ACORD Nr. 0
din 18 decembrie 2006
intre Romania si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei*)
ACT EMIS DE:
ACT INTERNATIONAL
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 166 din 8 martie 2007
România, prin Ministerul Finanţelor Publice, Bucureşti,
România (denumită în continuare Imprumutat), pe de o parte, şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
organizaţie internaţională, Paris (denumită în continuare BDCE), pe de altă parte,
având în vedere:
• solicitarea din data de 5 mai 2006 transmisă de un
membru al Guvernului României,
• Rezoluţia Consiliului de administraţie al BDCE nr.
1480 (2004),
• cel de-al Treilea Protocol
la Acordul General pentru Privilegii şi Imunităţi al Consiliului Europei,
• articolele Normelor de împrumut ale BDCE din
octombrie 1970, au convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Condiţii generale
Acest împrumut este acordat în cadrul condiţiilor generale ale actualelor Norme de împrumut ale BDCE şi
în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin prezentul acord-cadru de împrumut
(denumit în continuare Acord), anexele acestuia şi scrisorile sale suplimentare (denumite în
continuare scrisori suplimentare).
ARTICOLUL 2
Proiectul
BDCE acordă Imprumutatului, care acceptă, un împrumut
pentru finanţarea parţială a F/P 1562 (2006), aprobat de Consiliul de
administraţie al BDCE la data de 16 iunie 2006, referitor la reabilitarea
monumentelor istorice din România.
Acest împrumut este acordat de BDCE luând în
considerare angajamentul asumat de Imprumutat, de a utiliza acest împrumut
exclusiv pentru finanţarea proiectului sectorial descris în anexa nr. 1
(denumit în continuare Proiect) şi de a realiza acest Proiect prin Ministerul Culturii şi Cultelor (MCC), în condiţiile care sunt
detaliate în anexa menţionată.
Orice schimbare a modului în care împrumutul este
aplicat, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea,
anularea sau rambursarea imediată a împrumutului,
conform termenilor art. 13 din Normele de împrumut.
ARTICOLUL 3
Imprumutul
3.1. Condiţii financiare
Valoarea împrumutului acordat este: 78.200.000 euro
(şaptezeci şi opt de milioane două sute de mii de euro).
Acesta va fi disponibilizat în
tranşe. Fiecare tranşă a împrumutului va fi pentru o perioada care nu va depăşi
20 de ani, incluzând o perioadă de graţie de 5 ani.
Pentru fiecare tranşă, valoarea, rata dobânzii, valuta,
data de disponibilizare, perioada de rambursare şi conturile de remitere ale
fiecărei părţi vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de către Imprumutat şi
BDCE.
O scrisoare suplimentară la prezentul acord, care
precizează condiţiile pentru fiecare tranşă, va fi întocmită la momentul
tragerii, în formatul stabilit în anexa nr. 2.
3.2. Trageri
Tragerea împrumutului în mai multe tranşe se va efectua
în conformitate cu stadiul implementării Proiectului, dacă au fost îndeplinite
condiţiile specifice enumerate în anexa nr. 1.
O tranşă care poate reprezenta un avans de cel mult 25%
din suma aprobată a împrumutului poate fi disponibilizată într-un cont
distinct, care poate fi auditat de BDCE.
Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza
declaraţiilor Imprumutatului, prin MCC, referitoare la stadiul implementării
Proiectului (şi pe baza previziunilor privind stadiul lucrărilor în anul
curent).
Tranşele ulterioare vor fi disponibilizate odată ce 90%
din tranşa precedentă au fost utilizate.
*) Traducere.
3.3. Mobilizare
In scopul mobilizării tranşelor împrumutului,
Imprumutatul va transmite BDCE înaintea efectuării fiecărei disponibilizări
angajamentul de plată anexat (anexa nr. 3), aferent fiecărei tranşe.
Angajamentul de plată este întocmit şi plătibil în
valuta în care tranşa a fost disponibilizată.
3.4. Domiciliu
Toate sumele datorate de Imprumutat, în cadrul acestui
împrumut, sunt plătibile în valuta fiecărei tranşe, în contul cu numărul
comunicat de BDCE Imprumutatului la momentul disponibilizării, printr-o
notificare pe fax, care va fi transmisă BDCE de banca însărcinată de Imprumutat
cu efectuarea plăţii, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea fiecărei plăţi.
3.5. Date
Prevederile art. 3 fac obiectul Convenţiei privind ziua
lucrătoare următoare modificată. Convenţia privind ziua lucrătoare următoare
modificată înseamnă o convenţie prin care dacă data specificată va cădea într-o
zi care nu este o zi lucrătoare [zi lucrătoare înseamnă o zi în care
Sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire la
decontările brute în timp real), funcţionează], acea dată va fi prima zi care
urmează acelei zile, care este zi lucrătoare, cu condiţia ca acea zi să nu cadă
în următoarea lună calendaristică, caz în care acea dată va fi prima zi care
precedă acea zi, care este zi lucrătoare.
ARTICOLUL 4
Monitorizarea împrumutului şi a Proiectului
4.1. Utilizarea împrumutului
4.1.1. Perioada
Sumele împrumutului pentru fiecare tranşă trebuie să
fie utilizate de Imprumutat pentru finanţarea Proiectului în termen de 12 luni
de la disponibilizarea acestora de către BDCE.
4.1.2. Implementarea Proiectului
Pentru implementarea Proiectului, Imprumutatul desemnează
MCC ca agenţie de implementare. MCC va înfiinţa o unitate de management al
Proiectului (UMP), care
va asigura coordonarea implementării, managementul, precum şi urmărirea
Proiectului din punct de vedere fizic şi financiar.
Imprumutatul, prin MCC, va depune toate eforturile şi
diligentele şi va exercita toate mijloacele utilizate în mod curent, în special
mijloace financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi cele
referitoare la protecţia mediului înconjurător, care vor fi necesare pentru implementarea
corespunzătoare a Proiectului.
In cazul în care costurile Proiectului, prevăzute în
anexa nr. 1 la prezentul acord, se majorează sau vor fi revizuite din orice
motiv, Imprumutatul se va asigura că sunt disponibile resurse financiare
suplimentare pentru finalizarea Proiectului.
In plus, Imprumutatul, prin MCC, se angajează că:
- Proiectul corespunde prevederilor convenţiilor în
materie ale Consiliului Europei;
- Proiectul respectă mediul înconjurător, potrivit
cadrului legal în materie din România;
- Proiectul corespunde criteriilor de eligibilitate
prevăzute în anexa nr. 1;
- finanţarea parţială acordată de BDCE nu depăşeşte
80% din costul total al Proiectului, excluzând dobânda şi comisioanele
financiare, astfel cum este specificat în anexa nr. 1.
4.1.3. Achiziţii
Achiziţiile se vor efectua în conformitate cu legea
română, în prezent Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind
atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, conformă cu
directivele Uniunii Europene în vigoare (2004/17/CE şi 2004/18/CE), şi care
astfel nu intră în niciun fel de contradicţie cu „Liniile directoare privind
achiziţiile" ale BDCE, sau în conformitate cu ultima variantă amendată a
legii naţionale privind achiziţiile publice, în vigoare la data lansării
licitaţiilor.
In orice caz, responsabilitatea pentru implementarea Proiectului şi ca urmare responsabilitatea pentru
adjudecarea şi administrarea contractelor în cadrul Proiectului rămân la
Imprumutat, prin MCC. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea
Proiectului, vor fi transmise în copie la BDCE împreună cu toată documentaţia
necesară care demonstrează că respectivele contracte au fost adjudecate în
conformitate cu legea şi reglementările naţionale privind achiziţiile publice
în vigoare la data lansării procesului de achiziţie.
BDCE nu va emite niciun „fără
observaţii" pentru aranjamentele de achiziţii propuse de Imprumutat prin
MCC, inclusiv pentru gruparea contractelor, procedurile aplicabile, dar îşi va
rezerva dreptul de a efectua o analiză anterioară sau ulterioară, prin sondaj,
a documentaţiei de achiziţii, pentru a verifica dacă aceasta este în
conformitate cu legislaţia naţională privind achiziţiile publice.
Dacă, în orice moment, BDCE constată că o achiziţie
efectuată în cadrul acestui proiect nu este în conformitate cu prevederile
menţionate anterior, aceasta îşi rezervă dreptul de a aplica prevederile art.
13 din Normele de împrumut.
4.2. Raportările
Imprumutatului
4.2.1. Raportările privind
stadiul Proiectului
La fiecare 6 luni de la tragerea primei tranşe din
împrumut până la finalizarea întregului Proiect, Imprumutatul, prin MCC, va
transmite BDCE un raport în care se detaliază:
- situaţia utilizării împrumutului;
- stadiul planului financiar al Proiectului;
- stadiul Proiectului;
- detalii privind managementul Proiectului.
Anexa nr. 4 cuprinde formatul
în care se menţionează minimum de informaţii solicitate de BDCE pentru aceste
rapoarte privind stadiul Proiectului. Pot fi utilizate şi formate alternative
care să conţină aceleaşi informaţii.
4.2.2. Raportul privind finalizarea Proiectului
La finalizarea întregului Proiect, Imprumutatul, prin
MCC, va prezenta un raport final conţinând o evaluare a efectelor economice,
financiare, sociale şi de mediu ale Proiectului.
4.3. Furnizarea de
informaţii către BDCE
Imprumutatul, prin MCC, va ţine
evidenţe contabile privind
Proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaţionale, care vor
reflecta în orice moment stadiul Proiectului, în care se vor înregistra toate
operaţiunile efectuate şi care vor identifica activele şi serviciile finanţate
cu ajutorul prezentului împrumut.
Imprumutatul, prin MCC, se angajează să primească în
mod favorabil orice misiune de informare efectuată de salariaţii BDCE sau de
consultanţii externi angajaţi de BDCE şi să asigure cooperarea necesară pentru
această misiune de informare, prin facilitarea oricărei vizite posibile la
amplasamentul Proiectului. In special, BDCE poate efectua la faţa locului un
audit al contabilităţii Proiectului, realizat de unul sau mai mulţi
consultanţi, la alegerea acesteia,
pe cheltuiala Imprumutatului, în cazul neîndeplinirii de către Imprumutat a
oricărei obligaţii asumate în cadrul prezentului împrumut.
Imprumutatul, prin MCC, se angajează să răspundă într-o
perioadă de timp rezonabilă oricărei solicitări de informaţii din partea BDCE
şi să furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o poate considera necesară şi o
poate solicita rezonabil pentru implementarea corespunzătoare a prezentului
acord, în special în ceea ce priveşte monitorizarea Proiectului şi utilizarea
împrumutului.
Imprumutatul şi/sau MCC vor/va informa BDCE imediat despre
orice modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant
pentru Proiect şi, în sens general, despre orice eveniment care poate influenţa
îndeplinirea obligaţiilor sale asumate în cadrul prezentului acord. Orice
modificare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru
Proiect constituie unul dintre evenimentele precizate în art. 13-h al cap. 3
din Normele de împrumut ale BDCE şi poate conduce la suspendarea, anularea sau
rambursarea imediată a împrumutului.
ARTICOLUL 5
Incetarea
obligaţiilor împrumutatului
Plata sumei datorate, stipulată în Angajamentul de
plată, eliberează împrumutatul de obligaţiile sale, definite la paragraful 3.1
de mai sus.
După ce întreaga sumă a acestui
împrumut şi toate dobânzile şi alte costuri, care rezultă din acesta, în
special acele sume prevăzute la art. 6 şi 7 de mai jos, au fost plătite în mod
corespunzător, împrumutatul va fi pe deplin eliberat de obligaţiile sale faţă
de BDCE. în ceea ce priveşte obligaţiile prevăzute la paragraful 4.3 de mai
sus, acestea vor continua sa rămână în vigoare în scopul unei posibile evaluări
expost a Proiectului,
care va avea loc într-o perioadă de timp rezonabilă, ce nu va depăşi 7 ani de la finalizarea Proiectului.
ARTICOLUL 6
Dobânda pentru întârziere
Fără a contraveni oricărui alt recurs aflat la
dispoziţia BDCE prin prezentul acord şi prin Normele de împrumut sau în alt
fel, dacă împrumutatul nu plăteşte întreaga dobândă sau orice altă sumă
plătibilă, conform prezentului acord de împrumut, cel mai târziu la data
scadenţei specificate, acesta trebuie să plătească o dobândă suplimentară la
suma datorată şi neplătită integral, egală cu dobânda Euribor la o lună pentru
depozitele în valuta plăţii întârziate la data scadenţei (dacă nu este zi lucrătoare
TARGET, următoarea zi lucrătoare), la ora 11:00 a.m. (ora locală la Bruxelles),
plus 2,5% pe an, calculată de la data scadenţei acestei sume până la data
efectuării plăţii.
Rata Euribor la o lună,
aplicabilă, va fi actualizată la fiecare 30 de zile.
ARTICOLUL 7
Costuri asociate
Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi
plătite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea,
lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate ori parţial,
fie din garantarea sau refinanţarea împrumutului acordat, împreună cu toate
actele judiciare şi extrajudiciare care decurg din acest împrumut, vor fi
suportate de către împrumutat.
Totuşi, se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din
Normele de împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj
menţionate în acest cap. 4.
ARTICOLUL 8
Garanţii
Imprumutatul declară că niciun
alt angajament nu a fost făcut şi nu va fi făcut în viitor, care ar putea
conferi unei terţe părţi un regim preferenţial, un drept preferenţial de plată,
o garanţie colaterală sau o garanţie de orice natură ar fi, care ar putea
conferi drepturi sporite asupra unor terţi (denumită în continuare garanţie).
Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei
terţe părţi, împrumutatul este de acord să întocmească sau să furnizeze o
garanţie identică în favoarea BDCE sau, când este împiedicat să o facă, să
ofere o garanţie echivalentă şi să stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea BDCE.
Nerespectarea acestor prevederi reprezintă un caz de
neîndeplinire a obligaţiilor, după cum se prevede în art. 13-h din cap. 3 al
Normelor de împrumut ale BDCE şi poate conduce la suspendarea, anularea sau
rambursarea imediată a împrumutului.
ARTICOLUL 9
Reprezentări şi certificări
Imprumutatul prezintă şi
certifică faptul că:
- autorităţile sale competente l-au autorizat să
încheie prezentul acord şi au dat în acest sens semnatarilor autorizarea pentru
aceasta, în conformitate cu legile, decretele, reglementările, articolele
asocierii şi cu alte texte aplicabile acestuia;
- întocmirea şi semnarea Acordului nu contravin
legilor, decretelor, reglementărilor, articolelor asocierii şi altor texte
aplicabile acestuia şi că toate permisele, licenţele şi autorizaţiile necesare
acestuia au fost obţinute şi vor rămâne valabile pe toată durata împrumutului.
Orice modificare referitoare la reprezentările şi
certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie
notificată imediat BDCE şi să fie furnizate toate documentele justificative.
ARTICOLUL 10
Relaţii cu terţii
Imprumutatul nu poate invoca,
în cadrul utilizării împrumutului, niciun fapt referitor la relaţiile sale cu
terţe părţi în vederea evitării îndeplinirii, totale sau parţiale, a
obligaţiilor sale ce rezultă din Acord.
BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea
să apară între împrumutat şi terţe părţi, iar costurile, indiferent de natura
lor, efectuate de către BDCE din cauza oricărei dispute şi, în special, toate
costurile juridice sau de judecată vor fi suportate de împrumutat.
ARTICOLUL 11
Interpretarea Acordului
Imprumutatul declară că a luat
cunoştinţă de Normele de împrumut ale BDCE şi că a primit o copie a acestora.
Atunci când există o contradicţie între oricare
prevedere din Normele de împrumut ale BDCE şi oricare prevedere a Acordului va
prevala prevederea Acordului.
Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor
Acordului nu vor servi pentru interpretarea acestuia.
In nicio situaţie nu se va presupune că BDCE a renunţat
tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin Acord.
ARTICOLUL 12
Legea aplicabilă
Prezentul acord şi garanţiile negociabile legate de
acesta vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în
prevederile art. 1 paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6
martie 1959 la Acordul General pentru Privilegii şi Imunităţi al Consiliului
Europei din data de 2 septembrie 1949 şi, în secundar, dacă este cazul, de
legea franceză.
Diferendele dintre părţile la Acord vor face obiectul
arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale
BDCE.
ARTICOLUL 13
Executarea unei hotărâri de arbitraj
Părţile contractante convin să nu facă uz de niciun
privilegiu, imunitate sau legislaţie în faţa oricărei autorităţi
jurisdicţionale ori a altei autorităţi, fie ea naţională sau internaţională, în
vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile
specificate în cap. 4 al Normelor de împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 14
Notificări
Orice notificare sau alte comunicări care vor fi date
sau efectuate în cadrul prezentului acord către BDCE sau împrumutat vor fi în
scris şi vor fi considerate pe deplin acordate sau efectuate dacă sunt predate
personal, transmise par avion sau pe fax de către o parte celeilalte părţi, la
acea adresă a părţii specificată mai jos.
Pentru Imprumutat:
Ministerul Finanţelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, România
In atenţia: ministrului finanţelor publice, secretarului
de stat şi/sau a directorului general al Direcţiei generale a finanţelor
publice externe.
Fax: +4021 312 67 92
Pentru BDCE:
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
55 Avenue Kleber 75 116 Paris
In atenţia: directorului Departamentului proiecte
Fax: +33 1 47 55 37 52
Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor
fi în limba engleză sau franceză ori, dacă sunt în altă limbă, vor fi însoţite
de o traducere a acestora în limba engleză sau franceză.
ARTICOLUL 15
Intrarea în vigoare
Prezentul acord va intra în vigoare după semnarea de
către BDCE şi împrumutat şi după aprobarea lui de către autorităţile române, pe
baza confirmării în scris a acestui lucru primite de către BDCE de la
împrumutat.
ARTICOLUL 16
Exemplarele Acordului
Prezentul acord este întocmit în două exemplare
originale, ambele exemplare fiind egal autentice.
Câte un exemplar original este păstrat de fiecare
dintre părţile contractante.
Bucureşti, 12 decembrie 2006
Pentru România:
Numele: Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Funcţia: ministrul finanţelor publice
Paris, 18 decembrie 2006
Pentru BCDE:
Numele: Apolonio Ruiz Ligero
Funcţia: vice-guvernator
ANEXA Nr. 1
DESCRIEREA PROIECTULUI
I.
|
F/P
|
1562 (2006)
|
împrumutat
|
România
|
Aprobarea Consiliului de administraţie
|
16 iunie 2006 CA/PV/242/2006
|
Suma aprobată
|
78.200.000 euro
|
II.
|
Domenii de intervenţie:
|
Patrimoniul cultural si istoric
|
Lucrările planificate:
|
Proiectul va permite reabilitarea amplasamentelor culturale din
România clasificate ca monumente istorice. Principalele categorii de lucrări
sunt următoarele:
- lucrări de consolidare a clădirilor;
- refacerea izolaţiei şi ventilarea interioară şi exterioară a
clădirilor; instalarea de aer condiţionat şi ventilare;
- restaurarea faţadelor şi a interioarelor, înlocuirea
tâmplăriei exterioare, înlocuirea sau restaurarea tâmplăriei interioare,
restaurarea picturilor, refacerea pardoselilor;
- modernizarea instalaţiilor electrice
(iluminatul de siguranţă, iluminatul faţadelor şi al interioarelor);
- modernizarea instalaţiilor sanitare;
- înlocuirea sistemului de prevenire a incendiilor şi
antiefracţie;
- facilităţi pentru persoanele cu
handicap;
- înlocuirea şi modernizarea sistemului de încălzire;
- înlocuirea centralei termice şi modernizarea sistemului de
încălzire interioară.
In plus faţă de cele de mai sus, Proiectul va finanţa
actualizarea sau elaborarea de studii de fezabilitate, proiecte tehnice,
supervizare lucrări, autorizaţii şi permise şi achiziţionarea de echipamente
sau bunuri, precum şi costuri de administrare a Proiectului (cum ar fi
salariile personalului şi onorarii pentru consultanţi, consumabile, bunuri
şi echipamente, comunicaţii şi costuri de deplasare etc).
|
|
Localizare:
|
Pe întreg teritoriul României
|
Costul total al Proiectului:
|
99.000.000 euro
|
Detalierea estimativă a costului:
|
Lucrări, echipamente, bunuri, proiectare şi supervizare lucrări
Administrare Proiect
Autorizaţii şi permise
Total:
|
- în euro -
96.800.000 800.000
1.400.000 99.000.000
|
Planul de finanţare:
|
78.200.000
euro
BDCE 79%
|
|
20.800.000
euro Guvernul
României 21%
|
Stadiul lucrărilor la momentul prezentării solicitării:
|
Aproximativ 12%
|
Graficul lucrărilor:
|
2006-2009
|
|
Condiţii specifice:
|
1. Inaintea efectuării primei disponibilizări va fi înfiinţată
şi va fi pe deplin funcţională, în cadrul MCC, o unitate de management al
Proiectului, pentru a asigura coordonarea implementării, managementul, precum
şi urmărirea financiară şi fizică a Proiectului.
2. Următorii indicatori vor fi utilizaţi pentru a măsura impactul Proiectului:
- numărul de beneficiari, din care numărul de turişti
(vizitatori ai clădirilor istorice, spectatori la evenimentele culturale);
- numărul şi tipurile de evenimente culturale ocazionale
(expoziţii, spectacole, concerte etc);
- veniturile colectate în mod direct din subproiecte.
Inaintea disponibilizării primei tranşe din împrumut şi în cazul
introducerii, modificării sau înlocuirii unui subproiect pe parcursul
implementării, MCC va prezenta BDCE pentru fiecare subproiect indicatorii
monitorizaţi în vederea creării condiţiilor pentru evaluarea performanţelor
Proiectului.
|
III.
|
Criterii de eligibilitate
(pe domenii de intervenţie):
|
Proiectul îndeplineşte criteriile de eligibilitate stabilite în
Rezoluţia 1480 (2004) si astfel contribuie la coeziunea socială în ţară.
|
IV.
|
Efecte sociale
(pe domenii de
intervenţie):
|
Proiectul va sprijini conservarea valorilor arhitecturale şi
istorice ale monumentelor care vor fi reabilitate şi va promova dezvoltarea
iniţiativelor culturale
care vor fi găzduite de aceste clădiri. Prin restaurarea funcţiilor şi
asigurarea unor condiţii tehnice şi de siguranţă corespunzătoare pentru
evenimentele culturale, Proiectul va contribui la dezvoltarea regională şi la
consolidarea coeziunii sociale datorită multiplelor efecte asupra activităţii
economice, ocupării forţei de muncă şi turismului.
In plus, faţă de contribuţia la protejarea patrimoniului istoric
şi la dezvoltarea culturală, Proiectul va conduce la crearea a 1.000 de
locuri de muncă temporare pe parcursul perioadei de implementare a lucrărilor
de restaurare.
|
ANEXA Nr. 2
Model de scrisoare suplimentară pentru un împrumut
cu rată variabilă
F/P 1562 - tranşa [număr]
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
Scrisoare suplimentară
La Acord ui-cadru din data [data]
între
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (denumită în
continuare BDCE)
şi
România (denumită în continuare împrumutat)
Prezenta scrisoare suplimentară şi Acordul-cadru de
împrumut stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru tranşa [numărul],
aşa cum este specificat în art. [numărul] din acordul-cadru menţionat.
Suma împrumutului: [valuta şi suma]
Perioada de rambursare: până la 20 de ani perioada finală derambursare, cu o perioadă de
graţie de 5 ani
Euribor [se introduce definiţia Euribor]
Rata variabilă a dobânzii:
Euribor 6 luni plus sau minus [număr] puncte de bază [net] pe an (Telerate [referinţă] sau Reuters [referinţă])
Plata dobânzii: In rate
semestriale
Numitorul fracţiei:
actual/360 de zile, Convenţia privind ziua
lucrătoare următoare modificată
Zi lucrătoare (euro)
înseamnă o zi în care Sistemul de transfer rapid
automat transeuropean cu
privire la decontările brute în timp real (Target)
funcţionează
sau (altele) înseamnă o zi lucrătoare în ţara valutei
Data de disponibilizare [data]
Instrucţiuni de plată (împrumutat) Numărul contului [număr] al [nume Bancă şi oraş], codul Swift: [cifrul] prin [nume
banca de corespondenţă si
oraş], codul Swift [cifrul]
Instrucţiuni de plată (BDCE)
Conform art. 3.4 din Acordul-cadru de împrumut
Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă
de 6 luni începând de la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixată cu două
zile lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de dobândă. BDCE va informa
împrumutatul despre dobânda plătibilă la fiecare 6 luni. Plata dobânzii va avea
loc în [ziua, luna a fiecărui an şi pentru prima dată la [data].
[se precizează datele de plată şi ratele de
capital datorate pentru fiecare dată]
Toate plăţile vor fi efectuate în contul BDCE,
conform instrucţiunilor de plată (BDCE) descrise mai sus.
Aceste prevederi fac obiectul
înţelegerii „Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată", a
cărei definiţie se găseşte în art. 3.5 al Acordului-cadru de împrumut, semnat
între împrumutat şi BDCE la [data].
In vederea mobilizării acestei tranşe din împrumut,
împrumutatul va trimite, în timp util, către BDCE, un angajament de plată
corespunzător acestei tranşe [a se vedea anexa nr. 3].
[Oraşul, data]
Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
[Oraşul, data]
Pentru [nume împrumutat]
1) Se precizează
patru date pentru plăţile trimestriale şi două date pentru plăţile semestriale.
ANEXA Nr. 3
Model de angajament de plată pentru un împrumut cu
rată variabilă
F/P 1562 - tranşa [număr]
ANGAJAMENT DE PLATĂ
[Valuta]
[Suma]
[DATA]
Pentru valoarea primită, subsemnatul:
prin prezentul angajament de plată promite să plătească
Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia suma împrumutată de:
[Suma în litere ] [Valuta în litere]
în tranşele şi la o dobândă specificate mai jos:
Rate de capital
[Data]: [Valuta][Suma]
[Data]: [Valuta][Suma]
[Data]: [Valuta][Suma]
[Data]: [Valuta][Suma]
....//.....
Dobânda
[se inserează dobânda specificată în scrisoarea suplimentară]
Plăţile de mai sus vor fi făcute la:
[Banca corespondentă a BDCE şi contul de referinţă]
în favoarea Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei,
fără nicio deducere sau luare în considerare a vreunei taxe, impozite sau alte
costuri, prezente ori viitoare, datorate sau percepute pentru acest angajament
sau pentru sumele acestuia de către ori în cadrul [introduceţi statul], sau a
oricărei alte subdiviziuni politice ori fiscale a acesteia.
Acest angajament de plată este
legat de împrumutul acordat de către Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
împrumutatului la data [data disponibilizării].
In cazul neefectuării plăţii prompte şi în totalitate a
oricărei sume datorate prin prezentul angajament, întregul împrumut şi dobânda
aferentă conform acestuia până la data plăţii vor deveni imediat scadente şi
vor fi plătite la opţiunea şi la cererea deţinătorului acestuia.
Neexercitarea de către deţinătorul angajamentului a
oricărui drept care rezultă din acesta nu va constitui în niciun caz o
renunţare la niciunul dintre drepturile sale în aceasta sau în oricare altă
circumstanţă.
Pentru împrumutat,
..................................
ANEXA Nr.4
Formatul raportului privind stadiul Proiectului
ANEXA Nr. 4A*)
Tara : ROMÂNIA
Proiect: F/P 1562 (2006) - Reabilitare Monumente
Istorice
Fişă de identificare
Denumire subproiect
|
|
Amplasare şi descriere obiectiv
|
|
Descriere lucrări
|
|
Contractori
|
|
Analiza costului şi graficul lucrărilor
|
|
Cost Total (exclusiv TVA)
|
Realizat
|
De realizat
|
Graficul lucrărilor
|
RON
|
EURO
|
RON
|
EURO
|
%
|
RON
|
EURO
|
Inceput
|
Sfârşit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Indicatori de monitorizare
|
Număr beneficiari
|
Iniţial
|
Final
|
|
|
|
Din care număr turişti
|
Iniţial
|
Final
|
|
|
|
Evenimente culturale ocazionale
|
Iniţial
|
Final
|
Număr
|
|
|
Tip
|
|
|
Venituri medii lunare colectate
|
Iniţial
|
Final
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Anexa nr. 4A este reprodusă în facsimil.
ANEXA
Tabel 1
COSTURI in EUR
ŢARA:
ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1562 (2006) - Reabilitare Monumente
Istorice
Data:.....................
exclusiv
TVA
Descriere
|
Cheltuieli efectuate până la ....
|
Cheltuieli viitoare
|
COST TOTAL
|
% Cheltuit
|
Modificări/ comentarii
|
Nr. crt.
|
Subproiect
|
Obiectiv
|
Amplasare
|
până la finalizare
|
din care umătoarele 6 luni
|
|
|
A
|
B
|
|
(C)=(A)+(B)
|
(C)=(A)+(B)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total Subproiecte
|
|
|
|
|
|
|
Autorizaţii si permise
|
|
|
|
|
|
|
Administrare proiect
|
|
|
|
|
|
|
Total Costuri administrative
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL din care:
|
|
|
|
|
|
|
BDCE
|
|
|
|
|
|
|
România
|
|
|
|
|
|
|
*) Anexa nr. 4B este reprodusă în facsimil.
Tabel 2A
Evaluare achiziţii
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1562 (2006) - Reabilitare monumente
istorice
Data:.............
Categorii de cheltuieli
|
Achiziţii
|
COST TOTAL
|
MODIFICĂRI /Comentarii
|
LD
|
LR
|
Altele
|
NFB
|
1. Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
|
|
|
|
|
|
2.Bunuri
|
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
|
|
|
|
|
|
3.Servicii
|
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
|
|
|
|
|
|
4.Diverse
|
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
Abrevieri
LD: Licitaţie Deschisă, LB:
Licitaţie restrânsă, NFB: nefinanţate de banca
Tabel 2B
EVALUARE CONTRACTE
TARĂ: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1562 (2006) - reabilitare monumente
istorice
Data:...........................
Exclusiv TVA
Descriere contract
|
Data contract
|
Nume contractor adjudecat
|
Metoda de achiziţii*
|
COST
|
Preţ fix
(D=da
N=Nu)
|
Suma plătită la data...
|
Perioada de implementare
|
Dată
recepţie
lucrări
|
Modificări/ comentarii
|
valuta
|
suma
|
Inceput
|
Sfârşit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Abrevieri care vor fi utilizate :
LD = Licitaţie deschisa; LR = Licitaţie restrânsă; DC=
dialog competitiv; N = Negociere; CO= cerere de oferta; CS = Concurs de soluţii
NB: pentru contractele adjudecate inainte de data
semnării acestui acord cadru de imprumut, UMP va specifica respectivele
metodele de achiziţii utilizate
Tabel 3
Grafic Lucrări
DIAGRAMA
TARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1562 (2006) - Reabilitare Monumente
Istorice
Data:................
DESCRIERE
|
Activitate
|
2006
|
2007
|
2008
|
2009
|
% Lucrări finalizate
|
Modificări/ Comentarii
|
Nr. crt.
|
Sub- Proiect
|
Obiective
|
Amplasare
|
|
S1
|
S2
|
S3
|
S4
|
S5
|
S6
|
S7
|
|
|
|
|
|
|
Pregătire proiect
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţii proiectare si lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Proiect tehnic
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Management si monitorizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pregătire proiect
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţii proiectare si lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Proiect tehnic
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Management si monitorizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pregătire proiect
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţii proiectare si lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Proiect tehnic
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Management si monitorizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pregătire proiect
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Achiziţii proiectare si lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Proiect tehnic
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Management si monitorizare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabel 4
OBIECTIVE
TARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 15S2 (2006) - Reabilitare Monumente
Istorice
Data:.....................
DESCRIERE
|
Număr beneficiari
|
Evenimente culturale ocazionale
|
Venituri lunare medii colectate
|
Locuri de munca
temporare
|
MODIFICĂRI/ COMMENTARII
|
Nr. crt.
|
Sub- Proiect
|
Obiective
|
Amplasare
|
Total
|
din care număr turişti
|
Număr
|
Tip
|
|
|
|
|
|
|
|
Impar*
|
Final**
|
Iniţial*
|
Final**
|
Iniţial*
|
Final**
|
Iniţial*
|
Final**
|
Iniţial*
|
Final**
|
Iniţial*
|
Final**
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* vor ti completate înainte de finanţarea
proiectului
** vor fi completate la finalizarea proiectului