ORDIN Nr. 996
din 21 aprilie 2010
pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 24/2009
privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente
Mecanismului financiar al Spatiului Economic European
ACT EMIS DE: MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 281 din 29 aprilie 2010
In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi al art. 17 alin. (5) din
Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 privind gestionarea financiară a
fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al
Spaţiului Economic European, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010,
având în vedere dispoziţiile:
- Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu
modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 30/2010;
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 privind
gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente
Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr. 24/2009 privind gestionarea financiară a fondurilor externe
nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spaţiului Economic
European
CAPITOLUL I
Programarea bugetară a fondurilor aferente
proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente
Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European
Art. 1. - (1) Sumele necesare finanţării
valorii totale a proiectelor se cuprind conform art. 6 alin. (1) lit. a)
şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 privind gestionarea
financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului
financiar al Spaţiului Economic European, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 30/2010, repartizate pe ani, după
caz, pe toată perioada de implementare a proiectelor.
(2) Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului nominalizează administratorul fondului de
burse definit conform prevederilor art. 2 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa
Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010, şi cuprinde în bugetul propriu
sumele aferente finanţării proiectelor prin asistenţa
financiară prevăzută la art. 5 alin. (1) lit. c)din
Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010.
(3) In vederea cuprinderii în buget a sumelor
menţionate la alin. (1), promotorii de proiecte prevăzuţi la
art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
30/2010, au obligaţia să completeze fişa de fundamentare a
proiectului propus la finanţare/finanţat în cadrul Mecanismului
financiar al Spaţiului Economic European, denumit în continuare Mecanismul
financiar SEE, conform Formularului 1.
(4) Fişa de fundamentare necesară cuprinderii
în bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului a valorii totale a proiectelor finanţate conform art. 5 alin.
(1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 30/2010, este
completată de administratorul fondului de burse.
(5) Fişa de fundamentare a proiectului este
completată/ actualizată de departamentul/structura
responsabil/responsabilă cu propunerea la finanţare/implementarea
proiectului şi va fi semnată de conducătorul acestuia/acesteia.
(6) Direcţia abilitată cu elaborarea
proiectului de buget din cadrul ordonatorului de credite în calitate de
promotor de proiecte/Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului
şi Sportului prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa
Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010, va cuprinde în buget sumele
menţionate la alin. (1) numai dacă fişa de fundamentare a proiectului
este avizată de Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale
şi va avea în vedere, după caz, contractul de implementare aferent
proiectului.
(7) In cazul proiectelor propuse la finanţare în
anul bugetar curent, dar ale căror contracte de implementare nu au fost
încheiate, precum şi în cazul necesităţii angajării unor
cheltuieli neeligibile aferente proiectelor aflate în implementare,
compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite
prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr.
24/2009 aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
30/2010, solicită departamentului/structurii responsabil/ responsabile cu
propunerea la finanţare a proiectului note justificative pentru angajarea
cheltuielilor care se efectuează înainte de data semnării contractului
de implementare sau pentru angajarea cheltuielilor neeligibile.
(8) Notele justificative prevăzute la alin. (7)
vor cuprinde informaţii privind categoriile de cheltuieli, eligibilitatea
cheltuielilor şi necesitatea angajării acestora pentru implementarea
proiectului.
Art. 2. - (1) Sumele necesare finanţării
valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele promotorilor de
proiecte prevăzuţi la art. 6 alin (1) lit. c) şi d) din
Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010, repartizate pe ani, după caz, pe
toată perioada de implementare a proiectelor şi se aprobă
conform Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu
modificările şi completările ulterioare, sau cu ocazia
rectificărilor bugetare.
(2) In vederea cuprinderii în buget a sumelor
menţionate la alin. (1), promotorii de proiecte prevăzuţi la
art. 6 alin (1) lit. c) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
30/2010, au obligaţia să completeze fişa de fundamentare a
proiectului propus la finanţare/finanţat în cadrul Mecanismului
financiar SEE, conform Formularului 1 fără a mai solicita avizul
Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale.
(3) Promotorii de proiecte prevăzuţi la art.
6 alin. (1) lit. c) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
30/2010, au obligaţia ca la semnarea contractului de implementare încheiat
cu Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE şi Autoritatea
pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale să depună o copie a
formularului bugetar „Fişa proiectului", anexă la bugetul
ordonatorului principal de credite, întocmit în baza fişei de fundamentare
menţionate la alin. (2) aferentă proiectului propus/aprobat la
finanţare în cadrul Mecanismului financiar SEE, semnat şi
ştampilat de ordonatorul principal de credite.
(4) In cazul proiectelor propuse la finanţare în
anul bugetar curent, dar ale căror contracte de implementare nu au fost
încheiate, precum şi în cazul necesităţii angajării unor
cheltuieli neeligibile aferente proiectelor aflate în implementare,
compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite beneficiar
solicită departamentului/structurii responsabil/responsabile cu propunerea
la finanţare a proiectului note justificative pentru angajarea
cheltuielilor care se efectuează înainte de data semnării
contractului de implementare sau pentru angajarea cheltuielilor neeligibile.
(5) Notele justificative prevăzute la alin. (4)
vor cuprinde informaţii privind categoriile de cheltuieli, eligibilitatea
acestora şi necesitatea angajării sumei respective pentru
implementarea proiectului.
(6) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor
locale au obligaţia să asigure integral şi cu prioritate atât
sumele necesare implementării proiectelor proprii propuse la
finanţare/finanţate în cadrul Mecanismului financiar SEE, cât şi
pe cele necesare implementării proiectelor ai căror promotori de
proiecte sunt instituţii publice locale finanţate
integral/parţial din bugetul local.
(7) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor
locale au obligaţia de a deschide şi repartiza creditele bugetare
aferente implementării proiectelor ai căror promotori de proiecte
sunt instituţiile publice din subordine finanţate integral din
bugetul local, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data
încasării sumelor transferate de Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE, pe baza solicitării de finanţare transmise de promotorii
de proiecte.
Art. 3. - Sumele cuprinse în bugetul Ministerului
Finanţelor Publice, prevăzute la art. 6 alin. (5) din Ordonanţa
Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010, sunt gestionate de Oficiul de Plăţi
şi Contractare PHARE.
Art. 4. - (1) Valoarea subvenţiei acordate
promotorilor de proiecte finanţaţi parţial din bugetul de stat,
bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale
poate cuprinde sumele aferente contravalorii fondurilor externe nerambursabile
primite în cadrul Mecanismului financiar SEE, care vor fi rambursate de
către Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, conform
contractului de implementare al fiecărui proiect.
(2) Promotorii de proiecte prevăzuţi la alin.
(1) au obligaţia să informeze cu celeritate ordonatorul principal de
credite privind sumele primite ca avans, în vederea diminuării
corespunzătoare a subvenţiei acordate.
(3) Promotorii de proiecte finanţaţi
parţial din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau
bugetele fondurilor speciale restituie, în termen de 3 zile lucrătoare de
la data încasării, sumele rambursate de Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE conform art. 7, în conturile de cheltuieli bugetare ale
ordonatorilor principali de credite din care au fost acordate subvenţiile
prevăzute la alin. (1).
(4) In cazul în care restituirea subvenţiei
menţionate la alin. (3) se efectuează în anul bugetar următor
celui în care au fost primite subvenţiile, se aplică prevederile art.
8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea
unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului economiei
şi finanţelor nr. 1.199/2008 privind normele metodologice de aplicare
a prevederilor art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 37/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr.
275/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 5. - Sumele reprezentând contravaloarea fondurilor
externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE se cuprind de
către Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, la nivel de
credite de angajament şi credite bugetare, în anexa la bugetul
Ministerului Finanţelor Publice, menţionată la art. 13 alin. (1)
din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 30/2010.
CAPITOLUL II
Fluxuri financiare şi evidenţă
contabilă
Art. 6. - (1) In cazul promotorilor de proiecte
prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a) şi c) din Ordonanţa
Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010, care au în implementare proiecte
finanţate în cadrul Mecanismului financiar SEE:
a) sunt considerate cheltuieli definitive din bugetele
acestora cheltuielile efectuate corespunzător contravalorii fondurilor
externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE şi
contribuţiei proprii;
b) sumele aferente rambursării
cotei-părţi din cheltuielile eligibile efectuate,
corespunzătoare finanţării fondurilor externe nerambursabile
aferente Mecanismului financiar SEE, precum şi cele aferente avansului în
cazul promotorilor de proiecte prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. c)
din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 30/2010, se virează cu celeritate
de către Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, cu
respectarea termenului stabilit în contractul de implementare în conturile de
venituri ale bugetelor din care au fost finanţate proiectele respective,
deschise pe:
b1) codurile de identificare fiscală ale
promotorilor de proiecte, în cazul promotorilor de proiecte prevăzuţi
la art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 30/2010;
b2) codul de identificare fiscală al Ministerului
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în cazul
promotorului de proiecte care are calitatea de administrator al fondului de
burse;
b3) codurile de identificare fiscală ale
unităţilor administrativ-teritoriale, în cazul promotorilor de proiecte
care au calitatea de ordonatori principali de credite ai bugetului local,
precum şi în cazul în care promotorii de proiecte sunt entităţi
finanţate integral din bugetul local, prevăzuţi la art. 6 alin.
(1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 30/2010, la
unităţile Trezoreriei Statului prin care îşi
desfăşoară activitatea.
(2) Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE notifică în scris promotorii de proiecte prevăzuţi la art.
6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 30/2010, precum şi
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului cu
privire la sumele virate în conturile de venituri, utilizând Formularul 2.
Art. 7. - In cazul promotorilor de proiecte, alţii
decât cei prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a) şi c) din
Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010, care au în implementare proiecte
finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului
financiar SEE, Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE
virează, din conturile de disponibil prevăzute la art. 26, sumele
aferente rambursării cheltuielilor efectuate, corespunzătoare
finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului
financiar SEE, precum şi cele aferente acordării avansului, conform
contractului de implementare, în conturile de disponibilităţi ale
promotorilor de proiecte prin care se gestionează bugetele de venituri
şi cheltuieli ale acestora, deschise distinct pentru încasarea avansului,
respectiv a rambursării cheltuielilor efectuate.
Art. 8. - Rambursarea către promotorii de proiecte
a sumelor prevăzute la art. 6 şi 7 se realizează în
condiţiile şi pe baza documentelor prevăzute prin contractul de
implementare, precum şi conform procedurilor interne ale Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE.
Art. 9. - Transferul sumelor reprezentând
contravaloarea fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului
financiar SEE, inclusiv cele aferente avansului, din conturile
Autorităţii de certificare şi plată în contul Oficiului de
Plăţi şi Contractare PHARE se realizează la termenele
şi pe baza documentelor prevăzute în acordul încheiat între
Autoritatea de certificare şi plată şi Oficiul de Plăţi
şi Contractare PHARE.
Art. 10. - (1) Transferul sumelor către promotorii
de proiecte reprezentând avansul solicitat de aceştia în cadrul
proiectului şi aprobat de Oficiul mecanismului financiar conform acordului
de grant şi Regulilor şi procedurilor aplicabile în cadrul
Mecanismului financiar SEE, cu modificările şi completările
ulterioare, se realizează de Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE, cu condiţia existenţei contractului de
implementare semnat de toate părţile implicate.
(2) Dobânda menţionată la art. 4 alin. (7)
din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 30/2010, reprezintă diferenţa
dintre dobânda acumulată în contul menţionat la art. 4 alin. (5) din
Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010, corespunzătoare sumelor de avans
rămase disponibile în cont şi valoarea impozitelor aferente dobânzii
şi a comisioanelor de gestionare a contului respectiv.
Art. 11. - (1) Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor
structurale şi Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE au
obligaţia stabilirii prin contractele de implementare a termenilor şi
condiţiilor privind derularea operaţiunilor financiare cu promotorii
de proiecte, inclusiv a:
a) procentului de acordare a avansului;
b) termenului maxim de efectuare a plăţilor
către promotorii de proiecte aferente avansului/rambursării
cheltuielilor eligibile;
c) documentelor justificative aferente rambursării
cheltuielilor eligibile;
d) obligaţiei ca fiecare Raport intermediar/final
de proiect, transmis de promotorii de proiect prevăzuţi la art. 6
alin. (1) lit. a) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
30/2010, să aibă anexată o situaţie care să reflecte
separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate de
aceştia, conform Formularului 3;
e) regulilor conform cărora promotorii de proiecte
care efectuează plăţi în valută în cadrul proiectului
solicită la rambursare contravaloarea în lei a acestora la cursul BNR din
data întocmirii documentelor de plată în valută;
f) sancţiunilor aplicabile în cazul
nerespectării termenelor şi condiţiilor stabilite prin
prezentele norme metodologice şi prin Ordonanţa Guvernului nr.
24/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 30/2010;
g) modalităţilor şi termenelor de
recuperare a sumelor plătite necuvenit, conform legislaţiei
aplicabile şi/sau procedurilor specifice.
Art. 12. - (1) Promotorii de proiecte finanţate în
cadrul Mecanismului financiar SEE au obligaţia să ţină
pentru fiecare proiect o evidenţă contabilă distinctă,
folosind în contabilitatea proprie conturi analitice distincte.
(2) Promotorii de proiecte prevăzuţi la art.
6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 30/2010, precum şi
administratorul fondului de burse înregistrează în evidenţa
extracontabilă rambursările de cheltuieli aferente fondurilor externe
nerambursabile primite în cadrul Mecanismului financiar SEE pe baza notificărilor
primite de la Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE conform art.
6 alin. (2).
CAPITOLUL III
Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea
cheltuielilor efectuate în cadrul Mecanismului financiar al Spaţiului
Economic European
Art. 13. -In cadrul fazei de angajare a cheltuielilor,
pentru angajamentul global, Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE efectuează următoarele operaţiuni:
a) întocmeşte lista cu proiectele aprobate de
Oficiul mecanismului financiar, respectiv Formularul 4, şi
completează Formularul 5 cu suma propusă a fi angajată în limita
disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele
de angajament reflectate în anexa la bugetul Ministerului Finanţelor
Publice, conform art. 5 din prezentele norme metodologice. Formularul 5 este
supus vizei de control financiar preventiv propriu şi, ulterior, aprobat
de către ordonatorul principal de credite;
b) semnează contractele de implementare cu
promotorii de proiecte pe baza Formularului 4, contractele de implementare
fiind supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu;
c) înregistrează în contabilitatea proprie
angajamentele legale.
Art. 14. - Formularul 5 poate fi completat şi în
cazul în care Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE
realizează propuneri de angajare pentru fiecare proiect selectat.
Art. 15. - (1) In vederea parcurgerii fazelor de
lichidare, ordonanţare şi plată, Oficiul de Plăţi
şi Contractare PHARE rezervă, în prima lună a anului bugetar, în
totalitate creditele bugetare reflectate, conform prevederilor art. 5, în anexa
la bugetul Ministerului Finanţelor Publice, completând Formularul 6.
(2) In cazul în care valoarea creditelor bugetare se
modifică pe parcursul anului bugetar, prevederile alin. (1) se aplică
în luna în care a intervenit modificarea respectivă.
(3) In cazul în care bugetul de stat se aprobă
prin lege după începerea anului bugetar, prevederile alin. (1) se
aplică în luna intrării în vigoare a legii de aprobare, în limita
creditelor bugetare.
Art. 16. -In cazul fazei de lichidare a cheltuielilor,
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE efectuează
următoarele operaţiuni:
a) verifică Rapoartele intermediare/finale de
proiect, precum şi existenţa documentelor justificative anexate,
primite de la promotorii de proiecte conform prevederilor din contractele de
implementare;
b) în cazul în care se confirmă corectitudinea
documentelor verificate, Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE
acordă viza „Bun de plată" pe documentul stabilit conform
procedurilor interne şi efectuează înregistrările contabile
aferente.
Art. 17. - (1) Ordonanţarea cheltuielilor se face
la nivelul Oficiului de Plăţi şi Contractare PHARE, folosind
Formularul 7, în limita disponibilului din contul de angajamente bugetare
pentru cota-parte de cheltuieli aferentă fondurilor externe nerambursabile
în cadrul Mecanismului financiar SEE.
(2) In cazul în care ordonanţarea se face pentru
mai multe rapoarte intermediare/finale de proiect, Formularul 7 va fi
însoţit de o anexă, conform Formularului 8, care să
cuprindă toate informaţiile necesare completării ordinelor de
plată.
(3) Formularul 7 se completează separat pentru
fiecare tip de plată, respectiv pentru acordarea avansului şi pentru
rambursarea cheltuielilor eligibile.
Art. 18. - Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE şi Autoritatea de certificare şi plată au
obligaţia preluării în situaţiile financiare proprii, întocmite
în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniul
contabilităţii, a operaţiunilor înregistrate în sistemul
contabil al Oficiului de Plăţi şi Contractare
PHARE/Autorităţii de certificare şi plată.
Art. 19. - In vederea efectuării reconcilierii
contabile bianuale între conturile contabile ale Oficiului de Plăţi
şi Contractare PHARE şi cele ale promotorilor de proiecte pentru
operaţiunile gestionate în cadrul Mecanismului financiar SEE, promotorii
de proiecte au obligaţia transmiterii Formularului 9, din care să
rezulte sumele primite de la Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE şi cele plătite acestuia.
Art. 20. - Corespunzător excepţiei stabilite
la art. 14 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată
cu modificări şi completări prin Legea nr. 30/2010, în cazul
proiectelor de operaţiuni pentru care Punctul naţional de contact are
calitatea de promotor de proiect, se aplică procedura vizei de control
financiar preventiv delegat, stabilită conform reglementărilor în
domeniu.
CAPITOLUL IV
Prevederi specifice proiectelor implementate în
parteneriat
Art. 21. - Proiectele finanţate în cadrul
Mecanismului financiar SEE pot avea ca promotori de proiecte parteneriate
compuse din două sau mai multe entităţi cu personalitate
juridică, înregistrate în România şi/sau în statele membre ale
Spaţiului Economic European, cu condiţia desemnării ca lider al
parteneriatului a unei entităţi înregistrate fiscal în România.
Art. 22. - Pentru implementarea proiectelor
prevăzute la art. 21 o autoritate sau instituţie finanţată
din fonduri publice, în calitate de lider, poate stabili parteneriate cu
entităţi din sectorul privat, numai prin aplicarea unei proceduri
transparente şi nediscriminatorii privind alegerea partenerilor din
sectorul privat.
Art. 23. - Liderul parteneriatului este responsabil cu
asigurarea implementării proiectului şi cu respectarea tuturor
prevederilor din contractul de implementare încheiat cu Punctul naţional
de contact.
Art. 24. - (1) Termenii, condiţiile şi
responsabilităţile părţilor privind implementarea
proiectului sunt stabilite prin acordul de parteneriat încheiat între lider
şi parteneri.
(2) Acordul de parteneriat este supus legislaţiei
din România.
(3) Modelul orientativ al acordului de parteneriat este
stabilit de Punctul naţional de contact, în scopul reglementării de
principiu a aspectelor legale, financiare şi de orice altă
natură, după caz, care pot interveni în implementarea în parteneriat
a unui proiect finanţat în cadrul Mecanismului financiar SEE.
(4) Alegerea partenerilor este în exclusivitate de
competenţa liderului, în cazul în care acesta iniţiază
stabilirea parteneriatului.
(5) Autorităţile/Instituţiile
finanţate din fonduri publice au obligaţia de a face publică
intenţia de a stabili un parteneriat cu entităţi private în
vederea implementării unui proiect finanţat în cadrul Mecanismului
financiar SEE, menţionând totodată principalele activităţi
ale proiectului şi condiţiile minime pe care trebuie să le
îndeplinească partenerii.
(6) Prevederile art. 22 se consideră îndeplinite
dacă:
a) autoritatea sau instituţia finanţată
din fonduri publice face dovada îndeplinirii prevederilor alin. (5) prin
intermediul canalelor media cu acoperire naţională sau prin internet
şi demonstrează că a ales partenerii dintre entităţile
private care au răspuns anunţului public, în cazul parteneriatelor
stabilite cu entităţi din sectorul privat înregistrate fiscal în
România;
b) autoritatea sau instituţia finanţată
din fonduri publice face dovada că partenerii au fost selectaţi
dintre organizaţiile care au domenii de activitate în
concordanţă cu obiectivele specifice ale proiectului, în cazul parteneriatelor
stabilite cu entităţi din sectorul privat înregistrate fiscal în alte
state membre ale Spaţiului Economic European.
(7) Decontarea cheltuielilor între lider şi
parteneri, efectuate pentru implementarea proiectului în cadrul
parteneriatului, se efectuează pe bază de factură sau orice alt
document justificativ prevăzut de reglementările legislative în
vigoare.
Art. 25. - (1) Liderii şi partenerii care sunt
finanţaţi integral sau parţial din fonduri publice cuprind în
bugetele proprii numai sumele necesare finanţării valorii totale a
activităţilor pe care le desfăşoară în cadrul
proiectului şi/sau cofinanţarea pe care s-au angajat să o
asigure prin acordul de parteneriat.
(2) In cazul proiectelor implementate în parteneriat,
liderul are obligaţia deschiderii unui cont de disponibilităţi, conform
art. 27 alin. (8), în vederea primirii de la Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE atât a sumelor aferente avansului, cât şi a celor
aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul
proiectului, prin excepţie de la prevederile art. 6 şi 7.
(3) Sumele primite conform alin. (2) sunt virate de
lider, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data încasării,
în conturile de disponibilităţi proprii şi/sau în conturile de
disponibilităţi ale partenerilor deschise la Trezoreria Statului/instituţii
de credit din România şi/sau în conturile de venituri ale bugetului de
stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor fondurilor
speciale sau ale bugetelor locale, deschise pe codul de identificare
fiscală propriu şi/sau al partenerilor, la unităţile
Trezoreriei Statului prin care aceştia îşi desfăşoară
activitatea, conform prevederilor art. 6 alin. (1) lit. b) şi art. 7.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3),
sumele primite conform alin. (2) sunt virate de lider, în termen de maximum 3
zile lucrătoare de la data încasării, în conturile de venituri ale
bugetelor locale, deschise pe codul de identificare fiscală al
unităţilor administrativ-teritoriale prin bugetele cărora sunt
finanţate proiectele respective, în cazul promotorilor de
proiecte/partenerilor care au calitatea de entităţi finanţate
integral din bugetele locale.
(5) Sumele primite conform alin. (2) sunt virate de
lider, în termen de maximum 6 zile lucrătoare de la data încasării,
într-un cont deschis pe numele partenerului la o instituţie de credit din
străinătate prin intermediul unui cont propriu deschis la o
instituţie de credit din România, în situaţia în care partenerul este
o persoană juridică înregistrată fiscal într-un alt stat membru
al Uniunii Europene şi nu are un cont deschis la o instituţie de
credit din România.
(6) Liderul are obligaţia transmiterii unei
notificări scrise atât partenerilor, cât şi Oficiului de
Plăţi şi Contractare PHARE, cu privire la efectuarea
viramentului în conturile de venituri prevăzute la alin. (3) şi (4),
în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data virării, notificare
la care anexează o copie a ordinului de plată şi a extrasului de
cont.
(7) Partenerii finanţaţi integral din bugetul
de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor
speciale sau bugetele locale au obligaţia verificării încasării
sumelor în conturile de venituri prevăzute la alin. (3) şi (4), în
termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data primirii notificării.
(8) In cazul în care încasarea sumelor prevăzute
la alin. (3) şi (4) nu s-a efectuat, partenerii sunt obligaţi să
transmită o notificare scrisă atât liderului, cât şi Oficiului
de Plăţi şi Contractare PHARE, în termen de maximum 3 zile lucrătoare
de la data constatării.
CAPITOLUL V
Conturile aferente implementării proiectelor în
cadrul Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European
Art. 26. - (1) In vederea derulării
operaţiunilor financiare determinate de gestionarea fondurilor externe
nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE, reglementate prin
Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010, se deschid conturi distincte la
Trezoreria Statului.
(2) Pe numele Ministerului Finanţelor Publice, ca
ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativă
Centrală următoarele conturi gestionate de Autoritatea de certificare
şi plată, astfel:
a) contul 54.06.01.20 „Disponibil din fonduri externe
nerambursabile aferente altor instrumente - Mecanism financiar SEE",
pentru:
1. încasarea sumelor transferate de Autoritatea de
certificare şi plată din contul Băncii Naţionale a
României, reprezentând contravaloarea în lei a sumelor primite în euro de la
Oficiul Mecanismului Financiar;
2. încasarea sumelor în lei transferate la solicitarea
Autorităţii de certificare şi plată din contul 54.06.04.20,
gestionat de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, reprezentând
creanţe bugetare;
3. încasarea sumelor în lei transferate la solicitarea
Autorităţii de certificare şi plată din contul 54.06.05.20,
gestionat de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, reprezentând
creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli, recuperate în vederea
restituirii acestora la bugetul Mecanismului financiar SEE;
4. încasarea sumelor în lei transferate la solicitarea
Autorităţii de certificare şi plată din contul 54.06.01.20,
gestionat de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, reprezentând
fonduri aferente Mecanismului financiar SEE neutilizate la sfârşitul
programului;
5. încasarea sumelor în lei transferate din contul 54.06.04.20,
gestionat de Autoritatea de certificare şi plată, reprezentând
diferenţe nefavorabile de curs valutar;
6. plata sumelor în lei transferate de Autoritatea de
certificare şi plată în contul 54.06.01.20, gestionat de Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE, reprezentând contravaloarea în lei a
sumelor primite în euro de la Oficiul mecanismului financiar;
7. plata sumelor reprezentând creanţe bugetare ca
urmare a unor nereguli, precum şi sume neutilizate ce urmează a fi
restituite Oficiului mecanismului financiar;
8. plata sumelor în lei transferate în contul
54.06.04.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi plată,
reprezentând diferenţe favorabile de curs valutar;
b) contul 54.06.04.20 „Disponibil de la bugetul de stat
reprezentând finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente
Mecanismului financiar SEE", pentru:
1. încasarea sumelor în lei de la bugetul de stat,
necesare pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de
utilizarea sumelor cuprinse în bugetul Ministerului Finanţelor Publice -
Acţiuni generale pentru finanţarea cheltuielilor menţionate la
art. 6 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 30/2010;
2. încasarea sumelor în lei transferate din contul 54.06.01.20,
gestionat Autoritatea de certificare şi plată, reprezentând
diferenţe favorabile de curs valutar;
3. plata sumelor în lei transferate de Autoritatea de
certificare şi plată în contul 54.06.01.20, gestionat de Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE, reprezentând diferenţe
nefavorabile de curs valutar;
4. plata sumelor în lei transferate în contul
54.06.01.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi plată,
reprezentând diferenţe nefavorabile de curs valutar;
5. plata sumelor în lei transferate de Autoritatea de
certificare şi plată în contul 54.06.01.20, gestionat de Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE, reprezentând sume necesare pentru
finanţarea cheltuielilor menţionate la art. 6 alin. (4) lit. b) din
Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010;
6. plata sumelor în lei la bugetul de stat,
reprezentând restituirea sumelor neutilizate sau diferenţe favorabile de
curs valutar.
(3) Pe numele Ministerului Finanţelor Publice, ca
ordonator principal de credite, se deschid la Activitatea de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti următoarele
conturi gestionate de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE,
astfel:
a) contul 54.06.01.20 „Disponibil din fonduri externe
nerambursabile aferente altor instrumente - Mecanismul financiar SEE"
pentru:
1. încasarea sumelor în lei transferate din contul
54.06.01.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi plată,
reprezentând contravaloarea în lei a sumelor primite în euro de la Oficiul
Mecanismului Financiar;
2. încasarea sumelor în lei transferate din contul
54.06.04.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi plată,
reprezentând diferenţe nefavorabile de curs valutar;
3. încasarea sumelor în lei transferate de Autoritatea
de certificare şi plată din contul 54.06.04.20, reprezentând sume
necesare pentru finanţarea cheltuielilor menţionate la art. 6 alin.
(4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 30/2010;
4. plata sumelor în lei transferate de Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE în conturile corespunzătoare de
venituri bugetare sau de disponibilităţi ale promotorilor de
proiect/liderilor parteneriatelor, reprezentând avansul şi/sau rambursarea
cheltuielilor eligibile solicitate de aceştia;
5. plata sumelor în lei transferate de Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE în contul 54.06.01.20, gestionat de
Autoritatea de certificare şi plată, reprezentând fonduri aferente
Mecanismului financiar SEE neutilizate la sfârşitul programului.
Disponibilul rămas în contul 54.06.01.20,
gestionat de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, reprezentând
dobânda dedusă din rambursări şi acumulată în cont la
încheierea perioadei de implementare, se face venit la bugetul de stat;
b) contul 54.06.04.20 „Disponibil de la bugetul de stat
reprezentând finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente
Mecanismului financiar SEE", pentru:
1. încasarea sumelor în lei de la bugetul de stat,
necesare pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea
sumelor cuprinse în bugetul Ministerului Finanţelor Publice, pentru
finanţarea cheltuielilor menţionate la art. 6 alin. (5) lit. b)
şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 30/2010;
2. încasarea sumelor în lei virate de Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE din contul 54.06.05.20, reprezentând
creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate, în vederea
reîntregirii contului din care au fost plătite creanţele bugetare;
3. plata sumelor în lei în contul 54.06.01.20,
gestionat de Autoritatea de certificare şi plată, reprezentând
creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli nerecuperate;
4. plata sumelor în lei reprezentând finanţarea
cheltuielilor menţionate la art. 6 alin. (5) lit. b) din Ordonanţa
Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010;
5. plata sumelor în lei la bugetul de stat,
reprezentând restituirea sumelor neutilizate;
c) contul 54.06.05.20 „Disponibil din creanţe
bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Mecanismului financiar
SEE", pentru:
1. încasarea sumelor în lei virate de promotorii de
proiecte/liderii parteneriatelor, reprezentând creanţe bugetare ca urmare
a unor nereguli apărute în gestionarea proiectelor finanţate în
cadrul Mecanismului financiar SEE;
2. plata sumelor în lei transferate în contul
54.06.01.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi plată,
reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate, în
vederea restituirii acestora la bugetul Mecanismului financiar SEE;
3. plata sumelor în lei transferate în contul
54.06.04.20, gestionat de Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE,
în vederea reîntregirii contului din care au fost plătite creanţele
bugetare.
(4) Pe numele Ministerului Finanţelor Publice -
Acţiuni generale, ca ordonator principal de credite, se deschide la
Trezoreria Operativă Centrală contul de cheltuieli 23... „Cheltuieli
ale bugetului de stat.....", din care se dispun plăţi în contul
de disponibil al Autorităţii de certificare şi plată menţionat
la alin. (2) lit. b).
(5) Pe numele Ministerului Finanţelor Publice, ca
ordonator principal de credite, se deschide la Activitatea de Trezorerie
şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti contul de
cheltuieli 23... „Cheltuieli ale bugetului de stat.....", gestionat de
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, din care se dispun
plăţi în contul de disponibil menţionat la alin. (3) lit. b).
Art. 27. - (1) In cazul promotorilor de proiecte
prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului
nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 30/2010, conturile de venituri prevăzute la art. 6 alin. (1)
lit. b), în care se virează sumele aferente rambursării cheltuielilor
eligibile corespunzătoare finanţării din fonduri externe
nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE, sunt:
a) conturile de venit ale bugetului de stat în care se
rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare
finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului
financiar SEE:
a.1) 20.45.01.17.01 „Mecanismului financiar SEE-Sume
primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";
a.2) 20.45.01.17.02 „Mecanismului financiar SEE-Sume
primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";
b) conturile de venit ale bugetului asigurărilor
sociale de stat în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor
corespunzătoare finanţării din fonduri externe nerambursabile
aferente Mecanismului financiar SEE:
b.1) 22.45.03.17.01 „Mecanismului financiar SEE-Sume primite
în contul plăţilor efectuate în anul curent";
b.2) 22.45.03.17.02 „Mecanismului financiar SEE-Sume
primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";
c) conturile de venit ale bugetului asigurărilor
pentru şomaj în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor
corespunzătoare finanţării din fonduri externe nerambursabile
aferente Mecanismului financiar SEE:
c.1) 28.45.04.17.01 „Mecanismului financiar SEE-Sume
primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";
c.2) 28.45.04.17.02 „Mecanismului financiar SEE-Sume
primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";
d) conturile de venit ale bugetului fondului
naţional de asigurări sociale de sănătate în care se
rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare
finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului
financiar SEE:
d.1) 26.45.05.17.01 „Mecanismului financiar SEE-Sume
primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";
d.2) 26.45.05.17.02 „Mecanismului financiar SEE-Sume
primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori".
(2) In cazul instituţiilor publice prevăzute
la art. 6 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
30/2010, conturile de venituri în care se virează sumele aferente avansului
şi rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul
proiectului sunt:
a.1) 21.45.02.17.01 „Mecanismului financiar SEE-Sume
primite în contul plăţilor efectuate în anul curent";
a.2) 21.45.02.17.02 „Mecanismului financiar SEE-Sume
primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori";
a.3) 21.45.02.17.03 „Mecanismului financiar SEE-Sume
primite în avans".
(3) Pentru conturile de venituri bugetare de la alin.
(1) Trezoreria Statului eliberează extrase de cont promotorilor de
proiecte/partenerilor, după caz, pe ale căror coduri de identificare
fiscală sunt deschise aceste conturi, respectiv Ministerului
Educaţiei, Cercetării Tineretului şi Sportului pe al cărui
cod de identificare fiscală sunt deschise aceste conturi, în cazul
promotorului de proiecte care are calitatea de administrator al fondului de
burse.
(4) Pentru conturile de venituri bugetare
prevăzute la alin. (2), Trezoreria Statului eliberează extrase de
cont unităţilor administrativ-teritoriale pe ale căror coduri de
identificare fiscală sunt deschise conturile respective, atât pentru
sumele cuvenite unităţilor administrativ-teritoriale în calitate de
promotori de proiecte/parteneri, cât şi pentru sumele cuvenite
entităţilor finanţate integral din bugetele acestora.
(5) In cazul promotorilor de proiecte
prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. b), d) şi e) din
Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010, conturile deschise la Trezoreria
Statului pentru încasarea avansului conform prevederilor art. 4 alin. (5) din
Ordonanţa Guvernului 24/2009, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 30/2010, sunt următoarele:
a) 50.25.16 „Disponibil al instituţiilor publice
ale administraţiei publice centrale finanţate integral din venituri
proprii reprezentând avans pentru proiecte finanţate din fonduri externe
nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE conform Ordonanţei
Guvernului nr. 24/2009";
b) 50.09.03 „Disponibil al instituţiilor publice
subvenţionate de la bugetul de stat reprezentând avans pentru proiecte
finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului
financiar SEE conform Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009";
c) 50.28.02 „Disponibil al instituţiilor publice
locale finanţate integral din venituri proprii, reprezentând avans pentru
proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente
Mecanismului financiar SEE conform Ordonanţei Guvernului nr.
24/2009";
d) 50.10.02 „Disponibil al instituţiilor publice
subvenţionate din bugetul local, reprezentând avans pentru proiecte
finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului
financiar SEE conform Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009";
e) 50.98.05 „Disponibil al operatorilor economici
reprezentând avans pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile
aferente Mecanismului financiar SEE conform Ordonanţei Guvernului nr.
24/2009";
f) 50.98.06 „Disponibil al organismelor
neguvernamentale nonprofit reprezentând avans pentru proiecte finanţate
din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE conform
Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009".
(6) In cazul promotorilor de proiecte din sectorul
privat, conturile deschise la Trezoreria Statului în care se virează
sumele aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul
proiectului sunt următoarele:
a) 50.98.07 „Disponibil al operatorilor economici
aferent proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente
Mecanismului financiar SEE şi din contribuţia proprie a
acestora";
b) 50.98.08 „Disponibil al organismelor
neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finanţate din fonduri
externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE şi din
contribuţia proprie a acestora".
(7) In cazul promotorilor de proiecte instituţii
publice finanţate integral din venituri proprii, care îşi
gestionează sumele prevăzute în bugetul de venituri şi
cheltuieli prin mai multe conturi de disponibilităţi (instituţii
de învăţământ superior, spitale publice, instituţii
sanitare publice), conturile în care se virează sumele aferente avansului
şi rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul
proiectului sunt următoarele:
a) 50.47.13 „Disponibil aferent avansului pentru
proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente
Mecanismului financiar SEE", cont dedicat exclusiv pentru primirea
avansului şi efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor;
b) 50.47.14 „Disponibil aferent proiectelor
finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului
financiar SEE", cont prin care se gestionează sumele rambursate de
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE.
(8) In cazul proiectelor implementate în parteneriat,
contul de disponibilităţi care se deschide la Trezoreria Statului pe
numele promotorului de proiect, în calitate de lider, în vederea primirii sumelor
aferente proiectului conform prevederilor art. 25 alin. (2), este 50.14.02
„Disponibil aferent proiectelor derulate în parteneriat conform Ordonanţei
Guvernului nr. 24/2009".
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 28. - Dispoziţiile prezentelor norme metodologice
se aplică pentru tipurile de asistenţă financiară
nerambursabilă prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a), c) şi d)
din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 30/2010.
Art. 29. - Formularele nr. 1-9 fac parte
integrantă din prezentele norme metodologice.
Formularul 1
Ordonator de
credite
..............................
Departament (care propune/implementează
proiectul) ..............................
Bugetul din care este
finanţat:
..............................
I - Credite de angajament (CA)
II - Credite bugetare (CB)
FIŞĂ DE FUNDAMENTARE
a proiectului propus la finanţare/finanţat
din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE
Denumire
proiect
....................
şi/sau Nr. şi data contractului de
implementare ....................
- mii lei -
Perioada de implementare
|
CA/CB
|
Bugetul proiectului*
(realizat/estimat)
|
Total
|
Cheltuieli eligibile
|
Alte cheltuieli decât cele
eligibile
|
FEN postaderare
|
buget propriu
|
Total
|
buget propriu
|
0
|
|
1=2+3+4
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
...(anul 1) (realizat/estimat)
|
I
|
|
|
|
|
II
|
|
|
|
|
... (anul n) (realizat/estimat)
|
I
|
|
|
|
|
II
|
|
|
|
|
TOTAL
|
I
|
|
|
|
|
II
|
|
|
|
|
Descriere activităţi eligibile:
|______________________________________________________________|
Descriere cheltuieli, altele decât cele eligibile
|______________________________________________________________|
AVIZAT*
Departament/Direcţie (promotor de proiecte)
MFP -AUTORITATEA PENTRU COORDONAREA INSTRUMENTELOR
STRUCTURALE
Director general/director,
............................................................
Director general,
............................................................
Date de contact responsabil proiect:
Nume: ......................................
Telefon: ......................................
Fax/e-mail: ......................................
* Pentru proiectele în parteneriat se va lua în
considerare numai totalul bugetului activităţilor proprii
desfăşurate conform acordului de parteneriat.
** Numai pentru ordonatorii de credite
prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului
nr. 24/2009 privind gestionarea financiară a fondurilor externe
nerambursabile aferente mecanismului financiar al Spaţiului Economic
European, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 30/2010.
Formularul 2
NOTIFICARE
cu privire la sumele virate în conturile de venituri
corespunzătoare rambursării cheltuielilor aferente fondurilor externe
nerambursabile în cadrul Mecanismului financiar SEE [conform art. 7 alin. (1)
din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009, cu modificările şi
completările ulterioare]
Nr......din data de...........
De la: Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE
Către:.............................................
(promotor de proiecte)
Referitor:
Proiect RO (număr contract de implementare)
................................................. - Rambursare cotă-parte
cheltuieli eligibile aferente fondurilor externe nerambursabile în cadrul
Mecanismului financiar SEE, ca urmare a Raportului intermediar/final de proiect
nr.......din data de.................
Vă informăm că în data de
............... a fost virată suma de ........................ lei,
reprezentând rambursarea cotei-părţi din cheltuielile eligibile
aferente fondurilor externe nerambursabile în cadrul Mecanismului financiar
SEE.
Suma menţionată anterior corespunde
categoriilor de cheltuieli eligibile cuprinse în raportul intermediar/final de
proiect mai sus menţionat şi a fost virată în conturile de
venituri după cum urmează:
- lei -
|
Suma solicitată la rambursare
|
Suma virată în contul de
venituri
|
Nr. cont venit*
|
Nr. ordin de plată
|
anul 1
|
|
|
|
|
anul 2
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
Director general,
............................................................
Oficiul de Plăti si Contractare PHARE
* Conturile de venituri corespund anilor în care au
fost efectuate cheltuielile solicitate la rambursare.
Formularul 3
ANEXĂ
la Raportul intermediar/final de proiect
nr.............din data de................
De la:........................................
(promotor de proiect)
Catre: Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE
Referitor: proiect
RO...............................................
(număr contract implementare)
|
|
luna 1*
|
luna 2*
|
|
|
|
luna n*
|
Total
|
anul 1
|
cheltuieli efectuate (euro)
|
|
|
|
|
|
|
|
cheltuieli efectuate (lei)
|
|
|
|
|
|
|
|
curs de schimb valutar**
|
|
|
|
|
|
|
|
anul 2
|
cheltuieli efectuate (euro)
|
|
|
|
|
|
|
|
cheltuieli efectuate (lei)
|
|
|
|
|
|
|
|
curs de schimb valutar**
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
total sumă solicitată la rambursare (euro)
|
|
|
|
total sumă solicitată la rambursare (lei)
|
|
anul 1
|
dobânda raportată*** [conf. art. 4 alin. (7) din
Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009]
|
|
|
|
|
|
|
|
anul 2
|
dobânda raportată*** [conf. art. 4 alin. (7) din
Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010]
|
|
|
|
|
|
|
|
* Suma coincide cu cea aferentă lunii respective
conform Raportului intermediar/final de proiect.
** Cursul de schimb valutar coincide cu cel aferent
lunii respective conform Raportului intermediar/final de proiect.
*** Sumele raportate sunt în conformitate cu extrasul
de cont ataşat.
Formularul 4
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE
LISTA Nr........
din data de.................
- proiecte aprobate de Oficiul mecanismului
financiar (OMF) -
Nr. crt.
|
Promotor de proiecte
|
Denumire proiect
|
Cod OMF
|
Valoare finanţare
nerambursabilă eligibilă
- euro -
|
Valoare finanţare
nerambursabilă eligibilă
- lei* -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
* Echivalentul în lei al sumelor aprobate de OMF prin
acordul de grant, utilizând cursul de schimb valutar stabilit pentru elaborarea
bugetului de stat din anul respectiv.
Director general,
............................................................
(semnătura şi ştampila)
Formularul 5
Antet Oficiul de Plăti si Contractare PHARE
Data
emiterii.......................................................
Compartimentul de
specialitate...........................
.........................................................................
Nr.....................................................................
PROPUNERE DE ANGAJARE
(pentru acţiuni multianuale în limita
creditelor de angajament reflectate în anexa la bugetul Ministerului
Finanţelor Publice)
Proiect individual selectat
..............................................................................
(promotor de proiect, denumire, valoare totală
finanţare nerambursabilă)
sau
Lista de proiecte aprobate de Oficiul mecanismului
financiar - nr......... din data de...........
- lei -
Anexa referitoare la
finanţarea programelor aferente politicii de coeziune a UE, politicilor
comune agricole şi de pescuit, precum şi a altor
facilităţi şi instrumente postaderare
|
Credite de angajament
(ct. 8071)
|
Credite de angajament
angajate
(cont 8072)
|
Disponibil de credite
de angajament
ce mai poate fi
angajat
|
Suma angajată
|
Disponibil de credite de angajament
rămas de angajat
|
0
|
1
|
2
|
3 = 1-2
|
4
|
5 = 3-4
|
Finanţare din fonduri externe
nerambursabile
în cadrul Mecanismului
financiar SEE
|
|
|
|
|
|
Compartimentul de specialitate
Data..................
Semnătura..........
|
Compartimentul de contabilitate*
Data..................
Semnătura.........
|
Control financiar preventiv propriu CFPP
Data..................
Viza
Semnătura...............
|
* Răspunde de datele înscrise în coloanele 1, 2
şi 3.
Ordonator principal de credite,
................................................................
Data:
Semnătura:
Antet Oficiul de Plăti si Contractare PHARE
Formularul 6
Compartimentul de specialitate..................
.................................................................
Nr...............................................................
Data
emiterii...............................................
ANGAJAMENT BUGETAR GLOBAL
(în limita creditelor bugetare reflectate în anexa
la bugetul Ministerului Finanţelor Publice)
- lei -
Finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul
Mecanismului financiar SEE
|
Suma
.................
|
Compartiment de specialitate
Data:
Semnătura:................
|
Spaţiu rezervat CFPP
- Viza
- Refuz de viză
- Inregistrare individuală
|
Nr.........
|
Data:
Semnătura:
Data...........
|
Ordonator principal de credite,
................................................................
Data:
Semnătura:
Formularul 7
Antet Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE
Data emiterii...................................................
Compartimentul de specialitate......................
..........................................................................
Nr...................................................................
DRDONANŢARE DE PLATĂ
Tipul plăţii
AVANS |_______________________|
RAMBURSARE |_______________________|
Lista documentelor justificative:
conform anexei nr......................
Nr. şi dată contract de implementare sau
„conform anexei" ............................
Calculul disponibilului din contul de angajamente
bugetare:
- lei -
|
Disponibil înaintea efectuării
plătii
(ct.8066-770/ 5xx - doc.
în decontare)
|
Suma de plată
|
Disponibil după efectuarea
plăţii
|
0
|
1
|
2
|
3 = col. 1-2
|
Finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul
Mecanismului financiar SEE
|
|
|
|
Numele şi adresa promotorului de proiect*
.................................................
.................................................
Numărul de cont*.................................
Trezoreria (Banca)..............................
Cod.....................................................
Compartimentul de specialitate
Data..................
Semnătura..........
|
Compartimentul de contabilitate**
Data..................
Semnătura..........
|
Control financiar preventiv propriu CFPP
Data..................
Viza
Semnătura..........
|
*) Se va completa cu „conform anexei" în cazul
ordonanţării globale la plată.
**) Răspunde de datele înscrise în col. 1.
Ordonator principal de credite,
................................................................
Data:
Semnătura:
Formularul 8
Antet Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE
ANEXA
la Ordonantare de plată nr........din data
de..............
Nr crt.
|
Nr. şi data
contractului
de implementare
|
Promotor de proiect
|
Adresă promotor de proiect
|
Bancă promotor de proiect
|
Nr. cont promotor de proiect
|
Suma
(lei)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Director general,
................................................................
(semnătura şi ştampila)
Formularul 9
NOTIFICARE
cu privire la reconcilierea contabilă
De la: (promotor de proiect)
....................................................................................
Catre: Oficiul de Plăţi şi
Contractare PHARE
Referitor: Proiect RO (număr contract de
implementare) .......................................
Vă informăm că la data
de...............situaţia încasărilor/plăţilor a fost
următoarea:
- sume încasate de la Oficiul de Plăţi
şi Contractare PHARE:..................., conform:
- OP nr./data.....................suma................,
reprezentând...................;
- OP nr./data.....................suma................,
reprezentând...................;
-
...........................................................................................................
- sume plătite (restituite) către Oficiul de
Plăţi şi Contractare PHARE:................., conform:
- OP nr./data.....................suma................,
reprezentând...................;
- OP nr./data.....................suma................,
reprezentând...................;
- ...........................................................................................................
Promotor de proiect (reprezentant legal),
................................................................................................
(semnătura şi ştampila)