ORDIN Nr. 6358
din 16 iunie 2006
pentru aprobarea Normelor
privind procedurile simplificate de vamuire
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 540 din 22 iunie 2006
Având în vedere prevederile art. 97 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350 din 19 aprilie 2006, ale art. 663 şi 664 din Regulamentul
de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
707/2006,
în temeiul art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 165/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale a
Vămilor,
vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele privind procedurile
simplificate de vămuire, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării sale în Monitorul Oficial al României, Partea I, dată la care se abrogă Ordinul
vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 460/2005
pentru aprobarea Normelor privind procedurile simplificate de vămuire, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 291 din 7 aprilie 2005, cu modificările şi completările ulterioare.
p. Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Marcel Simion Mutescu
ANEXĂ*)
NORME
privind procedurile simplificate de vămuire
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
1. Declararea mărfurilor la autoritatea vamală
în vederea plasării sub un regim vamal se poate face, prin derogare de la
declararea mărfurilor în procedură normală, prin utilizarea unor proceduri
simplificate, după cum urmează:
a) procedura declaraţiei incomplete - prevăzută
la art. 194 alin (1) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României,
permite autorităţii vamale să accepte, în cazuri temeinic justificate, o
declaraţie care nu conţine toate datele necesare sau care nu este însoţită de
toate documentele cerute pentru plasarea sub regimul vamal respectiv;
documentele care pot lipsi sunt cele necesare pentru calculul drepturilor de
import sau export aferente mărfurilor plasate sub regimul vamal respectiv;
titularul declaraţiei incomplete este obligat să prezinte ulterior biroului
vamal documentele lipsă.
b) procedura declaraţiei simplificate -
prevăzută la art. 194 alin (2) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al
României, permite, în cazul operaţiunilor cu caracter repetitiv, ca mărfurile
să fie plasate sub regimul vamal respectiv pe baza depunerii unei declaraţii
simplificate cu condiţia depunerii ulterioare a unei declaraţii suplimentare cu
caracter global.
Prin operaţiuni cu caracter repetitiv se înţeleg
transporturile de marfă, având acelaşi destinatar şi acelaşi expeditor, care
îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
i) au frecvenţă mai mare de două transporturi pe
săptămână;
ii) marfa transportată se încadrează la acelaşi cod
tarifar;
iii) ţara de expediţie şi ţara de destinaţie, precum şi
regimul vamal şi cel tarifar aplicabile rămân neschimbate.
Declaraţia simplificată poate fi :
b.1) o declaraţie incompletă întocmită pe formularul
declaraţiei vamale în detaliu sau
b.2) un document comercial convenit cu autoritatea
vamală, însoţit de o cerere de plasare a mărfurilor sub regim;
c) procedura de vămuire la domiciliu - prevăzută
la art. 194 alin (3) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României.
2. Procedurile simplificate pot fi utilizate de
orice persoană juridică stabilită în România, dacă sunt îndeplinite condiţiile
prezentelor norme.
3. Autorizarea utilizării procedurilor
simplificate menţionate la punctul 1 lit. b) şi c) implică efectuarea în
prealabil de către autoritatea vamală a unei verificări al cărei obiectiv este
acela de a permite cunoaşterea activităţii şi organizării interne a persoanei
solicitante.
In cazul respingerii cererii de autorizare a utilizării
procedurilor simplificate, decizia autorităţii vamale trebuie să facă obiectul
unui răspuns scris, în care se explică motivele soluţiei
adoptate, conform art. 33 alin (4) din Codul vamal al României.
4. Utilizarea procedurilor simplificate,
potrivit prezentelor norme, este condiţionată de constituirea de către
titularul autorizaţiei a unui depozit bănesc în contul biroului vamal, potrivit
art. 199, art. 204 şi art. 209 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al
României, care să asigure plata drepturilor vamale datorate sau achitarea
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
acestora de către titularul autorizaţiei, la biroul
vamal, în condiţiile prevăzute de Codul de procedură fiscală.
Este interzisă utilizarea procedurilor simplificate de
către titularul autorizaţiei, dacă sumele disponibile în depozitul bănesc
constituit în contul biroului vamal nu acoperă datoria vamală care trebuie
plătită sau dacă sumele care sunt achitate în momentul efectuării operaţiunii
de vămuire nu sting în totalitate datoria vamală. In aceste cazuri, titularul
autorizaţiei este obligat să prezinte mărfurile la biroul vamal şi să aplice
procedura normală de vămuire.
5. Procedurile simplificate menţionate la
punctul 1 pot fi utilizate pentru plasarea mărfurilor şi încheierea regimurilor
vamale prevăzute în Titlul IX Proceduri Simplificate
din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României.
6. Titularul poate apela, în aplicarea
prevederilor art. 31 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, la
serviciile unui comisionar în vamă pentru declararea mărfurilor în procedura
prevăzută în prezenta secţiune.
Comisionarul în vamă poate fi
mandatat de titular să efectueze total sau parţial orice atribuţie specifică
legată de prezentarea şi declararea mărfurilor în procedura simplificată în
numele său.
7. Pentru mărfurile restricţionate, astfel cum
acestea sunt definite la art. 269 alin (2) şi (3) din Legea nr. 86/2006 privind
Codul vamal al României, titularul este obligat să deţină toate documentele
necesare anterior operaţiunii de vămuire.
8. Procedurile simplificate de vămuire pot fi
aplicate tuturor mărfurilor, cu excepţia:
a) mărfurilor care potrivit reglementărilor
legale se încadrează în categoria produselor strategice, prevăzute în Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 158/1999;
b) mărfurilor care intră sub incidenţa
prevederilor privind desfăşurarea în siguranţă a activităţilor nucleare,
prevăzute de Legea nr. 111/1996;
c) mărfurilor în cazul cărora verificarea
îndeplinirii unor alte condiţii stabilite prin reglementări speciale impune
prelevarea de către autoritatea vamală de eşantioane în vederea analizelor
tehnice sau de laborator pentru fiecare operaţiune.
CAPITOLUL II
Proceduri simplificate de vămuire pentru punerea în
liberă circulaţie
SECŢIUNEA 1
Procedura de declarare Incompletă
9. Procedura declaraţiei incomplete se consideră
aprobată de autoritatea vamală prin acceptarea de către aceasta a declaraţiei
vamale incomplete.
10. Declaraţia incompletă cuprinde toate datele şi
informaţiile înscrise, potrivit prevederilor Normelor tehnice privind
utilizarea, completară şi tipărirea formularelor declaraţiei sumare,
declaraţiei vamale în detaliu şi exemplarului de control T5R. Totuşi datele şi
informaţiile aferente documentelor lipsă care se înscriu în declaraţie au
caracter provizoriu şi sunt rezultate din informaţiile pe care titularul le are
la dispoziţie la momentul declarării.
In rubrica A a declaraţiei vamale, rândul al doilea, se
înscrie codul "B" conform prevederilor Normelor tehnice privind
utilizarea, completarea şi tipărirea formularelor declaraţiei sumare,
declaraţiei vamale în detaliu şi exemplarului de control T5R.
11. Datele referitoare la documentele care
lipsesc, precum şi termenul de prezentare a documentelor lipsă se înscriu în
mod obligatoriu în Borderoul documentelor anexate, prevăzut în Normele tehnice
privind utilizarea, completară şi tipărirea formularelor declaraţiei sumare,
declaraţiei vamale în detaliu şi exemplarului de control T5R.
Aceste menţiuni au următoarea formă:
Codul documentului/ document lipsă- termen de
prezentare ZZ/LL/AA, codul instrumentului de garantare, numărul şi data
acestuia.
12. Acordarea liberului de vamă şi constituirea
garanţiei se realizează conform prevederilor art. 199 din Regulamentul de
aplicare a Codului vamal al României.
13. Elementele de identificare ale instrumentului de garantare şi cuantumul garanţiei se înscriu în
rubrica B a declaraţiei vamale de către agentul vamal desemnat în acest sens.
Declaraţia incompletă se rectifică în mod corespunzător
de către biroul vamal prin utilizarea "funcţiei post control" a sistemului informatic.
Declaraţia rectificată, denumită declaraţie completă,
va purta în rubrica A a declaraţiei vamale, rândul al doilea codul "X", conform prevederilor
Normelor tehnice privind utilizarea, completară şi tipărirea formularelor
declaraţiei sumare, declaraţiei vamale în detaliu şi exemplarului de control
T5R.
SECŢIUNEA 2
Procedura declaraţiei simplificate
A. Condiţii de autorizare
14. Procedura declaraţiei simplificate se realizează
în cazul operaţiunilor cu caracter repetitiv, pe baza unei autorizaţii
eliberate de biroul vamal în a cărui rază de competenţă teritorială îşi are
sediul sau punctul de lucru solicitantul.
Autorizaţia pentru utilizarea procedurii declaraţiei
simplificate poate fi acordată agenţilor economici, persoane juridice stabilite
în România care, pe lângă condiţiile stabilite la art. 203 din Regulamentul de
aplicare a Codului vamal al României, îndeplinesc şi următoarele cerinţe:
a) nu înregistrează debite faţă de autoritatea
vamală;
b) au organizate
evidenţe astfel încât acestea să permită verificarea de către biroul vamal a
operaţiunilor;
In sensul art. 203 alin(2) lit.b) din Regulamentul de
aplicare a Codului vamal al României se consideră că o persoană declară mărfuri
pentru punere în liberă circulaţie în mod ocazional dacă efectuează cel mult
100 de operaţiuni vamale într-o perioadă de 1 an, calculată de la data
depunerii cererii de autorizare.
B. Dosarul de autorizare
15. Autorizaţia de utilizare a procedurii de
declaraţie simplificată se acordă pe baza unei cereri scrise, întocmită
potrivit modelului şi instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. 1.
Cererea se depune la biroul vamal împreună cu
următoarele documente:
a) certificatul de înregistrare a societăţii
comerciale, în copie;
b) copia actului constitutiv al societăţii
comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
c) cazierul judiciar al persoanelor fizice care
reprezintă legal societatea comercială;
d) o declaratie-angajament, completată conform
modelului prevăzut în anexa nr. 2.
e) certificatul de atestare fiscală, eliberat de
autoritatea fiscală competentă.
C. Emiterea autorizaţiei
16. Verificarea cererii, a documentelor anexate şi
a îndeplinirii condiţiilor de autorizare se face de către biroul vamal.
In cazul în care condiţiile legale sunt îndeplinite,
autorizaţia de utilizare a procedurii declaraţiei simplificate se întocmeşte în
două exemplare şi se semnează de către şeful biroul vamal, potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 3. Un exemplar al autorizaţiei se predă solicitantului,
iar celălalt exemplar se păstrează în evidenţa biroului vamal, care transmite
câte o copie direcţiei regionale vamale, în a cărei rază de competenţă
funcţionează, precum şi Autorităţii Naţionale a Vămilor.
Numărul autorizaţiei se acordă, în ordine cronologică,
din registrul prevăzut în anexa nr 4. Pe autorizaţie numărul se înscrie sub
forma "PSxxxyyy", unde "xxx" reprezintă codul biroului
vamal emitent, iar "yyy" reprezintă numărul din registrul de evidenţă
al autorizaţiilor pentru utilizarea procedurilor simplificate de vămuire.
17. In situaţia în care titularul solicită
modificarea şi /sau completarea autorizaţiei, acesta întocmeşte şi depune la
biroul vamal de autorizare o cerere de suplimentare întocmită potrivit
punctului 15. Până la obţinerea aprobării operaţiunile de vămuire pentru
mărfurile în cauză se derulează în procedură normală.
Modificările şi/sau completările autorizaţiei se fac de
către biroul vamal pe un nou formular de autorizaţie, care devine anexă la
autorizaţia emisă iniţial. Biroul vamal transmite câte o copie direcţiei
regionale vamale, în a cărei rază de competenţă funcţionează, precum şi Autorităţii
Naţionale a Vămilor.
18. In autorizaţia de utilizare a procedurii
declaraţiei simplificate se înscriu elementele precizate la art. 204 din
Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României.
D. Anularea autorizaţiei
19. Biroul vamal anulează autorizaţia dacă:
a) emiterea ei s-a făcut pe baza unor date
incorecte sau incomplete, iar solicitantul avea cunoştinţă sau trebuia să aibă
cunoştinţă de acest fapt;
b) una sau mai multe dintre condiţiile ce au
stat la baza emiterii nu mai sunt îndeplinite;
c) titularul solicită;
d) nu sunt respectate
condiţiile privind organizarea, de către persoana autorizată, a unor evidenţe
ale operaţiunilor comerciale astfel încât să permită autorităţii vamale să
efectueze un control eficient;
e) s-au săvârşit infracţiuni sau încălcări
repetate ale legislaţiei vamale de către persoana autorizată sau reprezentantul
său.
Anularea autorizaţiei conţine data de la care măsura
intervine şi este notificată de biroul vamal titularului, direcţiei regionale
vamale, în a cărei rază de competenţă funcţionează, precum şi Autorităţii
Naţionale a Vămilor.
20. In cazul în care autorizaţia a fost anulată, o nouă
autorizaţie poate fi emisă numai după remedierea sau înlăturarea cauzelor care
au dus la anularea acesteia, prin reluarea procedurii de autorizare cuprinsă în
prezentele norme.
E. Etape ale procedurii declaraţiei simplificate sub
forma declaraţiei incomplete
21. Pentru derularea procedurii declaraţiei
simplificate întocmie pe formularul declaraţiei vamale în detaliu se parcurg
următoarele etape:
a) constituirea unui
depozit bănesc în contul biroului vamal potrivit prevederilor art. 211-222 din
Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României
b) prezentarea şi declararea mărfurilor la
biroul vamal prin depunerea declaraţiei incomplete prevăzute la punctul 10.
c) plata drepturilor de import;
d) depunerea declaraţiei suplimentare cu
caracter global şi regularizarea plăţii drepturilor de import în primele cinci
zile ale lunii următoare celei în care s-au depus declaraţiile simplificate.
22. La declaraţia simplificată se anexează
documentele prevăzute la art.145 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal
al României.
Declaraţia simplificată poate fi acceptată şi în cazul
în care unele dintre aceste documente nu pot fi anexate, după ce autoritatea
vamală stabileşte că documentele lipsă sunt cele necesare calculării
drepturilor de import.
23. In rubrica A, rândul al doilea a declaraţiei
simplificate se înscrie codul "C", conform prevederilor Normelor
tehnice privind utilizarea, completară şi tipărirea formularelor declaraţiei
sumare, declaraţiei vamale în detaliu şi exemplarului de control T5R.
24. Dispoziţiile punctului 11 se aplică şi în
cazul procedurii declaraţiei simplificate sub forma declaraţiei incomplete.
25. Acordarea liberului de
vamă şi constituirea garanţiei se realizează conform prevederilor art. 199 din
Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României.
Elementele de identificare ale instrumentului de
garantare şi cuantumul garanţiei se înscriu în rubrica B a declaraţiei vamale
de către agentul vamal desemnat în acest sens.
26. Declaraţie suplimentară cu caracter global,
va purta în rubrica A, rândul al doilea, codul "Y", conform
prevederilor Normelor tehnice privind utilizarea, completară şi tipărirea
formularelor declaraţiei sumare, declaraţiei vamale în detaliu şi exemplarului
de control T5R.
27. Datele care se înscriu în rubricile 8(
Destinatar), 14(Declarant/Reprezentant), 31 ( Colete şi descrierea mărfurilor),
33( Codul mărfurilor), 34(Cod ţară origine), 36(Preferinţe) şi 37(Regim) ale
declaraţiei suplimentare cu caracter global trebuie să coincidă cu cele care au
fost înscrise în declaraţia simplificată.
Pentru datele înscrise în rubricile declaraţiei
suplimentare cu caracter global se admit diferenţe faţă de cele declarate
iniţial, cu condiţia justificării şi aprobări lor de către biroul vamal.
In cazul rubricilor referitoare la greutate şi valoare
aceste diferenţe nu pot fi mai mari de 10% fată de cele declarate initial.
28. La depunerea
declaraţiei suplimentare cu caracter global se efectuează, după caz
regularizarea drepturilor de import.
Elementele de taxare luate în considerare pentru calculul
drepturilor de import sunt cele în vigoare la momentul depunerii declaraţiei
simplificate.
E1. Etape ale procedurii declaraţiei simplificate
sub forma unui document comercial
29. Pentru derularea procedurii declaraţiei
simplificate sub forma unui document comercial se parcurg următoarele etape:
a) constituirea unui depozit bănesc în contul biroului vamal potrivit prevederilor art. 211-222 din
Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României;
b) prezentarea şi declararea mărfurilor la
biroul vamal prin prezentarea documentului comercial în două exemplare, dintre
care unul este destinat biroului vamal, iar celălalt se păstrează de către
titular;
c) plata drepturilor de import;
d) depunerea declaraţiei suplimentare cu caracter
global întocmite pe formularul declaraţiei vamale în detaliu şi regularizarea
plăţii drepturilor de import în primele cinci zile ale lunii următoare celei în
care s-au depus declaraţiile simplificate.
30. După parcurgerea etapelor de vămuire, potrivit
legii, se acordă liber de vamă. In acest caz titularul are dreptul de a dispune
de mărfuri înainte de depunerea declaraţiei suplimentare cu caracter global şi
regularizarea plăţii drepturilor de import.
31. Documentul comercial autorizat în prealabil de
către biroul vamal conţine cel puţin următoarele elemente:
i) expeditorul şi ţara de expediţie a mărfii
ii) destinatarul ;
iii) descrierea comercială şi cantitatea mărfii;
iv) valoarea şi codul tarifar al mărfii ;
v) numărul, felul şi mărcile coletelor, după caz.
32. Plata drepturilor vamale menţionată la pct. 29
lit. c) se face o dată cu depunerea documentului comercial, ţinându-se seama de
elementele de taxare aplicabile în momentul depunerii acestui document.
33. Declaraţie suplimentară cu caracter global,
va purta în rubrica A, rândul al doilea, codul "Y", conform
prevederilor Normelor tehnice privind utilizarea, completară şi tipărirea
formularelor declaraţiei sumare, declaraţiei vamale în detaliu şi exemplarului
de control T5R.
34. La rubrica 44 din declaraţia suplimentară cu
caracter global se menţioneză perioada pentru care aceasta se întocmeşte şi
datele de referinţă ale documentelor comerciale.
35. La depunerea declaraţiei suplimentare cu
caracter global se efectuează controlul concordanţei dintre datele cuprinse în
aceasta cu cele din documentele comerciale.
SECŢIUNEA 3
Procedura de vămuire la domiciliu
A. Definiţii
36. In aplicarea dispoziţiilor prezentei secţiuni,
prin termenii de mai jos se înţelege:
a) declaraţii vamale
preautentificate - exemplarele declaraţiei vamale
în detaliu completate parţial, semnate şi ştampilate de agentul vamal desemnat,
puse la dispoziţia titularului periodic, anterior efectuării formalităţilor
vamale de plasare sub regim. Completare parţială constă în înscrierea manuală
la rubrica "J - CONTROLAT LA VAMA DE DESTINAŢIE" menţiunea
"VĂMUIRE LA DOMICILIU", precum şi numărul curent din Registrul de
evidenţă a declaraţiilor vamale preautentificate şi numărul autorizaţiei de
utilizare a procedurii;
b) agent vamal desemnat - lucrătorul vamal desemnat prin ordin de serviciu de către şeful
biroului vamal, insărcinat cu preautentificarea, eliberarea, evidenţa şi
verificarea utilizării declaraţiilor vamale preautentificate;
c) aviz de sosire - documentul prin care titularul notifică biroul vamal despre sosirea
mijlocului de transport încărcat cu mărfuri la locul de descărcare sau alt loc
aprobat de autoritatea vamală. Avizul poate fi completat pentru mijloacele de transport
ce urmează să sosească într-o perioadă de maximum 72 de ore calculată de la
momentul transmiterii. In acest caz pentru fiecare mijloc de transport se va
preciza data şi ora sosirii, prevederile privind dreptul de intervenţie,
prevăzute în prezenta secţiune, aplicându-se în mod corespunzător;
d) perioada de justificare - termenul
stabilit de biroul vamal pentru justificarea
utilizării declaraţiilor vamale preautentificate, care nu poate depăşi 30 de
zile de la data punerii la dispoziţie a declaraţiilor vamale preautentificate.
B. Condiţii de autorizare
37. Procedura de vămuire la domiciliu se
realizează pe baza unei autorizaţii eliberate de biroul vamal în a cărui rază
de competenţă teritorială solicitantul îşi are sediul sau punctul de lucru.
Prevederile punctului 14 se aplică şi în cazul
procedurii de vămuire la domiciliu.
C. Dosarul de autorizare
38. Autorizaţia de utilizare a procedurii de
vămuire la domiciliu se acordă pe baza unei cereri scrise, întocmite potrivit
modelului şi instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. 1.
Cererea se depune la biroul vamal împreună cu următoarele documente:
a) certificatul de înregistrare a societăţii
comerciale, în copie;
b) actul constitutiv al societăţii comerciale,
cu modificările şi completările ulterioare, după caz;
c) cazierul judiciar al persoanelor fizice care
reprezintă legal societatea comercială;
d) o declaratie-angajament, completată conform
modelului prevăzut în anexa nr. 2.
e) certificatul de atestare fiscală, eliberat de
autoritatea fiscală competentă.
39. La cererea depusă de titular, acesta anexează
documente din care să rezulte datele prevăzute la art. 205 din Regulamentul
vamal de aplicare a Codului vamal al României, precum şi documentele cu privire
la îndeplinirea condiţiei de a fi autorizat ca destinatar agreat pentru
mărfurile supuse regimului de tranzit comun; această condiţie poate fi
îndeplinită şi de către un comisionar în vamă care are încheiat un contract de
reprezentare cu titularul operaţiunii. Condiţia nu este aplicabilă în cazul în
care tranzitul se efectuează sub acoperirea Convenţiei TIR sau pe calea ferată.
D. Emiterea autorizaţiei
40. Dispoziţiile punctelor 16 şi 17 se aplică în
mod corespunzător şi în cazul procedurii de vămuire la domiciliu.
41. In autorizaţia de utilizare a procedurii de
vămuire la domiciliu se înscriu elementele prevăzute la art. 209 din
Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României şi locul aprobat de biroul
vamal pentru plasarea mărfurilor sub regim.
E. Anularea autorizaţiei
42. Biroului vamal anulează autorizaţia dacă:
a) emiterea ei s-a făcut
pe baza unor date incorecte sau incomplete, iar solicitantul avea cunoştinţă
sau trebuia sa aibă cunoştinţă de acest fapt;
b) una sau mai multe dintre condiţiile ce au
stat la baza emiterii nu mai sunt îndeplinite;
c) nu sunt respectate
condiţiile privind organizarea, de către persoana autorizata, a unor evidenţe
ale operaţiunilor comerciale astfel încât să permită autorităţii vamale să
efectueze un control eficient;
d) s-au săvârşit infracţiuni sau încălcări
repetate ale legislaţiei vamale de către persoana autorizată sau reprezentantul
său;
e) nu mai declară mărfurile în procedura pentru
care a fost autorizat pe o perioadă mai mare de 6 luni;
f) titularul solicită.
Anularea autorizaţiei conţine data
de la care măsura intervine şi este notificată de biroul vamal titularului,
direcţiei regionale vamale şi Autorităţii Naţionale a Vămilor.
43. In cazul în care autorizaţia a fost anulată, o nouă
autorizaţie poate fi emisă numai după remedierea sau înlăturarea cauzelor care
au dus la anularea acesteia, prin reluarea procedurii de autorizare cuprinsă în
prezentele norme.
F. Etape ale procedurii de vămuire la domiciliu
44. Pentru derularea procedurii de vămuire la
domiciliu se parcurg următoarele etape:
a) constituirea unei garanţii în contul biroului vamal potrivit prevederilor art. 211-222 din
Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României ;
b) obţinerea declaraţiilor vamale
preautentificate;
c) evidenţa declaraţiilor vamale
preautentificate;
d) dirijarea mărfurilor
la sediul titularului sau, după caz, către alte locuri stabilite sau aprobate
de autoritatea vamală;
e) notificarea biroului vamal privind sosirea
mărfurilor;
f) transmiterea răspunsului biroului vamal
privind decizia de intervenţie sau neintervenţie
g) descărcarea şi receptionarea mărfurilor;
h) completarea declaraţiilor vamale
preautentificate şi acordarea liberului de vamă;
i) înscrierea mărfurilor în evidenţe;
j) depunerea declaraţiilor vamale la biroul
vamal, regularizarea diferenţelor, precum şi justificarea utilizării
declaraţiilor vamale preautentificate.
Obţinerea şi evidenţa declaraţiilor vamale
preautentificate
45. Titularul solicită în scris biroului vamal,
sub semnătura persoanei care angajează răspunderea juridică a societăţii comerciale,
preautentificarea unui număr de declaraţii vamale corespunzător nevoilor
estimate pentru o perioada de justificare.
Declaraţiile vamale preautentificate se predau pe baza
unui proces-verbal de predare-primire, potrivit modelului prevăzut în anexa nr.
5.
46. Declaraţiile vamale preautentificate se
înregistrează, în ordinea eliberării lor, în Registrul de evidenţă a
declaraţiilor vamale preautentificate al cărui model este prevăzut în anexa nr.
6. Acest registru se înfiinţează de fiecare titular şi este ţinut în forma
identică cu cel al biroului vamal.
Dirijarea mărfurilor
47. Mărfurile destinate plasării sub regimul vamal
de punere în liberă circulaţie sunt dirijate direct la locul aprobat pentru
descărcare, stabilit în autorizaţia pentru utilizarea procedurii de vămuire la
domiciliu de biroul vamal, sub acoperirea unui titlu de tranzit şi se
îndeplinesc toate formalităţile corespunzătoare încheierii regimului vamal de
tranzit.
Notificarea biroului vamal privind sosirea mărfurilor şi răspunsul
biroului vamal
48. Sosirea mijlocului de transport se notifică de
titular biroului vamal pe baza unui aviz de sosire, cu scopul de a permite
acestuia efectuarea, dacă se consideră necesar, a controlului sigiliilor şi al
mărfurilor.
Avizul de sosire, al cărui model este prevăzut în anexa
nr. 7, se transmite biroului vamal prin fax, pe cale electronică sau în orice
alt mod acceptat de biroul vamal, imediat după sosirea efectivă a mijlocului de
transport, atunci când aceasta are loc în timpul orelor de program al biroului
vamal. Titularul este obligat să verifice transmiterea corectă a faxului
conţinând avizul de sosire (menţionată în mod automat pe susa confirmării de
transmitere de către aparat prin menţiunea "OK"), respectiv
confirmarea transmisiei efectuată pe cale electronică sau prin orice alt mod
acceptat de biroul vamal.
Modalitatea de transmitere a avizului de sosire trebuie
să asigure titularului transmiterea sau eliberarea unei confirmări a
transmiterii avizului de sosire, în care să fie indicate data, ora şi minutul
primirii de către biroul vamal a acestuia.
In cazul în care, din cauza unor defecţiuni tehnice sau
din alte cauze, titularul nu poate transmite avizul de sosire, acesta este
obligat să il predea cît mai curând posibil, personal, agentului vamal
desemnat. Acesta înscrie data, ora şi minutul primirii.
La primirea avizului agentul vamal desemnat îl
înştiinţează pe şeful biroului vamal sau pe înlocuitorul legal al acestuia,
pentru luarea deciziei privind intervenţia sau neintervenţia în vederea
efectuării controlului vamal al mărfurilor. In cazul în care se constată existenţa unui consemn, agentul
vamal va comunica aceasta imediat şefului biroului vamal sau înlocuitorului
legal al acestuia, care va lua măsura suspendării procedurii de vămuire la
domiciliu pentru operaţiunea în cauză până la clarificarea situaţiei. Biroul
vamal informează imediat emitentul consemnului în vederea luării deciziei
privind măsurile ce se impun.
De la primirea avizului de sosire biroul vamal dispune de un termen de maximum 3 ore, în cursul
căruia lucrătorii vamali se pot deplasa pentru efectuarea controlului. Termenul
se calculează începând cu ora şi minutul înscrise automat prin modalităţile
menţionate la alin. 2, sau, după caz, începând cu ora şi minutul înscrise de
agentul vamal desemnat pe avizul de sosire primit personal.
In cazul în care achitarea drepturilor vamale se
efectueză pe baza ordinului de plată, titularul autorizaţiei prezintă agentului
vamal desemnat ordinul de plată vizat de către banca plătitorului prin care s-a
efectuat plata drepturilor vamale pentru mărfurile înscrise în aviz.
49. In cazul în care sosirea mărfurilor are loc în
afara orelor de program sau cu maximum 30 de minute înainte de ora de încheiere
a programului, termenul menţionat la pct. 48 curge începând cu prima oră de
program a zilei următoare de lucru. Dacă biroul vamal nu intervine în acest
termen, titularul poate să rupă sigiliile şi să descarce mărfurile.
50. Avizul de sosire poate fi transmis şi în afara programului de lucru al biroului vamal atunci
când acesta şi titularul au convenit asupra prelungirii programului.
51. Avizul de sosire se întocmeşte în două
exemplare, dintre care un exemplar original se predă sau se trimite prin poştă
la biroul vamal ulterior transmiterii în modalităţile prevăzute la pct. 48, iar
celălalt se păstrează de titular anexat la confirmarea de transmitere.
52. După primirea avizului de sosire, agentul
vamal desemnat completează rubrica „Decizia şefului biroului vamal cu
privire la intervenţie sau neintervenţie" cu menţiunea „ Intervenţie"
sau „ Neintervenţie",
după caz.
Răspunsul biroului vamal privind decizia de
intervenţie sau neintervenţie se transmite prin fax titularului
autorizaţiei. In situaţia în care pe răspuns este înscrisă menţiunea
„Intervenţie", titularul are obligaţia să aştepte lucrătorul vamal care
se prezintă la locul aprobat în termenul precizat la punctul 48.
53. In cazul transportului de mărfuri având mai
mulţi destinatari, în avizul de sosire se completează rubrica "mărfuri de
grupaj".
54. In situaţia în care mărfurile sosesc la
locul de descărcare în afara programului de lucru sau în zile nelucrătoare, utilizarea
procedurii de vămuire la domiciliu se reia în prima zi lucrătoare care urmează
celei în care acestea au sosit la destinaţie.
55. Evidenţa avizelor de sosire se ţine atât de
titular, cât şi de biroul vamal prin intermediul Registrului de evidenţă a
avizelor, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 8. Acest registru se
înfiinţează de fiecare titular şi este ţinut în formă identică cu cel al
biroului vamal.
Descărcarea şi recepţionarea mărfurilor
56. Efectuarea operaţiunilor prealabile declarării
mărfurilor revine titularului în situaţia în care biroul vamal transmite
răspunsul cu menţiunea ''Neintervenţie". Aceste operaţiuni
prealabile declarării mărfurilor constau în ruperea sigiliilor, descărcarea
mijlocului de transport, identificarea mărfurilor şi recepţionarea acestora.
Dacă biroul vamal transmite răspunsul cu menţiunea "Intervenţie"
agentul vamal are obligaţia să se prezinte la locul aprobat în cadrul
termenului menţionat la pct. 48.
Conform art. 208 alin(1) din Regulamentul de aplicare a
Codului vamal al României, titularul are dreptul ca, înainte
de plasarea sub regimul vamal de punere în liberă circulaţie, să introducă
mărfurile în depozit temporar la sediul său ori la punctul de lucru aprobat,
notificând biroului vamal această situaţie prin avizul de sosire. Dispoziţiile
prevăzute în Codul vamal şi în Regulamentul de aplicare a acestuia privind
depozitul temporar se aplică în mod corespunzător. In acest caz avizul de
sosire este asimilat cu declaraţia sumară.
Titularul este obligat să înregistreze mărfurile în
registrul de evidenţă a mărfurilor intrate în depozit temporar, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 9.
Scoaterea mărfurilor din depozitul temporar se va face
prin transmiterea la biroul vamal a unui nou aviz de sosire completat
corespunzător, iar procedura de vămuire la domiciliu se derulează conform
prevederilor prezentelor norme.
57. In cazul transportului de mărfuri având mai
mulţi destinatari - mărfuri de grupaj- aflaţi în raza de competenţă teritorială
a unor birouri vamale diferite, agentul vamal desemnat este obligat să se
deplaseze la locul aprobat, în cadrul termenului menţionat la pct. 48 şi să
asiste la desigilarea şi descărcarea din mijlocul de transport a partidei de
marfă corespunzătoare.
După încheierea operaţiunii de descărcare, agentul
vamal desemnat, resigilează mijlocul de transport şi îndeplineşte normele
legale privind tranzitul către biroul vamal corespunzător destinaţiei
următoare.
58. La transportul de mărfuri având mai mulţi
destinatari, beneficiari ai proceduri de vămuire la domiciliu, aflaţi în raza
de competenţă teritorială a aceluiaşi birou vamal, agentul vamal desemnat este
obligat să se deplaseze la primul loc aprobat pentru descărcare, în cadrul
termenului menţionat la pct. 48, să asiste la desigilarea şi descărcarea
partidei de marfă destinată acestui loc şi să însoţească mijlocul de transport,
pe baza aceluaşi titlu de tranzit, către următorul loc aprobat pentru
descărcarea mărfurilor.
59. Dacă în cadrul termenului prevăzut la pct. 48,
agentul vamal nu se prezintă, iar titularul constată în timpul descărcării
mărfurilor diferenţe între datele înscrise în titlul de tranzit şi mărfurile
descărcate, acesta este obligat să întrerupă imediat operaţiunile aflate în
derulare şi să informeze imediat biroul vamal.
In această situaţie biroul vamal procedează astfel:
a) dacă informarea se face în timpul orelor de
program, agentul vamal desemnat se deplasează imediat la locul de descărcare a
mărfurilor, efectuând controlul vamal;
b) dacă informarea se face în afara orelor de
program, agentul vamal desemnat se deplasează în ziua lucrătoare următoare la
locul de descărcare a mărfurilor, efectuând controlul vamal.
Pe baza constatărilor rezultate în urma controlului se
întocmeşte un proces-verbal ce se anexează la titlul de tranzit şi la declaraţia
vamală preautentificată de plasare sub regim vamal.
In acelaşi mod se procedează şi în cazul în care se
constată diferenţe între datele conţinute în avizul de sosire şi cele cuprinse
în titlul de tranzit şi în documentele însoţitoare.
60. Predarea titlului de tranzit şi confirmarea
acestuia se fac potrivit normelor stabilite pentru regimul vamal de tranzit.
Completarea declaraţiei vamale, acordarea liberului
de vamă şi înscrierea mărfurilor în evidente
61. Plasarea mărfurilor sub regim vamal se
realizează prin completarea declaraţiei vamale în detaliu, conform Normelor
tehnice privind utilizarea, completara şi tipărirea formularelor declaraţiei
sumare, declaraţiei vamale în detaliu şi exemplarului de control T5R.
62. După efectuarea operaţiunilor prealabile
vămuirii titularul completează declaraţiile vamale preautentificate,
corespunzător regimului vamal.
i) la rubrica "A - BIROU DE
DESTINAŢIE" se inscriu codul şi denumirea
biroului vamal, precum şi numărul şi data înregistrării
declaraţiei vamale;
ii) la rubrica "B - INFORMAŢII CONTABILE" se
înscriu numărul şi data validării declaraţiei vamale în detaliu, precum şi
numărul şi data borderoului contabil;
iii) la rubrica "14 - DECLARANT/REPREZENTANT"
se înscriu numărul autorizaţiei de vămuire la domiciliu, de forma
"PSxxxyyy", precum şi datele de identificare a titularului
(denumirea, adresa); în situaţia în care titularul apelează la serviciile unui
comisionar în vamă, în această rubrică se vor înscrie denumirea şi adresa
comisionarului în vamă, precum şi numărul autorizaţiei de comisionar în vamă,
de forma "ACVxxx";
iv) la rubrica "48 - REPORT DE PLATA"
titularul înscrie, după caz, codul codul documentului de garantare consituite
în contul biroului vamal;
v) rubrica "54 - LOCUL SI
DATA" se completează, după tipărirea declaraţiei vamale, cu numele,
prenumele şi semnătura persoanei imputernicite de titular sau de comisionarul
în vamă, după caz, să întocmească respectiva declaraţie vamală.
63. După completarea rubricilor declaraţiei vamale
se solicită liberul de vamă. Se obţin numărul şi data de înregistrare ale
declaraţiei vamale în detaliu, de forma: "I xxxxxxxx - zz/ll/aaaa", evidenţiate la nivelul rubricii A,
numărul şi data de validare, de forma: "V xxxxxxxx
- zz/ll/aaaa", precum şi numărul şi data
borderoului contabil, de forma "R xxxxxxxx -zz/ll/aaaa", evidenţiate
la nivelul rubricii B.
Tipărirea se face de către titular pe formularele de
declaraţii vamale preautentificate în setul corespunzător.
După acordarea liberului de vamă mărfurile se înscriu
în evidenţele titularului.
Depunerea declaraţiilor vamale şi justificarea
utilizării declaraţiilor vamale preautentificate
64. Exemplarele pentru vamă cu documentele care
au stat la baza emiterii declaraţiei vamale vor fi depuse la biroul vamal la
sfârşitul perioadei de justificare. Setul de documente include în mod
obligatoriu şi documentele speciale cerute în conformitate cu prevederile art.
269 alin. (2) si (3) din Codul vamal al României.
Agentul vamal desemnat operează în registrul de
evidenţă a declaraţiilor vamale preautentificate justificarea utilizării
acestora.
Atunci când se constată încălcarea legislaţiei în
vigoare, operaţiunile respective fac obiectul controlului ulterior.
65. La sfârşitul perioadei
de justificare, titularul este obligat să justifice utilizarea declaraţiilor
vamale preautentificate. Acesta prezintă inclusiv declaraţiile vamale
preautentificate care au fost completate greşit sau care nu au putut fi
utilizate în mod corespunzător, însoţite de o notă din care să rezulte cauzele
ce au condus la neutilizarea lor, după care acestea sunt distruse în prezenţa
agentului vamal desemnat. Scoaterea lor din evidenţă se face pe baza notei
menţionate mai sus, datată, semnată şi stampilată de către titular şi agentul
vamal.
CAPITOLUL III
Proceduri simplificate de vămuire pentru regimul de
antrepozitare vamală
SECŢIUNEA 1
Procedura declaraţiei incomplete
66. Prevederile punctului 9 se aplică şi în
cazul regimului de antrepozitare vamală.
67. Prevederile pct.10 -13 se aplică după caz, în
mod corespunzător pentru regimul de antrepozitare vamală.
SECŢIUNEA 2
Procedura declarării simplificate
68. Dispoziţiile pct. 14 - 35 se aplică în mod
corespunzător pentru regimul de antrepozitare vamală.
SECŢIUNEA 3
Procedura de vămuire la domiciliu
69. Autorizaţia pentru vămuirea la domiciliu se
acordă cu condiţia deţinerii de către solicitant a autorizaţiei de
antrepozitare vamală.
Pentru aplicarea procedurii de vămuire
la domiciliu în cazul regimul de antrepozitare titularul va solicita implicit
autorizaţie de expeditor şi destinatar agreat.
Prevederile pct. 36 - 43 se aplică în mod corespunzător
pentru regimul vamal de antrepozit.
70. Prevederile pct. 44 - 60
se aplică în mod corespunzător pentru regimul vamal de antrepozit.
Completarea şi depunerea declaraţiei vamale
71. După efectuarea operaţiunilor prealabile
vămuirii titularul completează declaraţiile vamale preautentificate, astfel:
i) la rubrica "A - BIROU
DE DESTINAŢIE" se înscriu codul şi denumirea biroului vamal, precum şi
numărul şi data înregistrării declaraţiei vamale;
ii) la rubrica "B - INFORMAŢII CONTABILE" se
înscriu numărul şi data validării declaraţiei vamale în detaliu, precum şi numărul si data borderoului contabil;
iii) la rubrica "14 - DECLARANT/REPREZENTANT"
se înscriu numărul autorizaţiei de vămuire la domiciliu, de forma
"PSxxxyyy", precum şi datele de identificare a titularului
(denumirea, adresa); în situaţia în care titularul apelează la serviciile unui
comisionar în vamă, în această rubrică se vor înscrie denumirea şi adresa
comisionarului în vamă, precum şi numărul autorizaţiei de comisionar în vamă,
de forma "ACVxxx";
iv) la rubrica "49 - IDENTIFICAREA ANTREPOZITULUI",
a doua parte a casetei, titularul înscrie termenul
acordat de autoritatea vamală pentru încheierea operaţiunilor suspensive,
exprimat în zile;
v) rubrica "54 - LOCUL SI DATA" se
completează după tipărirea declaraţiei vamale, cu numele, prenumele şi
semnătura persoanei imputernicite de titular sau de comisionarul în vamă, după
caz, să întocmească respectiva declaraţie vamală.
72. Dispoziţiile pct. 63 - 65 se aplică în mod
corespunzător pentru regimul vamal de antrepozit.
CAPITOLUL IV
Proceduri simplificate de vămuire pentru regimurile de perfecţionare activă, transformare
sub control vamal şi admitere temporară
SECŢIUNEA 1
Procedura declaraţiei incomplete
73. Dispoziţiile prevăzute la pct. 9 - 13 se aplică în
mod corespunzător pentru regimurile vamale de perfecţionare activă,
transformare sub control vamal şi admitere temporară.
SECŢIUNEA 2
Procedura de declarare simplificată şi de vămuire
la domiciliu
74. Autorizaţia pentru vămuirea la domiciliu se acordă
cu condiţia deţinerii de către solicitant a autorizaţiei pentru regimul sau
regimurile economice pentru care urmează să se aplice procedura de vămuire la
domiciliu.
Prevederile pct. 14-61 se aplică în mod corespunzător
pentru regimurile vamale de perfecţionare activă, transformare sub control
vamal şi admitere temporară.
Completarea şi depunerea declaraţiei vamale în cazul
procedurii de vămuire la domiciliu.
75. După efectuarea operaţiunilor prealabile
vămuirii titularul completează declaraţiile vamale preautentificate, corespunzător
regimului vamal:
i) la rubrica "A - BIROU DE
DESTINAŢIE" se înscriu codul şi denumirea biroului vamal, precum şi numărul şi data înregistrării declaraţiei
vamale;
ii) la rubrica "B - INFORMAŢII CONTABILE" se
înscriu numărul şi data validării declaraţiei vamale în detaliu, precum şi
numărul şi data borderoului contabil;
iii) la rubrica "14 - DECLARANT/REPREZENTANT"
se inscriu numărul autorizaţiei de vămuire la domiciliu, de forma
"PSxxxyyy", precum şi datele de identificare a titularului (denumirea
şi adresa); în situaţia în care titularul apelează la serviciile unui
comisionar în vamă, în această rubrică se vor înscrie denumirea şi adresa
comisionarului, precum şi numărul autorizaţiei de comisionar în vamă, emisă de
Autoritatea Naţională a Vămilor, de forma "ACVxxx";
i) la rubrica "48 - REPORT DE PLATA"
titularul inscrie, după caz, codul documentului de
garantare consituite în contul biroului vamal;
ii) la rubrica "49 - IDENTIFICAREA
ANTREPOZITULUI", a doua parte a casetei, titularul înscrie termenul acordat de autoritatea vamală pentru încheierea operaţiunilor
suspensive, exprimat in zile;
iii) rubrica "54 - LOCUL SI DATA" se
completează, după tipărirea declaraţiei vamale, cu numele, prenumele şi
semnătura persoanei imputernicite de titular sau de comisionarul în vamă, după
caz, să întocmească declaraţia vamală.
76. Prevederile pct. 63 - 65 se aplică în mod
corespunzător pentru regimurile vamale de perfecţionare activă, transformare
sub control vamal şi admitere temporară.
CAPITOLUL V
Proceduri simplificate
de vămuire pentru regimul de perfecţionare pasivă
77. In cazul punerii în liberă circulaţie a
mărfurilor care au fost anterior plasate sub regimul de perfecţionare pasivă
pot fi aplicate procedurile simplificate referitoare la punerea în liberă
circulaţie a mărfurilor.
CAPITOLUL VI
Proceduri simplificate de vămuire la export
SECŢIUNEA 1
Procedura de declarare incompletă
78. Dispoziţiile pct. 9-13 se aplică în mod
corespunzător pentru regimul vamal de export.
79. Data determinantă pentru aplicarea altor
dispoziţii ce reglementează exportul este data inregistrării declaraţiei
incomplete.
SECŢIUNEA 2
Procedura declarării simplificate
80. Dispoziţiile pct. 14-28 se aplică în mod
corespunzător pentru regimul vamal de export.
Etape ale procedurii
declaraţiei simplificate sub forma unui document comercial
81. Procedura declaraţiei simplificate, la export,
sub forma unui document comercial poate fi utilizată atunci când mărfurile nu
au restricţii la export, iar regimul vamal este cel de export definitiv şi nu
presupune regimuri vamale economice, cu excepţia regimului vamal de
antrepozitare.
82. Pentru derularea procedurii declaraţiei
simplificate se parcurg următoarele etape:
a) prezentarea şi declararea mărfurilor la
biroul vamal prin prezentarea documentului comercial în două exemplare, dintre
care unul este destinat biroului vamal, iar celălalt se păstrează de către
titular;
b) depunerea declaraţiei suplimentare cu caracter
global completată pe formularul declaraţiei vamale în detaliu .
83. După parcurgerea etapelor de vămuire, potrivit
legii, se acordă liber de vamă. In acest caz titularul are dreptul de a dispune
de mărfuri înainte de depunerea declaraţiei suplimentare cu caracter global.
84. Documentul comercial
autorizat de către biroul vamal constituie dovada ieşirii de pe teritoriul
vamal al României. Acesta conţine cel puţin următoarele elemente:
i) expeditorul;
ii) destinatarul şi ţara de destinaţie;
iii) descrierea comercială şi cantitatea mărfii;
iv) valoarea şi codul tarifar al mărfii ;
v) numărul, felul şi mărcile coletelor, după caz.
vi) numărul autorizaţiei pentru procedura simplificată
85. Dispoziţiile pct. 33-35 se aplică în mod
corespunzător pentru regimul vamal de export.
SECŢIUNEA 3
Procedura de vămuire la domiciliu
86. In cadrul procedurii de vămuire la domiciliu
autoritatea vamală acordă dreptul titularului operaţiunilor de a aplica sigilii
vamale la mijloacele de transport încărcate cu mărfuri pentru export cu
respectarea instrucţiunilor de aplicare, păstrare şi evidenţă a acestora.
A. Definiţii
87. In aplicarea dispoziţiilor prezentei secţiuni,
prin termenii de mai jos se înţelege:
a) declaraţii vamale
preautentificate - exemplarele declaraţiei vamale
în detaliu completate parţial, semnate şi ştampilate în rubrica A de agentul
vamal desemnat, puse la dispoziţia titularului periodic, anterior efectuării
formalităţilor vamale de plasare sub regim.
Completarea parţială constă în înscrierea manuală
i) la rubrica "C
- BIROU DE PLECARE" a declaraţiei de tranzit se înscrie numărul din Registrul de evidenţă a
declaraţiilor vamale preautentificate;
ii) la rubrica "D - CONTROLAT LA BIROUL DE
PLECARE" - se înscrie menţiunea "VĂMUIRE LA DOMICILIU", precum
şi numărul din Registrul de evidenţă a declaraţiilor vamale preautentificate şi
numărul autorizaţiei, însoţite de semnătura şi stampila personală;
b) agent vamal desemnat - lucrătorul vamal desemnat prin ordin de serviciu de către şeful
biroului vamal, însărcinat cu preautentificarea, eliberarea, evidenţa şi
verificarea utilizării declaraţiilor vamale preautentificate, precum şi cu
eliberarea, evidenţa şi verificarea utilizării sigiliilor vamale;
c) informarea de
încărcare - documentul prin care titularul notifică biroul vamal că este pregătit să înceapă operaţiunea de
încărcare a mărfurilor la locul de încărcare sau în alt loc aprobat de
autoritatea vamală;
d) perioada de justificare - termenul stabilit de biroul vamal pentru justificarea utilizării
declaraţiilor vamale preautentificate, precum şi a sigiliilor vamale, care nu
poate depăşi 30 de zile de la data punerii la dispoziţie a declaraţiilor vamale
preautentificate şi a eliberării sigiliilor.
B. Condiţii de autorizare
88. Prevederile pct. 37 se
aplică în mod corespunzător şi pentru regimul vamal de export.
C. Dosarul de autorizare
89. Prevederile pct. 38 şi 39 se aplică în mod
corespunzător pentru regimul vamal de export.
D. Emiterea autorizaţiei
90. Prevederile pct. 40-41
se aplică în mod corespunzător pentru regimul vamal de export.
Titularul autorizaţiei de vămuire la domiciliu
poate solicita autorităţii vamale următoarele autorizaţii:
a) expeditor agreat
b) exportator autorizat
E. Anularea autorizaţiei
91. Prevederile pct. 42-43
se aplică în mod corespunzător pentru regimul vamal de export.
F. Etape ale procedurii de vămuire la domiciliu
92. Pentru derularea procedurii de vămuire la
domiciliu se parcurg următoarele etape:
a) obţinerea şi evidenţa declaraţiilor
preautentificate şi a sigiliilor vamale;
b) completarea declaraţiilor vamale
preautentificate şi transmiterea la biroul vamal a notificării de încărcare;
c) transmiterea răspunsului biroului vamal
privind decizia de intervenţie sau neintervenţie şi acordarea liberului de
vamă;
d) încărcarea, sigilarea mijlocului de transport
şi înscrierea mărfurilor în evidenţe;
e) justificarea utilizării declaraţiilor vamale
preautentificate şi a sigiliilor vamale
Exportul temporar sau
reexportul mărfurilor în procedura de vămuire la domiciliu se realizează cu
respectarea etapelor prevăzute la alin. 1.
Obţinerea şi evidenţa declaraţiilor vamale
preautentificate şi a sigiliilor vamale
93. Titularul solicită în scris birourilor vamale,
sub semnătura persoanei care angajează răspunderea juridică a societăţii
comerciale, preautentificarea unui număr de declaraţii vamale corespunzător
nevoilor estimate pentru o perioadă de justificare.
Pentru operaţiunile de export titularul solicită
punerea la dispoziţie de către biroul vamal a unui număr de sigilii vamale
estimat a fi necesar pentru o perioadă de justificare.
Declaraţiile vamale preautentificate şi sigiliile vamale
se predau pe baza procesului-verbal de predare-primire potrivit modelului
prevăzut în anexa nr. 5.
94. Declaraţiile preautentificate se
înregistrează, în ordinea eliberării lor, în Registrul de evidenţă a
declaraţiilor vamale preautentificate potrivit modelului prevăzut în anexa nr.
6. Acest registru se înfiinţează de fiecare titular şi este ţinut în formă
identică cu cea a biroului vamal.
95. Sigiliile vamale se înregistrează, în ordinea
eliberării lor, în Registrul de evidenţă a sigiliilor vamale al biroului vamal,
conform prevederilor legale în vigoare. Titularul este obligat să înregistreze
sigiliile vamale primite într-un registru identic şi să ţină evidenţa
utilizării acestora, cu menţiunea ca la rubrica "Numele şi prenumele
lucrătorilor vamali care au primit sau utilizat sigiliile vamale" se
înscriu datele persoanei care a fost desemnată de titular să gestioneze şi să
utilizeze sigiliile.
Completarea declaraţiilor vamale preautentificate şi
transmiterea la biroul vamal a notificării de încărcare
96. Titularul completează declaraţia vamală
preautentificată, potrivit Normelor tehnice de completare, utilizare şi
tipărire a declaraţiei vamale în detaliu. Rubricile menţionate mai jos se
completează astfel:
i) la rubrica "A-BIROU DE EXPEDIERE/DE
EXPORT" se înscriu codul şi denumirea biroului vamal, precum şi numărul şi data înregistrării declaraţiei vamale;
ii) la rubrica "B-INFORMAŢII
CONTABILE" se înscriu numărul şi data validării;
iii) la rubrica "14-DECLARANT/REPREZENTANT"
se înscriu numărul autorizaţiei de vămuire la domiciliu, de forma
"PSxxxyyy", precum şi datele de identificare a acestuia (denumirea şi
adresa); în situaţia în care titularul apelează la serviciile unui comisionar
în vamă, în această rubrică se vor înscrie denumirea şi adresa comisionarului
în vamă, precum şi numărul autorizaţiei de comisionar în vamă, emisă de
Autoritatea Naţională a Vămilor, de forma "ACVxxx";
iv) rubrica "54-LOCUL SI DATA" se
completează, după tipărirea declaraţiei vamale, cu data, numele, prenumele şi
semnătura persoanei imputernicite de titular sau de comisionarul în vamă, după
caz, aplicându-se ştampila.
97. Notificarea sosirii mijlocului de transport
pentru încărcare trebuie anunţată de titular biroului vamal pe baza informării de
încărcare, cu scopul de a permite acestuia efectuarea, dacă se consideră
necesar, a controlului mărfurilor şi a aplicării sigiliilor.
Informarea de încărcare, al cărui model este prevăzut
în anexa nr. 7, se transmite biroului vamal prin fax, pe cale electronică sau
în orice alt mod acceptat de biroul vamal, imediat după sosirea pentru
încărcare a mijlocului de transport, atunci când aceasta are loc în timpul
orelor de program al biroului vamal. Titularul este obligat să verifice
transmiterea corectă a faxului conţinând informarea de încărcare (menţionată în
mod automat pe susa confirmării de transmitere de către aparat prin menţiunea
"OK"), respectiv confirmarea transmisiei efectuată pe cale
electronică sau prin orice alt mod acceptat de biroul vamal.
Modalitatea de transmitere a informării de încărcare
trebuie să asigure titularului transmiterea sau eliberarea unei confirmări a
transmiterii informării de încărcare, în care să fie indicate data, ora şi
minutul primirii de către biroul vamal a acesteia.
In cazul în care, din cauza unor defecţiuni tehnice sau
din alte cauze, titularul nu poate transmite informarea de încărcare, acesta
este obligat să o predea cît mai curând posibil, personal, agentului vamal
desemnat. Acesta înscrie data, ora şi minutul primirii.
La primirea informării agentul vamal desemnat îl
înştiinţează pe şeful biroului vamal sau pe înlocuitorul legal al acestuia,
pentru luarea deciziei privind intervenţia sau neintervenţia în vederea
efectuării controlului vamal.In cazul în care se constată existenta unui consemn, agentul vamal va comunica aceasta imediat şefului biroului vamal sau înlocuitorului legal al acestuia,
care va lua măsura suspendării procedurii de vămuire la domiciliu pentru
operaţiunea în cauză până la clarificarea situaţiei. Biroul vamal informează
imediat emitentul consemnului în vederea luării deciziei privind măsurile ce se
impun.
De la primirea informării de încărcare biroul vamal
dispune de un termen de maximum 3 ore, în cursul căruia lucrătorii vamali se
pot deplasa pentru efectuarea controlului. Termenul se calculează începând cu
ora şi minutul înscrise automat prin modalităţile menţionate la alin. 2, sau,
după caz, începând cu ora şi minutul înscrise de agentul vamal desemnat pe
informarea de încărcare primită personal.
98. In cazul în care încărcarea mărfurilor se
realizează în afara orelor de program sau cu maximum 30 de minute înainte de
ora de închidere a biroului vamal, termenul menţionat la pct. 97 curge începând
cu prima oră de program a zilei următoare de lucru. Dacă biroul vamal nu
intervine în acest termen, titularul procedează la încărcarea mărfurilor şi la
sigilarea mijlocului de transport.
99. Informarea de încărcare poate fi transmisă şi
în afara programului de lucru al biroului vamal, atunci când acesta şi
titularul convin asupra prelungirii programului de lucru.
100. Informarea de încărcare se întocmeşte în două
exemplare, dintre care un exemplar în original se predă sau se trimite prin
poştă la biroul vamal ulterior transmiterii prin modalităţile prevăzute la pct.
97, iar celălalt se păstrează de titular anexat la
confirmarea de transmitere.
Informarea de încărcare cuprinde următoarele date:
a) datele de identificare a titlului de tranzit,
după caz;
b) identitatea mijlocului de transport;
c) denumirea comercială a mărfurilor;
d) numărul estimat al
coletelor şi natura acestora;
e) greutatea brută estimată a mărfurilor;
f) numărul autorizaţiei de plasare sub regimul
de perfecţionare pasivă, după caz;
g) originea şi provenienţa mărfurilor;
h) valoarea estimată a
mărfurilor.
Transmiterea răspunsului biroului vamal şi acordarea
liberului de vamă
101. După primirea informării de încărcare, agentul
vamal desemnat completează rubrica „Decizia şefului biroului vamal cu
privire la intervenţie sau neintervenţie" cu menţiunea „ Intervenţie" sau
„ Neintervenţie", după caz.
Răspunsul biroului vamal privind decizia de intervenţie
sau neintervenţie se transmite prin fax titularului autorizaţiei. In situaţia
în care pe răspuns este înscrisă menţiunea „Intervenţie", titularul are
obligaţia să aştepte lucrătorul vamal care se prezintă la locul aprobat în
termenul precizat la punctul 97.
102. După completarea rubricilor declaraţiei vamale
în detaliu şi primirea răspunsului biroului vamal se solicită acordarea
liberului de vamă. Se obţin numărul şi data de înregistrare ale declaraţiei
vamale în detaliu, de forma: "Ixxxxxxxx/zz/ll/aaaa", evidenţiate la
nivelul rubricii A, numărul şi data de validare, de forma: "V xxxxxxxx-zz/ll/aaaa",
evidenţiate la nivelul rubricii B.
Tipărirea se face de către titular pe formularele
declaraţiilor vamale preautentificate din setul corespunzător. Exemplarele
pentru vamă cu documentele care au stat la baza emiterii declaraţiei vamale,
vor fi depuse la biroul vamal la sfârşitul perioadei de
justificare.
103. După acordarea liberului de vamă mărfurile se
înscriu în evidenţele titularului.
104. Pentru exporturile de mărfuri de grupaj care
implică formalităţi la mai multe birouri vamale efectuate pe baza documentului
T1, agentul vamal desemnat este obligat să se deplaseze la locul aprobat şi să
asiste la desigilarea, încărcarea şi resigilarea mijlocului de transport. In
acest caz, informarea de încărcare va cuprinde la transmitere menţiunea
"mărfuri de grupaj".
105. In cazul în care şeful biroului vamal ia
decizia de intervenţie, agentul vamal desemnat efectuează controlul vamal al
mijlocului de transport şi al mărfurilor, după care sigilează mijlocul de
transport şi completează în mod corespunzător rubricile destinate autorităţii
vamale din titlul de tranzit către destinaţia următoare.
106. Daca biroul vamal nu intervine în termenul
prevăzut, titularul procedează la :
a) completarea declaraţiei vamale preautentificate,
inclusive la rubrica "D -CONTROLAT LA BIROUL DE PLECARE" a
declaraţiei de tranzit T1.
b) încărcarea mărfurilor;
c) sigilarea mijlocului de transport, efectuată
de persoana desemnată de titular, potrivit punctului 95;
In cazul exporturilor realizate cu mijloace de transport
care circula sub acoperirea Convenţiei TIR, inainte de
plecare către destinaţia externa, carnetul TIR, fara mijlocul de transport, va
fi prezentat agentului vamal desemnat pentru luarea in evidenta si completarea
acestuia.
107. In cazul depunerii declaraţiei vamale prin
procedee informatice, pentru urmărirea derulării operaţiunilor de tranzit în
trafic rutier, titularul are obligaţia introducerii datelor referitoare la
tranzit în sistemul informatic.
Validarea tranzitului se va face de agentul vamal
responsabil cu această operaţiune. In cazul în care se constată că operaţiunea
face obiectul unor consemne, agentul vamal menţionat mai sus va comunica
aceasta imediat şefului biroului vamal, care va lua măsura suspendării
procedurii de vămuire la domiciliu până la clarificarea situaţiei.
Biroul vamal informează imediat emitentul consemnului
în vederea luării deciziei privind măsurile ce se impun.
Justificarea utilizării declaraţiilor vamale
preautentificate şi a sigiliilor vamale.
108. Titularul este obligat ca, in termenul aprobat de biroul vamal, să justifice utilizarea declaraţiilor vamale
preautentificate, precum şi a sigiliilor vamale, după caz, prin prezentarea
către agentul vamal desemnat a declaraţiilor vamale împreună cu setul de
documente aferent acestora, pentru fiecare operaţiune derulată. Setul de
documente include în mod obligatoriu şi documentele speciale cerute în
conformitate cu prevederile art. 269 alin. (2) şi (3) din Codul vamal al
României.
Titularul este obligat să predea inclusiv declaraţiile
vamale preautentificate care au fost completate greşit sau care nu au putut fi
utilizate în mod corespunzător, respectiv sigiliile vamale deteriorate,
însoţite de registrul de evidenţă a sigiliilor, precum şi o notă din care să
rezulte cauzele ce au condus la imposibilitatea utilizării lor. Declaraţiile
vamale sunt distruse în prezenţa agentului vamal desemnat şi a persoanei
împuternicite de titular şi sunt scăzute din evidenţă pe baza notei menţionate
mai sus, datată, semnată şi ştampilată; sigiliile vamale sunt scăzute din
evidenţe şi păstrate în gestiunea biroului vamal până la distrugerea lor
conform normelor legale.
109. Agentul vamal desemnat procedează la
verificarea concordanţei dintre datele cuprinse în declaraţia vamală şi cele
cuprinse în documentele anexate, precum şi a legalităţii operaţiunii. Dacă nu
se constată nici o încălcare a legislaţiei în vigoare, agentul vamal desemnat
operează în registrele de evidenţa a declaraţiilor vamale preautentificate şi a
sigiliilor vamale ale titularilor justificarea utilizării
acestora.
Atunci când se constată încălcarea legislaţiei în
vigoare, operaţiunile respective fac obiectul controlului ulterior.
Justificarea utilizării declaraţiilor vamale preautentificate şi a sigiliilor
vamale, precum şi operarea în registrul corespunzător se fac în funcţie de
rezultatele controlului ulterior menţionat.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
110. In cazul în care se solicită extinderea utilizării
unei proceduri şi la alt birou vamal, titularul va adresa biroului vamal
emitent al autorizaţiei o cerere conform modelului prevăzut în anexa nr. 1. In
acest caz, la rubrica 4 din cerere se va menţiona, pe lângă adresa sediului sau
punctului de lucru unde se solicită extinderea, şi denumirea biroului vamal în
a cărei rază de competenţă se află aceste locuri.
Biroul vamal emitent al autorizaţiei, după
înregistrarea noii cereri, va transmite operativ cererea împreună cu
documentele anexate, biroului vamal suplimentar, în vederea verificării
îndeplinirii condiţiilor de autorizare, potrivit prevederilor prezentelor norme.
Biroul vamal suplimentar va transmite biroului vamal
emitent, după efectuarea verificărilor privind respectarea condiţiilor
stabilite în prezentele norme, un aviz care va cuprinde toate datele şi
informaţiile cerute pentru autorizare. Avizul se va transmite pe formularul de
autorizaţie conform anexei nr. 3. Formularul aviz nu va fi completat la rubrica "Nr.....din ......" . Această
rubrică va fi completată de biroul vamal emitent cu numărul autorizaţiei iniţiale, dar cu data
aprobării extinderii.
De asemenea, aceasta va purta menţiunea "
AUTORIZAŢIE ANEXĂ Nr..........",precum şi ştampila biroului vamal emitent
pe lângă cea a biroului vamal suplimentar.
Extinderea utilizării procedurii devine efectivă prin
aprobarea şi transmiterea de către biroul vamal emitent a "Autorizaţiei
anexă nr........" la biroul vamal suplimentar.
Autorizaţia ANEXĂ va fi emisă în 4 (patru) exemplare
care vor fi distribuite astfel:
i) un exemplar pentru dosarul solicitantului la
biroul vamal emitent;
ii) un exemplar pentru biroul vamal suplimentar;
iii) un exemplar pentru titular;
iv) un exemplar transmis direcţiei
regionale vamale în a cărei rază de competenţă se află biroul vamal
suplimentar.
Distribuirea exemplarelor se efectuează
de biroul vamal emitent.
111. Operaţiunile vamale derulate potrivit
prezentelor norme sunt supuse controlului ulterior cel puţin o dată pe an.
112. Orice modificare intervenită în datele de
identificare ale titularului vor fi aduse la cunoştinţa biroului vamal
competent, în scris, în termen de 24 de ore de la producerea lor. Dacă
modificările sunt legate de condiţiile prevăzute în autorizaţie, biroul vamal
le va menţiona pe cele doua exemplare (pe verso) ale acesteia. Modificările vor
purta numărul de înregistrare, data, semnătura şi ştampila persoanei care le-a
operat. O copie a autorizaţiei astfel modificată se transmite operativ
direcţiei regionale vamale.
113. Autoritatea Naţională a Vămilor aprobă, în
cazuri justificate economic, utilizarea procedurilor simplificate de vămuire
pentru unele categorii de mărfuri care potrivit reglementărilor legale se
încadrează în categoria produselor strategice.
114. Dispoziţiile prezentelor norme se completează
cu prevederile Codului vamal al României şi Regulamentului de aplicare al
acestuia.
ANEXA Nr. 1 la norme
Nr...................din....................
Către biroul vamal.....................
CERERE DE AUTORIZARE
pentru procedură simplificată de vămuire
1. Societatea comercială...................................................,
CUI,.........................cu sediul in
....................................................................................
Punct de
lucru/adresa........................................................................................................
reprezentată legal de.............................,
având funcţia de.............. .............................
2. Solicităm autorizarea pentru procedura *:
DECLARAŢIEI SIMPLIFICATE VĂMUIRE LA DOMICILIU
Dl
DC DP
3. Pentru regimurile *:
punere în liberă circulaţie
|_|
|_| |_|
export
|_|
|_| |_|
antrepozitare vamală
|_| |_| |_|
perfecţionare
activă |_|
|_| |_|
admitere temporară
|_| |_|
|_|
perfecţionare pasivă |_|
|_| |_|
transformare sub control vamal |_|
|_| |_|
4. Solicităm că pentru procedura de vămuire la
domiciliu, vămuirea să se efectueze la
adresa/adresele..............................................................................................................................................................................................................
Biroul vamal
suplimentar.....................................................................................
5. Procedura simplificată de vămuire pentru care
solicităm autorizarea va fi aplicată mărfurilor clasificate la următoarele
poziţii tarifare din Tariful vamal de import al
României, conform tabelului anexat. **
6. Denumirea documentului comercial ***
7. Documente anexă................................................................................................................................................................................................
Numele, prenumele , funcţia
..............................................
Semnătura şi ştampila
.....................................
* Se bifează căsuţa corespunzătoare.
** In tabel se menţionează
distinct mărfurile pentru care se solicită procedura declaraţiei simplificate/sau de vămuire la domiciliu.
Tabelul se semnează şi ştampilează de către titular.
*** Se completează numai dacă se utilizează un document
comercial.
DI - declaraţie incompletă;
DC - document comercial; DP -
declaraţie preautentificată
ANEXA Nr. 2 la norme
DECLARAŢIE - ANGAJAMENT
Nr.________/ data__________
Societatea comercială.................................,
CUI........................, reprezentată legal prin ......................................., având funcţia
de
.........................................., se angajează :
a) să respecte reglementările vamale şi
condiţiile privind derularea procedurii declaraţiei simplificate/procedurii de
vămuire la domiciliu*;
b) să ţină evidenţa operaţiunilor de vămuire
astfel încât aceasta să permită verificarea lor de către autoritatea vamală;
c) să păstreze şi să pună la dispoziţia
autorităţii vamale, toate documentele vizând mărfurile vămuite prin procedura
simplificată de vămuire precum şi evidenţa operaţiunilor;
d) să permită autorităţii vamale accesul
necondiţionat, în orice moment, la mărfurile ce fac obiectul procedurii
simplificate de vămuire;
e) să respecte termenul de depunere a
declaraţiei suplimentare cu caracter global, în cazul procedurii declaraţiei
simplificate;
f) să respecte perioada de justificare în cazul
procedurii de vămuire la domiciliu;
g) să respecte
obligaţiile care îi revin din prevederile privind termenul de intervenţie, în
cazul procedurii de vămuire la domiciliu.
Declarăm pe propria răspundere că nu am comis
infracţiuni sau, după caz, încălcări repetate ale legislaţiei vamale şi nu avem
debite faţă de autoritatea vamală.
Numele, prenumele , funcţia
...............................................
Semnătura şi ştampila
..................................
* Se anulează cu o linie continuă menţiunea care nu
este necesară.
ANEXA Nr. 3 la norme
AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR
Biroul
vamal..............................................
EXEMPLAR NR.....
AUTORIZAŢIE
pentru utilizarea procedurii simplificate
Nr...................din....................
1. Denumirea şi sediul solicitantului........................................................................................................................................................................
2. Procedurile simplificate şi regimurile vamale
pentru care se emite autorizaţia *:
DECLARAŢIEI SIMPLIFICATE VĂMUIRE LA DOMICILIU
Dl
DC DP
Pentru regimurile *:
punere în liberă circulaţie
|_|
|_| |_|
export
|_|
|_| |_|
antrepozitare vamală
|_|
|_| |_|
perfecţionare activă
|_| |_| |_|
admitere temporară
|_|
|_| |_|
perfecţionare pasivă
|_| |_|
|_|
transformare sub control vamal |_|
|_| |_|
3. Poziţiile tarifare ale mărfurilor din Tariful vamal
de import al României pentru care se autorizează procedura simplificată,
conform tabelului anexat.**
4. Adresa locului/locurilor
aprobate pentru utilizarea procedurii de vămuire la domiciliu ..............................................................................................
.................................................................................................................................................................
5. Perioada de justificare a declaraţiilor vamale
preautentificate, exprimată în zile ......................................................................................................
...................................................................................................................................................
6. Denumirea documentului comercial .
***...........................................................................................................................................................
7. Termenul în care biroul
vamal poate interveni, în cazul procedurii de vămuire la domiciliu, cu începere
din momentul primirii avizului de sosire/informării de încărcare, este
de.........ore.
ŞEF BIROU VAMAL
* Se bifează căsuţa corespunzătoare
** In tabel se menţionează
distinct mărfurile pentru care se solicită procedura declaraţiei simplificatei/sau de vămuire la
domiciliu. Tabelul se vizează de către autoritatea vamală.
*** Se completează numai dacă se utilizează un document
comercial.
DI declaraţie incompletă; DC document comercial;
DP - declaraţie preautentificată
ANEXA Nr. 4 la norme
BIROUL VAMAL...............
REGISTRUL DE EVIDENŢĂ AL AUTORIZAŢIILOR PENTRU
UTILIZAREA PROCEDURILOR SIMPLIFICATE DE VĂMUIRE
Nr. şi data autorizaţiei
|
Denumirea S.C.
|
Tipul procedurii simplificate
(DS sau VD)
|
Denumirea comisionarului vamal
( dacă este cazul)
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 5 la norme
DIRECŢIA REGIONALĂ VAMALĂ .....................
BIROU VAMAL ...................
TITULARUL.................................
NR. AUT.................................
PROCES VERBAL*
Nr............./data..............
In vederea utilizării procedurii de vămuire la
domiciliu, s-a procedat la predarea/primirea declaraţilor vamale
preautentificate şi sigiliilor vamale **, în următoarele exemplare/cantităţi:
-............................
-............................
-............................
Am predat (lucrătorul vamal)
Numele şi prenumele
________________
Semnătura
________________
Ştampilă
________________
Am primit
Numele şi prenumele
________________
Semnătura
________________
Ştampilă
________________
* Se menţionează la rubricile nr. 1 şi 2 din registrul
de evidenţă a declaraţiilor preautentificate.
** Se completează numai în cazul operaţiunilor de
export şi se înscrie seria sigiliilor vamale.
ANEXA Nr. 6 la norme
REGISTRUL DE EVIDENŢĂ A DECLARAŢIILOR VAMALE PREAUTENTIFICATE
NUMĂR DECLARAŢIE
|
PROCES VERBAL DE PREDARE
|
TITULAR
|
JUSTIFICARE
|
Număr
|
Dată
|
Denumire
|
Autorizaţie
|
Declaraţii
vamale prezentate
|
NOTA
|
Număr
|
Dată
|
Număr
|
Dată
|
Regim vamal
|
Număr
|
Dată
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* se înregistrează în registrul de corespondenţă şi
se completează doar în dreptul declaraţiei distruse
ANEXA Nr.7 la norme
Către Biroul vamal .............................
AVIZ DE SOSIRE/INFORMARE DE ÎNCĂRCARE
Denumirea
titularului..................................................
Număr/data - registrul de evidenţă a avizelor |________________________|
Locul aprobat de biroul vamal :
....................................
Regimul vamal
* |_______|
Depozit
temporar** |_______|
Instrument de garantare (nr./dată)
|________________________|
Tipul
transportului
- destinatar
unic |_______|
- mărfuri de
grupaj |_______|
Data şi ora sosirii/plecării:
................................................................................
Felul titlului de tranzit şi numărul acestuia:
..........................................
Identitatea mijlocului de transport:........................................................
Denumirea comercială a mărfurilor şi poziţia
tarifară:................................
Originea mărfurilor:..............................................................................
Valoarea din factură ( în valută
):...........................................................
Numărul autorizaţiei de plasare sub regim
...........................................
Ţara de expediţie
|
Nr. şi natura
coletelor:...........................................................................
Greutatea
brută:....................................................................................
Sigilii ( marca şi seria):........................................................................
|
Decizia şefului biroului vamal cu privire la intervenţie sau
neintervenţie.
|
Numele, prenumele ,
funcţia...........................................
Semnătura şi ştampila..................
DATA...............................
* Se înscrie codul regimului vamal solicitat
** La scoaterea din depozitul temporar, la această
rubrică se înscrie numărul primului aviz de sosire
ANEXA Nr. 8 la norme
Registrul de evidenţă a avizelor de sosire/informărilor
de încărcare
Aviz de sosire/
Informare de încărcare
|
Depozit temporar
|
Declaraţie vamală
|
Numărul
|
Data
|
Numărul
|
Data
|
Numărul
|
Data
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 9 la norme
REGISTRU DE EVIDENTA AL MĂRFURILOR INTRATE IN DEPOZIT TEMPORAR
Nr. crt.
|
Numărul avizului
de
sosire/
informării
de încărcare
|
Data şi
ora de
intrare în
depozit
necesar
|
Felul şi
numărul de
identificare a
titlului de
tranzit
|
Numărul şi natura coletelor
|
Greutatea
brută sau
netă
|
Denumirea comercială a mărfurilor
|
Numărul/data
declaraţiei
vamale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Semnătura şi ştampila