REGULAMENT din 19 august 1999
de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului
ACT EMIS DE: AVOCATUL POPORULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 393 din 19 august 1999
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Institutia Avocatul Poporului, denumita in continuare institutie, se
organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 35/1997 si ale
prezentului regulament de organizare si functionare, denumit in continuare
regulament.
Art. 2
In temeiul prevederilor Legii nr. 35/1997 regulamentul stabileste structura
organizatorica, procedura de desfasurare a activitatilor institutiei,
atributiile si statutul personalului de specialitate si administrativ din
serviciile generale ale institutiei, precum si raspunderea disciplinara in caz
de abateri.
Art. 3
Organizarea si structura institutiei trebuie sa asigure realizarea
competentei acesteia in conformitate cu prevederile Legii nr. 35/1997.
Art. 4
In vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin, avocatul poporului se
poate adresa autoritatilor publice, cerandu-le informatii, documente sau acte
in legatura cu plangerile primite din partea persoanelor lezate in drepturile
si libertatile lor de catre autoritatile administratiei publice.
Autoritatile publice sesizate sunt obligate sa comunice sau sa puna la
dispozitie institutiei informatiile si documentele solicitate, in conditiile
stabilite de lege, acordandu-i sprijinul necesar.
CAP. 2
Organizarea institutiei
Art. 5
Institutia este alcatuita din departamente de specialitate si Secretariatul
general.
Art. 6
Structura organizatorica a institutiei si nomenclatorul de functii sunt
prevazute in anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta din prezentul
regulament.
Statul de functii si regulamentul de ordine interioara se aproba de catre
avocatul poporului.
CAP. 3
Conducerea institutiei
Sectiunea 1
Avocatul poporului
Art. 7
In exercitarea atributiilor prevazute de lege avocatul poporului:
a) asigura conducerea si coordonarea intregii activitati a institutiei;
b) primeste si repartizeaza departamentelor de specialitate cererile facute
de persoanele care i se adreseaza cu privire la lezarea drepturilor sau
libertatilor lor de catre autoritatile publice si decide asupra acestor cereri
in baza propunerilor inaintate de seful departamentului caruia i-a fost
repartizata cererea;
c) urmareste executarea corespunzatoare a lucrarilor si dispune, dupa caz,
efectuarea unor anchete, audieri sau solicita informatiile pe care le socoteste
necesare;
d) cere autoritatii publice ori functionarului public in cauza, in
situatiile in care se constata incalcarea drepturilor si libertatilor
cetatenesti, sa ia masuri in vederea inlaturarii ilegalitatilor, repararii
pagubelor si repunerii persoanei lezate in drepturile sale, potrivit legii;
e) urmareste solutionarea legala a cererilor, in baza recomandarilor sale,
si sesizeaza, in caz de nerespectare a acestora, autoritatea administratiei
publice ierarhic superioara, respectiv prefectul, Guvernul sau Parlamentul,
potrivit competentelor stabilite de lege;
f) aduce la cunostinta petitionarului rezultatele cererii sale;
g) reprezinta institutia in fata Camerei Deputatilor, a Senatului si a
celorlalte autoritati publice, in relatiile cu persoanele juridice si fizice,
precum si in relatiile internationale;
h) prezinta Parlamentului, anual sau la cererea celor doua Camere ale
Parlamentului, raportul asupra activitatii institutiei. Raportul va cuprinde
constatarile avocatului poporului cu privire la cercetarile intreprinse, o
descriere a principalelor probleme legate de cazurile de nerespectare a
drepturilor si libertatilor persoanelor care i s-au adresat, situatia statistica
a cererilor primite, admise, luate in lucru si solutionate, situatii frecvente
de incalcare a drepturilor si libertatilor cetatenesti prin acte administrative
ilegale, precum si o dare de seama cu privire la celelalte activitati ale
institutiei. De asemenea, raportul poate contine recomandari privind
imbunatatirea sau modificarea legislatiei, precum si orice alte masuri necesare
ocrotirii drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului;
i) prezinta presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului sau, dupa
caz, primului-ministru rapoarte asupra lacunelor din legislatie sau asupra
cazurilor grave de coruptie ori de nerespectare a legilor tarii, constatate cu
prilejul cercetarilor efectuate;
j) semneaza rapoartele, recomandarile si celelalte acte ale institutiei,
care se pot emite numai cu acordul sau;
k) aproba numirea, promovarea si eliberarea din functie a personalului,
acorda gradatii, salarii de merit si alte drepturi, potrivit dispozitiilor
legale;
l) exercita autoritatea disciplinara asupra personalului, in conditiile
prevazute de lege si de prezentul regulament;
m) aproba programele de efectuare a concediilor anuale de odihna;
n) exercita atributiile ordonatorului principal de credite;
o) exercita orice alte atributii care ii revin potrivit legii.
In indeplinirea atributiilor mentionate la lit. b), c), d), e) si f) ale
alineatului precedent, avocatul poporului este asistat de adjunctii sai,
potrivit domeniilor de activitate aflate sub autoritatea acestora.
Art. 8
In cadrul institutiei functioneaza colegiul consultativ, in componenta
caruia intra avocatul poporului, adjunctii si consilierii sai, secretarul
general si sefii departamentelor de specialitate.
Colegiul consultativ se convoaca de catre avocatul poporului.
Art. 9
In exercitarea atributiilor legate de activitatea interna a institutiei,
avocatul poporului emite ordine, instructiuni, norme metodologice si
regulamente.
Sectiunea a 2-a
Adjunctii avocatului poporului
Art. 10
Avocatul poporului isi numeste doi adjuncti, pe durata mandatului sau, cu
avizul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari a
Senatului.
Art. 11
Adjunctul avocatului poporului indeplineste urmatoarele atributii:
a) coordoneaza si controleaza activitatea departamentelor de specialitate
aflate sub autoritatea sa, pe domenii de activitate, potrivit prevederilor
legii, ale prezentului regulament si tinand seama de dispozitiile avocatului
poporului;
b) indruma si controleaza activitatea Secretariatului general sau, dupa
caz, a structurilor aflate sub supravegherea sa directa, din imputernicirea
avocatului poporului;
c) ia masuri pentru aducerea la indeplinire a dispozitiilor primite din
partea avocatului poporului;
d) informeaza operativ pe avocatul poporului asupra desfasurarii
lucrarilor, semnaland aspectele mai importante din activitatea departamentelor
de specialitate pe care le coordoneaza;
e) stabileste atributiile personalului din cadrul departamentelor de
specialitate aflate sub autoritatea sa si efectueaza, potrivit cerintelor
acestor departamente, redistribuirea unor sarcini si atributii ale personalului
in vederea realizarii unei repartitii echilibrate a volumului de munca;
f) verifica si isi da acordul asupra referatelor si formei finale a
proiectelor de raport ce se prezinta spre insusire avocatului poporului;
g) intocmeste, la sfarsitul fiecarui an sau la cererea avocatului
poporului, o informare privind activitatea departamentelor de specialitate
aflate sub autoritatea sa, evidentiind aspectele semnificative legate de
fenomenele sociale care fac necesara modificarea legislatiei sau luarea unor
masuri de alta natura pentru ocrotirea drepturilor si libertatilor cetatenesti;
h) supravegheaza desfasurarea programului de primire a cererilor si de
audiente, conform planificarii aprobate de avocatul poporului;
i) rezolva orice alte probleme in legatura cu buna desfasurare a
activitatii departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa;
j) indeplineste orice alte atributii de serviciu stabilite de avocatul
poporului.
Art. 12
In cazul in care avocatul poporului se afla in imposibilitate temporara de
exercitare a functiei, adjunctii sai indeplinesc, in ordinea stabilita de avocatul
poporului, atributiile acestuia.
Sectiunea a 3-a
Consilierii avocatului poporului
Art. 13
Consilierul avocatului poporului exercita urmatoarele atributii:
a) examineaza si propune solutii in probleme privind organizarea si functionarea
institutiei;
b) efectueaza sau participa la efectuarea unor studii, evaluari, lucrari de
sinteza, legate de specificul activitatii institutiei;
c) urmareste si coordoneaza activitatea de pregatire a rapoartelor
institutiei, inclusiv prin centralizarea periodica a cazurilor aflate in lucru,
in colaborare cu departamentele de specialitate si cu Directia informatica si
secretariat;
d) asigura informarea avocatului poporului asupra aspectelor sociale care
pot forma obiectul unor autosesizari, colaborand, dupa caz, cu departamentele
de specialitate si cu Compartimentul de relatii cu mass-media;
e) participa la activitatea de redactare a corespondentei avocatului
poporului in probleme legate de activitatea institutiei;
f) sesizeaza cu operativitate si participa la activitatea de redactare a
raspunsurilor la intrebarile si la problemele ridicate de si in mass-media cu
privire la activitatea institutiei;
g) indeplineste orice alte atributii legate de specificul activitatii
institutiei, la cererea avocatului poporului.
CAP. 4
Structura generala a institutiei
Sectiunea 1
Departamentele de specialitate
Art. 14
Departamentele de specialitate ale institutiei sunt urmatoarele:
I. Departamentul pentru probleme privind administratia centrala si locala,
urbanism, amenajarea teritoriului si protectia mediului;
II. Departamentul pentru probleme privind sanatatea, munca, protectia
sociala a muncii si protectia proprietatii;
III. Departamentul pentru probleme privind protectia copilului, a femeii si
a familiei, educatia, cultura si sportul si institutiile de reeducare pentru
minori;
IV. Departamentul pentru probleme privind ordinea publica, serviciile
militare si speciale, penitenciare, protectia minoritatilor, cultelor si
strainilor, a consumatorului si contribuabilului.
Fiecare departament de specialitate este condus de un sef.
Din structura departamentului de specialitate fac parte consilieri,
experti, consultanti si referenti.
Art. 15
In functie de ponderea si de volumul lucrarilor, la propunerea adjunctilor
sai, inaintata in baza referatelor intocmite de sefii departamentelor de
specialitate, avocatul poporului poate adapta structura departamentelor
potrivit necesitatilor activitatilor curente.
Art. 16
Seful departamentului de specialitate are urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea efectiva si indruma activitatea ce se desfasoara in
cadrul departamentului, urmarind indeplinirea atributiilor de catre personalul
din componenta acestuia, potrivit fisei postului si dispozitiilor adjunctului
avocatului poporului sub autoritatea caruia se afla;
b) repartizeaza lucrarile spre rezolvare personalului din cadrul
departamentului si stabileste titularul lucrarii;
c) intocmeste referatele si proiectele de raport ce se supun verificarii si
avizarii adjunctului avocatului poporului;
d) efectueaza anchete, cercetari si ia declaratii de la persoanele audiate,
din imputernicirea avocatului poporului;
e) asigura programul de primire a cererilor si de audiente, conform
planificarii stabilite de avocatul poporului;
f) prezinta propuneri de reglementare a unor relatii sociale, pe baza
datelor reiesite din cereri si audiente;
g) elaboreaza fisa postului pentru personalul din subordine, pe care o
supune spre aprobare adjunctului avocatului poporului;
h) indeplineste orice alte atributii stabilite de avocatul poporului sau de
adjunctul acestuia.
Art. 17
Consilierul din cadrul departamentelor de specialitate are urmatoarele
atributii specifice:
a) efectueaza sau participa la elaborarea unor studii, evaluari, lucrari de
sinteza, legate de specificul activitatii departamentului de specialitate in
care functioneaza, independent sau in cadrul unor colective ale institutiei;
b) asigura, sub indrumarea sefului de departament, informarea avocatului
poporului asupra posibilitatilor de rezolvare a problemelor ridicate de
persoanele primite in audienta sau prin cererile adresate institutiei;
c) intocmeste, sub indrumarea sefului de departament, proiectele de
rapoarte speciale ce se prezinta spre insusire avocatului poporului;
d) exercita, pe perioada absentei sefului de departament, atributiile
acestuia;
e) efectueaza anchete, cercetari si ia declaratii de la persoanele audiate,
din imputernicirea avocatului poporului;
f) indeplineste orice alte atributii legate de specificul activitatii
institutiei, la cererea avocatului poporului.
Sectiunea a 2-a
Secretariatul general
Art. 18
Secretariatul general are in componenta sa urmatoarele structuri:
- Directia informatica si secretariat, cu Serviciul de registratura, arhiva
si secretariat si cu Compartimentul de informatica;
- Directia economico-financiara, cu Serviciul financiar-contabilitate si
control preventiv si cu Biroul de aprovizionare, transport si administrativ;
- Biroul de organizare si resurse umane;
- Biroul de relatii cu institutiile publice, cu organizatiile
neguvernamentale si relatii internationale;
- Compartimentul de contencios, documentare si biblioteca;
- Compartimentul de relatii cu mass-media;
- Compartimentul de protocol.
Secretariatul general asigura conditiile organizatorice, informationale si
materiale pentru buna desfasurare a activitatii institutiei.
Art. 19
Secretariatul general este condus de secretarul general, care are
urmatoarele atributii:
a) coordoneaza activitatea de registratura, arhiva, secretariat,
informatica, documentare si biblioteca, precum si activitatea administrativa,
tehnica, financiar-contabila, de transport si aprovizionare, in vederea
asigurarii conditiilor materiale pentru activitatea eficienta a institutiei;
b) organizeaza activitatea directiilor, serviciilor, birourilor si
compartimentelor din subordinea sa, stabileste sarcinile si aproba programul de
activitate al acestora;
c) organizeaza gestionarea patrimoniului institutiei si ia masuri pentru
asigurarea integritatii acestuia;
d) organizeaza activitatea de intretinere, de dotare si stabileste masuri
pentru paza si folosirea sediului institutiei si a bunurilor sale, prin
structurile de resort;
e) urmareste modul de executare a contractelor pentru asigurarea
utilitatilor (apa, caldura, energie electrica, telefon etc.);
f) dispune masuri pentru efectuarea inventarierii anuale a tuturor
bunurilor din patrimoniul institutiei si prezinta avocatului poporului un
raport asupra acestui inventar;
g) raspunde de respectarea dispozitiilor legale privind utilizarea
fondurilor cuprinse in bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei si de
intocmirea proiectului bugetului anual;
h) raspunde de organizarea si de realizarea sistemului informatic general
al institutiei;
i) dispune masurile ce trebuie luate cu privire la circulatia si la transferul
bunurilor;
j) organizeaza activitatea pe linie de prevenire si stingere a incendiilor,
precum si activitatea de protectie a muncii;
k) ia masurile ce se impun pentru asigurarea ordinii si disciplinei in
cadrul directiilor, serviciilor, birourilor si compartimentelor din subordinea
sa;
l) semneaza legitimatiile si ecusoanele personalului, intocmite de Biroul
de organizare si resurse umane;
m) indeplineste orice alte atributii de serviciu stabilite de catre
avocatul poporului.
Art. 20
Secretarul general este numit si eliberat din functie de catre avocatul
poporului.
Art. 21
Directia informatica si secretariat, prin Serviciul de registratura, arhiva
si secretariat, asigura inregistrarea, evidenta primara si circulatia cererilor
adresate avocatului poporului, a documentelor si a lucrarilor institutiei,
activitatea de arhiva, de expeditie, realizarea unor servicii auxiliare
necesare rezolvarii cererilor adresate avocatului poporului.
In acest scop, ii revin urmatoarele atributii:
a) primeste si inregistreaza cererile adresate avocatului poporului;
b) intocmeste opisul alfabetic in care se trec numele petitionarilor;
c) tine evidenta persoanelor care se prezinta pentru audienta;
d) inregistreaza si centralizeaza evidenta dosarelor aflate in lucru la
departamentele de specialitate;
e) pregateste corespondenta spre expediere organelor competente si
petitionarilor;
f) primeste si inregistreaza raspunsurile din partea autoritatilor publice
si le transmite departamentelor de specialitate;
g) da relatii petitionarilor in legatura cu stadiul de solutionare a
cererilor;
h) intocmeste situatia statistica a cererilor si audientelor, precum si a
stadiului de rezolvare a acestora;
i) executa lucrarile de secretariat, tehnoredactare si dactilografiere,
potrivit dispozitiilor primite;
j) intocmeste si tine registrele necesare in activitatea institutiei;
k) executa lucrarile de arhiva si de inregistrare in arhiva, asigura
pastrarea si consultarea dosarelor de catre personalul institutiei;
l) asigura expedierea prin posta si, dupa caz, transportul corespondentei;
m) tine gestiunea timbrelor postale;
n) indeplineste orice alte atributii de serviciu stabilite de catre sefii
ierarhici.
Art. 22
Compartimentul de informatica asigura proiectarea si implementarea
sistemului informational necesar functionarii institutiei, precum si evidenta
si informarea operativa, furnizarea datelor primare si a situatiilor statistice
necesare functionarii sistemului informational si intocmirii rapoartelor
avocatului poporului.
Art. 23
Directia economico-financiara, prin Serviciul financiar-contabilitate si
control preventiv si prin Biroul de aprovizionare, transport si administrativ,
asigura elaborarea, fundamentarea si executarea bugetului de venituri si
cheltuieli al institutiei si a celorlalte lucrari financiar-contabile,
exercitarea de catre avocatul poporului a atributiilor sale de ordonator
principal de credite, precum si administrarea bunurilor din patrimoniul
institutiei, activitatea de investitii si de aprovizionare cu materiale,
transportul, realizarea altor prestatii administrative necesare functionarii
institutiei.
Art. 24
Biroul de organizare si resurse umane executa lucrarile privind angajarea
si salarizarea personalului, intocmirea si eliberarea legitimatiilor si a
ecusoanelor, evidenta si completarea carnetelor de munca, evidenta sanctiunilor
disciplinare, incetarea raporturilor de munca si alte lucrari specifice,
potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 25
Biroul de relatii cu institutiile publice, cu organizatiile
neguvernamentale si relatii internationale asigura:
a) realizarea de contacte permanente cu institutiile statului si schimbul
informational continuu in vederea realizarii competentei institutiei, potrivit
legii;
b) realizarea de contacte si programe de colaborare cu organizatiile
neguvernamentale care promoveaza valorile societatii civile, in mod special cu
organizatiile care activeaza in domeniul apararii drepturilor si libertatilor
fundamentale ale omului, precum si cu institutiile similare din alte state si
cu organizatiile internationale;
c) realizarea unor programe de promovare a imaginii institutiei atat la
nivel national, cat si international;
d) participarea avocatului poporului sau a reprezentantilor acestuia la
diverse conferinte, simpozioane, seminarii, in tara si in strainatate, la care
se dezbat probleme de interes pentru activitatea specifica a institutiei;
e) organizarea de manifestari similare sub egida institutiei;
f) indeplinirea lucrarilor ce ii revin institutiei in cadrul relatiilor
internationale, inclusiv in cadrul organizatiilor internationale la care
institutia este afiliata;
g) traducerea, intocmirea si expedierea corespondentei cu strainatatea.
Biroul se afla sub indrumarea si controlul unui adjunct al avocatului
poporului, desemnat de acesta.
Art. 26
Compartimentul contencios, documentare si biblioteca asigura asistenta
juridica si reprezentarea institutiei in fata instantelor judecatoresti si a
altor organe jurisdictionale, precum si realizarea si prelucrarea fondului
documentar necesar activitatii institutiei.
In acest scop, ii revin urmatoarele atributii:
a) achizitionarea fondului de documentare stiintifica, inclusiv a
culegerilor de acte normative si a celorlalte lucrari necesare desfasurarii
activitatii institutiei;
b) gestionarea, prelucrarea si evidenta bibliotecii, intocmirea fisierului
acesteia si informarea personalului institutiei asupra lucrarilor de
specialitate primite si asupra legislatiei curente;
c) efectuarea de studii, sinteze si informari, dispuse de avocatul
poporului si de adjunctii acestuia, intocmirea de documentatii si de alte
materiale necesare activitatii institutiei.
Studiile, sintezele si informarile ce revin in sarcina compartimentului se
intocmesc, dupa caz, impreuna cu sefii departamentelor de specialitate sau cu
consilierii desemnati de acestia.
Art. 27
Compartimentul de relatii cu mass-media are urmatoarele atributii:
a) monitorizarea presei scrise si audiovizuale, cu referiri speciale la
competenta institutiei, precum si difuzarea revistei presei, pentru avocatul
poporului, adjunctii si consilierii acestuia;
b) efectuarea de sinteze tematice, direct sau in colaborare cu
departamentele de specialitate si cu consilierii avocatului poporului;
c) intocmirea si difuzarea de comunicate oficiale privind activitatea
institutiei, sub directa indrumare a avocatului poporului si a consilierilor
sai;
d) redactarea raspunsurilor la articolele aparute in presa, referitoare la
institutie;
e) organizarea contactelor avocatului poporului cu reprezentantii presei
scrise si ai institutiilor de radio si de televiziune;
f) asigurarea legaturii cu conducerile redactiilor si ale agentiilor de
presa in vederea realizarii unei comunicari permanente de natura sa satisfaca
interesul publicistic particular al unei anumite institutii de informare in
masa.
Compartimentul se afla sub indrumarea si controlul unui adjunct al
avocatului poporului, desemnat de acesta.
Art. 28
Compartimentul de protocol asigura protocolul institutiei in relatiile cu
persoane si institutii din tara si din strainatate, obtinerea pasapoartelor si
a vizelor si pentru deplasarile in strainatate ale avocatului poporului si ale
personalului institutiei, primirea si insotirea delegatiilor straine in cadrul
programului de relatii internationale, precum si orice alte servicii in
legatura cu deplasarile, in tara si in strainatate, ale avocatului poporului si
reprezentantilor institutiei.
Art. 29
Secretarul general aproba fisa postului pentru personalul din subordinea
sa, cu exceptia personalului incadrat la Biroul de relatii cu institutiile
publice, cu organizatiile neguvernamentale si relatii internationale si la
Compartimentul de relatii cu mass-media, pentru care aprobarea se face de catre
adjunctul avocatului poporului.
CAP. 5
Functionarea institutiei
Sectiunea 1
Dispozitii procedurale
Art. 30
Programul de primire a cererilor si de audiente este asigurat de avocatul
poporului, de adjunctii sai, precum si de sefii de departament si de
consilierii de specialitate.
Art. 31
Cererile adresate avocatului poporului trebuie formulate in scris, cu
respectarea conditiilor prevazute de lege.
Pentru motive temeinice, la solicitarea petitionarului, acestuia i se poate
incuviinta sa isi prezinte oral cererea, care va fi consemnata de catre
consilierul de serviciu.
Art. 32
Avocatul poporului se poate sesiza din oficiu, atunci cand afla, pe orice
alta cale, ca au fost incalcate drepturi sau libertati cetatenesti de catre o
autoritate a administratiei publice.
Procedura din oficiu inceteaza la solicitarea persoanei lezate in drepturile
si libertatile sale.
Art. 33
Cererea adresata va fi semnata de petitionar si va cuprinde urmatoarele:
a) numele si domiciliul persoanei lezate in drepturile si libertatile sale;
b) drepturile si libertatile incalcate;
c) autoritatea administrativa sau functionarul public in cauza;
d) descrierea faptelor invocate;
e) dovada intarzierii sau a refuzului administratiei publice de a solutiona
cererea, potrivit legii, in termenul prevazut;
f) mentiunea obligatorie daca cererea face obiectul unei cauze aflate pe
rolul unei instante judecatoresti sau daca a format obiectul unei judecati;
g) autoritatile publice care au fost sesizate anterior;
h) orice alte acte care pot sustine cererea.
Cererile se fac in nume propriu si se depun personal sau prin reprezentanti
imputerniciti potrivit legii.
Art. 34
In situatia in care cererea este incompleta sau prezinta neclaritati,
petitionarului i se va acorda posibilitatea completarii sau refacerii cererii.
Art. 35
Primind cererea, impreuna cu intreaga documentatie care o insoteste,
avocatul poporului poate dispune audierea persoanei lezate in drepturile si
libertatile sale, conform programului de audiente.
Pentru motive temeinice, din oficiu sau la solicitarea petitionarului,
avocatul poporului poate dispune ca demersurile sale sa aiba caracter
confidential.
Art. 36
Repartizarea lucrarii, in vederea examinarii faptelor sesizate si a
temeiurilor legale ce o sustin, se face pe baza de rezolutie a avocatului
poporului sau a imputernicitilor sai, prin care se indica departamentul de
specialitate in competenta caruia intra solutionarea lucrarii, precum si
termenul stabilit pentru aceasta.
Art. 37
Inainte de a decide cu privire la modul in care va fi solutionata cererea,
avocatul poporului poate dispune efectuarea unor cercetari preliminare. In
acest scop el se va putea adresa organelor autoritatilor publice, prin
departamentele de specialitate, pentru obtinerea informatiilor si a
documentelor necesare.
In cazurile in care, pentru stabilirea si lamurirea unor fapte de care
depinde solutionarea cererii, este necesara o expertiza, iar aceasta nu poate
fi asigurata de personalul de specialitate din institutie, avocatul poporului
poate dispune angajarea, pe baza de conventie civila, a unui colaborator
extern.
Art. 38
In cazul in care avocatul poporului constata ca solutionarea cererii
primite este de competenta Ministerului Public, se afla pe rolul unei instante
judecatoresti sau are ca obiect erori judiciare, el va sesiza autoritatile
competente, potrivit legii, iar acestea sunt obligate sa comunice concluziile
la care s-a ajuns si masurile luate.
Art. 39
In situatia in care obiectul unei cereri intra in domeniul de activitate a
doua departamente de specialitate, va fi desemnat un singur departament
responsabil cu solutionarea lucrarii, stabilindu-se, totodata, obligatia
celuilalt departament de a colabora.
Art. 40
Titularul lucrarii, responsabil cu examinarea cererii si a documentelor
care o insotesc, poate solicita furnizarea de explicatii si de date
suplimentare cu privire la continutul dosarului.
Pe baza lucrarilor efectuate acesta intocmeste referatul cuprinzand
concluziile examinarii, care se inainteaza avocatului poporului, sub semnatura
sefului departamentului de specialitate si a adjunctului coordonator.
Art. 41
Atunci cand din examinarea cererii si a documentatiei anexate rezulta
necesitatea unei anchete proprii, avocatul poporului va decide in consecinta.
Decizia va cuprinde urmatoarele:
a) rezumatul cererii si indicarea autoritatii publice in cauza;
b) faptele si documentele ce urmeaza a fi supuse anchetei;
c) persoanele care vor efectua ancheta, din imputernicirea sa.
In acest scop avocatul poporului sau imputernicitii sai au dreptul sa
audieze si sa ia declaratii de la conducatorii autoritatilor administratiei
publice, de la orice functionar public sau de la orice alta persoana prevazuta
de lege, care poate da informatiile necesare solutionarii cererii, potrivit
dispozitiilor legale.
Art. 42
Avocatul poporului poate intrerupe efectuarea anchetei proprii ori de cate
ori constata ca cererea a fost solutionata amiabil sau ca au incetat temeiurile
acesteia.
Intreruperea anchetei pune capat cursului cererii.
Incetarea procedurii i se va aduce la cunostinta petitionarului.
Art. 43
Dupa finalizarea lucrarii si intocmirea referatului care cuprinde faptele
constatate si recomandarile cu privire la masurile ce trebuie luate in vederea
inlaturarii ilegalitatii comise, a repararii daunelor produse si a repunerii
persoanei lezate in drepturile sale, se vor face comunicari, potrivit legii,
atat petitionarului, cat si autoritatii administratiei publice in cauza.
Atunci cand titularul lucrarii constata, in baza documentatiei primite
impreuna cu cererea, ca faptele expuse sunt evidente si dovedite, el poate
decide intocmirea referatului fara alte verificari.
Art. 44
Avocatul poporului poate respinge motivat cererile vadit nefondate.
Cererile care nu fac obiectul activitatii institutiei vor fi respinse fara
motivare.
Art. 45
Avocatul poporului sau imputernicitul acestuia isi poate exercita
atributiile si in afara sediului institutiei.
In acest scop avocatul poporului sau imputernicitul sau poate intra in
sediul oricarei autoritati publice in baza legitimatiei de serviciu si a
ecusonului oficial, cu acordul conducerii institutiei in cauza, iar in caz de
impiedicare acesta va putea solicita concursul Ministerului Public.
In indeplinirea atributiilor sale avocatul poporului sau imputernicitul sau
va avea acces la orice informatii, documente sau acte detinute de autoritatile
publice, in legatura cu cererile adresate de persoanele lezate in drepturile si
libertatile lor si in masura in care le considera necesare pentru solutionarea
acestora, avand obligatia respectarii secretului acestor informatii, dupa caz.
Nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. 1 - 3 atrage raspunderea
prevazuta la art. 32 din Legea nr. 35/1997.
Art. 46
Avocatul poporului sau imputernicitul sau poate efectua inspectii in
incinta penitenciarelor sau a altor locuri de detentie, reeducare si
resocializare, a unitatilor militare, precum si la celelalte unitati unde
persoanele sunt supuse unui regim restrictiv al libertatii de circulatie.
Avocatul poporului sau imputernicitul sau are dreptul de a purta discutii
private cu persoanele aflate in situatiile mentionate la alin. 1.
Inspectiile se vor putea efectua cu acordul prealabil al conducerii
administrative a unitatii sau al organului ierarhic superior.
Dispozitiile art. 45 alin. 2 sunt aplicabile.
Sectiunea a 2-a
Registrele institutiei
Art. 47
Registrele institutiei Avocatul Poporului sunt urmatoarele:
a) Registrul general de intrare si iesire a corespondentei;
b) Registrul de cereri, in care se inregistreaza cererile primite si li se
da numar;
c) Registrul de dosare, in care se inregistreaza toate lucrarile in
legatura cu rezolvarea cererilor aflate in competenta avocatului poporului;
d) Registrul de ordine ale avocatului poporului, in care acestea se
inregistreaza si li se da numar, in ordine cronologica;
e) Registrul special de corespondenta secreta si confidentiala, in care se
inregistreaza documentele avand acest caracter;
f) Registrul de arhiva.
Art. 48
Registrul de cereri va cuprinde urmatoarele rubrici:
a) numarul de inregistrare a cererii;
b) numarul de inregistrare in Registrul general de intrare si de iesire a
corespondentei;
c) data primirii cererii;
d) numele petitionarului;
e) adresa petitionarului;
f) data expedierii raspunsului catre petitionar.
Art. 49
Registrul de dosare va cuprinde urmatoarele rubrici:
a) numarul dosarului;
b) numarul de inregistrare in Registrul de cereri;
c) data deschiderii dosarului;
d) numele petitionarului;
e) obiectul cererii;
f) departamentul de specialitate caruia i-a fost repartizata cererea si
numele titularului lucrarii;
g) autoritatea publica sesizata;
h) data expedierii sesizarii autoritatii competente, respectiv a
recomandarii avocatului poporului catre aceasta;
i) data primirii raspunsului de la autoritatea sesizata;
j) data comunicarii catre petitionar a rezultatelor cererii sale.
Sub acelasi numar de dosar se vor inregistra toate documentele depuse
ulterior sau corespondenta in legatura cu cererea respectiva.
Stabilirea rubricilor registrelor mentionate la art. 47 lit. a), d) si e)
se face in functie de natura lucrarilor evidentiate, la propunerea secretarului
general, si se aproba de catre avocatul poporului.
Registrul de arhiva va evidentia data primirii in arhiva, natura lucrarii,
numarul de file, compartimentul care preda si semnaturile de predare-primire.
Art. 50
Pentru evidenta lucrarilor primite si realizate in departamentele de
specialitate se intocmeste un registru al cererilor examinate in departament,
care va cuprinde urmatoarele rubrici:
a) mentiunile de la art. 48 lit. a), c) si d);
b) data primirii lucrarii in departament;
c) termenul de finalizare a lucrarii;
d) numele titularului lucrarii;
e) data prezentarii proiectului de referat, in forma definitiva;
f) numarul dosarului, in cazul in care cererea formeaza obiectul unui
dosar.
Departamentele de specialitate vor asigura, in colaborare cu Directia de
informatica si secretariat, opisul alfabetic in care se trec numele
petitionarilor si situatia dosarelor deschise si vor tine evidenta termenelor
la care urmeaza a fi primite raspunsurile din partea autoritatilor sesizate, cu
privire la rezolvarea legala a cererilor inaintate acestora.
Art. 51
Registrele vor fi numerotate si parafate, iar la sfarsitul fiecarui an se
vor intocmi procese-verbale de inchidere, contrasemnate de secretarul general.
Evidentele din registre vor putea fi realizate si pe suport magnetic.
Sectiunea a 3-a
Dosarele cererilor
Art. 52
Dosarele cuprinzand cererile adresate de persoanele lezate in drepturile si
libertatile lor pot fi consultate de persoanele interesate, cu aprobarea
sefului compartimentului unde se afla dosarul, exceptand situatiile in care,
prin decizie a avocatului poporului, acestea sunt supuse regimului lucrarilor
confidentiale.
Pe coperta fiecarui dosar se vor mentiona: denumirea institutiei, numarul
dat dosarului, numele petitionarului si alte date de identificare a cererii,
caracterul confidential, dupa caz, precum si felul si data lucrarilor
efectuate.
Scoaterea dosarelor din incinta institutiei este interzisa, cu exceptia
cazurilor in care avocatul poporului sau imputernicitul sau se deplaseaza
pentru efectuarea unor anchete ori in alte situatii care impun aceasta.
Art. 53
Documentele care intra in compunerea dosarului vor fi numerotate, cusute,
snuruite si stampilate inainte de predarea lor la arhiva.
Pastrarea in arhiva a dosarelor se va face in ordinea lor numerica.
Art. 54
La arhiva vor fi predate si celelalte lucrari ale institutiei, care vor fi
pastrate potrivit legii.
CAP. 6
Personalul institutiei
Sectiunea 1
Conditii de numire in functie
Art. 55
Sefii departamentelor de specialitate si consilierii sunt numiti si
eliberati din functie de catre avocatul poporului.
Art. 56
Pentru numirea in functia de sef al unui departament de specialitate se cer
studii juridice, precum si indeplinirea conditiilor prevazute de lege pentru
functia de consilier parlamentar.
Art. 57
Conditiile de numire pentru functiile de specialitate de executie, precum
si pentru functiile de executie prevazute de legislatia in vigoare sunt cele
aplicabile personalului similar din serviciile Senatului.
Art. 58
Functiile din cadrul institutiei, prevazute la art. 56, se ocupa prin
concurs, in conditiile legii.
Concursul se organizeaza de catre comisia de numiri si disciplina, formata
din trei consilieri desemnati de avocatul poporului, la care participa si seful
departamentului de specialitate, in structura caruia se afla postul vacant. Pentru
functiile de executie la concurs participa si directorul, respectiv seful
structurii in care se afla postul vacant.
Lucrarile de secretariat ale comisiei de numiri si disciplina vor fi
asigurate de Biroul de organizare si resurse umane.
Art. 59
Comisia de numiri si disciplina va asigura afisarea anuntului de concurs la
sediul institutiei si/sau publicarea sa intr-un cotidian, cu cel putin 15 zile
inainte de tinerea concursului. In anunt se vor mentiona data la care se tine
concursul, postul vacant, conditiile de participare, precum si tematica de
concurs.
Candidatii vor prezenta curriculum vitae si copie de pe actul de studii.
Art. 60
Tematica de concurs se va elabora de catre comisia de numiri si disciplina,
pe baza propunerilor sefului departamentului de specialitate, respectiv ale
directorului directiei in structura careia se gaseste postul vacant,
indicandu-se totodata sursele de documentare ce pot fi folosite de candidati.
Art. 61
Concursul va consta in proba scrisa, proba orala si, dupa caz, proba
practica.
Art. 62
Proba scrisa si cea orala vor fi notate de la 1 la 10 de catre fiecare
membru al comisiei de numiri si disciplina. Nota de calificare va fi cea
rezultata din media notarilor la fiecare proba.
Pentru a fi declarati admisi, candidatii trebuie sa obtina la fiecare proba
cel putin nota 7.
Art. 63
Rezultatul concursului si ordinea de clasificare a candidatilor se
consemneaza de catre comisia de numiri si disciplina intr-un proces-verbal care
va fi inaintat spre aprobare avocatului poporului, insotit de propunerea
corespunzatoare.
Art. 64
Comisia de numiri si disciplina poate solicita candidatilor date
suplimentare referitoare la activitatea profesionala desfasurata, constand, de
regula, in lucrari stiintifice sau alte lucrari de specialitate in domeniu.
Art. 65
Pe baza propunerii comisiei de numiri si disciplina si a celorlalte
documente aferente concursului, avocatul poporului emite ordinul de numire in
functie.
Art. 66
Candidatii carora li s-a aprobat angajarea sunt obligati sa se prezinte la
post in termen de cel mult 15 zile de la data luarii la cunostinta. In cazul
neprezentarii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmand
sa se comunice urmatoarei persoane, declarata admisa la concurs, posibilitatea
de a se angaja pe postul respectiv.
Art. 67
In cazul in care la concursul stabilit nu se prezinta mai multi candidati,
ocuparea postului se face pe baza de examen organizat in conditiile art. 58 -
66.
Art. 68
Personalul institutiei trebuie sa isi indeplineasca atributiile cu
constiinciozitate si profesionalism, respectand intocmai obligatiile de
serviciu.
Art. 69
Personalul din serviciile institutiei poate fi promovat in grad sau treapta
profesionala, precum si in functii superioare vacante, pe baza rezultatelor in
activitatea depusa si a aptitudinilor dovedite, confirmate de sefii ierarhici.
In cazul in care se considera ca functia prevazuta la alin. 1 nu poate fi
ocupata prin promovare, avocatul poporului poate dispune organizarea unui
concurs in conditiile art. 58 - 67.
Sectiunea a 2-a
Salarizare si concedii de odihna
Art. 70
Salarizarea personalului institutiei se face potrivit statului de functii,
in conditiile Legii nr. 154/1998, precum si potrivit asimilarilor facute
conform dispozitiilor art. 33 alin. (3) din Legea nr. 35/1997.
Art. 71
Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizatiei
cuvenite, programarea, efectuarea, intreruperea si amanarea concediului de
odihna, precum si compensarea in bani a concediului neefectuat se stabilesc,
potrivit dispozitiilor legale privind concediul de odihna si alte concedii ale
salariatilor, prin ordin al avocatului poporului.
Art. 72
La stabilirea duratei concediului de odihna pentru salariatii cu functii de
conducere si de executie de specialitate se vor avea in vedere, in mod
corespunzator, criteriile aplicabile functiilor din serviciile Senatului cu
care sunt asimilate, potrivit legii.
Sectiunea a 3-a
Raspunderea disciplinara
Art. 73
Incalcarea prevederilor Legii nr. 35/1997, ale prezentului regulament si a
indatoririlor de serviciu atrage raspunderea celor vinovati si aplicarea
sanctiunilor disciplinare.
Art. 74
In cazul savarsirii de abateri disciplinare, functionarul este cercetat de
catre comisia de numiri si disciplina, la sesizarea avocatului poporului sau a
adjunctului acestuia, a secretarului general, respectiv a sefului
departamentului de specialitate.
Comisia de numiri si disciplina examineaza probele inaintate si procedeaza
la audierea celui in cauza.
Concluziile Comisiei de numiri si disciplina se consemneaza si se
inainteaza avocatului poporului, impreuna cu propunerea de sanctionare.
Art. 75
Sanctiunile disciplinare ce se aplica celor vinovati de abateri
disciplinare sunt urmatoarele:
a) avertisment;
b) reducerea salariului si a indemnizatiei de conducere cu 10 - 15% pentru
o durata de cel mult 3 luni;
c) retrogradarea din functie sau categorie in cadrul aceleiasi profesii,
pentru o durata de cel mult 3 luni;
d) destituirea din functie.
Destituirea din functie se aplica in cazul savarsirii unei abateri grave
sau al incalcarii, in mod repetat, a obligatiilor de serviciu.
Art. 76
Aplicarea sanctiunilor, in functie de gravitatea abaterilor comise, se face
de catre avocatul poporului, in conditiile legii si ale prezentului regulament.
CAP. 7
Colaboratorii externi
Art. 77
Pentru executarea unor lucrari de complexitate deosebita ori in legatura cu
efectuarea anchetelor proprii, avocatul poporului poate utiliza serviciile unor
specialisti, in calitate de colaboratori externi.
Colaboratorii externi beneficiaza de drepturile corespunzatoare cuvenite,
potrivit legii, colaboratorilor externi ai aparatului Senatului.
Art. 78
Angajarea colaboratorilor externi, perioadele de colaborare, timpul de
munca sau lucrarile executate, raspunderile, drepturile cuvenite si modalitatea
de plata se stabilesc prin conventii civile de prestari de servicii,
inregistrate la camerele de munca.
Aprobarea colaboratorilor externi si stabilirea drepturilor de remunerare a
acestora se fac prin ordin al avocatului poporului, la propunerea sefilor
departamentelor de specialitate, respectiv a directorilor.
Art. 79
Pe perioada indeplinirii atributiilor, colaboratorii externi se supun
indatoririlor personalului institutiei in ceea ce priveste pastrarea
confidentialitatii lucrarilor, respectarea programului de lucru si a celorlalte
reguli de disciplina interna.
Acestora li se va elibera legitimatie de intrare in sediu, care va fi
restituita la incetarea calitatii de colaborator extern.
Art. 80
Avocatul poporului poate numi, dintre personalitatile cu inalt prestigiu si
cu bogata activitate profesionala, consilieri temporari, folositi in calitate
de consultanti stiintifici, in conditiile art. 77 - 79.
CAP. 8
Bugetul de venituri si cheltuieli
Art. 81
Bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei face parte integranta din
bugetul de stat, potrivit legii.
Art. 82
Prin bugetul de venituri si cheltuieli se vor asigura fondurile necesare
desfasurarii in bune conditii a activitatii institutiei, fiind determinate
resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli.
Art. 83
Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli se intocmeste cu avizul
Ministerului Finantelor.
Art. 84
Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasari, dotari cu autoturisme
si consum lunar de carburanti se stabilesc prin ordin al avocatului poporului,
potrivit legii.
CAP. 9
Dispozitii finale
Art. 85
Programul de lucru al institutiei va fi stabilit de avocatul poporului, in
corelare cu programul autoritatilor administratiei publice.
Art. 86
Pentru accesul in incinta autoritatilor publice avocatul poporului si
imputernicitii sai vor purta un ecuson oficial, pe care este aplicata
fotografia si sunt inscrise datele de identificare a persoanei.
Modelul acestui ecuson si procedura de eliberare se aproba de catre
avocatul poporului.
Eliberarea ecusoanelor se face de catre Biroul de organizare si resurse
umane, care tine si evidenta ecusoanelor emise.
Art. 87
Avocatul poporului informeaza periodic opinia publica asupra principalelor
aspecte ale activitatii sale prin mijloacele de informare in masa, in
conditiile stabilite de lege.
Art. 88
Prezentul regulament se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
dupa aprobarea sa de catre Biroul permanent al Senatului.
ANEXA 1
STRUCTURA ORGANIZATORICA A INSTITUTIEI AVOCATUL POPORULUI
________________
________________| AVOCATUL |_________________
| : | POPORULUI | | |
_____|______ : |________________| | _____|______
| ADJUNCTUL | .....:....... | ______|_____ | ADJUNCTUL |
| AVOCATULUI | : COLEGIUL : | | CONSILIERI | | AVOCATULUI |
| POPORULUI | : CONSULTATIV : | |____________| | POPORULUI |
|____________| :.............: | ________|_________|____________|
| | | Compartimentul| |
| | | de relatii cu | |
| | | mass-media | |
| | |_______________| |
__________|_________ | | |
| | | | | _________|________
| | | | | | |
_|_ | __|_ | | __|__ __|_
___| I |_____ | ___| II |____ | | ___| III |___ _____| IV |_____
| |___| | | | |____| | | | | |_____| | | |____| |
|Departamentul| | |Departamentul| | | |Departamentul| |Departamentul |
|pentru | | |pentru | | | |pentru | |pentru probleme |
|probleme | | |probleme | | | |probleme | |privind ordinea |
|privind | | |privind | | | |privind | |publica, |
|administratia| | |sanatatea, | | | |protectia | |serviciile |
|centrala | | |munca, | | | |copilului, | |militare si |
|si locala, | | |protectia | | | |a femeii, si | |speciale, |
|urbanism, | | |sociala a | | | |a familiei, | |penitenciare, |
|amenajarea | | |muncii si | | | |educatia, | |protectia |
|teritoriului | | |protectia | | | |cultura, | |minoritatilor, |
|si protectia | | |proprietatii | | | |sportul si | |cultelor si |
|mediului | | | | | | |institutiile | |strainilor, a |
| | | | | | | |de reeducare | |consumatorului |
| | | | | | | |pentru minori| |si |
| | | | | | | | | |contribuabilului|
|_____________| | |_____________| | | |_____________| |________________|
| | |
| _____________|__ |
| | | |
_______________|_ |SECRETAR GENERAL| |
|Biroul de relatii|___|________________|_|
|cu institutiile | |
|publice, cu | |
|organizatiile | |
|neguvernamentale | |
|si relatii | |
|internationale | |
|_________________| |
_____________________|_____________________
| | | | |
_________|__________ | | | __________|_________
|Directia informatica| | | | | Directia |
| si secretariat | | | | |economico-financiara|
|____________________| | | | |____________________|
| | | | | | |
_______|______ ___|__________ | | | ______|_______ _____|________
|Serviciul de | | | | | | |Serviciul | |Biroul |
|registratura, | |Compartimentul| | | | |financiar- | |aprovizionare,|
|arhiva si | |de informatica| | | | |contabilitate | |transport si |
|secretariat | | | | | | |si control | |administrativ |
| | | | | | | |preventiv | | |
|______________| |______________| | | | |______________| |______________|
______________| | |______________
| | |
_______|______ ______|_______ ______|_______
|Compartimentul| |Biroul de | |Compartimentul|
|contencios, | |organizare si | |de protocol |
|documentare si| |resurse umane | | |
|biblioteca | | | | |
|______________| |______________| |______________|
ANEXA 2
INSTITUTIA AVOCATUL POPORULUI
NOMENCLATORUL DE FUNCTII
Baza legala pentru salarizare
-----------------------------
1. Avocatul poporului - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. II/2
poz. 18)
2. Adjunctul avocatului poporului - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. II/2
poz. 19)
3. Secretar general - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I A poz. 1)
4. Sef de departament - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II A poz. 1)
5. Director (functia de baza
asimilata cu expert cu - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
indemnizatie de conducere) cap. II B poz. 7 si anexa nr. IX/I
poz. 3)
6. Sef de serviciu (functia de baza - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
asimilata cu expert cu cap. II B poz. 7 si anexa nr. IX/I
indemnizatie de conducere) poz. 7)
7. Sef de birou (functia de baza - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
asimilata cu expert I A cu cap. I B poz. 1 si anexa nr. IX/I
indemnizatie de conducere) poz. 8)
8. Consilier - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 6)
9. Expert - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 7)
10. Consultant - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 8)
11. Expert gradul I A - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 1)
12. Expert gradul I - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 2)
13. Expert gradul II - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 3)
14. Sef de cabinet (S) - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 2)
15. Sef de cabinet (M) - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 4)
16. Secretar de cabinet - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 9)
17. Referent de specialitate (S) - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 4)
18. Referent debutant (S) - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 6)
19. Referent I A (M) - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 17)
20. Referent I (M) - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 18)
21. Referent debutant (M) - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 22)
22. Casier, magaziner; I - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. VIII/2
poz. 17)
23. Arhivar I - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. VIII/2
poz. 20)
24. Ingrijitor, bufetier, curier; I - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. VIII/2
poz. 25)
25. Sofer I A - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. VIII/2
poz. 29)
26. Muncitor calificat I - Legea nr. 154/1998 (anexa nr. VIII/2
poz. 32).
*) Anexa nr. V la Legea nr. 154/1998 a fost inlocuita prin Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 28/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 393 din 16 octombrie 1998.