finalul verificarilor tehnice, rezultatele si concluziile acestora
vor fi consemnate intr-un proces-verbal si aduse la cunostinta conducerii
agentului economic care a solicitat autorizarea.
5. EMITEREA SI VALABILITATEA AUTORIZATIEI
5.1 In urma analizarii procesului-verbal intocmit, a documentatiei tehnice
depuse si daca rezultatele si concluziile finale sunt favorabile autorizarii
ISCIR-INSPECT va emite autorizatia (a se vedea modelul din anexa C).
5.2 Perioada de valabilitate a autorizatiei este de 2 ani de la data
emiterii.
5.3 In perioada de valabilitate a autorizatiei, orice modificare a
conditiilor in care s-a efectuat autorizarea (modificarea documentatiei sau a
conditiilor efective de desfasurare a examinarilor distructive care au fost
autorizate), care nu este comunicata la ISCIR-INSPECT in termen de 15 zile,
conduce la anularea autorizatiei.
5.4 In cazul in care, in perioada de valabilitate a autorizatiei, se
intentioneaza o extindere a domeniilor de examinari distructive sau a gamei de
incercari sau de capabilitati, in cazul aceluiasi domeniu de examinare
distructiva, se va depune o cerere si documentatia aferenta la ISCIR-INSPECT,
iar daca verificarile tehnice efectuate conduc la un rezultat favorabil, extinderea
de domeniu va fi acceptata, in cadrul autorizarii initiale a laboratorului, si
va fi valabila pana la expirarea termenului de valabilitate al autorizarii
initiale.
6. VERIFICARI TEHNICE PERIODICE ALE LABORATOARELOR
6.1 In perioada de valabilitate a autorizatiei, ISCIR-INSPECT va efectua
cel putin o verificare tehnica a activitatii laboratorului, in cadrul
domeniilor de examinari distructive care au fost autorizate, iar rezultatul
constatarilor va fi consemnat intr-un proces-verbal care se va atasa la dosarul
de autorizare.
6.2 Verificarile tehnice periodice, care vor fi aduse la cunostinta
conducerii agentului economic (sau a laboratorului, dupa caz), nu exclud
posibilitatea efectuarii unor verificari inopinate generate de anumite situatii
care pot sa apara in activitatea laboratorului.
6.3 In cazul in care, cu ocazia verificarilor tehnice periodice sau a celor
inopinate, se constata abateri de la conditiile in care a fost acordata
autorizatia, ISCIR-INSPECT poate suspenda autorizatia laboratorului.
7. REAUTORIZAREA LABORATOARELOR
7.1 Daca autorizatia se apropie de expirarea termenului de valabilitate,
laboratorul va solicita, prin cerere depusa la ISCIR-INSPECT (a se vedea
modelul din anexa B), reautorizarea laboratorului.
7.2 Documentatia care trebuie sa insoteasca cererea de reautorizare va
cuprinde aceleasi documente si acte ca in cazul autorizarii initiale.
7.3 Conditiile si modul de desfasurare a reautorizarii laboratorului vor fi
identice cu cele de la autorizarea initiala.
7.4 Cererea si documentatia vor fi depuse la ISCIR-INSPECT cu minim 30 de
zile calendaristice inainte de expirarea termenului de valabilitate al
autorizatiei initiale (conditie obligatorie pentru reautorizare). In caz
contrar, se vor aplica procedurile de la autorizarea initiala a laboratorului.
8. OBLIGATIILE LABORATOARELOR DE EXAMINARI DISTRUCTIVE AUTORIZATE
8.1 Laboratoarele, autorizate conform prevederilor prezentei prescriptii
tehnice, vor respecta in totalitate prevederile prescriptiilor tehnice
specifice, Colectia ISCIR, in cazul in care examinarile distructive efectuate
in laborator sunt reglementate de acestea.
8.2 Se interzice eliberarea documentelor (certificate de inspectie,
buletine de laborator etc.) care contin rezultatele unor examinari distructive
pentru care nu exista autorizatie, iar aceste incercari se refera la materiale
sau domenii aflate sub incidenta ISCIR.
8.3 Dupa expirarea termenului de valabilitate al autorizatiei sau in cazul
retragerii acesteia in conditiile prezentate anterior, laboratorul
(laboratoarele) trebuie sa intrerupa emiterea documentelor care contin
rezultatele unor incercari ce fac obiectul domeniului de autorizare.
8.4 Documentele emise de laborator vor contine, in mod obligatoriu,
urmatoarele date de identificare:
- denumirea completa si adresa laboratorului (agentului economic);
- numarul autorizatiei emise de ISCIR-INSPECT;
- termenul de valabilitate al autorizatiei.
9. DISPOZITII FINALE
9.1 Orice modificare, adaugire sau stersatura efectuata in autorizatie
atrage dupa sine anularea autorizatiei, iar vinovatii vor suporta rigorile
legii civile sau penale, dupa caz.
9.2 In cazul pierderii autorizatiei, se poate obtine o copie (duplicat) a
acesteia in conditiile in care acest lucru se solicita in scris la
ISCIR-INSPECT si numai daca anuntul pierderii a fost publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea III, in termen de maxim 30 de zile.
9.3 Nerespectarea prevederilor prezentei prescriptii tehnice se
sanctioneaza conform prevederilor legale in vigoare.
9.4 La data intrarii in vigoare a prezentei prescriptii tehnice isi
inceteaza valabilitatea urmatoarea prescriptie tehnica:
- CR 16-2000 "Prescriptii tehnice pentru autorizarea laboratoarelor care
executa examinari distructive asupra materialelor utilizate la instalatiile
mecanice sub presiune si instalatiile de ridicat", aprobata prin Ordinul
ministrului industriei si comertului nr. 337/1999.
9.5 Prezenta prescriptie tehnica intra in vigoare la 30 de zile de la data
publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
9.6 Orice alte dispozitii contrare prevederilor prezentei prescriptii
tehnice isi inceteaza valabilitatea.
9.7 Utilizatorii prezentei prescriptii tehnice sunt obligati sa se asigure
ca sunt in posesia ultimei editii si a tuturor modificarilor aparute dupa
publicare.
9.8 Trimiterile facute in prezenta prescriptie tehnica la standarde,
prescriptii tehnice, acte legislative etc. se refera la editiile in vigoare.
9.9 Toate autorizatiile eliberate pana la data intrarii in vigoare a
prezentei prescriptii tehnice raman valabile pana la data expirarii, numai
pentru domeniile reglementate de prezenta prescriptie tehnica.
ANEXA A
(Antetul laboratorului sau al agentului economic)
CERERE DE AUTORIZARE A LABORATORULUI DE EXAMINARI DISTRUCTIVE
In vederea autorizarii, in conformitate cu prevederile prescriptiei tehnice
PT CR 14, va rugam sa acceptati spre analiza documentatia depusa de:
...............................................................................
(denumirea completa a laboratorului sau a agentului economic)
cu sediul in .................. nr. inregistrare la RC ........................
telefon .................. fax ..........................
Solicitam autorizarea pentru urmatoarele domenii de examinare distructiva:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Responsabil tehnic pentru efectuarea lucrarilor mentionate este domnul
(doamna): ................................................................ si
poate fi contactat la telefonul ........................
La prezenta cerere se ataseaza documentatia compusa din:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Tarifele rezultate in urma autorizarii se vor achita din contul nostru nr.
................. deschis la banca ............... cod fiscal .................
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC,
(Nume, prenume, (Nume, prenume si semnatura)
semnatura si stampila)
ANEXA B
(Antetul laboratorului sau al agentului economic)
CERERE DE REAUTORIZARE A LABORATORULUI DE EXAMINARI DISTRUCTIVE
In vederea reautorizarii, in conformitate cu prevederile prescriptiei
tehnice PT CR 14, va rugam sa acceptati spre analiza documentatia depusa de:
...............................................................................
(denumirea completa a laboratorului sau a agentului economic)
cu sediul in .................. nr. inregistrare la RC ........................
telefon .................. fax ..........................
Mentionam ca laboratorul detine autorizatia emisa de ISCIR-INSPECT Nr. ....
Solicitam reautorizarea pentru urmatoarele domenii de examinare
distructiva:
...............................................................................
...............................................................................
Responsabil tehnic pentru efectuarea lucrarilor mentionate este domnul
(doamna): ................................................................ si
poate fi contactat la telefonul ........................
La prezenta cerere se ataseaza documentatia compusa din:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Tarifele rezultate in urma reautorizarii se vor achita din contul nostru
nr. .................... deschis la banca ................ cod fiscal
.............
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC,
(Nume, prenume, (Nume, prenume si semnatura)
semnatura si stampila)
ANEXA C
Nr. ....... din .......
AUTORIZATIE
(conform procesului-verbal nr. ..... din ........)
1. Agentul economic:
(Denumirea completa a agentului economic)
(adresa completa)
Nr. inreg. RC ...........; Cod fiscal ..............
Tel. ............. Fax...............
2. Domeniul autorizatiei:
Este autorizat sa efectueze examinari distructive asupra materialelor
utilizate la instalatiile sub presiune si la instalatiile de ridicat in
domeniile:
(Se indica domeniile de examinari distructive care au fost autorizate)
3. Responsabil tehnic autorizat de ISCIR-INSPECT pentru efectuarea
lucrarilor este:
4. Mentiuni:
Orice schimbare fata de prezenta duce la anularea de drept a AUTORIZATIEI
daca nu este anuntata in termen de 15 zile de la producerea acesteia si confirmata
in termen de 30 de zile de catre ISCIR-INSPECT.
Agentul economic, prin reprezentantii sai legali, impreuna cu persoanele
autorizate raspunde de respectarea prevederilor legale in domeniu.
5. Termenul de valabilitate al AUTORIZATIEI: ................. (maxim 2
ani)
INSPECTOR DE STAT SEF INSPECTOR SEF ISCIR-INSPECT
Inspector de specialitate