Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 386 din 19 mai 2010

pentru modificarea si completarea Regulamentului de remorcare si franare nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.815/2005

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 360 din 1 iunie 2010



In temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (ii) din anexa nr. 1 „Regulament de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română -ASFR" la anexa nr. 1 „Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Feroviare Române - AFER" la Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române -AFER, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:

Art. I. - Regulamentul de remorcare şi frânare nr. 006, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.815/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.043 şi 1.043 bis din 24 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 30 alineatul (5), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,g) trenuri de călători frânate cu frâna automată tip călători:

- 168% pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h;

- 155% pentru circulaţia cu viteza maximă de 155 km/h;

- 142% pentru circulaţia cu viteza maximă de 150 km/h;

- 131% pentru circulaţia cu viteza maximă de 145 km/h;

- 126% pentru circulaţia cu viteza maximă de 140 km/h;

- 105% pentru circulaţia cu viteza maximă de 120 km/h;

- 85% pentru circulaţia cu viteza maximă de 100 km/h;

- 76% pentru circulaţia automotoarelor din seria 700 cu viteza maximă de 80 km/h;

- 63% pentru circulaţia automotoarelor din seria 900 cu viteza maximă de 70 km/h."

2. La articolul 30, după alineatul (10) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

„(11) La solicitarea operatorilor de transport feroviar, în funcţie de tipul de material rulant - procentul de masă frânată, tipul frânării şi viteza maximă de circulaţie - administratorul/gestionarul de infrastructură va stabili viteza maximă de circulaţie a trenului pe întregul parcurs, în funcţie de pantele caracteristice şi drumurile de frânare, utilizând anexele nr. 16, 17 si 18."

3. La articolul 46 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,b) în trenurile de călători care circulă cu viteze mai mari de 140 km/h se admite introducerea vagoanelor cu schimbător de regim «G-P-R-Mg» sau «P-R-Mg», având maneta schimbătorului de regim pe poziţia «R-Mg» sau «Mg», cu condiţia realizării procentului de masă frânată stabilit în livretul de mers;".

4. La articolul 72, alineatul (18) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(18) Când în compunerea trenurilor mai mult de jumătate din vagoanele acestora sunt echipate cu saboţi din material compozit tip K şi L-L, la circulaţia cu viteze mai mici de 50 km/h depresiunea în conducta generală va fi mai mare de 0,7 bar."

5. Anexa nr. 7 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

6. Anexa nr. 8 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

7. Anexa nr. 10 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.

8. Anexa nr. 11 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. II. -Autoritatea Feroviară Română -AFER, Compania Naţională de Căi Ferate „CFR"- S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. - Marfă" - S.A., Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R.- Călători"- S.A., gestionarii de infrastructură feroviară şi operatorii de transport feroviar licenţiaţi vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării.

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,

Radu Mircea Berceanu

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 7 la Regulamentul nr. 006)

Vitezele maxime de circulaţie ale trenurilor în funcţie de numărul, modul de aşezare, legare sau nelegare la tren şi frână a locomotivelor în acţiune şi tipul frânei trenului

Tipul trenului

Numărul şi modul de aşezare a locomotivelor în tren

Tipul frânei trenului

Viteza maximă (km/h)

Observaţii

Legate la tren şi frână

Impingă- toare

nelegată la tren

şi frână

Tip călători

Tip marfă

In

capul

trenului

Inter­ calată

Impingă- toare

De mare putere

cu acţiune rapidă

Cu acţiune rapidă

Cu acţiune înceată

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Călători

1

-

-

-

Da

-

-

160

1

-

-

-

Da

-

-

140

2

-

-

-

Da

-

-

140

Locomotive diesel sau electrice comandate de la un singur post

2

-

-

-

Da

-

-

120

In cazul remorcării cu două locomotive, când se defectează frâna automată a primei locomotive, acţionarea frânei automate a trenului se face de către mecanicul locomotivei a doua, când conducerea trenului pe cel mult două intervale de staţii este preluată de mecanicul locomotivei a doua, viteza maximă a trenului fiind de 80 km/h.

1-2

-

-

-

-

Da

-

100

3

-

-

-

-

Da

-

80

1-3

-

1

-

-

Da

-

70

1-2

1

-

-

-

Da

-

70

Numai la trenuri mixte prevăzute în livretul de mers

-

-

1

-

Da

Da

Da

30

Marfă, militare, mixte, de coletărie şi de serviciu

1-2

-

-

-

-

Da, cu schimbător de regim (G-P) şi dispozitiv de frânare proporţională cu încărcătura

-

120

1-2

1

-

-

-

Da, cu schimbător de regim (G-P) şi/sau dispozitiv

de frânare proporţională cu încărcătura

-

100

In cazul remorcării cu două locomotive, când se defectează frâna automată a primei locomotive, acţionarea frânei automate a trenului se face de către mecanicul locomotivei a doua, când conducerea trenului pe cel mult două intervale de staţii este preluată de mecanicul locomotivei a doua, viteza maximă a trenului fiind de 80 km/h.

1-2

-

-

-

-

Da sau combinată cu frână cu acţiune

înceată

Da sau combinată cu frână cu acţiune rapidă

80

In cazul remorcării cu două, respectiv 3 locomotive, când se defectează frâna automată a primei locomotive, acţionarea frânei automate a trenului se face de către mecanicul locomotivei a doua, în ordinea aşezării în tren, viteza maximă fiind de 60 km/h.

3

-

-

-

-

Da sau combinată

cu frână cu acţiune

înceată

Da sau combinată

cu frână

cu acţiune

rapidă

70

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

1-3

1-2

1

-

-

-

-

60

1-3

1-2

-

-

-

-

-

60

1-3

1-2

-

1

-

-

-

40

1-3

-

-

1

-

-

-

40

-

-

1

-

-

-

-

30

NOTĂ:

In toate cazurile de mai sus nu se va depăşi viteza maximă a locomotivei care are viteza cea mai mică. La alegerea vitezelor din prezenta anexă, se va ţine seamă ca vagoanele să îndeplinească condiţiile stabilite în anexa nr. 2 la regulament.

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 8 la Regulamentul nr. 006)

Vitezele maxime de circulaţie ale locomotivelor electrice, diesel şi cu abur, când circulă izolat, în funcţie de pante

Panta

(%o)

Viteza maximă admisă (km/h)

Locomotive electrice

Locomotive diesel

Locomotive cu abur

060-EA

060-EB

060-EA1

060-EA2

060-EC

060-EC1

060-DA

060-DA1

060-DG

040-DHC 040-DF

040-DHB

040-DHA

231000,

inclusiv

2201/2240

142000

230000

0-5

105

120

95

85

70

60

80

80

85

6-10

100

115

90

80

70

60

75

75

80

11-15

95

105

85

75

70

60

70

70

75

16-20

90

100

80

70

70

60

60

65

70

21-25

85

95

75

65

65

60

55

60

60

26-30

80

90

70

60

60

60

50

55

55

31-35

75

80

65

55

55

55

45

50

50

ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 10 la Regulamentul nr. 006)

Limitarea vitezei de circulaţie a trenului

Nr. crt.

Cazurile în care se limitează viteza de circulaţie a trenului

Viteza maximă (km/h)

0

1

2

1.

La darea înapoi a trenului oprit în linie curentă fără o înţelegere prealabilă cu impiegatul de mişcare din staţia care a expediat trenul

5

2.

3.

4.

La trecerea locomotivelor seriile 140100 şi 50100 cu tenderul înainte peste aparatele de cale cu tangenta 1/8

La circulaţia locomotivelor cu un singur vagon WIT, poştal sau de serviciu, prin împingere în staţii

La manevra vagoanelor încărcate cu mărfuri periculoase

10

5.

La trecerea peste aparatul de cale al liniei de primire, în cazul când trenul este primit în staţii pe linie înfundată

15

6.

7.

8.

9.

10.

Când trenurile circulă pe linie închisă

In toate cazurile când se defectează semafoarele şi semnalele luminoase, când acestea se depăşesc pe baza semnalului luminos de chemare sau a ordinului de circulaţie

La primirea trenului pe linie abătută în staţii de pe secţii cu conducere centralizată

In cazul unui tren care îşi continuă mersul după oprire şi aşteptarea timpului pentru defrânare în faţa unui semnal luminos de trecere, pe BLA, cu o lumină roşie, dubioasă sau stinsă, când la semnal nu a apărut o lumină permisivă

La continuarea mersului, după oprirea la lumina roşie a semnalului de avarie, până la trecerea peste pasajul la nivel

20

0

1

2

11.

12.

13.

14.

In cazul defectării unui semnal luminos de ieşire dintr-o staţie centralizată electrodinamic, care nu este pe secţii cu bloc de linie automat

In cazul defectării unui semnal luminos de ieşire dintr-o staţie aflată pe o secţie de circulaţie înzestrată cu bloc de linie automat pe cale simplă

Când trenurile circulă pe linie închisă şi se urmăresc la vedere

La trecerea trenului pe lângă semafoarele de ramificaţie defecte pe liber sau pe oprire, care nu sunt puncte de secţionare, şi mecanicul a fost avizat prin ordin de circulaţie

20

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

La trecerea trenului peste aparatele de cale în abatere, când nu este indicată altă viteză

Când toate mijloacele de comunicaţie sunt întrerupte atât pe cale simplă, cât şi pe cale dublă

La darea înapoi a trenului oprit în linie curentă, dacă s-a stabilit o înţelegere prealabilă cu impiegatul de mişcare din staţia care a expediat trenul, respectiv agentul autorizat din punctele de secţionare de pe secţii cu conducerea centralizată a circulaţiei

La intrarea pe linie directă în staţiile situate pe secţii cu conducere centralizată a circulaţiei

La reluarea circulaţiei unui tren care a fost oprit în urma unui semnal „opriţi toate trenurile" şi nu s-au putut stabili cauzele care au impus darea acestui semnal, dacă după sunarea din nou a trenului în sensul de mers nu s-a auzit în timp de 10 minute semnalul „opriţi toate trenurile"

La restricţii de viteză, când la paleta cu două dungi negre în diagonală nu este indicată nicio viteză si nu s-a specificat în ordinul de circulaţie sau BAR o altă viteză

După plecarea trenului de la semnalul de intrare pus pe liber, până la perceperea indicaţiei de liber a semnalului de ieşire sau de trecere dat de impiegatul de mişcare, în cazul trenului fără oprire

30

22

23

In cazul locomotivelor cu abur cu bielele motoare şi cuplare demontate şi care circulă numai în trenuri speciale

In cazul trenurilor convoaie în complexe feroviare, care circulă pe secţii cu declivităţi până la 15 %o şi au în compunere cel puţin 60% din vagoane cu frână automată în acţiune

40

24.

In cazul circulaţiei locomotivelor în acţiune sau în stare rece cu tenderul înainte, tenderul fiind fără boghiuri

50

25.

26.

In cazul circulaţiei locomotivelor cu tenderul înainte, tenderul fiind cu boghiuri

In cazul trenurilor de marfă care au în compunerea lor locomotive cu abur în stare rece, cu bielele motoare demontate, iar bielele cuplare montate

In cazul circulaţiei locomotivelor LDH 25 M de 120-150 CP, dacă au bielele motoare demontate, remorcate în trenurile de marfă

60

27.

La acoperirea cărucioarelor-turn, în dreptul discului galben

100

28.

29.

30.

La indicatoarele de viteză amplasate de-a lungul liniei

La indicatoarele de viteză sporită în abatere

La restricţii de viteză

Viteza înscrisă pe indicator sau specificată în ordin de circulaţie

31.

La probele de parcurs ale locomotivelor şi ale trenurilor

V. st. *)

*) V. st. - viteza stabilită de personalul tehnic care ia parte efectiv la probă, fără a depăşi însă viteza maximă admisă de linie, locomotivă, tipul trenului şi caracteristicile vehiculelor din tren.

ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 11 la Regulamentul nr. 006)

Vitezele restricţionate la circulaţia în curbe pentru locomotive seria 50100 şi 060-DG

Sensul de mers al locomotivei

Raza de curbură (m)

Viteza maximă de circulaţie (km/h)

50100 cu coşul înainte

150-200

201-300

35

50

50100 cu tenderul înainte

150-200

201-250

mai mare de 250 şi în aliniament

10

30

50

060-DG

<170

170-200

201-250

251-300

10

30

40

50

OBSERVAŢIE:

Curbele cu raza mai mare de 300 m nu restricţionează din acest punct de vedere viteza de circulaţie.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 386/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 386 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu