Hotărârea Nr.928 din 20.12.2017privind aprobarea Amendamentului convenit între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Bucureşti la 13 aprilie 2017, 2 iunie 2017, 21 septembrie 2017 şi 27 septembrie 2017 la Acordul de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011 ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 10 din 05 ianuarie 2018
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 5 alin. (2) din Legea nr. 68/2012 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNIC Se aprobă Amendamentul convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin schimbul de scrisori*) semnate la Bucureşti la 13 aprilie 2017, 2 iunie 2017, 21 septembrie 2017 şi 27 septembrie 2017 la Acordul de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011, ratificat prin Legea nr. 68/2012.*) Traducere.PRIM-MINISTRUMIHAI TUDOSEContrasemnează:Ministrul finanţelor publice,Ionuţ Mişap. Ministrul muncii şi justiţiei sociale,Adrian Marius Rîndunică,secretar de statMinistrul afacerilor externe,Teodor-Viorel Meleşcanu MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICECabinet ministruBucureşti, 13 aprilie 2017Domnului Arup Banerji, directorRegiunea Europa şi Asia CentralăBanca MondialăRef.: România - Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socialăÎmprumut Nr. 8056 RORestructurare Acord de împrumutStimate domnule Banerji,În baza concluziilor misiunii de monitorizare efectuate de Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD) şi a întâlnirii noastre care a avut loc pe parcursul vizitei dumneavoastră în România, având în vedere stadiul actual al proiectului şi evoluţiile în cadrul acestuia, la solicitarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale (MMJS), dorim să propunem o nouă restructurare a acordului de împrumut, după cum urmează:– anularea a 3 indicatori care stau la baza tragerii din împrumut a sumei de 65 mil. EUR [IDT 3, IDT 12 şi IDT 10 b)], aceştia neputând fi îndepliniţi în calendarul actual al împrumutului, aşa cum a fost planificat; şi – retransferarea a 10 mil. EUR de la categoria 2) la categoria 1) a împrumutului, respectiv la IDT 9), având în vedere decizia recentă a MMJS de a finanţa din fonduri europene funcţionarea sistemului informatic actual pentru plata beneficiilor sociale şi dezvoltarea noului modul/sistem. Această soluţie financiară este detaliată de către MMJS în planul de dezvoltare al sistemului informatic pentru beneficiile de asistenţă socială, plan care urmează a fi transmis Băncii spre aprobare, în perioada următoare. Vă adresăm rugămintea de a lua în considerare restructurarea propusă, numai în cazul în care Banca nu va fi de acord cu cererea MMJS privind extinderea datei-limită de tragere a sumelor din împrumut cu un an, menţionată pe parcursul ultimei misiuni de supraveghere şi pe care o reiterăm prin prezenta. MMJS a reconfirmat angajamentul ferm de a accelera implementarea proiectului, în vederea realizării indicatorilor de rezultat rămaşi, şi astfel creşterea nivelului tragerilor în cadrul împrumutului. În acest sens, am fost informaţi că 4 indicatori [IDT 6 a), 11a), 14 şi 17], în sumă totală de 75 mil. EUR, sunt în curs de realizare, cu şanse de îndeplinire până la sfârşitul lunii mai 2017, aşa cum a fost planificat. În aşteptarea răspunsului dumneavoastră prompt, rămânem la dispoziţia dumneavoastră pentru orice detalii suplimentare, după cum este necesar. Cu deosebită consideraţie, Viorel Ştefan, ministrul finanţelor publice Biroul Băncii Mondiale, România Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Asociaţia de Dezvoltare Internaţională Clădirea UTI Str. Vasile Lascăr Sectorul 2, 020492 Bucureşti, România Tel. 021 201 03 11 Fax 021 201 03 38 Domnului Viorel Ştefan, ministrul finanţelor publice Bucureşti, România 2 iunie 2017 Stimate domnule ministru, Ref.: România - Împrumut nr. 8056 RO Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială Anulare parţială a unor sume din împrumut Ne referim la Acordul de împrumut dintre România („Împrumutatul") şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare („Banca"), destinat proiectului la care se face referire mai sus, din data de 8 iulie 2011. De asemenea, ne referim la scrisoarea dumneavoastră din 13 aprilie 2017, prin care se solicită anularea parţială a unor sume din împrumut şi modificarea indicatorilor pe baza cărora se efectuează tragerile din împrumut. Prin prezenta suntem de acord cu amendarea Acordului de împrumut, după cum urmează: 1. În conformitate cu prevederile secţiunii 7.01 din Condiţiile generale aplicabile Acordului de împrumut, prin prezenta Banca anulează începând cu 13 aprilie 2017 sumele alocate categoriilor de cheltuieli prevăzute în secţiunea IV. A.2 din anexa 2 astfel: suma de 65 mil. EUR de la categoria (1) „Plăţi în cadrul Programului de cheltuieli eligibile (PCE)". Tabelul privind tragerea sumelor împrumutului prevăzut la secţiunea IV. A.2 din anexa 2 la Acordul de împrumut a fost revizuit în mod corespunzător, tabelul actualizat fiind anexat la prezenta scrisoare (anexa nr. 1). 2. Tabelul privind indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile prevăzut la partea B.2 (a) din secţiunea IV din anexa 2 la Acordul de împrumut se modifică şi va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta scrisoare. Comisionul de angajament aplicat la suma totală anulată încetează a se acumula începând cu data de 13 aprilie 2017. Graficul de amortizare prevăzut în anexa 3 la Acordul de împrumut urmează a fi revizuit de Bancă ca urmare a acestei anulări, iar graficul revizuit va fi transmis în cel mai scurt timp. Toate celelalte prevederi ale Acordului de împrumut rămân valabile şi în vigoare. Cu stimă, Elisabetta Capannelli, manager de ţară, Biroul Băncii Mondiale din România ANEXA Nr. 1Împrumut nr 8.056 - RO Tabelul privind tragerea sumelor împrumutului revizuit
Categorie |
Suma din împrumut alocată (exprimată în EUR) |
Procentul din cheltuieli care va fi finanţat |
1) Plăţi în cadrul PCE |
422.000.000 |
Suma până la limita tragerii prevăzută în tabelul de la paragraful B.2(a) al acestei secţiuni |
2) Bunuri, servicii, altele decât cele de consultanţă, servicii de consultanţă, inclusiv audit, instruire şi costuri operaţionale în cadrul părţii 2 a Proiectului |
13.000.000 |
100% |
Sumă anulată începând din 13 aprilie 2017 |
65.000.000 |
Anulat conform secţiunii 7.01 din Condiţiile generale |
SUMA TOTALĂ |
500.000.000 |
|
ANEXA Nr. 2
Indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile (IDT) |
Limita tragerii (exprimată în EUR) |
1) Forma adoptată a Planului de acţiuni aferent Strategiei privind reforma în domeniul asistenţei sociale este diseminată de MMFPS. |
25.000.000 |
2) ANPS produce 3 rapoarte lunare de monitorizare a celor 4 programe din cadrul PCE (alocaţia pentru susţinerea familiei, indemnizaţia de creştere a copilului, VMG şi alocaţia de stat pentru copii). |
25.000.000 |
3) ANPS produce 3 rapoarte lunare de performanţă a managementului pentru programele destinate familiilor cu venituri reduse şi acestea sunt utilizate la nivelul managementului MMFPS şi ANPS. |
Anulat |
4) Cel puţin 90% din beneficiarii de alocaţii de susţinere a familiei sunt plătiţi, prin ANPS, pentru două luni consecutive, în conformitate cu procedurile armonizate de testare a mijloacelor şi prin aplicarea pragului de eligibilitate mai redus. |
25.000.000 |
5) Cel puţin 90% din beneficiarii de indemnizaţii pentru creşterea copilului care intră în program începând cu 1 ianuarie 2011 sunt plătiţi, prin ANPS, pentru două luni consecutive, prin folosirea unui venit de înlocuire de 75%. |
25.000.000 |
6a) În vederea îmbunătăţirii aranjamentelor instituţionale pentru susţinerea Programului privind venitul minim de incluziune: (i) MMFPS a emis Ordinul ministrului pentru numirea echipei de implementare a Programului privind venitul minim de incluziune şi (ii) ANPS a adoptat planul de dezvoltare a sistemului informatic pentru sistemul de asistenţa socială, incluzând modulul aferent Programului privind venitul minim de incluziune. |
10.000.000 |
6b) În vederea îmbunătăţirii ţintirii şi acoperirii grupurilor sărace: (i) Împrumutatul a aprobat legislaţia secundară pentru implementarea Programului privind venitul minim de incluziune; (ii) MMFPS a emis liniile directoare operaţionale pentru aplicarea Programului privind venitul minim de incluziune; şi (iii) contractul de consultanţă pentru dezvoltarea modulului aferent Programului privind venitul minim de incluziune înainte de aprilie 2018 este semnat şi în vigoare. |
15.000.000 |
7a) În vederea creşterii alocaţiilor bugetare pentru populaţia săracă, MFP a alocat pentru Programul privind venitul minim de incluziune, prin Strategia fiscal-bugetară 2017-2019, fonduri în valoare de cel puţin 2,1 mld lei şi de 2,4 mld lei, în 2018 şi, respectiv, 2019. |
10.000.000 |
7b) În vederea creşterii alocaţiilor bugetare pentru populaţia săracă, Împrumutatul a aprobat şi a transmis Parlamentului proiectul legii bugetului de stat pentru anul 2018 prin care a alocat pentru Programul privind venitul minim de incluziune fonduri în valoare de cel puţin 2,1 mld lei. |
15.000.000 |
8) Procedurile armonizate de testare a mijloacelor adoptate pentru VMG, alocaţia pentru susţinerea familiei şi ajutoarele de căldură sunt diseminate. |
25.000.000 |
9) Criteriile armonizate medico-psihosociale de evaluare a încadrării în grad şi tip de handicap şi în grad de invaliditate sunt adoptate şi diseminate. |
12.000.000 |
10a) ANPS a efectuat cel puţin o campanie de inspecţie tematică privind pensiile de invaliditate. |
10.000.000 |
10b) Cel puţin 90% din persoanele certificate pentru primirea de beneficii sociale pentru handicap sunt plătite prin ANPS, cel puţin o lună. |
Anulat |
Indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile (IDT) |
Limita tragerii (exprimată în EUR) |
11a) Cel puţin 90% din noile aplicaţii pentru programele pentru familiile cu venituri reduse şi, respectiv, pentru programele de politică familială primite în luna anterioară studiului de verificare sunt în conformitate cu liniile directoare operaţionale privind o aplicaţie unică. |
15.000.000 |
11b) În vederea îmbunătăţirii prevenirii erorilor şi fraudei în obţinerea beneficiilor de asistenţă socială, ANPS: (i) a emis protocolul pentru accesarea informaţiilor deţinute de ANAF privind veniturile aplicanţilor, cu respectarea legislaţiei privind protecţia datelor personale în vigoare; şi (ii) a verificat veniturile declarate pe propria răspundere de către familiile sau gospodăriile aplicante cu datele, obţinute de la ANAF, privind veniturile lunare, anterior emiterii plăţilor, pentru cel puţin 90% din noii aplicanţi pentru cel puţin 2 luni consecutive. |
10.000.000 |
12) Costurile administrative şi de participare a beneficiarilor programelor bazate pe testarea mijloacelor sunt reduse cu 15% faţă de valoarea de referinţă. |
Anulat |
13) Cel puţin o campanie de inspecţie tematică se realizează pentru fiecare din următoarele programe: VMG, indemnizaţia de handicap, alocaţia pentru susţinerea familiei, ajutoarele de căldură şi indemnizaţia de creştere a copilului. |
25.000.000 |
14) Planul de acţiuni pentru remedieri este adoptat de ANPS pentru a implementa recomandările din: (i) evaluarea independentă privind integritatea şi acurateţea informaţiilor din SAFIR; şi (ii) studiul de fezabilitate privind verificarea încrucişată a datelor din SAFIR cu alte baze de date. |
25.000.000 |
15) Cel puţin 90% din beneficiarii de VMG sunt plătiţi prin ANPS pentru două luni consecutive. |
25.000.000 |
16) Crearea unui registru central cu o bază naţională de date privind persoanele cu handicap. |
25.000.000 |
17a) ANPS a revizuit şi a implementat un sistem de sesizări pentru Inspecţia Socială şi a efectuat o rundă de inspecţii utilizând noul sistem de sesizări. |
5.000.000 |
17b) ANPS a efectuat o rundă de inspecţii utilizând o politică de sancţiuni uniformă pentru beneficiile de asistenţă socială. |
10.000.000 |
17c) ANPS a efectuat o rundă de inspecţii utilizând noile competenţe de control. |
10.000.000 |
18) ANPS derulează încrucişarea bazelor de date incluzând o perioadă de cel puţin 3 luni între datele referitoare la programele privind indemnizaţia de creştere a copilului, VMG, alocaţia pentru susţinerea familiei şi alocaţia de stat pentru copii din sistemul SAFIR şi informaţiile relevante referitoare la identitate şi venit derivate din bazele de date administrate de către Casa Naţională de Pensii Publice, Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă, ANAF şi Registrul naţional de evidenţă a populaţiei şi listele de nereguli depistate pe fiecare program sunt transmise Inspecţiei Sociale pentru verificare şi pentru a propune măsuri de remediere (rezultat). |
50.000.000 |
19) Investigaţia bazată pe risc, pentru a detecta eroarea şi frauda, este folosită de către Inspecţia Socială pentru programele destinate familiilor cu venituri reduse, pentru indemnizaţia de creştere a copilului şi indemnizaţiile pentru persoanele cu handicap. |
25.000.000 |
Biroul Băncii Mondiale, România Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Asociaţia de Dezvoltare Internaţională Clădirea UTI Str. Vasile Lascăr Sectorul 2, 020492 Bucureşti, România Tel. 021 201 03 11 Fax 021 201 03 38 Domnului Attila György, secretar de stat Ministerul Finanţelor Publice Bucureşti, România 21 septembrie 2017 Stimate domnule György, Ref.: România - Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială Împrumut nr. 8.056 RO Graficul de amortizare În completarea scrisorii noastre din 2 iunie 2017 transmise domnului Viorel Ştefan, prin prezenta vă informăm că anexa 3 din Acordul de împrumut menţionat mai sus nu necesită nicio modificare ca urmare a anulării parţiale a unor sume din împrumut. Cuprinsul acestei anexe 3 rămâne aşa cum a fost prevăzut iniţial. Dorim de asemenea să confirmăm că, având în vedere opţiunea de rambursare a împrumutului într-o singură tranşă, suma capitalului care va face obiectul rambursării la data finală de maturitate va fi cunoscută după închiderea împrumutului şi va cuprinde sumele trase din împrumut până la data închiderii (inclusiv sumele trase pe parcursul perioadei de graţie de 4 luni după data-limită de tragere, perioadă în care mai sunt permise trageri din împrumut). Cu stimă, Tatiana Proskuryakova, manager de ţară, Biroul Băncii Mondiale din România Ministerul Finanţelor Publice Cabinet secretar de stat Bucureşti, 27 septembrie 2017 Ref.: România - Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială Împrumut nr. 8.056 RO Anulare parţială în cadrul sumelor împrumutului Stimată doamna Proskuryakova, Prin prezenta avem plăcerea să confirmăm primirea scrisorilor Băncii din 2 iunie 2017 şi, respectiv, 21 septembrie 2017 referitoare la anularea parţială a 65 mil. EUR din împrumutul menţionat mai sus, precum şi la graficul de amortizare al acestuia. Cu stimă, Attila György, secretar de stat
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 928/2017
|