ORDIN Nr. 972
din 13 iunie 2006
privind aprobarea
formularului „Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de
plata stabilite de inspectia fiscala"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 528 din 19 iunie 2006
In temeiul dispoziţiilor art. 3 alin. (1) pct. 61 şi
ale art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 84 alin. (2), ale art. 107 şi ale art. 196 alin. (2) din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
„Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată
stabilite de inspecţia fiscală", cod 14.13.02.18, prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Competenţa de a emite „Decizia de impunere
privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia
fiscală" revine organelor de inspecţie fiscală care au efectuat inspecţia
fiscală.
Art. 3. - Formularul prevăzut la art. 1, emis în urma
inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea deconturilor cu
sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, are rol şi
de decizie de rambursare.
Art. 4. - Formularul „Decizia de impunere privind
obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală"
se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 5. - Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului „Decizie de impunere privind
obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală"
sunt prezentate în anexa nr. 3.
Art. 6. - Direcţia de metodologie şi proceduri pentru
inspecţia fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi
Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor
Publice vor actualiza aplicaţia
informatică pentru crearea bazei de date cu rezultatele inspecţiei fiscale şi
pentru editarea automată a „Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale
suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală".
Art. 7. - Direcţia de metodologie şi proceduri pentru
inspecţia fiscală, Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi
contribuţiilor, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor
bugetare, Direcţia antifraudă fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, precum şi Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din
cadrul Ministerului Finanţelor Publice, direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia Generală de
Administrare a Marilor Contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 8. - Anexele nr. 1 -3*) fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 9. - La data publicării prezentului ordin se
abrogă Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.378/2005 pentru aprobarea
formularului „Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare
stabilite de inspecţia fiscală", publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 865 din 26 septembrie 2005.
Art. 10. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
*) Anexele nr. 1 -3 sunt reproduse în facsimil.
AGENŢIA
NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia
generală.....................................................
Nr. înregistrare..........................
Activitatea de inspectie
fiscală Data........../.........../...............
ANEXA Nr 1
DECIZIA DE IMPUNERE
privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată
stabilite de inspecţia fiscală
1. DATELE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI
Denumire contribuabil:
_____________________________________Cod unic de înregistrare :__________Nr.
ORC____________________
Domiciliul fiscal :
Localitatea______________Str._________________Nr._____Bl.____Sc.___ Ap.___
Judeţ/sector
2. DATE PRIVIND CREANŢA
FISCALĂ
2.1.1 Obligaţii fiscale
suplimentare de plată_____________________
Nr. crt.
|
Denumire impozit, taxă, contribuţie/ obligaţii fiscale
accesorii
|
Perioada verificată (rd.l)/
Perioada pentru care
s-au calculat obligaţii fiscale
accesorii (rd.2 si 3)
|
Baza impozabilă
stabilită
suplimentar
-lei-
|
Impozit, taxă,
contribuţie
stabilit(ă)
suplimentar de
plată /
Obligaţii fiscale
accesorii de
plată
-lei-
|
Cod cont bugetar
|
Număr de evidenţă a plăţii
|
De la data
|
Până la data
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1
|
Obligaţia fiscală principală
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
|
|
|
|
2
|
Majorări de întârziere
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
|
|
|
|
3
|
Penalităţi de întârziere pentru impozitele cu reţinere la sursă
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
|
|
|
|
2.1.2. Motivul de fapt
____________________________________________________________________________________________________________________
2.1.3. Temeiul de drept
Act normativ:_______, articol:_____, paragraf:____, punct:_____,
litera:___, alineat:_____
____________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
2.2.1 Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea
adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare
Nr. crt.
|
Denumire
obligaţie
fiscală
|
Perioada
verificată
(rd. 1) /
Perioada
pentru
care s-au
calculat obligaţii fiscale accesorii (rd.2)
|
Suma
solicitată la rambursare
|
TVA
stabilită suplimentar
|
TVA
respinsă
la
rambursare
|
TVA
aprobată
la
rambursare
|
TVA
stabilită
suplimentar
deplata(rd.l)/
Obligaţii
fiscale
accesorii
de plată(rd.2)
|
Cod cont
bugetar
|
Număr de
evidenţă a
plăţii
|
De la data
|
Până la
data
|
Baza
impozabilă
|
Total
TVA
stabilită
suplimentar
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
1
|
Taxa pe valoarea adăugată
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
Majorări
de
întârziere
|
zz.ll.aa
|
zz.ll.aa
|
X
|
|
X
|
X
|
X
|
|
|
|
2.2.2 Motivul de fapt
____________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
2.2.3. Temeiul de drept
Act normativ: _______ , articol : ____ , paragraf : ___ , punct:
____ , litera: ____, alineat _____
____________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________
3. Data comunicării :
Data comunicării "Deciziei de impunere privind
obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală "
reprezintă ;
- data semnării de primire, în condiţiile art.44, alin (2), lit. a) şi b) din OG 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
- data înscrisă de poştă
la remiterea" confirmării de primire", în
condiţiile art.44, alin (2), lit.c) din OG 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- data la care expiră
termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar în condiţiile alin (2), lit.d) şi alin( 3) art.44 din OG 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
4. Termenul de plata
Diferenţa de impozit, taxă sau contribuţie constatată
de organele de inspecţie fiscală şi stabilită de plată precum şi obligaţiile
accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
- până la data de 5 a lunii următoare, când data
comunicării este cuprinsă în intervalul 01 - 15 din lună;
- până la data de 20 a lunii următoare, când data
comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună;
5. Dispoziţii finale
La prezenta Decizie de impunere
se anexează Raportul de inspecţie fiscală care, împreună cu anexele, conţine |.....| pagini.
In conformitate cu art 175 si art 177 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură
fiscală, republicată, împotriva sumelor de plata şi sau aprobate la
rambursare prin prezenta se poate face contestaţie,
care se depune, în termen de 30 zile de la
comunicare, la organul fiscal emitent, sub sancţiunea decăderii.
Prezenta reprezintă titlu de creanţă .
APROBAT,
|
AVIZAT,
|
ÎNTOCMIT,
|
Conducătorul activităţii de inspecţie
fiscala
|
Sef serviciu
|
Nume si prenume
|
Semnătura
|
Funcţia
|
Numele si prenumele
|
1.
|
|
Numele si prenumele
|
|
2.
|
|
Semnătura si ştampila*
|
Semnătura
|
3.
|
|
* Ştampila se va aplica numai pentru coloana
„aprobat"
Cod 14.13.02.18 aprobat prin OMFP nr. 972 /13.06.2006
ANEXA Nr. 2
INSTRUCŢIUNI
de completare a formularului „Decizia de impunere
privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală"
a) „Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale
suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" reprezintă actul
administrativ fiscal emis de organele de inspecţie fiscală în aplicarea
prevederilor legale privind stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de
plată, precum şi pentru comunicarea modului de soluţionare cu inspecţie fiscală
anticipată a decontului de taxă pe valoarea adăugată cu sume negative cu
opţiune de rambursare, conform Ordinului ministrului finanţelor publice nr.
967/2005, cu modificările ulterioare.
b) Se va completa la
finalizarea unei inspecţii fiscale generale sau parţiale, ca urmare a
constatării de obligaţii fiscale suplimentare şi/sau accesorii aferente
acestora, înscrise în Raportul de inspecţie fiscală întocmit la finalizarea
acesteia.
c) In cazul în care nu se
constată diferenţe de impozite, taxe sau contribuţii suplimentare, precum şi
accesorii aferente acestora, nu se va întocmi „Decizia de impunere privind
obligaţiile fiscale suplimentare stabilite de inspecţia fiscală".
d) „Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia
fiscală" se întocmeşte de către organul de inspecţie fiscală, se avizează
de şeful de serviciu şi se aprobă de directorul executiv adjunct coordonator al
activităţii de control.
e) Informaţiile din
conţinutul „Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de
plată stabilite de inspecţia fiscală" se vor completa după cum urmează:
1. „Datele de identificare ale contribuabilului"
va cuprinde, în clar, următoarele informaţii:
- denumirea completă a contribuabilului;
- codul unic de înregistrare;
- număr de înregistrare la oficiul registrului
comerţului;
- domiciliul fiscal.
2. „Date privind creanţa fiscală" va cuprinde:
2.1.1. Obligaţii fiscale suplimentare de plată - se va completa câte un tabel pentru
fiecare obligaţie fiscală stabilită suplimentar, cu informaţii referitoare la:
- rând 1 col. 1: denumirea
obligaţiei fiscale principale - în acest rând se
vor înscrie denumirea obligaţiei fiscale principale, impozitul, taxa sau
contribuţia care a făcut obiectul inspecţiei fiscale (cu excepţia taxei pe
valoarea adăugată, atunci când verificarea se efectuează pentru soluţionarea cu
inspecţie fiscală a unui decont de TVA cu sume negative cu opţiunea de
rambursare).
- rând 2 col. 1: majorări
de întârziere; în acest rând se vor înscrie
cumulat dobânzile şi penalităţile de întârziere calculate până la 31
decembrie 2005, împreună cu
majorările de întârziere calculate după 1 ianuarie
2006, acolo unde este cazul.
- rând 3 col. 1: penalităţi
de întârziere pentru impozitele cu reţinere la sursă; în acest rând se vor înscrie penalităţile de întârziere calculate
pentru impozitele cu reţinere la sursă, acolo unde este cazul.
Pentru fiecare dintre rândurile 1-3, organele de
inspecţie vor înscrie următoarele:
Rând 1 col. 2 - data de la care începe perioada supusă verificării.
Rând 1 col. 3 - data de sfârşit a perioadei supuse verificării.
Rând 1 col. 4 - baza impozabilă - reprezintă valoarea totală a bazei impozabile asupra căreia se
aplică cota de impozit pentru determinarea obligaţiei fiscale.
Rând 1 col. 5 - impozit,
taxă, contribuţia stabilită suplimentar de plată - reprezintă valoarea totală a
sumelor stabilite suplimentar de către inspecţia fiscală pentru impozitul,
taxa, contribuţia, care a făcut obiectul inspecţiei fiscale, pentru toată
perioada verificată.
Rând 1 col. 6 - cod cont
bugetar - reprezintă codul de cont bugetar al obligaţiei fiscale care a făcut
obiectul inspecţiei fiscale. Acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia
informatică ce generează decizia de impunere.
Rând 1 col. 7 - număr de evidenţă a plăţii - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii aferent obligaţiei
fiscale stabilite suplimentar de plată de către inspecţia fiscală; Acest cod se
înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică ce generează decizia de
impunere.
Rând 2 col. 2 - data de la care încep să se calculeze majorările de întârziere (respectiv dobânzile)
pentru obligaţiile fiscale stabilite suplimentar de plată.
Rând 2 col. 3 - data
până la care se calculează majorările de întârziere, respectiv dobânzile, dacă
perioada este până la 31 decembrie 2005.
Rând 2 col. 4 - baza impozabilă stabilită suplimentar - reprezintă în acest caz obligaţia fiscală
principală stabilită suplimentar.
Rând 2 col. 5 -
obligaţii fiscale accesorii de plată - reprezintă
suma totală a accesoriilor calculate pentru neplata sumelor stabilite
suplimentar de inspecţia fiscală. Pentru perioadele de până la 31 decembrie
2005 se vor calcula dobânzi care se vor cumula cu majorările de întârziere
datorate pentru perioada de după 1 ianuarie 2006.
Rând 2 col. 6 - cod cont bugetar - reprezintă codul de cont bugetar al majorărilor de întârziere
(dobânzilor) aferente obligaţiei fiscale care a făcut obiectul inspecţiei fiscale. Acest cod se înscrie în mod
automat prin aplicaţia informatică ce generează decizia de impunere.
Rând 2 col. 7 - număr de evidenţă a plăţii - reprezintă numărul de evidenţă a plăţii aferent accesoriilor la
obligaţia fiscală stabilită suplimentar de plată de către inspecţia fiscală;
Acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică ce generează
decizia de impunere.
Rând 3 col. 2 - data de la care încep să se calculeze penalităţile de întârziere pentru impozitele cu
reţinere la sursă stabilite suplimentar de către organele de inspecţie fiscală.
Rând 3 col. 3 - data de
sfârşit a perioadei pentru care s-au calculat penalităţi de întârziere pentru
impozitele cu reţinere la sursă.
Rând 3 col. 4 - baza
impozabilă stabilită suplimentar - reprezintă în acest caz impozitul cu
reţinere la sursă stabilit suplimentar de către inspecţia fiscală.
Rând 3 col. 5 - obligaţii fiscale accesorii de plată
- reprezintă suma totală a penalităţilor de întârziere
pentru impozitele cu reţinere la sursă stabilite suplimentar de inspecţia
fiscală.
Rând 3 col. 6 - cod cont bugetar - reprezintă codul de cont bugetar al penalităţilor de întârziere
pentru impozitele cu reţinere la sursă stabilite suplimentar de inspecţia
fiscală. Acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică ce
generează decizia de impunere.
Rând 3 col. 7 - număr
de evidenţă a plăţii - reprezintă numărul de
evidenţă a plăţii pentru penalităţile de întârziere datorate pentru impozitele
cu reţinere la sursă stabilite suplimentar de inspecţia fiscală. Acest cod se
înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică ce generează decizia de
impunere.
2.1.2. „Motivul de fapt" - se va înscrie detaliat şi în clar modul în care contribuabilul a
efectuat o operaţiune patrimonială, modul cum a tratat din punct de vedere
fiscal sau cu influenţă fiscală şi prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de
fapt se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi pentru
accesoriile calculate pentru aceasta.
2.1.3. „Temeiul de drept" - se va înscrie detaliat şi în clar încadrarea faptei constatate,
cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute
de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat.
Temeiul de drept se va înscrie atât pentru obligaţia fiscală principală, cât şi
pentru accesoriile calculate la aceasta.
Informaţiile prevăzute la pct. 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3 se
vor completa pentru fiecare impozit, taxă sau contribuţie pentru care s-au
constatat diferenţe de obligaţii fiscale şi/sau accesorii ale acestora. In
cazurile în care legea permite şi există constatări, se pot înscrie obligaţii
fiscale accesorii, fără ca organele fiscale să stabilească o obligaţie fiscală
principală suplimentară la sfârşitul perioadei verificate. In acest caz în col. 4, „baza impozabilă
stabilită suplimentar", se va înscrie obligaţia fiscală principală
stabilită suplimentar de plată pe o anumită perioadă, chiar dacă în perioadele
următoare aceasta s-a anulat.
2.2.1. „Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea
adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare"
Acest tabel se completează în
cazul în care inspecţia fiscală este efectuată pentru soluţionarea unui decont
de taxă pe valoarea adăugată cu sumă negativă cu opţiune de rambursare cu
control anticipat şi numai dacă s-a stabilit suplimentar taxă pe valoarea
adăugată.
In cazul în care se
soluţionează mai multe deconturi cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată
cu opţiune de rambursare, se va efectua câte o inspecţie fiscală pentru fiecare
decont de taxă pe valoarea adăugată pentru care s-a solicitat rambursarea de
TVA, finalizată cu un raport de inspecţie fiscală şi cu o decizie de impunere,
acolo unde este cazul.
Tabelul „Soluţionarea decontului de taxă pe valoarea
adăugată cu sume negative cu opţiune de rambursare" cuprinde următoarele:
- rândul 1 - cu
informaţii referitoare la taxa
pe valoarea adăugată.
- rândul 2 - cu
informaţii referitoare la majorări de întârziere; în acest rând se vor
înscrie cumulat dobânzile şi penalităţile de întârziere calculate până la 31
decembrie 2005 împreună cu majorările de întârziere calculate după 1 ianuarie
2006, acolo unde este cazul.
Rândul 1 - „taxa pe valoarea adăugată"; în acest rând se vor înscrie următoarele:
Col. 2 - data de la
care începe perioada supusă verificării.
Col. 3 - data de sfârşit a perioadei supuse
verificării.
Col. 4 - suma solicitată la rambursare; această
informaţie va fi preluată din decontul de TVA cu sume negative cu opţiune de
rambursare, care a fost transmis pentru soluţionare prin efectuarea inspecţiei
fiscale.
Col. 5 - baza impozabilă - reprezintă valoarea
totală a bazei impozabile asupra căreia se aplică cota de TVA pentru
determinarea taxei pe valoarea adăugată suplimentară. In cazul utilizării unor
cote diferite de TVA se vor înscrie bazele însumate ale acestora.
Col. 6 Total TVA stabilită suplimentar - reprezintă taxa pe valoarea adăugată stabilită suplimentar în
perioada verificată.
Col. 7 TVA respinsă la rambursare - reprezintă suma cu care se diminuează TVA solicitată la
rambursare ca urmare a stabilirii unor sume suplimentare. Aceasta nu poate fi
mai mare decât suma stabilită suplimentar sau decât suma solicitată la
rambursare.
Col. 8 TVA aprobată la rambursare - reprezintă taxa pe valoarea adăugată care urmează a fi rambursată
şi se calculează ca diferenţă
pozitivă între TVA solicitată la rambursare şi TVA respinsă la rambursare.
In cazul în care taxa pe valoarea adăugată stabilită
suplimentar de inspecţia fiscală este mai mare decât taxa pe valoarea adăugată
solicitată la rambursare, atunci col. „TVA respinsă la rambursare" va fi
egală cu „TVA solicitată la rambursare".
Col. 9 TVA stabilită suplimentar de plată - reprezintă diferenţa pozitivă dintre taxa pe valoarea adăugată
stabilită suplimentar şi cea respinsă de la rambursare.
Col. 10 - se va înscrie cod
cont bugetar pentru taxa pe valoarea adăugată;
acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică ce generează
decizia de impunere.
Col. 11 - se va înscrie numărul de evidenţă a plăţii pentru
TVA stabilită suplimentar; acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia
informatică ce generează decizia de impunere.
Rândul 2 „majorări de întârziere" - în acest rând se vor înscrie cumulat dobânzile şi penalităţile de
întârziere calculate până la 31 decembrie 2005 împreună cu majorările de
întârziere calculate după 1 ianuarie 2006, acolo unde
este cazul.
Col. 2 - se va înscrie data
de început a perioadei pentru care se calculează
majorările de întârziere.
Col. 3 - se va înscrie data de sfârşit a perioadei pentru
care s-au calculat majorări de întârziere.
Col. 5 - se va înscrie baza
impozabilă pentru
calculul majorărilor de întârziere şi reprezintă taxa pe valoarea adăugată
stabilită suplimentar de plată.
Col. 9 - se vor înscrie obligaţiile fiscale accesorii calculate
pentru TVA stabilită suplimentar.
Col. 10 - se va înscrie cod
cont bugetar pentru majorări de întârziere la taxa
pe valoarea adăugată stabilită suplimentar de plată; acest cod se înscrie în
mod automat prin aplicaţia informatică ce generează decizia de impunere.
Col. 11 - se va înscrie numărul de evidenţă a plăţii pentru
majorări de întârziere la taxa pe valoarea adăugată stabilită suplimentar;
acest cod se înscrie în mod automat prin aplicaţia informatică ce generează
decizia de impunere.
2.2.2 „Motivul de fapt" - se vor înscrie detaliat şi în clar modul în care contribuabilul a
efectuat o operaţiune patrimonială, modul cum a tratat din punct de vedere
fiscal sau cu influenţă fiscală şi prezentarea consecinţei fiscale. Motivul de
fapt se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi pentru
accesoriile calculate pentru aceasta.
2.2.3 „Temeiul de drept" - se va înscrie detaliat şi în clar încadrarea faptei constatate,
cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevăzute
de lege, cu prezentarea concisă a textului de lege pentru cazul constatat.
Temeiul de drept se va înscrie atât pentru taxa pe valoarea adăugată, cât şi
pentru accesoriile calculate la aceasta.
Formularul „Decizie de
impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de
inspecţia fiscală" are rol si de „Decizie de rambursare a taxei pe
valoarea adăugată" în cazul inspecţiilor fiscale anticipate efectuate pentru soluţionarea
deconturilor cu sume negative de taxă pe valoare adăugată cu opţiune de
rambursare, în urma cărora se stabilesc diferenţe faţă de suma solicitată.
Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută
la art. 112 sau 113, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind
Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
3. Data comunicării „Deciziei
de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare
de plată stabilite de inspecţia fiscală" - reprezintă data stabilită în
conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, şi este în funcţie de modalitatea de comunicare, după
cum urmează:
- data semnării de primire,
în condiţiile art. 44 alin. (2) lit. a) şi b) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare; această dată va fi
înscrisă de contribuabil pe toate exemplarele deciziei de impunere, împreună cu
semnătura de primire, la momentul primirii deciziei de impunere;
- data înscrisă de poştă
la remiterea confirmării de primire, în condiţiile
art. 44 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Confirmarea de primire va fi anexată la exemplarul „Deciziei de impunere
privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia
fiscală" care rămâne la organul fiscal, iar o copie va fi transmisă
administraţiei finanţelor publice în a cărei rază teritorială se află
contribuabilul verificat;
- data la care
expiră termenul de 15 zile de la data afişării anunţului publicitar, în condiţiile prevăzute la art. 44 alin. (2) lit. d) şi alin. (3)
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Câte o copie a anunţului publicitar care a fost afişat
va fi anexată „Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de
plată stabilite de inspecţia fiscală" şi va fi transmisă împreună cu
aceasta la administraţia finanţelor publice în a cărei rază teritorială se află
contribuabilul verificat, precum şi la exemplarul rămas la organul de inspecţie
fiscală care a efectuat verificarea.
4. Termenul de plată. Diferenţa
de impozit, taxă sau contribuţie stabilită suplimentar de plată, precum şi
obligaţiile accesorii aferente acestora se plătesc în funcţie de data
comunicării prezentei, astfel:
- până la data de 5 a lunii următoare, când data
comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună;
- până la data de 20 a lunii următoare, când data
comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună.
5. La „Dispoziţii finale" se va completa
numărul total de pagini al Raportului de inspecţie fiscală care se anexează la
„Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare de plată
stabilite de inspecţia fiscală".
„Decizia de impunere privind obligaţiile fiscale
suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală" se va întocmi în 3
exemplare, toate cu titlu de original, de către echipa de inspecţie, avizată
de şeful de serviciu şi aprobată de conducătorul activităţii
de inspecţie fiscală.
ANEXA Nr. 3
CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE, MODUL DE DIFUZARE,
UTILIZARE ŞI
PĂSTRARE
ale formularului „Decizie de impunere privind
obligaţiile fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală", cod
14.13.02.18
1. Denumire: „Decizie de impunere privind obligaţiile
fiscale suplimentare de plată stabilite de inspecţia fiscală"
2. Cod: 14.13.02.18
3. Format: A4/t1 (număr variabil de pagini)
4. Caracteristici de tipărire:
- se tipăreşte pe o singură faţă, utilizându-se
echipamente informatice pentru editare; poate avea număr variabil de pagini, în
funcţie de impozitele, taxele sau contribuţiile pentru care s-au stabilit
obligaţii fiscale suplimentare.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: la
stabilirea obligaţiilor fiscale suplimentare de plată de către organul fiscal
cu atribuţii de inspecţie fiscală, pe baza Raportului de inspecţie fiscală.
7. Se întocmeşte: în 3 exemplare de organul fiscal cu
atribuţii de inspecţie fiscală.
8. Circulă:
- un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal care a efectuat inspecţia
fiscală;
- un exemplar la organul fiscal cu atribuţii de
gestiune a declaraţiilor şi a dosarului fiscal al contribuabilului.
9.
Se arhivează la: dosarul
fiscal al contribuabilului.