HOTARARE Nr.
150 din 23 februarie 2010
pentru înfiintarea,
organizarea si functionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari
Publice de Interes National si Locuinte
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 157 din 11 martie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi
funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările
şi completările ulterioare, şi al Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 115/2009 pentru stabilirea unor măsuri
de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Se înfiinţează Consiliul
Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional
şi Locuinţe, denumit în continuare Consiliu interministerial, organism
consultativ al Guvernului, fără personalitate juridică, care
funcţionează pe lângă Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului.
(2) Componenţa Consiliului interministerial este
prevăzută în anexa nr. 1.
(3) Secretariatul consiliului este asigurat de
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
Art. 2. - Scopul înfiinţării Consiliului
interministerial îl constituie analizarea şi avizarea documentaţiilor
tehnico-economice aferente proiectelor de investiţii publice, care sunt în
competenţa de aprobare a Guvernului.
Art. 3. - Consiliul interministerial are ca
atribuţii analizarea şi avizarea:
a) documentaţiilor tehnico-economice aferente
investiţiilor publice - obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de
ordonatorii principali de credite din administraţia publică
centrală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit
Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi
completările ulterioare;
b) documentaţiilor tehnico-economice aferente
investiţiilor publice - lucrări pentru realizarea intervenţiilor
la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiţii promovate de
ordonatorii principali de credite din administraţia publică
centrală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit
Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
c) documentaţiilor tehnico-economice aferente
investiţiilor publice - obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de
ordonatorii principali de credite din administraţia publică
locală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit
Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările
şi completările ulterioare;
d) documentaţiilor tehnico-economice aferente
investiţiilor publice - lucrări pentru realizarea intervenţiilor
la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiţii promovate de
ordonatorii principali de credite din administraţia publică
locală, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit
Legii nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
e) documentaţiilor tehnico-economice aferente
investiţiilor publice - obiective care au fost aprobate de Guvern şi
la care se schimbă indicatorii tehnico-economici, datorită
modificării soluţiei tehnico-economice iniţial adoptate;
f) documentaţiilor tehnico-economice aferente
investiţiilor publice - obiective iniţial aprobate de ordonatorii
principali de credite din administraţia publică centrală sau din
administraţia publică locală şi care, datorită
schimbării indicatorilor tehnico- economici, datorită
modificării soluţiei tehnico-economice iniţial adoptate,
intră în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr.
500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii
nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL II
Organizarea şi funcţionarea Consiliului
interministerial
Art. 4. - (1) Consiliul interministerial îşi
desfăşoară activitatea în plen.
(2) Şedinţele se convoacă lunar sau ori
de câte ori este nevoie.
(3) Convocarea la şedinţele Consiliului
interministerial se face prin grija secretariatului.
(4) Pregătirea şi desfăşurarea
şedinţelor Consiliului interministerial se asigură de către
secretariatul acestuia.
Art. 5. - (1) La şedinţele Consiliului
interministerial participă membrii de drept sau supleanţii acestora,
reprezentanţi ai ordonatorului principal de credite bugetare care supune
spre avizare documentaţia tehnico-economică, reprezentanţi ai
beneficiarului şi reprezentanţi ai proiectantului.
(2) In funcţie de complexitatea lucrărilor,
la şedinţele Consiliului interministerial pot fi invitaţi,
fără drept de vot, şi reprezentanţi ai unor instituţii
de specialitate.
(3) Membrii şi supleanţii acestora, precum
şi reprezentanţii instituţiilor invitate sunt numiţi prin
ordin/decizie a conducătorului instituţiei pe care o reprezintă.
Art. 6. - (1) Şedinţele sunt regulamentar
constituite când participă două treimi din numărul membrilor
Consiliului interministerial.
(2) Şedinţele sunt conduse de către
preşedintele Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de
către vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării
Regionale şi Turismului.
(3) Deciziile luate în cadrul şedinţelor
Consiliului interministerial trebuie să întrunească votul a cel
puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.
(4) In cazul în care un membru al Consiliului
interministerial sau supleantul acestuia lipseşte, înlocuitorul trebuie
să aibă mandat incluzând şi dreptul de vot.
(5) Membrii Consiliului interministerial răspund
în solidar pentru activitatea desfăşurată în cadrul
şedinţelor acestuia.
Art. 7. -In vederea consemnării cu exactitate a
dezbaterilor şedinţelor Consiliului interministerial, precum şi
în scopul redactării cu operativitate a proceselor-verbale ale
şedinţelor de avizare, Secretariatul Consiliului interministerial are
obligaţia înregistrării pe suport magnetic a dezbaterilor din cadrul
acestora.
CAPITOLUL III
Secretariatul Consiliului interministerial
Art. 8. - (1) Secretariatul Consiliului
interministerial, denumit în continuare Secretariat, funcţionează
în cadrul direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltării
Regionale şi Turismului.
(2) Pentru fiecare obiectiv de investiţii,
Secretariatul asigură cu personal propriu verificarea
eligibilităţii administrative a documentaţiilor
tehnico-economice înaintate spre avizare din punctul de vedere al
următoarelor criterii:
a) încadrarea în competenţele de avizare ale
Consiliului interministerial;
b) încadrarea obiectivului de investiţii în
politicii/strategii/ programe/acorduri;
c) dacă documentaţia depusă este
completă şi întocmită conform prevederilor legale.
(3) In scopul analizării documentaţiilor
tehnico-economice, conducerea direcţiei de specialitate din Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului desemnează din cadrul
Secretariatului un responsabil de lucrare, care răspunde de întocmirea
raportului de evaluare a eligibilităţii înaintat membrilor
Consiliului interministerial în mapa şedinţei de avizare.
Art. 9. - (1) Atribuţiile Secretariatului sunt
următoarele:
a) înregistrează documentaţiile
tehnico-economice propuse spre analiză şi avizare;
b) verifică documentaţiile tehnico-economice
din punctul de vedere al eligibilităţii;
c) restituie solicitantului întreaga documentaţie
tehnico-economică, în situaţia depunerii unei documentaţii
tehnico-economice incomplete/neeligibile;
d) elaborează ordinea de zi a şedinţei,
pe care o prezintă spre aprobare preşedintelui Consiliului
interministerial/vicepreşedintelui desemnat de către Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului;
e) întocmeşte invitaţia de participare la
şedinţa de avizare;
f) predă fiecărui membru al Consiliului
interministerial mapa cu documentele şedinţei, cu 5 zile
lucrătoare înainte de data stabilită;
g) elaborează rapoartele de evaluare a
eligibilităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
h) asigură întocmirea proceselor-verbale la fiecare
şedinţă de avizare, conform modelului prevăzut în anexa nr.
3, ce urmează a se semna de către toţi membrii prezenţi;
i) întocmeşte avizul Consiliului interministerial
în baza procesului-verbal al şedinţei, conform modelului
prevăzut în anexa nr. 4, şi îl prezintă spre semnare
preşedintelui/vicepreşedintelui reprezentant al Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Turismului;
j) păstrează evidenţa
documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre analiză şi
avizare, precum şi evidenţa avizelor emise;
k) gestionează banca de date şi arhiva
Consiliului interministerial;
l) restituie ordonatorului principal de credite
întreaga documentaţie tehnico-economică depusă, mai puţin
nota de prezentare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.
5, în situaţia respingerii acesteia în şedinţa Consiliului
interministerial;
m) transmite ordonatorului principal de credite avizul
favorabil.
(2) In funcţie de complexitatea documentaţiei
tehnico-economice, termenul de analiză şi întocmire a raportului de
evaluare a eligibilităţii de către Secretariatul Consiliului
interministerial este cuprins între 5 şi 20 de zile lucrătoare.
Art. 10. - Mapa prevăzută la art. 9 alin. (1)
lit. f) conţine:
a) invitaţia de participare la şedinţa
de avizare;
b) ordinea de zi a şedinţei;
c) notele de prezentare elaborate de proiectanţi
şi însuşite de ordonatorii principali de credite, al căror model
este prevăzut în anexa nr. 5;
d) rapoartele de evaluare a eligibilităţii,
conform anexei nr. 2;
e) modelul-cadru al fişei individuale de evaluare,
prevăzut în anexa nr. 6, care urmează a fi completată de
către fiecare membru al Consiliului interministerial.
CAPITOLUL IV
Procedura de avizare
Art. 11. - (1) In vederea obţinerii avizului
Consiliului interministerial, ordonatorul principal de credite transmite
documentaţia tehnico-economică Secretariatului spre analiză
şi avizare, printr-o adresă oficială.
(2) Documentaţia tehnico-economică
prevăzută la alin. (1) cuprinde:
a) studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare
pentru lucrări de intervenţie/studiu de fezabilitate pentru proiect
complex de investiţii - întocmită conform Hotărârii Guvernului
nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei
tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a
structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru
obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii şi
Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţei nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucţiunilor de aplicare
a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea
conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente
investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de
elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi
lucrări de intervenţii", cu modificările şi
completările ulterioare;
b) tema de proiectare/caietul de sarcini;
c) avizul ordonatorului principal de credite;
d) avizele şi acordurile preliminare obţinute
conform prevederilor legale;
e) nota de prezentare;
f) orice alte documente relevante, cum ar fi: acord de
finanţare, memorandum de finanţare şi altele similare.
(3) Membrii Consiliului interministerial pot, la
cerere, înainte de data şedinţei, să consulte
documentaţiile tehnico-economice complete prevăzute la alin. (2),
înaintate spre analiză şi avizare, la sediul Secretariatului
Consiliului interministerial.
Art. 12. - (1) Documentaţiile tehnico-economice
pentru obiectivele de investiţii înscrise pe ordinea de zi a
şedinţei de avizare sunt prezentate de către persoanele
prevăzute la art. 5 alin. (1).
(2) In cadrul şedinţei de avizare, în vederea
clarificării aspectelor consemnate de membrii Consiliului interministerial
în fişele de evaluare individuale, respectiv a altor aspecte ridicate în
cadrul şedinţei, persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1)
răspund observaţiilor şi întrebărilor adresate de
conducătorul şedinţei/membri/invitaţi.
Art. 13. - (1) Conducătorul şedinţei de
avizare formulează concluziile, observaţiile şi propunerile
rezultate în urma discuţiilor şi le supune aprobării membrilor
Consiliului interministerial.
(2) Toate concluziile, observaţiile şi
propunerile sunt consemnate în procesul-verbal al şedinţei de
avizare.
(3) Procesul-verbal este semnat de toţi membrii
prezenţi sau de supleanţii/înlocuitorii acestora cu drept de vot.
Art. 14. -Aprobarea sau respingerea documentaţiei
se face prin votul majorităţii simple a membrilor prezenţi.
Art. 15. - Pentru operarea modificărilor şi
completărilor solicitate în cadrul şedinţei de avizare, termenul
de soluţionare de către ordonatorul principal de credite este cuprins
între 5 şi 15 zile lucrătoare, în funcţie de complexitatea
modificărilor şi completărilor.
Art. 16. - Pentru obiectivele de investiţii
aprobate în cadrul şedinţei de avizare, Secretariatul va întocmi
avizul Consiliului interministerial, în termen de cel mult 5 zile de la data
şedinţei de avizare.
Art. 17. - In situaţia respingerii
documentaţiei tehnico-economice în şedinţa de avizare a
Consiliului interministerial, prin grija Secretariatului, aceasta va fi
înapoiată ordonatorului principal de credite, mai puţin nota de
prezentare.
Art. 18. - In cazul documentaţiilor neavizate
înapoiate ordonatorului principal de credite, nota de prezentare, raportul de
evaluare a eligibilităţii şi procesul-verbal al
şedinţei de avizare se păstrează în arhiva Secretariatului.
Art. 19. - In cazul fiecărei lucrări avizate,
Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde:
a) nota de prezentare a lucrării;
b) raportul de evaluare a eligibilităţii;
c) avizul Consiliului interministerial;
d) nota de prezentare refăcută conform
observaţiilor şi recomandărilor din şedinţa de
avizare, dacă este cazul.
Art. 20. -In cazul fiecărei şedinţe de
avizare, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde:
a) ordinea de zi a şedinţei;
b) copii ale invitaţiilor trimise;
c) procesul-verbal al şedinţei de avizare;
d) dosarele obiectivelor de investiţii cuprinse pe
ordinea de zi.
CAPITOLUL V
Conţinutul avizului Consiliului
interministerial
Art. 21. - (1) Avizul Consiliului interministerial
certifică necesitatea şi oportunitatea investiţiei,
compatibilitatea documentaţiei cu avizele şi acordurile prealabile,
potrivit legii, precum şi cu tema de proiectare/caietul de sarcini.
(2) Avizul emis de Consiliul interministerial
conţine, în anexă, caracteristicile principale şi indicatorii
tehnico-economici ai obiectivului de investiţii.
Art. 22. -Avizul se semnează de preşedintele
Consiliului interministerial sau de către vicepreşedintele
reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în
două exemplare originale.
Art. 23. -Avizele se numerotează şi se
înregistrează într-un registru special, care se păstrează de
către Secretariat împreună cu un exemplar original al avizelor
eliberate.
CAPITOLUL VI
Obligaţiile ordonatorilor de credite şi
ale operatorilor economici
Art. 24. - Ordonatorii de credite bugetare şi
operatorii economici prezintă documentaţiile prevăzute la art.
11 alin. (2) însoţite de avizul ordonatorului principal de credite -
condiţie eliminatorie de eligibilitate, de avizele şi de acordurile
prealabile, stabilite potrivit legii.
Art. 25. - (1) Se interzice ordonatorilor de credite
bugetare şi operatorilor economici să treacă la întocmirea
fazelor ulterioare de proiectare aferente obiectivelor de investiţii din
categoria celor prevăzute la art. 3 fără avizul Consiliului
interministerial.
(2) După obţinerea avizului Consiliului
interministerial, indicatorii tehnico-economici din competenţa de aprobare
a Guvernului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului fiind unul dintre ministerele
avizatoare.
(3) Se exceptează de la prevederile alin. (1)
obiectivele de investiţii din Programul pregătirii operative a
teritoriului pentru apărare, stabilite de Ministerul Apărării
Naţionale.
Art. 26. - (1) In vederea monitorizării
lucrărilor publice care au fost supuse avizării Consiliului
interministerial, ordonatorii principali de credite sunt obligaţi să
transmită Secretariatului, la finele fiecărui trimestru, date privind
stadiul implementării proiectelor promovate, până la data
semnării contractului de execuţie.
(2) Datele privind stadiul implementării
proiectelor promovate se vor transmite sub forma unui „Centralizator privind
monitorizarea lucrărilor publice avizate în Consiliului Interministerial
de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi
Locuinţe", întocmit de fiecare ordonator principal de credite,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 7.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 27. -Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 28. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 435/2009 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului
Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional
şi Locuinţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 260 din 21 aprilie 2009.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale şi
turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
COMPONENŢA
Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări
Publice de Interes Naţional şi Locuinţe
1. Ministrul dezvoltării regionale şi
turismului - preşedinte
2. Reprezentantul Ministerului Dezvoltării
Regionale şi Turismului - vicepreşedinte
3. Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice
- vicepreşedinte
4. Reprezentantul Ministerului Transporturilor şi
Infrastructurii - vicepreşedinte
5. Reprezentantul Ministerului Administraţiei
şi Internelor - vicepreşedinte
6. Reprezentantul Ministerului Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri - membru
7. Reprezentantul Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale - membru
8. Reprezentantul Ministerului Mediului şi
Pădurilor - membru
9. Reprezentantul Ministerului Apărării
Naţionale - membru
10. Reprezentantul Ministerului
Sănătăţii - membru
11. Reprezentantul Secretariatului General al
Guvernului - membru
ANEXA Nr. 2
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Şl
TURISMULUI
DIRECŢIA GENERALĂ LUCRĂRI PUBLICE
Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare
Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe
RAPORT DE EVALUARE A ELEGIBILITĂŢII
1. Date generale:
1.1. Obiectivul de
investiţii:.................................................................................
1.2. Ordonator principal de
credite:...................................................................
1.3.
Beneficiar:..................................................................................................
1.4.
Proiectant:..................................................................................................
1.5. Proiect/Faza de
proiectare:.........................................................................
1.6.
Amplasament:...................................................................
2. Incadrarea în competenţele de avizare ale
Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes
Naţional şi Locuinţe (conform art. 3 din hotărâre):
3. Avizul ordonatorului principal de credite (nr./data):............................
4. Incadrarea obiectivului de investiţii în
politici/ strategii/ programe/ acorduri (nr./data, poziţie):
............................/ ....................................
5. Documentaţia depusă:
5.1. Studiul de fezabilitate/documentaţia de
avizare pentru lucrări de intervenţie (conform Hotărârii
Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al
documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice,
precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului
general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii
şi Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţei nr. 863/2008 pentru aprobarea „Instrucţiunilor de aplicare
a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea
conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente
investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de
elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi
lucrări de intervenţii, cu modificările şi
completările ulterioare)
(nr./data):..................................../...........................
- legislaţie, norme, normative în baza cărora
a fost întocmită documentaţia:..................
5.2. Tema de proiectare/caietul de sarcini
(nr./data):................................
5.3. Avizele şi acordurile preliminare
obţinute conform prevederilor legale:
- certificatul de urbanism şi avizele cerute prin
acesta (nr./data):.........../................
- alte avize şi acorduri, necesare conform
prevederilor legale în vigoare (nr./data): ........../............
5.4. Nota de prezentare:
- este întocmită conform modelului prevăzut
în anexa nr. 5 la hotărâre (da/nu): ....................................
- evaluare indicatori tehnico-economici (da/nu):
...................................................
- valoarea totală a investiţiei (cu TVA):
.................................................................
- din care C+M (cu
TVA):...................................................................
- finanţarea investiţiei:....................
- durata de realizare a investiţiei:.........
- costuri specifice, după caz:.............
5.5. Alte documente relevante (acorduri, legi etc.)
(nr./data): ......................................................
6. Concluzii şi propuneri: ..........................................................................................................................................
Intocmit
Responsabil lucrare,
.......................................................
Director general,
.......................................................
ANEXA Nr. 3
CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI
PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL Şl LOCUINŢE
Avizat
Preşedinte/Vicepreşedinte
.......................................................
(conducătorul şedinţei de avizare)
PROCES-VERBAL Nr...................
al şedinţei de avizare din................
1. Concluzii şi propuneri ale
şedinţei de avizare
Nr. crt.
|
Denumirea obiectivului
|
Concluzii
|
Votul membrilor
|
1.
|
|
AVIZAT/NEAVIZAT fără observaţii/cu
observaţii/cu recomandări/cu observaţii şi
recomandări/cu modificări/cu completări/ cu modificări
şi completări
|
1.
|
2.
|
.
|
.
|
10.
|
11.
|
2.
|
|
|
1.
|
2.
|
.
|
.
|
10.
|
11.
|
2. Participanţi la şedinţa de avizare
2.1. Membri: 1.
2.
.
.
11.
12.
2.2. Invitaţi:
1.
2.
.
.
11.
Anexă la Procesul-verbal nr.......
Rezumatul lucrărilor şedinţei de
avizare din data de..........................
ANEXA Nr. 4
ROMÂNIA
![](poze/103334_0.jpg)
CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI
PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL Şl LOCUINŢE
AVIZ
Nr...............din....................
Temeiul legal
..........................................................................................................................................
CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL Şl
LOCUINŢE
AVIZEAZĂ FAVORABIL
Denumirea obiectivului de investiţii
...............................................................................................................................
Faza........................................................................................................................................................................ ...
Ordonator principal de credite
....................................................................................................................................
Observaţii la documentaţia avizată
(după caz)
.............................................................................................................
Preşedintele Consiliului Interministerial de
Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe,
ministru,
Anexă la Avizul nr.............
Caracteristicile principale şi indicatorii
tehnico-economici ai obiectivului de investiţii
Denumirea ..........................................................................................................................................
Ordonatorul principal de credite
..........................................................................................................
Beneficiar ...........................................................................................................................................
Amplasament
......................................................................................................................................
Indicatorii tehnico-economici
Valoarea totală a investiţiei cu
TVA..................................................*), din care C+M cu
TVA..................................................
Capacităţi (indicatori tehnici):
-
-
Durata de realizare a investiţiei
..........................................................................................................................................
Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare
Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe,
Director general,
.....................................
*) Valoarea este confidenţială şi se va
actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.
ANEXA Nr. 5
NOTĂ DE PREZENTARE
1. Date generale:
Obiectivele investiţii
..........................................................................................................................................
Ordonator principal de credite
..........................................................................................................................
Beneficiar
..........................................................................................................................................
Proiectant
..........................................................................................................................................
Proiect nr
............................./faza.....................................
Amplasamentul obiectivului:
..........................................................................................................................................
2. Indicatorii tehnico-economici:
2.1. Valoarea totală a investiţiei (cu
TVA)..............................................din care C+M (cu
TVA)..................................
2.2. Cost specific
..........................................................................................................................................
2.3. Capacităţi
..........................................................................................................................................
2.4. Durata de realizarea investiţiei
........................................................................................................................................
3. Necesitatea şi oportunitatea
investiţiei:
- scurtă prezentare a domeniului în care este
încadrat obiectivul de investiţie şi a cerinţelor actuale
şi de viitor ale acestui domeniu, din care să rezulte necesitatea
investiţiei;
- justificarea necesităţii realizării
obiectivului de investiţii, cu încadrarea în politicile pe termen scurt,
mediu şi lung locale/sectoriale/naţionale/regionale/europene şi
în strategia pe termen scurt, mediu şi lung a ordonatorului principal de
credite, cu precizarea capitolului din strategie;
- cuprinderea în programe, proiecte; aliniere la
cerinţele europene etc;
- actul legislativ nou-apărut care
favorizează realizarea investiţiei;
- acorduri internaţionale care obligă partea
română la această investiţie;
- locuri de muncă nou-create, pe perioada
realizării şi în timpul exploatării obiectivului de
investiţii;
-justificarea oportunităţii investiţiei:
includerea în acorduri de finanţare, în programe prioritare etc; surse noi
de finanţare care favorizează investiţia.
4. Conţinutul documentaţiei:
4.1. Descrierea investiţiei:
- date tehnice privind amplasamentul şi terenul pe
care se amplasează proiectul de investiţii. In cazul
documentaţiilor de avizare pentru lucrări de intervenţii se vor
prezenta şi situaţia existentă, concluziile raportului de
expertiză tehnică şi concluziile auditului energetic;
- prezentarea soluţiilor adoptate în
corelaţie cu normele şi normativele în vigoare ce definesc domeniul
(normative de funcţionare, studii de trafic, legi, standarde, manuale de
proceduri etc);
- prezentarea investiţiei şi a
caracteristicilor principale ale construcţiilor din cadrul obiectivului de
investiţii nou, în conformitate cu prevederile normelor şi
normativelor privind stabilitatea construcţiilor şi asigurarea
energetică. In cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrări
de intervenţii: descrierea lucrărilor şi a soluţiilor de
intervenţie, cu prezentarea caracteristicilor principale
îmbunătăţite prin aplicarea proiectului;
- situaţia existentă a utilităţilor
şi analiza de consum;
- concluziile evaluării impactului de mediu
şi soluţii alternative de producere a energiei necesare
funcţionării obiectivului, după caz.
4.2. Costurile estimative:
- valoarea totală şi C+M (cu TVA) cu
detalierea pe structura devizului general;
- indicatori de eficienţă
tehnico-economică.
4.3. Avize şi acorduri:
- lista avizelor şi acordurilor obţinute
conform prevederilor legale (inclusiv avizul ordonatorului principal de
credite).
5. Surse de finanţare:
- valoarea totală (cu TVA) a
investiţiei:..............................................................;
- sursa de finanţare (buget de stat, buget local,
fonduri externe, credite, alte surse legal constituite) şi valoarea
(valoric şi procentual):.............................
Ordonatorul principal de credite
- direcţia de specialitate coordonatoare -
.........................................................................
(instituţie, funcţie, nume)
Proiectant,
.......................................................
(instituţie, funcţie, nume)
Beneficiar,
.......................................................
(instituţie, funcţie, nume)
NOTĂ:
- Valoarea investiţiei se va prezenta
actualizată.
- Se vor anexa la nota de prezentare: devizul general
şi anexa indicatori, semnate de beneficiar şi proiectant.
- Se vor anexa avizele şi acordurile în copii
lizibile, inclusiv copii ale cererilor făcute pentru obţinerea
acestora.
ANEXA Nr. 6
CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI
PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE
Şedinţa din data de...................
FIŞĂ INDIVIDUALĂ DE EVALUARE
Obiectiv de investiţii:
.......................................................................................................................................................
Observaţii privind:
1. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei
şi încadrarea în programe/strategii:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
2. Soluţia tehnică aleasă şi
respectarea normelor şi normativelor în vigoare:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
3. Evaluarea lucrărilor şi devizul general
şi finanţarea lucrărilor:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
4. Avize şi acorduri:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
Concluzii şi propuneri:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
Ministerul
............................................
Membru
....................................
Semnătura
............................
ANEXA Nr. 7
Ordonator principal de credite
Ministerul..................................
CENTRALIZATOR
privind monitorizarea lucrărilor publice
avizate în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de
Interes Naţional şi Locuinţe
Nr. crt.
|
Denumirea obiectivului
|
Aviz nr./ din data de
|
Autoritatea contractantă
|
Valoarea totală avizată
|
Surse de finanţare
preconizate
|
Hotărârea Guvernului de
aprobare a indicatorilor
tehnico- economici nr./din data de
|
Contractul de
achiziţie publică
nr./din data
de..............
|
Observaţii privind stadiul
implementării
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ordonatorul principal de credite
- direcţia de specialitate coordonatoare -
.......................................................................
(instituţie, funcţie, nume)