ORDIN Nr. 405
din 26 martie 2010
privind constituirea si
functionarea Comisiei de analiza tehnica la nivel central
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 231 din 13 aprilie 2010
Având în vedere prevederile art. 11 din Procedura de
emitere a autorizaţiei de mediu, aprobată prin Ordinul ministrului
mediului şi dezvoltării durabile nr. 1.798/2007,
în temeiul art. 7 alin. (2) din Hotărârea
Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice
şi private asupra mediului şi al art. 15 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Mediului şi Pădurilor
ministrul mediului şi pădurilor emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se constituie Comisia de analiză
tehnică la nivel central, denumită în continuare CAT, organism
consultativ, fără personalitate juridică, care
funcţionează pe lângă autoritatea publică centrală
pentru protecţia mediului şi pădurilor.
Art. 2. - (1) CAT se compune din reprezentanţi ai
autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului şi
pădurilor din cadrul direcţiilor şi compartimentelor de
specialitate şi ai autorităţilor publice centrale pentru
dezvoltare regională şi turism, sănătate, agricultură
şi dezvoltare rurală, transporturi şi infrastructură,
economie, comerţ şi mediu de afaceri, cultură şi patrimoniu
naţional, finanţe, administraţie şi interne, protecţie
civilă şi gestionarea situaţiilor de urgenţă.
(2) Componenţa nominală a CAT se aprobă
de preşedintele acesteia, pe baza propunerilor formulate de
conducătorii autorităţilor publice centrale, prevăzute la
alin. (1).
(3) Membrii CAT sunt reprezentaţi la nivel de
secretar de stat, director general sau director, după caz.
(4) In funcţie de specificul proiectului sau
activităţii care se supune procedurilor de reglementare, în
componenţa CAT preşedintele decide cooptarea altor reprezentanţi
ai autorităţilor publice/foruri naţionale de ştiinţă
şi cultură/instituţii publice/institute de cercetare precum:
Academia Română, Administraţia Naţională „Apele
Române", Comisia Naţională pentru Controlul
Activităţilor Nucleare, Garda Naţională de Mediu,
Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, Institutul de
Economie Naţională etc.
(5) In funcţie de ordinea de zi a reuniunii,
oricare dintre membrii CAT poate supune spre aprobare preşedintelui
propunerea de participare, cu rol consultativ, a unor specialişti,
cercetători şi/sau cadre didactice universitare cu activitate
recunoscută în domeniul respectiv, în vederea asigurării
asistenţei tehnice, ştiinţifice sau juridice suplimentare de
care este nevoie.
Art. 3. - (1) Preşedintele CAT este secretarul de
stat cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului.
(2) In situaţiile în care preşedintele CAT nu
poate participa la şedinţele CAT, acesta este înlocuit de către
directorul Direcţiei controlul poluării şi evaluare impact.
Art. 4. - (1) CAT se întruneşte în cadrul
procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiectele publice
şi private supuse evaluării impactului asupra mediului, aflate în
competenţa de soluţionare a autorităţii publice centrale
pentru protecţia mediului şi pădurilor, şi în cadrul
procedurii de autorizare a activităţilor cu impact semnificativ
asupra mediului, proceduri aflate în competenţa de soluţionare a
autorităţii publice centrale din domeniul protecţiei mediului
şi pădurilor.
(2) CAT, în procedura de evaluare a impactului asupra
mediului, exercită următoarele atribuţii:
a) participă la toate etapele de procedură
prevăzute în legislaţia în vigoare, respectiv: etapa de încadrare a
proiectului în procedura de evaluare a impactului asupra mediului, etapa de
definire a domeniului evaluării şi de realizare a raportului privind
impactul asupra mediului şi etapa de analiză a calităţii raportului
privind impactul asupra mediului;
b) solicită completări la documentele supuse
analizei din perspectiva cerinţelor specifice pentru domeniile relevante
ale proiectului aflat în procedura de reglementare;
c) participă la procesul de luare a deciziei
privind emiterea acordului de mediu sau, după caz, respingerea
motivată a acestuia;
d) participă la şedinţele de dezbatere
publică, după caz;
e) participă la procesul de analiză a
raportului privind impactul asupra mediului şi a raportului de securitate
şi propune acceptarea şi/sau completarea acestora;
f) participă la analizarea soluţiilor de
rezolvare a propunerilor/comentariilor publicului, precum şi a
informaţiilor şi documentelor primite de la titularul proiectului;
g) propune decizia finală privind emiterea
acordului de mediu sau, după caz, respingerea motivată a acestuia.
(3) CAT, în procedura de autorizare a
activităţilor cu impact semnificativ asupra mediului, exercită
următoarele atribuţii:
a) se întruneşte pentru analiza următoarelor
documente, după caz: documentaţia tehnică depusă, raportul
cu concluziile bilanţului de mediu, evaluarea participării
publicului;
b) stabileşte dacă emite autorizaţia de
mediu cu sau fără program pentru conformare;
c) propune decizia finală privind emiterea
autorizaţiei de mediu sau, după caz, respingerea motivată a
acesteia.
Art. 5. - (1) CAT se întruneşte în situaţiile
prevăzute de legislaţia de mediu în vigoare privind procedura-cadru
de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi
private şi procedura de emitere a autorizaţiei de mediu sau ori de
câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui.
(2) CAT adoptă la prima sa reuniune regulamentul
propriu de organizare şi funcţionare.
Art. 6. - (1) Direcţia controlul poluării
şi evaluare impact din cadrul autorităţii publice centrale
pentru protecţia mediului şi pădurilor asigură
secretariatul CAT.
(2) Atribuţiile şi
responsabilităţile secretariatului se stabilesc prin regulamentul de
organizare şi funcţionare al CAT.
Art. 7. - (1) Autoritatea publică centrală
pentru protecţia mediului şi pădurilor ia decizia finală în
procedurile de reglementare, luând în considerare punctele de vedere exprimate
în cadrul CAT şi relevanţa acestora, în funcţie de
competenţele stabilite prin legislaţia de protecţie a mediului
în vigoare.
(2) Decizia finală motivată privind emiterea
actului de reglementare sau, după caz, respingerea acestuia, luată de
autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului şi
pădurilor, se transmite titularului proiectului/activităţii
şi, spre informare, membrilor CAT, în termen de 5 zile lucrătoare de
la data emiterii ei.
(3) Informarea publicului asupra deciziei finale se
face în conformitate cu prevederile legale.
Art. 8. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin, Ordinul ministrului mediului şi dezvoltării durabile nr.
794/2007 privind constituirea şi funcţionarea colectivului de
analiză tehnică la nivel central, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 333 din 17 mai 2007, se abrogă.
Art. 9. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul mediului şi pădurilor,
Dan Cârlan,
secretar de stat