E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 88 din 17 august 2009

privind aprobarea Normelor pentru ocuparea posturilor permanente în strainatate de catre personalul Ministerului Apararii Nationale

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII NATIONALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 591 din 26 august 2009



Pentru aplicarea prevederilor art. 74 alin. 4 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 şi 51 din Ghidul carierei militare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 582/2001, precum şi ale art. 30 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,

ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Normele pentru ocuparea posturilor permanente în străinătate de către personalul Ministerului Apărării Naţionale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La intrarea în vigoare a prezentului ordin se abrogă „M.R.U.-5/2,   Norme pentru ocuparea posturilor permanente ale Ministerului Apărării Naţionale în străinătate", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 106/2006*), completat prin Ordinul ministrului apărării nr. M. 147/2007*).

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării naţionale,

Mihai Stănisoară

*) Ordinele nr. M.106/2006 şi M.147/2007 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

ANEXĂ

NORME

pentru ocuparea posturilor permanente în străinătate de către personalul Ministerului Apărării Naţionale

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Ministerul Apărării Naţionale selecţionează şi trimite personal militar şi civil pentru a ocupa posturi permanente în străinătate, denumite în continuare posturi, în cadrul delegaţiilor şi misiunilor României pe lângă organizaţiile internaţionale, reprezentanţele militare naţionale, structurile ONU, NATO, UE, OSCE, precum şi în cadrul altor structuri internaţionale la care România este parte.

(2) Termenii şi definiţiile utilizate în prezentele norme sunt prezentate în anexa nr. 1.

Art. 2. - (1) Evidenţa posturilor prevăzute la art. 1 şi a personalului Ministerului Apărării Naţionale care le încadrează se ţine de către Departamentul pentru politica de apărare şi planificare şi Statul Major General prin structurile de resurse umane.

(2) Departamentul pentru politica de apărare şi planificare ţine evidenţa pentru:

a) posturile din cadrul Delegaţiei României la NATO;

b)   posturile din cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană.

(3) Statul Major General ţine evidenţa pentru:

a) posturile din cadrul Misiunii permanente a României la ONU;

b) posturile din cadrul Reprezentanţei Militare Permanente la OSCE, Reprezentanţei Militare a României la NATO şi UE, Reprezentanţei Statului Major General la Comandamentul Suprem al Forţelor Aliate din Europa - SHAPE şi Reprezentanţei Naţionale de Legătură la Comandamentul Aliat pentru Transformare;

c) posturile de ofiţeri de legătură pe lângă comandamentele şi agenţiile NATO;

d) posturile de administratori la elementele de sprijin naţional de pe lângă comandamentele NATO;

e) posturile alocate României în structurile NATO şi UE, în regim QUOTA, rotaţional sau de contribuţie naţională voluntară;

f) posturile repartizate Ministerului Apărării Naţionale în cadrul iniţiativelor regionale la care România este parte.

Art. 3. - (1) Posturile prevăzute la art. 1 se ocupă prin concurs/examen, care presupune parcurgerea următoarelor etape:

a)  selecţia şi evaluarea iniţială a candidaţilor pe baza documentelor existente în memoriile originale/dosarele profesionale şi a rezultatelor testelor pentru determinarea profilului lingvistic standardizat;

b) interviu;

c)  stabilirea ierarhiei finale de către comisia de selecţie, în baza evaluării iniţiale şi a rezultatelor obţinute la interviu.

(2) Posturile prevăzute cu grade de generali/similari se ocupă în conformitate cu prevederile normelor privind organizarea şi funcţionarea sistemului de selecţie şi ierarhizare în vederea evoluţiei în carieră a cadrelor militare din Ministerul Apărării Naţionale, aprobate prin ordin al ministrului apărării naţionale.

Art. 4. - (1) Scopul concursului/examenului este de a evalua şi ierarhiza candidaţii, în vederea ocupării posturilor.

(2) Pentru organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului se abilitează următoarele structuri:

a) Direcţia management resurse umane;

b) Direcţia personal şi mobilizare din cadrul Statului Major General;

c)  Serviciul coordonare activităţi şi resurse din cadrul Departamentului pentru politica de apărare şi planificare.

(3) Concursul/examenul se organizează, de regulă, cu minimum 6 luni înainte de data stabilită pentru trimiterea la post sau cu cel puţin 30 de zile înainte de această dată, în situaţii deosebite precum întoarcerea din misiune înainte de încheierea acesteia din cauza unor motive obiective, lansarea cu întârziere a ofertei de către structurile/organizaţiile internaţionale sau imposibilitatea participării la misiune, din motive obiective, a celor care au câştigat concursul/examenul.

Art. 5. - (1) Posturile scoase la concurs/examen sunt aduse la cunoştinţa personalului de către structurile care ţin evidenţa acestora, potrivit art. 2, astfel:

a) prin publicare în Buletinul Informativ al Armatei, în trimestrul al III-lea al anului precedent celui în care posturile urmează să fie încadrate;

b) prin publicare pe site-ul INTRANET al Ministerului Apărării Naţionale, însoţite de fişele posturilor;

c) prin transmitere pe cale ierarhică, de către Direcţia management resurse umane structurilor centrale ale Ministerului Apărării Naţionale şi celor subordonate nemijlocit ministrului apărării naţionale şi de către Direcţia personal şi mobilizare structurilor din compunerea şi subordinea Statului Major General.

(2)  In cazul în care unele posturi trebuie ocupate în timp scurt, în situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (3), aducerea la cunoştinţa personalului se realizează numai prin transmitere pe cale ierarhică.

(3)   Responsabilitatea aducerii la cunoştinţa întregului personal revine structurilor de resurse umane de la toate eşaloanele.

CAPITOLUL II

Organizarea, componenţa, competenţele şi funcţionarea comisiilor de selecţie

Art. 6. - (1) In vederea selecţiei candidaţilor care participă la concurs/examen pentru ocuparea posturilor permanente în străinătate, se constituie comisii de selecţie, astfel:

a) Comisia de selecţie nr. 1/PS - pentru posturile militare şi civile de conducere, precum şi pentru posturile de vizibilitate, indiferent de grad/nivel, stabilite în şedinţa de analiză şi planificare a posturilor;

b) Comisia de selecţie nr. 2/PS - pentru posturile militare şi civile care nu intră în competenţa Comisiei de selecţie nr. 1/PS.

(2) Comisia de selecţie nr. 1/PS are următoarea componenţă:

a) preşedinte: locţiitorul şefului/directorul general al Departamentului pentru politica de apărare şi planificare, în funcţie de posturile analizate;

b) vicepreşedinte: locţiitorul pentru resurse/operaţii şi instrucţie la Statul Major General sau locţiitorul/directorul general adjunct al Direcţiei generale de informaţii a apărării - când se evaluează prin interviu numai candidaţi pentru posturile specifice din domeniul de activitate;

c) membri: câte un reprezentant din Departamentul pentru politica de apărare şi planificare, Direcţia management resurse umane, Direcţia personal şi mobilizare din Statul Major General, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, iar pentru posturile specifice domeniului de activitate şi câte un reprezentant din Direcţia generală de informaţii a apărării, Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică, Departamentul pentru armamente, Direcţia financiar-contabilă şi structura de specialitate din Statul Major General din domeniul de apartenenţă al postului pentru care se organizează concursul/examenul;

d) secretar: şeful Serviciului coordonare activităţi şi resurse din cadrul Departamentului pentru politica de apărare şi planificare.

(3) Comisia de selecţie nr. 2/PS are următoarea componenţă:

a)  preşedinte: locţiitorul pentru resurse/operaţii şi instrucţie la Statul Major General, în funcţie de posturile analizate;

b) vicepreşedinte: şeful direcţiei/directorul adjunct din Departamentul pentru politica de apărare şi planificare sau şeful direcţiei/locţiitorul şefului Direcţiei generale de informaţii a apărării - numai când se evaluează prin interviu candidaţi pentru posturile specifice din domeniul de activitate;

c)  membri: câte un reprezentant din Departamentul pentru politica de apărare şi planificare, Direcţia management resurse umane, Direcţia personal şi mobilizare din Statul Major General, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, iar pentru posturile specifice domeniului de activitate şi câte un reprezentant din Direcţia generală de informaţii a apărării, Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică, Departamentul pentru armamente, Direcţia financiar-contabilă şi structura de specialitate din Statul Major General din domeniul de apartenenţă al postului pentru care se organizează concursul/examenul;

d) secretar: un ofiţer din Direcţia personal şi mobilizare a Statului Major General.

(4) Comisiile de selecţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 2/3 din totalul membrilor acestora.

Art. 7. - (1) Structurile care desemnează reprezentanţi în comisiile de selecţie nominalizează persoana care urmează să participe la şedinţe, astfel încât nivelul de reprezentare să fie pentru Comisia de selecţie nr. 1/PS de cel puţin şef secţie/birou cu grad de colonel/echivalent civil, iar pentru Comisia de selecţie nr. 2/PS, cu grad/echivalent civil cel puţin egal cu cel al candidaţilor evaluaţi, iar experienţa/pregătirea acestora să fie în domeniul de specialitate al posturilor scoase la concurs/examen.

(2)  Secretariatul comisiei de selecţie informează structurile în cauză despre data şi locul de desfăşurare a şedinţei, posturile scoase la concurs/examen, precum şi gradele candidaţilor care urmează a fi evaluaţi.

(3)   Gradul/echivalentul civil al membrilor comisiilor de selecţie nu poate fi mai mare decât al preşedintelui comisiei de selecţie.

Art. 8. - Repartizarea posturilor pe comisii de selecţie se face de către Comisia de selecţie nr. 1/PS, într-o şedinţă de analiză şi planificare, după lansarea ofertei de posturi şi se trimite de către secretariatul acesteia la Direcţia management resurse umane şi la secretariatul Comisiei de selecţie nr. 2/PS.

Art. 9. - Pentru rezolvarea problemelor tehnice de organizare şi desfăşurare a concursului/examenului se înfiinţează secretariatul tehnic al comisiei de selecţie, denumit în continuare secretariat, după cum urmează:

a) pentru Comisia de selecţie nr. 1/PS - 2 sau 3 membri din cadrul Serviciului coordonare activităţi şi resurse din cadrul Departamentului pentru politica de apărare şi planificare;

b) pentru Comisia de selecţie nr. 2/PS - 2 sau 3 membri din cadrul Direcţiei personal şi mobilizare a Statului Major General.

CAPITOLUL III

Organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului

SECŢIUNEA 1

Selecţia şi evaluarea iniţială a candidaţilor

Art. 10. - Etapa de selecţie a candidaţilor cuprinde:

a) înscrierea candidaţilor pe bază de raport personal în care aceştia nominalizează posturile pentru care optează;

b)  centralizarea datelor şi documentelor necesare analizei candidaţilor: raportul personal, fişa cu principalele date întocmită de către structura de resurse umane, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, memoriul original/dosarul profesional al candidatului şi înaintarea acestora, pe cale ierarhică, la structurile abilitate pentru desfăşurarea etapelor concursului/examenului, potrivit prezentului ordin;

c) analiza îndeplinirii de către candidaţii propuşi a cerinţelor de personal prevăzute în fişele posturilor: grad, categorie de forţe ale armatei, armă/specialitate militară, permis de conducere, abilităţi în lucrul cu computerul, experienţă în domeniu şi evaluarea iniţială pe baza datelor din documentele de evidenţă a personalului;

d) susţinerea testelor pentru determinarea profilului lingvistic standardizat de către candidaţii care îndeplinesc cerinţele de personal din fişele posturilor;

e) susţinerea testului de specialitate de către candidaţii care participă la concurs/examen pentru ocuparea posturilor din domeniul financiar.

Art. 11. - (1) Pentru selecţia candidaţilor se abilitează următoarele structuri:

a)  Direcţia management resurse umane, pentru personalul din structurile centrale ale Ministerului Apărării Naţionale şi cele subordonate nemijlocit ministrului apărării naţionale, pentru activităţile prevăzute la art. 10 lit. c) şi d);

b)  Direcţia personal şi mobilizare, pentru personalul din Statul Major General şi structurile subordonate acestuia, pentru activităţile prevăzute la art. 10 lit. b) şi c);

c) Direcţia financiar-contabilă, pentru activităţile prevăzute la art. 10 lit. e);

d) Comandanţii/şefii unităţilor militare şi structurile de resurse umane de la toate eşaloanele, pentru activităţile prevăzute la art. 10 lit. a) şi b).

(2) In urma desfăşurării selecţiei, candidaţii sunt declaraţi „admişi" sau „respinşi".

Art. 12. - (1) Evaluarea iniţială a candidaţilor declaraţi admişi se face de către Direcţia management resurse umane care stabileşte nota pentru experienţa profesională corespunzător cerinţelor postului, potrivit anexei nr. 3, şi trimite tabelul centralizator secretariatului comisiei de selecţie.

(2) Candidaţii care nu îndeplinesc cerinţele de personal din fişele posturilor sau au obţinut calificative inferioare celui de „bun" în aprecierile de serviciu/evaluările profesionale individuale din ultimii 3 ani de activitate, au fost judecaţi şi găsiţi vinovaţi de către consiliile de onoare şi/sau de judecată sau au fost condamnaţi cu suspendarea condiţionată a executării pedepsei şi menţinuţi în activitate sunt declaraţi „respinşi" şi nu pot participa la interviu.

(3) Tabelele cu candidaţii declaraţi „respinşi", cu precizarea standardului care nu a fost îndeplinit, sunt întocmite de Direcţia management resurse umane şi trimise structurilor centrale ale Ministerului Apărării Naţionale de unde provin candidaţii.

SECŢIUNEA a 2-a

Organizarea şi desfăşurarea interviului

Art. 13. - Interviul se organizează pe posturi şi se desfăşoară individual, în ordine alfabetică, cu fiecare dintre candidaţi, de regulă, în limba engleză.

Art. 14. - (1) In cadrul interviului se evaluează următoarele criterii:

a) cunoştinţele din tematica generală;

b)  cunoştinţele de specialitate din domeniul de referinţă al postului;

c) capacitatea de comunicare.

(2)   Tematica şi bibliografia generală pentru susţinerea interviului sunt prevăzute în anexa nr. 4.

(3)   Tematica şi bibliografia specifică domeniului de apartenenţă al postului pentru care se organizează interviul se stabilesc de către structurile de specialitate din cadrul Ministerului Apărării Naţionale şi se comunică secretariatelor comisiilor de selecţie cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării interviului.

Art. 15. - (1) Durata interviului pentru fiecare candidat este de aproximativ 30 de minute, iar rezultatele se concretizează în fişa de evaluare a candidatului, prevăzută în anexa nr. 5.

(2) Fişa de evaluare a candidatului se completează individual de către fiecare membru al comisiei, care acordă note pe o scară de la 1 la 10 la rubricile D2, D3 şi D4.

Art. 16. - (1) Nota pentru fiecare criteriu la interviu este dată de media aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru al comisiei de selecţie.

(2)  In situaţia în care între notele acordate de membrii comisiei de selecţie există diferenţe mai mari de 3 puncte, notele cea mai mare şi cea mai mică acordate se anulează, iar nota finală la fiecare criteriu al interviului se calculează pe baza mediei aritmetice a notelor rămase.

(3)  Nota finală se calculează după formula prevăzută în anexa nr. 5.

(4)  Candidaţii care nu obţin cel puţin 6 la nota acordată la criteriile D2 şi D3 sunt declaraţi „respinşi".

Art. 17. - Rezultatele se comunică participanţilor la terminarea concursului/examenului pentru fiecare post în parte.

Art. 18. - (1) Pentru organizarea şi desfăşurarea interviului secretariatul are următoarele atribuţii:

a)  solicită structurilor prevăzute la art. 6 alin. (2) şi (3) desemnarea reprezentanţilor în cadrul comisiei de selecţie;

b)  solicită structurilor de specialitate stabilirea tematicii şi bibliografiei aferente domeniului de apartenenţă al postului pentru care se organizează concursul/examenul;

c) informează Direcţia management resurse umane, Direcţia personal şi mobilizare şi membrii comisiei de selecţie despre data şi locul desfăşurării interviului şi le trimite fişele posturilor scoase la concurs/examen, tematica şi bibliografia aferentă domeniului de apartenenţă al postului pentru care se organizează concursul/examenul;

d)  pregăteşte fişele de evaluare ale candidaţilor, conform modelului prezentat în anexa nr. 5;

e)     completează rubrica „Experienţa profesională" corespunzătoare cerinţelor postului (D1) din fişa de evaluare a candidatului cu nota acordată de Direcţia management resurse umane pentru experienţa profesională corespunzător cerinţelor postului;

f) pune la dispoziţia membrilor comisiei de selecţie fişele de evaluare necesare interviului, conform modelului prezentat în anexa nr. 5, tabelul cu evaluarea iniţială a candidaţilor şi fişele cu principalele date ale acestora;

g)  centralizează rezultatele din fişele de evaluare pentru interviu şi aduce la cunoştinţa comisiei de selecţie rezultatele finale;

h) comunică Direcţiei management resurse umane şi structurilor care ţin evidenţa posturilor, potrivit art. 2, rezultatele finale ale concursului/examenului.

(2)  Pentru organizarea şi desfăşurarea interviului Direcţia management resurse umane are următoarele atribuţii:

a)  informează structurile pentru care are competenţe de selecţie despre: data şi locul desfăşurării interviului, tematica, bibliografia şi ţinuta pentru interviu cu cel puţin 20 de zile înainte de desfăşurarea acestuia;

b)  comunică structurilor centrale ale Ministerului Apărării Naţionale şi celor subordonate nemijlocit ministrului apărării naţionale rezultatele finale ale concursului/examenului, inclusiv tabelul cu candidaţii declaraţi „respinşi" şi standardul care nu a fost îndeplinit.

(3)  Pentru organizarea şi desfăşurarea interviului Direcţia personal şi mobilizare are următoarele atribuţii:

a)   informează candidaţii din Statul Major General şi structurile subordonate acestuia, declaraţi admişi în urma desfăşurării procesului de selecţie, prin structurile din care provin, despre: data şi locul desfăşurării interviului, tematica, bibliografia şi ţinuta pentru interviu cu cel puţin 20 de zile înainte de desfăşurarea acestuia;

b)  comunică rezultatele finale ale concursului/examenului structurilor din Statul Major General şi celor subordonate acestuia, inclusiv tabelul cu candidaţii declaraţi „respinşi" şi standardul care nu a fost îndeplinit.

Art. 19. - Pentru stabilirea salariului de bază al personalului civil care urmează să ocupe posturi permanente ale Ministerului Apărării Naţionale în străinătate, performanţa profesională a salariatului, respectiv punctajul total realizat la angajare se obţin prin împărţirea notei finale la 2.

SECŢIUNEA a 3-a

Stabilirea ierarhiei finale şi numirea la post

Art. 20. - (1) Ierarhia finală a candidaţilor se stabileşte pe baza notei finale.

(2) In cazul în care 2 sau mai mulţi candidaţi la acelaşi post au rezultate egale, aceştia se departajează pe baza mediei notelor acordate de membrii comisiei la cunoştinţele de specialitate din domeniul de referinţă al postului. In situaţia în care egalitatea persistă, departajarea se efectuează în baza mediei notelor obţinute la celelalte criterii, în următoarea ordine: experienţă profesională, cunoştinţe din tematica generală şi capacitatea de comunicare.

Art. 21. - După stabilirea ierarhiei finale, personalul nominalizat pentru ocuparea posturilor se testează psihologic şi se examinează din punct de vedere medical, astfel:

a) testare psihologică - de către Laboratorul de psihologie al Statului Major General;

b) examinare medicală - la Spitalul Clinic de Urgenţă Militar Central „Dr. Carol Davila".

Art. 22. - (1) Raportul cu ierarhia finală a candidaţilor şi propunerile de nominalizare se semnează de către preşedintele comisiei de selecţie şi se înaintează spre aprobare ministrului apărării naţionale în termen de 7 zile lucrătoare de la data desfăşurării concursului/examenului.

(2) In situaţia în care pentru ocuparea unui post sunt mai mulţi candidaţi, cel clasat pe primul loc este declarat câştigător după aprobarea raportului de către ministrul apărării naţionale.

Art. 23. - Structurile care ţin evidenţa posturilor iniţiază demersurile necesare ocupării posturilor de către candidaţii declaraţi câştigători.

Art. 24. - (1) In situaţia în care personalul aprobat pentru ocuparea unui post a fost declarat respins la testele prevăzute la art. 21 sau se retrage ulterior din motive obiective - probleme personale, de familie, medicale, aceasta determină în mod automat trimiterea la post a candidatului clasat pe locul următor, după testarea psihologică şi examinarea medicală.

(2) In situaţiile prevăzute la alin. (1), când la selecţie nu au mai participat şi alţi candidaţi, se organizează o nouă selecţie.

Art. 25. - Candidaţii pot contesta rezultatele, în scris, în termen de 24 de ore de la luarea la cunoştinţă a rezultatului. Contestaţia se adresează preşedintelui comisiei de selecţie, se depune la secretariat şi se soluţionează în termen de 5 zile lucrătoare de la depunere.

Art. 26. - (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarea componenţă:

a)   preşedinte: locţiitorul şefului Departamentului pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică;

b) membri: câte un reprezentant al Direcţiei pentru relaţia cu Parlamentul şi asistenţă juridică, Departamentului pentru politica de apărare şi planificare, Direcţiei management resurse umane, Direcţiei personal şi mobilizare, Direcţiei generale de informaţii a apărării sau al structurii de specialitate din Statul Major General din domeniul de apartenenţă al postului pentru a cărui încadrare se organizează concursul/examenul.

(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are în componenţa sa ofiţeri cu gradul cel puţin egal cu gradul persoanei care a depus contestaţia. Persoanele care au făcut parte din comisia de selecţie nu pot face parte din comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(3)   Actul de constatare, întocmit în urma analizării contestaţiilor, se trimite preşedintelui comisiei de selecţie care a condus şedinţa, în vederea înaintării acestuia către ministrul apărării naţionale, împreună cu documentele întocmite de comisia de selecţie, pentru luarea deciziei.

(4)  Rezultatul contestaţiei se aduce la cunoştinţa petentului după soluţionare.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale şi tranzitorii

Art. 27. - (1) Personalul care îşi încheie mandatul se încadrează în funcţii, cu respectarea prevederilor actelor normative în vigoare.

(2) Personalul care se înapoiază de la post poate candida din nou pentru ocuparea unui post permanent în străinătate, după o perioadă de timp cel puţin egală cu durata mandatului anterior, cu excepţia persoanelor care candidează pentru încadrarea posturilor NON-QUOTA, cu aprobarea ministrului apărării naţionale.

Art. 28. - Personalul aflat la post nu poate participa pe durata mandatului la concursurile/examenele organizate de Ministerul Apărării Naţionale pentru ocuparea altor posturi permanente în străinătate.

Art. 29. - (1) Limita de vârstă pentru trimiterea la post a personalului din Ministerul Apărării Naţionale este dată de principiul folosirii în ţară a acestuia, după încheierea mandatului, pentru o perioadă de timp cel puţin egală cu durata unui mandat.

(2) Excepţie de la prevederile alin. (1) fac ofiţerii cu gradul de colonel/comandor a căror limită de vârstă pentru trimiterea la post este dată de principiul utilizării în ţară a acestora pentru o perioadă de cel puţin 6 luni după încheierea mandatului ce urmează a fi efectuat în străinătate.

Art. 30. - Pentru lărgirea bazei de selecţie şi oferirea de şanse egale cât mai multor candidaţi care îndeplinesc cerinţele de specialitate ale posturilor, până la armonizarea metodologiei de testare a competenţelor lingvistice cu cea folosită în cadrul structurilor NATO, sunt admişi la interviu următorii:

a)  pentru posturile de reprezentare naţională, candidaţii cu nivel de competenţă lingvistică inferior cu o treaptă la cele 4 deprinderi faţă de nivelul cerut de fişa postului, dar nu mai mic de nivelul 2;

b)  pentru posturile din comandamente NATO/UE cu nivel 4 de cunoaştere a limbii străine, candidaţii cu nivel de competenţă lingvistică inferior cu o treaptă la cele 4 deprinderi, iar pentru posturile cu nivel 3 se admit candidaţi cu nivel inferior cu o treaptă, respectiv nivel 2, la două deprinderi.

Art. 31. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1 la norme

GLOSAR

Termeni si definiţii

Mandat - perioada de ocupare a postului permanent în străinătate

Posturi de vizibilitate - posturi internaţionale, indiferent de grad, stabilite în şedinţa de analiză şi planificare a posturilor, care prin natura atribuţiilor din fişa postului determină o poziţie prioritară în relaţia cu celelalte posturi din cadrul organismelor internaţionale

Posturi permanente în străinătate - posturi din structurile internaţionale sau structurile de reprezentare naţională în străinătate pentru care durata misiunii este de cel puţin 1 an şi care se încadrează prin eliberarea personalului din funcţiile deţinute în ţară şi numirea în funcţiile respective din străinătate

Posturi QUOTA - posturi permanente din structurile militare internaţionale pe care o naţiune membră a organizaţiei din care fac parte posturile a acceptat să le încadreze pe termen nedefinit

Posturi NON-QUOTA - posturi permanente din structurile militare internaţionale deschise tuturor naţiunilor membre care se încadrează cu persoana selecţionată de structura internaţională dintre candidaţii nominalizaţi de naţiuni, pe durata unui tur de serviciu

Posturi VNC - posturi permanente din structurile NATO pe care o naţiune membră a Alianţei a acceptat să le încadreze pe termen limitat, de 1-3 ani, pentru a sprijini activitatea unui comandament pentru un proiect delimitat în timp

PS - posturi în străinătate

ANEXA Nr. 2 la norme

FIŞA

cu principalele date de evaluare ale candidaţilor pentru selecţia organizată în vederea ocupării posturilor permanente în străinătate

- model -

Candidat

(gradul, arma/specialitatea militară, numele, prenumele tatălui şi prenumele)

Funcţia pe care este încadrat

Data numirii în funcţie

Postul pentru care candidează

Vechimea în grad

(Anul ultimei înaintări în grad)

Limita de vârstă în grad

(Anul împlinirii)

Data şi locul naşterii

(data naşterii, localitatea, judeţul)

Stare civilă

Limbi străine

engleza

(nivelul PLS, data obţinerii)

(nivelul PLS, data obţinerii)

(nivelul PLS, data obţinerii)

Abilităţi în lucrul cu computerul

Permis de conducere

(categoriile deţinute şi anul obţinerii acestora)

Calificativele în aprecierile de serviciu pe ultimii 3 ani

Dimensiuni evaluate

Detalii

EXPERIENŢĂ

PROFESIONALĂ

C1

EXPERIENŢĂ

INTERNAŢIONALĂ

C2

(Şeful structurii de resurse umane)

(data)

(Candidat)

(data)

NOTE:

1. Pentru cele două dimensiuni evaluate se înscriu funcţia/misiunea, structura, locul şi perioada numirii începerii/terminării (încetării) acesteia (zi, lună, an).

2. Se trec funcţiile/misiunile din ultimii 10 ani de activitate, corespunzătoare domeniului de apartenenţă al funcţiei scoase la concurs/examen.

ANEXA Nr. 3 la norme

CRITERIILE

care se iau în calcul la stabilirea notei pentru experienţa profesională corespunzătoare cerinţelor postului

- model -

Criteriul evaluat

Puncte

Observaţii

1. Experienţă profesională corespunzătoare cerinţelor postului

Sub un an

2 puncte

Intre 1 şi 3 ani

+ 1,5 punct pentru fiecare an

Peste 3 ani

+ 6 puncte

2. Experienţă în misiuni si/sau posturi internaţionale

Mai mică sau egală cu 6 luni

0,5 puncte

Intre 6 luni şi 1 an

1 punct

Peste un an

2 puncte

NOTE:

1.  Nota finală se stabileşte prin însumarea punctelor obţinute la cele două criterii.

2.  La primul criteriu, fracţiunile peste 6 luni se rotunjesc la un an, iar cele sub 6 luni nu se iau în considerare.

ANEXA Nr. 4 la norme

TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA  GENERALĂ

pentru susţinerea interviului

A. Tematica generală

1.  Evoluţii relevante ale mediului internaţional de securitate după anul 1990

2.  Eforturile comunităţii internaţionale de răspuns la principalele ameninţări şi riscuri la adresa securităţii globale

3. Transformarea NATO:

3.1. Structura şi principalele misiuni ale NATO

3.2. Sistemul de planificare a apărării în NATO

3.3.  Parteneriate NATO

4. Mecanisme de cooperare interinstituţională ale organizaţiilor internaţionale în domeniul securităţii (NATO, UE, ONU, OSCE)

5. Obiectivele politicii europene de securitate şi apărare şi mecanismele de implementare

6. Structura şi principalele obiective ale ONU. Procesul de reformă al organizaţiei

7. Structura şi principalele obiective ale OSCE

8. Operaţii şi misiuni NATO, UE, ONU, OSCE

B.  Bibliografia generală

1. Strategia de securitate naţională a României, www.mapn.ro, www.presidency.ro

2. Carta Albă a Apărării, www.mapn.ro/diepa/

3. Strategia naţională de apărare a României

4. Strategia militară a României, www.mapn.ro

5.  NATO Handbook, NATO Office of Information and Press, www.nato.int, www.mapn.ro

6.  Documentele summiturilor şi reuniunilor ministeriale NATO, www.nato.int

7. Conceptul strategic al NATO, Washington 1999, www.nato.int

8. Strategia europeană de securitate, www.europa.eu.int

9. Carta ONU, www.un.org

10. OSCE Handbook, www.osce.org

11. www.europa.eu.int

12. www.un.org

13. www.osce.org

ANEXA Nr. 5 la norme

FIŞA DE EVALUARE A CANDIDATULUI

- model -

Numele candidatului:

Data evaluării:

Codul postului:

Aspectul care va fi notat

Se notează candidatul în limitele stabilite pentru fiecare aspect.

Experienţă profesională corespunzătoare cerinţelor postului   (D1)

Cunoştinţe

din tematica generală

(D2)

Nu are cunoştinţe

1-4

Are cunoştinţe superficiale

5-6

Cunoaşte bine domeniul

7-8

Posedă un bagaj bogat de cunoştinţe, duse chiar la nivel de subtilitate

9

Are o pregătire de excepţie

10

Cunoştinţele de specialitate din domeniul de referinţă al postului

(D3)

Cunoştinţe elementare

1-4

Cunoştinţe minime în domeniul de specialitate

5-6

Dispune de cunoştinţe bune

7-8

Este foarte bine informat asupra domeniului

9

Cunoştinţe excepţionale asupra domeniului căruia îi aparţine postul şi a altora înrudite

10

Capacitatea de comunicare (D4)

Exprimare cu multe greşeli

1-4

Trece de la o idee la alta, vocabularul fiind sărac

5-6

Are unele dificultăţi în exprimare

7-8

Transmite clar, logic şi precis ideile

9

Are o exprimare fluentă, elocventă, utilizând un vocabular bogat

10

Funcţia/Structura

(gradul)

(numele şi prenumele)

Secretarul comisiei de selecţie nr.......

(gradul)

(numele şi prenumele)

Data:

Ora:

NOTĂ:

Nota finală se calculează după următoarea formulă:

Nf = D1 x 0,20 + D2 x 0,20 + D3 x 0,50 + D 4 x 0,10, unde:

Nf reprezintă nota finală;

D1 reprezintă nota acordată pentru experienţa profesională corespunzător cerinţelor postului; D2, D3, D4 reprezintă media notelor acordate de membrii comisiei de selecţie pentru fiecare candidat.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 88/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 88 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu