HOTARARE Nr. 1304 din 20 noiembrie 2002
privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu
si al Administratiei Fondului pentru Mediu pe anul 2002
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 868 din 2 decembrie 2002

In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 2 alin. (2) din Legea nr.
73/2000 privind Fondul pentru mediu, cu modificarile si completarile
ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2002 al Fondului pentru
mediu si al Administratiei Fondului pentru Mediu, institutie de utilitate
publica cu personalitate juridica, aflata sub autoritatea Ministerului Apelor
si Protectiei Mediului, prevazut in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.
Art. 2
(1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale inscrise in bugetul de
venituri si cheltuieli reprezinta limite maxime care nu pot fi depasite decat
in cazuri justificate si numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea
Ministerului Apelor si Protectiei Mediului.
(2) In cazul in care in executie se inregistreaza depasiri sau nerealizari
ale veniturilor totale aprobate, Administratia Fondului pentru Mediu poate
efectua cheltuieli totale proportional cu gradul de realizare a veniturilor
incasate, in limita a 3% din veniturile Fondului pentru mediu, in conformitate
cu prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu,
cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Sumele ramase neutilizate la sfarsitul anului, rezultate din executia
bugetului de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu si al
Administratiei Fondului pentru Mediu pe anul 2002, raman la dispozitia acestora
si se utilizeaza in anul urmator cu aceeasi destinatie, cu exceptia sumelor
alocate de la bugetul de stat, in conformitate cu prevederile art. 10 alin. (4)
din Legea nr. 73/2000.
Art. 3
(1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contraventie si se
sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(2) Contraventia se constata si amenda se aplica de catre organele de
specialitate ale statului, imputernicite potrivit legii, persoanelor vinovate
de nerespectarea prevederilor prezentei hotarari.
(3) Contraventiilor prevazute la alin. (1) le sunt aplicabile dispozitiile
Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile
ulterioare.
Art. 4
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului prin Administratia Fondului pentru
Mediu va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Petru Lificiu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
BUGETUL
de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu si al Administratiei
Fondului pentru Mediu pe anul 2002
- mii lei -
______________________________________________________________________________
| Denumirea indicatorului | Nr.| Program
|
| |Rand| 2002
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| I. Veniturile Fondului pentru Mediu - Total (1 + 2 + 3) | 1
|144,498,089|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| 1. Venituri incasate de MAPM conform | |
|
| Ordonantei Guvernului nr. 93/2001 | 2 |
1,654,089|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| 2. Venituri incasate conform Legii nr. 73/2000 cu | |
|
| modificarile si completarile ulterioare, din care: | 3
|130,844,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| a) o cota de 3% din veniturile incasate de agentii economici| |
|
| colectori sau valorificator de deseuri feroase si neferoase | 4 |
41,000,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| b) sumele incasate pentru emisiile de poluanti in atmosfera | |
|
| ce afecteaza factorii de mediu, prevazute in anexa nr. 1 | 5 |
1,500,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| c) veniturile incasate din utilizarea de noi terenuri pentru| | |
| depozitarea deseurilor reciclabile, prevazute in anexa nr. 2| 6 |
10,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| d) o cota de 3% din valoarea ambalajelor comercializate de | |
|
| producatori si importatori, cu exceptia celor utilizate | |
|
| pentru medicamente | 7 |
36,000,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| e) o cota de 2% din valoarea substantelor chimice | |
|
| periculoase comercializate de producatori si importatori, | |
|
| prevazute in anexa nr. 3, mai putin cele utilizate la | |
|
| producerea medicamentelor | 8 |
33,000,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| f) o cota de 0,5% din valoarea substantelor chimice | |
|
| periculoase comercializate de producatori si importatori, | |
|
| utilizate in agricultura, prevazute in anexa nr. 4 | 9 |
990,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| g) o cota de 3% din pretul de adjudecare a masei lemnoase | |
|
| cumparate de la Regia Nationala a Padurilor sau de la alti | |
|
| proprietari de paduri, persoane juridice sau persoane fizice| 10 |
5,344,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| h) o cota de 1,5% din valoarea incasata prin comercializarea| |
|
| produselor finite din tutun | 11 |
6,000,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| j) alocatii de la bugetul de stat, varsaminte, donatii, | |
|
| sponsorizari, asistenta financiara din partea persoanelor | |
|
| fizice sau juridice, romane sau straine, din care: | 12 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - i1) alocatii de la bugetul de stat | 13 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - i2) varsaminte, donatii | 14 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - i3) sponsorizari | 15 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - i4) asistenta financiara din partea persoanelor fizice sau| |
|
| juridice, romane sau straine | 16 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| j) sumele incasate din restituirea creditelor acordate, | |
|
| dobanzi, alte operatiuni financiare derulate din sursele | |
|
| financiare ale Fondului pentru Mediu | 17 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - j1) rambursari credite acordate | 18 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - j2) dobanzi incasate pentru disponibilitatile la vedere | 19 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - j3) dobanzi incasate pentru depozite la termen | 20 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - j4) dobanzi incasate de la credite acordate | 21 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - j5) alte operatiuni financiare derulate din surse | |
|
| financiare ale Fondului pentru Mediu | 22 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| k) asistenta financiara din partea unor organisme | |
|
| internationale | 23 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| l) sumele incasate de la manifestari organizate in | |
|
| beneficiul Fondului pentru Mediu | 24 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| m) cuantumul taxelor incasate prin birourile unice la | |
|
| emiterea acordului/autorizatiei de mediu pentru activitatile| |
|
| cu impact redus | 25 |
7,000,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| 3. Venituri incasate conform | |
|
| Hotararii Guvernului nr. 1052/2001 (Monitorul Oficial | |
|
| nr. 685 din octombrie 2001) reprezentand 1% din valoarea | |
|
| masei lemnoase vandute pe picior de Regia Nationala a | |
|
| Padurilor in anul 2002, pentru agentii economici cu | |
|
| activitate de exploatare forestiera si prelucrare a | |
|
| lemnului. | 26 |
12,000,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| II. Cheltuielile Fondului pentru Mediu - Total | 27 |
4,285,320|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| 1. Cheltuieli proiecte din planul anual 2002, din care: | 28 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| a) controlul si reducerea poluarii aerului, apei si solului,| |
|
| inclusiv prin utilizarea unor tehnologii curate | 29 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| b) protectia resurselor naturale | 30 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| c) gestionarea sau reciclarea deseurilor | 31 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| d) tratarea si/sau eliminarea deseurilor periculoase | 32 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| e) protectia si conservarea biodiversitatii | 33 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| f) educatia si constientizarea privind protectia mediului | 34 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| 2. Cheltuielile Administratiei Fondului pentru Mediu - in | |
|
| limita a 3% din veniturile incasate pentru efectuarea de | |
|
| cheltuieli curente si de capital conform art. 6 alin. 2 din | |
|
| Legea nr. 73/2000 cu modificarile si completarile ulterioare| |
|
| (A + B) | 35 |
4,255,320|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| A. Cheltuieli curente - Total (1 + 2 + 3 + 4), din care: | 36 |
2,338,320|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| 1. Cheltuieli de personal, din care: | 37 |
1,201,205|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - cheltuieli cu salariile | 38 |
810,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - cheltuieli cu asigurarile si protectie sociala, din care: | 39 |
286,173|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - contributia la asigurarile sociale (Legea nr. 19/2001) | |
|
| - 23,33% | 40 |
188,973|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - contributia la asigurari sociale de sanatate | |
|
| (Legea nr. 145/1997) - 7% | 41 |
56,700|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - ajutor de somaj (Legea nr. 76/2002) - 5% | 42 |
40,500|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - deplasari, detasari, transferari - total, din care: | 43 |
105,032|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - in tara | 44 |
45,032|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - in strainatate | 45 |
60,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - tichete de masa | 46 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| 2. Cheltuieli materiale si servicii, din care: | 47 |
1,077,115|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - cheltuieli pentru intretinere si gospodarire | 48 |
182,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - incalzit | 49 | 10,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - iluminat si forta motrica | 50 |
15,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - apa, canal, salubritate | 51 |
10,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - posta, telefon, telex, radio/TV, telefax, internet | 52 |
30,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - furnituri de birou | 53 |
50,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - materiale pentru curatenie | 54 |
20,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - alte materiale si prestari de servicii | 55 |
47,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - materiale si prestari servicii cu caracter functional | 56 |
65,115|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata si | |
|
| echipament | 57 |
580,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - reparatii curente | 58 | 230,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - reparatii capitale | 59 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - carti, publicatii, abonamente | 60 |
20,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| 3. Alte cheltuieli - total -, din care: | 61 |
60,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - calificare, perfectionarea si specializarea profesionala a| |
|
| salariatilor | 62 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - protocol | 63 |
25,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - protectia muncii | 64 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - alte cheltuieli | 65 |
35,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| 4. Cheltuieli financiare - total - din care: | 66 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - comisioane si alte cheltuieli aferente imprumuturilor | 67 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - dobanzi | 68 | -
|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| B. Cheltuieli de capital | 69 |
1,947,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| - investitii - dotari mijloace fixe | 70 |
1,947,000|
|_____________________________________________________________|____|___________|
| III. Sume ramase neutilizate la sfarsitul anului reportate | |
|
| in anul urmator, utilizate cu aceeasi destinatie, cu | |
|
| exceptia sumelor alocate de la bugetul de stat, conform | |
|
| art. 10 alin. 4 din Legea nr. 73/2000 cu modificarile si | |
|
| completarile ulterioare (I II) | 71
|140,212,769|
|_____________________________________________________________|____|___________|