DECIZIE Nr.
224 din 11 iulie 2006
privind constituirea
Comisiei pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor muzicale
prin comunicare publica si drepturile patrimoniale cuvenite autorilor de opere
muzicale
ACT EMIS DE:
OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 692 din 14 august 2006
Având în vedere Cererea Uniunii Compozitorilor şi
Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA),
înregistrată la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor cu nr. 5.111 din 7
iunie 2006, completată prin Adresa nr. 5.111 din 14 iunie 2006 şi prin Cererea
nr. 5.989 din 4 iulie 2006, precum şi Referatul nr. SG/3.830 din 11 iulie 2006
al Direcţiei registre, gestiune colectivă şi relaţii cu publicul,
în baza dispoziţiilor art. 1231 alin. (1) lit. e) şi ale art. 131
alin. (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe,
cu modificările şi completările ulterioare, ale art. III din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 123/2005 pentru modificarea şi completarea Legii nr.
8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe,
în temeiul prevederilor art. 6 alin. (1) şi ale art. 7
din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea,
structura personalului şi dotările necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului
Român pentru Drepturile de Autor,
directorul general al Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor emite următoarea decizie:
Art. 1. - Se constituie, începând cu data de 21 august
2006, Comisia pentru negocierea Metodologiei privind utilizarea operelor
muzicale prin comunicare publică şi drepturile
patrimoniale cuvenite autorilor de opere muzicale, cu următoarea componenţă:
• un reprezentant al Uniunii Compozitorilor şi
Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA), pe
de o parte; şi
• câte un reprezentant al
Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), al Federaţiei Industriei
Hoteliere din România (FIHR) şi al Uniunii Naţionale a Transportatorilor
Rutieri din România (UNTRR), pe de altă parte.
Art. 2. - Comisia prevăzută la art. 1 are obligaţia să
desfăşoare negocierile în conformitate cu dispoziţiile art. 1311 şi ale art. 1312 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi
drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, pe o durată de
maximum 30 de zile calendaristice de la data
constituirii.
Art. 3. - Comisia prevăzută la art. 1 îşi va stabili
programul întâlnirilor, pe care îl va comunica Oficiului Român pentru
Drepturile de Autor.
Art. 4. - Proiectul Protocolului propus de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi
de Autor (UCMR -ADA) pentru a fi negociat în cadrul comisiei prevăzute la art.
1 este cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
Art. 5. - Prezenta decizie va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu dispoziţiile art. 131
alin. (2) din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
p. Directorul general al Oficiului Roman pentru
Drepturile de Autor,
Adrian Ghimpu
ANEXĂ
PROIECT DE PROTOCOL
METODOLOGIE
privind utilizarea operelor muzicale prin comunicare
publică si drepturile patrimoniale cuvenite
autorilor de opere muzicale
TITLUL I
Comunicarea publică a operelor muzicale în scop
ambiental
1. Prin comunicarea publică a operelor muzicale în scop ambiental se înţelege comunicarea făcută într-un loc deschis publicului sau
în orice loc în care se adună un număr de persoane care depăşeşte cercul normal
al unei familii şi al cunoştinţelor acesteia, indiferent de modalitatea de
realizare a comunicării, prin prezentarea directă de către interpreţi sau prin
întrebuinţarea de mijloace electroacustice şi electronice, cu scopul de a crea
ambianţa pentru desfăşurarea oricărei alte activităţi ce nu necesită utilizarea
operelor muzicale.
2.1. Este utilizator de opere muzicale, în sensul prezentei metodologii, oricare persoană juridică sau
fizică autorizată care foloseşte cu orice titlu (de proprietate, administrare,
concesiune, închiriere, subînchiriere, împrumut etc.) spaţii,
închise sau deschise, în care sunt utilizate în
scop ambiental opere muzicale.
2.2. Utilizatorii au obligaţia ca, înaintea oricărei
utilizări de opere muzicale, să obţină din partea organismelor de gestiune
colectivă a drepturilor de autor autorizaţia licenţă neexclusivă pentru
utilizarea operelor muzicale şi să plătească remuneraţii potrivit tabelelor din
prezenta metodologie, indiferent de durata efectivă a utilizării.
2.3. In situaţia închirierii, subînchirierii sau a
oricărui mod de transmitere a folosinţei parţiale a unui spaţiu în care are loc
comunicarea publică a operelor muzicale, deţinătorii, cu orice titlu, persoane
juridice sau fizice care utilizează acele părţi din spaţiu, vor plăti, potrivit
spaţiului utilizat, remuneraţii în conformitate cu
prezenta metodologie.
3. Plata remuneraţiilor datorate de utilizatori se
efectuează trimestrial. Termenul limită de plată este ziua a 15-a a ultimei
luni a trimestrului pentru care se face plata.
4. Pentru întârzieri la plată utilizatorii datorează
penalităţi de 0,5%/zi de întârziere.
5. Pentru comunicarea publică a operelor muzicale în
scop ambiental fără autorizaţie licenţă neexclusivă din partea organismului de
gestiune colectivă, utilizatorii vor plăti acestuia penalităţi reprezentând
triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea
autorizată.
6. Organismele de gestiune colectivă pot monitoriza,
prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în
scop ambiental, accesul acestora fiind asigurat în mod liber în orice spaţiu de
utilizare a muzicii în scop ambiental, numai în baza legitimaţiilor emise de
organismul de gestiune colectivă acreditat cu colectarea pe teritoriul României
şi a delegaţiilor care indică ora şi scopul accesului. Reprezentanţii
organismelor de gestiune colectivă pot utiliza echipamente de înregistrare
audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele
muzicale, înregistrările astfel efectuate făcând dovada deplină a utilizării
operelor muzicale în scop ambiental.
7. Remuneraţiile forfetare se pot modifica anual,
potrivit art. 1314
din Legea nr. 8/1996, cu modificările ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie
stabilit la nivel naţional. Aceste modificări se depun la Oficiul Român pentru
Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul
Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala
organismului de gestiune colectivă, prin decizie a directorului general al
Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisă în 5 zile de la data
depunerii, şi intră în vigoare de la data de 1 a lunii următoare celei în care
au fost publicate.
8. Pentru alte modalităţi de utilizare pentru care
remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabele, organismul de gestiune colectivă
poate încheia prin negociere autorizaţii licenţă neexclusivă cu utilizatorii.
9. Prezenta metodologie se aplică tuturor
utilizatorilor şi poate fi modificată numai după 3 ani de la data publicării
acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
TABEL
cuprinzând remuneraţiile datorate pentru comunicarea
publică a operelor muzicale în scop ambiental
Utilizatori
|
Remuneraţii
(lei)
|
0
|
1
|
A. Unităţi de alimentaţie publică
(restaurante, baruri, berării, birturi, cofetării, pizzerii, plăcintării,
fast-food, terase
|
şi orice asemenea unităţi) şi săli de jocuri şi internet*) (remuneraţii/lună)
|
|
1. In oraşe sau în staţiuni turistice:
|
|
a) cu suprafaţa până la 100 m2
|
50
|
b) cu suprafaţa cuprinsă între 101 m2 şi 200 m2
|
60
|
c) cu suprafaţa cuprinsă între 201 m2 şi 500 m2
|
100
|
d) cu suprafaţa de peste 500 m2
|
150
|
2. In comune şi în sate:
|
|
a) cu suprafaţa până la 50 m2
|
20
|
b) cu suprafaţa de peste 50 m2
|
50
|
B. Unităţi
comerciale sau de prestări cu activitate continuă (magazine de orice tip, mall, supermarket, hipermarket etc.*) (remuneraţii/lună)
|
a) cu suprafaţa până la 50 m2
|
20
|
b) cu suprafaţa cuprinsă între 51 m2 şi 100 m2
|
50
|
c) cu suprafaţa cuprinsă între 101 m2 şi 200 m2
|
70
|
d) cu suprafaţa cuprinsă între 201 m2 şi 500 m2
|
100
|
e) cu suprafaţa între 501 m2 şi 1.500 m2
|
250
|
f) cu suprafaţa între 1.501 m2 şi 3.000 m2
|
400
|
g) cu suprafaţa între 3.001 m2 şi 5.000 m2
|
700
|
h) cu suprafaţa de peste 5.000 m2
|
1.000
|
C. Evenimente ocazionale (remuneraţii/manifestaţie)
|
|
1. Petreceri cu muzică (nunţi cu dar şi
alte asemenea petreceri organizate de către particulari)
|
30
|
2. Petreceri organizate în cadrul unor colocvii, simpozioane,
congrese, vernisaje, lansări de carte
|
|
sau de disc şi alte reuniuni profesionale similare
|
150
|
3. Evenimente ocazionale în aer liber cu
scenă fixă sau mobilă
|
400/oră
|
D. Târguri şi expoziţii (remuneraţii/zi)
|
|
1. Târguri, iarmaroace, talciocuri in aer liber
|
100/zi
|
2. Târguri sau expoziţii de prezentare a produselor
agroalimentare, industriale sau a bunurilor de
|
|
larg consum:
|
|
a) în spaţii cu suprafaţa până la 500 m2
|
200/zi
|
b) în spaţii cu suprafaţa cuprinsă între 501 m2 şi 1.500 m2
|
400/zi
|
c) în spaţii cu suprafaţa de peste 1.501 m2
|
600/zi
|
3. Expoziţii de artă, ştiinţă, carte şi altele asemenea:
|
|
a) în spaţii cu suprafaţa de până la 200
m2
|
30/zi
|
b) în spaţii cu suprafaţa de peste 200 m2
|
50/zi
|
4. Standuri mobile, autovehicule publicitare sau electorale
|
30/zi
|
E. Sport şi agrement (remuneraţii/lună)
|
|
1. Plaje, ştranduri, pârtii pentru schi
|
200
|
2. Piscine deschise publicului
|
50
|
3. Patinoare deschise publicului
|
60
|
4. Şcoli de dans, centre de sănătate şi de gimnastică aerobică,
fitness, culturism
|
60
|
0
|
1
|
5. Săli de sport, patinoare şi piscine de antrenament sportiv
|
40
|
6. Parcuri de distracţie, orăşele şi sate de vacanţă
|
110
|
7. Orăşele ale copiilor, serbări, alte activităţi dedicate
copiilor
|
50
|
8. Săli de biliard, bowling, popice, tenis de masă etc, cu
suprafaţa de până la 200 m2
|
30
|
9. Săli de biliard, bowling, popice, tenis de masă etc, cu
suprafaţa de până la 500 m2
|
50
|
10. Săli de biliard, bowling, popice, tenis de masă etc, cu
suprafaţa de peste 500 m2
|
100
|
11. Stadioane cu până la 10.000 de locuri
|
600
|
12. Stadioane cu peste 10.000 de locuri
|
1.000
|
13. Săli de sport cu capacitate de peste 50 de locuri
|
200
|
14. Parade de modă, concursuri de frumuseţe
|
200/zi
|
F. Unităţi de cazare*) (remuneraţii/lună)
|
|
1. Hoteluri până la categoria 3 stele:
|
|
a) cu capacitate de cazare mică (până la 30 de camere)
|
40
|
b) cu capacitate de cazare medie (31-100 de camere)
|
80
|
c) cu capacitate de cazare mare (peste 101 camere)
|
110
|
2. Hoteluri de categoria 4 stele sau superioare
|
300
|
3. Unităţi de cazare montane, moteluri, cabane, amenajamente cu
căsuţe de vacanţă, campinguri
|
40
|
4. Unităţi de cazare agroturistice, popasuri turistice, pensiuni
|
50
|
5. Vile, apartamente, garsoniere în regim hotelier
|
100
|
G. Transporturi**) (remuneraţii/lună/mijloc
de transport)
|
|
1. Transporturi rutiere de pasageri cu:
|
|
a) autobuze, troleibuze, tramvaie
|
20
|
b) microbuze şi taxiuri***)
|
20
|
c) autocare în transport intern şi
internaţional
|
60
|
d) vehicule de agrement (atelaje, trenuleţe, remorci, platforme)
|
20
|
e) autovehicule închiriate (rent a car)
|
60
|
2. Transporturi feroviare cu:
|
|
a) trenuri de pasageri în trafic intern
|
60
|
b) trenuri de pasageri în trafic
internaţional
|
80
|
c) vagoane-restaurant sau bar în trafic intern
|
60
|
d) vagoane-restaurant sau bar în trafic internaţional
|
80
|
3. Transporturi aeriene de pasageri:
|
|
a) zboruri interne
|
60
|
b) zboruri continentale
|
150
|
c) zboruri transcontinentale
|
300
|
4. Transporturi pe apă:
|
|
a) ambarcaţiuni de agrement pe lacuri
|
20
|
b) ambarcaţiuni de agrement (fluviale şi maritime)
|
70
|
c) transporturi de pasageri fluviale şi maritime
|
60
|
5. Transport pe cablu de pasageri cu:
|
|
a) telecabine, telegondole etc.
|
20
|
b) ascensoare
|
10
|
H. Spaţii de aşteptare (remuneraţii/lună)
|
|
1. Aeroporturi:'
|
|
a) interne
|
60
|
b) internaţionale
|
80
|
2. Gări şi staţii de metrou (pentru fiecare staţie):
|
|
a) în Bucureşti şi în municipii reşedinţă de judeţ
|
50
|
b) în oraşe
|
50
|
c) săli de aşteptare clasa I
|
40
|
d) săli de aşteptare clasa a II-a
|
30
|
3. Autogări
|
20
|
I. Call center (remuneraţii/lună/aparat)
|
|
a) muzică în aşteptarea preluării unui apel
|
300
|
J. Parcări:
|
|
a) până la 500 m2
|
40
|
b) între 501 m2 si 1.000 m2
|
80
|
c) între 1.001 m2 si 2.000 m2
|
100
|
d) între 2.001 m2 si 5.000 m2
|
200
|
e) peste 5.000 m2
|
250
|
*) La determinarea remuneraţiei în funcţie de suprafaţă
vor fi luate în considerare spaţiile comerciale, inclusiv ringurile de dans.
Dacă acelaşi spaţiu este utilizat pentru mai multe activităţi, remuneraţiile
reprezentând drepturile patrimoniale ale autorilor de opere muzicale se vor
plăti pentru fiecare activitate, respectiv pentru fiecare spaţiu dotat cu casă
de marcat şi vânzător.
**) La transportul aerian de pasageri sumele forfetare
sunt aplicabile pentru fiecare cursă. Se consideră utilizator în cadrul
activităţii de taximetrie prestatorul de servicii sub a cărui marcă sau
denumire se exercită activitatea, pentru toate autoturismele care sunt
inscripţionate cu marca sau denumirea sa, inclusiv în cazul unor colaborări cu
terţe persoane.
***) In cazul persoanelor
fizice autorizate care desfăşoară activitate de taximetrie în colaborare cu o
persoană juridică (companie), remuneraţia va fi plătită de compania sub marca
şi denumirea căreia se desfăşoară activitatea.
TITLUL II
Comunicarea publică a operelor muzicale în scop lucrativ
1. Prin comunicarea publică
a operelor muzicale în scop lucrativ se înţelege
comunicarea făcută într-un loc deschis publicului sau în orice loc în care se
adună un număr de persoane care depăşeşte cercul normal al unei familii şi al
cunoştinţelor acesteia, prin interpretarea directă de către artişti' sau prin
orice mijloc tehnic, prin fir ori fără fir, prin care muzica este prezentată în
sine sau însoţeşte alte acţiuni, cum ar fi dansul, spectacolul de circ, sportul
ori altele asemenea, în spaţii închise sau deschise, în care publicul plăteşte
bilete de acces şi/sau consumaţii ori în care au loc acţiuni promotionale,
publicitare, demonstrative şi altele asemenea.
2.1. Este utilizator, în sensul prezentei
metodologii, oricare persoană fizică sau juridică
autorizată care organizează activităţi de natura celor enumerate la pct. 1.
2.2. Utilizatorii au obligaţia să obţină din partea
organismelor de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale
autorizaţia licenţă neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale şi să
plătească remuneraţii potrivit tabelelor cuprinse în prezenta metodologie.
2.3. In vederea obţinerii autorizaţiei licenţă
neexclusive, utilizatorii au obligaţia să pună la dispoziţie organismelor de
gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale, cu cel puţin 5
zile înainte de utilizarea operelor muzicale, toate informaţiile privind data,
locul, numărul de bilete puse în vânzare sau, după caz, bugetul de venituri şi
cheltuieli.
3. Baza de calcul a
remuneraţiei procentuale o reprezintă, după caz:
a) veniturile obţinute din vânzarea de bilete,
programe, materiale promotionale, consumaţii etc;
b) bugetul de cheltuieli în cazul în care nu se obţin
venituri din vânzarea de bilete, materiale promotionale
etc.;
c) bugetul de cheltuieli pentru campaniile
publicitare, promotionale sau electorale.
4.1. Remuneraţia procentuală se calculează prin
aplicarea procentelor din tabelele nr. I şi III asupra veniturilor obţinute din încasările din vânzarea de
bilete şi din vânzarea de programe, materiale promotionale, consumaţii etc.
4.2. In cazul spectacolelor fără vânzare de bilete la
intrare, cuantumul remuneraţiilor reprezentând dreptul de autor pentru
utilizarea operelor muzicale se stabileşte prin aplicarea
procentelor indicate în tabelul nr. I col. 1 asupra a 60% din bugetul de
cheltuieli al spectacolului.
5.1. Remuneraţia minimă ce va fi plătită de utilizatori
este cea prevăzută în tabelele nr. I, II şi III.
6. In cazul în care operele muzicale sunt utilizate în acelaşi local atât în scop lucrativ, cât şi în scop
ambiental, se plătesc remuneraţii pentru ambele utilizări.
7. Pentru utilizările de opere muzicale prevăzute în
tabelul nr. III, precum şi pentru alte utilizări periodice, sezoniere sau ocazionale,
remuneraţia se plăteşte în cuantum de 50%, cu 5 zile înainte de data
utilizării, din valoarea tuturor biletelor oferite spre vânzare sau din bugetul
de cheltuieli, după caz, dar nu mai puţin decât remuneraţia minimă prevăzută în
acest tabel. Diferenţa de remuneraţie se va plăti în cel mult 5 zile de la data
utilizării autorizate. In cazul în care din documentele justificative
prezentate, respectiv copia decontului de bilete depusă la administraţia
finanţelor publice şi declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal
al utilizatorului, rezultă că remuneraţia datorată era mai mare decât cea
achitată înainte de utilizare, organismul de gestiune colectivă va restitui
utilizatorului diferenţa de remuneraţie încasată în plus, fără însă ca remuneraţia
plătită de utilizator să fie mai mică decât remuneraţia minimă.
8. Utilizatorii cu activitate potrivit tabelului nr. II
vor plăti remuneraţia trimestrial, până la data de 15
a ultimei luni din trimestrul pentru care este datorată.
9. In cazul turneelor sau al
reprezentaţiilor repetate ale aceluiaşi spectacol, utilizatorii pot conveni cu
organismul de gestiune colectivă a drepturilor de autor de opere muzicale ca
plata remuneraţiilor să aibă loc după ultimul spectacol al turneului.
10. Pentru întârzieri la
plată utilizatorii datorează penalităţi de 0,5%/zi de întârziere.
11. Utilizatorii prevăzuţi la pct. 7 au obligaţia să
depună la sediul organismului de gestiune colectivă, în termen de 3 zile de la
data utilizării, un raport complet cuprinzând: data utilizării raportate,
denumirea evenimentului (spectacol, concert etc), locul de desfăşurare,
perioada de desfăşurare, durata evenimentului, operele muzicale utilizate
(denumire, autor/autori, interpret/interpreţi, durata de utilizare a fiecărei
opere muzicale), veniturile din încasările de bilete, programe, materiale
promotionale, consumaţii etc. sau, după caz, bugetul de cheltuieli (onorarii
ale interpreţilor, cheltuieli pentru locaţia spaţiului de desfăşurare,
cheltuieli de sonorizare, cheltuieli de publicitate şi promoţie, cheltuieli de
regie, cheltuieli de cazare şi transport etc). Raportul va fi semnat şi
ştampilat de reprezentantul legal al utilizatorului şi va fi însoţit de o
declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al utilizatorului în
sensul că datele cuprinse în raport sunt complete şi corecte, o copie a
decontului privind veniturile obţinute din vânzarea de bilete, depus la
autorităţile competente, sau, după caz, bugetul de cheltuieli.
12. In cazul în care, cu cel puţin 5 zile înainte de
data utilizării ocazionale (spectacole, concerte etc), utilizatorul nu a
solicitat autorizaţie licenţă neexclusivă pentru utilizarea operelor muzicale
sau aceasta nu a putut fi eliberată pentru neîndeplinirea obligaţiilor
utilizatorului, organismul de gestiune colectivă va putea cere interzicerea
desfăşurării evenimentului (spectacol, concert etc), în conformitate cu
dispoziţiile Legii nr. 8/1996, cu modificările ulterioare, cu excepţia cazului
în care utilizatorul depune o garanţie reprezentând echivalentul remuneraţiei
procentuale raportate la valoarea totală a biletelor oferite spre vânzare sau,
în lipsa biletelor, valoarea triplului remuneraţiei minime.
13. Pentru comunicarea publică a operelor muzicale în
scop lucrativ fără autorizaţie licenţă neexclusivă din partea organismului de
gestiune colectivă, utilizatorii vor plăti acestuia penalităţi reprezentând
triplul remuneraţiilor ce ar fi fost legal datorate pentru utilizarea
autorizată.
14. Organismele de gestiune colectivă pot monitoriza,
prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale în
scop lucrativ, accesul acestora fiind asigurat în mod liber în orice spaţiu de
utilizare a muzicii în scop lucrativ, numai în baza legitimaţiilor emise de
organismele de gestiune colectivă şi a delegaţiilor care indică ora şi scopul
accesului. Reprezentanţii organismelor de gestiune colectivă pot utiliza
echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care
sunt utilizate operele muzicale, înregistrările astfel efectuate făcând dovada
deplină a utilizării operelor muzicale în scop lucrativ.
15. Remuneraţiile forfetare se pot modifica anual,
potrivit art. 1314
din Legea nr. 8/1996, cu modificările ulterioare, pe baza indicelui de inflaţie
stabilit la nivel naţional. Aceste modificări se depun la Oficiul Român pentru
Drepturile de Autor, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României,
Partea I, pe cheltuiala
organismelor de gestiune colectivă, prin decizie a directorului general al
Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, emisă în 5 zile de la data
depunerii, şi intră în vigoare de la data de 1 a lunii următoare celei în care
au fost publicate. In relaţiile contractuale cu utilizatorii organismul de
gestiune colectivă poate face reduceri, în condiţiile plăţii integrale cu
anticipaţie a remuneraţiilor datorate.
16. Pentru alte modalităţi de utilizare
pentru care remuneraţiile nu sunt cuprinse în tabelele din prezenta metodologie, organismul de gestiune
colectivă poate încheia prin negociere contracte de licenţiere neexclusivă cu
utilizatorii.
TABELUL Nr. 1
privind remuneraţiile reprezentând drepturile
patrimoniale de autor pentru utilizarea operelor muzicale în spectacole şi procentele aplicabile
capacităţii sălii sau a teatrului de vară, stadionului, amfiteatrului etc, pentru stabilirea numărului de
bilete luat în calculul remuneraţiei minime
Tipul spectacolului
|
Remuneraţia procentuală
|
0
|
1
|
A. Concerte şi spectacole cu caracter muzical*)
|
|
1. Concerte simfonice, corale, de cameră
|
10%
|
2. Operă
|
9%
|
3. Operetă
|
8,5%
|
4. Balet
|
7%
|
5. Spectacole de varietăţi, revistă, musicaluri
|
8,5%
|
6. Concerte rock, pop si altele asemenea
|
8,5%
|
7. Concerte de fanfară
|
8,5%
|
B. Alte spectacole*)
|
|
1. Circ sau altele asemenea, precum delfinarii, manejuri etc.
|
7%
|
2. Spectacole pe gheaţă
|
7%
|
3. Teatru, alte spectacole cu caracter predominant literar, cu
actori sau cu păpuşi, recitaluri de muzică si poezie
|
5%
|
4. Manifestări sportive pe fond muzical (gimnastică, patinaj
artistic, balet nautic, dans sportiv şi altele asemenea)
|
5%
|
*) In cazul în care nu se vând bilete de intrare,
remuneraţia minimă va fi de 400 lei/manifestare.
TABELUL Nr. II
privind remuneraţiile reprezentând drepturile
patrimoniale de autor pentru utilizarea operelor muzicale în localuri
Tipul localului
|
Remuneraţia forfetară
|
0
|
1
|
1. Discoteci, cluburi*):
|
|
a) în oraşe sau staţiuni turistice - contravaloarea a 30 de
bilete/manifestare artistică, dar nu mai puţin de
|
600 lei/lună
|
b) în comune sau sate - contravaloarea a 15 bilete/manifestare artistică, dar nu mai puţin de
|
150 lei/lună
|
2. Cabarete, sexy cluburi*) - contravaloarea a 11
bilete/manifestare artistică, dar nu mai puţin de
|
500 lei/lună
|
3. Baruri si restaurante cu program de varietăţi
|
500 lei/lună
|
4. Karaoke
|
100 lei/manifestare
|
5. Tonomate (jukebox, video, multimedia)
|
150 lei/lună/aparat
|
6. Cafe-concert, piano-bar, baruri sau cafenele în care muzica
are o contribuţie la specificitatea acestora (de exemplu: regional, gen
muzical, de grup, curente de modă sau altele asemenea)
|
500 lei/lună
|
*) In cazul în care nu se vând bilete de intrare, se va
plăti remuneraţia minimă.
TABELUL Nr. III
privind remuneraţiile reprezentând drepturile
patrimoniale de autor pentru utilizarea operelor muzicale în cadrul
manifestărilor ocazionale şi remuneraţiile minimale pentru utilizarea operelor
muzicale în
cadrul manifestărilor ocazionale
|
Manifestările ocazionale
|
Procentul minim pentru stabilirea
remuneraţiei
de plată
|
Remuneraţia forfetară
|
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Evenimente stradale cu caracter festiv
|
1%,
|
dar nu mai puţin de 300 lei/oră
|
2.
|
Parade stradale
|
3%,
|
dar nu mai puţin de 300 lei/oră
|
3.
|
Muzică transmisă prin difuzoare, parade sau fanfare care deschid
sau însoţesc manifestări sportive
|
3%,
|
dar nu mai puţin de 100 lei/oră
|
4.
|
Spectacole de stradă de laser, lumină,
artificii etc.
|
1%,
|
dar nu mai puţin de 200 lei/oră
|
5.
|
Concerte sau spectacole în spaţii deschise cu acces gratuit pentru public
|
8,5%,
|
dar nu mai puţin de 1.000 lei/oră
|
6.
|
Comunicarea publică a operelor muzicale din spectacole, concerte etc., prin telefonie mobilă sau
alte reţele cu fir sau fără fir*)
|
10%,
|
dar nu mai puţin de 0,01
lei/minut/client
|
*) Cu excepţia comunicării publice a operelor muzicale
ca tonuri de apel pentru telefoane mobile sau comunicarea publică prin
internet, reglementate de hotărârile arbitrale nr. 1/2005 şi nr. 2/2005,
publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 58 din 18 ianuarie 2005.