Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 515 din 19 februarie 2007

pentru aprobarea Regulamentului privind evaluarea activitatii profesionale a personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, din Ministerul Justitiei

ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 146 din 28 februarie 2007



Având în vedere dispoziţiile art. 39-41, precum şi ale art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul justiţiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind evaluarea activităţii profesionale a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 3. - Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Ministrul justiţiei,

Monica Luisa Macovei

ANEXA

REGULAMENT

privind evaluarea activităţii profesionale a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei

Art. 1. - Evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei, denumit în continuare personal de specialitate juridică, vizează îmbunătăţirea performanţelor profesionale ale acestuia, precum şi creşterea eficienţei activităţii instituţiei.

Art. 2. - Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, personalul de specialitate juridică este supus la fiecare 3 ani unei evaluări privind eficienţa, calitatea activităţii şi integritatea, obligaţia de formare profesională continuă şi absolvirea unor cursuri de specializare. In cazul personalului de specialitate juridică numit în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.

Art. 3. - (1) Criteriile de competenţă profesională şi de performanţă şi indicatorii relevanţi pentru notarea criteriilor sunt prevăzuţi la lit. A a anexei nr. 1.

(2) In cazul personalului de specialitate juridică numit în funcţii de conducere, pe lângă indicatorii prevăzuţi la alin. (1), vor fi avuţi în vedere, în scopul evaluării modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale, şi indicatorii prevăzuţi la lit. B a anexei nr. 1.

Art. 4. - (1) Prima evaluare a personalului de specialitate juridică se face la 2 ani de la numirea în funcţie, iar următoarele evaluări se fac la fiecare 3 ani, de regulă, în luna februarie a anului următor.

(2) Pentru perioada 2004-2006, evaluarea personalului de specialitate juridică se va realiza în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.

Art. 5. - Evaluarea personalului de specialitate juridică detaşat la alte instituţii se face de instituţia la care acesta funcţionează, în raport de specificul activităţii desfăşurate.

Art. 6. - (1) Evaluarea personalului de specialitate juridică   de   execuţie,   precum   şi   a   personalului   de specialitate juridică care îndeplineşte funcţiile de conducere de şef serviciu sau şef birou în cadrul unor direcţii se face de directorul direcţiei în care persoana evaluată îşi desfăşoară activitatea.

(2)   Evaluarea personalului de specialitate juridică de conducere, altul decât cel prevăzut la alin. (1), se face, după caz, de secretarul general, secretarul de stat coordonator sau de ministrul justiţiei, în raport de competenţele acestora.

(3)   La evaluarea personalului de specialitate juridică de conducere evaluatorul va avea în vedere, orientativ, şi media notelor acordate de persoanele din subordinea celui evaluat.

(4)   In cursul procedurii de evaluare, evaluatorul va putea consulta orice lucrare îndeplinită în perioada avută în vedere, precum şi dosarul profesional al persoanei evaluate.

Art. 7. - In mod excepţional, în situaţia în care persoana evaluată este eliberată sau revocată din funcţia de conducere, evaluarea activităţii acesteia se va realiza în maximum 15 zile de la data încetării funcţiei de conducere.

Art. 8. - (1) Fiecare criteriu de competenţă profesională şi de performanţă se notează cu note de la 1 la 10.

(2)   In urma notării se poate acorda unul dintre următoarele calificative: „foarte bine", „bine", „satisfăcător" sau „nesatisfăcător".

(3)  Calificativele se stabilesc în funcţie de media notelor obţinute pentru fiecare criteriu, astfel:

Media

Calificativ

8,51-10

Foarte bine

7,00-8,50

Bine

6,00-6,99

Satisfăcător

Sub 6,00

Nesatisfăcător

Art. 9. - (1) Rezultatele evaluării se înscriu într-un raport de evaluare care se semnează de evaluator şi de persoana evaluată.

(2)   Modelul raportului de evaluare este prevăzut în anexa nr. 2.

(3)   Raportul de evaluare se ataşează la dosarul profesional al persoanei evaluate.

Art. 10. - (1) Personalul de specialitate juridică poate contesta calificativul acordat în termen de 30 de zile de la data comunicării raportului de evaluare.

(2)   In cazul personalului de specialitate juridică de execuţie, precum şi al personalului de specialitate juridică ce îndeplineşte funcţiile de conducere de şef serviciu sau şef birou în cadrul unor direcţii, contestaţia se soluţionează de către un secretar de stat desemnat de ministrul justiţiei.

(3)   In cazul personalului de specialitate juridică de conducere, altul decât cel prevăzut la alin. (2), contestaţia se soluţionează de către ministrul justiţiei. In situaţia în care evaluarea se face de către ministrul justiţiei, contestaţia se soluţionează de către un secretar de stat desemnat de ministrul justiţiei.

(4)  In soluţionarea contestaţiei, secretarul de stat sau, după caz, ministrul justiţiei poate solicita evaluatorului orice informaţii pe care le consideră necesare, iar audierea persoanei evaluate este obligatorie.

(5) Calificativul final acordat după soluţionarea contestaţiei se consemnează în raportul de evaluare.

Art. 11. - (1) Personalul de specialitate juridică căruia i s-a acordat calificativul „Nesatisfăcător" este obligat să urmeze, pentru o perioadă cuprinsă între 3 şi 6 luni, cursuri speciale organizate conform legii.

(2)   Personalul de specialitate juridică căruia i s-a acordat calificativul final „Satisfăcător" în urma a două evaluări consecutive este obligat să urmeze, pentru o perioadă cuprinsă între 3 şi 6 luni, cursuri speciale organizate conform legii.

(3)  Cursurile prevăzute la alin. (1) şi (2) se încheie prin susţinerea unui examen.

Art. 12. - Personalul de specialitate juridică ce primeşte în urma a două evaluări consecutive calificativul „Nesatisfăcător" sau care nu a promovat examenul prevăzut la art. 11 alin. (3) este eliberat din funcţie pentru incapacitate profesională.

Art. 13. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1 la regulament

A. Criteriile de competenţă profesională şi de performanţă pentru evaluarea activităţii profesionale a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, cu funcţii de execuţie, din Ministerul Justiţiei, şi indicatorii relevanţi pentru notarea criteriilor

Nr. crt.

Criteriul

Indicatori pentru notarea criteriului

1.

Eficienţa activităţii profesionale

•  respectarea termenelor de soluţionare a lucrărilor

•  operativitatea şi celeritatea în soluţionarea lucrărilor repartizate spre soluţionare, în raport cu numărul şi complexitatea acestora

•  capacitatea de rezolvare a lucrărilor cu grad de complexitate ridicat

•  disponibilitatea de rezolvare a lucrărilor, în raport cu atribuţiile postului

2.

Calitatea activităţii

•  calitatea redactării lucrărilor: structură coerentă, argumentaţie clară, logică juridică, exprimare corectă şi precisă, capacitate de interpretare şi aplicare a legii, capacitate de sinteză, stil limpede şi concis, gândire independentă/critică

•  comunicare verbală corectă, clară şi logică

•  capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea

•  modul de îndeplinire a altor activităţi (de exemplu: participarea în cadrul diferitelor comisii, la organizarea unor examene/concursuri, conferinţe)

3.

Integritatea

•  respectarea deontologiei profesionale

•  respectarea legii, a normelor şi a procedurilor de lucru în activitatea desfăşurată, precum şi a prevederilor legale privind incompatibilităţile, interdicţiile şi conflictul de interese

•  sancţiunile disciplinare aplicate

•  comportamentul demn, autocontrolul, adresarea politicoasă, respectarea demnităţii persoanelor cu care interacţionează

4.

Obligaţia de formare profesională continuă şi absolvirea unor cursuri de specializare*)

•cunoaşterea şi aprofundarea legislaţiei, precum şi a doctrinei şi jurisprudenţei în domeniul de activitate

•  interesul şi disponibilitatea pentru pregătirea individuală

•  participarea la programe de formare profesională continuă (inclusiv cursuri pentru învăţarea sau aprofundarea unor limbi străine, precum şi cursuri pentru iniţierea sau aprofundarea cunoştinţelor de operare pe calculator) ori la alte forme de perfecţionare profesională (seminarii, dezbateri, consultări etc.)

*) In situaţia în care, din motive obiective, persoana evaluată nu a participat la programe de formare profesională continuă sau la alte forme de perfecţionare profesională, notarea criteriului nu este influenţată.

B. Criteriile de competenţă profesională şi de performanţă pentru evaluarea activităţii profesionale a personalului de specialitate juridica asimilat judecătorilor şi procurorilor, cu funcţii de conducere, din Ministerul Justiţiei,şi indicatorii relevanţi pentru notarea criteriilor

Nr. crt.

Criteriul

Indicatori pentru notarea criteriului

1.

Modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale

•  capacitatea de organizare a activităţilor specifice compartimentului prin repartizarea echilibrată şi echitabilă a sarcinilor

•capacitatea de decizie în organizarea activităţilor specifice compartimentului

•  autoritatea

•capacitatea de monitorizare a activităţii desfăşurate la nivelul compartimentului

•  capacitatea de coordonare şi gestionare a resurselor umane existente la nivelul compartimentului: abilităţi de comunicare, motivarea subordonaţilor, identificarea nevoii de perfecţionare profesională a acestora, obiectivitatea şi imparţialitatea în aprecierea activităţii subordonaţilor

•  atitudinea în relaţiile cu subordonaţii, petiţionarii, alte instituţii

•  abilităţi de mediere, negociere şi soluţionare a conflictelor

ANEXA Nr. 2 la regulament

RAPORT   DE   EVALUARE

a activităţii profesionale a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, din Ministerul Justiţiei

(model)

Numele şi prenumele ................................

Funcţia ........................................................

Compartimentul ..........................................

Perioada evaluată ......................................

Criteriul

Nota

Observaţiile evaluatorului

Eficienţa activităţii profesionale

Calitatea activităţii

Integritatea

Obligaţia de formare profesională continuă şi absolvirea unor cursuri de specializare

Modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale*)

Media notelor acordate de fiecare subordonat*)

Media notelor acordate de către evaluator .............

Calificativ ..............................................................

Numele şi prenumele evaluatorului ..........................

Funcţia evaluatorului ..............................................

Semnătura evaluatorului .........................................

Data ......................................................................

Se contestă/Nu se contestă calificativul.

Semnătura persoanei evaluate ................................

Data ......................................................................

Calificativul acordat după contestaţie .....................

Secretar de stat/Ministrul justiţiei ............................

Data ......................................................................

*) Pentru persoanele cu funcţii de conducere, avându-se în vedere indicatorii cuprinşi în anexa nr. 1 lit. B.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 515/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 515 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 515/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu