ACORD Nr. 0
din 9 februarie 2007
intre Romania si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la 2 februarie 2007 la Bucuresti si la
9 februarie 2007 la Paris, pentru finantarea primei faze a Proiectului „Sistem
integrat de reabilitare a sistemelor de alimentare cu apa si canalizare, a
statiilor de tratare a apei potabile si statiilor de epurare a apelor uzate in
localitatile cu o populatie de pana la 50.000 de locuitori"*)
ACT EMIS DE:
ACT INTERNATIONAL
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 500 din 26 iulie 2007
F/P 1568 (2006)
România, prin Ministerul Finanţelor Publice, Bucureşti,
România (denumită în continuare Imprumutat), pe de o parte, şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
organizaţie ihternaţională, Paris (denumită în continuare BDCE), pe de alta parte,
având în vedere solicitarea transmisă de un membru al
Guvernului României din data de 18 mai 2006,
având în vedere Rezoluţia Consiliului de administraţie
al BDCE nr. 1.480 (2004),
având în vedere cel de-al Treilea Protocol la Acordu'l
general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei,
având în vedere articolele Normelor de împrumut ale BDCE
din octombrie 1970,
au convenit următoarele:
ARTICOLUL 1
Condiţii generale
Acest împrumut este acordat în cadrul condiţiilor
generale ale actualelor Norme de împrumut ale BDCE şi în cadrul condiţiilor
speciale stabilite prin prezentul acord-cadru de
împrumut (denumit în continuare acordul), anexele
acestuia şi scrisorile sale suplimentare (denumite în continuare scrisori suplimentare).
ARTICOLUL2
Proiectul
BDCE acordă Imprumutatului, care acceptă, un împrumut pentru finanţarea parţială a F/P
1568 (2006), aprobat de Consiliul de administraţie al BDCE în 16 iunie 2006,
referitor la reabilitarea reţelelor de apă potabilă şi de apă uzată menajeră şi
a facilităţilor de tratare din localităţile cu mai puţin de 50.000 de locuitori
din România.
Acest împrumut este acordat de BDCE luând în considerare
angajamentul asumat de Imprumutat de a utiliza acest
împrumut exclusiv pentru finanţarea proiectului sectorial descris în anexa nr.
1 la prezentul acord (denumit în continuare Proiectul),
care corespunde primei
faze a planului de investiţii multianual, şi de a realiza acest proiect, prin
Compania Naţională de Investiţii (CNI), entitate aflată în subordinea Ministerului Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului (MTCT), în condiţiile care sunt detaliate în anexa menţionată.
Orice schimbare a modului în care împrumutul este
aplicat, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea,
anularea sau rambursarea imediată a împrumutului, conform termenilor art. 13
din Normele de împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 3
Imprumutul
3.1. Condiţii financiare
Valoarea împrumutului acordat este de 160.100.000 EUR
(o sută şaizeci de milioane una sută de mii de euro).
Acesta va fi disponibilizat în tranşe. Fiecare tranşă a
împrumutului va fi pentru o perioadă care nu va depăşi 20 de ani, incluzând o
perioadă de graţie de 5 ani.
Pentru fiecare tranşă, valoarea, rata dobânzii, valuta,
data de disponibilizare, perioada de rambursare şi conturile de remitere a
fiecărei părţi vorfi stabilite de comun acord, prin fax, de către Imprumutat şi BDCE.
O scrisoare suplimentară la prezentul acord, precizând
condiţiile pentru fiecare tranşă, va fi întocmită la momentul tragerii, în
formatul stabilit în anexa nr. 2 la prezentul acord.
3.2. Trageri
Tragerea sumelor împrumutului
în mai multe tranşe se va efectuaîn conformitate cu stadiul implementării
Proiectului, dacă au fost îndeplinite condiţiile specifice enumerate în anexa
nr. 1 la prezentul acord.
O tranşă de avans de cel mult 20% din suma aprobată a
împrumutului va fi vărsată într-un cont înregistrat, ce poate fi supus
auditului BDCE.
Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza
declaraţiilor Imprumutatului,
prin CNI, referitoare la stadiul implementării Proiectului (şi previziunile
privind stadiul lucrărilor în anul curent).
Tranşele ulterioare vor fi disponibilizate odată ce 90%
din tranşa precedentă au fost utilizate.
3.3. Mobilizare
In scopul mobilizării tranşelorîmprumutului, Imprumutatul va transmite BDCEÎnaintea
efectuării fiecărei trageri angajamentul de plată anexat (anexa nr. 3 la
prezentul acord) pentru fiecare tranşă.
Angajamentul de plată este întocmit şi plătibil în
valuta în care tranşa a fost disponibilizată.
3.4. Domiciliu
Toate sumele datorate de Imprumutat în cadrul acestui
împrumut sunt plătibile în valuta fiecărei tranşe, în contul cu numărul
comunicatde BDCE Imprumutatului
la momentul plăţii, prin fax, care va fi trimisă BDCE de banca însărcinată de
către Imprumutat cu efectuarea
plăţii, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea fiecărei plăţi.
3.5. Date
Prevederile prezentului articol 3 fac obiectul
Convenţiei privind ziua lucrătoare următoare modificată. Convenţia privind
ziua lucrătoare următoare modificată înseamnă o convenţie prin care dacă
data specificată va cădea într-o zi care nu este o zi lucrătoare /zi lucrătoare
înseamnă o zi în care sistemul TARGET (Sistemul de transfer rapid automat
transeuropean cu privire la decontările brute în timp real) funcţionează], acea
dată va fi prima zi care urmează acelei zile, care este zi lucrătoare, cu
condiţia ca acea zi să nu cadă în următoarea lună calendaristică, caz în care
acea dată va fi prima zi care precedă acea zi, care este zi lucrătoare.
ARTICOLUL 4
Monitorizarea împrumutului şi Proiectului
4.1. Utilizarea împrumutului
4.1.1. Perioada
Sumele împrumutului pentru
fiecare tranşă trebuie să fie utilizate de Imprumutat pentru finanţarea
Proiectului în termen de 12 luni de la disponibilizarea acestora de către BDCE.
4.1.2. Implementarea Proiectului
Pentru implementarea Proiectului Imprumutatul desemnează CNI ca agenţie de implementare, sub autoritatea MTCT CNI va
înfiinţa o unitate de management al Proiectului (UMP)
dedicată implementării şi monitorizării
Proiectului. CNI va fi coordonată şi supervizată de Unitatea de coordonare a
Proiectului (UCP), ce
funcţionează în cadrul MTCT şi este dedicată acestui scop.
*) Traducere.
Imprumutatul, prin MTCTşi CNI,
va depune toate eforturile şi diligenţele şi va exercita toate mijloacele
utilizate în mod curent, în special mijloace financiare, tehnice, sociale şi
manageriale, precum şi cele referitoare la protecţia mediului înconjurător,
care vor fi necesare pentru implementarea corespunzătoare a Proiectului.
In cazul în care costurile Proiectului, prevăzute în
anexa nr. 1 la prezentul acord, se majorează sau vor fi
revizuite din orice motive, Imprumutatul se va asigura
că sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea
Proiectului.
In plus, Imprumutatul, prin
MTCTşi CNI, se angajează că:
- Proiectul corespunde prevederilor convenţiilor relevante în materie ale Consiliului Europei;
- Proiectul respectă mediul înconjurător, potrivit
cadrului legal în materie din România;
- Proiectul corespunde criteriilor de eligibilitate
prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul acord;
- finanţarea parţială acordată de BDCE nu depăşeşte 77%
din costul total al Proiectului, excluzând dobânda şi comisioanele financiare,
conform anexei nr. 1 la prezentul acord.
4.1.3. Achiziţii
Achiziţiile se vor efectua în conformitate cu legea
română, în prezent Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind
atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări prin Legea nr.
337/2006, conformă cu directivele UE în vigoare (2004/17/CE şi 2004/18/CE) şi
care nu intră deci în niciun fel de contradicţie cu Liniile directoare privind
achiziţiile ale BDCE sau în conformitate cu ultima variantă amendată a legii
naţionale privind achiziţiile publice în vigoare la data lansării licitaţiilor.
In oricare dintre situaţii, responsabilitatea pentru
implementarea Proiectului şi, ca urmare, responsabilitatea pentru adjudecarea
şi administrarea contractelor în cadrul Proiectului, revine Imprumutatului,
prin MTCT şi CNI. Contractele în derulare, adjudecate înainte de aprobarea
Proiectului, vorfi transmise în copie la BDCE împreună cu toată documentaţia
necesară ce demonstrează că respectivele contracte au fost încredinţate în
conformitate cu legea şi reglementările naţionale privind achiziţiile publice
în vigoare la data lansării procesului de achiziţie.
BDCE nu va emite „fără comentarii" pentru
aranjamentele de achiziţii propuse de Imprumutat, prin MTCT sau CNI, inclusiv
gruparea contractelor, procedurile aplicabile, darîşi va rezerva dreptul de a
proceda la o analiză anterioară sau ulterioară, efectuată prin sondaj, a
documentaţiei de achiziţii, pentru a verifica dacă acestea suntîn conformitate
cu legislaţia naţională privind achiziţiile publice.
Dacă, la orice moment, BDCE constată că o achiziţie
efectuată în cadrul acestui proiect nu este în conformitate cu prevederile
menţionate anterior, îşi rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 13 din
Normele de împrumut ale BDCE.
4.2. Raportările Imprumutatului
4.2.1. Raportările privind
stadiul Proiectului
La fiecare 6 luni de la tragerea primei tranşe din
împrumut până la finalizarea întregului Proiect, Imprumutatul, prin CNI, va
transmite BDCE un raport vizat de UCP, în care se detaliază:
- situaţia utilizării împrumutului;
- stadiul planului financiar al Proiectului;
- stadiul Proiectului;
- detalii privind managementul Proiectului.
In anexa nr. 4 la prezentul acord este inclus formatul
în care se menţionează informaţiile minimale solicitate de BDCE pentru aceste rapoarte privind stadiul Proiectului.
Pot fi utilizate şi formate alternative ce conţin aceleaşi informaţii.
4.2.2. Raportul privind finalizarea Proiectului
La finalizarea întregului Proiect, Imprumutatul, prin
CNI, va prezenta un raport final vizat de UCP, conţinând evaluarea efectelor
economice, financiare, sociale şi a efectelor asupra mediului înconjurător pe
care le-a avut Proiectul.
4.3. Furnizarea de
informaţii către BDCE
Imprumutatul, prin CNI, va ţine
evidenţe contabile privind Proiectul, care vor fi în conformitate cu
standardele internaţionale, care vor reflecta în orice moment stadiul
Proiectului şi în care se vor înregistra toate operaţiunile efectuate şi vor
identifica activele şi serviciile finanţate cu ajutorul prezentului împrumut.
Imprumutatul, prin MTCTşi CNI,
se angajează să primească favorabil orice misiune de informare efectuată de
către salariaţii BDCE sau de consultanţi externi angajaţi de BDCE şi să asigure
cooperarea necesară pentru această misiune de informare, prin facilitarea
oricărei vizite posibile la amplasamentul Proiectului. In special, BDCE poate
efectua la faţa locului un audit al contabilităţii Proiectului, realizat de
unul sau mai mulţi consultanţi la alegerea acesteia, pe cheltuiala
Imprumutatului, în cazul neonorării la scadenţă de către Imprumutat a oricărei obligaţii asumate în
cadrul prezentului împrumut.
Imprumutatul, prin MTCTşi CNI,
se angajează să răspundă într-o perioadă de timp rezonabilă oricărei solicitări
de informaţii din partea BDCE şi să furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o
poate considera necesară şi o poate solicita rezonabil, pentru implementarea
corespunzătoare a prezentului acord, în special în ceea ce priveşte
monitorizarea Proiectului şi utilizarea împrumutului.
Imprumutatul şi/sau MTCTvor
informa BDCE imediatdespre orice modificare a legislaţiei sau a normelor, în
sectorul economic relevant pentru Proiect, şi în sens general, despre orice
eveniment care poate influenţa îndeplinirea obligaţiilor sale asumate în cadrul
prezentului acord. Orice modificare a legislaţiei sau a normelor, în sectorul
economic relevant pentru Proiect, constituie unul dintre evenimentele precizate
în art. 13 lit. h) al cap. 3 din Normele de împrumut ale BDCE şi poate conduce
la suspendarea, anularea sau rambursarea imediată a împrumutului.
ARTICOLUL 5
Incetarea obligaţiilor Imprumutatului
Plata sumei datorate, stipulată în angajamentul de
plată, eliberează Imprumutatul
de obligaţiile sale, definite în paragraful 3.1.
După ce întreaga sumă a acestui împrumut şi toate
dobânzile şi alte costuri, care rezultă din acesta, în special acele sume
prevăzute la art. 6 şi 7, au fost plătite corespunzător, Imprumutatul va fi pe deplin eliberat de
obligaţiile sale faţă de BDCE. In ceea ce priveşte obligaţiile stabilite în
paragraful 4.3, acestea vor continua să rămână în vigoare în scopul unei
posibile postevaluări a Proiectului, care va avea loc într-o perioadă
rezonabilă de timp, care nu va depăşi 7 ani de la finalizarea Proiectului.
ARTICOLUL 6
Dobânda pentru întârziere
Fără a contraveni oricărui alt recurs aflat la
dispoziţia BDCE prin prezentul acord şi prin Normele de împrumut ale BDCE ori
în alt fel, dacă Imprumutatul
nu plăteşte întreaga dobândă sau orice altă sumă plătibilă, conform prezentului
acord, cel mai târziu la data scadenţei specificate, Imprumutatul trebuie să plătească o dobândă suplimentară la suma datorată şi
neplătită integral, egală cu dobânda EURIBOR la o lună pentru depozitele în valuta plăţii întârziate la data
scadenţei (dacă nu este zi lucrătoare TARGET, următoarea zi lucrătoare), la ora
11,00 a.m. (ora locală la Bruxelles), plus 2,5% pe an, calculată de la data
scadenţei acestei sume până la data efectuării plăţii.
Rata EURIBOR la o lună, aplicabilă, va fi actualizată
la fiecare 30 de zile.
ARTICOLUL 7
Costuri asociate
Toate impozitele şi taxele de
orice fel, datorate şi plătite, şi toate cheltuielile rezultate fie din
încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în
totalitate ori parţial, fie din garantarea sau refinanţarea împrumutului
acordat, împreună cu toate actele judiciare sau extrajudiciare care decurg din
acest împrumut, vor fi suportate de către Imprumutat.
Totuşi, se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din
Normele de împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj menţionate în acest capitol 4.
ARTICOLUL 8
Garanţii
Imprumutatul declară că niciun
alt angajament nu a fost făcut şi nu va fi făcut în viitor, care ar putea
conferi unei terţe părţi un regim preferenţial, un drept preferenţial de plată,
o garanţie colaterală sau o garanţie de orice natură ar fi, care ar putea
conferi drepturi sporite asupra unor terţi (denumită în continuare garanţie).
Dacă o astfel de garanţie a fost totuşi acordată unei
terţe părţi, Imprumutatul este
de acord să întocmească sau să furnizeze o garanţie identică în favoarea BDCE
ori când este împiedicat să o facă, să ofere o garanţie echivalentă şi să
stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea BDCE.
Nerespectarea acestor prevederi reprezintă un caz de
neîndeplinire a obligaţiilor, după cum se prevede în art. 13 lit. h) din cap. 3
al Normelor de împrumut ale BDCE, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau
rambursarea imediată a împrumutului.
ARTICOLUL 9
Reprezentări şi certificări
Imprumutatul prezintă şi
certifică faptul că:
- autorităţile sale competente
l-au autorizat să încheie prezentul acord şi au dat în acest sens semnatarilor
autorizarea pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele,
reglementările, articolele asocierii şi alte texte aplicabile acestuia;
- întocmirea şi semnarea
acordului nu contravin legilor, decretelor, reglementărilor, articolelor
asocierii şi altor texte aplicabile acestuia şi că toate permisele, licenţele
şi autorizaţiile necesare acestuia au fost obţinute şi vor rămâne valabile pe
toată durata împrumutului.
Orice modificare referitoare la reprezentările şi
certificările de mai sus trebuie, pe toată durata împrumutului, să fie
notificată imediat BDCE şi să fie furnizate toate documentele justificative.
ARTICOLUL10
Relaţii cu terţii
Imprumutatul nu poate invoca,
în cadrul utilizării împrumutului, niciun fapt referitor la relaţiile sale cu
terţe părţi, în vederea evitării îndeplinirii, totale sau parţiale, a
obligaţiilor sale ce rezultă din acord.
BDCE nu poate fi implicată în disputele care ar putea
să apară între Imprumutat şi
terţe părţi, iar costurile, indiferent de natura lor, efectuate de către BDCE datorită oricărei dispute, şi
în special toate costurile juridice sau de judecată vor fi suportate de Imprumutat.
ARTICOLUL11
Interpretarea acordului
Imprumutatul declară că a luat
cunoştinţă de Normele de împrumut ale BDCE şi că a primit o copie a acestora.
Atunci când există o contradicţie între orice prevedere
din Normele de împrumut ale BDCE şi orice prevedere a acordului, va prevala
prevederea acordului.
Titlurile paragrafelor, secţiunilorşi capitolelor
acordului nu vor servi pentru interpretarea acestuia.
In nicio situaţie nu se va
presupune că BDCE a renunţat tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin acord.
ARTICOLUL12
Legea aplicabilă
Prezentul acord şi garanţiile negociabile legate de
acesta vor fi guvernate de regulile BDCE, după cum este specificat în
prevederile art. 1 paragraful 3 al celui de-al Treilea Protocol din data de 6 martie
1959 la Acordul general pentru privilegii şi imunităţi al Consiliului Europei
din data de 2 septembrie 1949 şi, în secundar, dacă este cazul, de legea
franceză.
Diferendele dintre părţile la acord vor face obiectul
arbitrajului, în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale
BDCE.
ARTICOLUL13
Executarea unei hotărâri de arbitraj
Părţile contractante convin să nu facă uz de niciun
previlegiu, imunitate sau legislaţie în faţa oricărei autorităţi
jurisdicţionale sau a altei autorităţi, fie ea naţională sau internaţională, în
vederea împiedicării punerii în aplicare a unei decizii date în conditiile
specificate în cap. 4 al Normelor de împrumut ale BDCE.
ARTICOLUL 14
Notificări
Orice notificare sau alte comunicări care vor fi date
sau efectuate în cadrul prezentului acord către BDCE
sau Imprumutat vor fi făcute în scris şi vor fi
considerate pe deplin acordate sau efectuate dacă sunt predate personal,
transmise par-avion sau prin fax de către o parte celeilalte părţi la acea
adresă a părţii specificată mai jos.
Pentru Imprumutat:
Ministerul Finanţelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
Bucureşti, România
In atenţia: Ministrului
finanţelor publice, secretarului de stat şi/sau directorului general al
Direcţiei generale a finanţelor publice externe
Fax: +4021 312 67 92
Pentru BDCE:
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
55 Avenue Kleber
75 116 Paris
In atenţia: Directorului
Departamentului de programe
Fax: +33 1 47 55 37 52
Toate comunicările care vor fi date sau efectuate vor
fi în limba engleză sau franceză, iar dacă sunt în altă limbă vor fi însoţite
de o traducere a acestora în limba engleză sau franceză.
ARTICOLUL15
Intrarea în vigoare
Prezentul acord va intra în vigoare după semnarea de
către BDCE şi Imprumutat şi
după aprobarea lui de către autorităţile române, ulterior confirmării în scris
a acestui lucru primite de către BDCE de la Imprumutat.
ARTICOLUL16
Exemplarele acordului
Prezentul acord este întocmit în două exemplare originale,
ambele exemplare fiind egal autentice.
Câte un exemplar original este păstrat de fiecare
dintre părţile contractante.
Bucureşti, 2 februarie 2007.
Paris, 9 februarie 2007.
Pentru România,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,
ministrul finanţelor publice
Pentru BDCE,
Apolonio Ruiz Ligero,
viceguvernator
ANEXA Nr. 1 la acord
DESCRIEREA PROIECTULUI
I. F/P
|
1568(2006)
|
Imprumutat
|
România
|
Aprobat de Consiliul de administraţie
|
16 iunie 2006 CA/PV/242/2006
|
Suma aprobată
|
160.100.000 EUR
|
II. Domenii de interventie
|
Protectia mediului
|
Lucrările planificate
|
Proiectul vizează reabilitarea parţială a reţelelor de apă
potabilă şi de apă uzată menajeră şi a facilităţilor de tratare în
localităţile cu mai puţin de 50.000 de locuitori.
|
Principalele categorii de lucrări sunt următoarele:
|
Apă potabilă
(1) Reabilitarea, extinderea sau crearea
de noi reţele de distribuţie a apei potabile
(2) Reabilitarea, extinderea ori crearea de noi staţii de epurare
a apei potabile (SEAP) sau de surse de apă potabilă (puţuri de adâncime)
|
Ape uzate
(1) Reabilitarea, extinderea sau crearea
de noi reţele de canalizare
(2) Reabilitarea, extinderea sau crearea de noi statii de epurare
a apelor uzate (SEAU)
Pe lângă lucrările de mai sus, Proiectul va asigura finanţarea
elaborării/actualizării de studii de fezabilitate, proiecte tehnice şi
arhitecturale (care vor include liste de cantităţi), studii de impact asupra
mediului, pregătirea documentaţiilor tehnice pentru achiziţii şi a
documentelorde achiziţii, asistenţă pentru evaluarea iicitaţiilor, asistenţă
tehnică pentru promotorii proiectelor pe parcursul implementării Proiectului
şi elaborarea la nivel de judeţ a planului de investiţii pe termen lung.
Asistenţa tehnică va fi realizată de firme de consultanţă cu experienţă în
proiecte din domeniul apelor si/sau mediului.
|
Localizare
|
Imprumutatul a furnizat BDCE o listă
iniţială de 10 judeţe (Bihor, Bistriţa-Năsăud, Călăraşi, Constanţa,
Dâmboviţa, Gorj, Harghita, Mureş, Tulcea şi Vaslui) amplasate în 11 bazine
hidrografice (Crişuri, Someş-Tisa, Mureş, Olt, Prut, Siret, Jiu, Argeş-
Vedea, Buzău-Ialomiţa, Dunărea şi Dobrogea - Bazinul Hidrografic Litoral al
Mării Neqre) în care vor fi efectuate activitătile Proiectului.
|
Costul total al Proiectului
|
208.100.000 EUR
|
Defalcarea estimată a costurilor
|
în EUR
Lucrări de bază
182.000.000
Servicii de consultanţă*)
10.100.000
Neprevăzute
8.000.000
Administrarea Proiectului**)
8.000.000
|
Total
|
208.100.000
|
*) Include proiectare (nouă/actualizată), asistenţă
tehnică pentru documentele de licitaţie şi pentru evaluarea lor şi asistenţă tehnică pentru implementarea
subproiectelor.
**) Include cheltuielile pentru UMP, UCP, CNI, audit şi
supravegherea lucrărilor.
Planul de finanţare
|
160.100.000 EUR
40.000.000 EUR
8.000.000 EUR
|
BDCE
Autorităţi locale Guvern
|
77,0%
19,2%
3,8%
|
Stadiul lucrărilor la momentul prezentării solicitării
|
0%
|
|
|
Graficul lucrărilor
|
2007-2011
|
|
|
Condiţii specifice
|
Inaintea primei trageri vor fi
îndeplinite următoarele condiţii:
• In cadrul MTCT se va înfiinţa o unitate de coordonare a Proiectului (UCP) care
va asigura coordonarea generală a Proiectului şi legătura cu
alte instituţii centrale/locale şi va supraveghea pregătirea fazelor
următoare ale Proiectului în conformitate cu criteriile de selecţie şi cu
procedurile acceptabile pentru BDCE. MTCT şi CNI vor încheia acorduri de
implementare cu fiecare judeţ şi unitate administrativ-teritorială implicată
în Proiect. Proiectul va fi implementat zilnic de o unitate de management al
Proiectului (UMP) ce
se va înfiinţa în cadrul CNI. UMP va fi responsabilă
pentru gestiunea financiară de ansamblu a Proiectului, inclusiv pentru
operarea contului special în care va fi virat împrumutul BDCE, şi pentru
administrarea tuturorsurselorfinanciare alocate Proiectului.
Inaintea primei trageri UCP şi UMP vor fi
complet operaţionale şi vor dispune de personal corespunzător pentru
sarcinile ce trebuie îndeplinite.
• Pentru fiecare subproiect se vor selecta indicatori de
performanţă în conformitate cu directivele UE şi cu legislaţia română privind
furnizarea de apă potabilă, colectarea apelor uzate, tratarea şi evacuarea.
Inaintea fiecărei trageri MTCT va furniza BDCE o listă a indicatorilor
relevanţi acceptabil pentru Bancă ce vorfi utilizaţi pentru monitorizarea
subproiectelor respective.
•In cursul etapei de evaluare a Proiectuiui a fost furnizată BDCE
o listă iniţială de subproiecte amplasate în municipalităţile selectate.
Lista de subproiecte selectate conform criteriilor acceptabile pentru BDCE va
trebui actualizată înainte de prima tragere.
|
|
|
III. Criterii de eligibilitate (pe domenii de interventie)
|
Proiectul intră sub incidenţa criteriilor de eligibilitate
stabilite în Rezoluţia nr. 1.480 (2004) si deci contribuie la coeziunea
socială în tară.
|
|
|
IV. Efecte sociale (pe domenii de
intervenţie)
|
Proiectul propus va contribui la aducerea instalaţiilor de
furnizare a apei potabile şi de tratare a apelor uzate din localităţile beneficiare la un
nivel conform cu prevederile
directivelor relevante ale UE integrate în legislaţia naţională.
Proiectul va contribui direct la îmbunătăţirea calităţii apei
potabile, făcând posibile furnizarea
continuă şi sigură de apă şi controlul evacuării apelor uzate. Prin
realizarea
acestor obiective, Proiectul va contribui la îmbunătăţirea
durabilă a nivelului de viaţă al populaţiei, mai ales în ceea ce priveşte îmbunătăţirea
calităţii apei la sursă şi reducerea
poluării. Implementarea Proiectului ar trebui să conducă de asemenea la o reducere semnificativă a cantităţilor de ape uzate evacuate în
cursurile de apă şi la o reducere în paralel a poluării transfrontaliere, mai
ales în cursurile de apă din Ungaria.
Prin dezvoltarea unui sistem integrat de infrastructură a apei ce
îndeplineşte standardele
UE, Proiectul va avea un impact pozitiv şi asupra dezvoltării economice şi a turismului în localităţile
beneficiare.
Numărul de locuitori ce se estimează că vor beneficia de pe urma
Proiectului este de 820.000 de persoane.
|
ANEXA Nr. 2 la acord
Model de scrisoare suplimentară pentru un împrumut
cu rată variabilă
F/P 1568 - tranşa [număr]
BANCADE DEZVOLTAREACONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARĂ
La Acordul-cadru de împrumut din data [data]
Intre Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei (denumită în continuare BDCE) şi România (denumită în continuare Imprumutat)
Prezenta scrisoare suplimentară şi Acordul-cadru de
împrumut stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru tranşa [număr], aşa
cum este specificat în art. [număr] din acordul-cadru menţionat.
Suma Imprumutului: [valuta şi suma]
Maturitate:
până la 20 de ani maturitate finală, cu o perioadă de graţie de 5 ani
EURIBOR:
[introduceţi definiţia EURIBOR]
Rata variabilă a dobânzii: EURIBOR
la 6 luni plus sau minus [număr] puncte de bază [net] pe an (Telerate [referinţă] sau
Reuters
[referinţă])
Plata dobânzii:
semestrial, la sfârşitul perioadei
Numitorul fracţiei:
actual/360 de zile, Convenţia privind ziua lucrătoare următoare modificată
Zi lucrătoare (EURO):
înseamnă o zi în care Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu
privire la decontările brute
în timp
real
(TARGET) funcţionează
sau (altele):
înseamnă o zi lucrătoare în ţara valutei
Data de disponibilizare: [data]
Instrucţiuni de plată (Imprumutat): Numărul contului [număr] al [nume Bancă şi oraş], codul SWIFT: [cifrul] prin [nume bancă
corespondentă şi oraş],
codul SWIFT [cifrul]
Instrucţiuni de plată (BDCE): conform
paragrafului 3.4 din Acordul-cadru de împrumut
Rata dobânzii va fi calculată pentru fiecare perioadă
de 6 luni începând de la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixată cu două
zile lucrătoare înaintea fiecărei noi perioade de dobândă. BDCE va informa Imprumutatul despre dobânda plătibilă la
fiecare 6 luni. Plata dobânzii va avea loc în [ziua, luna]1) a fiecărui an şi pentru prima dată
la [data]. [Se listează datele de plată şi ratele de capital datorate pentru
fiecare dată.]
Toate plăţile vorfi efectuate în contul BDCE, conform
Instrucţiunilorde plată (BDCE) descrise mai sus.
Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii „Convenţia
privind ziua lucrătoare următoare modificată", a cărei definiţie se
găseşte în paragraful 3.5 din Acordul-cadru de împrumut, semnat între Imprumutat şi BDCE la [data].
In vederea mobilizării acestei
tranşe din împrumut, Imprumutatul va trimite în timp
util către BDCE un angajament de plată corespunzător
acestei transe (a se vedea anexa nr. 3 la acord).
[Oraşul, data]
Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
[Oraşul, data]
Pentru [numele imprumutatului]
1) Se precizează 4
date pentru plăţile trimestriale şi două date pentru plăţile semestriale.
ANEXA Nr. 3 la acord
Model de angajament de plată pentru un împrumut cu
rată variabilă
F/P 1568 - tranşa [număr]
ANGAJAMENT DE PLATĂ
[Valuta] [Suma] [Data]
Pentru valoarea primită,
subsemnatul................................................, prin acest
angajament de plată, promit să plătesc Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia suma imprumutată de [suma
în litere] [valuta în litere] .............................................................................................................., în tranşele şi la dobânda specificate mai jos:
Rate de capital Dobânda
[Data]: [Valuta][Suma] [Se inserează
dobânda specificată în scrisoarea suplimentară.]
[Data]: [Valuta][Suma]
[Data]: [Valuta][Suma]
[Data]: [Valuta][Suma]
....//....
Plăţilede mai sus vor fi făcute la [banca corespondentă
a BDCE şi contul de referinţă]...............................................................................................în
favoarea Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fără nicio deducere sau
luare în considerare a vreunei taxe, vreunui impozit sau altor costuri,
prezente sau viitoare, datorate ori percepute pentru acest angajament sau
pentru sumele acestuia de către ori în cadrul [introduceţi statul] sau al
oricărei alte subdiviziuni politice ori fiscale a acestuia.
Acest angajament de plată este legat de împrumutul
acordat de către Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Imprumutatului la data [data
disponibilizării].
In cazul neefectuării plăţii
prompte şi în totalitate a oricărei sume datorate prin acest angajament,
întregul împrumut şi dobânda aferentă conform acestuia până la data plăţii vor
deveni imediat scadente şi vor fi plătite la opţiunea şi la cererea
deţinătorului acestuia.
Neexercitarea de către deţinătorul angajamentului a
oricărui drept care rezultă din acesta nu va constitui în niciun caz o
renunţare la niciunul dintre drepturile sale în această sau în oricare altă
circumstanţă.
Pentru imprumutat,
ANEXA Nr. 41) la acord
Formularul de raport privind stadiul Proiectului
ANEXA Nr. 4A
F/P 1568 (2006) - Reabilitarea sistemului integrat
de apă şi apă uzată menajeră pentru municipalităţi cu o populaţie mai mică de
50.000 de locuitori
FIŞĂ DE IDENTIFICARE
|
Nume:
|
|
A - Descriere
|
2. Localităţi:
|
Nume
|
Număr de locuitori
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Număr Total de Localităţi
|
|
Populaţie Totală
|
|
3. Descrierea Obiectivelor:
|
|
4. Calendarul lucrărilor:
|
Inceput
|
Sfârşit
|
|
|
5. Distribuţia de Apă Potabilă:
|
Reţeaua de Djstribuţie
|
Km
|
Staţie de Epurare a Apei
|
m3/zi
|
Reabilitare
|
|
Capacitate Totală
|
|
Extindere
|
|
|
|
Nouă
|
|
|
|
6. Epurare a Apelor Uzate:
|
Reţeaua de Canalizare
|
Km
|
SEAU
|
m3/zi
|
Reabilitare
|
|
Capacitate Totală
|
|
Extindere
|
|
|
|
Nouă
|
|
|
|
7. Analiza de Cost:
|
Articole Bugetare
|
|
Suma
|
%
|
Studii şi supraveghere
|
EUR
|
|
|
Lucrari
|
EUR
|
|
|
Instalare
|
EUR
|
|
|
Bunuri
|
EUR
|
|
|
Total
|
EUR
|
|
|
1) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
B - INDICATORI SERVICIUL DE
FURNIZARE A APEI
|
Parametru
|
Unitate
|
Curent
|
Tinta
|
Referintă
|
Indicatori ai serviciilor
|
Acoperire populaţie
|
%
|
|
|
QS03
|
Continuitatea furnizării
|
%
|
|
|
QS10
|
Populaţie ce se confruntă cu restricţiii ale serviciilor de apă
|
%
|
|
|
QS13
|
Consum casnic
|
Litri pe client pe zi
|
|
|
|
Consum ne-casnic
|
m3 per conectare pe lună
|
|
|
|
Consumatori contorizaţi
|
%
|
|
|
Ph11
|
Tarife medii la apă pentru consumul direct
|
€/m3
|
|
|
Fi21
|
Calitatea apei furnizate -
microbiologică
|
%
|
|
|
QS17
|
Calitatea apei furnizate - fizico-chimică
|
%
|
|
|
QS18
|
Indicatori de Eficientă Fizică
|
Apă negeneratoare de venituri, volum
|
%
|
|
|
Fi36
|
Pierderi de apă
|
m3 pe conectare pe an
|
|
|
Op22
|
Indexul de scurgeri al infrastructurii
|
|
|
|
Op25
|
COMPANIE JUDETEANĂ DE OPERARE
|
Eficienţă personal
|
Angajaţi pe conectare
|
Număr la 1000 de conectări
|
|
|
Pe01
|
Indicatori Financiari
|
Venit anual al unităţii
|
€/m3
|
|
|
Fi15
|
Costuri totaie ale unităţii
|
€/m3
|
|
|
Fi01
|
Rata de acoperire a costurilor totale
|
%
|
|
|
Fi23
|
Rata de acoperire a costurilor de operare
|
%
|
|
|
Fi24
|
Rata colectării
|
%
|
|
|
|
Rata de acoperire a serviciului datoriei
|
%
|
|
|
Fi31
|
C - INDICATORI
PENTRU APA UZATĂ Şl PENTRU LUCRĂRI DE DRENAJ
|
Parametru
|
Unitate
|
Curent
|
Tinta
|
Referintă
|
Indicatori ai serviciilor
|
Acoperire canalizare:
Populatie cu acces la reteaua de canalizare/total popula ţ/e sub responsabilitatea utilitătii exprimat în %
|
%
|
|
|
|
Volumut apă uzată menajeră/total volum de apă uzată colectată:
llustrează proportia de apă uzată menajeră feţă de fluxurile comerciale şi
industriale de apă uzată în fluxul totalde apă uzată colectată
|
%
|
|
|
|
Tarife de canalizare şi drenaj pe gospodărie:
Costul lunar al sumelor aferente canalizării şi drenajului pentru
o gospodărie medie
|
€/lună
|
|
|
|
Echivalent Medie populaţie tratată
zilnica/capacitatea existentă de tratare zilnică:
llustrează utitizarea zilnică medie a capacităţii existente de
tratament pe baza încărcării populaţiei echivalente, exprimata
în %
|
%
|
|
|
|
Maxim echivalent populaţie tratată zilnic/capacitate maximă
existentă de tratare zilnică:
llustrează utilizarea maximă zilnică a capacităţii existente de
tratare pe
baza încărcării populaţiei echivalente, exprimată în %
|
%
|
|
|
|
Apă uzată colectată şi tratată la nivel primar/secundar/terţîar:
Separă pe categorii fluxurile de apă, colectata şi tratată între cele trei niveluri diferite de tratare
|
%
|
|
|
|
Indicatori de eficienţă
operatională
|
Reclamaţii privind calitatea serviciilor:
Număr total de reclamaţil pe an exprimat ca % din numărul total
de conectări la canalizare
|
%
|
|
|
|
Conformitatea scurgerilor din punct de vedere al calităţii:
Procentul de parametri neconformi din punct de vedere al
calită\ii scurgerilor
|
%
|
|
|
|
Productivitatea personalului:
llustrează eficienţa personalului
din punct de vedere al numărului de angajaţi pe unitate zonală de servicii. în funcţie de natura zonei de
servicii aceasta poate fi măsurată în raport de numărul de conectări ale
gospodăriilor sau în raport de lungimea liniară a reţelei
|
Număr de angajaţi /număr de
conectări sau număr de angajaţi / km de lungime a reţelei
|
|
|
|
Costul forţei de muncă/total costuri curente:
llustrează proportia salariilor personalului şi a plăţilorde beneficii faţă de costuriie de operare ce nu au
legătură cu
personalul
|
%
|
|
|
|
Indicatori financiari
|
Cost operaţional al unităţii:
Cheltuieli opera \ionale anuale
totale/volum anual total de apă colectată şi
tratată
|
€/m3
|
|
|
|
Venit mediu:
Vgenituri anuale totale/voium anual total de apă colectată şi
tratată
|
€/m3
|
|
|
|
Rata colectării:
Venit anual încasat/valoare facturi emise, exprimat în %
|
%
|
|
|
|
Indicatori de Poluare
|
Solide în suspensie
|
kg/a
|
|
|
|
Consum biologic de oxigen în interval de cinci zile
|
kg/a
|
Consum chimic de oxigen metoda - CR
|
kg/a
|
|
|
|
Nitrogen total
|
kg/a
|
Fosfor total
|
kg/a
|
|
|
|
ANEXA Nr. 4B
COSTURI
in EUR (exclusiv impozite
şi TVA)
ŢARA: ROMÂNIA
Data:.....................
PROIECT: F/P 1568 (2006) - Sisteme integrate de apă şi
apă uzată menajeră pentru municipalităţi cu o populaţie mai mică de 50.000 de
locuitori
Descriere
|
CHELTUIELI EFECTUATE
la [data]
|
CHELTUIELI VIITOARE
|
COSTURI TOTALE
|
% CHELTUIT
|
COMENTARII
|
Nr
|
Subproiect
|
Obiective
|
Localizare
|
Până la finalizare
|
din care în următoarele 12 luni
|
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4 = 1+2
|
5 = 1/4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
SURSE DE
FINANŢARE
|
|
|
|
|
|
|
BDCE
|
|
|
|
|
|
|
STAT
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul 1
EVALUAREA ACHIZIŢIILOR
ŢARA: ROMANIA
PROIECT: F/P 1568 (2006) - Sisteme integrate de apă
şi apă uzată menajeră pentru municipalităţi cu o populaţie mai mică de 50.000
de locuitori
Data:............................
CATEGORIA DE CHELTUIELI
|
|
TOTAL COSTURI
|
MODIFICARI COMENTARII
|
LD
|
LR
|
Altele
|
NFB
|
1. Lucrări
|
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
|
|
|
|
|
|
2.Bunuri
|
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
|
|
|
|
|
|
3.Servicii
|
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
|
|
|
|
|
|
4. Diverse
|
|
|
|
|
|
|
finanţate de BDCE
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
Abrevieri
LD: Licitaţie Deschisă
LR: Licitaţie Restrânsă
NFB: Nefinantat de Bancă
Tabelul 2A
EVALUAREA CONTRACTULUI
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1568 (2006) - Sisteme integrate de apă
şi apă uzată menajeră pentru municipalităţi cu o populaţie mai mică de 50.000
de locuitori
Data............................
EXCLUSIV TVA
Descrierea Contractului
|
Data
semnării
contractului
|
Incredinţat
lui (numele
contractorului)
|
Metoda de achiziţie*
|
COST
|
Preţ fix
(D=da
N=Nu)
|
Suma plătită la data de ...
|
Perioada de Implementare
|
Data de Recepţie a Lucrărilor
|
Modificări
Comentarii
|
Valuta
|
Suma
|
Inceput
|
Sfârşit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Abrevieri ce se vor utiliza :
LD = Licitaţie Deschisă; LR = Licitaţie Restrânsă; DC =
Dialog Competitiv; N = Negociere; SP = Solicitare de propuneri; CS = Concurs de
soluţii
Tabelul 2B
PROGRAM DE ACTIVITATE*
DIAGRAMĂ
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1568 (2006) - Sisteme integrate de apă
şi apă uzată menajeră pentru municipalităţi cu o populaţie mai mică de 50.000
de locuitori
Data............................
DESCRIERE
|
Activitate
|
2006
|
2007
|
2008
|
2009
|
%
Finalizat lucrări fizice
|
Modificări
Comentarii
|
|
Nr
|
Subproiect
|
Obiective
|
Localizare
|
|
S1
|
S2
|
S3
|
S4
|
S5
|
S6
|
S7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Acest tabel va fi actualizat conform planului de
achizitii.
Tabelul 3
OBIECTIVE
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1568
(2006) - Sisteme integrate de apă şi apă uzată menajeră pentru municipalităţi
cu o populaţie mai mică de 50.000 de locuitori
Data:.....................
DESCRIERE
|
COMENTARII
|
Parametru
|
Referinţă
|
Unitate
|
Curent*
|
Ţintă*
|
Rezultat**
|
Indicatorii de servicii
|
|
|
|
|
|
|
Acoperirea populatiei
|
QS03
|
%
|
|
|
|
|
Continuitatea furnizării
|
QS10
|
%
|
|
|
|
|
Populaţie ce se confruntă cu resctricţii ale serviciilor de apă
|
QS13
|
%
|
|
|
|
|
Consum casnic
|
|
Litri pe client pe zi
|
|
|
|
|
Consum ne-casnic
|
|
m3 per conectare pe lună
|
|
|
|
|
Consumatori contorizaţi
|
Ph11
|
%
|
|
|
|
|
Tarife medii la apă pentru consumul direct
|
Fi21
|
€/m3
|
|
|
|
|
Calitatea apei furnizate - microbiologică
|
QS17
|
%
|
|
|
|
|
Calitatea apei furnizate - fizico-chimică
|
QS18
|
%
|
|
|
|
|
Indicatori de Eficienţă Fizică
|
|
|
|
|
|
|
Apă negeneratoare de venituri, volum
|
Fi36
|
%
|
|
|
|
|
Pierderi de apă
|
Op22
|
m3 pe conectare pe an
|
|
|
|
|
Indexul de scurgeri ai infrastructurii
|
Op25
|
|
|
|
|
|
COMPANIE JUDEŢEANĂ DE OPERARE
|
|
|
|
|
|
|
Eficienţă personal
|
|
|
|
|
|
|
Angajaţi pe conectare
|
Pe01
|
Număr la l000 de conectări
|
|
|
|
|
Indicatori Financiari
|
|
|
|
|
|
|
Venit anual al unităţii
|
H15
|
€/m3
|
|
|
|
|
Costuri totale ale unităţii
|
H01
|
€/m3
|
|
|
|
|
Rata de acoperire a costurilor totale
|
Fi23
|
%
|
|
|
|
|
Rata de acoperire a costurilor de operare
|
Fi24
|
%
|
|
|
|
|
Rata colectării
|
|
%
|
|
|
|
|
Rata de acoperire a serviciului datoriei
|
Fi31
|
|
|
|
|
|
(*) Se va completa la începutul programului înainte de
implementarea subproiectului
(**) Se va completa la finalizarea proiectului
Tabelul 4A
OBIECTIVE
ŢARA: ROMÂNIA
PROIECT: F/P 1568 (2006) - Sisteme integrate de apă
şi apă uzată menajeră pentru municipalităţi cu o populaţie mai mică de 50.000
de locuitori
Data...........................
DESCRIERE
|
COMENTARII
|
Parametru
|
Referinţă
|
Unitate
|
Curent*
|
Ţintă*
|
Rezultat**
|
Indicatorii de servicii
|
|
|
|
|
|
|
Acoperire canalizare:
|
|
%
|
|
|
|
|
Volumul apă uzată menajeră/total volum de apă uzată colectafă:
|
|
%
|
|
|
|
|
Tarife de canalizare şi drenaj pe gospodărie:
|
|
€/lună
|
|
|
|
|
Echivalent Medie populaţie tratată zilnica/capacitatea existentă
de tratare zilnică:
|
|
|
|
|
|
|
Maxim echivalent populaţie tratată zilnic/capacitate maximă
existentă de tratare zilnică:
|
|
%
|
|
|
|
|
Apă uzată colectată şi tratată la nivel primar/secundar/terţiar:
|
|
%
|
|
|
|
|
Indicatori de eficienţă operaţională
|
|
|
|
|
|
|
Reclamaţii privind calitatea serviciilor:
|
|
%
|
|
|
|
|
Conformitatea scurgerilor din punct de vedere al calităţii:
|
|
%
|
|
|
|
|
Staff productivity
|
|
Număr de
angajaţi / număr de conectări
|
|
|
|
|
|
Număr de angajaţi / km de lungime a
reţelei
|
|
|
|
|
Costul forţei de muncă/total costuri curente:
|
|
%
|
|
|
|
|
Indicatori financiari
|
|
|
|
|
|
|
Cost operaţional al unităţii:
|
|
€/m3
|
|
|
|
|
Venit mediu:
|
|
€/m3
|
|
|
|
|
Rata colectării:
|
|
%
|
|
|
|
|
(*) Se va completa la începutul programului înainte de
implementarea subproiectului
(**) Se va completa la finalizarea proiectului
Tabelul 4B