ORDONANTA Nr. 100 din 27 august 1998
pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Fondul de
Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, incheiat la Paris la 4 iunie 1998
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 323 din 29 august 1998

In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei,
precum si ale art. 1 pct. 1 lit. a) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea
Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:
Art. 1
Se ratifica Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Fondul de
Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, incheiat la Paris la 4 iunie 1998,
privind finantarea Proiectului de reabilitare si modernizare a sistemului de
termoficare din municipiul Bucuresti, in valoare de 10 milioane ECU echivalent.
Art. 2
(1) Finantarea Proiectului de reabilitare si modernizare a sistemului de
termoficare din municipiul Bucuresti se va asigura, pe intreaga perioada de
executie a acestuia, conform planului de finantare inclus in acordul de
imprumut subsidiar care va fi incheiat intre Ministerul Finantelor si Regia
Autonoma de Distributie a Energiei Termice "Radet" Bucuresti, din
urmatoarele surse:
a) imprumutul acordat de catre Banca Europeana de Investitii;
b) imprumutul acordat de catre Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului
Europei;
c) componenta asigurata din fonduri locale.
(2) Finantarea locala a Proiectului de reabilitare si modernizare a
sistemului de termoficare din municipiul Bucuresti va fi asigurata din fonduri
de la bugetul de stat, alocatii din bugetul local al municipiului Bucuresti si
din surse proprii ale Regiei Autonome de Distributie a Energiei Termice "Radet"
Bucuresti. Sumele de la bugetul de stat cu aceasta destinatie vor fi prevazute
anual prin anexa la legea bugetului de stat, ca pozitie distincta si globala,
pe seama transferurilor de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii
finantate partial din imprumuturi externe.
(3) Finantarea locala se va majora in mod corespunzator cu valoarea
impozitelor si a taxelor aferente realizarii Proiectului de reabilitare si
modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucuresti, asa cum
acestea vor fi actualizate in functie de modificarile care vor surveni in
legislatia aplicabila in domeniu.
(4) Componentele de investitii privind "contorizarea energiei termice
la consumatori" cuprinse in Proiectul de reabilitare si modernizare a sistemului
de termoficare din municipiul Bucuresti se vor finanta din sursele prevazute la
art. 2 alin. (1) din prezenta ordonanta.
Art. 3
(1) Plata serviciului datoriei externe, aferent imprumutului (rambursari de
rate de capital, dobanzi, comisioane si alte costuri), se va asigura din
sursele proprii ale Regiei Autonome de Distributie a Energiei Termice
"Radet" Bucuresti.
(2) In scopul acoperirii riscului de neindeplinire a obligatiilor de plata,
Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice "Radet" Bucuresti va
avea obligatia ca, pana la rambursarea integrala a finantarii externe,
respectiv a imprumuturilor acordate de catre Banca Europeana de Investitii si
de catre Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, sa constituie un
fond de risc si garantie, intr-un cuantum de 10% din echivalentul in lei al
obligatiilor de plata la fiecare scadenta la extern pentru fiecare dintre
aceste imprumuturi. Acest fond va fi tinut intr-un cont distinct, purtator de
dobanda, la dispozitia Ministerului Finantelor, deschis la o banca comerciala
agreata de Ministerul Finantelor, destinat acoperirii riscului de neindeplinire
de catre Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice "Radet"
Bucuresti a obligatiilor de plata. Soldul acestui cont, neutilizat pana la
sfarsitul anului, se reporteaza cu aceeasi destinatie in anul urmator. La data
incetarii obligatiilor de plata la extern, soldul se va prelua ca venit in anul
urmator la bugetul Regiei Autonome de Distributie a Energiei Termice
"Radet" Bucuresti si se va utiliza pentru investitii in modernizarea
sistemului de termoficare. Sumele necesare constituirii fondului de risc si
garantie se cuprind in bugetul de venituri si cheltuieli al Regiei Autonome de
Distributie a Energiei Termice "Radet" Bucuresti, ca pozitie
distincta la capitolul de cheltuieli.
(3) Consiliul General al Municipiului Bucuresti va garanta imprumuturile
subsidiare acordate Regiei Autonome de Distributie a Energiei Termice
"Radet" Bucuresti de catre Ministerul Finantelor, avand obligatia ca,
anual, incepand cu anul 1999 si pana la rambursarea integrala a acestora, sa
prevada in bugetul propriu, la capitolul de cheltuieli, ca pozitie distincta,
Fondul privind garantarea rambursarii ratelor scadente la imprumuturile
subsidiare, precum si a platii dobanzilor si comisioanelor aferente acestora,
intr-un cuantum de 10% din echivalentul in lei al obligatiilor de plata anuale
ale Regiei Autonome de Distributie a Energiei Termice "Radet"
Bucuresti fata de Ministerul Finantelor, asumate prin acordurile de imprumut
subsidiar. Acest fond se tine intr-un cont deschis la Trezoreria statului si
este purtator de dobanda, iar soldul neutilizat la sfarsitul anului se
reporteaza cu aceeasi destinatie in anul urmator. Dupa rambursarea integrala a
imprumuturilor si dupa plata dobanzilor si a comisioanelor aferente, acest sold
se preia ca venit, in anul urmator, la bugetul local al municipiului Bucuresti,
din care s-a constituit.
Art. 4
(1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor, de
comun acord cu Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, sa
introduca, pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile de
derulare a acordului-cadru de imprumut mentionat la art. 1, amendamente la
continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura
imprumutului, pe componente, modificari de termene, modificari si adaptari ca
urmare a masurilor de reorganizare a regiei autonome beneficiare, in baza
Ordonantei Guvernului nr. 30/1997, precum si orice alte modificari care nu sunt
de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Fondul de
Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei sau sa determine noi conditionalitati
economice fata de cele convenite initial intre parti.
(2) Guvernul va raporta periodic Parlamentului asupra amendamentelor
introduse la acord, in cadrul Raportului privind datoria publica externa a
Romaniei.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Ungureanu,
secretar de stat
FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALA AL CONSILIULUI EUROPEI
PROIECT 1.259 (1997)
ACORD-CADRU DE IMPRUMUT*)
intre Romania si Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei
*) Traducere.
Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, denumit in continuare
Fondul, cu sediul la Paris, pe de o parte, si Romania, reprezentata prin
Ministerul Finantelor, denumita in continuare Imprumutatul, pe de alta parte,
- avand in vedere cererea Romaniei, datata 6 iunie 1997;
- avand in vedere Rezolutia Consiliului de administratie al Fondului nr.
1.424 (1997);
- luand in considerare faptul ca Imprumutatul a contractat cu Banca
Europeana de Investitii, cu sediul la Luxemburg, denumita in continuare B.E.I.,
la 12 si 14 noiembrie 1997, un imprumut in valoare de 35.000.000 ECU
echivalent, in vederea cofinantarii Proiectului descris la art. 2 al acestui
acord;
- avand in vedere al treilea Protocol aditional la Acordul general asupra
privilegiilor si imunitatilor al Consiliului Europei;
- avand in vedere articolele Regulamentului Fondului cu privire la
imprumuturi, datat 6 octombrie 1970,
au convenit asupra celor ce urmeaza:
Art. 1
Acest imprumut este acordat conform conditiilor Regulamentului Fondului cu
privire la imprumuturi, in vigoare, si conditiilor speciale stabilite prin
acest acord si anexele sale.
Art. 2
Proiectul
Fondul acorda Imprumutatului, care accepta, un imprumut destinat finantarii
partiale a Proiectului 1.259 (1997), aprobat de catre Consiliul de
administratie al Fondului la 6 - 7 iulie 1997, privind reabilitarea si
modernizarea sistemului de termoficare din municipiul Bucuresti.
Acest imprumut este acordat de catre Fond, luand in considerare
angajamentul Imprumutatului de a folosi sumele puse la dispozitie in unicul scop
de a finanta Proiectul descris in anexa nr. 1 si de a realiza acest Proiect
prin Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice "Radet"
Bucuresti, denumita in continuare Radet, in conditiile expuse detaliat in anexa
sus-mentionata.
Orice schimbare in modul de utilizare a imprumutului, care nu a primit
aprobarea Fondului, poate duce la suspendarea, anularea sau la rambursarea
anticipata imediata a imprumutului, in conformitate cu prevederile art. 13 al
Regulamentului cu privire la imprumuturi.
Art. 3
Imprumutul
3.1. Conditii financiare
Suma imprumutului acordat este echivalenta cu 10.000.000 ECU (10 milioane
ECU).
Imprumutul va fi tras in mai multe transe.
Valoarea ECU este definita in anexa nr. 5.
Fiecare transa a imprumutului se acorda pentru o perioada nu mai mare de 15
ani, din care 5 ani perioada de gratie. Suma de rambursat, rata dobanzii,
moneda, durata si datele de tragere vor fi convenite de comun acord, pentru
fiecare transa, intre Imprumutat, la cererea Radet, si Fond, prin telex sau fax
confirmat. Contul in care se vor efectua tragerile va fi comunicat din timp
Fondului de catre Imprumutat.
3.2. Trageri
O scrisoare suplimentara la prezentul acord-cadru, specificand detaliile,
va fi semnata intre Imprumutat, la cererea Radet, si Fond, pentru fiecare
transa, in momentul disponibilizarii acesteia (anexa nr. 2).
3.3. Mobilizare
Pentru mobilizarea imprumutului, Imprumutatul, prin Radet, va remite
Fondului, in timp util, un angajament de plata corespunzator fiecarei transe
(anexa nr. 3).
Angajamentul de plata va fi emis si platibil in aceeasi valuta in care se
va trage fiecare transa.
3.4. Domiciliere
Toate sumele datorate de catre Imprumutat in cadrul acestui imprumut sunt
platibile catre Fond in valuta in care a fost disponibilizata fiecare transa,
la banca si in contul comunicate Imprumutatului de catre Fond la data
disponibilizarii fiecarei transe, prin instiintare telex trimisa Fondului de
catre banca insarcinata de Imprumutat cu efectuarea platii, cu cel putin 5 zile
lucratoare inaintea fiecarei plati.
3.5. Date
Prevederile art. 3 constituie subiectul unei intelegeri "Ziua
lucratoare urmatoare modificata", a carei definitie este redata in anexa
nr. 4 la prezentul acord (Ziua lucratoare in tara de origine a valutei).
Art. 4
Monitorizarea imprumutului si a Proiectului
4.1. Utilizarea imprumutului
Fiecare transa, inclusiv platile in avans catre furnizori sau contractori,
va fi utilizata de catre Imprumutat prin Radet pentru finantarea Proiectului,
in termen de 6 luni de la disponibilizarea ei de catre Fond.
4.2. Implementarea Proiectului
Pentru implementarea Proiectului, Imprumutatul desemneaza Radet ca agentie
de implementare.
Imprumutatul, prin Radet, va depune toate eforturile si diligentele si va
folosi toate mijloacele uzuale, in particular mijloace de ordin financiar,
tehnic, social si managerial, si cele privind protectia mediului, care sunt
necesare in vederea implementarii corespunzatoare a Proiectului.
In particular, se va asigura - inaintea si in timpul implementarii
Proiectului - ca finantarea si toate drepturile de proprietate necesare asupra
terenurilor si imobilelor sunt puse la dispozitie si ca toate santierele si
activele sunt in permanenta asigurate si intretinute in mod corespunzator de
catre constructori.
Imprumutatul, prin Radet, se angajeaza, de asemenea, ca:
- Proiectul respecta toate conventiile Consiliului Europei, aplicabile in
domeniu;
- Proiectul nu pericliteaza mediul inconjurator, conform conventiilor
internationale aplicabile;
- finantarea partiala de catre Fond nu depaseste 15% din costul total al
Proiectului, excluzand impozitele, dobanda si alte costuri financiare;
- pentru investitiile cu o valoare mai mare decat echivalentul a 10
milioane ECU, atunci cand se poate, se vor organiza licitatii internationale.
4.3. Raportari de catre Imprumutat
4.3.1. Rapoartele de progres al Proiectului
Cu aceeasi periodicitate ca si a raportarilor catre B.E.I., cel putin o
data pe an din momentul disponibilizarii imprumutului si pana la terminarea
intregului Proiect, Imprumutatul, prin Radet, va trimite Fondului un raport
identic celui trimis la B.E.I., care va contine detalii in legatura cu:
- stadiul utilizarii imprumutului;
- progresul planului de finantare a Proiectului;
- progresul Proiectului in sine;
- detalii privind managementul Proiectului.
4.3.2. Raportul final
La terminarea intregului Proiect, Imprumutatul, prin Radet, va prezenta un
raport final, continand o evaluare a efectelor economice, financiare, sociale
si de mediu ale Proiectului.
4.4. Furnizarea de informatii catre Fond
Imprumutatul se va asigura ca Radet tine evidenta contabila privind
Proiectul, in concordanta cu standardele internationale, ca aceasta va
reflecta, in orice moment, stadiul progresului Proiectului in care se vor
inregistra toate operatiunile efectuate si se vor identifica financiar toate
lucrarile, bunurile si serviciile finantate partial din imprumut.
Imprumutatul si Radet se angajeaza sa primeasca favorabil orice misiune de
informare intreprinsa de angajatii Fondului sau de catre consultantii externi
angajati de catre Fond si sa ofere toata cooperarea necesara indeplinirii
misiunii acestora, prin facilitarea eventualelor vizite la amplasamentele
Proiectului. In particular, Fondul poate cere revizia contabila la fata locului
a conturilor Proiectului, de catre unul sau mai multi consultanti, la alegerea
sa, pe cheltuiala Imprumutatului, in cazul neindeplinirii de catre Imprumutat a
oricareia dintre obligatiile sale asumate in cadrul acestui imprumut.
Art. 5
Incetarea obligatiilor Imprumutatului
Plata sumelor stipulate in angajamentul de plata descarca Imprumutatul de
obligatiile sale definite la art. 3 de mai sus.
Dupa ce vor fi platite in intregime sumele reprezentand rambursarea
imprumutului, ca si dobanzile si alte cheltuieli legate de acesta, in
particular cele datorate in baza art. 6 si 7 de mai jos, Imprumutatul va fi
dezlegat in totalitate de obligatiile sale fata de Fond, cu exceptia celor
stabilite prin art. 4 de mai sus.
Art. 6
Dobanzi penalizatoare pentru intarzieri
In afara de orice alta posibilitate a Fondului de a apela la prevederile
prezentului acord si ale Regulamentului cu privire la imprumuturi, daca
Imprumutatul nu plateste dobanzile sau orice alte sume datorate in cadrul
prezentului acord la scadentele specificate, acesta va plati dobanda
suplimentara asupra sumei datorate si neplatite in intregime, la rata LIBOR la
o luna, pentru valuta respectiva, calculata de la data scadentei (daca aceasta
este o sambata, duminica sau alta zi nelucratoare bancara se considera
urmatoarea zi lucratoare), la ora 11 a.m., ora Londrei, plus 2,5% pe an, de la
data scadentei pana la data la care se efectueaza plata. Rata LIBOR la o luna
aplicabila se actualizeaza la fiecare 30 de zile.
Art. 7
Costurile asociate
Toate impozitele si taxele de orice fel, datorate si platite, si toate
cheltuielile rezultand fie din incheierea, executarea, lichidarea, anularea sau
suspendarea acestui acord, in totalitate sau partial, fie din garantarea sau
refinantarea in cadrul imprumutului acordat, impreuna cu toate actele juridice
si nejuridice care isi au originea in acest imprumut, vor fi suportate de
Imprumutat, prin Radet.
Totusi prevederile art. 25 din cap. 4 al Regulamentului cu privire la
imprumuturi se vor aplica in ceea ce priveste costurile procedurii de arbitraj
prevazute la cap. 4 mentionat.
Art. 8
Garantii
Imprumutatul declara ca nu si-a luat si nu isi va lua in viitor vreun
angajament prin care sa acorde vreunei terte parti vreo prioritate sau plata
preferentiala ori o garantie de orice natura, denumita in continuare garantie,
care ar putea sa-i confere acesteia drepturi sporite fata de celelalte parti in
legatura cu indeplinirea obligatiilor sale.
Daca o asemenea garantie ar fi acordata vreunei terte parti, Imprumutatul
este de acord sa furnizeze sau sa emita in favoarea Fondului o garantie
similara sau, atunci cand nu este posibil, o garantie echivalenta si sa
stipuleze acordarea unei astfel de garantii in favoarea Fondului.
Nerespectarea acestor prevederi reprezinta un caz de culpa, dupa cum e
prevazut la art. 13(h), cap. 3, din Regulamentul Fondului cu privire la
imprumuturi, si poate conduce la suspendarea, anularea sau la rambursarea
anticipata imediata a imprumutului. Retragerea garantiei acordate de catre
Garant Imprumutatului justifica aplicarea acelorasi prevederi.
Art. 9
Relatiile cu terte parti
Imprumutatul nu se va folosi, in scopul utilizarii acestui imprumut, de
fapte referitoare la relatiile sale cu terte parti, pentru a evita
indeplinirea, in totalitate sau partial, a obligatiilor sale rezultate din
acest acord.
Fondul nu va fi implicat in disputele care pot rezulta intre Imprumutat si
terte parti, iar costurile de orice natura, pe care Fondul le acumuleaza din
orice disputa, in particular cheltuielile de judecata si cele legale, vor fi
suportate de catre Imprumutat.
Art. 10
Intrarea in vigoare
Acest acord va intra in vigoare la ratificarea sa de catre Parlamentul
Romaniei si atunci cand Acordul de imprumut dintre B.E.I. si Imprumutat,
referitor la Proiectul definit la art. 2 de mai sus, va intra in vigoare.
Art. 11
Legea aplicabila
Acest acord si garantiile negociabile asociate lui vor fi guvernate de
regulile Fondului, dupa cum se specifica la art. 1 paragraful 3 al celui de-al
treilea Protocol aditional, datat 6 martie 1959, la Acordul general asupra
privilegiilor si imunitatilor al Consiliului Europei, datat 2 septembrie 1949,
si, in subsidiar, daca este cazul, de legea franceza.
Disputele intre parti referitoare la acest acord vor fi subiect de
arbitraj, in conditiile expuse la cap. 4 al Regulamentului Fondului privind
imprumuturile.
Art. 12
Interpretarea acordului
Imprumutatul declara ca a luat cunostinta de prevederile Regulamentul
Fondului cu privire la imprumuturi si a primit o copie de pe acesta.
Acolo unde exista o contradictie intre oricare dintre prevederile
Regulamentului Fondului cu privire la imprumuturi si oricare dintre prevederile
prezentului acord, prevederile acordului prevaleaza.
Titlurile paragrafelor, sectiunilor si capitolelor prezentului acord nu vor
servi la interpretarea acestuia.
In nici o imprejurare nu se va intelege ca Fondul renunta in mod tacit la
oricare dintre drepturile sale decurgand din prezentul acord.
Art. 13
Caz de culpa interconditionata
Suspendarea, anularea sau rambursarea anticipata imediata a imprumutului
B.E.I. referitor la Proiectul definit la art. 2 de mai sus, in totalitate sau
in parte, va permite Fondului, dupa consultarea cu Imprumutatul, sa suspende,
sa anuleze sau sa ceara rambursarea imediata a prezentului imprumut, in
conformitate cu prevederile cap. 3, art. 13(h) al Regulamentului Fondului cu
privire la imprumuturi.
Art. 14
Punerea in aplicare a unei decizii de arbitraj
Partile contractante convin sa nu faca uz de nici un privilegiu, imunitate
sau prevedere legislativa in fata oricarei autoritati jurisdictionale sau de
alta natura, nationala sau internationala, in scopul de a obiecta fata de
punerea in aplicare a unei decizii emise in conditiile expuse la cap. 4 al
Regulamentului cu privire la imprumuturi.
Art. 15
Declaratii si certificari
Imprumutatul declara si certifica urmatoarele:
- forurile competente din tara sa l-au autorizat sa incheie prezentul acord
si au autorizat semnarea acestuia, in conformitate cu legile, decretele,
statutele, regulamentele si orice alte reglementari aplicabile acestuia;
- intocmirea si implementarea acestui acord nu contravin legilor,
decretelor, statutelor, regulamentelor si altor reglementari aplicabile si ca
toate aprobarile, imputernicirile si autorizatiile necesare au fost obtinute si
raman valabile pentru intreaga durata a imprumutului.
Orice modificare in legatura cu declaratiile si certificarile, pe toata
durata imprumutului, trebuie notificata imediat Fondului si trebuie furnizata documentatia
de fundamentare.
Art. 16
Acest acord a fost incheiat in doua exemplare, fiecare avand valoare de
original si aceeasi putere juridica.
Fiecare dintre partile contractante va detine un exemplar.
Paris, 4 iunie 1998
Pentru Romania,
Dumitru Ciausu,
ambasadorul Romaniei la Paris
Paris, 4 iunie 1998
Pentru Fondul de Dezvoltare
Sociala al Consiliului Europei,
dr. Martin Murtfeld,
prim-viceguvernator
ANEXA 1
REZUMATUL PROIECTULUI
Acord de imprumut individual
I.
Proiectul F.D.S.: 1.259 (1997)
Beneficiar: Regia Autonoma de Distributie a
Energiei Termice "Radet" Bucuresti
Imprumutat: Romania
Aprobarea
Consiliului de
administratie 6 - 7 iulie 1997
Modificari
(daca este cazul)
Suma aprobata 10.000.000 ECU
II. Domeniul de Infrastructura sociala legata de
interventie: protectia mediului
Lucrari Proiectul consta in proiectare, achizitii,
planificate: executie, punere in functiune (inclusiv teste
de acceptare) si operarea reabilitarii
retelei de distributie a energiei termice in
patru zone ale municipiului Bucuresti.
Componentele principale ale echipamentelor ce
urmeaza a fi instalate sunt descrise mai jos:
Subproiectul 1: Magistrala I Sud
1. a) Reabilitare retea primara
- Inlocuirea conductelor
(3.100 m, diametru 1.000 - 1.200 mm)*1)
- Inlocuirea vanelor
(19, diametru 500 - 1.200 mm)
2. Subproiectul 2: Magistrala II Vest
2. a) Reabilitare retea primara:
- Inlocuirea conductelor
(5.360 m, diametru 80 - 800 mm)*1)
- Inlocuirea vanelor
(16, diametru 80 - 800 mm)
- Inlocuirea compensatoarelor
(92, diametru 700 - 800 mm)
3. Subproiectul 3: Zona Berceni - Giurgiului
3. a) Reabilitare retea primara:
- Inlocuirea conductelor
(7.000 m, diametru 80 - 400 mm)*1)
3. b) Reabilitare puncte termice:
- Inlocuirea substatiilor
(15, capacitate totala 190 MJ/s)
- Construirea statiilor de tratare a apei (15)
3. c) Reabilitare retea secundara:
- Inlocuirea conductelor
(17.490 m, diametru 80 - 250 mm)*1)
- Inlocuirea conductelor de apa
(17.490 m, diametru 80 - 300 mm)*2)
3. d) Contorizare:
- Introducerea contoarelor de energie termica
(1.318)*4)
4. Subproiectul 4: Zona Berceni - Oltenita
4. a) Reabilitare retea primara:
- Inlocuirea conductelor
(5.500 m, diametru 80 - 1.100 mm)*1)
- Inlocuirea vanelor
(8, diametru 80 - 1.100 mm)
4. b) Reabilitare substatii:
- Inlocuirea substatiilor
(9, capacitate totala 105 MJ/s)
- Construirea statiilor de tratare a apei (9)
4. c) Reabilitare retea secundara:
- Inlocuirea conductelor
(10.960 m, diametru 65 - 200 mm)*2)
- Inlocuirea conductelor de apa
(10.960 m, diametru 80 - 300 mm)*3)
4. d) Contorizare:
- Introducerea contoarelor de energie termica (872)
Proiectarea si operarea Proiectului vor minimiza
impactul sau asupra mediului.
Echipamentul folosit nu va contine nici un agent
toxic (sau care va putea deveni toxic in caz de
accident), care ar putea fi eliberat in atmosfera.
Un consultant calificat va fi angajat pentru a
acorda asistenta in managementul Proiectului pe
parcursul tuturor fazelor acestuia, inclusiv
pentru punerea in functiune.
Punerea in functiune se va face in anul 2000.
Note de subsol:
*1) Conductele preizolate vor fi folosite in
reteaua primara, daca poate fi obtinuta si
garantata calitatea necesara a apei, in caz
contrar vor fi folosite conducte din otel.
*2) Vor fi folosite conducte preizolate. Calitatea
necesara a apei va fi asigurata prin tratare in
punctele termice.
*3) Se preconizeaza a fi folosite conducte
preizolate galvanizate.
*4) Contorizarea va fi introdusa pentru fiecare
bloc de locuinte sau asociatie de locatari.
Localizare: Sudul si vestul municipiului Bucuresti
Costul total al
Proiectului: 70.500.000 ECU
Structura Studii, inginerie si supervizare 3.400.000 ECU
costului, Lucrari civile si constructii 9.700.000 ECU
pe posturile Echipament 43.200.000 ECU
bugetare Cheltuieli neprevazute din motive
principale: tehnice 8.400.000 ECU
Escaladarea preturilor 3.800.000 ECU
Dobanda pe perioada constructiei
(componenta nefinantata de Fond) 2.000.000 ECU
TOTAL: 70.500.000 ECU
Structura Componenta Local Strain Total
costului pe zone
ce urmeaza a fi
supuse
reabilitarii si
surse de
finantare (ECU)
A. Studii, inginerie
si supervizare 2.100.000 1.300.000 3.400.000
B. Lucrari,
echipament,
montaj
1. a) Inlocuire
conducte
principale 1.300.000 2.600.000 3.900.000
2. a) Inlocuire
conducte
principale 3.100.000 8.300.000 11.400.000
3. a) Inlocuire
conducte
principale 1.400.000 1.200.000 2.600.000
3. b) Inlocuire
substatii 3.500.000 3.200.000 6.700.000
3. c) Inlocuire
sistem secundar 5.500.000 5.000.000 10.500.000
3. d) Introducerea
contoarelor 1.200.000 1.100.000 2.300.000
4. a) Inlocuire
conducte
principale 3.400.000 4.100 000 7.500.000
4. b) Inlocuire
substatii 1.200.000 1.400.000 2.600.000
4. c) Inlocuire
sistem secundar 2.600.000 3.100.000 5.700.000
4. d) Introducerea
contoarelor 600.000 600.000
C. Cheltuieli
neprevazute din
motive tehnice 7.700.000
D. Escaladarea
preturilor 3.600.000
E. Dobanda pe
perioada
constructiei 2.000.000
TOTAL COST PROIECT: 70.500.000
Posturile A si B (costul extern al echipamentelor),
C si D (pro rata) vor fi partial finantate de B.E.I.
Finantare: - Fondul 10.000.000 ECU (14%)
- B.E.I. 35.000.000 ECU (50%)
- Guvernul Romaniei,
municipalitatea, fonduri
proprii Radet 25.500.000 ECU (36%)
------------------------
70.500.000 ECU (100%)
Progresul
lucrarilor in
momentul
prezentarii
cererii initiale
de imprumut: 0%
Durata Inceperea Proiectului: 1997
Proiectului: Terminarea Proiectului: 2000
III.
Efectele sociale Imbunatatirea rapida a calitatii serviciilor si
estimate: reabilitarea distributiei de energie termica pentru
70% din populatia urbana din partile de sud si vest
ale municipiului Bucuresti.
ANEXA 2/1
FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALA AL CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARA
La Acordul-cadru de imprumut [data]
dintre
Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, denumit in continuare
Fondul, si Romania, denumita in continuare Imprumutatul,
Prezenta scrisoare suplimentara si acordul-cadru determina termenii si
conditiile asupra carora s-a convenit pentru prima tragere, cu referire la art.
3 din acordul-cadru mentionat.
Suma: [moneda] [suma in cifre]
Termenul: nu mai mult de 15 ani, din care 5 ani
perioada de gratie
Procentul de tragere: 100%
Procentul de rambursare: 100%
Platile de dobanzi: semianual
Rata dobanzii: [dupa cum se determina pentru fiecare
tragere]
Fractiunile de an: [30/360, rata fixa/actual/360 pentru rata
bazata pe LIBOR]
Data tragerii: [data tragerii]
Contul: [contul indicat de Imprumutat]
[Text referitor la conditiile imprumutului mentionat mai sus]
Aceste prevederi fac obiectul acordului asupra Zilei lucratoare urmatoare
modificate, a carei definitie este redata in anexa nr. 4 la acordul-cadru
semnat intre Imprumutat si Fond la data de [data].
In vederea mobilizarii acestei transe, Imprumutatul va trebui sa trimita,
in timp util, un angajament de plata corespunzator acestei transe [anexa].
Paris, [data] Paris, [data]
Pentru Fondul de Dezvoltare Pentru Romania,
Sociala al Consiliului Europei,
Guvernator
ANEXA 2/2
GRAFICUL DE RAMBURSARE
(10.0/Ed)
__________________________________________________________________________
| Beneficiarul imprumutului: ROMANIA |
| Proiect F.D.S. 1.259 (1997) - prima transa |
| |
| Valuta: Suma: |
| Rata dobanzii: Pretul de emisiune: |
| Data valutei: Termenul: .......... luni |
| |
|__________________________________________________________________________|
| Data | Ramas | Rambursari | Dobanda | Total la data |
| scadentei | de plata | de capital | de plata | scadentei |
|_____________|________________|_______________|__________|________________|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|_____________|________________|_______________|__________|________________|
| TOTAL: | | | | |
|_____________|________________|_______________|__________|________________|
ANEXA 3
F/P 1.259 (1997) - transa .........
ROMANIA
ANGAJAMENT DE PLATA
<valuta> <suma> <data>
<imprumutul>
Pentru valoarea primita, subsemnatul:
Romania,
prin acest angajament de plata, se angajeaza ca va plati Fondului de
Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei sau altei parti suma imprumutata de:
<suma. litere> <moneda. litere>,
in rate la datele specificate in continuare si dobanzile la fiecare 6 luni.
La aceste date se va efectua rambursarea imprumutului dupa cum este
prevazut in continuare:
Data Suma
<data> <valuta>
Platile de mai sus se vor efectua la
[banca Fondului si contul]
in favoarea Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, fara
deduceri pentru sau in contul unor taxe, impozite si alte costuri prezente si
viitoare, datorate sau percepute in legatura cu acest angajament de plata sau
cu sumele prevazute, de catre sau pe teritoriul:
Romaniei sau oricarei subdiviziuni politice sau administrative a acesteia.
Acest angajament de plata este emis in legatura cu un imprumut acordat de
catre Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei catre:
Romania,
datat <data. imprumutul>
In cazul neachitarii prompte si in totalitate a oricarei dobanzi datorate
prin acest angajament, intregul imprumut nerambursat si dobanda aferenta,
calculata pana la data platii, vor deveni imediat scadente si vor fi platite la
cererea si in conditiile pentru care opteaza detinatorul angajamentului de
plata. Neexercitarea de catre detinator a oricaruia din drepturile enuntate nu
va fi considerata in nici un caz ca o renuntare la un astfel de drept, in
aceasta sau in oricare alta circumstanta.
Romania
ANEXA 4
CONVENTIA PRIVITOARE LA ZIUA LUCRATOARE URMATOARE MODIFICATA
<Sectiunea 4.12.
Conventia referitoare la ziua lucratoare. (a) Conventia referitoare la ziua
lucratoare inseamna conventia care reglementeaza ajustarea datelor relevante,
daca acestea cad intr-o zi care nu este o zi lucratoare. Termenii urmatori,
atunci cand sunt folositi impreuna cu termenul Conventia referitoare la ziua
lucratoare si o data, semnifica faptul ca ajustarea se va face in cazul in care
aceasta data este intr-o zi care este zi nelucratoare, astfel incat:
(i) ... se omite ...
(ii) Daca se specifica Urmatoare modificata sau Modificata, aceasta data va
fi prima zi lucratoare ce urmeaza, in afara de situatia in care aceasta este in
luna calendaristica urmatoare, caz in care aceasta data va fi prima zi precedenta
care este o zi lucratoare; si
(iii) ... se omite ...
(b) ... se omite ...>
(Definitiile Asociatiei Internationale a Operatorilor Swap, 1991).
ANEXA 5
ECU
Definitia ECU
a) Unitatea de cont europeana, ECU, XEU sunt acelasi lucru cu ECU, astfel
cum este utilizat periodic in calitate de unitate de cont a Comunitatilor
Europene. Comunitatile Europene pot aduce modificari ECU, caz in care acesta se
va modifica in mod corespunzator.
Substituirea ECU de catre EURO
b) In conformitate cu art. 109 G al Tratatului de constituire a
Comunitatilor Europene, astfel cum a fost amendat de catre Tratatul de
constituire a Uniunii Europene (tratatul), compozitia ECU nu se poate modifica.
Tratatul prevede ca uniunea monetara si economica se va realiza in trei faze, a
doua faza incepand la 1 ianuarie 1994, cu intrarea in vigoare a Tratatului
asupra Uniunii Europene. Tratatul stipuleaza ca, la inceputul celei de-a treia
faze a uniunii monetare europene, valoarea ECU fata de monedele statelor membre
participante la a treia faza va fi irevocabil fixata si ECU va deveni o moneda
de drept. La 17 iunie 1997 Consiliul Europei a adoptat Reglementarea
Consiliului (E.C.) nr. 1.103/1997 asupra unor aspecte privind introducerea
EURO, care stabileste faptul ca numele acestei monede va fi EURO si ca, in
conformitate cu tratatul, substituirea ECU de catre EURO se va face la rata de
un EURO pentru un ECU. De la inceputul celei de a treia faze a uniunii monetare
si economice, toate sumele platibile in ECU sau sumele ce urmeaza a fi
calculate prin referire la ECU, in cadrul acestui acord de imprumut, vor fi
platibile in sau calculate prin referire la EURO, la rata de un EURO pentru un
ECU.
Disparitia ECU fara substituirea sa de catre EURO
c) In eventualitatea ca ECU nu va mai fi folosit nici ca unitate de cont a
Comunitatilor Europene si nici ca moneda a Uniunii Europene, dar excluzand
cazul substituirii ECU de catre EURO, echivalentul ECU in fiecare dintre
valutele din compozitia sa in orice zi (data evaluarii) va fi determinata de
catre Bursa de Valori din Luxembourg, in conformitate cu urmatoarele prevederi:
valutele componente ale ECU in acest scop (componentele) sunt sumele in
diferite valute care intrau in componenta ECU atunci cand ECU a fost folosita
cel mai recent drept unitate de cont a Comunitatilor Europene. Echivalentul ECU
in valutele componente, asa cum au fost alese de catre Imprumutator dintre
componente, vor fi calculate, mai intai, prin agregarea echivalentului in
dolari S.U.A. a componentelor si apoi, folosind cursul de schimb pentru
determinarea echivalentului in dolari S.U.A. a Componentei in moneda aleasa,
dupa cum s a prevazut mai jos, se va calcula echivalentul in moneda aleasa a
sumei totale in dolari S.U.A.;
echivalentul in dolari S.U.A. al fiecareia dintre Componente va fi
determinat de catre Bursa de Valori din Luxembourg, pe baza cursurilor de
schimb medii in vigoare la ora 2:30 p.m., ora Luxembourgului, la fiecare data a
evaluarii, obtinuta de catre bursa de la una sau mai multe banci de prim rang
din tarile de origine ale valutelor in cauza.