Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.6000 din 15.10.2012

privind aprobarea Metodologiei pentru primirea la studii şi şcolarizarea cetăţenilor străini din state terţe UE în învăţământul de stat şi particular acreditat din România
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului și Sportului
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 722 din 24 octombrie 2012



SmartCity1

Având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de şcolarizare, în valută, a cetăţenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum şi din cele care nu fac parte din Spaţiul Economic European şi din Confederaţia Elveţiană, aprobată cu modificări prin Legea nr. 1/2010,în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Metodologia pentru primirea la studii şi şcolarizarea cetăţenilor străini din state terţe UE în învăţământul de stat şi particular acreditat din România, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, prin Direcţia generală relaţii internaţionale şi europene, Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi instituţiile de învăţământ superior acreditate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.686/2012*).
__*) Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 4.686/2012 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,Ecaterina Andronescu
ANEXĂMETODOLOGIE pentru primirea la studii şi şcolarizarea cetăţenilor străini din state terţe UE în învăţământul de stat şi particular acreditat din România Capitolul ICondiţii de admitere la studii în instituţiile de învăţământ din sistemul naţional din România Secţiunea 1Condiţii de eligibilitate Articolul 1Pot accede în sistemul naţional de învăţământ persoanele din state terţe UE care: 1. au documente care atestă cetăţenia statului de provenienţă şi care solicită înscrierea la studii în România pe cont propriu valutar; 2. au acte de studii eliberate de instituţii de învăţământ recunoscute în ţara de provenienţă; 3. şi-au depus dosarul în termenul stabilit prin prezenta metodologie; 4. au optat pentru o instituţie de învăţământ de stat sau particular acreditată şi o specializare/un program de studii acreditată/acreditat; 5. au acceptul unităţii/instituţiei de învăţământ unde doresc să studieze. Articolul 2Condiţiile specifice pe care persoanele din state terţe UE trebuie să le îndeplinească pentru a putea accede în sistemul naţional de învăţământ sunt: 1. promovează testele de aptitudini organizate pentru învăţământul de artă şi pentru învăţământul sportiv liceal, după primirea scrisorii de acceptare la studii; 2. promovează testele de aptitudini organizate pentru învăţământul superior de artă, sportiv şi de arhitectură, după primirea scrisorii de acceptare la studii; 3. promovează concursul de admitere la doctorat, după primirea scrisorii de acceptare la studii. Secţiunea a 2-aCriterii de selecţie Articolul 3În procesul de admitere a cetăţenilor străini la studii în instituţiile de învăţământ superior acreditate din România se vor aplica următoarele criterii de selecţie: 1. respectarea condiţiilor de eligibilitate menţionate la art. 1 şi 2; 2. rezultatele obţinute pe parcursul studiilor preuniversitare/universitare; 3. activitatea academică a candidatului în domeniul de cunoaştere pentru care a optat; 4. capacitatea de şcolarizare a instituţiilor de învăţământ superior acreditate; 5. alte criterii impuse de universităţi prin metodologia proprie. Capitolul IIAdmiterea la studii Secţiunea 1Anul pregătitor Articolul 4Cetăţenii străini din state terţe UE sunt înscrişi în învăţământul universitar şi postuniversitar doar după absolvirea anului pregătitor sau pe baza certificatului care atestă cunoaşterea limbii române; în timpul anului pregătitor îşi însuşesc cunoştinţele necesare de limbă română, precum şi cunoştinţele specifice, corelate cu profilul viitoarei pregătiri (anatomie, fizică, chimie, desen tehnic etc.), dacă programul de studii este organizat în limba română. Articolul 5Durata cursului pregătitor pentru studii preuniversitare şi universitare de licenţă este de un an şcolar/academic, iar pentru studii universitare de masterat, doctorat şi studii postuniversitare de rezidenţiat este de cel puţin 6 luni. Articolul 6Instituţiile de învăţământ superior acreditate care organizează cursul pregătitor pentru învăţarea limbii române sunt prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta metodologie. Articolul 7La înscrierea la programe de studii cu predare în limba română sunt exceptate de la obligaţia de a prezenta certificatul de absolvire a anului pregătitor următoarele categorii de persoane: a)persoanele care prezintă acte de studii româneşti (diplome şi certificate) sau acte de studii atestând cel puţin 4 ani de studii consecutivi urmaţi într-o unitate şcolară preuniversitară sau cel puţin 3 ani consecutivi urmaţi într-o instituţie de învăţământ superior acreditată din sistemul naţional din România; b)cei care promovează testul de limba română, în urma examinării de către o comisie de specialitate formată din cadre didactice având cel puţin funcţia didactică de lector. Examinarea poate fi făcută în instituţia de învăţământ superior la care candidatul doreşte să studieze, dacă această instituţie de învăţământ superior desfăşoară o specializare/un program de studii de limba şi literatura română autorizată/autorizat provizoriu sau acreditată/acreditat, ori în cadrul altei instituţii de învăţământ superior acreditate care desfăşoară o astfel de specializare/un astfel de program de studii. În urma acestei examinări se va elibera un certificat de competenţă lingvistică. Secţiunea a 2-aStudii în limbi străine Articolul 8La programele de studii acreditate în care procesul didactic se desfăşoară în limbi străine, instituţia de învăţământ superior primitoare organizează un test de limbă străină. Sunt exceptate de la acest test persoanele care provin din ţări unde limba oficială a statului este limba în care se ţin cursurile şi cele care deţin un atestat lingvistic cu recunoaştere internaţională. Secţiunea a 3-aÎnscrierea în învăţământul preuniversitar Articolul 9Pot fi înscrişi în învăţământul preuniversitar din România elevii din state terţe UE dacă unul dintre părinţi, tutori sau susţinători legali se încadrează în una din următoarele situaţii: a)este repatriat; b)are, prin căsătorie, domiciliul în România; c)este posesorul unui permis de şedere în România; d)desfăşoară, în conformitate cu prevederile legale, activităţi pe teritoriul României; e)se află la studii în învăţământul universitar sau postuniversitar de stat/particular acreditat din România. Articolul 10Dosarul de înscriere va conţine următoarele documente: a)cererea de eliberare a avizului de înmatriculare adresată Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - Direcţia generală relaţii internaţionale şi europene; b)actul de studii - copie şi traducere legalizată - care permite accesul persoanei în cauză pentru forma respectivă de învăţământ; c)foile matricole - copii şi traduceri legalizate - aferente studiilor efectuate în cazul candidaţilor care solicită echivalarea unor perioade de studii; d)certificatul de naştere - copie şi traducere legalizată; e)copie de pe paşaport/actul de identitate al părinţilor - valabil cel puţin 6 luni peste termenul de eliberare a avizului de înmatriculare la studii; f)acordul părinţilor pentru elevii minori; g)certificatul medical (într-o limbă de circulaţie internaţională) care să ateste faptul că persoana ce urmează a se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori alte afecţiuni. Articolul 11La cerere, elevii pot beneficia de cursuri pregătitoare pentru învăţarea limbii române, cu taxă. Durata cursului pregătitor este de un an şcolar. Unităţile şcolare în care se organizează cursul pregătitor pentru învăţarea limbii române vor fi nominalizate de inspectoratele şcolare judeţene/ Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti. Articolul 12Dosarul elevului se transmite la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - Direcţia generală relaţii internaţionale şi europene - care eliberează avizul de înmatriculare la studii. Secţiunea a 4-aCiclul I - Înscrierea la studii universitare de licenţă Articolul 13(1) Pot fi înscrişi în ciclul I de studii universitare de licenţă absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat sau diplomă echivalentă ce permite acces general în instituţiile de învăţământ superior acreditate.(2) Cetăţenii din state terţe UE sunt înscrişi la studii în România de către universităţile acreditate, în baza metodologiei proprii şi pe baza actelor de studii. (3) Cuantumul taxelor de şcolarizare pentru cetăţenii străini din statele terţe este prevăzut în Ordonanţa Guvernului nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de şcolarizare, în valută, a cetăţenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum şi din cele care nu fac parte din Spaţiul Economic European şi din Confederaţia Elveţiană, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 1/2010. Articolul 14Dosarul de înscriere va conţine următoarele documente: a)cererea pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta metodologie, completată la toate rubricile, în două exemplare; b)actul de studii - copie şi traducere legalizată - care permite accesul persoanei în cauză pentru forma respectivă de învăţământ (diploma de bacalaureat sau echivalentul acesteia); c)foile matricole - copii şi traduceri legalizate - aferente studiilor efectuate şi programa analitică, în cazul candidaţilor care solicită echivalarea unor perioade de studii; d)certificatul de naştere - copie şi traducere legalizată; e)copie de pe paşaport - valabil cel puţin 6 luni după data la care este eliberată scrisoarea de acceptare la studii; f)certificatul medical (într-o limbă de circulaţie internaţională) care să ateste faptul că persoana ce urmează a se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie. Articolul 15(1) Candidaţii transmit dosarele direct la instituţia de învăţământ superior acreditată pentru care optează. Instituţiile de învăţământ superior evaluează dosarul şi emit scrisoarea de acceptare la studii, prevăzută în anexele nr. 3a şi 3b, care fac parte integrantă din prezenta metodologie. Lista instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particular acreditate este prevăzută în Hotărârea Guvernului nr. 707/2012 pentru aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/ programelor de studii universitare, a structurii instituţiilor de învăţământ superior, a domeniilor şi programelor de studii universitare acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, a locaţiilor geografice de desfăşurare, a numărului de credite de studii transferabile pentru fiecare program de studii universitare, formă de învăţământ sau limbă de predare, precum şi a numărului maxim de studenţi care pot fi şcolarizaţi actualizată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. (2) Instituţiile de învăţământ de stat şi particular acreditate din România pot solicita, în cazul în care au suspiciuni, verificarea actelor de studii de către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor.(3) Instituţiile de învăţământ superior trimit la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - Direcţia generală relaţii internaţionale şi europene listele cu cetăţenii străini admişi la studii de licenţă, anual, până la data de 30 octombrie. Articolul 16(1) Înmatricularea se va realiza conform calendarului stabilit de instituţia de învăţământ superior acreditată la care solicitantul a aplicat.(2) La înmatriculare, candidaţii vor prezenta documentele din dosarul de candidatură, în original, vizate spre autentificare de ambasada României din ţara emitentă sau apostilate Haga, dacă studiile precedente nu au fost efectuate în România, întro ţară a Uniunii Europene ori în conformitate cu acordurile de asistenţă juridică încheiate de România cu state terţe. Secţiunea a 5-aCiclul II - Înscrierea la studii universitare de masterat Articolul 17La admiterea în ciclul II de studii universitare de masterat pot candida absolvenţii cu diplomă de licenţă sau echivalentă cu o durată similară pentru respectiva specializare din România, astfel încât ciclul I şi ciclul II să cumuleze minimum 300 ECTS. Articolul 18Studiile universitare de masterat se derulează pe o perioadă de 1-2 ani şi se încheie cu susţinerea unei disertaţii şi obţinerea diplomei de master. Articolul 19Dosarul de candidatură va conţine următoarele documente: a)cererea pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, prevăzută în anexa nr. 2, completată la toate rubricile, în două exemplare; b)diploma de bacalaureat sau echivalentul acesteia - copie şi traducere legalizată; c)actul de studii - copie şi traducere legalizată - care permite accesul persoanei în cauză pentru forma respectivă de învăţământ (diploma de licenţă sau echivalentul acesteia); d)foile matricole - copii şi traduceri legalizate - aferente studiilor efectuate; e)certificatul de naştere - copie şi traducere legalizată; f)copie de pe paşaport - valabil cel puţin 6 luni după data la care este eliberată scrisoarea de acceptare la studii; g)certificatul medical (într-o limbă de circulaţie internaţională) care să ateste faptul că persoana ce urmează a se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie. Articolul 20(1) Candidaţii transmit dosarele direct la instituţia de învăţământ superior acreditată pentru care optează. Instituţiile de învăţământ superior evaluează dosarul şi emit scrisoarea de acceptare la studii, prevăzută în anexele nr. 3a şi 3b. Lista instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particular acreditate este prevăzută în Hotărârea Guvernului nr. 707/2012 actualizată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.(2) Instituţiile de învăţământ de stat şi particular acreditate din România pot solicita, în cazul în care au suspiciuni, verificarea actelor de studii de către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor.(3) Instituţiile de învăţământ superior trimit la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - Direcţia generală relaţii internaţionale şi europene listele cu cetăţenii străini admişi la studii de master, anual, până la data de 30 octombrie. Articolul 21(1) Înmatricularea se va realiza conform calendarului stabilit de instituţia de învăţământ superior acreditată la care solicitantul a aplicat.(2) La înmatriculare, candidaţii vor prezenta documentele din dosarul de candidatură, în original, vizate spre autentificare de ambasada României din ţara emitentă sau apostilate Haga, dacă studiile precedente nu au fost efectuate în România, întro ţară a Uniunii Europene ori în conformitate cu acordurile de asistenţă juridică încheiate de România cu state terţe. Secţiunea a 6-aCiclul III - studii universitare de doctorat Articolul 22La admiterea la studii universitare de doctorat pot candida numai absolvenţii cu diplomă de master sau echivalentă acesteia - şi anume diploma de absolvire ori de licenţă a absolvenţilor învăţământului superior de lungă durată din perioada anterioară aplicării celor 3 cicluri tip Bologna. Articolul 23Programul se derulează în conformitate cu legislaţia din România şi se încheie cu susţinerea tezei şi obţinerea diplomei de doctor. Admiterea la studii universitare de doctorat este condiţionată de promovarea concursului de admitere organizat de instituţia organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD). Articolul 24Dosarul de candidatură va conţine următoarele documente: a)cererea pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, prevăzută în anexa nr. 2, completată la toate rubricile, în două exemplare; b)diploma de bacalaureat sau echivalentul acesteia - copie şi traducere legalizată; c)actul de studii - copie şi traducere legalizată - care permite accesul persoanei în cauză pentru forma respectivă de învăţământ (diploma de licenţă şi diploma de master, după caz, sau echivalentul acestora); d)foile matricole - copii şi traduceri legalizate - aferente studiilor efectuate; e)certificatul de naştere - copie şi traducere legalizată; f)copie de pe paşaport - valabil cel puţin 6 luni după data la care este eliberată scrisoarea de acceptare la studii; g)certificatul medical (într-o limbă de circulaţie internaţională) care să ateste faptul că persoana ce urmează a se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie. Articolul 25(1) Candidaţii transmit dosarele direct la instituţia de învăţământ superior acreditată pentru care optează. Instituţiile de învăţământ superior evaluează dosarul şi emit scrisoarea de acceptare la studii, prevăzută în anexele nr. 3a şi 3b. Lista instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particular acreditate este prevăzută în Hotărârea Guvernului nr. 707/2012 actualizată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.(2) Instituţiile de învăţământ de stat şi particular acreditate din România pot solicita, în cazul în care au suspiciuni, verificarea actelor de studii de către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor.(3) Instituţiile de învăţământ superior trimit la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - Direcţia generală relaţii internaţionale şi europene listele cu cetăţenii străini admişi la studii de doctorat, anual, până la data de 30 octombrie. Articolul 26(1) Înmatricularea se va realiza conform calendarului stabilit de fiecare instituţie organizatoare a studiilor universitare de doctorat (IOSUD).(2) La înmatriculare, candidaţii vor prezenta documentele din dosarul de candidatură, în original, vizate spre autentificare de ambasada României din ţara emitentă sau apostilate Haga, dacă studiile precedente nu au fost efectuate în România, întro ţară a Uniunii Europene ori în conformitate cu acordurile de asistenţă juridică încheiate de România cu state terţe. Secţiunea a 7-aÎnscrierea la studii de specializare postuniversitară în domeniul medical (rezidenţiat) Articolul 27Rezidenţiatul reprezintă o formă de învăţământ postuniversitar pentru absolvenţii licenţiaţi ai programelor de studii în medicină, medicină dentară şi farmacie şi se derulează potrivit legii. Articolul 28Dosarul de candidatură va conţine următoarele documente: a)cererea pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, prevăzută în anexa nr. 2, completată la toate rubricile, în două exemplare; b)diploma de bacalaureat sau echivalentul acesteia - copie şi traducere legalizată; c)actul de studii - copie şi traducere legalizată - care permite accesul persoanei în cauză pentru forma respectivă de învăţământ (diploma de licenţă şi diploma de master, după caz, sau echivalentul acestora); d)foile matricole - copii şi traduceri legalizate - aferente studiilor efectuate; e)certificatul de naştere - copie şi traducere legalizată; f)copie de pe paşaport - valabil cel puţin 6 luni după data la care este eliberată scrisoarea de acceptare la studii; g)certificatul medical (într-o limbă de circulaţie internaţională) care să ateste faptul că persoana ce urmează a se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori alte afecţiuni. Articolul 29(1) Candidaţii vor transmite dosarele direct la instituţia de învăţământ superior acreditată pentru care optează. Instituţiile de învăţământ superior evaluează dosarul şi emit scrisoarea de acceptare la studii, prevăzută în anexele nr. 3a şi 3b, parte integrantă a prezentei metodologii. Lista instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particular acreditate este prevăzută în Hotărârea Guvernului nr. 707/2012, actualizată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.(2) Instituţiile de învăţământ de stat şi particular acreditate din România pot solicita, în cazul în care au suspiciuni, verificarea actelor de studii de către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor.(3) Instituţiile de învăţământ superior trimit la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - Direcţia generală relaţii internaţionale şi europene listele cu cetăţenii străini admişi la studii de rezidenţiat, anual, în termen de 30 de zile de la finalizarea examenului de admitere. Articolul 30(1) Înmatricularea se va realiza conform calendarului stabilit de instituţia de învăţământ superior acreditată, la care solicitantul a aplicat.(2) La înmatriculare, candidaţii vor prezenta documentele din dosarul de candidatură, în original, vizate spre autentificare de ambasada României din ţara emitentă sau apostilate Haga, dacă studiile precedente nu au fost efectuate în România, întro ţară a Uniunii Europene ori în conformitate cu acordurile de asistenţă juridică încheiate de România cu state terţe. Secţiunea a 8-aOrganizarea şi desfăşurarea concursului pentru acordarea granturilor de studii în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 288/1993 privind şcolarizarea în România a cetăţenilor din alte ţări, republicată, cu modificările ulterioare, şi a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare Articolul 31Fiecare instituţie de învăţământ superior acreditată care are studenţi din state terţe UE înmatriculaţi pe locuri cu taxă în valută (în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 22/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 1/2010), cu rezultate profesionale şi ştiinţifice deosebite (cu excepţia cetăţenilor moldoveni, a cetăţenilor străini de etnie română şi a cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate), va înainta Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului - Direcţia generală relaţii internaţionale şi europene dosarele de candidatură însoţite de o adresă oficială semnată de rectorul instituţiei de învăţământ şi un centralizator care va conţine un clasament al candidaţilor. Articolul 32(1) Senatele instituţiilor de învăţământ superior acreditate vor stabili criteriile pe baza cărora se formulează propunerile de candidaturi şi le vor aduce la cunoştinţa potenţialilor candidaţi prin afişarea acestora pe site-ul oficial al instituţiei.(2) Lista nominală a propunerilor de candidaturi va fi aprobată de Senatul instituţiei de învăţământ superior acreditate şi va fi afişată pe site-ul oficial. Articolul 33Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului repartizează universităţilor, prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, granturile de studii, în funcţie de solicitările universităţilor şi având aprobarea prealabilă a Senatului universitar. Articolul 34Pentru obţinerea acestor burse ale statului român pot candida studenţii cetăţeni străini care au absolvit cel puţin un an de studii (în afara anului pregătitor) într-o instituţie de învăţământ superior acreditată de stat din România şi au obţinut media minimum 8,00, precum şi absolvenţii cetăţeni străini ai universităţilor de stat care au obţinut o medie generală de cel puţin 8,00. Articolul 35Un candidat declarat admis poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur domeniu de studiu pe durata prevăzută de studii, un al doilea domeniu de studiu putând fi urmat doar în regim cu taxă în valută. Articolul 36Beneficiarul unui grant de studii, care la finele anului universitar nu realizează numărul de 60 de credite, pierde calitatea de bursier al statului român. În aceste condiţii, continuarea studiilor se poate realiza numai în regim cu taxă în valută. ANEXA Nr. 1LISTA universităţilor care oferă cursuri de an pregătitor în limba română 1. Universitatea „Politehnica“ Bucureşti 2. Universitatea Bucureşti 3. Universitatea Bacău 4. Universitatea „Babeş-Bolyai“ Cluj-Napoca 5. Universitatea „Ovidius“ Constanţa 6. Universitatea Craiova 7. Universitatea „Al. I. Cuza“ Iaşi 8. Universitatea „Constantin Brâncuşi“ Târgu Jiu 9. Universitatea Piteşti 10. Universitatea „Petrol şi Gaze“ Ploieşti 11. Universitatea „Lucian Blaga“ Sibiu 12. Universitatea „Ştefan cel Mare“ Suceava 13. Universitatea de Vest Timişoara 14. Universitatea „Valahia“ Târgovişte ANEXA Nr. 2*) *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 3aANTETUL UNIVERSITĂŢII Nr. .............. from ........ ......... 20... LETTER OF ACCEPTANCE This is to certify that the study documents of Mr./Ms. ........ ................ ......... from ........ ........ ........... born at ........ .......... entitle him/her to study in Romania in the field of Preparatory year for.../undergraduate studies/master degree/postgraduate studies/Ph. D., beginning with the academic year .........../.......... The academic year starts October 1st. The monthly fee is ............... Euro and must be paid, in free currency, in advance for a period of 9 (nine) months in the count no. ........ ........ ......... at ............... bank. It might be subject to eventual changes. Any other expenses (board, lodging, etc.) are to be covered personally. Please note that you need to prove at the entry in Romania that you have at least 2500 USD. This approval is valid only on condition that, at arrival, the following documents are submitted: original of the final certificate of studies. Those who apply for Ph. D. studies or for recognition of partial studies have to annex authorized copies of the correspondent curricula and syllabuses, as well;

authorized translation of the final certificate of studies certified by a Romanian Embassy;

certificate of birth (authorized translation);

medical certificate;

passport having the specific visa for studies in Romania.The enrolment is possible at the ........ ........ ........ UNIVERSITY until 20..... October 1st. If you will not realize the enrolment to study latest in term of 30 days since your arrival in Romania, the amount of fees paid in advance will be used to cover the expenses for your return in the home country. Rector, ........ ............. Head of International Department Office, ........ ................ ........ ........ ANEXA Nr. 3bANTETUL UNIVERSITĂŢII No. ............ du ............ 20.... LETTRE D’ACCEPTATION La présente certifie que les documents de M./Mme. ........ ................ ........... de ........ ........ ............., né le ........ ............ , lui permet d’étudier dans la Roumanie, dans le domaine Anné préparatoire/licence/master/post universitaire/Ph. D. à partir de l’année universitaire .........../.......... L’année universitaire commence le 1er Octobre. Le frais de scolarité est ............... Euro/mois et doit être payé, en monnaie librement convertible, en avance pour une période de 9 (neuf) mois, dans le compte no ........ ................ ........ ......... Il peut souffrir des changements. Toute autre dépense (nourriture, logement, etc.) est supportée personnellement. Il faut prendre en considération qu’au moment de votre entrée dans la Roumanie vous devez prouver avoir au moins 2500 USD. Cette approbation est valable seulement à condition qu’à l’arrivée les suivants documents soient soumis:

l’originel du dernier certificat d’études. Ceux qui appliquent pour des études doctorales ou pour la reconnaissance des études partielles doivent ajouter aussi des copies autorisées du programme d’études correspondent;

traduction autorisée du dernier certificat d’études, certifiée par une Ambassade Roumaine;

acte de naissance (traduction autorisée);

certificat médical;

passeport avec le visa d’études dans la Roumanie.L’inscription est possible à L’UNIVERSITÉ ........ ........ ........, jusqu’au 1er Octobre 20..... Si l’inscription aux études n’est pas réalisée dans 30 jours de l’entrée dans la Roumanie, le frais payé en avance sera utilisé pour couvrir les charges de votre retour dans le pays natal. Recteur, ........ .......... Directeur des Relations Internationales, ........ ................ ........


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 6000/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 6000 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 6000/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu