DECIZIE Nr.
307 din 9 martie 2009
privind functionarea
aparatului propriu de lucru al primului-ministru
ACT EMIS DE:
PRIMUL-MINISTRU
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 147 din 9 martie 2009
In temeiul art. 19 şi al art. 21 alin. (2) din Legea
nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a
ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 1 alin.
(2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor
măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 99/2008, cu modificările şi
completările ulterioare,
primul-ministru emite
prezenta decizie.
Art. 1. - Aparatul propriu de lucru al primului-ministru
funcţionează ca structură fără personalitate juridică în aparatul de lucru al Guvernului, subordonat primului-ministru.
Art. 2. - Aparatul propriu de lucru al
primului-ministru exercită următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigură coordonarea
procesului de elaborare a cadrului general pentru definirea priorităţilor
Guvernului, în conformitate cu Programul de guvernare, cu Planul naţional de
dezvoltare şi cu angajamentele internaţionale asumate de România;
b) de reglementare, prin care se asigură realizarea
cadrului normativ şi instituţional în care se realizează politicile în domeniu.
Art. 3. -Aparatul propriu de lucru al primului-ministru
este alcătuit din:
a) cabinetul primului-ministru;
b) corpul secretarilor de stat şi consilierilor de stat
ai primului-ministru;
c) registratura primului-ministru.
Art. 4. - (1) Cabinetul
primului-ministru are următoarele atribuţii:
a) evaluează şi se exprimă asupra oportunităţii în
legătură cu orice invitaţie adresată primului-ministru;
b) organizează, la solicitarea primului-ministru,
evenimente de natură să informeze opinia publică şi mass-media cu privire la
acţiunile primului-ministru şi ale Guvernului;
c) asigură transparenţa măsurilor guvernamentale,
participarea şi comunicarea permanentă cu societatea civilă;
d) colaborează cu structurile din cadrul aparatului de
lucru al Guvernului, cu ministerele şi cu celelalte instituţii ale statului;
e) centralizează datele şi informaţiile relevante
furnizate de ministere şi de celelalte autorităţi;
f) semnalează problemele identificate pentru a căror
rezolvare sunt necesare acţiuni ale ministerelor sau ale altor instituţii şi
autorităţi publice;
g) formulează puncte de vedere sau note de avizare în
legătură cu documentele care urmează a fi aprobate de primul-ministru.
(2) Corpul secretarilor de stat şi consilierilor de
stat ai primului-ministru are următoarele obiective strategice:
a) coordonarea procesului de corelare a politicilor
publice cu priorităţile Guvernului;
b) coordonarea şi monitorizarea continuă a
implementării prevederilor legale, previzionarea impactului aplicării acestora
în contextul asigurării concordanţei cu cadrul constituţional;
c) coordonarea şi monitorizarea implementării
Programului de guvernare;
d) reforma administraţiei publice, punerea în aplicare
a politicii de dezvoltare regională;
e) prevenirea unor posibile
situaţii critice în politicile de guvernare;
f) asigurarea sistemului de control al implementării
sarcinilor date de primul-ministru;
g) crearea unei interfeţe de comunicare eficientă cu
societatea civilă, cu sectorul privat, cu instituţiile internaţionale şi
mass-media, privind exerciţiul puterii executive din România;
h) realizarea de analize strategice şi formularea de
recomandări în principalele domenii de acţiune guvernamentală;
i) elaborarea de rapoarte, sinteze şi prognoze cu
privire la contextul internaţional, social şi politic;
j) elaborarea studiilor de oportunitate şi formularea
recomandărilor privind politicile guvernamentale;
k) promovarea şi evaluarea politicilor guvernamentale
în domeniul vieţii asociative şi formularea recomandărilor cu privire la acestea;
l) asigurarea cadrului de
dialog dintre primul-ministru şi societatea civilă.
(3) Registratura primului-ministru are următoarele atribuţii:
a) primeşte şi ia în evidenţă toată corespondenţa
adresată primului-ministru;
b) asigură transmiterea corespondenţei către
Secretariatul General al Guvernului, ministere şi alte instituţii şi autorităţi
publice.
Art. 5. -Activitatea următoarelor entităţi este
coordonată de primul-ministru, printr-un consilier de stat desemnat în acest
sens prin decizie a primului-ministru:
a) Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului; preşedintele agenţiei are calitatea de ordonator
principal de credite;
b) Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie
publică, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată
integral din venituri proprii; inspectorul general de stat are calitate
asimilată celei de ordonator principal de credite bugetare în ceea ce priveşte
actele de gestiune;
c) Agenţia Română pentru Investiţii Străine, organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul
Secretariatului General al Guvernului;
d) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului,
instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate
juridică, în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii;
e) Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică
Specială, instituţie publică autonomă, cu personalitate juridică, finanţată
integral din venituri proprii;
f) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a
Spălării Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu
personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de
stat; preşedintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite;
g) Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor
Nucleare, instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii;
h) Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului, finanţată din
venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul
Secretariatului General al Guvernului;
i) Agenţia Naţională Anti-Doping, instituţie publică cu
personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată din venituri
proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului
General al Guvernului;
j) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, organ de
specialitate al administaţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul
Secretariatului General al Guvernului;
k) Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor,
instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată din venituri proprii şi
subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General
al Guvernului.
Art. 6. - (1) Structura aparatului propriu de lucru al
primului-ministru este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta
decizie.
(2) Numărul maxim de posturi alocat aparatului propriu
de lucru al primului-ministru este de 27, exclusiv cabinetele demnitarilor.
(3) Numărul maxim de posturi din cabinetul
secretarului de stat, respectiv consilierului de stat, se stabileşte de către primul-ministru în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 7. - (1) Personalului din cadrul aparatului
propriu de lucru al primului-ministru nu i se aplică prevederile Legii nr.
188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale
ale personalului încadrat în aparatul propriu de lucru al primului-ministru se
stabilesc prin fişa postului.
Art. 8. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 190/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 449
din 3 iulie 2007, cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
ANEXĂ
APARATUL PROPRIU DE LUCRU AL
PRIMULUI-MINISTRU
I. Cabinetul primului-ministru
1. director de cabinet - 1 post
2. consilieri personali - 8 posturi
3. secretari personali - 2 posturi
II. Corpul
secretarilor de stat şi consilierilor de stat ai primului-ministru
1. secretari de stat - 2 posturi
2. consilieri de stat - 10 posturi
III. Registratura primului-ministru
- 4 posturi