Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 322 din 26 noiembrie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 57 si 96 din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 89 din 13 februarie 2003


SmartCity3


    Costica Bulai         - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Aurelia Popa          - procuror
    Mihai Paul Cotta      - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 96 din Legea nr. 215/2001, exceptie ridicata de Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie in Dosarul nr. 1.027/2002 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia de contencios administrativ.
    La apelul nominal raspunde reprezentantul autorului exceptiei, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Curtea dispune a se face apelul si in Dosarul nr. 275C/2002, avand ca obiect exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 57 si 96 din Legea nr. 215/2001, exceptie ridicata de Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie si de Adrian Stoica in Dosarul nr. 1.028/2002 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia de contencios administrativ.
    La apelul nominal raspunde reprezentantul Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Curtea, din oficiu, pune in discutie conexarea celor doua dosare.
    Reprezentantul Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie este de acord cu conexarea celor doua dosare.
    Curtea, in temeiul art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, raportat la art. 164 din Codul de procedura civila, dispune conexarea Dosarului nr. 275C/2002 la Dosarul nr. 207C/2002, care este primul inregistrat.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de admitere a exceptiei de neconstitutionalitate, sustinand ca prevederile art. 96 din Legea nr. 215/2001 contravin dispozitiilor art. 16 alin. (2), art. 120 si 121 din Constitutie.
    Avocatul Toma Dragomir, reprezentantul autorului exceptiei Adrian Stoica si al partii Elena Veronica Zamfir-Ciurezu, solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate. Se considera ca prevederile legale criticate sunt neconstitutionale, deoarece creeaza o discriminare intre Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale. Astfel, art. 57 din Legea nr. 215/2001 prevede posibilitatea dizolvarii numai pentru consiliile locale. In aceasta situatie discriminarea este determinata de aplicarea, pentru Consiliul General al Municipiului Bucuresti, a unui text de lege special care nu reglementeaza dizolvarea sa, si anume art. 96 din Legea nr. 215/2001, text inaplicabil in conditiile in care dispozitiile art. 120 din Constitutie se refera numai la consiliile locale.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin incheierile din 18 aprilie 2002 si din 6 iunie 2002, Curtea Suprema de Justitie - Sectia de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 57 si 96 din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001. Exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 96 a fost ridicata de Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie in dosarele nr. 1.027/2002 si nr. 1.028/2002 ale Curtii Supreme de Justitie, iar exceptia referitoare la neconstitutionalitatea dispozitiilor art. 57 a fost ridicata de Adrian Stoica in Dosarul nr. 1.028/2002 al aceleiasi instante.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin urmatoarele:
    1. In ceea ce priveste dispozitiile art. 57 din Legea nr. 215/2001, Adrian Stoica invoca incalcarea prevederilor art. 1 alin. (3), art. 15 alin. (2), art. 34, 35, 47, 49, art. 52 alin. (2), "art. 68 lit. b)", art. 85, art. 95 alin. (1), art. 96, 111 si 112 din Constitutie, prin aceea ca "se da putere discretionara unor functii administrative peste autoritatea unor persoane alese, invingandu-se principiul potrivit caruia legislativul dispune si administrativul-executivul aplica".
    2. Se sustine de catre Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie ca dispozitiile art. 96 din Legea nr. 215/2001 sunt contrare prevederilor art. 16 alin. (2), art. 120 si 121 din Constitutie.
    In dezvoltarea acestei motivari se arata ca, "desi potrivit art. 94 din Legea nr. 215/2001, Consiliul General al Municipiului Bucuresti este autoritate deliberativa, dizolvarea este expres prevazuta [in art. 95 alin. (1)] numai pentru consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti". Aceasta diferenta de reglementare contravine, potrivit sustinerii autorului exceptiei, dispozitiei constitutionale conform careia "Nimeni nu este mai presus de lege". Totodata se arata ca, in conformitate cu prevederile art. 94 din Legea nr. 215/2001, "autoritatile administratiei publice locale din municipiul Bucuresti, cu caracter deliberativ, sunt Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale ale sectoarelor". Dispozitiile "art. 57 si art. 58 din lege stabilesc doua cazuri de dizolvare pentru consiliile locale: ineficienta si inactivitatea", cazuri de dizolvare care "sunt valabile si pentru consiliile locale ale sectoarelor, potrivit art. 95 alin. (1) din acelasi act normativ." Or, sustine autorul exceptiei, din "continutul textului criticat (care reglementeaza doar constituirea, functionarea si atributiile Consiliului General al Municipiului Bucuresti) nu rezulta ca dizolvarea acestui organ s-ar putea face dupa reglementarea aplicabila consiliilor locale". De aceea, "pentru aceleasi considerente, dizolvarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti nu se poate face nici in functie de reglementarea prevazuta de lege pentru consiliile judetene, autoritati deliberative ale administratiei publice locale constituite la nivel judetean". Se mai arata ca, "de altfel, conform art. 111 din lege, consiliul judetean se dizolva de drept doar pentru motive de inactivitate, respectiv neintrunirea timp de 6 luni consecutive sau de neadoptare a nici unei hotarari in trei sedinte ordinare consecutive".
    In concluzie, autorul exceptiei considera ca "nu se putea dispune dizolvarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti in temeiul art. 96 raportat la art. 57 din Legea nr. 215/2001, texte la care face referire articolul unic al Hotararii Guvernului nr. 1 din 10 ianuarie 2002".
    Curtea Suprema de Justitie - Sectia de contencios administrativ considera ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 57 si 96 din Legea nr. 215/2001 este intemeiata.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 96 din Legea nr. 215/2001 este neintemeiata.
    In sustinerea acestui punct de vedere se arata ca aceste prevederi legale, "care cuprind dispozitii referitoare la organizarea, functionarea si atributiile unei autoritati a administratiei publice locale, nu au nici o legatura cu art. 16 alin. (2) din Constitutie, inserat in Titlul II din Constitutie si care se refera la drepturile, libertatile si indatoririle fundamentale ale cetatenilor". Totodata, Guvernul considera ca textul art. 96 din Legea nr. 215/2001 "este in deplina concordanta cu dispozitiile cuprinse in alin. (1) si (2) ale art. 120 din Constitutie, iar dispozitiile alin. (3) ale aceluiasi articol nu au nici o legatura cu cauza dedusa judecatii, interpretarea acestuia urmand sa se faca in mod sistematic". De altfel, "legea, in ansamblu, dar si in economia ei, nu cuprinde dispozitii speciale pentru constituirea, functionarea si atributiile Consiliului General, fiindu-i aplicabile cele referitoare la consiliile locale in general". Guvernul mai arata, in punctul sau de vedere, ca "dispozitiile legale cuprinse in Capitolul II - consiliile locale - sunt, in totalitatea lor, aplicabile si Consiliului General al Municipiului Bucuresti (daca nu exista o dispozitie derogatorie pentru aceasta autoritate), inclusiv cele din Sectiunea a 4-a, referitoare la dizolvarea Consiliului". Astfel, rezulta ca aceste reglementari nu sunt aplicabile si in cazul consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti. Referitor la faptul ca in cuprinsul art. 96 din Legea nr. 215/2001 nu se mentioneaza in mod expres si dizolvarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti, se apreciaza ca aceasta "este mai degraba o imperfectiune a legii decat un motiv de neconstitutionalitate". Pe de alta parte, se arata ca, "daca s-ar accepta argumentul adus de autorul exceptiei conform caruia Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu poate fi dizolvat nici potrivit normelor referitoare la dizolvarea consiliilor locale, nici potrivit reglementarii pentru consiliile judetene, ar insemna ca impotriva acestei autoritati, indiferent de eficienta si activitatea sa, sa nu se poata lua nici o masura legala, ceea ce este greu de acceptat ca fiind vointa legiuitorului".
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 121 din Constitutie invocate, de asemenea, in motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, Guvernul apreciaza ca acestea "nu au nici o legatura cu prevederile art. 96 din Legea nr. 215/2001, deoarece Consiliul General al Municipiului Bucuresti are - potrivit dispozitiilor acestei legi - natura juridica a unui consiliu local si nu a unuia judetean".
    Referitor la critica de neconstitutionalitate a art. 57 din Legea nr. 215/2001, Guvernul arata ca textele constitutionale invocate ca fiind incalcate nu sunt incidente in cauza, avand un cu totul alt obiect de reglementare. Pe de alta parte, arata Guvernul, propunerea de dizolvare a consiliului local pe care o face prefectul in conditiile art. 57 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 "trebuie apreciata ca o masura pentru a determina intrarea in legalitate a autoritatii respective si nicidecum ca o supraapreciere a acestuia in raport cu persoanele alese prin votul cetatenilor, adica cu primarii; sau, dupa caz, consilierii".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului, rapoartele intocmite de judecatorii-raportori, sustinerile partilor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei il constituie dispozitiile art. 57 si 96 din Legea administratiei publice locale nr. 215 din 23 aprilie 2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 23 aprilie 2001, care au urmatorul cuprins:
    - Art. 57: "(1) Consiliul local poate fi dizolvat daca a adoptat, intr-un interval de cel mult 6 luni, cel putin 3 hotarari care au fost anulate de instanta de contencios administrativ prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila.
    (2) Dizolvarea consiliului local se face prin hotarare a Guvernului, la propunerea motivata a prefectului, bazata pe hotararile judecatoresti ramase definitive si irevocabile.
    (3) Hotararea de dizolvare poate fi atacata de oricare dintre consilieri la instanta de contencios administrativ, in termen de 10 zile de la data publicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. In acest caz procedura prealabila prevazuta de lege nu se mai efectueaza, iar introducerea actiunii suspenda executarea masurii de dizolvare.
    (4) Data pentru organizarea alegerii noului consiliu local se stabileste de Guvern, la propunerea prefectului, in termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (3) sau, dupa caz, de la pronuntarea unei hotarari judecatoresti, ramasa definitiva si irevocabila, prin care a fost respinsa actiunea consilierilor.
    (5) Pana la constituirea noului consiliu local primarul, viceprimarul sau, in absenta acestora, secretarul va rezolva problemele curente ale comunei sau ale orasului, potrivit competentelor si atributiilor ce ii revin, potrivit legii.";
    - Art. 96: "Consiliul General al Municipiului Bucuresti se constituie, functioneaza si indeplineste atributiile prevazute de dispozitiile prezentei legi pentru consiliile locale, care se aplica in mod corespunzator."
    I. In motivarea exceptiei care are ca obiect dispozitiile art. 57 din Legea nr. 215/2001 se sustine ca acestea contravin prevederilor constitutionale ale art. 1 alin. (3) privind statul de drept, art. 15 alin. (2) privind neretroactivitatea legii, art. 34 privind dreptul de vot, art. 35 privind dreptul de a fi ales, art. 47 privind dreptul de petitionare, art. 49 privind dreptul persoanei vatamate de o autoritate publica, art. 52 alin. (2) privind apararea tarii, art. 68 privind incompatibilitatile pentru deputati si senatori, art. 85 privind numirea Guvernului, art. 95 alin. (1) privind suspendarea din functie a Presedintelui Romaniei, art. 96 privind vacanta functiei de Presedinte al Romaniei, art. 111 privind intrebarile si interpelarile si art. 112 privind motiunea de cenzura. In esenta, se sustine ca dispozitiile legale criticate "permit unor persoane numite in functii administrative - membri ai Guvernului - sa demita persoane alese prin vot direct si secret, respectiv consilierii Consiliului General al Municipiului Bucuresti, la propunerea prefectului - un alt functionar numit -, ceea ce este contrar principiului potrivit caruia legislativul dispune si administrativul-executivul aplica". In felul acesta, se afirma in sustinerea exceptiei, "se rastoarna un principiu de drept potrivit caruia cine poate mai mult poate si mai putin, art. 57 al Legii nr. 215/2001 permitand neconstitutional celui care poate mai putin sa poata si mai mult". In aceste conditii "se aduce o restrangere arbitrara asupra puterilor legislativului de catre o structura subordonata din punctul de vedere al prevederilor constitutionale prin care organele alese nu pot fi dizolvate prin acte administrative".
    Analizand aceasta critica, Curtea constata ca este neintemeiata. Art. 57 din Legea nr. 215/2001 prevede conditiile si modalitatea in care poate fi dizolvat consiliul local, posibilitatea consilierilor de a se adresa instantei de contencios administrativ pentru contestarea hotararii de dizolvare a consiliului local, organizarea alegerii noului consiliu, precum si persoanele competente sa rezolve problemele curente pana la constituirea noului consiliul local. Existenta acestei reglementari este o concludenta aplicare a dispozitiei constitutionale prevazute de art. 120 alin. (2), potrivit careia consiliile locale si primarii functioneaza in conditiile legii. Pe de alta parte, legiuitorul este suveran in a stabili dizolvarea consiliului local, prin hotarare a Guvernului, la propunerea prefectului, instituind limitele in care acesta poate functiona. Aceasta hotarare, potrivit dispozitiilor cuprinse la alin. (3) al art. 57 din lege, poate fi contestata in justitie, ceea ce corespunde prevederilor art. 21 din Constitutie.
    Curtea retine ca sustinerea potrivit careia textul art. 57 din Legea nr. 215/2001 ar incalca dispozitiile art. 1 alin. (3), art. 15 alin. (2), art. 34, 35, 47, 49, art. 52 alin. (2), "art. 68 lit. b)", art. 85, art. 95 alin. (1), art. 96, 111 si 112 din Constitutie este neintemeiata. In realitate dispozitiile constitutionale invocate nu sunt incidente in cauza.
    Cu privire la critica potrivit careia aceste dispozitii legale contravin principiului constitutional al separatiei puterilor in stat, intrucat "prevederile art. 57 din Legea nr. 215/2001 permit unor persoane numite in functii administrative - membri ai Guvernului - demiterea unor persoane alese prin vot direct si secret, precum consilierii generali, la propunerea prefectului - un alt functionar numit - care face o propunere motivata [...]", Curtea constata ca este neintemeiata. Posibilitatea Guvernului de a dizolva un consiliu local nu are nici o legatura cu principiul separatiei puterilor in stat. Acest principiu se aplica la nivelul autoritatilor publice statale, respectiv in raporturile dintre Parlament - puterea legiuitoare - puterea executiva - Presedintele Romaniei si Guvern - si puterea judecatoreasca. In cadrul acestor puteri si in raporturile dintre ele se pune problema colaborarii si a existentei unor contraponderi care sa asigure echilibrul acestora. Consiliile locale - comunale, orasenesti si municipale - fac parte din sistemul autoritatilor administratiei publice locale, ca si primarii, asa cum precizeaza art. 120 alin. (1) din Constitutie, iar nu din puterea legislativa.
    Legea nr. 215/2001, facand aplicarea art. 122 alin. (4) din Constitutie si a Cartei europene a autonomiei locale, in conditiile in care acorda autoritatilor administratiei publice locale - consiliilor locale si primariilor - o larga autonomie, consacra si tutela administrativa, exercitata prin intermediul prefectului - reprezentantul Guvernului in teritoriu -, care se realizeaza prin controlul respectarii legii de catre autoritatile administratiei publice locale, control care poate merge de la acceptarea actelor emise de aceste autoritati pana la sesizarea instantelor judecatoresti pentru anularea lor, in cazul actelor ilegale.
    II. Prevederile art. 96 din Legea nr. 215/2001 sunt criticate pentru neconstitutionalitate, sustinandu-se ca acestea incalca dispozitiile art. 16 alin. (2), art. 120 si 121 din Constitutie, care au urmatorul continut:
    - Art. 16 alin. (2): "Nimeni nu este mai presus de lege." ;
    - Art. 120: "(1) Autoritatile administratiei publice, prin care se realizeaza autonomia locala in comune si orase, sunt consiliile locale alese si primarii alesi, in conditiile legii.
    (2) Consiliile locale si primarii functioneaza, in conditiile legii, ca autoritati administrative autonome si rezolva treburile publice din comune si din orase.
    (3) Autoritatile prevazute la alineatul (1) se pot constitui si in subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor.";
    - Art. 121: "(1) Consiliul judetean este autoritatea administratiei publice pentru coordonarea activitatii consiliilor comunale si orasenesti, in vederea realizarii serviciilor publice de interes judetean.
    (2) Consiliul judetean este ales si functioneaza in conditiile legii."
    Critica de neconstitutionalitate cu privire la dispozitiile art. 96 din Legea nr. 215/2001 se refera, in esenta, la trimiterea pe care textul de lege criticat o face, in ceea ce priveste constituirea, functionarea si atributiile Consiliului General al Municipiului Bucuresti, la prevederile aceleiasi legi care reglementeaza atributiile consiliilor locale, trimitere pe care autorul exceptiei o considera contrara dispozitiilor constitutionale invocate.
    In legatura cu sustinerea autorului exceptiei privind neconstitutionalitatea prevederilor legale criticate prin raportare la dispozitiile art. 16 alin. (2) din Constitutie, care intaresc principiul egalitatii si al nediscriminarii, Curtea constata ca aceste dispozitii constitutionale nu au nici o legatura cu reglementarile cuprinse la art. 96 din Legea nr. 215/2001.
    Curtea Constitutionala a stabilit, in jurisprudenta sa, ca "atat art. 15 alin. (1), cat si art. 16 alin. (1) din Constitutie privesc drepturi cetatenesti, garantand egalitatea in drepturi a cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, iar nu egalitatea autoritatilor sau a demnitarilor in fata legii" (Decizia nr. 130 din 13 octombrie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 473 din 9 decembrie 1998). De asemenea, Curtea retine, din examinarea textului de lege criticat, ca nu se confirma nici incalcarea dispozitiilor art. 16 alin. (2) din Constitutie, prin situarea vreuneia dintre autoritatile publice mai presus de lege.
    In ceea ce priveste invocarea celorlalte doua texte constitutionale, si anume art. 120 si 121, considerate a fi incalcate prin norma legala criticata pentru neconstitutionalitate, Curtea constata ca asa cum rezulta din continutul lor, aceste articole prevad, la nivel constitutional, bazele organizarii si functionarii autoritatilor comunale si orasenesti, precum si cele privind consiliul judetean, fara a reglementa un statut special pentru autoritatile administratiei publice de la nivelul municipiului Bucuresti. Astfel, din analiza celor doua texte constitutionale se poate deduce intentia legiuitorului constituant de a lasa pe seama legii organice aceasta reglementare. Or, tocmai aceasta s-a si realizat, prin dispozitiile cuprinse in cap. V al Legii nr. 215/2001, intitulat "Administratia publica a municipiului Bucuresti", capitol in care este cuprins si textul de lege criticat. Unele dispozitii ale cap. V al Legii nr. 215/2001 cuprind reglementari speciale pentru autoritatile administratiei publice locale din municipiul Bucuresti, iar alte dispozitii se limiteaza a face trimitere la texte ale legii care se refera la autoritatile administratiei publice din orase (de exemplu art. 96 si 97).
    Referitor la invocarea unor necorelari dintre diferitele texte ale Legii administratiei publice locale, Curtea constata ca acestea nu pot forma obiect al contenciosului constitutional, coordonarea legislativa fiind un atribut exclusiv al autoritatii legiuitoare.
    De asemenea, chiar daca s-ar pune problema unei omisiuni legislative in cauza, asa cum se sustine prin critica formulata cu privire la art. 96 din Legea nr. 215/2001, Curtea Constitutionala constata ca nu are competenta de a "modifica sau completa prevederea legala supusa controlului", aceasta fiindu-i expres interzisa prin dispozitiile art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 12, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 57 din Legea nr. 215/2001, exceptie ridicata de Adrian Stoica in Dosarul nr. 1.028/2002 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia de contencios administrativ, si exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 96 din Legea nr. 215/2001, exceptie ridicata de Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie in dosarele nr. 1.027/2002 si nr. 1.028/2002 ale aceleiasi instante.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 26 noiembrie 2002.

                         PRESEDINTE,
                  prof. univ. dr. COSTICA BULAI

                              Magistrat asistent,
                              Mihai Paul Cotta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 322/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 322 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 322/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu