ORDIN
Nr. 1730 din 16 noiembrie 2001
privind aprobarea sistemelor de raportare a incidentelor in care sunt implicate
nave maritime care transporta marfuri periculoase, substante daunatoare si/sau
poluanti marini
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI
LOCUINTEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 115 din 12 februarie 2002
Ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei,
in temeiul prevederilor art. 12 lit. k) si t) din Ordonanta Guvernului nr.
19/1997 privind transporturile, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 197/1998, republicata, ale art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997
privind navigatia civila, ale art. 3 pct. 15 si ale art. 4 alin. (3) din
Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
avand in vedere Rezolutia A.851(20) referitoare la principiile generale
privind sistemele de raportare utilizate de catre nave si cerintele privind
raportarea, inclusiv liniile directoare privind raportarea incidentelor in care
sunt implicate marfuri periculoase, substante daunatoare si/sau poluanti
marini, adoptata de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale la 27 noiembrie
1997, precum si Ordinul ministrului transporturilor nr. 581/1999 privind
cerintele minime pentru navele maritime care transporta marfuri periculoase sau
poluante,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
(1) Se aproba sistemele de raportare a incidentelor in care sunt implicate
nave maritime care transporta marfuri periculoase, substante daunatoare si/sau
poluanti marini.
(2) Sistemele de raportare prevazute la alin. (1) sunt destinate
furnizarii, culegerii si schimbului de informatii pe baza rapoartelor transmise
prin radio de catre nave sau de catre persoanele prevazute in prezentul ordin.
(3) Scopul raportarii este de a permite autoritatilor competente ale
statelor riverane sa fie informate fara intarziere atunci cand are loc un
incident care:
a) implica pierderea efectiva sau probabila a marfurilor periculoase in
forma ambalata si ajungerea acestora in mare;
b) determina o poluare sau un pericol de poluare pentru mediul marin ori
implica masuri de asistenta sau salvare;
c) implica o poluare cu hidrocarburi determinata de incarcarea sau
descarcarea de hidrocarburi intr-o/dintr-o nava la o instalatie de manipulare a
hidrocarburilor, astfel incat sa permita acestor autoritati sa intreprinda
masurile necesare pentru inlaturarea sau limitarea efectelor acestui incident.
Art. 2
In sensul prezentului ordin, termenii utilizati au urmatoarele
semnificatii:
a) Conventia SOLAS - Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea
vietii omenesti pe mare, incheiata la Londra la 1 noiembrie 1974, modificata si
completata prin Protocolul din 1988, la care Romania a aderat prin Decretul
Consiliului de Stat nr. 80/1979, cu amendamentele ulterioare acceptate;
b) Conventia MARPOL 73/78 - Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea
poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul din 1978, la care Romania a
aderat prin Legea nr. 6/1993 la anexele I, II si V si prin Ordonanta Guvernului
nr. 38/2001 la anexa III, cu amendamentele ulterioare acceptate;
c) Codul IMDG - Codul maritim international de marfuri periculoase, adoptat
prin Rezolutia A.716(17) a Organizatiei Maritime Internationale (OMI) la 6
noiembrie 1991, la care face trimitere cap. VII din Conventia SOLAS, cu
amendamentele adoptate pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin;
d) Codul IBC - Codul international pentru constructia si echiparea navelor
care transporta produse chimice periculoase in vrac, adoptat de Comitetul
Securitatii Maritime (CSM) al OMI prin Rezolutia MSC.4(48) si devenit obligatoriu
prin prevederile Conventiei SOLAS, cap. VII, adoptat si de Comitetul pentru
Protectia Mediului Marin (CPMM) al OMI prin Rezolutia MEPC.19(22) si devenit
obligatoriu prin prevederile Conventiei MARPOL 73/78, anexa II, pentru
navele-cisterna care transporta marfuri chimice periculoase, construite la sau
dupa 1 iulie 1986, cu amendamentele adoptate pana la data intrarii in vigoare a
prezentului ordin;
e) Codul IGC - Codul international pentru constructia si echiparea navelor
care transporta gaze lichefiate in vrac, adoptat de CSM al OMI prin Rezolutia
MSC.5(48) si devenit obligatoriu prin prevederile Conventiei SOLAS, cap. VII,
pentru navele care transporta gaze, construite la sau dupa 1 iulie 1986, cu
amendamentele adoptate pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin;
f) Codul INF - Codul international pentru siguranta transportului de
combustibil nuclear iradiat, plutoniu si deseuri puternic radioactive la bordul
navelor, adoptat prin Rezolutia MSC.88(71) a CSM al OMI la 27 mai 1999 si introdus
in Conventia SOLAS la cap. VII partea D, prin Rezolutia MSC.87(71), adoptata la
27 mai 1999;
g) forma ambalata - tipurile de ambalare sau containerizare specifice
pentru marfurile poluante sau periculoase prevazute de Codul IMDG;
h) I.N.C. - Inspectoratul Navigatiei Civile, institutie publica aflata in
subordinea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
i) marfa in vrac - marfa transportata intr-o magazie sau tanc care este
parte a structurii navei, fara a fi in prealabil ambalata sau containerizata;
j) marfuri periculoase - bunuri care, datorita naturii lor, cantitatii sau
modului in care sunt depozitate, sunt susceptibile, singure sau in combinatie
cu altele, sa puna in pericol viata persoanelor sau nava;
k) poluanti marini - substantele identificate in Codul IMDG ca poluanti
marini;
l) substante daunatoare - hidrocarburile, asa cum sunt definite in anexa I
la Conventia MARPOL 73/78, si substantele lichide nocive, asa cum sunt definite
in anexa II la Conventia MARPOL 73/78.
Art. 3
Comandantii navelor maritime care transporta marfuri periculoase, substante
daunatoare sau poluanti marini in vrac ori in forma ambalata, implicate intr-un
incident in apele aflate sub jurisdictia Romaniei sau in porturile romanesti,
precum si comandantii navelor maritime care arboreaza pavilionul roman,
implicate intr-un incident in afara apelor aflate sub jurisdictia Romaniei sau
in afara porturilor romanesti, sunt obligati sa redacteze si sa transmita
rapoarte, cu respectarea cerintelor prevazute in prezentul ordin.
Art. 4
Rapoartele prevazute la art. 3 trebuie sa fie transmise dupa cum urmeaza:
1. In cazul in care se produce un incident in apele aflate sub jurisdictia
Romaniei, comandantul navei implicate trebuie sa il notifice imediat catre
operatorul serviciului de comunicatii de apel, pericol si salvare, prin statia
de radio-coasta, pe cel putin una dintre frecventele alocate comunicatiilor de
apel, pericol si salvare de 500 kHz, 2.182 kHz sau 156,800 MHz.
2. In cazul in care se produce un incident in care este implicata o nava
care arboreaza pavilionul roman, in afara apelor aflate sub jurisdictie romana,
raportul trebuie sa fie facut catre statul riveran cel mai apropiat, prin
statia de radio-coasta adecvata. In cazul in care incidentul afecteaza
siguranta navigatiei, raportul va fi precedat de un apel de pericol, iar in
cazul in care incidentul afecteaza siguranta navei sau a persoanelor, de un
apel de urgenta.
3. In cazul in care nava nu se afla in vecinatatea unei statii de
radio-coasta de frecventa medie (MF) sau de frecventa foarte inalta (VHF),
raportul trebuie facut catre cea mai apropiata statie de radio-coasta de
frecventa inalta (HF) sau prin sistemul de comunicatii maritime prin satelit.
4. In cazul in care nava se afla in interiorul sau in apropierea unei zone
in care a fost stabilit un sistem de raportare de catre navele maritime,
raportul trebuie transmis catre organismul desemnat responsabil de operarea
acelui sistem.
5. Formatul rapoartelor si procedurile de raportare trebuie sa fie conforme
cu cerintele prevazute in sectiunea a 2-a "Formatul si procedurile
standard de raportare" a anexei la prezentul ordin.
6. Pe langa rapoartele facute conform pct. 1, in cazul in care incidentul
se produce la un terminal de manipulare a hidrocarburilor, operatorul
terminalului trebuie, de asemenea, sa raporteze acest incident:
a) cat mai repede posibil si utilizand mijloacele cele mai rapide, la
capitania portului in a carei zona de activitate se afla terminalul;
b) dupa posibilitati, in conformitate cu prevederile sectiunii a 2-a a
anexei la prezentul ordin.
Art. 5
Pentru comunicarea rapoartelor statia de radio-coasta nu percepe tarife.
Art. 6
(1) Rapoartele trebuie sa contina informatiile specifice incluse in
sectiunea a 3-a "Cerinte privind raportarea detaliata" a anexei la
prezentul ordin.
(2) La redactarea rapoartelor se vor utiliza termenii si notiunile
specifice prevazute in Codul IMDG, Codul IBC, Codul IGC si Codul INF.
Art. 7
Prevederile anexei la prezentul ordin nu se aplica mesajelor de pericol la
care se face referire in regula V/2 din Conventia SOLAS.
Art. 8
(1) Detaliile care nu sunt disponibile imediat trebuie sa fie transmise
intr-un raport suplimentar.
(2) In cazul in care sunt implicate substante daunatoare si/sau poluanti
marini, raportul suplimentar trebuie sa urmeze imediat sau cat mai repede
posibil dupa raportul initial.
(3) In raportul suplimentar trebuie incluse informatiile care sunt
esentiale pentru protectia mediului marin, in concordanta cu incidentul. Aceste
informatii trebuie sa includa lit. P, Q, R, S si X, asa cum sunt prevazute in
sectiunea a 2-a a anexei la prezentul ordin.
Art. 9
(1) Probabilitatea unei deversari rezultate din avarierea navei sau
echipamentelor sale constituie un motiv pentru a face un raport. Pentru a se
stabili daca exista o astfel de probabilitate si daca este necesar sa se faca
raportul, trebuie sa se tina seama, printre altele, de urmatorii factori:
1. natura avariei, deteriorarii sau defectarii navei, instalatiilor ori
echipamentelor; si
2. starea marii si conditiile meteorologice, precum si densitatea
traficului in zona, la momentul si locul producerii incidentului.
(2) Comandantul navei trebuie sa faca raport cel putin in urmatoarele
cazuri:
1. avarierea, deteriorarea sau defectarea navei care afecteaza siguranta
acesteia, produsa ca urmare a unor incidente cum sunt: coliziunea, esuarea,
incendiul, explozia, deteriorarea structurala, inundarea, deplasarea marfii; si
2. defectarea instalatiilor sau echipamentelor navei care are ca rezultat
afectarea sigurantei navigatiei, produsa ca urmare a unor incidente cum sunt:
defectarea instalatiei de guvernare, a instalatiei de propulsie, a sistemului
de generare a energiei electrice (generatorul electric), a mijloacelor navale
esentiale de asigurare a navigatiei.
Art. 10
(1) In cazul in care o nava este angajata sau i se cere sa fie angajata
intr-o operatiune de acordare de asistenta sau salvare a unei nave implicate
intr-un incident la care se face referire in art. II alin. 1 lit. a) sau b) din
Protocolul I la Conventia MARPOL 73/78, comandantul navei salvatoare trebuie sa
raporteze fara intarziere caracteristicile actiunii intreprinse sau
planificate. Raportul trebuie sa includa lit. A, B, C (sau D), E, F, L, M, N,
P, Q, R, S, T, U si X, prevazute in sectiunea a 2-a a anexei la prezentul
ordin.
(2) Comandantul navei salvatoare trebuie sa se asigure ca statul riveran
este informat asupra desfasurarii actiunii de salvare.
Art. 11
(1) Nerespectarea prevederilor prezentului ordin de catre comandantii
navelor maritime care arboreaza pavilionul roman constituie actiune de
indisciplina si se sanctioneaza in conformitate cu prevederile legale.
(2) Nerespectarea prevederilor prezentului ordin de catre comandantii
navelor maritime care arboreaza pavilionul altui stat, aflate in apele de sub
jurisdictia Romaniei, constatata de capitaniile de port, va fi adusa la
cunostinta de catre I.N.C. autoritatii care a eliberat brevetul respectivului
comandant si autoritatii care a acordat dreptul de arborare a pavilionului
navei implicate.
Art. 12
Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 13
Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 30 de zile de la publicarea
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Miron Tudor Mitrea
ANEXA 1
SECTIUNEA 1
Proceduri
Rapoartele prevazute la art. 3 sunt urmatoarele si trebuie transmise dupa
cum urmeaza:
Planul de calatorie (SP) - inainte sau cat mai repede posibil dupa
ora
Sailing plan de plecare dintr-un port din cadrul unui
sistem de raportare sau cand intra in zona
acoperita de un astfel de sistem.
Raportul privind pozitia (PR) - cand este necesar pentru a se asigura
Position report operarea efectiva a sistemului de
raportare.
Raportul privind devierea (DR) - atunci cand pozitia navei variaza
Deviation report semnificativ de la pozitia care ar fi fost
prevazuta in rapoartele anterioare, cand
se modifica ruta raportata sau atunci cand
decide comandantul.
Raportul final (FR) - la sosirea la destinatie si cand se
Final report paraseste zona acoperita de un sistem de
raportare.
Raportul privind marfurile - cand se produce un incident care implica
periculoase (DG) pierderea efectiva sau probabila peste
bord
Dangerous goods report a marfurilor periculoase in forma
ambalata,
inclusiv a celor in containere de marfa,
rezervoare portabile, vehicule rutiere sau
feroviare si barje transportate de nave,
si
ajungerea acestora in mare.
Raportul privind substantele - cand se produce un incident care implica
daunatoare (HS) deversarea efectiva sau probabila a
Harmful substances report hidrocarburilor (anexa I la Conventia
MARPOL 73/78) sau a substantelor lichide
nocive in vrac (anexa II la Conventia
MARPOL 73/78).
Raportul privind poluantii - in cazul pierderii efective sau probabile
marini (MP) peste bord a substantelor daunatoare in
Marine pollutants report forma ambalata, inclusiv a celor in
containere de marfa, rezervoare portabile,
vehicule auto sau de cale ferata si barje
transportate de nave, definite in Codul
IMDG ca poluanti marini (anexa III la
Conventia MARPOL 73/78).
SECTIUNEA a 2-a
Formatul si procedurile standard de raportare
2.1. Formatul si procedurile standard de raportare sunt:
________________________________________________________________________________
Indicativ Indicativ telefonic Semnificatia Informatii ce trebuie
telegrafic Telephone Function transmise
Telegraphy (alternative) Information required
________________________________________________________________________________
1 2 3 4
________________________________________________________________________________
Name of system Name of system Identificarea Sistemul de raportare
(e.g. (e.g. AMVER/AUSREP/ sistemului utilizat de nava sau
statia
AMVER/AUSREP/ MAREP/ECAREG/JASREP) de raportare radio cea mai apropiata de
MAREP/ECAREG/ pe tarm
JASREP)
State in full Tipul raportului Tipul raportului:
SP Planul de calatorie
Sailing plan
PR Raportul privind pozitia
Position report
DR Raportul privind devierea
Deviation report
FR Raportul final
Final report
DG Raportul privind marfurile
periculoase
Dangerous goods report
HS Raportul privind
substantele daunatoare
Harmful substances report
MP Raportul privind poluantii
marini
Marine pollutants report
A Ship (alpha) Nava Numele, indicativul de
apel
sau identitatea statiei
radio a navei, pavilionul
B Time (bravo) Data si ora Un grup de 6 cifre care sa
evenimentului reprezinte ziua lunii
(primele doua cifre),
orele
si minutele (ultimele 4
cifre). Daca difera de
UTC*1), se declara fusul
orar utilizat.
C Position (charlie) Pozitia Un grup de 4 cifre care sa
reprezinte latitudinea, in
grade si minute, urmata de
N (nord) sau S (sud) si un
grup de 5 cifre care sa
reprezinte longitudinea,
in
grade si minute, urmat de
E (est) sau W (vest); sau
D Position (delta) Pozitia Relevmentul adevarat
(primele 3 cifre) si
distanta (distanta fata de
reperul de la uscat) in
mile marine de la reperul
de la uscat identificat
(reperul de la uscat
stabilit)
E Course (echo) Cursul adevarat Un grup de 3 cifre
F Speed (foxtrot) Viteza, in Un grup de 3 cifre
noduri si in
zecimi de noduri
G Departed (golf) Portul de Numele ultimului port de
plecare escala
H Entry (hotel) Data, ora si Timpul de intrare exprimat
punctul de ca la lit. B si pozitia
intrare in intrarii exprimata ca la
sistem lit. C sau D
I Destination and ETA Destinatia si Numele portului si grupul
(india) ora probabila data-timp exprimat ca la
de sosire a lit. B
navei
J Pilot (juliet) Pilot Exprima daca este la bord
un pilot de mare larga sau
local
K Exit (kilo) Data, ora si Timpul iesirii exprimat ca
punctul de la lit. B si pozitia de
iesire din iesire exprimata ca la
sistem sau lit. C sau D
sosire la
destinatie a
navei
L Route (lima) Informatii Drumul intentionat
privind ruta
M Radiocomunications Radiocomunicatii Exprima numele complet al
(mike) statiilor/frecventelor
alocate
N Next report Timpul Grupul data-timp exprimat
(november) urmatorului ca la lit. B
raport
O Draught (oscar) Pescajul maxim Grup de 4 cifre care sa
actual static, reprezinte metri si
in metri centimetri
P Cargo (papa) Marfa de la bord Marfa si scurte detalii
privind orice marfuri
periculoase, precum si
substante daunatoare si
gaze care pot pune in
pericol persoanele sau
mediul (vezi cerintele de
raportare detaliata)
Q defect, damage, Defectiuni/ Detalii scurte privind
deficiency, daune/ defectiunile, daunele,
limitations deficiente/ deficientele sau alte
(quebec) alte restrictii restrictii (vezi cerintele
de raportare detaliata)
R Pollution/dangerous Descrierea Detalii scurte privind
goods lost overboard poluarii sau a tipul poluarii
(romeo) marfurilor (hidrocarburi, produse
periculoase chimice etc.) sau
marfurile
pierdute periculoase pierdute peste
peste bord bord; pozitia exprimata ca
la lit. C sau D (vezi
cerintele de raportare
detaliata)
S Weather (sierra) Conditii Detalii scurte privind
meteorologice vremea si conditiile marii
care predomina
T Agent (tango) Reprezentantul Detalii privind numele si
navei si/sau particularitatile
armatorul reprezentantului navei sau
armatorului ori ale
amandurora, pentru
furnizarea informatiilor
(vezi cerintele de
raportare detaliata)
U Size and type Dimensiunea si Detalii privind lungimea,
(uniform) tipul navei latimea, tonajul, tipul
etc. solicitate
V Medic (victor) Personalul Doctorul, asistentul
medical medical, sora, personalul
fara instruire medicala
W Persons (whiskey) Numarul total Exprima numarul
al persoanelor
de la bord
X Remarks (x-ray) Diverse Orice alte informatii,
inclusiv, dupa caz, scurta
descriere a incidentului
si
a altor nave implicate in
incident, in asistenta sau
in salvare (vezi cerintele
de raportare detaliata)
Y Relay (yankee) Cererea de a Continutul raportului
retransmite
raportul catre
alte sisteme de
raportare, de
exemplu: AMVER,
AUSREP, JASREP,
MAREP etc.
Z End of report Sfarsitul Nu sunt necesare alte
(zulu) raportului informatii.
________________________________________________________________________________
*1) Timpul universal coordonat (Universal Time Coordinated).
2.2. Informatiile prevazute in coloana 3 se pot transmite telegrafic sau
telefonic folosindu-se indicativele din tabel.
2.3. Sectiunile din formatul de raportare care nu trebuie completate nu vor
fi mentionate in raport.
2.4. Atunci cand exista dificultati privind limba de comunicare, se va
folosi limba engleza, utilizandu-se, atunci cand este posibil, vocabularul
maritim standard. Alternativ poate fi utilizat Codul international de semnale
pentru a trimite informatii detaliate. Cand este utilizat Codul international
de semnale trebuie sa fie inclus in text un indicator adecvat, dupa indexul
alfabetic.
2.5. Pentru informatii privind ruta trebuie sa fie date latitudinea si
longitudinea pentru fiecare punct de schimbare a rutei, exprimate ca la lit. C
de mai sus, impreuna cu tipul drumului care se intentioneaza sa fie urmat intre
aceste puncte, de exemplu "RL" (loxodroma), "GC"
(ortodroma) sau "costier", ori, in cazul unui voiaj costier, data
estimata si timpul de trecere prin punctele semnificative, exprimate printr-un
grup de 6 cifre, asa cum se arata la lit. B de mai sus.
SECTIUNEA a 3-a
Cerinte privind raportarea detaliata
3.1. Rapoartele privind marfurile periculoase (DG)
3.1.1. Rapoartele primare trebuie sa contina lit. A, B, C (sau D), M, Q, R,
S, T, U si X ale formatului standard de raportare; detaliile pentru lit. R
trebuie sa fie dupa cum urmeaza:
R 1. denumirea sau denumirile tehnice corecte ale marfurilor;
2. numarul sau numerele Natiunilor Unite (UN);
3. clasa sau clasele OMI de periculozitate;
4. numele producatorilor marfurilor, daca sunt cunoscute, sau al
destinatarului ori expeditorului;
5. tipurile ambalajelor, inclusiv marcile de identificare. Se specifica
daca exista cisterne portabile ori vehicule-cisterna sau vehicule ori
containere de marfa sau alte unitati de transport de marfa care contin pachete
(colete). Se includ marcile oficiale de inregistrare si numerele alocate
unitatii;
6. o estimare a cantitatii si starea probabila a marfurilor;
7. daca marfurile pierdute plutesc sau se scufunda;
8. daca pierderea (de marfa) continua;
9. cauza pierderii.
3.1.2. Daca starea navei este astfel incat exista pericolul pierderii
viitoare de marfuri periculoase ambalate, in mare, lit. P si Q din formatul
standard de raportare trebuie sa fie raportate; detaliile pentru lit. P trebuie
sa fie completate dupa cum urmeaza:
P 1. denumirea sau denumirile tehnice corecte ale marfurilor;
2. numarul sau numerele Natiunilor Unite (UN);
3. clasa sau clasele OMI de periculozitate;
4. numele producatorilor marfurilor, cand sunt cunoscute, sau al
destinatarului ori expeditorului;
5. tipurile ambalajelor inclusiv marcile de identificare. Se specifica
daca exista cisterne portabile ori vehicule-cisterna sau vehicule ori
containere de marfa sau alte unitati de transport de marfa care contin pachete
(colete). Se includ marcile oficiale de inregistrare si numerele alocate
unitatii;
6. o estimare a cantitatii si starea probabila a marfurilor.
3.1.3. Detaliile care nu sunt disponibile imediat trebuie sa fie incluse
intr-un mesaj sau in mesaje suplimentare.
3.2. Raportul privind substantele daunatoare (HS)
3.2.1. In cazul unei descarcari efective rapoartele primare HS trebuie sa
contina lit. A, B, C (sau D), E, F, L, M, N, Q, R, S, T, U si X ale formatului
standard de raportare. In cazul unei descarcari probabile (vezi art. 8), lit. P
trebuie sa fie, de asemenea, inclusa. Detaliile pentru lit. P, Q, R, T si X
trebuie sa fie completate dupa cum urmeaza):
P 1. tipul hidrocarburii sau numele tehnic corect al substantelor lichide
nocive de la bord;
2. numarul sau numerele Natiunilor Unite (UN);
3. categoria poluarii (A, B, C sau D) pentru substantele lichide nocive;
4. numele producatorilor substantelor, daca este cazul si daca sunt
cunoscute, sau al destinatarului ori expeditorului;
5. cantitatea;
Q 1. starea navei (aspecte relevante);
2. capabilitatea de a transfera marfa/balastul/combustibilul;
R 1. tipul hidrocarburii sau numele tehnic corect al substantelor lichide
nocive de la bord;
2. numarul sau numerele Natiunilor Unite (UN);
3. categoria poluarii (A, B, C sau D) pentru substantele lichide nocive;
4. numele producatorilor substantelor, daca este cazul si daca sunt
cunoscute, sau al destinatarului ori expeditorului;
5. o estimare a cantitatii de substante;
6. daca substanta pierduta pluteste sau se scufunda;
7. daca pierderea continua;
8. cauza pierderii;
9. estimarea deplasarii substantelor deversate sau pierdute si precizarea
conditiilor curente, daca acestea sunt cunoscute;
10. estimarea suprafetei petei de substanta pierduta, daca este posibil;
T 1. numele, adresa, numarul telex si de telefon ale armatorului navei si
reprezentantului navei (navlositorul, managerul sau operatorul navei ori
agentul lor);
X 1. actiunile intreprinse in privinta descarcarii si deplasarii navei;
2. eforturile de asistenta sau salvare care au fost solicitate ori care
au fost furnizate de altii;
3. comandantul unei nave salvatoare sau care acorda asistenta trebuie sa
raporteze particularitatile actiunii intreprinse sau planificate.
3.2.2. Dupa transmiterea informatiilor la care se face referire mai sus in
raportul initial, in masura posibilului, trebuie sa fie raportate intr-un
raport suplimentar, cat mai repede posibil, informatiile esentiale pentru
protectia mediului marin care sunt legate de incident. Aceste informatii
trebuie sa includa lit. P, Q, R, S si X.
3.2.3. Comandantul oricarei nave angajate sau solicitate sa se angajeze
intr-o operatiune pentru a acorda asistenta sau pentru a efectua salvarea unei
alte nave trebuie sa raporteze, in masura posibilului, lit. A, B, C (sau D), E,
F, L, M, N, P, Q, R, S, T, U si X ale formatului standard de raportare.
Comandantul trebuie, de asemenea, sa informeze in permanenta statul riveran cu
privire la evolutia situatiei.
3.3. Raportul privind poluantii marini (MP)
3.3.1. In cazul unei deversari efective, rapoartele primare MP trebuie sa
contina lit. A, B, C (sau D), M, Q, R, S, T, U si X ale formatului standard de
raportare. In cazul unei deversari efective (vezi art. 8), lit. P trebuie sa
fie, de asemenea, inclusa. Detaliile pentru lit. P, Q, R, T si X trebuie sa fie
completate dupa cum urmeaza:
P 1. denumirea sau denumirile tehnice corecte ale marfurilor;
2. numarul sau numerele Natiunilor Unite (UN);
3. clasa sau clasele OMI de periculozitate;
4. numele producatorilor substantelor, daca este cazul si daca sunt
cunoscute, sau al destinatarului ori expeditorului;
5. tipurile ambalajelor, inclusiv marcile de identificare. Se specifica
daca exista cisterne portabile ori vehicule-cisterna sau vehicule ori containere
de marfa sau alte unitati de transport de marfa care contin pachete (colete).
Se includ marcile oficiale de inregistrare si numerele alocate unitatii;
6. o estimare a cantitatii si starea probabila a marfurilor;
Q 1. starea navei ca relevanta;
2. capabilitatea de a transfera marfa/balastul/combustibilul;
R 1. denumirea sau denumirile tehnice corecte ale marfurilor;
2. numarul sau numerele Natiunilor Unite (UN);
3. clasa sau clasele OMI de periculozitate;
4. numele producatorilor substantelor, daca este cazul si daca sunt
cunoscute, sau al destinatarului ori expeditorului;
5. tipurile ambalajelor, inclusiv marcile de identificare. Se specifica
daca exista cisterne portabile ori vehicule-cisterna sau vehicule ori containere
de marfa sau alte unitati de transport de marfa care contin pachete (colete).
Se includ marcile oficiale de inregistrare si numerele alocate unitatii;
6. o estimare a cantitatii si starea probabila a marfurilor;
7. daca substanta pierduta pluteste sau se scufunda;
8. daca pierderea continua;
9. cauza pierderii;
T 1. numele, adresa, numarul telex si de telefon ale armatorului navei si
reprezentantului navei (navlositorul, managerul sau operatorul navei ori
agentul lor);
X 1. actiunile intreprinse in privinta deversarii si deplasarii navei;
2. eforturile de asistenta si salvare care au fost solicitate sau care au
fost furnizate de altii;
3. comandantul unei nave salvatoare sau care acorda asistenta trebuie sa
raporteze particularitatile actiunii intreprinse sau planificate.
3.3.2. Dupa transmiterea informatiilor la care se face referire la pct.
3.3.1 din raportul initial, in masura posibilului, trebuie sa fie raportate
informatiile esentiale pentru protectia mediului marin care sunt legate de
incident. Aceste informatii trebuie sa includa lit. P, Q, R, S si X.
3.3.3. Comandantul oricarei nave angajate sau solicitate sa se angajeze
intr o operatiune pentru a acorda asistenta sau pentru a efectua salvarea unei
alte nave trebuie sa raporteze, in masura posibilului, lit. A, B, C (sau D), M,
P, Q, R, S, T, U si X ale formatului standard de raportare. Comandantul
trebuie, de asemenea, sa informeze in permanenta statul riveran cu privire la
evolutia situatiei.