ORDONANTA Nr. 1 din 20 ianuarie 2000 * Republicata
privind organizarea activitatii si functionarea institutiilor de medicina
legala
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 996 din 10 noiembrie 2005
*) Republicata in temeiul art. IV din Ordonanta Guvernului nr. 57/2001
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 1/2000 privind
organizarea activitatii si functionarea institutiilor de medicina legala,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 531 din 31 august
2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 271/2004, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 616 din 7 iulie 2004, dandu-se capitolelor,
articolelor si alineatelor o noua numerotare.
Ordonanta Guvernului nr. 1/2000 a fost publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 2000, a fost aprobata cu modificari
prin Legea nr. 459/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 418 din 27 iulie 2001, si a fost modificata prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului
contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.138 din 2 decembrie 2004,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 125/2005, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 416 din 17 mai 2005.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Activitatea de medicina legala, parte integranta a asistentei medicale,
consta in efectuarea de expertize, examinari, constatari, examene de laborator
si alte lucrari medico-legale asupra persoanelor in viata, cadavrelor,
produselor biologice si corpurilor delicte, in vederea stabilirii adevarului in
cauzele privind infractiunile contra vietii, integritatii corporale si
sanatatii persoanelor ori in alte situatii prevazute de lege, precum si in
efectuarea de expertize medico-legale psihiatrice si de cercetare a filiatiei.
Art. 2
(1) Activitatea de medicina legala asigura mijloace de proba cu caracter
stiintific organelor de urmarire penala, instantelor judecatoresti, precum si
la cererea persoanelor interesate, in solutionarea cauzelor penale, civile sau
de alta natura, contribuind prin mijloace specifice, prevazute de lege, la
stabilirea adevarului.
(2) In desfasurarea activitatii de medicina legala, institutiile de
medicina legala colaboreaza cu organele de urmarire penala si cu instantele
judecatoresti, in vederea stabilirii lucrarilor de pregatire si a altor masuri
necesare pentru ca expertizele, constatarile sau alte lucrari medico-legale sa
fie efectuate in bune conditii si in mod operativ.
(3) Institutiile de medicina legala contribuie la realizarea cercetarii
stiintifice in domeniul medicinei legale si la imbunatatirea asistentei
medicale, prin elaborarea de opinii stiintifice medico-legale in cazurile
solicitate de organele sanitare.
Art. 3
(1) Orice ingerinta in activitatea medico-legala este interzisa.
(2) Incalcarea prevederilor alin. (1) atrage raspunderea administrativa,
civila sau penala, dupa caz.
Art. 4
Institutiile de medicina legala sunt singurele unitati sanitare care
efectueaza, potrivit legii, constatari, expertize, precum si alte lucrari
medico-legale.
Art. 5
(1) Activitatea de medicina legala se realizeaza prin urmatoarele
institutii sanitare cu caracter public:
a) Institutul National de Medicina Legala "Mina Minovici"
Bucuresti, unitate cu personalitate juridica in subordinea Ministerului
Sanatatii;
b) institutele de medicina legala din centrele medicale universitare,
unitati cu personalitate juridica in subordinea Ministerului Sanatatii;
c) serviciile de medicina legala judetene si cabinetele de medicina legala
din orasele neresedinta de judet, aflate in structura organizatorica a
serviciilor de medicina legala judetene, subordonate, din punct de vedere
administrativ, directiilor de sanatate publica.
(2) Pe langa Institutul National de Medicina Legala "Mina
Minovici" Bucuresti functioneaza Comisia superioara medico-legala, cu
sediul la acest institut.
(3) In cadrul institutelor de medicina legala din centrele medicale
universitare, precum si in cadrul Institutului National de Medicina Legala
"Mina Minovici" Bucuresti functioneaza comisii de avizare si control
al actelor medico-legale.
Art. 6
(1) Activitatea institutiilor de medicina legala este coordonata, din punct
de vedere administrativ, de Ministerul Sanatatii.
(2) Activitatea de medicina legala este coordonata, sub raport stiintific
si metodologic, de Ministerul Sanatatii si de Consiliul superior de medicina
legala, cu sediul la Institutul National de Medicina Legala "Mina
Minovici" Bucuresti.
(3) Ministerul Sanatatii asigura controlul si evaluarea activitatii de
medicina legala.
Art. 7
Serviciile prestate, potrivit art. 4, din dispozitia organelor de urmarire
penala sau a instantelor judecatoresti ori la cererea persoanelor interesate se
efectueaza contra cost, veniturile realizate urmand sa fie utilizate de
institutiile de medicina legala conform prevederilor legale.
Art. 8
(1) Cheltuielile necesare pentru efectuarea constatarilor, expertizelor,
precum si a altor lucrari medico-legale dispuse de organele de urmarire penala
sau de instantele judecatoresti constituie cheltuieli judiciare care se
avanseaza de stat si se suporta, in conditiile legii, dupa cum urmeaza:
a) daca lucrarile au fost dispuse de instantele judecatoresti, din bugetul
de venituri si cheltuieli al Ministerului Justitiei;
b) daca lucrarile au fost dispuse de procurori, din bugetul de venituri si
cheltuieli al Ministerului Public;
c) daca lucrarile au fost dispuse de organele de cercetare penala, din
bugetul de venituri si cheltuieli al Ministerului Administratiei si Internelor.
(2) Sumele recuperate de la parti sau de la alti participanti la proces, in
conditiile prevazute in Codul de procedura penala, reprezentand cheltuielile
prevazute la alin. (1), se varsa la bugetul de stat.
Art. 9
In activitatea lor medicii legisti au obligatia de a sesiza autoritatilor
competente orice incalcari ale legilor, care constituie infractiuni, pentru
care actiunea penala se pune in miscare din oficiu sau ale conventiilor
internationale privitoare la drepturile omului la care Romania este parte.
Art. 10
In cazurile de incompatibilitate prevazute de lege expertii medico-legali
sunt obligati sa depuna, in scris, declaratie de abtinere. In lipsa acesteia
expertii medico-legali pot fi recuzati, potrivit legii.
Art. 11
Angajarea, transferul si desfacerea contractului individual de munca al
personalului cu pregatire superioara din institutiile de medicina legala se fac
de organele competente, potrivit legii, cu acordul Consiliului superior de
medicina legala.
CAP. 2
Organizarea si atributiile Consiliului superior de medicina legala
Art. 12
(1) Consiliul superior de medicina legala are urmatoarea componenta:
a) directorii institutelor de medicina legala;
b) profesorii de medicina legala din tara;
c) seful comisiei de specialitate a Colegiului Medicilor din Romania;
d) 3 medici legisti din diferite servicii de medicina legala judetene,
numiti prin ordin al ministrului sanatatii;
e) presedintele comisiei de specialitate din Ministerul Sanatatii;
f) un reprezentant al Ministerului Sanatatii, numit prin ordin al
ministrului sanatatii;
g) un reprezentant al Ministerului Justitiei, numit prin ordin al
ministrului justitiei;
h) un reprezentant al Ministerului Public, numit prin ordin al ministrului
justitiei;
i) un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor, numit prin
ordin al ministrului administratiei si internelor.
(2) Presedintele Consiliului superior de medicina legala este desemnat prin
votul majoritatii membrilor Consiliului, pe o perioada de 2 ani, cu
posibilitatea reinnoirii mandatului. In caz de imposibilitate a exercitarii
atributiilor, presedintele poate fi inlocuit de un alt membru al Consiliului,
desemnat potrivit aceleiasi proceduri.
(3) Directorul general al Institutului National de Medicina Legala
"Mina Minovici" Bucuresti si directorii institutelor de medicina
legala din centrele medicale universitare sunt numiti, prin ordin al
ministrului sanatatii, pe baza de concurs.
(4) Concursul se organizeaza de Ministerul Sanatatii, pe baza
regulamentului aprobat prin ordin al ministrului sanatatii.
Art. 13
Consiliul superior de medicina legala are urmatoarele atributii principale:
a) coordoneaza activitatea de medicina legala, din punct de vedere
stiintific si metodologic, impreuna cu Ministerul Sanatatii, in vederea
asigurarii unei practici medico-legale unitare pe intregul teritoriu al tarii;
b) studiaza si interpreteaza anual morbiditatea si mortalitatea
medico-legala si informeaza despre acestea Ministerul Sanatatii, Ministerul
Justitiei, Ministerul Public si Ministerul Administratiei si Internelor;
c) initiaza studii de criminologie si alte studii interdisciplinare de
interes social si medico-legal, la nivel national;
d) sprijina, prin mijloace specifice, activitatea medico-sanitara;
e) propune spre aprobare Ministerului Sanatatii componenta nominala si
modul de functionare ale Comisiei superioare medico-legale si ale comisiilor de
avizare si control al actelor medico-legale;
f) intocmeste raportul anual cu privire la situatia practicii medico-legale
la nivel national;
g) adopta, in termen de 30 de zile de la data constituirii, regulamentul
propriu de organizare si functionare.
Art. 14
Consiliul superior de medicina legala se intruneste semestrial sau ori de
cate ori este necesar, la cererea presedintelui sau a cel putin unei treimi din
numarul membrilor sai.
CAP. 3
Atributiile institutiilor sanitare care desfasoara activitate de medicina
legala
Art. 15
Institutul National de Medicina Legala "Mina Minovici" Bucuresti,
precum si celelalte institute de medicina legala, in limitele competentei lor
teritoriale, stabilite prin regulamentul de aplicare a dispozitiilor prezentei
ordonante, au urmatoarele atributii principale:
a) efectueaza, din dispozitia organelor de urmarire penala, a instantelor
judecatoresti sau la cererea persoanelor interesate, expertize si constatari,
precum si alte lucrari medico-legale;
b) efectueaza noi expertize medico-legale dispuse de organele de urmarire
penala sau de instantele judecatoresti, precum si in cazurile de deficiente
privind acordarea asistentei medicale ori in cazurile in care, potrivit legii,
sunt necesare expertize medico-legale psihiatrice;
c) executa examene complementare de laborator, solicitate de serviciile de
medicina legala judetene, de organele de urmarire penala, de instantele
judecatoresti sau de persoanele interesate;
d) indeplinesc, pentru judetele in care isi au sediul, respectiv pentru
municipiul Bucuresti, atributiile ce revin serviciilor de medicina legala
judetene prevazute in prezenta ordonanta;
e) efectueaza cercetari stiintifice in domeniul medicinei legale si pun la
dispozitie invatamantului universitar si postuniversitar materiale documentare,
precum si alte mijloace necesare procesului de invatamant;
f) contribuie la sprijinirea asistentei medicale atat prin analiza
aspectelor medico-legale din activitatea unitatilor sanitare, cat si prin
efectuarea unor analize de specialitate, la cererea acestora;
g) propun Consiliului superior de medicina legala masuri corespunzatoare in
vederea asigurarii, din punct de vedere metodologic, a unei practici unitare in
domeniul medicinei legale pe intregul teritoriu al tarii;
h) avizeaza functionarea, in conditiile legii, a agentilor economici care
desfasoara activitati de imbalsamare si alte servicii de estetica mortuara.
Art. 16
Directorul general al Institutului National de Medicina Legala "Mina
Minovici" Bucuresti si directorii institutelor de medicina legala din
centrele medicale universitare desemneaza medicii legisti din subordine, care
urmeaza sa efectueze constatarile medico-legale, expertizele si noile expertize
medico-legale.
Art. 17
Serviciile de medicina legala judetene au urmatoarele atributii principale:
a) efectueaza expertize si constatari medico-legale din dispozitia
organelor de urmarire penala sau a instantelor judecatoresti, precum si in
cazurile de deficiente in acordarea asistentei ori in cazurile in care,
potrivit legii, sunt necesare expertize medico-legale psihiatrice;
b) efectueaza orice alta expertiza sau constatare medico-legala, in cazul
in care se apreciaza ca aceasta nu poate fi efectuata de cabinetul de medicina
legala;
c) efectueaza, cu plata, examinari medico-legale, la cererea persoanelor
interesate, precum si orice alte lucrari medico-legale, cu exceptia celor care
intra in competenta cabinetului de medicina legala;
d) efectueaza noi expertize medico-legale, cu exceptia celor care intra in
competenta institutelor de medicina legala;
e) pun la dispozitie catedrelor de medicina legala din universitatile de
medicina si farmacie, in conditiile prevazute de dispozitiile legale, de
deontologia medicala si de reglementarile privind drepturile omului, materiale
documentare, cadavre, tesuturi si alte produse biologice necesare procesului
didactic;
f) pun la dispozitie Institutului National de Medicina Legala "Mina
Minovici" Bucuresti si institutelor de medicina legala materiale necesare
pentru cercetarea stiintifica;
g) participa, la cererea institutiilor sanitare si a Colegiului Medicilor
din Romania, la lucrarile comisiilor de ancheta, instituite de acestea, si
contribuie, atunci cand diagnosticul este incert, la clarificarea cauzelor care
au provocat vatamarea integritatii corporale, a sanatatii sau decesul
bolnavilor.
Art. 18
Cabinetele de medicina legala au urmatoarele atributii principale:
a) efectueaza orice expertiza si constatare medico-legala, din dispozitia
organelor de urmarire penala sau a instantelor judecatoresti, cu exceptia celor
care intra in atributiile serviciilor de medicina legala;
b) asigura, cu plata, efectuarea examinarilor medico-legale, la cererea
persoanelor interesate;
c) asigura, cu plata, efectuarea altor lucrari medico-legale.
Art. 19
Examinarile medico-legale cerute de persoanele interesate se asigura de un
medic legist al serviciului de medicina legala sau al cabinetului de medicina
legala din raza teritoriala de activitate, o singura data aceleiasi persoane,
pentru aceeasi fapta.
CAP. 4
Organizarea si atributiile Comisiei superioare medico-legale si ale
comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale
Art. 20
(1) Comisia superioara medico-legala este compusa din urmatorii membri
permanenti:
a) directorul general al Institutului National de Medicina Legala
"Mina Minovici" Bucuresti;
b) directorul adjunct medical al Institutului National de Medicina Legala
"Mina Minovici" Bucuresti;
c) directorii institutelor de medicina legala din centrele medicale
universitare;
d) sefii disciplinelor de profil din facultatile acreditate din cadrul
centrelor medicale universitare;
e) seful disciplinei de morfopatologie de la Universitatea de Medicina
"Carol Davila" Bucuresti;
f) 4 medici primari legisti, cu experienta in specialitate, desemnati la
propunerea directorului general al Institutului National de Medicina Legala
"Mina Minovici" Bucuresti.
(2) La lucrarile Comisiei superioare medico-legale pot fi cooptati, in
functie de specificul lucrarilor, profesori - sefi de disciplina, din diferite
specialitati medicale, precum si specialisti din alte domenii ale stiintei,
care pot contribui la lamurirea problemelor a caror rezolvare o cere justitia
in diferite expertize medico-legale.
(3) Presedintele Comisiei superioare medico-legale este desemnat prin votul
majoritatii membrilor Comisiei, pentru o perioada de un an, cu posibilitatea
reinnoirii mandatului.
Art. 21
(1) Comisia de avizare si control al actelor medico-legale din cadrul
institutelor de medicina legala din centrele medicale universitare este compusa
din:
a) directorul institutului de medicina legala din centrul medical
universitar respectiv;
b) 4 medici primari legisti, cu experienta in specialitate, desemnati la
propunerea directorului general al Institutului National de Medicina Legala
"Mina Minovici" Bucuresti.
(2) La lucrarile Comisiei de avizare si control al actelor medico-legale
pot fi cooptati, in functie de specificul lucrarilor, profesori - sefi de
disciplina, din diferite specialitati medicale.
(3) Presedintele Comisiei de avizare si control al actelor medico-legale
este desemnat prin votul majoritatii membrilor Comisiei pentru o perioada de un
an, cu posibilitatea reinnoirii mandatului.
Art. 22
Componenta nominala si modul de functionare ale Comisiei superioare
medico-legale si ale comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale
se aproba prin ordin al ministrului sanatatii, la propunerea Consiliului
superior de medicina legala.
Art. 23
(1) Membrii Comisiei superioare medico-legale primesc o indemnizatie pentru
activitatea desfasurata in afara functiei de baza, care nu face parte din
salariul de baza, din bugetul Institutului National de Medicina Legala
"Mina Minovici" Bucuresti, iar membrii comisiilor de avizare si
control al actelor medico-legale primesc o indemnizatie, in aceleasi conditii,
din bugetele institutelor de medicina legala.
(2) Cuantumul indemnizatiei, stabilit in raport cu numarul sedintelor la
care participa membrii comisiilor, nu poate depasi, in cursul unei luni, 25%
din salariul de baza al functiei indeplinite.
(3) De indemnizatia prevazuta la alin. (1) beneficiaza si persoanele
cooptate la lucrarile Comisiei superioare medico-legale si ale comisiilor de
avizare si control al actelor medico-legale din cadrul institutelor de medicina
legala din centrele medicale universitare.
Art. 24
(1) Comisia superioara medico-legala verifica si avizeaza, din punct de
vedere stiintific, la cererea organelor in drept, concluziile diverselor acte
medico-legale si se pronunta asupra eventualelor concluzii contradictorii ale
expertizei cu cele ale noii expertize medico-legale sau ale altor acte
medico-legale.
(2) In cazul in care concluziile actelor medico-legale nu pot fi avizate,
Comisia superioara medico-legala recomanda refacerea totala sau partiala a
lucrarilor la care se refera actele primite pentru verificare si avizare,
formuland propuneri in acest sens sau concluzii proprii.
(3) Avizele Comisiei superioare medico-legale se trimit solicitantilor in
cel mult 40 de zile de la data cererii si se comunica unitatilor de medicina
legala care s-au pronuntat in cauza respectiva.
Art. 25
(1) Comisiile de avizare si control al actelor medico-legale din cadrul
institutelor de medicina legala examineaza si avizeaza:
a) actele de constatare sau de expertiza medico-legala, efectuate de serviciile
de medicina legala judetene, in cazurile in care organele de urmarire penala
sau instantele judecatoresti considera necesara avizarea;
b) actele noilor expertize efectuate de serviciile medico-legale judetene
inainte de a fi transmise organelor de urmarire penala sau instantelor
judecatoresti.
(2) Prevederile art. 24 alin. (2) se aplica in mod corespunzator in cazul
comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale din cadrul
institutelor de medicina legala.
(3) Avizele comisiilor de avizare si control al actelor medico-legale se
transmit solicitantilor in cel mult 30 de zile de la data cererii.
CAP. 5
Controlul si evaluarea activitatii de medicina legala
Art. 26
In vederea asigurarii controlului si activitatii de medicina legala, prin
ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului justitiei, se constituie
comisii mixte, formate din medici legisti din cadrul Ministerului Sanatatii si
din personal de specialitate juridica din Ministerul Justitiei, care sa
verifice modul de efectuare a lucrarilor medico-legale.
Art. 27
Comisiile mixte se constituie ori de cate ori exista indicii cu privire la
savarsirea unor abateri in efectuarea lucrarilor medico-legale si ministrul
sanatatii sau ministrul justitiei solicita efectuarea unor verificari de catre
acestea.
Art. 28
(1) Comisiile mixte verifica daca lucrarile medico-legale au fost efectuate
cu respectarea dispozitiilor legale.
(2) Verificarile comisiilor mixte se finalizeaza printr-un raport scris.
(3) In cazul in care, in urma verificarilor efectuate, comisiile mixte
apreciaza ca au fost incalcate unele dispozitii legale, acestea sesizeaza, dupa
caz, organele judiciare sau structurile competente ale Colegiului Medicilor din
Romania.
Art. 29
In vederea evaluarii activitatii de medicina legala si a activitatii de
control desfasurate de comisiile mixte se infiinteaza Consiliul de analiza si
evaluare a activitatii de medicina legala, format din:
a) ministrul sanatatii, in calitate de presedinte;
b) ministrul justitiei;
c) ministrul administratiei si internelor;
d) procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie;
e) directorul general al Institutului National de Medicina Legala
"Mina Minovici" Bucuresti si directorii institutelor de medicina
legala din centrele medicale universitare.
Art. 30
Consiliul de analiza si evaluare a activitatii de medicina legala are
urmatoarele atributii principale:
a) evalueaza activitatea de medicina legala desfasurata la nivel national;
b) analizeaza raportul cu privire la situatia practicii medico-legale la
nivel national, intocmit de Consiliul superior de medicina legala;
c) analizeaza activitatea comisiilor mixte si a rapoartelor intocmite de
acestea;
d) adopta masurile necesare pentru imbunatatirea activitatii de medicina
legala si, prin aceasta, pentru o administrare mai eficienta a actului de
justitie.
Art. 31
(1) Consiliul de analiza si evaluare a activitatii de medicina legala se
intruneste semestrial sau ori de cate ori este necesar.
(2) Lucrarile pregatitoare ale intrunirilor se asigura de secretariatele
generale ale Ministerului Sanatatii si Ministerului Justitiei.
CAP. 6
Finantarea activitatii institutiilor de medicina legala
Art. 32
(1) Finantarea activitatii Institutului National de Medicina Legala
"Mina Minovici" Bucuresti, a institutelor de medicina legala din
centrele medicale universitare, a serviciilor de medicina legala judetene si a
cabinetelor de medicina legala se asigura din subventii acordate de la bugetul
de stat, prin bugetul Ministerului Sanatatii, de la capitolul
"Sanatate", si din veniturile proprii.
(2) Veniturile proprii prevazute la alin. (1) se constituie din contravaloarea
prestatiilor medico-legale.
(3) Finantarea serviciilor de medicina legala judetene si a cabinetelor de
medicina legala se face prin directiile de sanatate publica, prin transferuri
de la bugetul de stat cu aceasta destinatie, si din veniturile proprii
realizate.
(4) Sumele realizate din veniturile proprii, conform legii, raman exclusiv
la dispozitia institutiilor de medicina legala, in raport cu competenta
teritoriala, urmand sa fie utilizate conform prevederilor legale, pe
destinatiile aprobate prin legea bugetului de stat, si se reporteaza anual cu
aceeasi destinatie.
CAP. 7
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 33
(1) Lista cuprinzand expertii din randul carora partile interesate pot
solicita, cu plata, medici legisti sau specialisti care sa asiste expertii
oficiali desemnati, potrivit legii, pentru anumite activitati medico-legale
este intocmita pe niveluri de competenta, la propunerea Consiliului superior de
medicina legala, si aprobata prin ordin al ministrului sanatatii.
(2) Plata expertilor alesi de parti se face sub forma de onorariu, care se
achita direct acestora de catre partile interesate, pe baza documentelor
justificative.
Art. 34
(1) Dispozitiile din Codul de procedura penala si din Codul de procedura civila
cu privire la expertize sunt aplicabile si in cazul expertizelor medico-legale.
(2) In termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante se
vor aproba, prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului
justitiei, Normele procedurale privind efectuarea expertizelor, a constatarilor
si a altor lucrari medico-legale.
Art. 35
Tarifele pentru efectuarea expertizelor, a constatarilor si a altor lucrari
medico-legale se stabilesc prin hotarare a Guvernului, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 36
Prezenta ordonanta intra in vigoare dupa 60 de zile de la data publicarii
ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 37
In termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante se va
adopta, prin hotarare a Guvernului, regulamentul de aplicare a dispozitiilor
ordonantei.
Art. 38
Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Decretul nr. 446/1966
pentru organizarea institutiilor si serviciilor medico-legale, publicat in
Buletinul Oficial nr. 27 din 27 mai 1966, Hotararea Consiliului de Ministri nr.
1.085/1966 privind aprobarea Regulamentului de aplicare a Decretului nr.
446/1966 pentru organizarea institutiilor si serviciilor medico-legale,
publicat in Buletinul Oficial nr. 33 din 8 iunie 1966, precum si orice alte
dispozitii contrare se abroga.
NOTA:
Reproducem mai jos art. II din Legea nr. 459/2001 pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activitatii si
functionarea institutiilor de medicina legala si art. II din Ordonanta
Guvernului nr. 57/2001 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului
nr. 1/2000 privind organizarea activitatii si functionarea institutiilor de
medicina legala, care nu au fost cuprinse in forma republicata a Ordonantei
Guvernului nr. 1/2000:
- Art. II din Legea nr. 459/2001:
"Art. 2
In cuprinsul ordonantei denumirile <<Institutul de Medicina Legala
"Prof. dr. Mina Minovici" Bucuresti>> si <<Ministerul
Sanatatii>> se inlocuiesc cu <<Institutul National de Medicina
Legala "Mina Minovici" Bucuresti>>, respectiv cu
<<Ministerul Sanatatii si Familiei>>."
- Art. II din Ordonanta Guvernului nr. 57/2001:
"Art. 2
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga art. 30 si 31 din
Regulamentul de aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 1/2000
privind organizarea activitatii si functionarea institutiilor de medicina
legala, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 774/2000, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 459 din 19 septembrie 2000, precum si orice
alte dispozitii contrare."