DECIZIE Nr.
244 din 16 martie 2010
referitoare la exceptia de
neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 din anexa nr. III la Legea-cadru
nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri
publice, precum si a prevederilor anexelor nr. Ml/2 si Ml/3 la aceasta lege
ACT EMIS DE:
CURTEA CONSTITUTIONALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 346 din 26 mai 2010
Ioan Vida -
preşedinte
Nicolae Cochinescu -judecător
Aspazia Cojocaru -judecător
Acsinte Gaspar -judecător
Petre Lăzăroiu
-judecător
Ion Predescu -judecător
Puskas Valentin Zoltan -judecător
Tudorel Toader -judecător
Augustin Zegrean -judecător
Carmen-Cătălina Gliga - procuror
Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent
Pe rol se află soluţionarea excepţiei de
neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 4 şi ale anexelor nr.
3 şi 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri
de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale
funcţionarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind
sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor
publici, precum şi creşterile salariale care se acordă
funcţionarilor publici în anul 2007, excepţie ridicată de
Şerbescu Maria, Cârstoiu Diana, Chirica Eliza, Samoilă Magda Elena,
Niţă Maria, Pruteanu Neculai, Zaharia Claudia, Iuga Dana Mihaela,
Rusu Claudia, Insurăţelu Iuliana, Seghedin Oana Adriana, Vasilescu
Mihaela, Ţăbârnă Mihaela Gabriela, Albert Carmen Luciana,
Munteanu Alina Sandra, Bunea Ovidiu, Şchiopu Ecaterina, Rotariu Elvira,
Dobrea Corneliu, Secara Măricel, Sâmpetru Otilia, Bîzgă Corina,
Enache Dan, Penciuc Pintilii, Catană Gabriela, Filip Elena, Ivanoschi Ana,
Stanciu Elena, Brăenescu Dana Rafaela, Mînzat Sorina, Mantalea Mihaela,
Patraş Donose Smaranda, Ciocan Mirela, Budăi Simona Smărăndiţa,
Amarii Manuela, Popa Anca, Zară Roxana, Şchiopu Mihaela, Mihalcea
Liliana, Niţă Mihaela Gabriela, Dăscăliţei Ramona,
Ciorâţanu Alina, Nichifor Rodica, Ursu Maria, Isăilă Irina,
Drelciuc Mihaela, Artene Suzana, Serban Liliana, Bordianu Laura, Şuhan
Cătălina, Munteanu Smaragda, Zaharia Mihaela, Ţuchendria
Eugenia, Anghel Nicoleta, Ardeleanu Lenuţa, Filiche Elena, Obreja
Nuşa Daniela, Rogan Camelia, Sava Alina Maria, Matei Marian, MoisucAnca,
Axinte Mihaela, Bantaş Tiberiu, Voicu Gianina, Ticu Ioana, Teodorescu
Viorica, Gordobino Viorica, Petrică Gabriela, Mustafa Gabriela,
Păcurar Mihaela Cătălina, Lăpuşneanu Alexandru Lucian,
Emandache Daniela, Giurgiuc Gabriela, Păuleţ Ancuţa,
Creangă Florin Valentin, Matei Elena, Georgescu Dorian, Popa Mihaela,
Mendelovici Alin, Zapodeanu Monica, Honceriu Diana Elena, Juverdeanu Irina
Mihaela, Cogan Paraschiva, Tudose Alina Afrodita, Buhuş Roxana Ionela,
Darie Iulia Cristina, Simioneasa Alina, Vânaga Vasile, Jipu Anca, Chiuchiu
Nicoleta, Ghiga Gheorghe, Secară Daniela, Adomnicăi Cristian Paul,
Palade Bianca Georgiana, Spulber Elena Felicia, Jijie Cristina, Raţă
Dorica, Irimescu Constantin, Croitoru Viorica, Axinia Mihaela, Tomozei Iulia,
Dragomir Ana Monica, Ilii Mihaela Carmen, Mihai Cecilia, Miron Adina,
Boandă Mirela, Tiron Alina Nicoleta, Melinte Alina, Luca Raluca, Jitariuc
Liliana, Ştefaniu Ioana, Pântea Aurora, Vartolomei Daniela, Spatariu
Simona, Costăchescu Daniela, Serban Elena Petronela, Enache Angelina, Stan
Irina, Ailenei Marcela, Prisecariu Oana, Barbacariu Mădălina, Vartolomei
Marionela, Mancaş Luminiţa, Gradinaru Nicuşor, Gociu Natalia,
Axinte Antonina, Diaconescu Irina, Crauciuc Bujor Doina, Bîtculescu Gabriela,
Cuzic Dana Claudia, Timofte Georgeta, Stoica Florina Mihaela, Andrieş
Vasilica, Tutunaru Dănuţ, Bordei Simona, Vătămănelu
Maria, Petrăraşu Carmen, Iacob Dorina Mariana, Zănoagă
Monica, Rusu Marlena Lăcrămioara, Chica Cristina, Serban Ion,
Golduţ Liliana, Vasile Roxana Cristina, Baltag Gabriela, Matei Adriana,
Dănilă Elena Laura şi Popescu Marius Stelian în Dosarul nr.
6.762/99/2007 al Curţii de Apel Iaşi - Secţia contencios
administrativ şi fiscal.
La apelul nominal lipsesc părţile,
faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.
Cauza fiind în stare de judecată,
preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public,
care pune concluzii de respingere a excepţiei de
neconstituţionalitate ca neîntemeiată. Astfel, arată că
textele de lege criticate au fost abrogate prin Legea-cadru nr. 330/2009,
însă soluţia legislativă a cărei constituţionalitate
este pusă în discuţie a fost preluată în actul abrogator.
Această soluţie nu este, însă, contrară dispoziţiilor
Constituţiei privind egalitatea în drepturi, întrucât tratamentul juridic
diferenţiat, criticat de autorii excepţiei, este justificat de
situaţiile diferite în care se află categoriile sociale comparate.
CURTEA,
având în vedere actele şi
lucrările dosarului, constată următoarele:
Prin Incheierea din 18 mai 2009, pronunţată
în Dosarul nr. 6.762/99/2007, Curtea de Apel Iaşi - Secţia de
contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea
Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a
dispoziţiilor art. 4 şi ale anexelor nr. 3 şi 4 din
Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare
a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor
publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de
salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum
şi creşterile salariale care se acordă funcţionarilor
publici în anul 2007. Excepţia a fost ridicată de Şerbescu
Maria, Cârstoiu Diana, Chirica Eliza, Samoilă Magda Elena, Niţă
Maria, Pruteanu Neculai, Zaharia Claudia, Iuga Dana Mihaela, Rusu Claudia,
Insurăţelu Iuliana, Seghedin Oana Adriana, Vasilescu Mihaela,
Ţăbârnă Mihaela Gabriela, Albert Carmen Luciana, Munteanu Alina
Sandra, Bunea Ovidiu, Şchiopu Ecaterina, Rotariu Elvira, Dobrea Corneliu,
Secara Măricel, Sâmpetru Otilia, Bîzgă Corina, Enache Dan, Penciuc
Pintilii, Catană Gabriela, Filip Elena, Ivanoschi Ana, Stanciu Elena,
Brăenescu Dana Rafaela, Mînzat Sorina, Mantalea Mihaela, Patraş
Donose Smaranda, Ciocan Mirela, Budăi Simona Smărăndiţa,
Amarii Manuela, Popa Anca, Zară Roxana, Şchiopu Mihaela, Mihalcea
Liliana, Niţă Mihaela Gabriela, Dăscăliţei Ramona,
Ciorâţanu Alina, Nichifor Rodica, Ursu Maria, Isăilă Irina,
Drelciuc Mihaela, Artene Suzana, Serban Liliana, Bordianu Laura, Şuhan
Cătălina, Munteanu Smaragda, Zaharia Mihaela, Ţuchendria
Eugenia, Anghel Nicoleta, Ardeleanu Lenuţa, Filiche Elena, Obreja
Nuşa Daniela, Rogan Camelia, Sava Alina Maria, Matei Marian, Moisuc Anca,
Axinte Mihaela, Bantaş Tiberiu, Voicu Gianina, Ticu Ioana, Teodorescu
Viorica, Gordobino Viorica, Petrică Gabriela, Mustafa Gabriela,
Păcurar Mihaela Cătălina, Lăpuşneanu Alexandru Lucian,
Emandache Daniela, Giurgiuc Gabriela, Păuleţ Ancuţa,
Creangă Florin Valentin, Matei Elena, Georgescu Dorian, Popa Mihaela,
Mendelovici Alin, Zapodeanu Monica, Honceriu Diana Elena, Juverdeanu Irina
Mihaela, Cogan Paraschiva, Tudose Alina Afrodita, Buhuş Roxana Ionela,
Darie Iulia Cristina, Simioneasa Alina, Vânaga Vasile, Jipu Anca, Chiuchiu
Nicoleta, Ghiga Gheorghe, Secară Daniela, Adomnicăi Cristian Paul,
Palade Bianca Georgiana, Spulber Elena Felicia, Jijie Cristina, Raţă
Dorica, Irimescu Constantin, Croitoru Viorica, Axinia Mihaela, Tomozei Iulia,
Dragomir Ana Monica, Ilii Mihaela Carmen, Mihai Cecilia, Miron Adina,
Boandă Mirela, Tiron Alina Nicoleta, Melinte Alina, Luca Raluca, Jitariuc
Liliana, Ştefaniu Ioana, Pântea Aurora, Vartolomei Daniela, Spatariu Simona,
Costăchescu Daniela, Serban Elena Petronela, Enache Angelina, Stan Irina,
Ailenei Marcela, Prisecariu Oana, Barbacariu Mădălina, Vartolomei
Marionela, Mancaş Luminiţa, Gradinaru Nicuşor, Gociu Natalia,
Axinte Antonina, Diaconescu Irina, Crauciuc Bujor Doina, Bîtculescu Gabriela,
Cuzic Dana Claudia, Timofte Georgeta, Stoica Florina Mihaela, Andrieş
Vasilica, Tutunaru Dănuţ, Bordei Simona, Vătămănelu
Maria, Petrăraşu Carmen, Iacob Dorina Mariana, Zănoagă
Monica, Rusu Marlena Lăcrămioara, Chica Cristina, Serban Ion,
Golduţ Liliana, Vasile Roxana Cristina, Baltag Gabriela, Matei Adriana,
Dănilă Elena Laura şi Popescu Marius Stelian cu prilejul
soluţionării recursului formulat împotriva Sentinţei civile nr.
77/CA din 30 ianuarie 2009, pronunţată de Tribunalul Iaşi în Dosarul
nr. 6.762/99/2007.
In motivarea excepţiei de
neconstituţionalitate autorii acesteia
susţin, în esenţă, că art. 6 din Ordonanţa Guvernului
nr. 6/2007 cuprinde, în ultima teză, prevederi de domeniul legii organice,
contravenindu-se dispoziţiilor art. 73 alin. (3) lit. j) şi art. 115
alin. (1) din Constituţie. De asemenea, consideră că
diferenţa de salarizare dintre funcţionarii publici din cadrul
aparatului propriu al consiliilor judeţene şi cei din instituţiile
publice subordonate consiliilor judeţene, prevăzută de anexele
nr. 3 şi 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007, este discriminatorie,
aducând atingere art. 16 alin. (1) din Constituţie.
Curtea de Apel Iaşi - Secţia de contencios
administrativ şi fiscal consideră
că excepţia de neconstituţionalitate nu este întemeiată. In
acest sens, arată că Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 nu
încalcă prevederile constituţionale referitoare la competenţa
emiterii actelor normative. De asemenea, arată că dispoziţiile
de lege criticate reglementează, în mod egal, elementele sistemului de
salarizare a funcţionarilor publici, cu referire specială la
salariile de bază, în raport cu criteriile impuse de text, fără
a institui privilegii sau discriminări. In ceea ce priveşte
salarizarea, statul are un drept larg de apreciere, el fiind cel care, prin
organele sale, stabileşte atât sfera de competenţă a organelor
administraţiei publice, cât şi remunerarea activităţii
desfăşurate la nivelul fiecărei structuri din cadrul administraţiei
publice, un rol esenţial avându-l însă şi locul pe care se
află structura respectivă în ierarhia internă a organelor
administraţiei de stat.
In conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1)
din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată
preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului,
precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de
vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
Guvernul consideră
că nu sunt întemeiate criticile referitoare la neconstituţionalitatea
extrinsecă a art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007, întrucât
salarizarea funcţionarilor publici nu face parte dintre domeniile legii
organice. Cât priveşte criticile referitoare la încălcarea
principiului egalităţii în drepturi, consideră că acestea
sunt inadmisibile, întrucât pun în discuţie aspecte ce ţin de
competenţa Parlamentului, singurul în măsură să poată
completa textul de lege în sensul dorit de autorii excepţiei.
Avocatul Poporului consideră
că dispoziţiile de lege criticate sunt constituţionale.
Preşedinţii celor două Camere ale
Parlamentului nu au comunicat punctele lor de
vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de
judecătorul-raportor, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului
Poporului, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate,
raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992,
reţine următoarele:
Curtea Constituţională a fost legal
sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art.
146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art.
2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze
excepţia de neconstituţionalitate.
Potrivit încheierii de sesizare, obiectul
excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile
art. 4 şi ale anexelor nr. 3 şi 4 din Ordonanţa Guvernului nr.
6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale
şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici până la intrarea
în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi
ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care
se acordă funcţionarilor publici în anul 2007, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 232/2007, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 474 din 16 iulie 2007.
Prevederile de lege criticate au următoarea
redactare:
- Art. 4: „Salariul de bază se stabileşte
în funcţie de categorie, de clasă, care reflectă nivelul
studiilor necesare exercitării funcţiei publice, şi, după
caz, de gradul profesional al funcţiei publice, precum şi în raport
cu nivelul la care se prestează activitatea, respectiv la nivel central
sau local, potrivit anexelor nr. 1-6."
Prevederile anexei nr. 3 reglementează salarizarea
pentru aparatul propriu al prefecturilor, al instituţiilor subordonate
autorităţilor sau instituţiilor publice centrale, al serviciilor
publice deconcentrate ale ministerelor şi ale altor organe ale
administraţiei publice centrale de specialitate din unităţile
administrativ-teritoriale, al inspectoratelor teritoriale de muncă, al
caselor de asigurări de sănătate judeţene şi a
municipiului Bucureşti, al Casei de Asigurări de Sănătate a
Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autorităţii Judecătoreşti, al Casei de Asigurări de
Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi
Turismului, al caselor judeţene de pensii şi a municipiului
Bucureşti, al agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de
muncă şi a municipiului Bucureşti, precum şi din aparatul
propriu al consiliilor judeţene, iar prevederile anexei nr. 4
reglementează salarizarea pentru aparatul propriu al consiliilor locale
şi al instituţiilor din subordinea consiliilor judeţene sau
consiliilor locale.
Curtea constată că, ulterior sesizării
cu excepţia de neconstituţionalitate, prevederile de lege criticate
au fost abrogate prin art. 48 alin. (1) pct. 13 din Legea-cadru nr. 330/2009
privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri
publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din
9 noiembrie 2009. Cu toate acestea, soluţia legislativă
criticată referitoare la criteriile de stabilire a salariului de bază
pentru funcţionarii publici, care era reglementată de art. 4 din
Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007, a fost preluată în art. 6 din anexa
nr. III a actului abrogator, care prevede că: „Art- 6. - Salariul
de bază corespunzător activităţii desfăşurate în
exercitarea prerogativelor de putere publică este stabilit în funcţie
de:
a) complexitatea, importanţa,
atribuţiile şi gradul de responsabilitate ale postului;
b) competenţele necesare pentru ocuparea
postului;
c) clasificarea funcţiei publice, respectiv:
funcţii publice de stat, funcţii publice teritoriale, funcţii
publice locale;
d) categoria funcţiei publice;
e) condiţiile specifice prevăzute pentru
ocuparea funcţiei publice."
In ceea ce priveşte dispoziţiile anexelor nr.
3 şi 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007, Curtea constată
că Legea-cadru nr. 330/2009 stabileşte o nouă grilă de
salarizare a funcţionarilor publici, diferită de reglementarea
anterioară, păstrând însă diferenţa de salarizare
criticată de autorii excepţiei în cuprinsul anexelor nr. IM/2 şi
IM/3 din legea amintită. Anexa nr. Ml/2 la Legea-cadru nr. 330/2009
reglementează, în prezent, salariile de bază pentru funcţii
publice teritoriale stabilite şi avizate potrivit legii din cadrul
instituţiei prefectului, serviciilor publice deconcentrate ale
ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice
centrale din unităţile administrativ- teritoriale, precum şi
pentru funcţiile publice locale stabilite şi avizate potrivit legii
din cadrul aparatului de specialitate al consiliilor judeţene, al
primarului general al municipiului Bucureşti, al primarilor sectoarelor
municipiului Bucureşti, al primarilor municipiilor
reşedinţă de judeţ, precum şi al instituţiilor
înfiinţate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea consiliilor
judeţene ori a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a
consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, respectiv
municipiilor reşedinţă de judeţ. Anexa nr. IM/3 la
Legea-cadru nr. 330/2009 stabileşte salariile de bază pentru
funcţii publice locale, stabilite şi avizate potrivit legii în cadrul
aparatului de specialitate al primarilor municipiilor, oraşelor şi
comunelor şi al instituţiilor înfiinţate în subordinea,
coordonarea sau sub autoritatea consiliilor locale.
Aşa fiind, Curtea reţine ca obiect al
excepţiei de neconstituţionalitate prevederile art. 6 din anexa nr.
III la Legea-cadru nr. 330/2009, precum şi prevederile anexelor nr. IN/2
şi Ml/3 la această lege, urmând a analiza conformitatea acestor
prevederi de lege în raport cu dispoziţiile din Constituţie cuprinse
în art. 16 referitor la egalitatea în drepturi a cetăţenilor, art. 73
alin. (3) lit. j) referitor la domeniul de reglementare al legii organice
şi art. 115 privind domeniul de reglementare al ordonanţelor
Guvernului.
In ceea ce priveşte critica de
neconstituţionalitate extrinsecă raportată la dispoziţiile
art. 73 alin. (3) lit. j) şi art. 115 din Constituţie, Curtea
constată că susţinerile autorilor excepţiei se refereau la
reglementarea pe calea ordonanţei Guvernului a unor domenii
aparţinând legii organice. In prezent, însă, noua reglementare,
respectiv Legea-cadru nr. 330/2009, este adoptată potrivit art. 114 alin.
(3) din Constituţie. Aşa fiind, Curtea apreciază că
obiectul criticii nu se mai conservă.
Referitor la critica de neconstituţionalitate
raportată la principiul egalităţii în drepturi, Curtea
constată că diferenţele de salarizare prevăzute de anexele
nr. Ml/2 şi Ml/3 la Legea-cadru nr. 330/2009 sunt stabilite potrivit
criteriilor prevăzute de art. 6 din anexa nr. III din Legea-cadru nr.
330/2009. Aceste criterii au în vedere, printre altele, complexitatea, importanţa,
atribuţiile şi responsabilitatea postului. Diferenţele ce decurg
din aceste raţiuni nu contravin principiului egalităţii în
drepturi care nu presupune omogenitate, astfel că situaţii obiectiv
diferite justifică instituirea unui tratament juridic diferit.
Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit.
d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art.
1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
In numele legii
DECIDE:
Respinge excepţia de neconstituţionalitate a
dispoziţiilor art. 6 din anexa nr. III la Legea-cadru nr. 330/2009 privind
salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, precum
şi a prevederilor anexelor nr. Ml/2 şi Ml/3 la această lege,
excepţie ridicată de Şerbescu Maria, Cârstoiu Diana, Chirica
Eliza, Samoilă Magda Elena, Niţă Maria, Pruteanu Neculai,
Zaharia Claudia, Iuga Dana Mihaela, Rusu Claudia, Insurăţelu Iuliana,
Seghedin Oana Adriana, Vasilescu Mihaela, Ţăbârnă Mihaela
Gabriela, Albert Carmen Luciana, Munteanu Alina Sandra, Bunea Ovidiu,
Şchiopu Ecaterina, Rotariu Elvira, Dobrea Corneliu, Secara Măricel,
Sâmpetru Otilia, Bîzgă Corina, Enache Dan, Penciuc Pintilii, Catană
Gabriela, Filip Elena, Ivanoschi Ana, Stanciu Elena, Brăenescu Dana
Rafaela, Mînzat Sorina, Mantalea Mihaela, Patraş Donose Smaranda, Ciocan
Mirela, Budăi Simona Smărăndiţa, Amarii Manuela, Popa Anca,
Zară Roxana, Şchiopu Mihaela, Mihalcea Liliana, Niţă
Mihaela Gabriela, Dăscăliţei Ramona, Ciorâţanu Alina,
Nichifor Rodica, Ursu Maria, Isăilă Irina, Drelciuc Mihaela, Artene
Suzana, Serban Liliana, Bordianu Laura, Şuhan Cătălina, Munteanu
Smaragda, Zaharia Mihaela, Ţuchendria Eugenia, Anghel Nicoleta, Ardeleanu
Lenuţa, Filiche Elena, Obreja Nuşa Daniela, Rogan Camelia, Sava Alina
Maria, Matei Marian, MoisucAnca, Axinte Mihaela, BantaşTiberiu, Voicu
Gianina, Ticu Ioana, Teodorescu Viorica, Gordobino Viorica, Petrică
Gabriela, Mustafa Gabriela, Păcurar Mihaela Cătălina,
Lăpuşneanu Alexandru Lucian, Emandache Daniela, Giurgiuc Gabriela,
Păuleţ Ancuţa, Creangă Florin Valentin, Matei Elena,
Georgescu Dorian, Popa Mihaela, Mendelovici Alin, Zapodeanu Monica, Honceriu
Diana Elena, Juverdeanu Irina Mihaela, Cogan Paraschiva, Tudose Alina Afrodita,
Buhuş Roxana Ionela, Darie Iulia Cristina, Simioneasa Alina, Vânaga
Vasile, Jipu Anca, Chiuchiu Nicoleta, Ghiga Gheorghe, Secară Daniela,
Adomnicăi Cristian Paul, Palade Bianca Georgiana, Spulber Elena Felicia,
Jijie Cristina, Raţă Dorica, Irimescu Constantin, Croitoru Viorica,
Axinia Mihaela, Tomozei Iulia, Dragomir Ana Monica, Ilii Mihaela Carmen, Mihai
Cecilia, Miron Adina, Boandă Mirela, Tiron Alina Nicoleta, Melinte Alina,
Luca Raluca, Jitariuc Liliana, Ştefaniu Ioana, Pântea Aurora, Vartolomei
Daniela, Spatariu Simona, Costăchescu Daniela, Serban Elena Petronela,
Enache Angelina, Stan Irina, Ailenei Marcela, Prisecariu Oana, Barbacariu
Mădălina, Vartolomei Marionela, Mancaş Luminiţa, Gradinaru
Nicuşor, Gociu Natalia, AxinteAntonina, Diaconescu Irina, Crauciuc Bujor
Doina, Bîtculescu Gabriela, Cuzic Dana Claudia, Timofte Georgeta, Stoica
Florina Mihaela, Andrieş Vasilica, Tutunaru Dănuţ, Bordei
Simona, Vătămănelu Maria, Petrăraşu Carmen, Iacob
Dorina Mariana, Zănoagă Monica, Rusu Marlena Lăcrămioara,
Chica Cristina, Serban Ion, Golduţ Liliana, Vasile Roxana Cristina, Baltag
Gabriela, Matei Adriana, Dănilă Elena Laura şi Popescu Marius
Stelian în Dosarul nr. 6.762/99/2007 al Curţii de Apel Iaşi -
Secţia contencios administrativ şi fiscal.
Definitivă şi general obligatorie.
Pronunţată în şedinţa publică
din data de 16 martie 2010.
PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Patricia Marilena Ionea