ORDIN
Nr. 5 din 12 ianuarie 2005
privind aprobarea Contractului-cadru pentru transportul titeiului,
condensatului, gazolinei si etanului lichid pentru anul 2005
ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 88 din 26 ianuarie 2005
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 756/2003 privind
organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale si al
art. 5.9 din anexa la Hotararea Guvernului nr. 793/2002 privind aprobarea
acordului petrolier de concesiune a activitatii de exploatare a Sistemului
national de transport al titeiului, gazolinei, condensatului si etanului,
inclusiv a conductelor magistrale si a instalatiilor, echipamentelor si
dotarilor anexe, aferente sistemului, incheiat intre Agentia Nationala pentru
Resurse Minerale si Societatea Comerciala "Conpet" - S.A. Ploiesti,
presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale emite prezentul
ordin.
Art. 1
Se aproba Contractul-cadru pentru transportul titeiului, condensatului,
gazolinei si etanului lichid pentru anul 2005, prevazut in anexa care face
parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
(1) Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 3 zile de la data
publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul
presedintelui Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale nr. 37/2004 privind
aprobarea Contractului-cadru pentru transportul titeiului, gazolinei,
condensatului si etanului lichid, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 144 din 18 februarie 2004.
Presedintele Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale,
Maria Iuliana Stratulat
ANEXA 1
CONTRACT-CADRU
pentru transportul titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid
nr. ........ din anul ..... luna .............. ziua ....
CAP. 1
Partile contractante
Intre ........................., cu sediul in .....................,
judetul .................., cod postal ........., telefon ..........., fax
............, telex ................., C.U.I. .............., inscrisa in
registrul comertului la nr. ........., cod SIRUES ..........., cont IBAN
..................., deschis la ................., reprezentata legal prin
director general ................. si prin director economic
..................., denumita in continuare expeditor, pe de o parte, si
....................., cu sediul in ................., judetul
............, cod postal ........., telefon ..........., fax .............,
telex ..........., C.U.I. ..............., inscrisa in registrul comertului la
nr. ..............., cod SIRUES ............., cont IBAN ..............,
deschis la ................, reprezentata legal prin director general
.................. si director economic ......................., denumita in
continuare transportator, pe de alta parte,
s-a incheiat prezentul contract.
CAP. 2
Obiectul contractului
Art. 1
(1) Obiectul prezentului contract consta in primirea, depozitarea,
transportul si predarea titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid,
dupa caz, de la punctele de primire la punctele de predare stabilite de parti,
respectandu-se normele prevazute in anexa nr. 1.
(2) Titeiul, gazolina, condensatul si etanul lichid pot fi, dupa caz,
proprietatea expeditorului sau a unei terte persoane pentru care acesta
realizeaza procesarea produsului, persoana in numele si pe seama careia, in
baza mandatului primit de la aceasta, expeditorul efectueaza operatiunile de
predare, respectiv de primire catre/de la transportator, potrivit clauzelor
contractuale.
(3) Termenii utilizati in prezentul contract sunt definiti in anexa nr. 2.
CAP. 3
Durata contractului
Art. 2
Prezentul contract se incheie pe o perioada de ........, convenita de
parti.
CAP. 4
Programe de transport
Art. 3
(1) Programul cantitatilor anuale si lunare de produse ce vor fi primite,
depozitate, transportate si predate la destinatii va avea la baza solicitarea
depusa de expeditor si acceptata de transportator in conformitate cu anexele
nr. 3 si 3.1.
(2) In cazul in care cantitatile prevazute in anexa nr. 3 se modifica,
transportatorul va accepta, in limita capacitatii disponibile pe destinatia
respectiva si cu stabilirea termenului de transport, prestarea serviciilor de
transport pentru cantitatile solicitate suplimentar de expeditor. Neacceptarea
transportului de cantitati suplimentare va trebui sa fie facuta in scris, in
termen de ....... zile de la primirea solicitarii, si va cuprinde motivul
pentru care solicitarea este respinsa.
Art. 4
(1) Expeditorul transmite cu 10 zile lucratoare inainte de inceperea lunii
un program cuprinzand estimarea predarii produselor pe destinatii.
(2) Expeditorul confirma transportatorului, cu 5 zile lucratoare inainte de
inceperea lunii, programul lunar de predare a produselor pe destinatii.
Art. 5
(1) Limitele maxime anuale admise drept consumuri tehnologice normate
pentru activitatile de primire, depozitare, transport si predare a titeiului,
gazolinei, condensatului si etanului lichid sunt prevazute in anexa nr. 4.
(2) Determinarea consumurilor tehnologice efective se face lunar de catre
transportator prin balanta (miscarea) produselor.
Art. 6
(1) In functie de conditiile de operare a dotarilor transportatorului si ca
urmare a solicitarii in scris a expeditorului, transportatorul poate fi de
acord cu modificarea punctului de primire si/sau de predare, precum si a
cantitatilor si sortimentelor de titei, gazolina, condensat si etan lichid ce
urmeaza sa fie transportate.
(2) Transportatorul este in drept sa calculeze costuri suplimentare pentru:
a) transportul unor cantitati de titei, gazolina, condensat si etan lichid
la alte destinatii decat cele prevazute in programul anual de transport pe
calea ferata, conform anexei nr. 3.1;
b) transportul unor cantitati de titei, gazolina, condensat si etan lichid
suplimentare fata de cele prevazute in programul anual de transport pe calea
ferata, conform anexei nr. 3.1.
(3) Costurile suplimentare aparute ca urmare a modificarilor mentionate la
alin. (2) si care constau in diferenta dintre costurile de transport pe calea
ferata, inclusiv tarifele accesorii (TOU, TUI, manevra, avizare), si tariful
prestatiei prevazut la art. 11 alin. (1) vor fi transmise de transportator pe
baza documentelor justificative si a calculatiilor prezentate expeditorului si
facturate de transportator in baza acceptului expeditorului, in termen de
...... zile de la transmitere. Expeditorul va achita factura in termen de
...... zile de la primirea ei, confirmata de documentul postal de remitere.
CAP. 5
Stocul de operare
Art. 7
Pentru a putea presta servicii de transport in conditii egale pentru toti
expeditorii, transportatorul va utiliza stocul comun existent in conducte.
Art. 8
(1) Expeditorul si transportatorul isi vor reconstitui stocurile fizice de
titei, gazolina, condensat si etan lichid, proprietatea lor, de la inceputul
contractului, atat cantitativ, cat si calitativ.
(2) In cazul in care reconstituirea cantitativa si calitativa a stocului
fizic total al produselor nu este posibila la sfarsitul anului, pana la data de
.............., pe baza de inventariere, se va face regularizarea valorica a
pretului produselor de la data inventarierii. Termenul de decontare a facturii
de regularizare este de ...... zile de la data primirii facturii, confirmata de
documentul postal de remitere. In cazul neachitarii in termen de 30 de zile de
la scadenta a sumelor datorate, partea in culpa se obliga sa plateasca
penalitati de intarziere egale cu nivelul dobanzii datorate pentru neplata la
termen a obligatiilor bugetare, stabilite conform reglementarilor in vigoare la
acea data, calculate asupra valorii neachitate, incepand cu prima zi de la
scadenta.
CAP. 6
Proprietatea asupra titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid
Art. 9
(1) Expeditorul va prezenta la transport titei, gazolina, condensat sau
etan lichid, proprietatea sa ori a unei terte persoane in numele si pe seama
careia actioneaza in baza mandatului primit. Expeditorul ramane proprietarul
titeiului si al celorlalte produse care ii apartin si, respectiv, se va
comporta ca un proprietar pentru produsele proprietatea tertului mandant.
(2) Transportatorul raspunde de cantitatea si de calitatea (conform anexei
nr. 1) titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid din momentul
primirii de la expeditor si pana in momentul predarii la destinatie,
influentata de consumul tehnologic.
Art. 10
Expeditorul garanteaza pe propria raspundere ca titeiul, gazolina,
condensatul si etanul lichid nu fac obiectul unui litigiu privind proprietatea
si ca sunt libere de orice sarcini. In caz contrar, expeditorul este obligat sa
instiinteze transportatorul, acesta nefiind obligat sa accepte transportul
produsului care face obiectul litigiului.
CAP. 7
Tariful si modul de plata
Art. 11
(1) Tarifele pentru prestarea serviciilor de transport al cantitatilor
prevazute in anexele nr. 3 si 3.1 sunt cele stabilite de autoritatea
competenta, in conditiile legii. Facturarea acestor servicii se va face de
catre transportator decadal/saptamanal pentru cantitatile de produse predate la
destinatie.
(2) Valoarea consumurilor tehnologice si T.V.A. nu sunt cuprinse in
tarifele de transport al produselor.
(3) Termenul de decontare care devine si termen de scadenta este de .....
zile de la data primirii facturii de catre expeditor, confirmata de documentul
postal.
(4) Plata facturilor se va face de expeditor la Ploiesti, cont IBAN
................., deschis la ...............
(5) Garantarea platii prestatiilor de transport va fi stipulata in
contractul de transport ce se va incheia intre expeditor si transportator.
Forma de constituire a garantiilor va fi negociata de partile contractante.
(6) Refuzul total sau partial al expeditorului de a plati o factura emisa
de transportator se va aduce la cunostinta acestuia in termen de ..... zile
lucratoare de la data primirii ei. In caz contrar, facturile emise sunt
considerate acceptate in totalitate de expeditor.
(7) Platile se considera efectuate in momentul evidentierii lor in contul
bancar al transportatorului.
(8) Transportatorul are obligatia de a notifica expeditorului tarifele
ajustate, cu mentiunea ca acestea se aplica de la data stabilita de autoritatea
de reglementare in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile.
CAP. 8
Penalitati si despagubiri
Art. 12
(1) Transportatorul este indreptatit ca incepand cu a 31-a zi de la
scadenta sa pretinda penalitati egale cu nivelul dobanzii datorate pentru
neplata la termen a obligatiilor bugetare, stabilite conform reglementarilor in
vigoare la acea data, calculate asupra valorii neachitate, incepand cu prima zi
de la scadenta. Transportatorul va notifica lunar expeditorului penalitatile
datorate si va emite factura la data incasarii acestora. Penalitatile vor fi
platite in termen de 10 zile de la notificare.
(2) In cazul neindeplinirii la scadenta a oricarei obligatii de plata,
transportatorul va notifica expeditorului ca in termen de 5 zile se va proceda
la oprirea pomparii pana la incasarea integrala a valorii facturilor, iar
eventualele consecinte ce rezulta din aceasta intrerupere il privesc in
exclusivitate pe expeditor.
Art. 13
In cazul nepredarii la transport a unei cantitati mai mari de 10% din
programul de transport trimestrial, expeditorul datoreaza transportatorului o
suma in cuantum de .......... dolari S.U.A./tona nepredata fara T.V.A., in
vederea recuperarii cheltuielilor de intretinere si supraveghere in conditii de
securitate a Sistemului national de transport. Transportatorul va emite factura
pana la data de 5 a lunii urmatoare, la cursul dolar S.U.A./leu din ziua
emiterii facturii, expeditorul fiind obligat sa o achite in termen de .......
zile de la primire.
CAP. 9
Obligatiile si drepturile expeditorului si ale transportatorului
Obligatiile si drepturile expeditorului
Art. 14
(1) Expeditorul se obliga sa predea titeiul, gazolina, condensatul si
etanul lichid in conditiile de calitate prezentate in anexa nr. 1.
(2) In situatii deosebite (timp nefavorabil, avarii la instalatiile de
tratare, lipsa dezemulsionantilor) se vor putea admite derogari de la
conditiile de calitate prevazute in anexele la normele prevazute in anexa nr.
1, la cererea scrisa a expeditorului.
(3) Transportatorul este indreptatit sa perceapa costuri suplimentare,
convenite cu expeditorul, la valoarea transportului cantitatilor de titei
neconform primite si transportate in conditiile prevazute la alin. (2).
Art. 15
(1) Expeditorul se obliga sa asigure stocul de operare necesar
transportului de la punctele de primire la punctele de predare prevazute in
anexa nr. 3, in cazul in care transportatorul nu detine stocuri de operare pe
relatia respectiva, conform art. 7.
(2) La cuplarea tronsoanelor noi de conducte realizate de transportator
prin programele proprii de reparatii capitale si modernizare, expeditorii
detinatori ai stocului de operare vor accepta completarea acestuia cu
cantitatile de produse solicitate de transportator in vederea reluarii pomparii,
pe baza fundamentarii prezentate de transportator.
Art. 16
In cazul unor avarii pe conductele de gazolina si etan lichid, expeditorul
se obliga sa asigure stocarea acestora conform anexei nr. 5.
Art. 17
In situatia in care se recupereaza titeiul rezultat in urma avariilor,
expeditorul se obliga sa primeasca titeiul transportat de transportator cu
mijloace auto la punctele de primire, daca este cazul. In aceasta situatie se
va incheia un proces-verbal in care se vor mentiona cantitatea si calitatea
titeiului primit.
Art. 18
(1) Expeditorul se obliga sa asigure efectuarea analizelor de laborator si
emiterea rapoartelor de incercare cu privire la calitatea produselor, avand ca
referinta standardele prevazute in anexele la prezentul contract, in prezenta
partilor interesate.
(2) Expeditorii care detin laboratoare proprii au obligatia sa le doteze in
mod corespunzator.
Art. 19
Expeditorul este obligat sa notifice transportatorului, cu minimum 30 de
zile lucratoare inainte, situatiile in care rafinariile si rampele de
descarcare sunt oprite. In caz contrar, expeditorul va suporta eventualele
cheltuieli care sunt cauzate in totalitate din vina sa.
Art. 20
(1) Expeditorul are obligatia sa asigure calibrarea rezervoarelor proprii
la termenele prevazute de catre firme autorizate de Biroul Roman de Metrologie
Legala. Tabelele de calibrare a rezervoarelor utilizate vor fi lizibile si vor
fi puse la dispozitie transportatorului. Rezervoarele trebuie sa intruneasca
conditiile de functionare privind curatarea, functionarea serpentinelor si a
scurgerilor, sa asigure posibilitatea de sigilare si esantionare a probelor, sa
fie dotate si intretinute conform normelor in vigoare privind tehnica
securitatii si prevenirea si stingerea incendiilor. Standardele relevante in
acest sens sunt cele prevazute in anexele la prezentul contract.
(2) Expeditorul are obligatia ca pentru incintele lui sa propuna si sa
incheie contracte sau conventii privind dotarea, utilizarea instalatiilor si
respectarea normelor in vigoare privind tehnica securitatii si prevenirea si
stingerea incendiilor.
Art. 21
(1) Expeditorul este obligat sa primeasca cu prioritate la descarcare
titeiul si gazolina expediate de transportator prin rampele sale de incarcare,
in cantitatile stabilite prin programul de transport.
(2) Daca din vina expeditorului apar stationari ale navetelor de titei,
expeditorul va suporta eventualele cheltuieli suplimentare determinate de
aceste stationari. Cheltuielile suplimentare vor fi transmise de transportator,
pe baza documentelor justificative si a calculatiilor prezentate expeditorului.
Facturarea de catre transportator a cheltuielilor suplimentare, in baza
acceptului expeditorului, se va face in termen de ..... zile de la transmitere,
termenul de scadenta a facturii fiind de ..... zile de la primirea facturii,
dar nu mai mult de ..... zile de la data producerii evenimentului generator.
Art. 22
Expeditorul se obliga sa achite contravaloarea serviciilor prestate, in
conditiile si la termenele stabilite in cap. VII si VIII.
Art. 23
Expeditorul are dreptul sa conteste balanta de transport al produselor in
maximum ..... zile lucratoare de la primirea acesteia. Neexercitarea acestui
drept in termenul prevazut presupune ca balanta a fost acceptata.
Art. 24
Expeditorul este obligat sa prezinte la transportul titeiului de import
numai titei liber la pompare. In acest scop, la punctul de primire, expeditorul
sau persoana desemnata sa predea titeiul va prezenta Planul de operatii, care
va cuprinde: proprietarul titeiului, numarul rezervorului, cantitatea libera la
pompare, punctul de destinatie.
Art. 25
Expeditorul si transportatorul vor incheia conventii de
incarcare-descarcare, in conformitate cu fluxul proceselor tehnologice in
rampele proprii de incarcare-descarcare.
Art. 26
Expeditorul este obligat sa transmita transportatorului documentele
cuprinse in anexa nr. 6, la termenele stabilite in aceasta.
Obligatiile si drepturile transportatorului
Art. 27
(1) Transportatorul se obliga sa transporte prin conducta cantitatile de
produse prevazute in anexa nr. 3 si sa le predea la destinatie in cel mult
..... zile lucratoare de la primirea acestora.
(2) In cazul in care transportatorul nu preda la destinatie produsele in
cel mult .... zile de la primirea acestora, expeditorul este in drept sa
solicite daune-interese egale cu nivelul dobanzii datorate pentru neplata la
termen a obligatiilor bugetare, stabilite conform reglementarilor in vigoare la
acea data, calculate asupra valorii prestatiilor de transport neefectuate in
termenul prevazut. Acestea vor fi transmise de expeditor pe baza documentelor
justificative si a calculatiilor prezentate transportatorului. Facturarea
acestora de catre expeditor, in baza acceptului transportatorului, se face in
termen de .... zile de la transmitere. Transportatorul va achita factura in
termen de .... zile de la primirea ei, confirmata de documentul postal de
remitere.
(3) Pentru cazul in care titeiul si gazolina sunt transportate pe calea
ferata sau combinat pe conducte si calea ferata, partile contractante vor
conveni programe de transport si termene compatibile cu normele de transport pe
calea ferata.
Art. 28
(1) Transportatorul se obliga sa primeasca, sa transporte si sa predea
cantitatile zilnice de titei, gazolina, condensat si etan lichid conform
programului stabilit cu expeditorul.
(2) Transportatorul se obliga sa asigure cazane de transport pe calea
ferata goale in rampele de incarcare si sa optimizeze incarcarea si transportul
produselor astfel incat sa se asigure cazane de transport pe calea ferata pline
in rampele de descarcare ale expeditorului, la nivelul capacitatii acestora de
descarcare conform conventiilor de incarcare-descarcare.
Art. 29
Transportatorul se obliga sa actioneze in mod corespunzator pentru
remedierea eventualelor avarii.
Art. 30
Transportatorul este obligat sa transmita expeditorului documentele
cuprinse in anexa nr. 6 la termenele stabilite in aceasta.
Art. 31
(1) Transportatorul are obligatia sa asigure calibrarea rezervoarelor
proprii la termenele prevazute de catre firme autorizate de Biroul Roman de
Metrologie Legala. Rezervoarele trebuie sa intruneasca conditiile de
functionare privind curatarea, functionarea serpentinelor si a scurgerilor, sa
asigure posibilitatea de sigilare si de esantionare a probelor, sa fie dotate
si intretinute conform normelor in vigoare privind tehnica securitatii si
prevenirea si stingerea incendiilor. Standardele relevante in acest sens sunt
cele prevazute in anexele la prezentul contract.
(2) Transportatorul are obligatia ca pentru incintele lui sa propuna si sa
incheie contracte sau conventii privind dotarea, utilizarea instalatiilor si
respectarea normelor in vigoare privind tehnica securitatii si prevenirea si
stingerea incendiilor.
(3) Transportatorul are obligatia sa doteze in mod corespunzator
laboratoare proprii.
Art. 32
(1) In termen de ..... zile lucratoare de la incheierea lunii, precum si la
incetarea contractului, transportatorul va intocmi si va prezenta expeditorului
balanta (miscarea) produselor transportate, conform anexelor nr. 7.1 si 7.2,
avand la baza procesele-verbale de predare-primire. Procesele-verbale de
predare-primire se intocmesc si se semneaza de expeditor si de transportator pe
baza bonurilor provizorii si a rapoartelor de incercare.
(2) In cazul in care expeditorul contesta in mod justificat balanta,
transportatorul va intocmi si va prezenta expeditorului balanta refacuta in
termen de 4 zile lucratoare de la primirea contestatiei.
Art. 33
Transportatorul se obliga sa anunte, cu minimum 30 de zile calendaristice
inainte, reviziile si reparatiile programate pentru echipamentele si
instalatiile de transport.
Art. 34
Transportatorul va analiza toate solicitarile de transport primite si va
decide, inainte de data de 30 noiembrie a fiecarui an, conform conditiilor si
procedurilor stabilite, daca aproba cererile primite. Decizia incluzand
optiunile selectate in mod corect si nediscriminatoriu, cu motivarea acestora,
se va notifica in scris fiecarui solicitant.
Art. 35
Transportatorul nu este obligat sa presteze servicii de transport al
produselor atunci cand:
a) nu exista capacitate disponibila in conductele Sistemului national de
transport, in raport cu programul de transport al petrolului si cu rutele
solicitate. In cazul in care nu exista suficienta capacitate disponibila pentru
a transporta intreaga cantitate solicitata, transportatorul va informa
expeditorul, iar acesta va putea sa isi modifice cererea in mod corespunzator;
b) exista considerente de ordin tehnic, operational sau de siguranta care
ar putea afecta exploatarea Sistemului national de transport;
c) calitatea produselor solicitate sa fie transportate nu respecta:
- specificatiile de calitate ale transporturilor de produse contractate;
- specificatiile de pompabilitate corespunzatoare pentru conductele
Sistemului national de transport;
- calitatea transporturilor de produse solicitate carora li s-a acordat un
nivel mai inalt de prioritate in cadrul cererii;
d) capacitatea disponibila este necesara in vederea indeplinirii unor
obligatii pentru prestarea unor servicii publice de catre transportator,
conform legislatiei in vigoare;
e) expeditorul nu si-a indeplinit obligatiile financiare fata de
transportator cu privire la serviciile de transport al produselor, prestate
anterior, si nu prezinta garantii sau siguranta cu privire la obligatiile de
plata viitoare;
f) expeditorul a contractat cu mai mult de 10% din capacitatea efectiv
utilizata pe parcursul anului anterior si nici nu prezinta garantii financiare
pentru cantitatile solicitate;
g) expeditorul nu a prezentat "Planul de operatii" completat cu
datele solicitate;
h) pentru cantitatile transportate pe calea ferata atunci cand expeditorul
nu asigura capacitati de descarcare la nivelul programelor stabilite.
Art. 36
Transportatorul are dreptul sa sisteze toate operatiunile privind prestarea
serviciilor de transport in conditiile mentionate la art. 12 alin. (2).
CAP. 10
Raspunderea contractuala
Art. 37
Daca din vina dovedita a expeditorului se ajunge la deteriorarea
conductelor sau a instalatiilor sistemului de transport, transportatorul nu
poate fi raspunzator fata de expeditor pentru nici o intarziere, deteriorare
sau pierdere a produselor pe timpul transportului.
Art. 38
(1) Expeditorul are obligatia sa despagubeasca transportatorul pentru orice
pierdere sau cheltuiala dovedita de transportator, din vina sa sau ca urmare a
nerespectarii prevederilor prezentului contract-cadru.
(2) Transportatorul are obligatia sa despagubeasca expeditorul pentru orice
pierdere sau cheltuiala dovedita de expeditor, din vina sa ori ca urmare a
nerespectarii prevederilor prezentului contract-cadru.
Art. 39
Dupa semnarea cumulativa a documentelor de receptie a produselor (bon
provizoriu si raport de incercare la punctul de primire), raspunderea
cantitativa si calitativa trece in sarcina transportatorului pana la predarea
lor la destinatie pe baza documentelor de receptie (bon provizoriu si raport de
incercare), moment in care raspunderea cantitativa si calitativa trece in
sarcina expeditorului.
Art. 40
Transportatorul raspunde de integritatea produselor transportate. Orice
eveniment care conduce la pierderi aparute pe parcursul executarii prestatiei
de catre acesta, daca nu este in culpa expeditorului, se imputa
transportatorului.
CAP. 11
Reclamatii
Art. 41
Expeditorul trebuie sa anunte in scris transportatorul, in termen de 5 zile
lucratoare de la receptia titeiului, reclamatiile in legatura cu calitatea
acestuia, verificata prin probele-martor sigilate si pastrate. Neexercitarea
acestui drept in termenul prevazut presupune insusirea de catre expeditor a
rezultatelor.
CAP. 12
Clauze speciale
Art. 42
Prezentul contract este sub incidenta legii romane.
Art. 43
Partile contractante se obliga sa respecte confidentialitatea prezentului
contract.
Art. 44
Arhivarea documentelor pe baza carora se intocmeste balanta (miscarea) de
transport a produselor se face de ambele parti, conform normelor specifice de
pastrare a documentelor.
Art. 45
Nici una dintre prevederile prezentului contract nu va fi destinata
stabilirii unei relatii de subordonare intre partile contractante, fiecare
parte contractanta fiind in intregime responsabila pentru obligatiile care ii
incumba conform contractului.
Art. 46
Receptiile se vor face in intervalul orar 8,00 - 16,00 al zilei. Situatiile
exceptionale vor fi anuntate transportatorului pe fax.
Art. 47
Partile contractante se vor informa reciproc asupra masurilor tehnice,
organizatorice si de restructurare ce le intereseaza, pentru a se pune de acord
asupra activitatilor curente si de viitor.
Art. 48
Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract atrage
raspunderea partilor contractante conform dispozitiilor legale.
Art. 49
Litigiile aparute in cursul derularii prezentului contract se rezolva pe
cale amiabila, iar in caz contrar vor fi supuse spre solutionare instantelor de
drept comun competente, in conformitate cu prevederile Codului de procedura
civila.
Art. 50
Orice modificare a conditiilor prezentului contract se va face prin act
aditional insusit de ambele parti contractante.
Art. 51
Forta majora apara de raspundere partea contractanta care o invoca si se
comunica celeilalte parti contractante in termen de 5 zile, iar in urmatoarele
15 zile trebuie transmise documentele care sa ateste evenimentele respective,
astfel cum au fost convenite de partile contractante. Forta majora exonereaza
partile contractate de indeplinirea obligatiilor asumate pe toata perioada in
care aceasta actioneaza. Indeplinirea contractului va fi suspendata in perioada
de actiune a fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuvin
partilor contractante pana la aparitia acesteia.
Art. 52
Anexele nr. 1, 2, 3, 3.1, 4, 5, 6, 7.1 si 7.2 fac parte integranta din
prezentul contract.
Prezentul contract a fost incheiat la data de ........, in 2 exemplare, cu
anexe, cate unul pentru fiecare parte contractanta, si intra in vigoare la data
de .............. .
EXPEDITOR TRANSPORTATOR
Director general, Director general,
................. .................
Director economic, Director economic,
................. .................
ANEXA 1
la contractul-cadru
NORME
privind calitatea, receptia si predarea titeiului, gazolinei, condensatului si
etanului lichid
Calitatea
1. Expeditorul va prezenta la incheierea contractului fisele de calitate
ale produselor ce urmeaza sa fie transportate [anexele A1 - A4*) la prezentele
norme].
2. Transportatorul va preda la destinatie produse de aceeasi calitate cu
cea a produselor primite, in cazul in care prin programul de transport agreat
de parti se transporta pe aceeasi conducta un singur sortiment de titei
(acelasi cu cel din stocul de operare al conductei).
3. In cazul in care pe aceeasi conducta se transporta mai multe sortimente
de titei, la destinatie se va preda sortimentul de titei cel mai apropiat de
cel preluat pentru pompare.
------------
*) Anexele A2 - A4 sunt reproduse in facsimil.
Conditii de pompabilitate
a) Pentru titeiul din import
1. Expeditorul va preda transportatorului pentru pompare titei care la
receptie trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- temperatura de congelare = cu 7 grade C mai mica decat temperatura minima
a solului, masurata pe traseul conductei;
- viscozitatea la temperatura minima a solului:
cst. maxim =
2. Temperatura solului masurata pe traseul conductei va fi comunicata
zilnic de transportator expeditorului pentru ca acesta sa pregateasca titeiul
conform conditiilor precizate la pct. 1.
3. Amestecurile de titei trebuie pregatite omogen. Pentru verificarea
omogenitatii titeiului din rezervoarele propuse la receptie se vor recolta
probe pe toata inaltimea stocului pompabil, in prezenta ambelor parti. Se
considera omogene amestecurile la care diferenta dintre densitatile determinate
la probele recoltate nu este mai mare de 0,005 g/cm^3.
4. In cazul in care diferenta de densitate este mai mare de 0,005 g/cm^3,
se va determina punctul de congelare si viscozitate la probele de densitate
maxim si minim. Daca aceste determinari se incadreaza in conditiile de
pompabilitate precizate, se considera ca titeiul poate fi pompat.
b) Pentru titeiul din productia interna
Pentru asigurarea pomparii pe conducta a titeiurilor parafinoase, acestea
trebuie sa indeplineasca conditia de pompabilitate privind punctul de congelare
(minim 7 grade C sub temperatura solului masurata pe traseul conductei).
Receptia si predarea
a) Pentru transport pe conducta
1. Primirea produselor din productia interna de la punctele de primire se
va face numai pe timpul zilei, prin receptie la intervalele prevazute in anexa
B*) la prezentele norme, intocmita de expeditor de comun acord cu
transportatorul.
2. Primirea titeiului din import in punctul de primire Oil Terminal se face
la solicitarea Oil Terminal, de regula pe timpul zilei, pe baza Planului de
operatii, care trebuie sa cuprinda urmatoarele: proprietarul titeiului, numarul
rezervorului, cantitatea libera la pompare, punctul de destinatie al
transportului.
3. Inainte de umplerea rezervorului in vederea receptiei se izoleaza
conducta de legatura dintre partile contractante, prin inchiderea si sigilarea
ventilelor. Violarea sigiliilor atrage raspunderea legala pentru partea
contractanta vinovata.
4. Receptia calitativa si cantitativa a produselor se efectueaza in
rezervoarele si laboratoarele expeditorului sau ale transportatorului, cu
respectarea normelor si instructiunilor prevazute in anexele C1 - C4*) la
prezentele norme.
5. Transportatorul impreuna cu expeditorul vor intocmi: raportul de
incercare, bonul provizoriu, procesul-verbal de predare-primire, in doua
exemplare semnate de cele doua parti contractante [anexele D1 - D5*) la
prezentele norme].
6. Predarea catre terti a titeiului si gazolinei se face de catre
transportator numai la comunicarea scrisa a expeditorului si cu acordul
partilor contractante. Transportatorul va transmite procesul-verbal de
predare-primire expeditorului pentru facturare.
7. In vederea receptiei se vor esantiona probe de catre transportator in
prezenta expeditorului.
8. Din rezervoarele de titei receptionate se va pastra la transportator si
la expeditor cate o proba-martor de un litru, sigilata de ambele parti
contractante, timp de 30 de zile de la receptie, pentru analiza in caz de
reclamatie. In caz de litigiu analiza se efectueaza la un laborator stabilit de
comun acord de ambele parti contractante. In situatia in care prin analiza
probei-martor reclamatia se dovedeste intemeiata, partea contractanta in culpa
suporta consecintele. Recipientele pentru probe vor fi asigurate de cei care
pastreaza probele. Predarea etanului lichid la destinatie se face prin contorul
transportatorului. Pentru eliminarea neconcordantelor, prin grija partilor
contractante vor fi verificate cele 3 aparate (al expeditorului, al transportatorului
si al destinatarului).
9. Expeditorul impreuna cu transportatorul vor verifica calitatea etanului
lichid care trebuie sa corespunda fisei de calitate eliberate de expeditor la
predare catre transportator. Eventualele neconcordante vor fi rezolvate de
comun acord.
------------
*) Anexa B este reprodusa in facsimil.
*) Anexele C1 - C4 sunt reproduse in facsimil.
*) Anexele D1 - D5 sunt reproduse in facsimil.
b) Pentru transport pe calea ferata
1. Receptia cantitativa a titeiului si gazolinei ce se transporta pe calea
ferata se poate face astfel:
- la rezervoare, inainte si dupa transvazare in/din vagoane, respectandu-se
instructiunile in vigoare prevazute in anexele C1 si C2;
- la cazane, prin cantarirea vagoanelor-cisterna la plin si la gol pe
cantare pod bascula, in prezenta expeditorului si a transportatorului,
intocmindu-se fisa de cantar in care se consemneaza: numerele cazanelor,
cantitatea bruta determinata prin cantarire si tara inscrisa pe tablita fiecarui
vagon-cisterna.
2. Receptia calitativa a titeiului si a gazolinei se face de catre
expeditor, in prezenta transportatorului, prin recoltarea probelor din
vagoane-cisterna, cu intocmirea raportului de incercare.
Pe baza raportului de incercare si a fisei de cantar se intocmeste
procesul-verbal de predare-primire a titeiului sau a gazolinei, pentru un lot
(naveta) de cazane, care se semneaza de catre expeditor si transportator.
Procesul-verbal de predare-primire a titeiului sau a gazolinei va contine
urmatoarele date:
- cantitatea bruta determinata prin diferenta la cantarire intre gol si
plin;
- cantitatea totala de impuritati (apa, sedimente, sare), determinata pe
baza raportului de incercare;
- cantitatea neta rezultata ca diferenta intre cantitatea bruta determinata
prin cantarire si cantitatea totala de impuritati.
Cand nu exista posibilitatea de transvazare intr-un rezervor sau cantarire
pe pod bascula, se determina volumul de titei prin calibrare. Standardul de
referinta privind calibrarea este STAS 1165/66.
Expeditor, Transportator,
.................. ......................
ANEXA A1
la norme
UNITATEA .........................
Fisa de calitate a titeiului
_________________________________________________________________
Sortiment Continut % cloruri Congelare pacura
maxim in apa +
imp. mec. (%)
_________________________________________________________________
A1 Vest 1 maximum 0,06 sub -15 grade C
A3 Vest 1 maximum 0,06 sub -15 grade C
A3 Rest 1 maximum 0,06 sub -15 grade C
A3 Sel. 1 maximum 0,06 sub -30 grade C
A3 Nesel 1 maximum 0,06 sub -15 grade C
A3 Videle 1 maximum 0,06 sub -30 grade C
A3 Ind. 1 maximum 0,06 sub -30 grade C
A3 Suplac 1 maximum 0,06 sub -30 grade C
B (Olt, Rest) 1 maximum 0,06 intre -15 grade C
si +18 grade C
C (Mold., Rest) 1 maximum 0,06 peste +18 grade C
C Sel. 1 maximum 0,06 peste +18 grade C
C Marin 1 maximum 0,06 peste +18 grade C
_________________________________________________________________
Expeditor, Transportator,
.................. ......................
ANEXA A2
la norme
UNITATEA .........................
Fisa de calitate a gazolinei
________________________________________________________________________________
Caracteristica Valoare Admisa Standardele de
referinta
privind metoda de
incercare
________________________________________________________________________________
Densitate maxim 0,650 NT 312-0
Continut de apa maxim 50 ppm SR ISO 10101-2:1995
Presiune de vapori la 37.8 grade C maxim 15 bar NT 312-0
Temp. finala de distilare maxim 215 grade C SR EN ISO 3405:2003
Compozitie, continut C1 - C3 maxim 30% vol SR EN ISO 6974-3:2002
________________________________________________________________________________
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
ANEXA A3
la norme
UNITATEA .........................
Fisa de calitate a etanului lichid
__________________________
Componenti Limita % gr.
__________________________
C1 maxima 3
C2 minima 32
C3 maxima 43
IC4 maxima 13,5
IC4 minima 12,5
C5+ maxima 1
CO2 maxima 3
__________________________
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
ANEXA A4
la norme
UNITATEA .........................
Fisa de calitate a condensatului
____________________________________________________________________________
Caracteristica Valoare admisa Standardele de referinta
privind metoda de incercare
____________________________________________________________________________
Densitate la 15 grade C 0,720 - 0,750 SR EN ISO 3675:2002
SR EN ISO 12185:2002
Continut impuritati:
- apa SR ISO 9029:2002
- mecanice maxim 1% SR ISO 9030:1995
Cloruri 0,06% STAS 1166-89
Distilare 100 grade C = 21% v SR EN ISO 3405:2003
200 grade C = 80% v
__________________________________________________________________________
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
ANEXA B
la norme
UNITATEA .........................
Puncte de predare-primire a titeiului, gazolinei, condensatului si etanului
lichid si periodicitatea predarii
________________________________________________________________________
| Nr. Locatia Punctul de predare Produsul Estimat Perioada de |
| crt. to/zi receptie |
|________________________________________________________________________|
| 0 1 2 3 4 5 |
|________________________________________________________________________|
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
ANEXA C1
la norme
UNITATEA .........................
Lista ce cuprinde operatiile ce se efectueaza la receptia titeiului din
tara
________________________________________________________________________________
Nr. Operatiunea Standardele de referinta
crt. privind metoda de
incercare
________________________________________________________________________________
1. Masurarea stocului, temperaturii titeiului
din rezervor si calculul cantitatii SR 1165:2004
2. Esantionare probe SR EN ISO 3170:2003*
3. Determinarea densitatii SR EN ISO 3675:2002
4. Determinarea densitatii SR EN IS0 12185:2002
5. Determinarea continutului de apa si sediment SR ISO 9030:1995
6. Determinarea continutului de apa SR ISO 9029:2002
7. Determinarea continutului de cloruri STAS 1166-89
8. Determinarea punctului de congelare STAS 39-80
9. Determinarea vascozitatii cinematice SR EN ISO 3104:2002
________________________________________________________________________________
* pana la data adoptarii SR EN ISO 3170:2004 ca standard national prin
traducere
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
ANEXA C2
la norme
UNITATEA .........................
Lista ce cuprinde operatiile ce se efectueaza la receptia gazolinei
________________________________________________________________________________
Nr. Operatiunea Standardele de referinta
crt. privind metoda de
incercare
________________________________________________________________________________
1. Esantionare probe SR EN ISO 4257:2002
2. Determinare densitate NT 312-0
3. Determinarea temperaturii finale distilare SR EN ISO 3405:2003
4. Determinarea presiunii de vapori la
37,8 grade C NT 312-0
5. Determinarea compozitiei SR EN ISO 6974-3:2002
6. Determinarea umiditatii* SR IS0 10101-2:1995*
7. Determinarea continutului de gume actuale SR EN ISO 6246:2000
________________________________________________________________________________
* proba de gazolina se recolteaza in bomba la presiunea din tanc dupa care
se destinde la presiunea atmosferica cu dirijarea gazelor rezultate prin trape
cu alcool absolut.
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
ANEXA C3
la norme
UNITATEA .........................
Lista ce cuprinde operatiile ce se efectueaza la receptia condensatului
________________________________________________________________________________
Nr. Operatiunea Standardele de referinta
crt. privind metoda de
incercare
________________________________________________________________________________
1. Masurarea stocului, temperaturii titeiului
din rezervor si calculul cantitatii SR 1165:2004
2. Esantionare probe SR EN ISO 3170:2003*
3. Determinarea densitatii SR EN ISO 3675:2002
4. Determinarea densitatii SR EN IS0 12185:2002
5. Determinarea continutului de apa si sediment SR ISO 9030:1995
6. Determinarea continutului de apa SR ISO 9029:2002
7. Determinarea continutului de cloruri STAS 1166-89
________________________________________________________________________________
* pana la data adoptarii SR EN ISO 3170:2004 ca standard national prin
traducere
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
ANEXA C4
la norme
UNITATEA .........................
Lista ce cuprinde operatiile ce se efectueaza la receptia titeiului din
import
________________________________________________________________________
Nr. Operatiunea Metoda de
crt. incercare*
________________________________________________________________________
1. Masurarea stocului, temperaturii titeiului din rezervor
si calculul cantitatii
2. Esantionare probe
CAP. 13.3
3. Determinarea densitatii
4. Determinarea continutului de apa prin metoda distilarii
5. Determinarea continutului de cloruri
6. Determinarea punctului de congelare
7. Determinarea viscozitatii cinematice
8. Determinarea sedimentului prin extractie
9. Determinarea continutului de sulf
10. Determinarea cantitatii nete de titei
________________________________________________________________________
* Standardele de referinta privind metoda de incercare vor fi convenite de
parti.
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
ANEXA D1
la norme
Model Raport Incercare titei import
UNITATEA .........................
RAPORT INCERCARE
Nr. ....... data .........
Titei proba .................. din rezervor nr. ..........
Predat de ................................................
______________________________________________________________________________
| Caracteristici | U/M | Valoare| Valoare | Metoda
de|
| | | admisa | determinata|
incercare|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Temperatura titei in laborator | grade C | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Densitate titei la temperatura | | | |
|
| in laborator | g/ml | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Densitate la 15 grade C in vid | g/ml | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Densitate la 15 grade C din aer | g/ml | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Vascozitate la temperatura solului| Cst. | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Continut sulf | % m | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Temperatura de congelare | grade C | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| | Apa | % m | | |
|
|
|______________________|_________|________|____________|__________|
| | Sediment | % m | | |
|
| Continut |______________________|_________|________|____________|__________|
| impuritati | Cloruri | % m | | |
|
|
|______________________|_________|________|____________|__________|
| | Total impuritati | % m | | |
|
|____________|______________________|_________|________|____________|__________|
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
Model Raport Incercare titei tara
UNITATEA .........................
RAPORT INCERCARE
Nr. ....... data .........
Titei proba .................. din rezervor nr. ..........
Predat de ................................................
______________________________________________________________________________
| Caracteristici | U/M | Valoare| Valoare | Metoda
de|
| | | admisa | determinata|
incercare|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Temperatura titei in laborator | grade C | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Densitate titei la temperatura | | | |
|
| in laborator | g/ml | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Densitate la 15 grade C in vid | g/ml | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Densitate la 15 grade C in aer | g/ml | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| | Apa | % m | | |
|
|
|______________________|_________|________|____________|__________|
| | Sediment | % m | | | |
| Continut
|______________________|_________|________|____________|__________|
| impuritati | Cloruri | % m | | |
|
|
|______________________|_________|________|____________|__________|
| | Total impuritati | % m | | |
|
|____________|______________________|_________|________|____________|__________|
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
ANEXA D2
la norme
Model Raport Incercare gazolina
UNITATEA .........................
RAPORT INCERCARE
Nr. ....... data .........
Gazolina proba .................. din rezervor (tanc ) nr. ...............
Predat de .......................
______________________________________________________________________________
| Caracteristici | U/M | Valoare| Valoare | Metoda
de|
| | | admisa | determinata|
incercare|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Densitate | g/ml | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Presiune de vapori la | bar | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Temperatura finala | grade C | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Compozite | % v | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Continut apa | ppm | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
| Continut gume actuale | mg/100 | | |
|
|___________________________________|_________|________|____________|__________|
EXPEDITOR, TRANSPORTATOR,
.................. ......................
ANEXA D3
la norme
______________________________________________________________________________
|
|
| S.C. CONPET S.A.
|
| Depozitul ...........................
|
|
|
| BON PROVIZORIU NR. ..................
|
| |
| Pentru rezervorul nr. ............................
|
|
|
| Rezervor plin |
| Predator: ...........................................................
|
| Primitor: ...........................................................
|
| Data ..................... |
| Ora ......................
|
|
|
| ____________________________________________________ |
| |Nr. | Caracteristici | U/M | Valoare |
|
| |crt.| | | determinata |
|
| |____|_______________________|_________|_____________| |
| | 1.| Inaltime stoc | cm | |
|
| |____|_______________________|_________|_____________|
|
| | 2.| Temperatura rezervor | grade C | |
|
| |____|_______________________|_________|_____________|
|
| | 3.| Factor corectie volum | | |
|
| |____|_______________________|_________|_____________|
|
| |
| AM PREDAT AM PRIMIT
|
|
|
| Rezervor stoc "la gol" |
| Predator: ...........................................................
|
| Primitor: ...........................................................
|
| Data ..................... |
| Ora ......................
|
|
|
| ____________________________________________________ |
| |Nr. | Caracteristici | U/M | Valoare |
|
| |crt.| | | determinata |
|
| |____|_______________________|_________|_____________| |
| | 1.| Inaltime stoc | cm | |
|
| |____|_______________________|_________|_____________|
|
| | 2.| Temperatura rezervor | grade C | |
|
| |____|_______________________|_________|_____________|
|
| | 3.| Factor corectie volum | | |
|
| |____|_______________________|_________|_____________|
|
| |
| AM PREDAT AM PRIMIT
|
|______________________________________________________________________________|
ANEXA D4
la norme
S.C. CONPET S.A.
Proces-verbal predare gazolina nr. .........
din data ...................................
Expeditor ..................................
___________________________________________________________________________
| Tanc | Calibrare | Datele receptiei |
| sau | L. cm |________________________________________________________|
| rez. | | Stoc | Masura | Cantitati |
| | | |______________________|__________________________|
| | | | Cm | Dens. | Temp. | Litri | Kg | Kg receptie |
| | | | | | grade C | | | |
|______|___________|______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
| | | Gol | | | | | | |
| | |______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
| | | Plin | | | | | | |
|______|___________|______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
| | | Gol | | | | | | |
| | |______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
| | | Plin | | | | | | |
|______|___________|______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
| | | Gol | | | | | | |
| | |______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
| | | Plin | | | | | | |
|______|___________|______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
| | | Gol | | | | | | |
| | |______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
| | | Plin | | | | | | |
|______|___________|______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
| | | Gol | | | | | | |
| | |______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
| | | Plin | | | | | | |
|______|___________|______|____|_______|_________|_______|____|_____________|
TOTAL
................... ......................
Predator, Primitor,
ANEXA D5
la norme
Nr. _________ Data _______________
S.C. CONPET S.A.
Depozit ...................
Proces-verbal de predare-primire titei
Expeditor ____________________________
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Densit. 15 grade C aer [Kg/l]
B - Impurit. totale [% gr.]
C - Volum total calibrare [litri]
D - Deplas. capac [litri]
E - Volum total corectat [litri]
F - Fac. de corectie volum [tab. 54A]
G - Volum brut [litri]
H - Cantitate bruta [Kg]
I - Cantitate impuritati [Kg]
J - Cantitate neta [Kg]
______________________________________________________________________________
|Rez.|Masura|Temp. |Nr. | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J
|
|nr. |rez. |rez. |rap. | | | | | | | | | |
|
|... |[cm] |[grade|de | | | | | | | | | |
|
| | |C] |incerc.| | | | | | | | | |
|
|____|______|______|_______|___|___|___|____|_____|____|_____|____|______|_____|
| | | | | | | | | 7-8*| |7x10 |5x11| 12x6
|12-13|
| | | | | | | | | | |9*x10| | ---- |
|
| | | | | | | | | | | | | 100 |
|
|____|______|______|_______|___|___|___|____|_____|____|_____|____|______|_____|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8* | 9* | 10 | 11 | 12 | 13 | 14
|
|____|______|______|_______|___|___|___|____|_____|____|_____|____|______|_____|
|Plin| | | | | | | | | | | | |
|
|____|______|______|_______|___|___|___|____|_____|____|_____|____|______|_____|
|Gol | | | | | | | | | | | | |
|
|____|______|______|_______|___|___|___|____|_____|____|_____|____|______|_____|
|Dif.| | | | | | | | | | | | |
|
|____|______|______|_______|___|___|___|____|_____|____|_____|____|______|_____|
Observatii ................................................................
...........................................................................
Conform B.P. nr.
NOTA:
- Rubricile 8* si 9* sunt valabile in cazul rezervoarelor cu capac plutitor
- Pentru rezervoarele cu capac plutitor 11 = 9* x 10
Predator, Vizat; Inspector, Primitor,
ANEXA 2
la contractul-cadru
DEFINITII
Act aditional - actul scris, incheiat intre partile contractante, prin care
se aduc amendamente, modificari sau completari la prezentul contract.
An calendaristic - perioada de 12 luni incepand cu 1 ianuarie si
incheindu-se la 31 decembrie.
An contractual - perioada de 12 luni calculate de la data intrarii in
vigoare a prezentului contract.
Balanta - documentul care reflecta evolutia cantitatilor de titei primite,
pompate si predate pe o perioada determinata.
Bon provizoriu - documentul primar de primire si predare a titeiului care
atesta parametrii initiali (inaltimea lichidului, temperatura, densitatea,
impuritatile mecanice si continutul de sare), ce vor fi folositi ulterior
pentru determinarea masei nete (kg).
Raport de incercare - certificatul de calitate care atesta proprietatile
fizico-chimice ale titeiului care va fi transportat.
Contract - actul juridic civil, incheiat intre expeditor si transportator
pentru transportul titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid.
Condensat - amestec de hidrocarburi gazoase si lichide, constituite din
produse cu tensiune joasa de vapori, ce trebuie transportat de la punctele de
primire la punctele de predare, la anumiti parametri de presiune si
temperatura.
Consolidare - mentinerea obligatiei de plata a expeditorului in scopul
evitarii unor pierderi financiare ulterioare.
Consum tehnologic normat - cota procentuala din cantitatea primita, admisa
de partile contractante ca pierdere pe timpul transportului.
Consum tehnologic efectiv - limita cantitativa in minus, determinata prin
intermediul inventarierii stocului, tinandu-se seama de cantitatile primite,
cantitatile predate si de stocul initial de titei.
Densitate - masa pe unitate de volum la 15 grade C sau la 20 grade C,
exprimata in kg/mc.
Durata contractului - perioada pentru care se incheie contractul.
Expeditor - persoana care, in nume propriu si pe seama sa ori in numele si
pe seama unui tert, incheie contractul.
Etan lichid - o hidrocarbura obtinuta prin separarea gazelor de sonda, ce
trebuie transportata sub forma lichida de la punctul de primire la punctul de
predare, la anumiti parametri de presiune si debit.
Forta majora - evenimentul independent de vointa partilor contractante,
imprevizibil si insurmontabil, aparut dupa incheierea contractului, care
determina disparitia bunurilor sau impiedica partile contractante sa-si execute
obligatiile asumate.
Gazolina - fractiune petroliera lichida, sub presiune, cuprinzand
hidrocarburi C1 - C15, rezultata din degazolinarea gazelor prin diferite
procedee.
Notificare - orice comunicare avand legatura cu contractul, facuta in scris
celeilalte parti contractante si transmisa prin fax sau scrisoare recomandata.
Data notificarii este data confirmarii de primire a faxului sau data depunerii
la posta a scrisorii recomandate.
Parti contractante - expeditorul si transportatorul.
Proces-verbal de predare-primire - documentul care atesta calitatea si
cantitatea titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid predate,
respectiv primite.
Produse - titei, gazolina, condensat si etan lichid.
Program transport - programul cu cantitatile contractate de expeditor in
vederea transportului.
Punct de primire - locul nominalizat de expeditor, in care transportatorul
primeste cantitativ si calitativ titeiul, gazolina, condensatul si etanul
lichid.
Punct de predare - locul nominalizat de expeditor, in care transportatorul
preda cantitativ si calitativ titeiul, gazolina, condensatul si etanul lichid.
Rafinarii oprite - nefunctionarea acestora determinata de reviziile si
opririle prevazute sa aiba loc la instalatiile de prelucrare si la rampele de
descarcare.
Sistem national de transport - ansamblul actual de conducte si statii de
pompare, precum si instalatiile, echipamentele si dotarile aferente, care
asigura preluarea, depozitarea, transportul si predarea titeiului, gazolinei,
condensatului si etanului lichid intre punctele de primire si punctele de
predare.
Stocul de operare - stocul ocupat de produsul transportat la un moment dat,
care poate fi exprimat in unitati volumetrice sau gravimetrice, avand un
caracter de permanenta.
Stoc fizic - cantitatea de titei, gazolina, condensat si etan lichid
existenta in conducte sau rezervoare aflate in proprietatea ori in custodia
transportatorului.
Tert - persoana in numele si pe seama careia, in baza imputernicirii
primite, expeditorul exercita drepturile si indeplineste obligatiile potrivit
clauzelor contractuale.
Transport - activitatea de primire, depozitare, conditionare, pompare si
predare a titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid.
Transportator - persoana juridica romana care efectueaza primirea,
depozitarea, transportul si predarea titeiului, gazolinei, condensatului si
etanului lichid la rafinarie.
Titei - amestec de hidrocarburi lichide, ce se poate incadra in
sortimentele parafinos, semiparafinos si asfaltos, care trebuie transportat de
la punctele de primire la punctele de predare, la anumiti parametri de presiune
si temperatura.
Titei liber la pompare - titei degrevat de orice sarcini, inclusiv cele
fiscale.
Trimestru - perioada de 3 luni consecutive a anului calendaristic, incepand
cu 1 ianuarie.
Expeditor, Transportator,
.................. ......................
ANEXA 3
la contractul-cadru
UNITATEA .........................
PROGRAM DE TRANSPORT
pentru anul ........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Ianuarie
B - Februarie
C - Martie
D - Aprilie
E - Mai
F - Iunie
G - Iulie
H - August
I - Septembrie
J - Octombrie
K - Noiembrie
L - Decembrie
- tone -
________________________________________________________________________________
Nr. Punctul Sortimentul Punctul Total A B C D E F G H I J K L
crt. de de an
primire predare
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Expeditor, Transportator,
.................. ......................
ANEXA 3.1
la contractul-cadru
UNITATEA .........................
PROGRAM DE TRANSPORT AL TITEIULUI SI GAZOLINEI CU CAZANE
pentru anul ........
________________________________________________________________________________
Sucursala Schela Rampa de Calitatea An (tone) Medie (tone/zi) Destinatia
incarcare
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
ANEXA 4
la contractul-cadru
UNITATEA .........................
LIMITELE MAXIME ANUALE
admise drept consumuri tehnologice normate pentru activitatile de primire,
depozitare, transport si predare a titeiului, gazolinei, condensatului si
etanului lichid
- titei din tara = .....%
- titei marin = .....%
- titei din import = .....%
- gazolina = .....%
- condensat = .....%
Expeditor, Transportator,
.................. ......................
ANEXA 5
la contractul-cadru
UNITATEA .........................
SITUATIA
privind spatiul de depozitare a gazolinei si a etanului lichid in caz de avarii
___________________________________________________________
Nr. Produsul Punctul de depozitare Capacitatea
crt. (t)
___________________________________________________________
___________________________________________________________
Expeditor, Transportator,
.................. ......................
ANEXA 6
la contractul-cadru
UNITATEA .........................
LISTA
cuprinzand documentele si termenele de transmitere
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea documentului Termenul de transmitere Intocmit de
crt. ..........
________________________________________________________________________________
1. Predarea titeiului, gazolinei, a doua zi lucratoare a
transportator
condensatului si etanului lichid decadei
la beneficiari
2. Program de predare a produselor 15 zile lucratoare expeditor
destinate prelucrarii inainte de inceperea
lunii
3. Graficul lunar al transportului cel mai tarziu pe data expeditor
titeiului si gazolinei cu cazane de 5 pentru luna
de transport pe calea ferata urmatoare
4. Graficul anual al transportului cel mai tarziu pe data expeditor
titeiului si gazolinei cu cazane de 15 noiembrie pentru
de transport pe calea ferata anul urmator
5. Raport de sinteza privind zilnic (telefon/fax)
transportator
activitatea de transport al
titeiului pe conducta si pe calea
ferata
6. Balanta de transport al produselor a opta zi lucratoare a
transportator
cu cazane de transport pe calea lunii urmatoare
ferata, lunara si cumulat pe an
7. Balanta de transport al produselor, a opta zi lucratoare a
transportator
lunara si la schimbarea pretului lunii urmatoare
produselor si cumulat pe an
________________________________________________________________________________
Expeditor, Transportator,
.................. ......................
ANEXA 7.1
la contractul-cadru
BALANTA (MISCAREA)
titeiului, gazolinei, condensatului si etanului lichid
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - A1 Vest
B - A3 Vest
C - A3 Rest
D - A3 Sel.
E - A3 Nesel
F - A3 Videle
G - A3 Ind.
H - A3 Suplac
I - B Olt
J - B Rest
K - C Sel.
L - C Mold.
M - C R Leb
N - C R
O - Total
P - Condensat
R - Gazolina
S - Etan lichid
________________________________________________________________________________
Locatia A B C D E F G H I J K L M N O P R S
________________________________________________________________________________
Stoc 1
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Primiri
________________________________________________________________________________
Primiri + stoc 1
________________________________________________________________________________
Transfer 1
________________________________________________________________________________
Total intrari
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Total livrari
________________________________________________________________________________
Terti
________________________________________________________________________________
Pierderi
________________________________________________________________________________
Transfer gazolina
________________________________________________________________________________
Transfer 2
________________________________________________________________________________
Total iesiri
________________________________________________________________________________
Stoc 2
S.C. "Conpet" - S.A.
________________________________________________________________________________
Stoc 2
Terti
________________________________________________________________________________
Transportator,
..............
ANEXA 7.2*)
la contractul-cadru
*) Anexa nr. 7.2 este reprodusa in facsimil.
BALANTA (MISCAREA)
titeiului transportat pe reteaua de conducte pentru titeiul din import
______________________________________________________________________________
| | Clientul | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Stocuri conducte | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 14" Constanta - Pitesti | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 20" Constanta - Pitesti | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 28" Constanta - Baraganu | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 24" Constanta - Midia | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 24" Baraganu - Brazi | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 20" Baraganu - Onesti | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 12"F1 Calareti - Teleajen | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 12"F2 Calareti - Teleajen | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Total stoc conducte | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Stocuri rezervoare | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Total stoc rezervoare | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Total stoc initial | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Primiri de la Oil Terminal | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Pentru 14" | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Pentru 20" | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Pentru 28" | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Pentru 24" | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Total primiri | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Total primiri + stoc | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Livrari pe destinatii | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Total livrat | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Pierderi | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Transfer | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Total iesiri | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Stoc final pe conducte | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 14" Constanta - Pitesti | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 20" Constanta - Pitesti | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 28" Constanta - Baraganu | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 24" Constanta - Midia | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 24" Baraganu - Brazi | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 20" Baraganu - Onesti | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 12"F1 Calareti - Teleajen | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| 12"F2 Calareti - Teleajen | | |
| |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Total stoc conducte | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Stocuri rezervoare | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Total stoc rezervoare | | | | |
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
| Total stoc final | | | |
|
|_______________________________|__________|_________________|________|________|
Transportator,
..............