Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 184 din 27 aprilie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, ale art. 24 alin. (1) din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si a dispozitiilor art. 45 alin. (1) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 528 din 11 iunie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Aurelia Popa          - procuror
    Maria Bratu           - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, ale art. 24 alin. (1) din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si a dispozitiilor art. 45 alin. (1) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, exceptie ridicata de Vlad Opran in Dosarul nr. 2.529/2003 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a IV-a civila.
    La apelul nominal este prezent autorul exceptiei, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Partea prezenta solicita admiterea exceptiei, aratand ca a mai invocat aceasta exceptie in aceeasi cauza fata de alte texte constitutionale, Curtea solutionand aceasta exceptie prin Decizia nr. 34/2003. In cauza de fata exceptia invocata este motivata pe incalcarea altor texte constitutionale. De aceea solicita Curtii Constitutionale sa se pronunte asupra acestei exceptii in raport cu textele constitutionale nou-invocate. Autorul exceptiei arata ca nu a solicitat Curtii Constitutionale sa modifice Legea nr. 10/2001, ci sa elimine intelesul contrar Constitutiei al textului criticat. De asemenea solicita sa se constate coliziunea intre sintagma "fara nici o despagubire" din art. 7 al Legii nr. 187/1945 si textele Constitutiei in vigoare. In sustinere depune note scrise.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei, ca fiind neintemeiata, aratand ca aspectele invocate de autorul acesteia se refera la o solutie legislativa care corespunde unei optiuni politice ce tine de competenta exclusiva a legiuitorului.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 5 noiembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 2.529/2003, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a IV-a civila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, ale art. 24 alin. (1) din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si a dispozitiilor art. 45 alin. (1) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata.
    Exceptia a fost ridicata de Vlad Opran.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine, in esenta, ca "legile fondului funciar" incalca dispozitiile art. 11 alin. (1) din Constitutie, republicata, raportate la urmatoarele acte internationale:
    - art. 69 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, ratificat prin Legea nr. 20/1993;
    - art. 3 din Legea nr. 64/1993 pentru aderarea Romaniei la Statutul Consiliului Europei;
    - art. 14 si 17 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale;
    - art. 1 din Primul protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    In opinia autorului exceptiei, textele criticate contravin acestor acte internationale, intrucat statul roman nu acorda o indemnizatie celor care au avut mai mult de 10 ha de padure, iar reglementarea legala nu prevede nimic in privinta reparatiilor cuvenite.
    Autorul exceptiei mai sustine ca prin reglementarea data de art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 este "interzis accesul la beneficiul Legii nr. 10/2001". Si, in fine, arata ca textele criticate incalca dispozitiile art. 1 alin. (3), precum si pe cele ale art. 41 din Constitutie, deoarece suprafetele ce depasesc 10 ha raman in proprietatea statului fara ca proprietarului sa i se acorde despagubiri pentru diferenta nerestituita, ceea ce in opinia sa reprezinta "o expropriere".
    Instanta de judecata considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul arata ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 este inadmisibila, intrucat a mai fost ridicata de acelasi autor in aceeasi cauza, dar intr-o alta cale de atac, or, potrivit jurisprudentei Curtii Constitutionale, partea care a invocat aceeasi exceptie in aceeasi cauza nu o mai poate reitera, fiind contrar principiului puterii lucrului judecat.
    Referitor la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 45 alin. (1) din Legea nr. 18/1991 si ale art. 24 alin. (1) din Legea nr. 1/2000, Guvernul arata ca aceasta este neintemeiata, intrucat solutia de restituire a unor astfel de terenuri este rezultatul optiunii legiuitorului si are la baza exercitarea dreptului pe care statul il are de a decide asupra modului in care sunt reparate injustitiile si abuzurile savarsite in trecut cu privire la proprietatea funciara.
    Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile legale criticate reglementeaza continutul si limitele dreptului de proprietate asupra unor terenuri forestiere preluate de stat in mod abuziv, inainte de anul 1989, fara ca prin aceasta sa se incalce dispozitiile art. 44 alin. (1) din Constitutie, republicata. In ceea ce priveste invocarea dispozitiilor art. 1 alin. (3) si ale art. 11 alin. (1) din Constitutie, republicata, raportate la art. 6, 14 si 17 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, se arata ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat textele criticate nu contravin prevederilor constitutionale mentionate.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partii prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost legal sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 din 14 februarie 2001, ale art. 24 alin. (1) din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 8 din 12 ianuarie 2000, precum si dispozitiile art. 45 alin. (1) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 5 ianuarie 1998, texte care au urmatorul continut:
    - Art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001: "Nu intra sub incidenta prezentei legi terenurile al caror regim juridic este reglementat prin Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, si prin Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997.";
    - Art. 24 alin. (1) din Legea nr. 1/2000: "Reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor forestiere, pentru diferenta dintre suprafata de un hectar de proprietar deposedat si cea avuta in proprietate, dar nu mai mult de 10 ha de proprietar deposedat, persoanelor fizice sau, dupa caz, mostenitorilor care au formulat cereri conform art. 45 din Legea nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, se face de regula pe vechile amplasamente.";
    - Art. 45 alin. (1) din Legea nr. 18/1991: "Persoanele fizice sau, dupa caz, mostenitorii acestora, ale caror terenuri cu vegetatie forestiera, paduri, zavoaie, tufarisuri, pasuni si fanete impadurite au trecut in proprietatea statului prin efectul unor acte normative speciale, pot cere reconstituirea dreptului de proprietate si pentru diferenta de peste 1 ha, dar nu mai mult de 30 ha, de familie."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001, Curtea constata ca aceasta exceptie a fost ridicata de acelasi autor in fata Tribunalului Bucuresti - Sectia a IV-a civila, invocand in sustinere incalcarea prevederilor art. 1, 11, 16, 20 si 21 din Constitutie. Curtea Constitutionala s-a pronuntat asupra acestei exceptii prin Decizia nr. 34 din 30 ianuarie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 210 din 31 martie 2003.
    Curtea, in jurisprudenta sa, ca de exemplu Decizia nr. 169 din 2 noiembrie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 151 din 12 aprilie 2000, a statuat ca aceleasi parti si pentru aceleasi motive nu pot reitera exceptia de neconstitutionalitate, intrucat s-ar incalca autoritatea lucrului judecat. Dar intr-un alt proces exceptia poate fi reiterata, dandu-se astfel posibilitatea reanalizarii de catre Curtea Constitutionala a aceleiasi probleme de neconstitutionalitate, ca urmare a invocarii unor temeiuri noi ori a intervenirii altor elemente noi, care sa determine modificarea jurisprudentei Curtii.
    Curtea observa ca exceptia privind aceste dispozitii legale a fost ridicata intr-o alta cale de atac, autorul exceptiei invocand si alte texte constitutionale. De aceea Curtea va proceda la examinarea pe fond a exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum aceasta a fost formulata in prezenta cauza.
    Textele constitutionale invocate de autorul exceptiei sunt cele ale art. 1 alin. (3), art. 11 alin. (1) si ale art. 44 din Constitutie, republicata, a caror redactare este urmatoarea:
    - Art. 1 alin. (3): "Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme, in spiritul traditiilor democratice ale poporului roman si idealurilor Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate.";
    - Art. 11 alin. (1): "Statul roman se obliga sa indeplineasca intocmai si cu buna-credinta obligatiile ce-i revin din tratatele la care este parte."
    - Art. 44: "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si apatrizii pot dobandi dreptul de proprietate privata asupra terenurilor numai in conditiile rezultate din aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si din alte tratate internationale la care Romania este parte, pe baza de reciprocitate, in conditiile prevazute prin lege organica, precum si prin mostenire legala.
    (3) Nimeni nu poate fi expropriat decat pentru o cauza de utilitate publica, stabilita potrivit legii, cu dreapta si prealabila despagubire.
    (4) Sunt interzise nationalizarea sau orice alte masuri de trecere silita in proprietate publica a unor bunuri pe baza apartenentei sociale, etnice, religioase, politice sau de alta natura discriminatorie a titularilor.
    (5) Pentru lucrari de interes general, autoritatea publica poate folosi subsolul oricarei proprietati imobiliare, cu obligatia de a despagubi proprietarul pentru daunele aduse solului, plantatiilor sau constructiilor, precum si pentru alte daune imputabile autoritatii.
    (6) Despagubirile prevazute in alineatele (3) si (5) se stabilesc de comun acord cu proprietarul sau, in caz de divergenta, prin justitie.
    (7) Dreptul de proprietate obliga la respectarea sarcinilor privind protectia mediului si asigurarea bunei vecinatati, precum si la respectarea celorlalte sarcini care, potrivit legii sau obiceiului, revin proprietarului.
    (8) Averea dobandita licit nu poate fi confiscata. Caracterul licit al dobandirii se prezuma.
    (9) Bunurile destinate, folosite sau rezultate din infractiuni ori contraventii pot fi confiscate numai in conditiile legii."
    De asemenea, mai este invocata si incalcarea unor prevederi din mai multe acte internationale.
    Analizand exceptia in raport de noile motive de neconstitutionalitate, Curtea constata ca asupra constitutionalitatii dispozitiilor art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 s-a pronuntat prin Decizia nr. 43 din 4 februarie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 251 din 11 aprilie 2003, si prin Decizia nr. 483 din 11 decembrie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 105 din 4 februarie 2004, statuand ca acest text este constitutional.
    In considerentele acestor decizii, Curtea a retinut ca este dreptul suveran al legiuitorului de a aprecia intinderea si amploarea masurilor pe care le stabileste prin lege, iar sub aspectele practice pe care le-ar presupune o apreciere asupra oportunitatii vreunei masuri reparatorii, Curtea nu numai ca nu s-ar putea pronunta, dar, in principiu, n-ar putea sa completeze sau sa schimbe masuri legislative existente, devenind astfel "legislator pozitiv".
    Atat solutiile, cat si considerentele acestor decizii sunt valabile si in cauza prezenta, neexistand temeiuri pentru reconsiderarea jurisprudentei Curtii in materie.
    Analizand criticile de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 1/2000 si ale art. 45 alin. (1) din Legea nr. 18/1991, republicata, Curtea constata ca aspectul invocat de autorul exceptiei, in sensul ca, prin limitarea suprafetei restituite pe fiecare titular deposedat, la 50 ha pentru terenurile agricole si 10 ha pentru terenurile forestiere, potrivit Legii nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si prin excluderea fostilor proprietari ai acestora de la plata despagubirilor potrivit art. 8 din Legea nr. 10/2001, se realizeaza in fapt o "expropriere" a acestei categorii de proprietari, se refera la o solutie legislativa care corespunde unei optiuni politice ce tine de competenta legiuitorului, nefiind o problema de contencios constitutional.
    Autorul exceptiei critica de asemenea dispozitiile legale ce fac obiectul exceptiei de neconstitutionalitate pe motiv ca ele ar contraveni dispozitiilor art. 44 din Constitutie, republicata.
    Curtea Constitutionala, in jurisprudenta sa, de exemplu, prin Decizia nr. 136 din 21 octombrie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 448 din 24 noiembrie 1998, a statuat urmatoarele: "Chiar daca nationalizarea sau alte moduri prin care, sub imperiul unor legi anterioare, a luat nastere dreptul de proprietate al statului nu sunt corespunzatoare prevederilor Constitutiei, dreptul subiectiv de proprietate al statului, constituit potrivit reglementarilor legale anterioare actualei legi fundamentale, nu este stins ca efect al intrarii in vigoare a acesteia, independent de modificarile aduse regimului juridic al proprietatii.
    Asa fiind, [...] dreptul fostului proprietar de a i se restitui imobilul se naste in viitor, prin aplicarea prevederilor legale care ii reconstituie acest drept. Prevederile privind garantarea si ocrotirea proprietatii, potrivit art. 41 din Constitutie, se aplica numai dupa reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate."
    Considerentele din aceasta decizie isi pastreaza valabilitatea si in prezenta cauza, neexistand temeiuri pentru o reconsiderare a jurisprudentei Curtii in materie.
    Curtea constata de asemenea ca nu poate fi primita nici critica de neconstitutionalitate potrivit careia textele legale criticate incalca dispozitiile art. 1 alin. (3) din Constitutie, republicata, deoarece aceste texte nu incalca valorile supreme ale statului roman. Legiuitorul a urmarit tocmai repararea unor abuzuri si nedreptati din regimul trecut, legiferand reconstituirea unor drepturi, cum a fost si cazul reglementarilor criticate de autorul exceptiei.
    Si, in sfarsit, cu privire la critica de neconstitutionalitate referitoare la incalcarea unor dispozitii din tratatele internationale invocate de autorul exceptiei, cu raportare la prevederile art. 11 alin. (1) din Constitutie, republicata, Curtea constata ca prevederile criticate sunt in concordanta cu acestea. Curtea Europeana a Drepturilor Omului a decis, in jurisprudenta sa, ca statele contractante sunt indrituite sa reglementeze exercitarea dreptului de proprietate in concordanta cu interesul general, adoptand in acest sens legile necesare.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutia republicata, precum si al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (1) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, ale art. 24 alin. (1) din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, precum si a dispozitiilor art. 45 alin. (1) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, exceptie ridicata de Vlad Opran in Dosarul nr. 2.529/2003 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a IV-a civila.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 27 aprilie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Maria Bratu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 184/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 184 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 184/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu