Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 547 din  7 decembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 203 din 10 martie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Ion Tiuca              - procuror
    Daniela Ramona Maritiu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, exceptie ridicata de Nemoianu Maria, Paraschiv Gavril, Coamesu Nicolae, Luca Mircea, Kiefer Otto, Pomarleanu Nicolae, Fulga Marius, Olteanu Rodica, Dinu Rodica, Micut Ion, Ungureanu Cerasela, Ionescu Alexandru, Paraschiv Emil, Bobei Anisoara, Gogoci Aurel, Vamesu Carmen, Oprea Viorica, Popa Florina, Oltei Iuliana, Popescu Adriana, Calin Nistor, Petcu Dorin, Pelinel Monica, Voinea Amalia, Lupu Daniela, Preoteasa Valentin, Mihai Iustin, Dumitrascu Lidia, Valimareanu Carmen, Smedescu Ion, Mitrache Vasile, Dicu Marioara, Caplea George, Vladucu Lavinia, Dobrin Alexandru, Zarioiu Dumitru, Popescu Nicolae, Popescu Lucian, Artemie Daniela, Mirea Gheorghe, Crisan Elena, Constantinescu Aurelia, Zamfir Mariana, Paraschiv Alexandrina, Luta Gheorghita, Vlahos Elena, Botez Elisabeta, Balasel Simona, Dumitru Daniela, Kiefer Gheorghita, Dutu Elena, Chilian Paulina, Deaconescu Maria, Sandu Marieta, Voicu Amelia, Catrina Valeria, Mitrache Ileana, Stanciugel Daniela, Talpasanu Viorica, Draghici Carmen Iuliana, Schell Anca Cristina, Fringulescu Gheorghe, Ardei Vasile, Anghel Stancu, Ghimbasanu Mariana, Dutu Alexandru, Iana Aurelia, Cocor Corina, Coman Adriana, Danielescu Dorina, Giurgea Gabriela, Ilie Gabriela, Marin Nicolae, Petrosel Nicolae, Mihaila Adelin, Tohaneanu Geta, Voicu Ecaterina, Draganescu Adelaida, Apostul Nida, Ene Anisoara, Popescu Cecilia, Chelaru Cristian, Vasile Gavril, Filip Vasile, Matei Stelian, Filip Mihaela, Sileanu Maria, Safta Elena, Creanga Alina, Olteanu Filofteia, Vasii Valerica, Dumitrache Mariana, Cone Cornel, Radulescu Dorin, Mocanu Iulian, Bilghiru Mihaela, Dragomir Laura, Dumitru Cornelia, Dutoiu Gheorghe, Iepure Camelia, Brutaru Elena, Craciun Liliana, Ralea Elena, Rimniceanu Mariana, Bologeanu Adriana, Tomiuc Dana, Raducanu Lacramioara, Rosca Caloenescu Costache, Macovei Daniel, Ionescu Georgeta, Lica Ioana, Enache Aurelia, Iacob Constantin, Radu Ion, Lapuste Rada, Pirvan Petre, Radu Florin Catalin, Radulescu Aurelia, Iftimie Daniela, Spinu Gabriela, Vlad Mihaela, Naziru Carmen, Lesu Niculina, Carila Viorica, Gamureac Maria Luiza, Toth Mariana, Porumboiu Constanta, Popa Mariana, Stanciu Maria, Meirosu Jenica, Ghioca Catalin si Avramescu Georgeta in Dosarele nr. 2.029/2004, nr. 1.270/2004, respectiv nr. 3.523/2004 ale Tribunalului Valcea, Tribunalului Buzau - Sectia civila, respectiv Tribunalului Braila - Sectia civila.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, avand in vedere ca exceptiile de neconstitutionalitate ridicate in Dosarele nr. 570D/2004, nr. 571D/2004 si nr. 574D/2004 au continut identic, pune in discutie, din oficiu, problema conexarii cauzelor.
    Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor.
    Curtea, in temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea Dosarelor nr. 574D/2004 si nr. 571D/2004 la Dosarul nr. 570D/2004, care este primul inregistrat.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, ale art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 si ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002, ca inadmisibila. In acest sens arata ca textele criticate s-au aplicat pe o perioada determinata. In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, apreciaza ca aceasta este neintemeiata, aratand ca drepturile reglementate de dispozitiile criticate nu se regasesc printre drepturile fundamentale reglementate de Constitutie, prevederile art. 53 din Constitutie nefiind incidente in cauza dedusa judecatii.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, retine urmatoarele:
    Prin Incheierile din 6 octombrie 2004, 11 octombrie 2004 si 27 septembrie 2004, pronuntate in Dosarele nr. 2.029/2004, nr. 1.270/2004 si, respectiv, nr. 3.523/2004, Tribunalul Valcea, Tribunalul Buzau - Sectia civila, respectiv Tribunalul Braila - Sectia civila au sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin ca dispozitiile de lege criticate sunt neconstitutionale, deoarece suspendarea aplicarii unei legi prin care se recunoaste un drept echivaleaza cu restrangerea exercitiului acelui drept, fara a exista vreuna din situatiile in care art. 53 din Constitutie permite restrangerea exercitiului unor drepturi. De asemenea, sustin ca sunt incalcate si prevederile art. 41 alin. (2) din Constitutie, referitoare la concediul de odihna platit, care include si dreptul la prima de vacanta.
    Tribunalul Valcea, Tribunalul Buzau - Sectia civila si Tribunalul Braila - Sectia civila considera ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, textele de lege criticate contravenind atat dispozitiilor art. 41 alin. (2), cat si dispozitiilor art. 53 din Constitutie. In acest sens arata ca suspendarea aplicarii dispozitiilor care prevad acordarea unei prime de vacanta prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si prelungirea termenului de suspendare echivaleaza cu restrangerea exercitiului dreptului de a beneficia de prima de vacanta, aducand atingere existentei acestui drept, fara a fi incidente vreuna din situatiile prevazute de dispozitiile art. 53 din Constitutie.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicata.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Arata ca este atributia legiuitorului sa dispuna suspendarea aplicarii unui act normativ sau a unei dispozitii dintr-un act normativ, acest eveniment legislativ fiind expres reglementat de lege tocmai pentru a nu aduce atingere drepturilor sau libertatilor persoanelor. Dispozitiile criticate nu privesc drepturi fundamentale ale cetatenilor statuate de Constitutie. De asemenea, arata ca prima de concediu este un drept salarial suplimentar, care nu este prevazut de Constitutie, ci a fost reglementat cu scopul imbunatatirii calitatii vietii salariatilor, in masura in care resursele financiare ale bugetului permit aceasta, dispozitiile art. 53 din Constitutie nefiind relevante in cauza dedusa judecatii.
    Avocatul Poporului, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si a dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, fata de art. 41 alin. (2) din Constitutie, arata ca aceasta este neintemeiata, iar textele de lege criticate instituie o masura temporara, motivata de faptul ca in bugetul de stat pe anul 2004 nu sunt prevazute sume cu aceasta destinatie, stabilirea cuantumului si a principalelor destinatii ale alocatiilor bugetare constituind atributul exclusiv al legiuitorului. De asemenea, arata ca dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si cele ale art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003 nu pun in discutie restrangeri ale exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale, neputandu-se astfel retine nici incalcarea prevederilor art. 53 din Constitutie. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001 si a celor ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002, apreciaza ca, potrivit principiului anualitatii bugetului, aceste legi au fost in vigoare in cursul anului 2002, respectiv 2003. In consecinta, ele nu mai erau in vigoare la data sesizarii Curtii Constitutionale, fiind incidente prevederile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, potrivit carora Curtea Constitutionala se pronunta numai asupra exceptiilor de neconstitutionalitate ce au ca obiect dispozitii legale in vigoare.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere al Guvernului si al Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 108 din 2 martie 2001, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 784 din 11 decembrie 2001, ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului pe stat pe anul 2003 nr. 631/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 863 din 29 noiembrie 2002, precum si ale art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 853 din 2 decembrie 2003.
    Textele de lege criticate au urmatorul continut:
    - Art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001: "De asemenea, se suspenda pana la data de 1 ianuarie 2002 aplicarea prevederilor art. 41^1 alin. (1) care cuprind dispozitii referitoare la acordarea primei pentru concediul de odihna si ale art. 45 alin. (1) referitoare la cuantumul sporului cu care se platesc orele lucrate peste durata normala a timpului de munca din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000, precum si aplicarea prevederilor art. IV referitoare la acordarea primei cu ocazia plecarii in concediul de odihna din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 237/2000 pentru modificarea Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614 din 29 noiembrie 2000.";
    - Art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001: "Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata si modificata prin Legea nr. 386/2001, se prelungesc pana la data de 31 decembrie 2002.";
    - Art. 10 alin. (3) din Legea nr. 631/2002: "Termenele prevazute la art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, aprobata cu modificari prin Legea nr. 386/2001, cu modificarile ulterioare, se prelungesc pana la data de 31 decembrie 2003.";
    - Art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003: "(7) Aplicarea prevederilor din actele normative in vigoare referitoare la primele ce se acorda cu ocazia plecarii in concediul de odihna, precum si a celor ale art. 32 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda pana la data de 31 decembrie 2004."
    Autorii exceptiei sustin ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile constitutionale cuprinse in art. 41 alin. (2) si art. 53 alin. (1), ce au urmatorul continut:
    - Art. 41 alin. (2): "(2) Salariatii au dreptul la masuri de protectie sociala. Acestea privesc securitatea si sanatatea salariatilor, regimul de munca al femeilor si al tinerilor, instituirea unui salariu minim brut pe tara, repausul saptamanal, concediul de odihna platit, prestarea muncii in conditii deosebite sau speciale, formarea profesionala, precum si alte situatii specifice, stabilite prin lege.";
    - Art. 53 alin. (1): "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav."
    Prin art. I pct. 38 din Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 a fost introdus articolul 41^1, care dispune ca magistratii si celelalte categorii de personal salarizate in baza acestei legi au dreptul pe perioada concediului de odihna, pe langa indemnizatia de concediu, la o prima egala cu indemnizatia bruta sau, dupa caz, salariul de baza brut, din luna anterioara plecarii in concediu, care se impoziteaza separat. Prin art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 a fost suspendata aplicarea acestor prevederi pana la data de 1 ianuarie 2002, acest termen fiind prelungit, succesiv, prin Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001, Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 si Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 si Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2004 nr. 519/2003 si prin Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, pana la 31 decembrie 2002, 31 decembrie 2003, 31 decembrie 2004, respectiv 31 decembrie 2005.
    Curtea retine ca, potrivit dispozitiilor art. 138 alin. (2) din Constitutie, care consacra principiul anualitatii bugetului de stat, Legile nr. 743/2001 si nr. 631/2002 au fost in vigoare in cursul anului 2002, respectiv 2003, perioade pentru care s-a aprobat bugetul de stat. In consecinta, legile criticate nemaifiind in vigoare, exceptia de neconstitutionalitate este contrara dispozitiilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, potrivit carora Curtea Constitutionala decide numai asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti sau de arbitraj comercial privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante in vigoare. In acest sens este si jurisprudenta Curtii Constitutionale, care prin Decizia nr. 61 din 26 februarie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 269 din 23 aprilie 2002, a retinut ca principiul anualitatii bugetului de stat este de natura constitutionala. Acest principiu se aplica atat actului legislativ denumit buget, cat si componentelor sale care, subsumandu-se intregului, adica bugetului in ansamblul lui, nu pot fi separate de el.
    De asemenea, Curtea constata ca si dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 au avut o aplicabilitate temporara, ele fiind in vigoare intre 2 martie 2001, data publicarii ordonantei in Monitorul Oficial al Romaniei, si 1 ianuarie 2002. In consecinta, nemaifiind in vigoare, exceptia de neconstitutionalitate este contrara dispozitiilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, Curtea urmand a respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 ca inadmisibila.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea nr. 507/2003, Curtea constata ca textul art. 53 din Constitutie stabileste conditiile si limitele restrangerii exercitiului unor drepturi sau al unor libertati. El are in vedere insa drepturile si libertatile fundamentale inscrise in capitolul II al titlului II din Constitutia Romaniei, nu si alte drepturi. Or, cele cuprinse in dispozitiile de lege criticate se refera la beneficiul unor drepturi salariale suplimentare, cum este si prima de concediu, ceea ce nu constituie un drept constitutional fundamental, prevederile art. 53 din Constitutie nefiind incidente in cauza. Astfel, legiuitorul este in drept sa acorde aceste drepturi, sa le modifice ori sa inceteze acordarea lor, precum si sa stabileasca perioada in care le acorda.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, ale art. 12 alin. (4) din Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 si ale art. 10 alin. (3) din Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, exceptie ridicata de Nemoianu Maria, Paraschiv Gavril, Coamesu Nicolae, Luca Mircea, Kiefer Otto, Pomarleanu Nicolae, Fulga Marius, Olteanu Rodica, Dinu Rodica, Micut Ion, Ungureanu Cerasela, Ionescu Alexandru, Paraschiv Emil, Bobei Anisoara, Gogoci Aurel, Vamesu Carmen, Oprea Viorica, Popa Florina, Oltei Iuliana, Popescu Adriana, Calin Nistor, Petcu Dorin, Pelinel Monica, Voinea Amalia, Lupu Daniela, Preoteasa Valentin, Mihai Iustin, Dumitrascu Lidia, Valimareanu Carmen, Smedescu Ion, Mitrache Vasile, Dicu Marioara, Caplea George, Vladucu Lavinia, Dobrin Alexandru, Zarioiu Dumitru, Popescu Nicolae, Popescu Lucian, Artemie Daniela, Mirea Gheorghe, Crisan Elena, Constantinescu Aurelia, Zamfir Mariana, Paraschiv Alexandrina, Luta Gheorghita, Vlahos Elena, Botez Elisabeta, Balasel Simona, Dumitru Daniela, Kiefer Gheorghita, Dutu Elena, Chilian Paulina, Deaconescu Maria, Sandu Marieta, Voicu Amelia, Catrina Valeria, Mitrache Ileana, Stanciugel Daniela, Talpasanu Viorica, Draghici Carmen Iuliana, Schell Anca Cristina, Fringulescu Gheorghe, Ardei Vasile, Anghel Stancu, Ghimbasanu Mariana, Dutu Alexandru, Iana Aurelia, Cocor Corina, Coman Adriana, Danielescu Dorina, Giurgea Gabriela, Ilie Gabriela, Marin Nicolae, Petrosel Nicolae, Mihaila Adelin, Tohaneanu Geta, Voicu Ecaterina, Draganescu Adelaida, Apostol Nida, Ene Anisoara, Popescu Cecilia, Chelaru Cristian, Vasile Gavril, Filip Vasile, Matei Stelian, Filip Mihaela, Sileanu Maria, Safta Elena, Creanga Alina, Olteanu Filofteia, Vasii Valerica, Dumitrache Mariana, Cone Cornel, Radulescu Dorin, Mocanu Iulian, Bilghiru Mihaela, Dragomir Laura, Dumitru Cornelia, Dutoiu Gheorghe, Iepure Camelia, Brutaru Elena, Craciun Liliana, Ralea Elena, Rimniceanu Mariana, Bologeanu Adriana, Tomiuc Dana, Raducanu Lacramioara, Rosca Caloenescu Costache, Macovei Daniel, Ionescu Georgeta, Lica Ioana, Enache Aurelia, Iacob Constantin, Radu Ion, Lapuste Rada, Pirvan Petre, Radu Florin Catalin, Radulescu Aurelia, Iftimie Daniela, Spinu Gabriela, Vlad Mihaela, Naziru Carmen, Lesu Niculina, Carila Viorica, Gamureac Maria Luiza, Toth Mariana, Porumboiu Constanta, Popa Mariana, Stanciu Maria, Meirosu Jenica, Ghioca Catalin si Avramescu Georgeta in Dosarele nr. 2.029/2004, nr. 1.270/2004, respectiv nr. 3.523/2004 ale Tribunalului Valcea, Tribunalului Buzau - Sectia civila, respectiv Tribunalului Braila - Sectia civila.
    2. Respinge, ca fiind neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, exceptie ridicata de aceiasi autori in aceleasi dosare ale acelorasi instante.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 7 decembrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Daniela Ramona Maritiu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 547/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 547 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 547/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu