Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Acordul Nr.- din 11.07.2003


ACT EMIS DE:
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 803 din 14 noiembrie 2003



SmartCity1

Z
F/P1450 (2002) ROMÂNIA, prin Ministerul Finanţelor Publice, Bucureşti, România (numită în continuare "împrumutat"), pe de o parte; şi BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI, Organizaţie Internaţionala, Paris, (numită în continuare "BDCE"), pe de altă parte, Având în vedere cererea transmisă de un membru Guvernului României din data de 18 noiembrie 2002; Având în vedere Rezoluţia Consiliului de Administraţie al BDCE: 1424 (1997) a patra ediţie revizuită; Luând în considerare intenţia Împrumutatului de a contracta de la Banca Europeană de Investiţii (nenumită în continuare "BEI") un împrumut într-o sumă echivalenta cu 131 000 000 EUR pentru sprijinirea finanţării proiectului descris în Articolul 2 al acestui Acord, Având în vedere cel de-al Treilea Protocol la Acordul General pentru Privilegiile şi Imunităţile Consiliului Europei; Având în vedere articolele Normelor de Împrumut ale BDCE din 6 octombrie 1970. AU CONVENIT URMĂTOARELE: Articolul 1 Condiţii Generale Acest împrumut este acordat în cadrul condiţiilor generale ale actualelor Norme de împrumut ale BDCE şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin acest acord cadru de împrumut (numit în continuare "Acordul") şi prin anexele acestuia de la 1 la 4. Articolul 2 Proiectul BDCE acordă împrumutatului, care acceptă, un împrumut pentru finanţarea parţiala a F/P 1450 (2002), aprobat de către Consiliul de Administraţie al BDCE la 15 mai 2003, referitor la reabilitarea a aproximativ 1400 de unităţi şcolare, 44 de tabere şcolare şi 10 cămine studenţeşti. Acest împrumut este acordat de BDCE luând în considerare angajamentul că împrumutatul, îl utilizează numai pentru finanţarea proiectul descris în Anexa 1(denumit în continuare "Proiectului"), şi ca realizează acest proiect prin, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului(numit în continuare "MECT"), în cadrul căruia funcţionează Unitatea Centrală de Management a Proiectului (denumit în continuare UCMP) conform condiţiilor care sunt detaliate în respectiva Anexa. Orice schimbare a modului de utilizare a împrumutului, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului, conform termenilor Articolului 13 al Normelor de Împrumut. Articolul 3 Împrumutul 3.1 Condiţii financiare Valoarea împrumutului acordat este de:43 500 000 EUR (Patru Zeci şi Trei de Milioane şi Cinci Sute de Mii de euro) Împrumutul va fi disponibilizat în tranşe în acelaşi timp cu tranşele de la BEI, cu excepţia primei tranşe. Fiecare transa a împrumutului va fi pentru o perioadă de cel mult 15 ani, incluzând 5 ani perioadă de graţie. Pentru fiecare tranşă, sumă, rata dobânzii, valuta, data de disponibilizare, perioadă de rambursare şi contul de remitentă pentru fiecare parte, vor fi stabilite de comun acord, de către împrumutat şi BDCE prin fax. O Scrisoare Suplimentară la Acord, care specifică condiţiile fiecărei tranşe, va fi emisă la momentul disponibilizării, în formă prezentată în Anexa 2. 3.2 Trageri şi comisioane pentru neefectuarea tragerilor Tragerea împrumutului, în mai multe tranşe, se va efectua în conformitate cu stadiul lucrărilor Proiectului. Primă tragere trebuie să aibă loc în cel mult 18 luni de la data aprobării Proiectului. Următoarele trageri vor fi efectuate pe baza declaraţiilor Împrumutatului, prin MECT-UCMP, cu privire la stadiul lucrărilor (şi previziunile pentru evoluţia lucrărilor în anul curent). BDCE va percepe de la Împrumutat un comision de neefectuare a tragerilor, de 0,50% (pe an, plătibil în rate trimestriale) aplicabil la diferenţa dintre sumă care ar fI trebuit să fie disponibilizată(în concordanţă cu pragurile valorice minime prezentate mai jos) şi sumele disponibilizate efectiv. Valorile pragurilor menţionate sunt după cum urmează:i) dacă tragerile efectuate în termen de 18 luni de la data aprobării Proiectului reprezintă mai puţin de 20% din totalul sumei aprobate a împrumutului ii) dacă tragerile efectuate în termen de 24 de luni de la data aprobării Proiectului reprezintă mai puţin de 30% din totalul sumei aprobate a împrumutului iii) dacă tragerile efectuate în termen de 36 de luni de la data aprobării Proiectului reprezintă mai puţin de 50% din totalul sumei aprobate a împrumutului. 3.3 Neîndeplinirea încrucişată a obligaţiilor Suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului BEI privind Proiectul, în totalitate sau parţial, va permite BDCE, după consultare cu Împrumutatul, să suspende, anuleze sau să solicite rambursarea imediată a prezentului împrumut, în conformitate cu prevederile Capitolului 3, Articolul 13(h) din Normele Împrumutului BDCE. 3.4 Mobilizare În scopul mobilizării tranşelor împrumutului, Împrumutatul va transmite la BDCE înainte de fiecare tragere, Angajamentul de Plată ataşat (Anexa 3) pentru fiecare tranşe. Angajamentul de plată este întocmit şi plătibil în valuta tranşei. 3.5 Domiciliere Toate sumele datorate de Împrumutat, în cadrul acestui împrumut, sunt plătibile la BDCE în euro, în contul BDCE numărul 92 87 384 de la Deutsche Bank, Frankfurt, cu notificare prin fax trimisă la BDCE de Banca însărcinata de către Împrumutat cu efectuarea plaţii, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de fiecare plată. 3.6 Date Prevederile Articolului 3 fac obiectul înţelegerii "Convenţia Modificarea Următoarei Zile Lucrătoare". "Convenţia Modificarea Următoarei Zile Lucrătoare", înseamnă o convenţie prin care dacă o dată specificată va cădea într-o zi care nu este zi lucrătoare ("Zi Lucrătoare" înseamnă o zi în care Sistemul TARGET-Sistemul de Transfer Rapid Automat Trans -European cu privire la Decontările Brute În Timp Real, funcţionează), acea dată va fi primă zi care urmează acelei zile, care este Zi Lucrătoare, cu condiţia ca acea zi să nu cadă în următoarea luna calendaristică, situaţie în care acea dată va fi primă zi care precede acea zi, care este Zi Lucrătoare. Articolul 4 Monitorizarea împrumutului şi proiectului 4.1 Proiectul 4.1.1. Implementarea Proiectului Pentru implementarea proiectului, Împrumutatul desemnează MECT, ca agenţie de implementare şi UCMP ca unitate de implementare. UCMP va fi aceeaşi care a implementat cu succes proiectul anterior privind reabilitarea şcolilor (F/P 1257). Împrumutatul, prin MECT, va depune toate eforturile şi diligenţele, şi va exercita toate metodele folosite în mod curent, în special financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi cele referitoare la protecţia mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzătoare a Proiectului. În special, se va asigura - înaintea implementării Proiectului - ca toată finanţarea, drepturile de proprietate asupra pământului şi imobiliare care sunt necesare pentru această, sunt disponibile şi ca toate activele şi instalaţiile sunt permanent asigurate şi întreţinute. Dacă costurile Proiectului, aşa cum sunt descrise în Anexa 1 ataşata la prezentul, se majorează sau sunt revizuite din orice motiv, împrumutatul se va asigura ca sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea Proiectului. În plus, Împrumutatul, prin MECT, se va asigura ca:Proiectul corespunde prevederilor convenţiilor în materie ale Consiliului Europei;

Proiectul respectă mediul înconjurător, potrivit convenţiilor internaţionale în materie;

finanţarea parţiala acordată de BDCE nu depăşeşte 50% din costul total al proiectului, excluzând taxele, dobânda şi comisioanele financiare, aşa cum este definit în Anexa 1. 4.1.2 Achiziţii Având în vedere ca responsabilitatea pentru implementarea Proiectului, şi ca urmare responsabilitatea pentru adjudecarea şi administrarea contractelor în cadrul acestuia, îi revine Împrumutatului prin MECT, toate achiziţiile de lucrări, bunuri şi servicii ce vor fi finanţate în cadrul proiectului din sumele împrumutului BDCE vor fi procurate în conformitate cu Ghidurile de achiziţii ale Băncii Mondiale revizuite în ianuarie `99, utilizând documentele standard de licitaţii ale Băncii Mondiale (mai 2000) şi Ghidurile Băncii Mondiale pentru selecţia şi angajarea consultanţilor, revizuite în ianuarie 1999. Procedurile de achiziţie sunt definite în Anexa 6. BDCE nu va cere să avizeze aranjamentele de achiziţie propuse de Împrumutat, incluzând pachetizarea contractelor, procedurile aplicabile, dar îşi rezerva dreptul pentru a proceda la o preanaliză sau postanaliză a documentelor de licitaţie prin sondaj. 4.2 Raportările Împrumutatului 4.2.1 Raportările privind stadiul proiectului Cel puţin de două ori pe an, de la disponibilizarea împrumutului până la finalizarea întregului Proiect, Împrumutatul prin MECT, va trimite la BDCE şi BEI un raport similar în formă prezentată în Anexa 4, detaliind :stadiul utilizării împrumutului;

stadiul planului de finanţare a Proiectului;

stadiul Proiectului;

detalii privind managementul Proiectului. 4.2.2. Raportul privind finalizarea proiectului MECT va răspunde de întocmirea unui Raport privind Finalizarea Proiectului, pentru a fi transmis la BDCE în cel mult şase luni de la finalizarea lucrărilor. Raportul privind Finalizarea Proiectului va fi întocmit în formă prezentată în Anexa 4, incluzând indicatorii de monitorizare prezentaţi în Anexa 5 la acest Acordul cadru de împrumut. 4.3. Furnizarea de informaţii la BDCE Împrumutatul, prin MECŢ, va ţine evidenţe contabile privind proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaţionale, care vor arăta, în orice moment, evoluţia proiectului, şi care vor înregistra toate operaţiunile efectuate, şi vor identifica activele şi serviciile finanţate cu ajutorul prezentului împrumut. Împrumutatul, prin MECT se angajează să primească oricare misiune de informare efectuată de către salariaţii BDCE sau de consultanţi externi angajaţi de BDCE, şi să asigure cooperarea necesară pentru misiunea de informare a acestora, prin facilitarea oricărei vizite posibile la amplasamentul proiectului. Facilitarea se va extinde şi la misiunile comune BEI şi BDCE de supervizare. În special, BDCE poate efectua la fata locului un audit al contabilităţii proiectului, realizat de unul sau mai mulţi consultanţi la alegerea sa, pe cheltuială Împrumutatului, în cazul neonorării de către Împrumutat a oricărei obligaţii asumate în cadrul prezentului împrumut. Împrumutatul se angajează să răspundă într-o perioadă de timp rezonabilă oricărui informaţii solicitate de BDCE şi să furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o va considera necesară pentru implementarea corespunzătoare a acestui Acord, în special în ceea ce priveşte monitorizarea proiectului şi utilizarea împrumutului. Împrumutatul va informa BDCE imediat despre orice schimbare a legislaţiei sau a normelor, în sectorul economic relevant pentru proiect, şi, în sens general, despre orice eveniment care poate avea influenţe asupra îndeplinirii obligaţiilor sale asumate în cadrul prezentului acord. Orice schimbare a legislaţiei sau a normelor, în sectorul economic relevant pentru Proiect, va constitui un eveniment, înscris în Articolul 13-h al Capitolului 3 din Normele de Împrumut ale BDCE, şi care poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului. Articolul 5 Încetarea obligaţiilor Împrumutatului Plată sumei datorate, stipulată în Angajamentul de plată eliberează pe Împrumutat de la orice obligaţie definită în clauză 3.1 de mai sus. După ce întreaga sumă a acestui împrumut, şi toate dobânzile, şi alte costuri, care rezultă din acesta, în special acele sume din Articolele 6 şi 7 de mai jos, au fost plătite în totalitate, împrumutatul va fî pe deplin eliberat de obligaţiile sale faţă de BDCE, cu excepţia celor stipulate în Articolul 4 de mai sus. Articolul 6 Dobânda pentru întârziere Fără a contraveni oricărui alt posibil recurs al BDCE în cadrul prezentului acord şi Normelor de Împrumut, sau după caz, dacă Împrumutatul nu plăteşte întreaga dobânda sau orice altă sumă plătibilă, potrivit prezentului acord de împrumut la ultima dată de scadenţă specificată, Împrumutatul trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma datorată şi neplătită integral, egală cu dobânda EURIBOR la o lună pentru depozitele în valuta ultimei plaţi, la data scadentă, (dacă nu este o zi nelucrătoare TARGET, următoarea zi lucrătoare) la ora 11:00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus 2,5% pe an, calculată de la data scadentă a acestei sume până la data efectuării plaţii. Rata EURIBOR la o lună, aplicabilă, va fi actualizată la fiecare 30 de zile. Articolul 7 Costuri asociate Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi plătite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate sau parţial, sau fie din garantarea sau refinanţarea împrumutului acordat, împreună cu toate cheltuielile din acţiuni juridice şi extrajuridice care decurg din acest împrumut, vor fi suportate de către Împrumutat. Totuşi, se vor aplica prevederile Articolului 25 al Capitolului 4 din Normele de Împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj menţionate în acest Capitol 4, Articolul 8 Garanţii Împrumutatul declară că nici un alt angajament nu a fost făcut şi nu va fi făcut în viitor, care ar putea da unei terţe părţi un regim preferenţial, un drept preferenţial de plată, un colateral sau o garanţie de orice natură ar fi, care ar putea conferi mai multe drepturi celei de-a treia părţi (numită în continuare "garanţie"). Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei terţe părţi, Împrumutatul este de acord să întocmească sau să furnizeze o garanţie identică în favoarea BDCE, sau când nu poate să o facă, să ofere o garanţie echivalenta şi să stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea BDCE. Neîndeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa după cum este specificat în Articolul 13-h din Capitolul 3 al Normelor de Împrumut ale BDCE şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului. Articolul 9 Reprezentare şi Garanţii Împrumutatul declară şi garantează:ca autorităţile sale competenţe l-au autorizat să încheie Acordul şi au dat în acest sens semnatarului( semnatarilor) autorizarea pentru această, în conformitate cu legile, decretele, regulamentele, articolele asocierii, şi alte texte aplicabile acestuia;

ca întocmirea şi semnarea Acordului nu contravin legilor, decretelor, regulamentelor, articolelor asocierii şi altor texte aplicabile acestuia, şi ca toate permisele, licenţele şi autorizaţiile necesare acestuia au fost obţinute şi rămân valabile pe toată durata împrumutului. Orice schimbare referitoare la declaraţiile şi garanţiile de mai sus, trebuie pe toată durata împrumutului, să fie notificate imediat BDCE şi să fie furnizate toate documentele justificative. Articolul 10 Relaţii cu terţe părţi Împrumutatul, în scopul utilizării împrumutului, nu poate invocă nici un fapt referitor la relaţiile sale cu terţe părţi, în vederea evitării îndeplinirii, totale sau parţiale, a obligaţiilor sale rezultate din acest acord. BDCE nu poate fi implicat în diferendele care ar putea să apară între Împrumutat şi terţi, iar costurile, indiferent de natură lor, suportate de către BDCE datorită oricărui diferend, şi în special toate costurile legale sau de judecată, vor fi pe cheltuială Împrumutatului. Articolul 11 Interpretarea acordului Împrumutatul declară ca a luat cunoştinţa de Normele de împrumut ale BDCE şi ca a primit o copie a acestora. Atunci când există o contradicţie între oricare prevedere din Normele de Împrumut ale BDCE şi orice prevedere a Acordului, vor prevala prevederile Acordului. Titlurile paragrafelor, secţiunile şi capitolele Acordului nu vor servi pentru interpretarea acestuia. În nici "un caz nu se va presupune ca BDCE a renunţat tacit la orice drept care i-a fost acordat prin acest Acord. Articolul 12 Legea aplicabilă Acordul şi garanţiile negociabile legate de acesta, vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în prevederile Articolului 1, paragraful 3 al celui de-al Trei-lea Protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul General pentru Privilegii şi Imunităţi al Consiliului Europei din data de 2 septembrie 1949 şi, în al doilea rând, dacă este necesar de legea franceză. Diferendele între părţile acestui Acord vor face obiectul arbitrajului în condiţiile specificate în Capitolul 4 din Normele de împrumut ale BDCE. Articolul 13 Executarea unei hotărâri de arbitraj Părţile contractante convin să nu facă uz de nici un privilegiu, imunitate sau legislaţie în fata oricărei autorităţi jurisdicţionale sau a altei autorităţi, fie ea internă sau internaţională, în vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile specificate în Capitolul 4 al Normelor de Împrumut ale BDCE. Articolul 14 Notificări Orice notificare sau alte comunicări care vor fi date sau efectuate în cadrul acestui Acord la BDCE sau Împrumutat, vor fi în scris şi vor fi considerate în totalitate date sau efectuate dacă sunt înmânate personal, transmise par-avion sau pe fax de către o parte celeilalte părţi la acea adresa a pârtii specificată mai jos.


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │     Pentru Împrumutat                Pentru BDCE                           │ │România prin Ministerul Finanţelor    Banca de Dezvoltare a Consiliului     │ │Publice,                              Europei                               │ │Str. Apolodor nr.17                   Avenue Kleber 55                      │ │Bucureşti, România                    75116 Paris                           │ │În atenţia: Ministrului Finanţelor    În atenţia : Guvernatorului şi/sau    │ │Publice şi/sau Directorului General   Directorului Departamentului pentru   │ │al Direcţiei                                                                │ │Generale a Finanţelor Publice Externe Finanţarea Proiectelor                │ │Tel: +40 21 311 23 76                 Tel: + 33 1 47553753                  │ │Fax:+ 40 21 3126792                   Fax: +33 1 47 55 37 52                │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Toate comunicările vor fi date sau efectuate în limba engleză sau franceză sau dacă sunt în altă limbă, vor. fî însoţite de traducerea acestora în engleză sau franceză. Articolul 15.  Intrarea în vigoare Acordul va intra în vigoare după semnarea de către BDCE şi Împrumutat şi ratificarea de către Parlamentul României. Articolul 16.  Exemplarele Acordului Acordul este întocmit în două exemplare originale, ambele exemplare fiind egal autentice. Câte un original este păstrat de fiecare dintre părţile contractante. Bucureşti, la 11 iulie 2003
Pentru România,
Mihai Nicolae Tănăsescu
Ministrul Finanţelor Publice Pentru BDCE,
Krzysztof Ners
Vice Guvernator
Anexa 1  Sinteză Proiectului I. ┌────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐ │ F/P                        │  1450(2002)                                     │ │ Împrumutat                 │  România                                        │ │ Aprobarea Consiliului      │  15/05/2003                                     │ │ de Administraţie           │  CA/225/2003, Punct 4, Paragraf 15              │ │ Sumă aprobată              │  43 500 000 EUR                                 │ └────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘ II.


┌───────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐ │Domenii de                 │Scopul proiectului este reabilitarea a aproximativ│ │intervenţie                │1400 unităţi şcolare, 44 tabere şcolare şi        │ │                           │10 cămine studenţeşti                             │ ├───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤ │Lucrările planificate      │Componenta 1. - Reabilitarea unităţilor şcolare   │ │                           │situate în zonele rurale ( unităţi şcolare        │ │                           │centrale care servesc o zonă delimitată): această │ │                           │componenta constă în: reabilitarea, modernizarea  │ │                           │şi dotarea cu mobilier a circa 700 de şcoli rurale│ │                           │De noile facilitaţi vor beneficia mai mult de     │ │                           │173 000 de elevi.                                 │ │                           │                                                  │ │                           │Componenta 2. - Reabilitarea unităţilor şcolare   │ │                           │situate în zonele urbane: această componenta      │ │                           │constă în reabilitarea, modernizarea şi dotarea   │ │                           │cu mobilier a circa 300 şcoli urbane.             │ │                           │De acesta componenta vor beneficia 182 000        │ │                           │de elevi.                                         │ │                           │                                                  │ │                           │Componenta 3. - Înlocuirea şcolilor din chirpici  │ │                           │(cărămizi de lut) cu noi şcoli: această           │ │                           │componenta constă în construirea şi dotarea cu    │ │                           │mobilier a circa 370 de şcoli situate în zonele   │ │                           │rurale. De aceste noi şcoli vor beneficia         │ │                           │34 000 de elevi.                                  │ │                           │                                                  │ │                           │Componenta 4. - Finalizarea şi reabilitarea de    │ │                           │cămine studenţeşti: această componenta va         │ │                           │finaliza 10 cămine studenţeşti, situate în        │ │                           │9 judeţe. De această componenta vor               │ │                           │beneficia circa 3600 de studenţi.                 │ │                           │                                                  │ │                           │Componenta 5. - Reabilitarea unor tabere şi       │ │                           │cluburi şcolare: această componenta constă în     │ │                           │reabilitarea, modernizarea şi dotarea a circa     │ │                           │44 de tabere şcolare situate în 10 judeţe.        │ │                           │Noile tabere vor asigura cazarea pentru circa     │ │                           │70 000 de elevi pe an.                            │ ├───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤ │Localizare                 │România                                           │ ├───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤ │Costul total al            │174 500 000 EUR                                   │ │proiectului                │                                                  │ ├───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤ │Costul distribuit pe       │Faza I- Şcoli rurale şi Urbane*    128 836 248 EUR│ │articole                   │ Faza II- Înlocuirea şcolilor                     │ │                           │din chirpici *                      21 829 664 EUR│ │                           │Faza III- Cămine studenţeşti *       8 853 361 EUR│ │                           │Faza IV- Tabere şcolare*             5 931 155 EUR│ │                           │UCMP şi administrarea proiectului**  4 072 849 EUR│ │                           │Contingente fizice şi de preţ        2 315 683 EUR│ │                           │Surpervizarea construcţiilor           915 840 EUR│ │                           │Experize tehnice şi detalii tehnice.              │ │                           │Analize ale Proiectului              1 105 200 EUR│ │                           │Consultanţi Achiziţii                  640 000 EUR│ │                           │* include proiectare, mobilier,                   │ │                           │  lucrări                                         │ │                           │* * include cheltuieli pentru UCMP                │ │                           │    şi UCMP- uri locale pentru                    │ │                           │    consultanţi, echipamente,                     │ │                           │    vehicule, pregătire, costuri                  │ │                           │    de funcţionare, inspecţie,                    │ │                           │    permise, autorizaţii                          │ │                           │    şi licenţe.                                   │ ├───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤ │Planul de finanţare        │ 43 500 000 EUR BDCE  25%                         │ │                           │131 000 000 EUR BEI   75%                         │ ├───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤ │Stadiul lucrărilor la      │Lucrările nu au început                           │ │momentul prezentării       │                                                  │ │cererii                    │                                                  │ ├───────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────┤ │Graficul lucrărilor        │Începutul lucrărilor : octombrie 2003             │ │                           │Sfârşitul lucrărilor : decembrie 2009             │ │Proceduri aplicate         │Anterior oricărei sume care se trage, împrumutatul│ │împrumutatului             │va trimite un raport detaliat, aşa cum este      │ │pentru tragerea            │prezentat în Anexa 4, privind toate cheltuielile  │ │fiecărei tranşe            │efectuate, inclusiv o previziune până la          │ │                           │execuţia finală a Proiectului.                    │ │                           │                                                  │ │                           │Misiunile tehnice se vor desfăşura, pe întreaga   │ │                           │perioadă a proiectului, conform procedurilor      │ │                           │BDCE în cooperare cu BEI. După finalizarea        │ │                           │implementării va fi întocmit un raport            │ │                           │final tehnic şi financiar privind finalizarea     │ │                           │proiectului                                       │ └───────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
III.


┌───────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐ │Criterii de                │Proiectul este destinat sectorului Învăţământ,    │ │eligibilitate:(zonă de     │domeniul eligibil de acţiune conform Rezoluţiei   │ │intervenţie)               │1424 (97) a patra revizie.                        │ └───────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
IV.


┌───────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┐ │Efecte sociale:            │De proiect va beneficia direct mai mult de        │ │(aria de intervenţie)      │400 000 de elevi, vor fi reabilitate 1400 de      │ │                           │unităţi şcolare, 44 de tabere şcolare şi 10       │ │                           │cămine studenţeşti. De asemenea, proiectul va     │ │                           │avea un impact economic pozitiv asupra firmelor   │ │                           │de construcţii şi de afaceri locale.              │ │                           │                                                  │ │                           │În plus, beneficiarul declară ca proiectul nu va  │ │                           │avea nici un efect negativ din punct de vedere    │ │                           │tehnic şi de mediu. Evaluarea impactului de mediu │ │                           │va fi realizat în conformitate cu legislaţia      │ │                           │româna şi cerinţele BDCE.                         │ └───────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────┘
Anexa 2 Scrisoare Suplimentară


F/P 1450- [număr] transa BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI SCRISOARE SUPLIMENTARĂ La Acordul Cadru de Împrumut din data [data] dintre BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI (numită în continuare "BDCE") şi [numele Împrumutatului] (numită în continuare "Împrumutat"),
Prezenta Scrisoare Suplimentară şi Acordul Cadru de împrumut stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru [număr] tragere aşa cum este specificat în articolul [număr] din Acordul Cadru de împrumut menţionat. Sumă împrumutului [sumă] euro Perioadă de acordare 15 ani perioadă totală de acordare cu 5 ani perioadă de graţie Rata variabila a dobânzi EURIBOR la şase luni plus sau minus [număr] puncte de bază [nete] pe an Plată dobânzi semianual în rate Numitorul fracţiei 30/360 neajustat, Convenţia Modificarea Următoarei Zi Lucrătoare Zi Lucrătoare Înseamnă o zi în care Sistemul (TARGET) de Transfer Rapid Automat Trans-European cu privire la Decontările Brute În Timp Real, funcţionează Data disponibilizării [data] Instrucţiuni de plată Cont număr: [număr] al [numele băncii şi oraşului]. CODUL SWIFT: [cifru] via [ numele băncii corespondente şi oraşul] CODUL SWIFT : [cifru] Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă [număr] de luni, începând da la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixată cu două zile lucrătoare înainte de fiecare nouă perioadă de dobândă. BDCE va informa Împrumutatul despre dobânda plătibilă la fiecare şase luni. Plată dobânzii va avea loc la [ziua, luna] a fiecărui an şi pentru primă data la [ data}. [se listează datele de plată şi ratele de capital datorate pentru fiecare dată] Toate plăţile vor fi efectuate în contul BDCE în conformitate cu instrucţiunile de plată descrise mai sus. Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii "Modificarea Următoarei Zile Lucrătoare", a cărei definiţie se găseşte în Articolul 3.5 al Acordului Cadru de Împrumut, semnat între Împrumutat şi BDCE la data [data]. În vederea mobilizării acestei tranşe a împrumutului, Împrumutatul va trimite, în timp util, la BDCE, un Angajament de plată corespunzător acestei tranşe. [ vezi Anexa 3] Bucureşti, la _________,_______Paris, la _______,_______ Pentru România, Dl. _____________ Pentru BDCE, Dl. Anexa 3  Angajament de Plată F/P 1450 - [număr] transa ANGAJAMENT DE PLATĂ <VALUTA> <SUMĂ> <DATA > Pentru VALOAREA Primită, subsemnatul: Prin acest Angajament de plată promite să plătească Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia, sumă împrumutata de:<SUMĂ în litere > <VALUTA în litere> în rate, şi cu dobânda specificată mai jos. RATELE DE CAPITAL DOBÂNDA [DATA]:[VALUTA] [ SUMĂ] [Se inserează ratele dobânzii [DATA]:[VALUTA] [ SUMĂ] specificate în [DATA]:[VALUTA] [ SUMĂ] Scrisoarea Suplimentară] [DATA]:[VALUTA] [ SUMĂ] ...../..... Plăţile de mai sus vor fi făcute la :[BANCA CORESPONDENTA A BDCE SI CONTUL DE REFERINŢA] în favoarea Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fără deducerea din cont sau fără luarea în considerare a oricăror taxe, impozite sau a altor speze, în prezent şi în viitor, datorate şi percepute, pentru acest angajament sau pentru sumele acestora în cadrul [inserat Ţara în cauză ] sau a orice subdiviziune politica sau fiscală a acesteia. Acest angajament de plată este legat de împrumutul acordat de către Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Împrumutatului la [ DATA DE DISPONIBILIZARE] În cazul neefectuării plaţii prompte şi în totalitate, a oricărei sume datorate conform acestui angajament de plată, întregul împrumut şi dobânda aferentă la data plaţii vor deveni imediat scadente şi vor fi plătite la opţiunea şi la cererea deţinătorului acestuia. Neexercitarea de către deţinătorul angajamentului a oricărui drept care rezultă din acesta, nu va constitui în nici un caz o renunţare la nici unul din drepturile sale în această sau în oricare altă circumstanţa. Pentru Împrumutat[pentru garantarea plaţii tuturor sumelor (pentru ratele de capital sau dobânzi) datorate în cadrul acestui Angajament de plată]. Anexa 4  Stadiul Proiectului UCMP va întocmi rapoarte semianuale privind stadiul fiecărei componente, obiectiv şi activitate a proiectului. Aceste rapoarte vor descrie :a)Stadiul actual şi probleme; b)Abateri, dacă este cazul, de la planul de implementare şi ţintele proiectului; c)Recomandări pentru acţiuni şi planificarea viitoare. Anexa 4a  Formă Raportului privind Stadiul Proiectului ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ ROMÂNIA │ │ PROIECT REABILITAREA ŞCOLILOR │ │ Rezumat al Stadiului Proiectului │ ├─────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┤ │Costul Proiectului: │Obiective realizate: │ │MIL. EUR │ │ │ │ │ │Sumă Împrumutului: │ │ │MIL. EUR │ │ │ │ │ │Cofinanţare: │ │ │MIL. EUR │ │ │(banca) │ │ ├─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤ │Data intrări în │Agenţia de Implementare : │ │efectivitate : │ │ │ │ │ │Data limită de │ │ │tragere: │ │ │ │ │ │Ani În cadrul │Componentele Proiectului: │ │ │ │ │Implementării │ │ ├─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤ │% Tragerii la (data) │Situaţia Tragerilor (sfârşitul perioadei) │ │ │ │ │ │Actual (perioadă) MIL. EUR │ │Media Tragerilor % │ │ │pe an: % │Previziuni (perioadă) MIL. EUR │ │ │ │ │ │Se ataşează informaţiile privind tragerile │ │ │actualizate. │ ├─────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┤ │Calificativul realizării │Justificări pentru Calificativele Proiectului: │ │obiectivului: │ │ │ │ │ │Ultimul ( ): │ │ │Actual ( ): │ │ │ │ │ │Calificativul │ │ │Evoluţiei │ │ │Implementării: │ │ │ │ │ │Ultimul ( ): │ │ │Actual ( ): │ │ └─────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────┘ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │Rezumat privind Stadiul Proiectului: │ │Stadiul actual al implementării este după cum urmează: │ │ │ │(a) Stadiul Proiectării/Construcţiilor/Reabilitării Şcolilor. │ │(b) Mobilier Şcolar. │ │(c) Pregătire pe termen scurt în străinătate şi ateliere de lucru în ţara │ │(d) Înregistrări şi Contabilitate. │ │(e) Administrarea Proiectului. │ │(f) Costul Proiectului şi Finanţare. │ │ Rezumatul Tragerilor │ │ Fluxul de Fonduri pe Surse de Finanţare │ │ Rezumatul Actualizat al Cheltuielilor efectuate şi plătite │ │(g) Întreţinere │ │(h) Servicii de supervizare a şantierelor │ │(i) Aspecte privind monitorizarea şi evaluarea │ │(j) Activităţile de procurare │ │(k) Activităţile planului propus de achiziţie │ │(l) Activităţile de implementare tehnică a proiectului în (perioadă) │ │(m) Activităţile de implementare financiară a proiectului în (perioadă) │ │(n) Probleme specifice ale Proiectului │ │(o) Probleme de personal │ ├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ Planul de acţiune propus: │ ├────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────────────┤ │ Acţiunea │ Responsabil │ Data de │ │ │ │ finalizare │ ├────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────────┤ ├────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────────┤ ├────────────────────┴────────────────────────┴────────────────────────────────┤ │ Coordonator Proiect: │ │ Director UCMP: │ │ Ministerul Coordonator: │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │Activităţii permanente: │ │Echipa UCMP va continua să monitorizeze îndeaproape implementarea proiectului │ │şi va lua măsurile corespunzătoare pentru a se asigura că toate activităţile │ │proiectului sunt finalizate până la data limită de tragere │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ Anexa 4b

Anexa 4c

Anexa 4d

Anexa 4e

Anexa 4f

Anexa 4g

Anexa 5a

Anexa 5b

Anexa 5c

Anexa 6


SmartCity5

COMENTARII la Acord -/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Acord - din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Acord -/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu