DECIZIE Nr. 379 din 28 iunie 2005
privind organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru
ACT EMIS DE: PRIMUL-MINISTRU
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 557 din 29 iunie 2005
In temeiul art. 19 si al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu
modificarile si completarile ulterioare,
primul-ministru emite urmatoarea decizie:
Art. 1
(1) In cadrul aparatului de lucru al Guvernului functioneaza Cancelaria
Primului-Ministru, cu personalitate juridica si coordonata direct de
primul-ministru.
(2) Cancelaria Primului-Ministru este condusa de seful cancelariei, care
are rang de ministru si calitatea de ordonator principal de credite, numit prin
decizie a primului-ministru.
(3) In exercitarea atributiilor care ii revin seful Cancelariei
Primului-Ministru emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
(4) Seful Cancelariei Primului-Ministru are urmatoarele atributii
principale:
a) organizeaza si conduce intreaga activitate a Cancelariei
Primului-Ministru;
b) numeste si elibereaza din functie personalul din cadrul Cancelariei
Primului-Ministru;
c) exercita atributiile ordonatorului principal de credite pentru
Cancelaria Primului-Ministru, precum si pentru organele de specialitate ale
administratiei publice centrale, mentionate la art. 21 alin. (1);
d) asigura gestionarea fondurilor banesti si a patrimoniului Cancelariei
Primului-Ministru, potrivit legii;
e) aproba bilantul contabil si contul de executie bugetara.
(5) Sediul Cancelariei Primului-Ministru este in municipiul Bucuresti,
Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
Art. 2
Cancelaria Primului-Ministru exercita urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea si implementarea
politicilor publice la nivelul administratiei publice;
b) de reglementare, prin care se asigura realizarea cadrului normativ si
institutional in care se realizeaza politicile in domeniu;
c) de reprezentare, prin care se asigura in numele statului sau al
Guvernului Romaniei reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura aplicarea unitara si respectarea
reglementarilor legale privind organizarea si functionarea institutiilor si
unitatilor care isi desfasoara activitatea in subordinea si sub coordonarea sa;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau
potrivit dispozitiilor legale.
Art. 3
In domeniul realizarii politicilor publice si al implementarii de programe
Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atributii principale:
a) intarirea capacitatii administrative a primului-ministru;
b) coordonarea procesului de formulare a politicilor publice;
c) coordonarea procesului de integrare a Romaniei in Uniunea Europeana,
atat in etapa de negociere a capitolelor, cat si in faza de implementare,
monitorizare si consultare publica privind masurile deja negociate;
d) crearea unei platforme de comunicare eficienta cu societatea civila, cu
sectorul privat, cu institutiile internationale si mass-media privind
exercitiul puterii executive din Romania.
Art. 4
In domeniul analizei si planificarii politice, Cancelaria Primului-Ministru
are urmatoarele atributii principale:
a) realizeaza analize strategice si face recomandari in principalele
domenii de actiune guvernamentala;
b) elaboreaza rapoarte, sinteze si prognoze cu privire la contextul institutional,
social si politic, pentru intarirea capacitatii administrative a Cancelariei
Primului-Ministru;
c) analizeaza datele oferite de sondaje, statistici, studii si face
recomandari pentru identificarea principalelor probleme si tendinte ale mediului
social si politic intern;
d) proiecteaza strategii comune de politici publice aflate la granita
dintre domeniile de expertiza ale institutiilor publice;
e) elaboreaza studii de oportunitate si recomandari privind politicile
guvernamentale;
f) analizeaza dinamica institutionala si coerenta actului de guvernare;
g) elaboreaza si coordoneaza programe specifice, avand ca parteneri
structuri ale administratiei centrale si locale;
h) identifica si se consulta cu actorii institutionali si sociali in
vederea completarii agendei guvernamentale;
i) promoveaza si evalueaza politicile guvernamentale in domeniul vietii
asociative si formuleaza recomandari cu privire la acestea;
j) asigura asistenta si consultanta pentru intarirea capacitatii
administratiei de a colabora cu mediul asociativ;
k) asigura cadrul de dialog intre primul-ministru si societatea civila;
l) asigura transparenta masurilor guvernamentale, participarea si
comunicarea permanenta cu societatea civila;
m) promoveaza initiativele mediului asociativ pentru reprezentarea legitima
a sectorului in formularea si implementarea politicilor publice;
n) asista si coordoneaza corpul functionarilor publici cu atributii in
relationarea cu mediul asociativ;
o) dezvolta programe in parteneriat pentru formarea profesionala a
functionarilor publici care au atributii in domeniul sau de activitate;
p) analizeaza propunerile mediului asociativ, politic, economic, pentru
determinarea directiilor de actiune strategica;
q) monitorizeaza stirile de presa si identifica principalele subiecte de pe
agenda media;
r) elaboreaza sinteze mass-media pentru o informare rapida si corecta a
Guvernului;
s) realizeaza zilnic sinteze documentare, monitorizeaza presa scrisa si audiovizuala
(inclusiv prin reproducerea pe suport electronic a inregistrarilor audio-video)
in legatura cu activitatea Guvernului;
s) organizeaza la solicitarea primului-ministru evenimente de natura sa
informeze opinia publica si mass-media cu privire la actiunile Guvernului;
t) realizeaza, intretine si actualizeaza site-ul oficial al Guvernului pe
baza datelor si informatiilor furnizate de ministere si de celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale;
t) coordoneaza si dezvolta reteaua de Intranet cu autoritatile publice
centrale si locale.
Art. 5
In domeniul activitatii purtatorului de cuvant al Guvernului si in domeniul
relatiilor cu presa Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atributii
principale:
a) asigura si coordoneaza producerea integrata si unitara a mesajului
public guvernamental si coordoneaza raspandirea informatiilor publice prin
toate mijloacele de comunicare;
b) pune la dispozitia mijloacelor de informare in masa informatii destinate
opiniei publice, in vederea cunoasterii exacte a activitatii Guvernului, prin
informari si conferinte de presa organizate saptamanal sau ori de cate ori este
nevoie;
c) asigura acreditarea jurnalistilor romani si straini la biroul de presa
al Guvernului, precum si la actiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului
sau in afara sediului, organizate de acesta;
d) asigura informatiile necesare in vederea mediatizarii corespunzatoare a
vizitelor oficiale ale primului-ministru in strainatate si ale delegatiilor
straine invitate de Guvernul Romaniei, precum si accesul la informatie al
ziaristilor care insotesc aceste delegatii;
e) asigura consultanta tehnica si, dupa caz, coordoneaza in limitele
competentelor gestionarea crizelor si a conflictelor de comunicare care pot
afecta increderea opiniei publice interne si internationale in legatura cu
programele si actiunile Guvernului;
f) coordoneaza si asigura activitatea de programare si de acordare a
interviurilor, pentru presa din tara si din strainatate, de catre
primul-ministru si demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;
g) efectueaza informarea zilnica a reprezentantilor presei si a altor
jurnalisti acreditati pe langa Guvern.
Art. 6
Aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementarii
programelor cu finantare internationala si urmarirea aplicarii acquis-ului
comunitar face parte din structura Cancelariei Primului-Ministru si cuprinde
urmatoarele departamente, fara personalitate juridica:
a) Autoritatea de control a Guvernului;
b) Departamentul pentru lupta antifrauda;
c) Departamentul de implementare programe si ajustare structurala.
Art. 7
Atributiile principale ale aparatului de lucru al ministrului delegat
pentru controlul implementarii programelor cu finantare internationala si
urmarirea aplicarii acquis-ului comunitar constau in:
a) verificarea sesizarilor cu privire la conflictul de interese, potrivit
prevederilor titlului IV al cartii I din Legea nr. 161/2003 privind unele
masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a
functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea
coruptiei, cu modificarile ulterioare;
b) asigurarea coordonarii luptei antifrauda si de protejare efectiva si echivalenta
a intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania, in calitate de punct
unic de contact cu Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF);
c) exercitarea controlului dispus de primul-ministru asupra activitatii
autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale;
d) verificarea sesizarilor primite de primul-ministru;
e) indeplinirea oricaror alte atributii stabilite prin acte normative sau
prin decizii ale primului-ministru;
f) asigurarea adoptarii pozitiilor Romaniei in negocierile obiectivelor de
importanta strategica ce privesc problematica europeana si implica o decizie a
primului-ministru sau a Guvernului;
g) verificarea si sustinerea aplicarii masurilor impuse Romaniei prin
mecanismul de monitorizare consolidata a pregatirilor de aderare la Uniunea
Europeana;
h) controlul modului de implementare a programelor cu finantare
rambursabila si nerambursabila, inclusiv de la Uniunea Europeana, in conditiile
legii;
i) formularea de propuneri in vederea eliminarii blocajelor care produc
intarzieri in procesul de implementare, in vederea cresterii gradului de
absorbtie a fondurilor atrase de Romania, atat rambursabile, cat si
nerambursabile, inclusiv a celor de preaderare;
j) monitorizarea indeplinirii angajamentelor restante in aplicarea
acquis-ului comunitar la nivel local.
Art. 8
In aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementarii
programelor cu finantare internationala si urmarirea aplicarii acquis-ului
comunitar functioneaza Unitatea de management a proiectului pentru
implementarea si monitorizarea programului ce se va conveni cu Banca
Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) in cadrul viitorului
imprumut de ajustare programatica (PAL) - UMP-PAL, infiintata prin Hotararea
Guvernului nr. 856/2003 pentru infiintarea Unitatii de management a proiectului
privind reforma administratiei publice.
Art. 9
In scopul asigurarii unei eficiente coordonari si a realizarii contactului
permanent al primului-ministru cu ministerele si organele de specialitate ale
administratiei publice centrale, al elaborarii si sustinerii propunerilor
acestor institutii, in vederea luarii deciziilor care se impun de catre
primul-ministru si pentru urmarirea transpunerii in practica a sarcinilor
stabilite, in structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza:
a) Departamentul Relatii Externe;
b) Departamentul Politica Economica Generala, Politica Financiara si
Politica Pietei Muncii;
c) Departamentul pentru Probleme de Securitate Nationala;
d) Departamentul Agricultura, Mediu si Protectia Consumatorului;
e) Departamentul Social, Sanatate, Educatie, Cultura si Culte;
f) Departamentul Infrastructura, Comunicatii, Transporturi, Turism;
g) Departamentul Dezvoltare Regionala, Amenajarea Teritoriului, Constructii
si Locuinte.
Art. 10
In vederea realizarii atributiilor ce le revin departamentele prevazute la
art. 9 colaboreaza nemijlocit cu institutiile coordonate direct de
primul-ministru sau coordonate de primul-ministru prin Cancelaria
Primului-Ministru, dupa cum urmeaza:
a) Departamentul Politica Economica Generala, Politica Financiara si
Politica Pietei Muncii colaboreaza nemijlocit cu Autoritatea Nationala de
Reglementare in Domeniul Energiei, Autoritatea Nationala de Reglementare in
Domeniul Gazelor Naturale, Autoritatea Nationala pentru Resurse Minerale,
Agentia Romana pentru Investitii Straine, Agentia Nationala pentru
Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, Comisia Nationala pentru
Controlul Activitatilor Nucleare si cu Agentia Nucleara;
b) Departamentul pentru Probleme de Securitate Nationala colaboreaza
nemijlocit cu Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat,
Oficiul Central pentru Probleme Speciale, Administratia Nationala a Rezervelor
de Stat, Agentia de Compensare pentru Achizitii de Tehnica Speciala si cu
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor;
c) Departamentul Agricultura, Mediu si Protectia Consumatorului colaboreaza
nemijlocit cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor;
d) Departamentul Social, Sanatate, Educatie, Cultura si Culte colaboreaza
nemijlocit cu Autoritatea Nationala pentru Tineret, Agentia Nationala pentru
Sport si Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica;
e) Departamentul Infrastructura, Comunicatii, Transporturi, Turism
colaboreaza nemijlocit cu Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii
si cu Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei;
f) Departamentul Dezvoltare Regionala, Amenajarea Teritoriului, Constructii
si Locuinte colaboreaza nemijlocit cu Inspectoratul de Stat in Constructii si
cu Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de
Gospodarie Comunala.
Art. 11
(1) In structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Departamentul
Justitie si Administrare Interna, cu urmatoarele atributii:
a) asigura avizarea juridica a actelor interne ale compartimentelor
Cancelariei Primului-Ministru;
b) asigura, in conditiile legii, reprezentarea intereselor Cancelariei
Primului-Ministru in fata instantelor de judecata si a altor organe cu
atributii jurisdictionale;
c) acorda asistenta juridica de specialitate Cancelariei Primului-Ministru
si structurilor aflate in subordinea acesteia;
d) efectueaza controlul dispus de primul-ministru sau de seful Cancelariei
Primului-Ministru privind respectarea prevederilor legale in cadrul
compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
e) verifica si solutioneaza sesizarile adresate primului-ministru si
sefului Cancelariei Primului-Ministru cu privire la conflictul de interese,
potrivit prevederilor titlului IV al cartii I din Legea nr. 161/2003, cu
modificarile ulterioare, in cadrul compartimentelor Cancelariei
Primului-Ministru;
f) solutioneaza petitiile adresate Cancelariei Primului-Ministru de catre
persoanele fizice si juridice in temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul
acces la informatiile de interes public;
g) primeste petitiile adresate primului-ministru si sefului Cancelariei
Primului-Ministru si urmareste modul de solutionare a acestora, conform
prevederilor legale in vigoare;
h) stabileste si urmareste bugetul propriu al Cancelariei Primului-Ministru
si al structurilor subordonate, precum si evidenta contabila a activitatii
economice;
i) asigura aplicarea prevederilor legislatiei muncii pentru personalul din
cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
j) asigura evidenta patrimoniului, centralizarea necesarului de bunuri si
lansarea achizitiilor publice pentru bunuri, servicii si lucrari;
k) urmareste derularea contractelor si a investitiilor aprobate;
l) defineste necesitatile proprii in ceea ce priveste aplicatiile
informatice si cerintele pentru acestea, formuleaza caietele de sarcini pentru
achizitiile publice in domeniul serviciilor de tehnologie a informatiei si
comunicatiei si efectueaza achizitiile publice de echipamente, servicii si
produse informatice pentru Cancelaria Primului-Ministru;
m) asigura proiectarea, implementarea si mentenanta, din punctul de vedere
al tehnologiei informatiei, a retelei compartimentelor din cadrul Cancelariei
Primului-Ministru;
n) asigura dezvoltarea si configurarea echipamentelor de comunicatii pentru
buna functionare a serviciilor IT;
o) dezvolta si actualizeaza web site-urile existente in cadrul Cancelariei
Primului-Ministru;
p) instaleaza si intretine echipamentele de tehnica de calcul existente in
cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Departamentul Justitie si Administrare Interna colaboreaza nemijlocit
cu Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, institutie coordonata direct de
primul-ministru, si cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului,
institutie coordonata de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru.
Art. 12
In structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Departamentul
pentru Comunicare, avand rolul de a asigura legatura directa a
primului-ministru cu societatea civila, in scopul cunoasterii obiectivelor si
actiunilor sefului Executivului si al dezvoltarii unui dialog eficient pe
problemele de interes general.
Art. 13
Avand in vedere raporturile speciale dintre Romania si Republica Moldova,
traditiile istorice si de civilizatie, precum si necesitatea dezvoltarii
prezente, pe baza respectului si a beneficiului reciproc, a legaturilor dintre
cele doua state, in structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza
Oficiul pentru gestionarea relatiilor cu Republica Moldova.
Art. 14
(1) In structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Secretariatul
Permanent pentru Afaceri Europene, care ofera asistenta tehnica Comitetului
Executiv pentru Integrare Europeana, constituit prin Hotararea Guvernului nr.
1.508/2002 privind constituirea Comitetului Executiv pentru Integrare
Europeana.
(2) Secretariatul Permanent pentru Afaceri Europene asigura consilierea
primului-ministru in domeniul afacerilor europene si orice alte sarcini
stabilite prin acte normative in vigoare sau prin decizie a primului-ministru, in
conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Art. 15
In structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Punctul de lucru
N.A.T.O., in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 353/2002
pentru aprobarea Normelor privind protectia informatiilor clasificate ale
Organizatiei Tratatului Atlanticului de Nord in Romania, cu modificarile
ulterioare.
Art. 16
In subordinea Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Autoritatea
Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, care are urmatoarele atributii:
I. In ceea ce priveste aplicarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic
al unor imobile preluate abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989,
republicata:
a) indrumarea metodologica acordata autoritatilor administratiei publice
locale si centrale, precum si celorlalte persoane juridice detinatoare de
imobile care fac obiectul restituirii potrivit Legii nr. 10/2001, republicata,
pentru aplicarea corecta si unitara a prevederilor acestui act normativ;
b) monitorizarea procesului de aplicare a legii;
c) intocmirea si actualizarea situatiei imobilelor restituite in natura si
a imobilelor restituite in echivalent, constand in alte bunuri sau servicii si
despagubiri acordate in baza legii;
d) prezentarea periodica de informari destinate Guvernului privind stadiul
aplicarii legii;
e) elaborarea si supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte
normative prevazute de lege, cu exceptia celor a caror elaborare este
atribuita, potrivit legii, in competenta altor autoritati;
f) realizarea din oficiu sau pe baza unor sesizari justificate ale
persoanelor indreptatite a controlului fazei administrative a aplicarii legii
de catre ministere si celelalte institutii publice centrale;
g) avizarea compensarii obligatiilor reciproce de plata si, respectiv, de
restituire existente intre stat si persoanele indreptatite la despagubiri
banesti rezultate din aplicarea legii;
h) sesizarea organelor de urmarire penala atunci cand sunt indicii privind
savarsirea unor infractiuni prevazute de lege.
II. In ceea ce priveste aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor
religioase din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
501/2002, cu modificarile ulterioare:
a) intocmirea si actualizarea situatiei imobilelor retrocedate in natura si
a deciziilor privind acordarea de despagubiri in temeiul acestui act normativ,
in baza evidentelor Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare;
b) prezentarea periodica de informari destinate Guvernului privind stadiul
aplicarii actului normativ;
c) elaborarea si supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte
normative prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, cu modificarile
ulterioare, cu exceptia celor a caror elaborare este atribuita, potrivit legii,
in competenta altor autoritati.
III. In ceea ce priveste aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor
cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 66/2004:
a) intocmirea si actualizarea situatiei imobilelor retrocedate in natura si
a deciziilor privind acordarea de despagubiri in temeiul acestui act normativ,
in baza evidentelor Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare;
b) prezentarea periodica de informari destinate Guvernului privind stadiul
aplicarii actului normativ;
c) elaborarea si supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte
normative prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999, aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004, cu exceptia celor a caror
elaborare este atribuita, potrivit legii, in competenta altor autoritati;
d) asigurarea organizarii si functionarii Secretariatului Comisiei speciale
de retrocedare a unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase si
comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania.
IV. In ceea ce priveste aplicarea Legii nr. 9/1998 privind acordarea de
compensatii cetatenilor romani pentru bunurile trecute in proprietatea statului
bulgar in urma aplicarii Tratatului dintre Romania si Bulgaria, semnat la
Craiova la 7 septembrie 1940, republicata:
a) elaborarea si supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte
normative prevazute de Legea nr. 9/1998, republicata, cu exceptia celor a caror
elaborare este atribuita, potrivit legii, in competenta altor autoritati;
b) solutionarea contestatiilor indreptate impotriva hotararilor Comisiilor
teritoriale de aplicare a Legii nr. 9/1998, republicata;
c) analiza si validarea/invalidarea hotararilor Comisiilor teritoriale de
aplicare a Legii nr. 9/1998, republicata, prin care sunt stabilite aspectele
patrimoniale si cele civile ale dosarelor de despagubire;
d) indrumarea metodologica a comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr.
9/1998, republicata;
e) arhivarea dosarelor de despagubiri, comunicarea hotararilor catre
beneficiari, intocmirea documentelor de plata a despagubirilor.
V. In ceea ce priveste aplicarea Legii nr. 290/2003 privind acordarea de
despagubiri sau compensatii cetatenilor romani pentru bunurile proprietate a
acestora, sechestrate, retinute sau ramase in Basarabia, Bucovina de Nord si
Tinutul Herta, ca urmare a starii de razboi si a aplicarii Tratatului de Pace
intre Romania si Puterile Aliate si Asociate, semnat la Paris la 10 februarie
1947, cu modificarile ulterioare:
a) elaborarea si supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte
normative prevazute de Legea nr. 290/2003, cu modificarile ulterioare, cu
exceptia celor a caror elaborare este atribuita, potrivit legii, in competenta
altor autoritati;
b) solutionarea contestatiilor indreptate impotriva hotararilor Comisiilor
teritoriale de aplicare a Legii nr. 290/2003, cu modificarile ulterioare;
c) indrumarea metodologica a comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr.
290/2003, cu modificarile ulterioare;
d) arhivarea dosarelor de despagubiri, comunicarea hotararilor catre
beneficiari, intocmirea documentelor de plata a despagubirilor.
Art. 17
In subordinea Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Redactia
Publicatiilor pentru Strainatate, finantata din venituri proprii si din
subventii acordate de la bugetul de stat.
Art. 18
In subordinea directa a sefului Cancelariei Primului-Ministru functioneaza
Compartimentul de audit public intern, care are urmatoarele atributii:
a) elaboreaza proiectul planului anual de audit public intern;
b) efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua daca
sistemele de management financiar si control ale Cancelariei Primului-Ministru
sunt transparente si sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate,
economicitate, eficienta si eficacitate;
c) raporteaza periodic asupra constatarilor, concluziilor si recomandarilor
rezultate din activitatile sale de audit;
d) elaboreaza raportul anual al activitatilor de audit public intern;
e) in cazul identificarii unor iregularitati sau posibile prejudicii,
raporteaza imediat sefului Cancelariei Primului-Ministru;
f) elaboreaza norme metodologice specifice activitatii Cancelariei
Primului-Ministru, cu avizul Uniunii Centrale de Armonizare pentru Auditul
Public Intern din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
Art. 19
In subordinea directa a sefului Cancelariei Primului-Ministru este
organizat Centrul de situatii, structura destinata coordonarii eforturilor de
monitorizare si rezolvare a situatiilor exceptionale si de urgenta.
Art. 20
Cancelaria Primului-Ministru asigura secretariatul tehnic al Comisiei
antisaracie si promovare a incluziunii sociale - CASPIS, constituita prin
Hotararea Guvernului nr. 705/2002 privind constituirea, organizarea si
functionarea comisiei antisaracie si promovare a incluziunii sociale - CASPIS,
cu modificarile ulterioare.
Art. 21
(1) Prin Cancelaria Primului-Ministru se asigura coordonarea urmatoarelor
autoritati si institutii publice:
a) Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii, institutie publica
cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, finantata integral din venituri
proprii;
b) Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de
Gospodarie Comunala, institutie publica de interes national, cu personalitate
juridica, finantata integral din venituri proprii;
c) Inspectoratul de Stat in Constructii, institutie publica, cu
personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii, in subordinea
Guvernului;
d) Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, institutie
publica de interes national, cu personalitate juridica, finantata integral din
venituri proprii;
e) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, institutie de
specialitate a administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului;
f) Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, finantat de la bugetul de stat; presedintele Oficiului
National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor are calitatea de
ordonator principal de credite;
g) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului;
h) Agentia Romana pentru Investitii Straine, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului;
i) Agentia Nationala pentru Sport, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
j) Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate
juridica, in subordinea Guvernului;
k) Agentia Nucleara, organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
l) Autoritatea Nationala pentru Tineret, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului.
(2) Prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru se asigura finantarea
autoritatilor si institutiilor publice prevazute la alin. (1) lit. g) - l).
Art. 22
(1) Structura organizatorica a Cancelariei Primului-Ministru este prevazuta
in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
(2) Numarul maxim de posturi al Cancelariei Primului-Ministru este de 441,
inclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului primului-ministru,
cabinetului sefului Cancelariei Primului-Ministru si cabinetului ministrului
delegat pentru controlul implementarii programelor de finantare internationala
si urmarirea aplicarii acquis-ului comunitar.
Art. 23
(1) Departamentele din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, structuri fara
personalitate juridica, sunt conduse de cate un secretar de stat, respectiv un
consilier de stat, numiti prin decizie a primului-ministru.
(2) Organizarea si functionarea departamentelor se stabilesc prin decizie a
primului-ministru.
(3) In exercitarea atributiilor care le revin, secretarul de stat,
respectiv consilierul de stat, emit ordine si instructiuni, potrivit legii.
Art. 24
Structura organizatorica detaliata, circuitul documentelor, atributiile si
sarcinile compartimentelor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc
prin Regulamentul de organizare si functionare care se aproba prin ordin al
sefului Cancelariei Primului-Ministru, in termen de 15 zile de la data intrarii
in vigoare a prezentei decizii.
Art. 25
(1) Personalului Cancelariei Primului-Ministru nu i se aplica prevederile
Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu
modificarile ulterioare, cu exceptia celui preluat potrivit prevederilor
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri
de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 228/2004, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(2) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului
incadrat in Cancelaria Primului-Ministru se stabilesc prin fisa postului, care
se intocmeste pe baza Regulamentului de organizare si functionare.
(3) Personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru este salarizat in
conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile salarizarii
personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
Art. 26
Pe data intrarii in vigoare a prezentei decizii se abroga Decizia
Primului-Ministru nr. 43/1/2004 privind organizarea si functionarea Cancelariei
Primului-Ministru.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Francu
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
STRUCTURA ORGANIZATORICA A CANCELARIEI PRIMULUI-MINISTRU
..............................................................................
: _________________ _________________ ______________
:
: | CABINETUL | | | |SECRETARIATUL |
:
: |PRIMULUI-MINISTRU|<---| | |PERMANENT
| :
: |_________________| | |--->|PENTRU AFACERI|
__________ :
: _________________ | | |EUROPENE | |OFICIUL |
:
: |DEPARTAMENTUL | | PRIMUL-MINISTRU | |______________| |DIPLOMATIC|
:
: |PURTATORULUI DE | | |--------------------->|AL
| :
: |CUVANT AL |<---| | ______________ |PRIMULUI-
| :
: |GUVERNULUI | | | | DIRECTIA | |MINISTRU |
:
: |_________________| | |--->| PROTOCOL |
|__________| :
: |_________________| |______________|
:
: |
:
: _____________________________|__________________________________________
:
: | _______v_________ ____________ |:
: | ___________ | |-->|
SECRETARIAT| |:
: | |CENTRU DE | | | |____________|
|:
: | |SITUATII |<--| | ____________
________ |:
: | |___________| | | |COMPARTIMENT| |PUNCT DE|
|:
: | ___________ |SEFUL CANCELARIEI| |DOCUMENTE | |LUCRU |
|:
: | |CABINETUL | |PRIMULUI-MINISTRU|-->|CLASIFICATE
|--->|N.A.T.O.| |:
: | |SEFULUI |<--| | |____________|
|________| |:
: | |CANCELARIEI| | | ____________
|:
: | |___________| | |-->| AUDIT
| |:
: | |_________________| |____________|
|:
: | |
|:
: ___|____ ________v________
|:
:|MINISTRU| |SECRETAR DE STAT |
|:
:|DELEGAT | | COORDONATOR |
|:
:|________| |_________________|
|:
: | | |:
: |______________________________v_________________________________________
|:
: | | | | | | | | | | |
||:
: __v__ _v_ _v_ _v_ _v_ _v_ _v_ _v_ ___v__ v_ v_
||:
:|MODUL| | A || B | | C | | D || E | | F | | G | | H ||I | |J
|||:
:| 1 | |___||___| |___| |___||___| |___| |___| |______||__|
|__|||:
:|_____| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^
||:
: | | | | | | | | |
||:
: _v_ _v_ _v_ _v_ _v_ _v_ _v_ v_ v_
||:
: | A1|| B1|<- | C1| | D1|| E1|<- | F1|<- | G1|<-
|H1||H2|<- ||:
: |___||___| | |___| |___||___| | |___| | |___| | |__||__| |
||:
: ^ ___ | ^ ^ ___ | ___ | ___ | |
||:
: | | B2|<-| | | | E2|<-| | F2|<-| |
G1|<-| | ||:
: _v_ |___| | | | |___| | |___| | |___| | |
||:
: | A2| ___ | | | ___ | | | |
||:
: |___|| B3|<-| | | | E3|<-| | |
| ||:
: |___| | | | |___| | | | |
||:
: ___ | | | | | | |
||:
: | B4|<-| | | | | | |
||:
: |___| | | | | | | |
||:
:
|___|_____|_________|________|________|___________|_____||:
:
|:
: ............ ............. ...........
|:
: :AUTORITATEA : :OFICIUL : :OFICIUL DE :
|:
: :NATIONALA DE: :REGISTRULUI : :STAT PENTRU:
|:
: :REGLEMENTARE:<- :NATIONAL AL : :INVENTII
:<- |:
: :IN DOMENIUL : | :INFORMATIILOR:<- :SI MARCI :
| |:
: :ENERGIEI : | :SECRETE DE : | :...........: |
|:
: :............: | :STAT : | |
|:
: ............ | :.............: | |
|:
: :AUTORITATEA : | ............. | |
|:
: :NATIONALA DE: | :OFICIUL : | |
|:
: :REGLEMENTARE: | :CENTRAL DE : | |
|:
: :IN DOMENIUL :<-| :STAT PENTRU
:<-| | |:
: :GAZELOR : | :PROBLEME : | |
|:
: :NATURALE : | :SPECIALE : | |
|:
: :............: | :.............: | |
|:
: ............ | ............. | |
|:
: :AGENTIA : | :ADMINISTRATIA: | |
|:
: :NATIONALA : | :NATIONALA A : | |
|:
: :PENTRU : | :REZERVELOR :<-|
| |:
: :RESURSE :<-| :DE STAT : | |
|:
: :MINERALE : | :.............: | |
|:
: :............: | ............. | |
|:
: | :AGENTIA DE : | |
|:
: | :COMPENSARE : | |
|:
: | :PENTRU : | |
|:
: | :ACHIZITII DE :<-|
| |:
: | :TEHNICA : | |
|:
: | :SPECIALA : | |
|:
: | :.............: | |
|:
: |___________________|_______________________|__|:
: _________________
:
: / LEGENDA \
:
: | _________________ | :
: | |AUTORITATI | |
:
: | |COORDONATE DE | |
:
: | |PRIMUL-MINISTRU | | :
: | |PRIN CANCELARIA | |
:
: | |PRIMULUI-MINISTRU| |
:
: | |_________________| | :
: | ................. |
:
: | : AUTORITATI : |
:
: | : COORDONATE : | :
: | : DIRECT DE : |
:
: | : PRIMUL-MINISTRU : |
:
: | :.................: |
:
: \___________________/
:
:
:
:..............................................................................:
MODUL 1
________________________
| MINISTRU DELEGAT |
|________________________|
|
___________v____________
| APARATUL DE LUCRU AL |
| MINISTRULUI DELEGAT |
| pentru | _________
| Controlul Implementarii| | |
|Programelor cu Finantare|---->| UMP-PAL |
| Internationala si | |_________|
| Urmarirea Aplicarii |
| Aquis-ului Comunitar |
|________________________|
|
______________|___________
| | |
_________v__________ | _______v______
| DEPARTAMENTUL DE | | | AUTORITATEA |
| IMPLEMENTARE | | | DE CONTROL A |
| PROGRAME SI | | | GUVERNULUI |
|AJUSTARE STRUCTURALA| | | |
|____________________| | |______________|
|
________|______
| DEPARTAMENTUL |
| PENTRU LUPTA |
| ANTI-FRAUDA |
|_______________|
Semnificatia literelor din organigrama de mai sus este urmatoarea:
A - DEPARTAMENTUL RELATII EXTERNE
A1 - OFICIUL PENTRU GESTIONAREA RELATIILOR CU REPUBLICA MOLDOVA
A2 - REDACTIA PUBLICATIILOR PENTRU STRAINATATE
B - DEPARTAMENTUL POLITICA ECONOMICA GENERALA, POLITICA FINANCIARA SI
POLITICA PIETEI MUNCII
B1 - AGENTIA ROMANA PENTRU INVESTITII STRAINE
B2 - AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI
COOPERATIE
B3 - COMISIA NATIONALA PENTRU CONTROLUL ACTIVITATILOR NUCLEARE
B4 - AGENTIA NUCLEARA
C - DEPARTAMENTUL PENTRU PROBLEME DE SECURITATE NATIONALA
C1 - OFICIUL NATIONAL DE PREVENIRE SI COMBATERE A SPALARII BANILOR
D - DEPARTAMENTUL AGRICULTURA, MEDIU, PROTECTIA CONSUMATORULUI
D1 - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
E - DEPARTAMENTUL SOCIAL, SANATATE, EDUCATIE, CULTURA SI CULTE
E1 - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU TINERET
E2 - AGENTIA NATIONALA PENTRU SPORT
E3 - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU CERCETARE STIINTIFICA
F - DEPARTAMENTUL INFRASTRUCTURA, COMUNICATII, TRANSPORTURI, TURISM
F1 - AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN COMUNICATII
F2 - INSPECTORATUL GENERAL PENTRU COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI
G - DEPARTAMENTUL DEZVOLTARE REGIONALA, AMENAJAREA TERITORIULUI,
CONSTRUCTII
SI LOCUINTE
G1 - INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII
G2 - AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE
GOSPODARIE COMUNALA
H - DEPARTAMENTUL JUSTITIE SI ADMINISTRARE INTERNA
H1 - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU RESTITUIREA PROPRIETATILOR
H2 - AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR STATULUI
I - DEPARTAMENTUL DE ANALIZA SI PLANIFICARE POLITICA
J DEPARTAMENTUL PENTRU COMUNICARE