Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 379 din 28 iunie 2005

privind organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru

ACT EMIS DE: PRIMUL-MINISTRU

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 557 din 29 iunie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 19 si al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    primul-ministru emite urmatoarea decizie:

    Art. 1
    (1) In cadrul aparatului de lucru al Guvernului functioneaza Cancelaria Primului-Ministru, cu personalitate juridica si coordonata direct de primul-ministru.
    (2) Cancelaria Primului-Ministru este condusa de seful cancelariei, care are rang de ministru si calitatea de ordonator principal de credite, numit prin decizie a primului-ministru.
    (3) In exercitarea atributiilor care ii revin seful Cancelariei Primului-Ministru emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
    (4) Seful Cancelariei Primului-Ministru are urmatoarele atributii principale:
    a) organizeaza si conduce intreaga activitate a Cancelariei Primului-Ministru;
    b) numeste si elibereaza din functie personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
    c) exercita atributiile ordonatorului principal de credite pentru Cancelaria Primului-Ministru, precum si pentru organele de specialitate ale administratiei publice centrale, mentionate la art. 21 alin. (1);
    d) asigura gestionarea fondurilor banesti si a patrimoniului Cancelariei Primului-Ministru, potrivit legii;
    e) aproba bilantul contabil si contul de executie bugetara.
    (5) Sediul Cancelariei Primului-Ministru este in municipiul Bucuresti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
    Art. 2
    Cancelaria Primului-Ministru exercita urmatoarele functii:
    a) de strategie, prin care se asigura elaborarea si implementarea politicilor publice la nivelul administratiei publice;
    b) de reglementare, prin care se asigura realizarea cadrului normativ si institutional in care se realizeaza politicile in domeniu;
    c) de reprezentare, prin care se asigura in numele statului sau al Guvernului Romaniei reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de activitate;
    d) de autoritate de stat, prin care se asigura aplicarea unitara si respectarea reglementarilor legale privind organizarea si functionarea institutiilor si unitatilor care isi desfasoara activitatea in subordinea si sub coordonarea sa;
    e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau potrivit dispozitiilor legale.
    Art. 3
    In domeniul realizarii politicilor publice si al implementarii de programe Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atributii principale:
    a) intarirea capacitatii administrative a primului-ministru;
    b) coordonarea procesului de formulare a politicilor publice;
    c) coordonarea procesului de integrare a Romaniei in Uniunea Europeana, atat in etapa de negociere a capitolelor, cat si in faza de implementare, monitorizare si consultare publica privind masurile deja negociate;
    d) crearea unei platforme de comunicare eficienta cu societatea civila, cu sectorul privat, cu institutiile internationale si mass-media privind exercitiul puterii executive din Romania.
    Art. 4
    In domeniul analizei si planificarii politice, Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atributii principale:
    a) realizeaza analize strategice si face recomandari in principalele domenii de actiune guvernamentala;
    b) elaboreaza rapoarte, sinteze si prognoze cu privire la contextul institutional, social si politic, pentru intarirea capacitatii administrative a Cancelariei Primului-Ministru;
    c) analizeaza datele oferite de sondaje, statistici, studii si face recomandari pentru identificarea principalelor probleme si tendinte ale mediului social si politic intern;
    d) proiecteaza strategii comune de politici publice aflate la granita dintre domeniile de expertiza ale institutiilor publice;
    e) elaboreaza studii de oportunitate si recomandari privind politicile guvernamentale;
    f) analizeaza dinamica institutionala si coerenta actului de guvernare;
    g) elaboreaza si coordoneaza programe specifice, avand ca parteneri structuri ale administratiei centrale si locale;
    h) identifica si se consulta cu actorii institutionali si sociali in vederea completarii agendei guvernamentale;
    i) promoveaza si evalueaza politicile guvernamentale in domeniul vietii asociative si formuleaza recomandari cu privire la acestea;
    j) asigura asistenta si consultanta pentru intarirea capacitatii administratiei de a colabora cu mediul asociativ;
    k) asigura cadrul de dialog intre primul-ministru si societatea civila;
    l) asigura transparenta masurilor guvernamentale, participarea si comunicarea permanenta cu societatea civila;
    m) promoveaza initiativele mediului asociativ pentru reprezentarea legitima a sectorului in formularea si implementarea politicilor publice;
    n) asista si coordoneaza corpul functionarilor publici cu atributii in relationarea cu mediul asociativ;
    o) dezvolta programe in parteneriat pentru formarea profesionala a functionarilor publici care au atributii in domeniul sau de activitate;
    p) analizeaza propunerile mediului asociativ, politic, economic, pentru determinarea directiilor de actiune strategica;
    q) monitorizeaza stirile de presa si identifica principalele subiecte de pe agenda media;
    r) elaboreaza sinteze mass-media pentru o informare rapida si corecta a Guvernului;
    s) realizeaza zilnic sinteze documentare, monitorizeaza presa scrisa si audiovizuala (inclusiv prin reproducerea pe suport electronic a inregistrarilor audio-video) in legatura cu activitatea Guvernului;
    s) organizeaza la solicitarea primului-ministru evenimente de natura sa informeze opinia publica si mass-media cu privire la actiunile Guvernului;
    t) realizeaza, intretine si actualizeaza site-ul oficial al Guvernului pe baza datelor si informatiilor furnizate de ministere si de celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
    t) coordoneaza si dezvolta reteaua de Intranet cu autoritatile publice centrale si locale.
    Art. 5
    In domeniul activitatii purtatorului de cuvant al Guvernului si in domeniul relatiilor cu presa Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atributii principale:
    a) asigura si coordoneaza producerea integrata si unitara a mesajului public guvernamental si coordoneaza raspandirea informatiilor publice prin toate mijloacele de comunicare;
    b) pune la dispozitia mijloacelor de informare in masa informatii destinate opiniei publice, in vederea cunoasterii exacte a activitatii Guvernului, prin informari si conferinte de presa organizate saptamanal sau ori de cate ori este nevoie;
    c) asigura acreditarea jurnalistilor romani si straini la biroul de presa al Guvernului, precum si la actiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau in afara sediului, organizate de acesta;
    d) asigura informatiile necesare in vederea mediatizarii corespunzatoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru in strainatate si ale delegatiilor straine invitate de Guvernul Romaniei, precum si accesul la informatie al ziaristilor care insotesc aceste delegatii;
    e) asigura consultanta tehnica si, dupa caz, coordoneaza in limitele competentelor gestionarea crizelor si a conflictelor de comunicare care pot afecta increderea opiniei publice interne si internationale in legatura cu programele si actiunile Guvernului;
    f) coordoneaza si asigura activitatea de programare si de acordare a interviurilor, pentru presa din tara si din strainatate, de catre primul-ministru si demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;
    g) efectueaza informarea zilnica a reprezentantilor presei si a altor jurnalisti acreditati pe langa Guvern.
    Art. 6
    Aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementarii programelor cu finantare internationala si urmarirea aplicarii acquis-ului comunitar face parte din structura Cancelariei Primului-Ministru si cuprinde urmatoarele departamente, fara personalitate juridica:
    a) Autoritatea de control a Guvernului;
    b) Departamentul pentru lupta antifrauda;
    c) Departamentul de implementare programe si ajustare structurala.
    Art. 7
    Atributiile principale ale aparatului de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementarii programelor cu finantare internationala si urmarirea aplicarii acquis-ului comunitar constau in:
    a) verificarea sesizarilor cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV al cartii I din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile ulterioare;
    b) asigurarea coordonarii luptei antifrauda si de protejare efectiva si echivalenta a intereselor financiare ale Uniunii Europene in Romania, in calitate de punct unic de contact cu Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF);
    c) exercitarea controlului dispus de primul-ministru asupra activitatii autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale;
    d) verificarea sesizarilor primite de primul-ministru;
    e) indeplinirea oricaror alte atributii stabilite prin acte normative sau prin decizii ale primului-ministru;
    f) asigurarea adoptarii pozitiilor Romaniei in negocierile obiectivelor de importanta strategica ce privesc problematica europeana si implica o decizie a primului-ministru sau a Guvernului;
    g) verificarea si sustinerea aplicarii masurilor impuse Romaniei prin mecanismul de monitorizare consolidata a pregatirilor de aderare la Uniunea Europeana;
    h) controlul modului de implementare a programelor cu finantare rambursabila si nerambursabila, inclusiv de la Uniunea Europeana, in conditiile legii;
    i) formularea de propuneri in vederea eliminarii blocajelor care produc intarzieri in procesul de implementare, in vederea cresterii gradului de absorbtie a fondurilor atrase de Romania, atat rambursabile, cat si nerambursabile, inclusiv a celor de preaderare;
    j) monitorizarea indeplinirii angajamentelor restante in aplicarea acquis-ului comunitar la nivel local.
    Art. 8
    In aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementarii programelor cu finantare internationala si urmarirea aplicarii acquis-ului comunitar functioneaza Unitatea de management a proiectului pentru implementarea si monitorizarea programului ce se va conveni cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) in cadrul viitorului imprumut de ajustare programatica (PAL) - UMP-PAL, infiintata prin Hotararea Guvernului nr. 856/2003 pentru infiintarea Unitatii de management a proiectului privind reforma administratiei publice.
    Art. 9
    In scopul asigurarii unei eficiente coordonari si a realizarii contactului permanent al primului-ministru cu ministerele si organele de specialitate ale administratiei publice centrale, al elaborarii si sustinerii propunerilor acestor institutii, in vederea luarii deciziilor care se impun de catre primul-ministru si pentru urmarirea transpunerii in practica a sarcinilor stabilite, in structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza:
    a) Departamentul Relatii Externe;
    b) Departamentul Politica Economica Generala, Politica Financiara si Politica Pietei Muncii;
    c) Departamentul pentru Probleme de Securitate Nationala;
    d) Departamentul Agricultura, Mediu si Protectia Consumatorului;
    e) Departamentul Social, Sanatate, Educatie, Cultura si Culte;
    f) Departamentul Infrastructura, Comunicatii, Transporturi, Turism;
    g) Departamentul Dezvoltare Regionala, Amenajarea Teritoriului, Constructii si Locuinte.
    Art. 10
    In vederea realizarii atributiilor ce le revin departamentele prevazute la art. 9 colaboreaza nemijlocit cu institutiile coordonate direct de primul-ministru sau coordonate de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru, dupa cum urmeaza:
    a) Departamentul Politica Economica Generala, Politica Financiara si Politica Pietei Muncii colaboreaza nemijlocit cu Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale, Autoritatea Nationala pentru Resurse Minerale, Agentia Romana pentru Investitii Straine, Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare si cu Agentia Nucleara;
    b) Departamentul pentru Probleme de Securitate Nationala colaboreaza nemijlocit cu Oficiul Registrului National al Informatiilor Secrete de Stat, Oficiul Central pentru Probleme Speciale, Administratia Nationala a Rezervelor de Stat, Agentia de Compensare pentru Achizitii de Tehnica Speciala si cu Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor;
    c) Departamentul Agricultura, Mediu si Protectia Consumatorului colaboreaza nemijlocit cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor;
    d) Departamentul Social, Sanatate, Educatie, Cultura si Culte colaboreaza nemijlocit cu Autoritatea Nationala pentru Tineret, Agentia Nationala pentru Sport si Autoritatea Nationala pentru Cercetare Stiintifica;
    e) Departamentul Infrastructura, Comunicatii, Transporturi, Turism colaboreaza nemijlocit cu Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si cu Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei;
    f) Departamentul Dezvoltare Regionala, Amenajarea Teritoriului, Constructii si Locuinte colaboreaza nemijlocit cu Inspectoratul de Stat in Constructii si cu Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala.
    Art. 11
    (1) In structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Departamentul Justitie si Administrare Interna, cu urmatoarele atributii:
    a) asigura avizarea juridica a actelor interne ale compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
    b) asigura, in conditiile legii, reprezentarea intereselor Cancelariei Primului-Ministru in fata instantelor de judecata si a altor organe cu atributii jurisdictionale;
    c) acorda asistenta juridica de specialitate Cancelariei Primului-Ministru si structurilor aflate in subordinea acesteia;
    d) efectueaza controlul dispus de primul-ministru sau de seful Cancelariei Primului-Ministru privind respectarea prevederilor legale in cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
    e) verifica si solutioneaza sesizarile adresate primului-ministru si sefului Cancelariei Primului-Ministru cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV al cartii I din Legea nr. 161/2003, cu modificarile ulterioare, in cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
    f) solutioneaza petitiile adresate Cancelariei Primului-Ministru de catre persoanele fizice si juridice in temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public;
    g) primeste petitiile adresate primului-ministru si sefului Cancelariei Primului-Ministru si urmareste modul de solutionare a acestora, conform prevederilor legale in vigoare;
    h) stabileste si urmareste bugetul propriu al Cancelariei Primului-Ministru si al structurilor subordonate, precum si evidenta contabila a activitatii economice;
    i) asigura aplicarea prevederilor legislatiei muncii pentru personalul din cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
    j) asigura evidenta patrimoniului, centralizarea necesarului de bunuri si lansarea achizitiilor publice pentru bunuri, servicii si lucrari;
    k) urmareste derularea contractelor si a investitiilor aprobate;
    l) defineste necesitatile proprii in ceea ce priveste aplicatiile informatice si cerintele pentru acestea, formuleaza caietele de sarcini pentru achizitiile publice in domeniul serviciilor de tehnologie a informatiei si comunicatiei si efectueaza achizitiile publice de echipamente, servicii si produse informatice pentru Cancelaria Primului-Ministru;
    m) asigura proiectarea, implementarea si mentenanta, din punctul de vedere al tehnologiei informatiei, a retelei compartimentelor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
    n) asigura dezvoltarea si configurarea echipamentelor de comunicatii pentru buna functionare a serviciilor IT;
    o) dezvolta si actualizeaza web site-urile existente in cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
    p) instaleaza si intretine echipamentele de tehnica de calcul existente in cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru.
    (2) Departamentul Justitie si Administrare Interna colaboreaza nemijlocit cu Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, institutie coordonata direct de primul-ministru, si cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, institutie coordonata de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru.
    Art. 12
    In structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Departamentul pentru Comunicare, avand rolul de a asigura legatura directa a primului-ministru cu societatea civila, in scopul cunoasterii obiectivelor si actiunilor sefului Executivului si al dezvoltarii unui dialog eficient pe problemele de interes general.
    Art. 13
    Avand in vedere raporturile speciale dintre Romania si Republica Moldova, traditiile istorice si de civilizatie, precum si necesitatea dezvoltarii prezente, pe baza respectului si a beneficiului reciproc, a legaturilor dintre cele doua state, in structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Oficiul pentru gestionarea relatiilor cu Republica Moldova.
    Art. 14
    (1) In structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Secretariatul Permanent pentru Afaceri Europene, care ofera asistenta tehnica Comitetului Executiv pentru Integrare Europeana, constituit prin Hotararea Guvernului nr. 1.508/2002 privind constituirea Comitetului Executiv pentru Integrare Europeana.
    (2) Secretariatul Permanent pentru Afaceri Europene asigura consilierea primului-ministru in domeniul afacerilor europene si orice alte sarcini stabilite prin acte normative in vigoare sau prin decizie a primului-ministru, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    Art. 15
    In structura Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Punctul de lucru N.A.T.O., in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protectia informatiilor clasificate ale Organizatiei Tratatului Atlanticului de Nord in Romania, cu modificarile ulterioare.
    Art. 16
    In subordinea Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, care are urmatoarele atributii:
    I. In ceea ce priveste aplicarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicata:
    a) indrumarea metodologica acordata autoritatilor administratiei publice locale si centrale, precum si celorlalte persoane juridice detinatoare de imobile care fac obiectul restituirii potrivit Legii nr. 10/2001, republicata, pentru aplicarea corecta si unitara a prevederilor acestui act normativ;
    b) monitorizarea procesului de aplicare a legii;
    c) intocmirea si actualizarea situatiei imobilelor restituite in natura si a imobilelor restituite in echivalent, constand in alte bunuri sau servicii si despagubiri acordate in baza legii;
    d) prezentarea periodica de informari destinate Guvernului privind stadiul aplicarii legii;
    e) elaborarea si supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevazute de lege, cu exceptia celor a caror elaborare este atribuita, potrivit legii, in competenta altor autoritati;
    f) realizarea din oficiu sau pe baza unor sesizari justificate ale persoanelor indreptatite a controlului fazei administrative a aplicarii legii de catre ministere si celelalte institutii publice centrale;
    g) avizarea compensarii obligatiilor reciproce de plata si, respectiv, de restituire existente intre stat si persoanele indreptatite la despagubiri banesti rezultate din aplicarea legii;
    h) sesizarea organelor de urmarire penala atunci cand sunt indicii privind savarsirea unor infractiuni prevazute de lege.
    II. In ceea ce priveste aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, cu modificarile ulterioare:
    a) intocmirea si actualizarea situatiei imobilelor retrocedate in natura si a deciziilor privind acordarea de despagubiri in temeiul acestui act normativ, in baza evidentelor Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare;
    b) prezentarea periodica de informari destinate Guvernului privind stadiul aplicarii actului normativ;
    c) elaborarea si supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, cu modificarile ulterioare, cu exceptia celor a caror elaborare este atribuita, potrivit legii, in competenta altor autoritati.
    III. In ceea ce priveste aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004:
    a) intocmirea si actualizarea situatiei imobilelor retrocedate in natura si a deciziilor privind acordarea de despagubiri in temeiul acestui act normativ, in baza evidentelor Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare;
    b) prezentarea periodica de informari destinate Guvernului privind stadiul aplicarii actului normativ;
    c) elaborarea si supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004, cu exceptia celor a caror elaborare este atribuita, potrivit legii, in competenta altor autoritati;
    d) asigurarea organizarii si functionarii Secretariatului Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase si comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania.
    IV. In ceea ce priveste aplicarea Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensatii cetatenilor romani pentru bunurile trecute in proprietatea statului bulgar in urma aplicarii Tratatului dintre Romania si Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicata:
    a) elaborarea si supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevazute de Legea nr. 9/1998, republicata, cu exceptia celor a caror elaborare este atribuita, potrivit legii, in competenta altor autoritati;
    b) solutionarea contestatiilor indreptate impotriva hotararilor Comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr. 9/1998, republicata;
    c) analiza si validarea/invalidarea hotararilor Comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr. 9/1998, republicata, prin care sunt stabilite aspectele patrimoniale si cele civile ale dosarelor de despagubire;
    d) indrumarea metodologica a comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr. 9/1998, republicata;
    e) arhivarea dosarelor de despagubiri, comunicarea hotararilor catre beneficiari, intocmirea documentelor de plata a despagubirilor.
    V. In ceea ce priveste aplicarea Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despagubiri sau compensatii cetatenilor romani pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, retinute sau ramase in Basarabia, Bucovina de Nord si Tinutul Herta, ca urmare a starii de razboi si a aplicarii Tratatului de Pace intre Romania si Puterile Aliate si Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificarile ulterioare:
    a) elaborarea si supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevazute de Legea nr. 290/2003, cu modificarile ulterioare, cu exceptia celor a caror elaborare este atribuita, potrivit legii, in competenta altor autoritati;
    b) solutionarea contestatiilor indreptate impotriva hotararilor Comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr. 290/2003, cu modificarile ulterioare;
    c) indrumarea metodologica a comisiilor teritoriale de aplicare a Legii nr. 290/2003, cu modificarile ulterioare;
    d) arhivarea dosarelor de despagubiri, comunicarea hotararilor catre beneficiari, intocmirea documentelor de plata a despagubirilor.
    Art. 17
    In subordinea Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Redactia Publicatiilor pentru Strainatate, finantata din venituri proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat.
    Art. 18
    In subordinea directa a sefului Cancelariei Primului-Ministru functioneaza Compartimentul de audit public intern, care are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza proiectul planului anual de audit public intern;
    b) efectueaza activitati de audit public intern pentru a evalua daca sistemele de management financiar si control ale Cancelariei Primului-Ministru sunt transparente si sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta si eficacitate;
    c) raporteaza periodic asupra constatarilor, concluziilor si recomandarilor rezultate din activitatile sale de audit;
    d) elaboreaza raportul anual al activitatilor de audit public intern;
    e) in cazul identificarii unor iregularitati sau posibile prejudicii, raporteaza imediat sefului Cancelariei Primului-Ministru;
    f) elaboreaza norme metodologice specifice activitatii Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul Uniunii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 19
    In subordinea directa a sefului Cancelariei Primului-Ministru este organizat Centrul de situatii, structura destinata coordonarii eforturilor de monitorizare si rezolvare a situatiilor exceptionale si de urgenta.
    Art. 20
    Cancelaria Primului-Ministru asigura secretariatul tehnic al Comisiei antisaracie si promovare a incluziunii sociale - CASPIS, constituita prin Hotararea Guvernului nr. 705/2002 privind constituirea, organizarea si functionarea comisiei antisaracie si promovare a incluziunii sociale - CASPIS, cu modificarile ulterioare.
    Art. 21
    (1) Prin Cancelaria Primului-Ministru se asigura coordonarea urmatoarelor autoritati si institutii publice:
    a) Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, finantata integral din venituri proprii;
    b) Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii;
    c) Inspectoratul de Stat in Constructii, institutie publica, cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii, in subordinea Guvernului;
    d) Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii;
    e) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, institutie de specialitate a administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
    f) Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, finantat de la bugetul de stat; presedintele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor are calitatea de ordonator principal de credite;
    g) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
    h) Agentia Romana pentru Investitii Straine, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
    i) Agentia Nationala pentru Sport, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
    j) Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
    k) Agentia Nucleara, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului;
    l) Autoritatea Nationala pentru Tineret, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului.
    (2) Prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru se asigura finantarea autoritatilor si institutiilor publice prevazute la alin. (1) lit. g) - l).
    Art. 22
    (1) Structura organizatorica a Cancelariei Primului-Ministru este prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
    (2) Numarul maxim de posturi al Cancelariei Primului-Ministru este de 441, inclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului primului-ministru, cabinetului sefului Cancelariei Primului-Ministru si cabinetului ministrului delegat pentru controlul implementarii programelor de finantare internationala si urmarirea aplicarii acquis-ului comunitar.
    Art. 23
    (1) Departamentele din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, structuri fara personalitate juridica, sunt conduse de cate un secretar de stat, respectiv un consilier de stat, numiti prin decizie a primului-ministru.
    (2) Organizarea si functionarea departamentelor se stabilesc prin decizie a primului-ministru.
    (3) In exercitarea atributiilor care le revin, secretarul de stat, respectiv consilierul de stat, emit ordine si instructiuni, potrivit legii.
    Art. 24
    Structura organizatorica detaliata, circuitul documentelor, atributiile si sarcinile compartimentelor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare care se aproba prin ordin al sefului Cancelariei Primului-Ministru, in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei decizii.
    Art. 25
    (1) Personalului Cancelariei Primului-Ministru nu i se aplica prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare, cu exceptia celui preluat potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 228/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului incadrat in Cancelaria Primului-Ministru se stabilesc prin fisa postului, care se intocmeste pe baza Regulamentului de organizare si functionare.
    (3) Personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru este salarizat in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile salarizarii personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
    Art. 26
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei decizii se abroga Decizia Primului-Ministru nr. 43/1/2004 privind organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Seful Cancelariei Primului-Ministru,
                       Aleodor Marian Francu

    ANEXA 1*)

    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

         STRUCTURA ORGANIZATORICA A CANCELARIEI PRIMULUI-MINISTRU

 ..............................................................................
:  _________________      _________________      ______________                :
: |    CABINETUL    |    |                 |    |SECRETARIATUL |               :
: |PRIMULUI-MINISTRU|<---|                 |    |PERMANENT     |               :
: |_________________|    |                 |--->|PENTRU AFACERI|   __________  :
:  _________________     |                 |    |EUROPENE      |  |OFICIUL   | :
: |DEPARTAMENTUL    |    | PRIMUL-MINISTRU |    |______________|  |DIPLOMATIC| :
: |PURTATORULUI DE  |    |                 |--------------------->|AL        | :
: |CUVANT AL        |<---|                 |     ______________   |PRIMULUI- | :
: |GUVERNULUI       |    |                 |    | DIRECTIA     |  |MINISTRU  | :
: |_________________|    |                 |--->| PROTOCOL     |  |__________| :
:                        |_________________|    |______________|               :
:                                  |                                           :
:     _____________________________|__________________________________________ :
:    |                      _______v_________     ____________                |:
:    |      ___________    |                 |-->| SECRETARIAT|               |:
:    |     |CENTRU DE  |   |                 |   |____________|               |:
:    |     |SITUATII   |<--|                 |    ____________      ________  |:
:    |     |___________|   |                 |   |COMPARTIMENT|    |PUNCT DE| |:
:    |      ___________    |SEFUL CANCELARIEI|   |DOCUMENTE   |    |LUCRU   | |:
:    |     |CABINETUL  |   |PRIMULUI-MINISTRU|-->|CLASIFICATE |--->|N.A.T.O.| |:
:    |     |SEFULUI    |<--|                 |   |____________|    |________| |:
:    |     |CANCELARIEI|   |                 |    ____________                |:
:    |     |___________|   |                 |-->|    AUDIT   |               |:
:    |                     |_________________|   |____________|               |:
:    |                              |                                         |:
: ___|____                  ________v________                                 |:
:|MINISTRU|                |SECRETAR DE STAT |                                |:
:|DELEGAT |                |   COORDONATOR   |                                |:
:|________|                |_________________|                                |:
:   |                              |                                          |:
:   |______________________________v_________________________________________ |:
:   |      |    |        |     |    |        |        |         |    |    |  ||:
: __v__   _v_  _v_      _v_   _v_  _v_      _v_      _v_     ___v__  v_   v_ ||:
:|MODUL| | A || B |    | C | | D || E |    | F |    | G |   |   H  ||I | |J |||:
:|  1  | |___||___|    |___| |___||___|    |___|    |___|   |______||__| |__|||:
:|_____|   ^    ^        ^     ^    ^        ^        ^       ^   ^          ||:
:          |    |        |     |    |        |        |       |   |          ||:
:         _v_  _v_      _v_   _v_  _v_      _v_      _v_      v_  v_         ||:
:        | A1|| B1|<-  | C1| | D1|| E1|<-  | F1|<-  | G1|<-  |H1||H2|<-      ||:
:        |___||___|  | |___| |___||___|  | |___|  | |___|  | |__||__|  |     ||:
:          ^   ___   |   ^     ^   ___   |  ___   |  ___   |           |     ||:
:          |  | B2|<-|   |     |  | E2|<-| | F2|<-| | G1|<-|           |     ||:
:         _v_ |___|  |   |     |  |___|  | |___|  | |___|  |           |     ||:
:        | A2| ___   |   |     |   ___   |        |        |           |     ||:
:        |___|| B3|<-|   |     |  | E3|<-|        |        |           |     ||:
:             |___|  |   |     |  |___|  |        |        |           |     ||:
:              ___   |   |     |         |        |        |           |     ||:
:             | B4|<-|   |     |         |        |        |           |     ||:
:             |___|  |   |     |         |        |        |           |     ||:
:                    |___|_____|_________|________|________|___________|_____||:
:                                                                             |:
:               ............       .............             ...........      |:
:              :AUTORITATEA :     :OFICIUL      :           :OFICIUL DE :     |:
:              :NATIONALA DE:     :REGISTRULUI  :           :STAT PENTRU:     |:
:              :REGLEMENTARE:<-   :NATIONAL AL  :           :INVENTII   :<-   |:
:              :IN DOMENIUL :  |  :INFORMATIILOR:<-         :SI MARCI   :  |  |:
:              :ENERGIEI    :  |  :SECRETE DE   :  |        :...........:  |  |:
:              :............:  |  :STAT         :  |                       |  |:
:               ............   |  :.............:  |                       |  |:
:              :AUTORITATEA :  |   .............   |                       |  |:
:              :NATIONALA DE:  |  :OFICIUL      :  |                       |  |:
:              :REGLEMENTARE:  |  :CENTRAL DE   :  |                       |  |:
:              :IN DOMENIUL :<-|  :STAT PENTRU  :<-|                       |  |:
:              :GAZELOR     :  |  :PROBLEME     :  |                       |  |:
:              :NATURALE    :  |  :SPECIALE     :  |                       |  |:
:              :............:  |  :.............:  |                       |  |:
:               ............   |   .............   |                       |  |:
:              :AGENTIA     :  |  :ADMINISTRATIA:  |                       |  |:
:              :NATIONALA   :  |  :NATIONALA A  :  |                       |  |:
:              :PENTRU      :  |  :REZERVELOR   :<-|                       |  |:
:              :RESURSE     :<-|  :DE STAT      :  |                       |  |:
:              :MINERALE    :  |  :.............:  |                       |  |:
:              :............:  |   .............   |                       |  |:
:                              |  :AGENTIA DE   :  |                       |  |:
:                              |  :COMPENSARE   :  |                       |  |:
:                              |  :PENTRU       :  |                       |  |:
:                              |  :ACHIZITII DE :<-|                       |  |:
:                              |  :TEHNICA      :  |                       |  |:
:                              |  :SPECIALA     :  |                       |  |:
:                              |  :.............:  |                       |  |:
:                              |___________________|_______________________|__|:
:    _________________                                                         :
:  /      LEGENDA      \                                                       :
: |  _________________  |                                                      :
: | |AUTORITATI       | |                                                      :
: | |COORDONATE DE    | |                                                      :
: | |PRIMUL-MINISTRU  | |                                                      :
: | |PRIN CANCELARIA  | |                                                      :
: | |PRIMULUI-MINISTRU| |                                                      :
: | |_________________| |                                                      :
: |  .................  |                                                      :
: | : AUTORITATI      : |                                                      :
: | : COORDONATE      : |                                                      :
: | : DIRECT DE       : |                                                      :
: | : PRIMUL-MINISTRU : |                                                      :
: | :.................: |                                                      :
:  \___________________/                                                       :
:                                                                              :
:..............................................................................:


    MODUL 1

                         ________________________
                        |    MINISTRU DELEGAT    |
                        |________________________|
                                    |
                         ___________v____________
                        |  APARATUL DE LUCRU AL  |
                        |   MINISTRULUI DELEGAT  |
                        |         pentru         |      _________
                        | Controlul Implementarii|     |         |
                        |Programelor cu Finantare|---->| UMP-PAL |
                        |    Internationala si   |     |_________|
                        |   Urmarirea Aplicarii  |
                        |  Aquis-ului Comunitar  |
                        |________________________|
                                    |
                      ______________|___________
                     |              |           |
            _________v__________    |    _______v______
           |   DEPARTAMENTUL DE |   |   | AUTORITATEA  |
           |    IMPLEMENTARE    |   |   | DE CONTROL A |
           |     PROGRAME SI    |   |   |  GUVERNULUI  |
           |AJUSTARE STRUCTURALA|   |   |              |
           |____________________|   |   |______________|
                                    |
                            ________|______
                           | DEPARTAMENTUL |
                           | PENTRU LUPTA  |
                           | ANTI-FRAUDA   |
                           |_______________|

    Semnificatia literelor din organigrama de mai sus este urmatoarea:

    A - DEPARTAMENTUL RELATII EXTERNE
        A1 - OFICIUL PENTRU GESTIONAREA RELATIILOR CU REPUBLICA MOLDOVA
        A2 - REDACTIA PUBLICATIILOR PENTRU STRAINATATE

    B - DEPARTAMENTUL POLITICA ECONOMICA GENERALA, POLITICA FINANCIARA SI
        POLITICA PIETEI MUNCII
        B1 - AGENTIA ROMANA PENTRU INVESTITII STRAINE
        B2 - AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI
             COOPERATIE
        B3 - COMISIA NATIONALA PENTRU CONTROLUL ACTIVITATILOR NUCLEARE
        B4 - AGENTIA NUCLEARA

    C - DEPARTAMENTUL PENTRU PROBLEME DE SECURITATE NATIONALA
        C1 - OFICIUL NATIONAL DE PREVENIRE SI COMBATERE A SPALARII BANILOR

    D - DEPARTAMENTUL AGRICULTURA, MEDIU, PROTECTIA CONSUMATORULUI
        D1 - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR

    E - DEPARTAMENTUL SOCIAL, SANATATE, EDUCATIE, CULTURA SI CULTE
        E1 - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU TINERET
        E2 - AGENTIA NATIONALA PENTRU SPORT
        E3 - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU CERCETARE STIINTIFICA

    F - DEPARTAMENTUL INFRASTRUCTURA, COMUNICATII, TRANSPORTURI, TURISM
        F1 - AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN COMUNICATII
        F2 - INSPECTORATUL GENERAL PENTRU COMUNICATII SI TEHNOLOGIA INFORMATIEI

    G - DEPARTAMENTUL DEZVOLTARE REGIONALA, AMENAJAREA TERITORIULUI, CONSTRUCTII
        SI LOCUINTE
        G1 - INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII
        G2 - AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE
             GOSPODARIE COMUNALA

    H - DEPARTAMENTUL JUSTITIE SI ADMINISTRARE INTERNA
        H1 - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU RESTITUIREA PROPRIETATILOR
        H2 - AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR STATULUI

    I - DEPARTAMENTUL DE ANALIZA SI PLANIFICARE POLITICA

    J   DEPARTAMENTUL PENTRU COMUNICARE



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 379/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 379 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 379/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu