DECIZIE Nr.
190 din 28 iunie 2007
privind organizarea si
functionarea Cancelariei Primului-Ministru
ACT EMIS DE:
PRIMUL-MINISTRU
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 449 din 3 iulie 2007
In temeiul art. 19 şi al art. 21 alin. (3) din Legea
nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a
ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
primul-ministru emite
următoarea decizie:
Art. 1. - (1) In cadrul aparatului de lucru al Guvernului
funcţionează Cancelaria Primului-Ministru, cu personalitate juridică,
coordonată direct de primul-ministru.
(2) Cancelaria Primului-Ministru este condusă de şeful
cancelariei, care are rang de ministru şi calitatea de ordonator principal de
credite, numit prin decizie a primului-ministru, ajutat de un secretar de stat.
(3) In exercitarea atribuţiilor care îi revin, şeful
Cancelariei Primului-Ministru emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile
legii.
(4) Şeful Cancelariei Primului-Ministru are următoarele
atribuţii principale:
a) organizează şi conduce întreaga activitate a
Cancelariei Primului-Ministru;
b) numeşte şi eliberează din funcţie personalul din
cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
c) exercită atribuţiile ordonatorului principal de credite
pentru Cancelaria Primului-Ministru, precum şi pentru organele de specialitate
ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice menţionate la art.
14 alin. (1) lit. i)-l);
d) asigură gestionarea fondurilor băneşti şi a
patrimoniului Cancelariei Primului-Ministru, potrivit legii;
e) aprobă bilanţul contabil şi contul de execuţie
bugetară. (5) Sediul Cancelariei Primului-Ministru este
în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1,
sectorul 1.
Art. 2. - Cancelaria Primului-Ministru exercită
următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigură coordonarea
procesului de elaborare a cadrului general pentru definirea priorităţilor
Guvernului, în conformitate cu Programul de guvernare, Planul naţional de
dezvoltare şi cu angajamentele internaţionale asumate de România;
b) de reglementare, prin care se asigură realizarea
cadrului normativ şi instituţional în care se realizează politicile în domeniu;
c) de reprezentare, prin care se asigură în numele
statului sau al Guvernului României reprezentarea pe plan intern şi extern în
domeniul său de activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigură aplicarea unitară şi respectarea reglementărilor legale
privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor publice şi organelor de
specialitate ale administraţiei publice centrale care îşi desfăşoară
activitatea în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria
Primului-Ministru;
e) de administrare, prin care se asigură administrarea
patrimoniului său, potrivit dispoziţiilor legale.
Art. 3. -In domeniul politicilor publice, Cancelaria
Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale:
a) coordonarea procesului de
corelare a politicilor publice cu priorităţile Guvernului;
b) implicarea în coordonarea şi monitorizarea regulată
a implementării Programului de guvernare;
c) prevenirea unor posibile situaţii critice în
politicile de guvernare;
d) asigurarea sistemului de
control al implementării sarcinilor date de primul-ministru;
e) crearea unei interfeţe de comunicare eficientă cu
societatea civilă, cu sectorul privat, cu instituţiile internaţionale şi
mass-media, privind exerciţiul puterii executive din
România.
Art. 4. - In domeniul analizei şi planificării
politice, Cancelaria Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale:
a) realizează analize strategice şi face recomandări
în principalele domenii de acţiune guvernamentală;
b) elaborează rapoarte,
sinteze şi prognoze cu privire la contextul instituţional, social şi politic;
c) elaborează studii de oportunitate şi face
recomandări privind politicile guvernamentale;
d) concepe evenimente care să ajute la comunicarea
publică a activităţii Guvernului;
e) actualizează site-ul oficial al Guvernului www.gov.ro, pe
baza datelor şi informaţiilor furnizate de ministere şi de celelalte organe de
specialitate ale administraţiei publice centrale;
f) evaluează şi se exprimă asupra oportunităţii în
legătură cu orice invitaţie adresată primului-ministru;
g) organizează, la solicitarea primului-ministru,
evenimente de natură să informeze opinia publică şi mass-media cu privire la
acţiunile Guvernului;
h) promovează şi evaluează politicile guvernamentale în
domeniul vieţii asociative şi formulează recomandări cu privire la acestea;
i) asigură cadrul de dialog dintre primul-ministru şi
societatea civilă;
j) asigură transparenţa măsurilor guvernamentale,
participarea şi comunicarea permanentă cu societatea civilă;
k) asigură secretariatul Colegiului pentru consultarea
asociaţiilor şi fundaţiilor;
l) asigură relaţia
primului-ministru cu asociaţiile şi fundaţiile reprezentate în Consiliul
Economic şi Social European.
Art. 5. - (1) In domeniul
activităţii purtătorului de cuvânt al Guvernului şi în domeniul relaţiilor cu
presa, Cancelaria Primului-Ministru are următoarele atribuţii principale:
a) asigură şi coordonează producerea integrată şi
unitară a mesajului public guvernamental şi coordonează transmiterea
informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare;
b) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masă
informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activităţii Guvernului, prin
informări şi conferinţe de presă organizate săptămânal sau ori de câte ori este
nevoie;
c) asigură acreditarea jurnaliştilor români şi străini
la biroul de presă al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la
sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de
acesta;
d) asigură informaţiile necesare în vederea
mediatizării corespunzătoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în
străinătate şi ale delegaţiilor străine invitate de Guvernul României, precum
şi accesul la informaţie al ziariştilor care însoţesc aceste delegaţii;
e) asigură consultanţa tehnică şi, după caz,
coordonează în limitele competenţelor gestionarea crizelor şi a conflictelor de
comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale
în legătură cu programele şi acţiunile Guvernului;
f) coordonează şi asigură activitatea de programare şi
de acordare a interviurilor, pentru presa din ţară şi din străinătate, de către
primul-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;
g) efectuează informarea zilnică a reprezentanţilor
presei şi a altor jurnalişti acreditaţi pe lângă Guvern.
(2) Atribuţiile prevăzute la alin. (1) se exercită prin
Departamentul purtătorului de cuvânt al Guvernului, structură fără
personalitate juridică în cadrul Cancelariei
Primului-Ministru, condus de un secretar de stat, numit prin decizie a
primului-ministru.
Art. 6. - In structura Cancelariei Primului-Ministru
funcţionează Departamentul pentru Lupta Antifraudă - DLAF, având atribuţiile
reglementate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind
stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice
centrale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 411/2005, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 7. - In subordinea directă a şefului Cancelariei
Primului-Ministru funcţionează Unitatea de management al Fondului de
solidaritate al Uniunii Europene, denumit în continuare Fondul, cu următoarele atribuţii:
a) controlează şi monitorizează procesele de alocare
şi transfer ale Fondului, astfel cum au fost ele stabilite prin Memorandumul
privind utilizarea fondurilor alocate prin Fondul de solidaritate al Uniunii
Europene din 18 mai 2006 şi prin Hotărârea Guvernului nr. 1.274/2006 privind
utilizarea fondurilor alocate prin Fondul de solidaritate al Uniunii Europene;
b) asigură comunicarea cu Comisia Europeană, cu
autorităţile de implementare (Ministerul Internelor şi Reformei Administrative,
Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile) şi cu
instituţiile abilitate să efectueze controale tehnice şi financiare (Curtea de
Conturi a României, Ministerul Economiei şi Finanţelor, Inspectoratul de Stat
în Construcţii, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice);
c) analizează şi verifică respectarea de către
autorităţile de implementare a criteriilor de eligibilitate pentru cheltuielile
propuse spre plată din Fond, conform Procedurii de justificare a cheltuielilor
semnată cu cele 3 autorităţi de implementare (Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative, Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Dezvoltării
Durabile);
d) verifică conformitatea documentelor aferente
cheltuielilor solicitate de autorităţile de implementare în baza cererilor de
rambursare/finanţare şi a declaraţiei pe propria răspundere, prin care acestea
îşi asumă întreaga responsabilitate asupra îndeplinirii criteriilor de
eligibilitate a costurilor propuse spre decontare din Fond;
e) ordonanţează prin şeful Cancelariei
Primului-Ministru efectuarea plăţilor aferente cheltuielilor eligibile
solicitate de autorităţile de implementare. Plăţile vor fi efectuate de
Direcţia generală economică
din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, în lei, prin realizarea de către
aceasta a schimbului valutar la Banca Comercială Română - Ş.A.;
f) colaborează cu instituţiile şi departamentele care
au atribuţii in gestionarea asistenţei financiare nerambursabile din Fond -
implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, control
tehnic şi financiar, efectuarea plăţilor;
g) centralizează rapoartele lunare elaborate de
autorităţile de implementare privind stadiul implementării tehnice şi
financiare a operaţiunilor eligibile pentru Fond şi elaborează Raportul final
de implementare;
h) întocmeşte şi transmite Raportul final de
implementare către Comisia Europeană nu mai târziu de 6 luni de la expirarea
termenului stabilit în acordurile pentru implementarea deciziilor Comisiei
Europene C(2006) 3.481şi C(2006) 3.482 din data de 26 iulie 2006 de acordare a
unui împrumut nerambursabil din Fondul de solidaritate al Uniunii Europene,
pentru finanţarea măsurilor luate în situaţiile de urgenţă;
i) acordă consultanţa necesară autorităţilor de
implementare implicate şi asigură diseminarea informaţiilor referitoare la
implementarea Fondului în România, în conformitate cu Regulamentul de
funcţionare a Fondului de solidaritate al Uniunii Europene nr. 2.012/2002 şi cu
acordurile pentru implementarea deciziilor Comisiei Europene C(2006) 3.481 şi
C(2006) 3.482 din data de 26 iulie 2006 de acordare a
unui împrumut nerambursabil din Fondul de solidaritate al Uniunii Europene;
j) monitorizează şi analizează schimbările din
legislaţia Comisiei Europene referitoare la implementarea Fondului şi
informează autorităţile de implementare asupra acestora.
Art. 8. - (1) In scopul asigurării unei eficiente
coordonări şi al realizării contactului permanent al primului-ministru cu
ministerele, instituţiile publice şi organele de specialitate ale
administraţiei publice centrale, al elaborării şi susţinerii propunerilor
acestora, în vederea luării deciziilor care se impun de către primul-ministru
şi pentru urmărirea transpunerii în practică a sarcinilor stabilite, în stuctura
Cancelariei Primului-Ministrul funcţionează:
a) Compartimentul coordonare politică;
b) Compartimentul politică economică generală;
c) Compartimentul dezvoltare regională şi urmărire
fonduri structurale;
d) Compartimentul amenajarea teritoriului, lucrări
publice şi locuinţe;
e) Compartimentul transporturi, infrastructură,
întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism;
f) Compartimentul agricultură, mediu;
g) Compartimentul social, sănătate;
h) Compartimentul educaţie, cultură şi culte;
i) Compartimentul pentru e-guvernare, proiecte IT şi
comunicaţii;
j) Compartimentul relaţii externe;
k) Compartimentul pentru probleme de securitate
naţională.
(2) In structura Cancelariei Primului-Ministru
funcţionează Departamentul pentru Dialog Social, fără personalitate juridică,
având rolul de a asigura stabilirea şi coordonarea relaţiilor de parteneriat
social ale Guvernului cu organizaţiile sindicale şi patronale reprezentative la
nivel naţional, precum şi cu alte organizaţii ale societăţii civile.
(3) Departamentul pentru Dialog Social este condus de
un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
Art. 9. - (1) In subordinea directă a şefului
Cancelariei Primului-Ministru funcţionează:
I. Direcţia generală juridică;
II. Direcţia generală
economică;
III. Direcţia resurse umane;
IV. Direcţia administrativă;
V. Direcţia audit public intern;
VI. Serviciul informaţii
clasificate.
(2) Organizarea internă a structurilor prevăzute la
alin. (1) se aprobă prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.
Art. 10. - (1) Direcţia generală juridică are
următoarele atribuţii:
a) avizează, din punct de vedere juridic, actele
interne ale compartimentelor, departamentelor şi direcţiilor Cancelariei
Primului-Ministru, precum şi ale structurilor din subordine;
b) asigură, în condiţiile legii, reprezentarea
intereselor primului-ministru şi ale Cancelariei Primului-Ministru în faţa
instanţelor de judecată şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale;
c) analizează şi propune spre avizare, din punct de
vedere al legalităţii, şefului Cancelariei Primului-Ministru toate proiectele
de acte normative înaintate spre adoptare Guvernului sau Parlamentului de către
instituţiile şi organele administraţiei publice centrale coordonate de
primul-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru;
d) verifică şi soluţionează sesizările adresate
primului-ministru şi şefului Cancelariei Primului-Ministru cu privire la
conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV
al cărţii I din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea
transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în
mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi
completările ulterioare, în cadrul compartimentelor şi departamentelor Cancelariei
Primului-Ministru;
e) soluţionează petiţiile adresate Cancelariei
Primului-Ministru de către persoanele fizice şi juridice în temeiul Legii nr.
544/2001 privind liberul acces ia informaţiile de interes public, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Direcţia generală economică are următoarele
atribuţii:
a) fundamentează şi elaborează
bugetul anual pentru aparatul propriu şi la nivelul
ordonatorului principal de credite, pe baza propunerilor instituţiilor publice
şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate de
primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru;
b) asigură finanţarea prin efectuarea deschiderilor de
credite bugetare atât pentru aparatul propriu, cât şi pentru instituţiile
publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale
coordonate şi finanţate prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
c) organizează şi asigură
funcţionarea în bune condiţii a contabilităţii mijloacelor materiale şi băneşti
la nivelul aparatului propriu şi al instituţiilor publice şi organelor de
specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate;
d) asigură efectuarea corectă a operaţiunilor de
decontare prin bănci şi casieria proprie;
e) întocmeşte bilanţul centralizat la nivelul
ordonatorului principal de credite;
f) participă la programele cu finanţare externă
(Multi-Country PHARE), propune bugete, asigură cofinanţare;
g) asigură salarizarea personalului instituţiei;
h) exercită, potrivit legii, controlul financiar
preventiv la nivelul aparatului propriu şi urmăreşte modul în care este
organizat şi funcţionează controlul financiar preventiv în instituţiile publice
şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate;
i) asigură, din punct de vedere economic, corespondenţa
cu Ministerul Economiei şi Finanţelor şi celelalte autorităţi ale
administraţiei publice centrale, după caz.
(3) Direcţia resurse umane are următoarele atribuţii:
a) asigură activitatea de resurse umane din aparatul
propriu al Cancelariei Primului-Ministru;
b) asigură avizarea statelor de funcţii pentru
instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în coordonarea
primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, şi, respectiv, în
coordonarea şefului Cancelariei Primului-Ministru;
c) aplică prevederile legislaţiei muncii pentru
personalul din cadrul compartimentelor şi departamentelor
Cancelariei Primului-Ministru;
d) asigură recrutarea, selectarea şi promovarea, în
condiţiile legii, ale personalului din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
e) întocmeşte şi asigură procesul de evaluare a
performanţelor profesionale ale personalului Cancelariei Primului-Ministru,
atât pentru funcţionarii publici, cât şi pentru personalul contractual;
f) întocmeşte, asigură şi organizează, în condiţiile
legii, formarea profesională a personalului din aparatul propriu al Cancelariei
Primului -Ministru;
g) elaborează şi aplică un program complet şi eficient
de protecţia muncii prin structura de specialitate şi urmăreşte asigurarea
condiţiilor de sănătate şi securitate în muncă;
h) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de
primul-ministru şi de şeful Cancelariei
Primului-Ministru.
(4) Direcţia administrativă are următoarele atribuţii:
a) asigură evidenţa patrimoniului şi centralizarea
necesarului de bunuri la nivelul Cancelariei Primului-Ministru;
b) asigură lansarea procedurilor de achiziţii publice
pentru bunuri, servicii şi lucrări;
c) urmăreşte derularea contractelor şi a investiţiilor
aprobate;
d) asigură inventarierea bunurilor existente în
patrimoniul Cancelariei Primului-Ministru.
(5) Direcţia audit public intern are următoarele
atribuţii:
a) elaborează proiectul
planului anual de audit public intern;
b) efectuează activităţi de audit public intern pentru
a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Cancelariei
Primului-Ministru sunt transparente şi conforme cu normale de legalitate,
regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;
c) raportează periodic asupra constatărilor,
concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit;
d) elaborează raportul anual al activităţilor de audit
public intern;
e) în cazul identificării unor
neregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat şefului Cancelariei
Primului-Ministru;
f) elaborează norme metodologice specifice activităţii
Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul Uniunii centrale de armonizare pentru
auditul public intern din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(6) Serviciul informaţii clasificate asigură
evidenţa, prelucrarea, procesarea, păstrarea, manipularea, multiplicarea,
transmiterea, distrugerea şi arhivarea informaţiilor clasificate (naţionale,
NATO şi UE).
(7) In cadrul Serviciului informaţii clasificate este
organizat şi funcţionează Punctul de lucru NATO-UE, în conformitate cu
prevederile Hotărârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind
protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de
Nord în România, cu modificările ulterioare.
Art. 11. -Având în vedere raporturile speciale dintre
România şi Republica Moldova, tradiţiile istorice şi de civilizaţie, precum şi
necesitatea dezvoltării prezente, pe baza respectului şi a beneficiului
reciproc, a legăturilor dintre cele două state, în structura Cancelariei
Primului-Ministru funcţionează Oficiul pentru gestionarea relaţiilor cu
Republica Moldova.
Art. 12. - (1) In cadrul Cancelariei Primului-Ministru, la dispoziţia primului-ministru şi în subordinea
directă a şefului Cancelariei Primului-Ministru, se organizează şi funcţionează
Centrul de situaţii al Guvernului, structură fără personalitate juridică;
(2) Scopul Centrului de situaţii al Guvernului este
asigurarea legăturii Guvernului cu autorităţile administraţiei publice centrale
cu privire la situaţiile de urgenţă şi evenimentele deosebite care trebuie
cunoscute la nivel guvernamental.
(3) In vederea realizării scopului prevăzut la alin.
(2), Centrul de situaţii al Guvernului îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) asigură serviciul de permanenţă la Guvernul
României;
b) colectează rapoartele şi informaţiile referitoare
la situaţiile de urgenţă şi evenimentele deosebite de la serviciile operative
ale autorităţilor publice centrale;
c) se informează permanent despre modul de derulare a
misiunilor desfăşurate pe teritoriul naţional sau în afara graniţelor României,
sub egida Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord sau a Uniunii Europene;
d) îl informează pe şeful Cancelariei Primului-Ministru
sau, după caz, pe primul-ministru despre evoluţia situaţiilor de urgenţă ori a
evenimentelor deosebite;
e) asigură consilierea primului-ministru pentru
îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin în domeniul managementului situaţiilor de
urgenţă;
f) se informează cu privire la modul de coordonare a
acţiunilor forţelor implicate în managementul situaţiilor de urgenţă;
g) întocmeşte documente cu direcţii prioritare de
acţiune în domeniul prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă;
h) îndeplineşte alte atribuţii, conform reglementărilor
interne emise în baza prevederilor legale.
(4) Centrul de situaţii al Guvernului se află în
coordonarea unui consilier de stat din cadrul Cancelariei Primului-Ministru şi
este condus de un director care îndeplineşte funcţia de şef al centrului, numit
şi eliberat din funcţie prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.
(5) Structura organizatorică a Centrului de situaţii
al Guvernului este prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din
prezenta decizie.
Art. 13. - In cadrul Cancelariei Primului-Ministru
funcţionează Biroul directorului executiv al Grupului la nivel înalt în
domeniul protecţiei şi îngrijirii copilului, structură fără personalitate
juridică, organizată la nivel de compartiment, conform Hotărârii Guvernului nr.
103/2006 privind organizarea şi funcţionarea Biroului directorului executiv al
Grupului la nivel înalt în domeniul protecţiei şi îngrijirii copilului, cu
modificările ulterioare.
Art. 14. - (1) Primul-ministru coordonează, prin
Cancelaria Primului-Ministru, următoarele instituţii publice şi organe de
specialitate ale administraţiei publice centrale:
a) Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul
Energiei, instituţie publică cu personalitate juridică, finanţată integral din
venituri proprii;
b) Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, finanţat integral din venituri proprii; preşedintele
agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite;
c) Autoritatea Naţională pentru Reglementare în
Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, instituţie publică cu personalitate
juridică, în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii;
d) Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie
publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată integral
din venituri proprii; inspectorul general de stat are calitate asimilată celei
de ordonator principal de credite bugetare în ceea ce priveşte actele de
gestiune;
e) Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor
Nucleare, instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică,
finanţată integral din venituri proprii;
f) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului,
instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate
juridică, în subordinea Guvernului, finanţată integral din venituri proprii;
g) Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică
Specială, instituţie publică autonomă, cu personalitate juridică, finanţată
integral din venituri proprii;
h) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a
Spălării Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu
personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de
stat; preşedintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite;
i) Agenţia Română pentru Investiţii Străine, organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei
Primului-Ministru;
j) Agenţia Naţională pentru Sport, organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei
Primului-Ministru;
k) Agenţia Naţională Anti-Doping, instituţie publică cu
personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanţată din venituri
proprii şi de la bugetul de stat, prin bugetul
Cancelariei Primului-Ministru;
l) Institutul de Investigare a
Crimelor Comunismului, instituţie publică cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, finanţată din venituri proprii şi de la bugetul de stat,
prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru se
asigură finanţarea autorităţilor si instituţiilor publice prevăzute la alin.
(1) lit. i)-I).
Art. 15. -In subordinea Guvernului şi în coordonarea
şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţionează Agenţia pentru Strategii
Guvernamentale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu
personalitate juridică, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul
Cancelariei Primului-Ministru.
Art. 16. - (1) Structura organizatorică a Cancelariei Primului-Ministru este prevăzută în anexa nr. 1
care face parte integrantă din prezenta decizie.
(2) Numărul maxim de posturi alocat Cancelariei
Primului-Ministru este de 303, inclusiv demnitarii şi posturile aferente
Cabinetului primului-ministru, Cabinetului şefului Cancelariei
Primului-Ministru şi Cabinetului secretarului de stat pentru autorităţi de
reglementare.
Art. 17. - (1) Compartimentele din cadrul Cancelariei
Primului-Ministru, structuri fără personalitate juridică, sunt coordonate de câte un consilier de stat, numit prin decizie a
primului-ministru.
(2) Organizarea şi funcţionarea compartimentelor se
stabilesc prin decizie a primului-ministru.
(3) In exercitarea atribuţiilor care le revin,
consilierii de stat emit instrucţiuni, potrivit legii.
Art. 18. - Structura organizatorică detaliată, circuitul
documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor, direcţiilor generale
şi direcţiilor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin
regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al şefului
Cancelariei Primului-Ministru, în termen de 15 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei decizii.
Art. 19. - (1) Personalului Cancelariei
Primului-Ministru nu i se aplică prevederile Legii nr. 188/1999 privind
Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu excepţia celui preluat
potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2004 privind
stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice
centrale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale
ale personalului încadrat în Cancelaria Primului-Ministru se stabilesc prin
fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi
funcţionare.
(3) Personalul din cadrul Cancelariei
Primului-Ministru este salarizat în conformitate cu prevederile legale în
vigoare aplicabile salarizării personalului din aparatul de lucru al
Guvernului.
(4) Personalul Cancelariei
Primului-Ministru va fi redistribuit în structura organizatorică prevăzută în
prezenta decizie în funcţie de nivelul, pregătirea profesională şi cerinţele
postului.
(5) In cadrul structurilor unde s-a restrâns
activitatea, respectiv s-a diminuat numărul de
posturi, personalul va fi încadrat în urma susţinerii şi promovării unui test
profesional, ce va avea loc în termen de 3 zile lucrătoare de la data intrării
în vigoare a prezentei decizii.
(6) Personalul Cancelariei Primului-Ministru care se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 60 alin. (1) lit.
c)-e) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările
ulterioare, se preia în noua structură potrivit pregătirii profesionale, cu
păstrarea drepturilor salariale avute la data preluării.
Art. 20. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 379/2005 privind organizarea şi
funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 557
din 29 iunie 2005, Decizia primului-ministru nr. 427/2005 privind organizarea
şi funcţionarea Departamentului justiţie şi administrare internă, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 836 din 15 septembrie 2005, şi Decizia primului-ministru nr.
54/2006 privind organizarea şi funcţionarea Centrului de situaţii al
Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 435 din 19 mai 2006.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
ANEXA Nr. 1
ANEXA Nr. 2
STRUCTURA CENTRULUI DE SITUAŢII AL GUVERNULUI