ORDIN
Nr. 23 din 14 mai 1999
privind aprobarea Procedurii de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor
datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj
ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPARE SI FORMARE
PROFESIONALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 304 din 29 iunie 1999
Presedintele Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala,
avand in vedere prevederile art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996
privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr.
108/1996, modificat si completat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997,
in temeiul art. 8 din Hotararea Guvernului nr. 4/1999 privind aprobarea
Statutului Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala si al
hotararii consiliului de administratie din data de 15 aprilie 1999,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Procedura de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor
datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, anexa la
prezentul ordin.
Art. 2
Directia de control, agentiile judetene pentru ocupare si formare
profesionala si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aducerea la
indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3
Pe data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, isi inceteaza aplicabilitatea prevederile referitoare la Fondul
pentru plata ajutorului de somaj, dispuse in Ordinul ministrului muncii si
protectiei sociale nr. 806 din 3 noiembrie 1997.
Presedintele Agentiei Nationale
pentru Ocupare si Formare Profesionala,
Nicolae Dorin Parvu
ANEXA 1
PROCEDURA
de acordare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului
pentru plata ajutorului de somaj
1. In temeiul art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind
executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996,
modificat si completat prin Ordonanta Guvernului nr. 53/1997, Agentia Nationala
pentru Ocupare si Formare Profesionala poate acorda unele inlesniri la plata
obligatiilor datorate de catre agentii economici bugetului Fondului pentru
plata ajutorului de somaj, aprobat prin lege.
Nu se acorda inlesniri la plata obligatiilor bugetare calculate si retinute
prin stopaj la sursa din drepturile salariale, precum si la majorarile si
penalitatile aferente.
Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare
Profesionala poate delega prin hotarare, pentru solutionarea cererilor privind
acordarea de inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru
plata ajutorului de somaj, pe directorul executiv al agentiei judetene pentru
ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, pentru
debite principale de pana la un miliard lei.
2. Cererile pentru aprobarea inlesnirilor la plata obligatiilor datorate
bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se depun la agentiile
judetene pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului
Bucuresti.
2.1. Dosarul privind cererea de inlesniri la plata a obligatiilor datorate
bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj trebuie sa cuprinda
urmatoarele elemente principale:
- elementele de identificare a contribuabilului: denumirea, adresa/sediul,
numarul contului de disponibilitati (daca sunt mai multe, se vor preciza toate)
si unitatea (unitatile) bancara(e) la care sunt deschise; numele, prenumele si
calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile patrimoniale;
- sumele datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj,
stabilite prin lege;
- natura inlesnirilor solicitate si o succinta prezentare a posibilitatilor
de realizare a programului propus pentru stingerea debitelor;
- in cazul in care s-au mai depus cereri pentru aprobarea de inlesniri in
temeiul art. 82 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, se vor mentiona datele si
numerele de inregistrare ale acestor cereri la directia generala de munca si
protectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, si la Agentia
Nationala pentru Ocupare si Formare Profesionala sau la cea judeteana;
- in cazul in care s-au mai aprobat inlesniri, se va face referire la modul
in care s-au respectat conditiile din aprobarile anterioare;
- numarul dosarelor pentru inscrierea la somaj, depuse de solicitant in
ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a inlesnirilor, numarul
beneficiarilor de plati compensatorii, numarul beneficiarilor de plati din
Fondul pentru plata ajutorului de somaj, acordate conform Ordonantei de urgenta
a Guvernului nr. 35/1997, aprobata si modificata prin Legea nr. 162/1997, dupa
caz;
- situatia platii contributiilor curente fata de bugetul Fondului pentru
plata ajutorului de somaj;
- data sedintei consiliului de administratie (sau denumirea echivalenta),
in care a fost analizata cererea si s-a hotarat solicitarea inlesnirilor la
plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de
somaj; semnaturile persoanelor care angajeaza unitatea solicitanta si stampila
acesteia;
- declaratie pe proprie raspundere a persoanelor care angajeaza unitatea
solicitanta privind realitatea datelor cuprinse in dosar;
- ultimul bilant contabil, anterior depunerii cererii;
- balanta de verificare din luna anterioara depunerii cererii;
- situatia privind creditele obtinute pana la data cererii si nerambursate;
- situatia privind rezultatele financiare la zi;
- situatia privind obligatiile fiscale neonorate;
- certificatul eliberat de oficiul registrului comertului - anexa nr. 6 la
Normele metodologice nr. 45.184/1996, publicate in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996;
- comunicarea Fondului Proprietatii de Stat, a ministerelor, a consiliilor
judetene si locale, dupa caz, privind statutul economico-juridic al
contribuabililor (lichidare, restructurare si privatizare).
Se recomanda mentionarea oricaror alte elemente si documente considerate
utile pentru solutionarea cererii.
In lipsa elementelor prevazute mai sus, cererea nu va fi inregistrata la
agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a
municipiului Bucuresti.
2.2. Inlesnirile la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru
plata ajutorului de somaj pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii
executarii silite, cat si in timpul efectuarii acesteia.
Pentru creantele bugetare pentru care s-au depus cereri de inlesniri la
plata executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata, dupa caz,
pana la data comunicarii modului de solutionare a acestora.
3. La primirea cererii, agentia judeteana pentru ocupare si formare
profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, inregistreaza cererea intr-un
registru special, cu rubricatia stabilita conform anexei la prezenta procedura.
4. Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate si pentru cunoasterea altor
aspecte necesare luarii deciziei directorul executiv al agentiei judetene
pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti,
dispune efectuarea de controale la agentii economici care au depus cereri in
vederea acordarii de inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului
Fondului pentru plata ajutorului de somaj.
4.1. Cu ocazia verificarii se au in vedere:
- realitatea datelor prezentate in cererea de acordare a unor inlesniri la
plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de
somaj;
- respectarea de catre solicitant a reglementarilor legale in vigoare
privind disciplina financiara;
- situatia privind creditele angajate de solicitant;
- respectarea de catre solicitant a termenelor de plata a contributiilor
curente;
- existenta unor programe de restructurare in derulare, aprobate conform
reglementarilor in vigoare;
- orice element care poate contribui la formularea propunerii de aprobare
sau de respingere a cererii.
Solicitantii sunt obligati sa prezinte toate actele si explicatiile necesare
verificarii.
4.2. Rezultatele verificarii se inscriu in procesul-verbal de control.
In cazul constatarii unor neconcordante se vor efectua corectiile necesare,
care se mentioneaza in procesul-verbal.
Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente
incomplete motiveaza propunerea de respingere a cererii.
4.3. Constatarea nevirarii contributiei de 1% la bugetul Fondului pentru
plata ajutorului de somaj, precum si a majorarilor aferente constituie motiv de
respingere a cererii.
5. Pe baza cererii, a documentelor anexate si a procesului-verbal de
control se intocmeste un referat cu concluzii si propuneri de solutionare.
6. Cererile de inlesnire la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului
pentru plata ajutorului de somaj, pentru debite principale de peste un miliard
lei, se solutioneaza la nivelul Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare
Profesionala.
Pentru cererile de inlesnire la plata, care se solutioneaza la nivelul
Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala, referatul semnat de
directorul executiv al agentiei judetene pentru ocupare si formare
profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, insotit de cererea
solicitantului si de procesul-verbal cu rezultatul verificarii, se inainteaza,
in termen de 15 zile de la data inregistrarii cererii, la Directia de control
din cadrul Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala.
7. Dupa verificarea si analiza documentelor Directia de control din cadrul
Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala supune spre aprobare
consiliului de administratie cererile de inlesnire la plata obligatiilor
datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru debitele
principale de peste un miliard lei.
Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare
Profesionala solutioneaza cererile privind inlesnirile la plata obligatiilor
datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj.
Cererile care nu intrunesc conditiile prevazute de lege se restituie
solicitantilor, cu motivatia corespunzatoare, si agentiei judetene pentru
ocupare si formare profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti.
8. Solutiile date cererilor privind acordarea de inlesniri la plata
obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se
comunica solicitantilor si agentiei judetene pentru ocupare si formare
profesionala, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la
data inregistrarii cererii la Agentia Nationala pentru Ocupare si Formare
Profesionala, pentru cererile care se solutioneaza la nivelul acesteia.
9. Solutiile date cererilor privind acordarea de inlesniri la plata
obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de somaj se
comunica solicitantilor in termen de 30 de zile de la data depunerii cererii la
agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a
municipiului Bucuresti, pentru cererile care intra in competenta de solutionare
a acestora.
10. Agentul economic beneficiaza de inlesnirile acordate, cu conditia
depunerii, in termen de pana la 15 zile de la data comunicarii, a unor garantii
bancare echivalente a trei rate de esalonare.
11. Inlesnirile la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului pentru
plata ajutorului de somaj se pot acorda cu o perioada de gratie de pana la 6
luni, care este inclusa in perioada pentru care s-au acordat inlesniri.
11.1. Pe perioada acordarii inlesnirilor se datoreaza majorarile stabilite
si calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
11.2. Pe perioada pentru care s-au acordat inlesniri cursul prescriptiei se
suspenda.
12. Inlesnirile aprobate isi pierd valabilitatea si nu produc efecte, daca
nu au fost respectate conditiile in care au fost date; o noua cerere de
aprobare a unor inlesniri la plata obligatiilor datorate bugetului Fondului
pentru plata ajutorului de somaj nu poate fi depusa timp de 6 luni de la data
constatarii nerespectarii conditiilor in care a fost aprobata cererea
anterioara.
13. Agentia judeteana pentru ocupare si formare profesionala, respectiv a
municipiului Bucuresti, organizeaza evidenta si controlul asupra modului de
respectare a conditiilor stabilite la acordarea inlesnirilor respective.
ANEXA 1
la procedura
Semnificatia coloanelor de mai jos este urmatoarea:
A - contributia datorata
B - majorarile aferente
___________________________________________________________________________
| | Suma totala | Suma pentru care se | Suma/termenele pentru |
| | | solicita inlesnirea | amanari si esalonari |
| Fondul |_________________|_____________________|_______________________|
| | A | B | TOTAL | A | B | TOTAL | A | B | TOTAL |
|___________|____|____|_______|_____|_____|_________|_______|______|________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|___________|____|____|_______|_____|_____|_________|_______|______|________|
|Contributia| | | | | | | | | |
|de 5% la | | | | | | | | | |
|Fondul | | | | | | | | | |
|pentru | | | | | | | | | |
|plata | | | | | | | | | |
|ajutorului | | | | | | | | | |
|de somaj | | | | | | | | | |
|___________|____|____|_______|_____|_____|_________|_______|______|________|