HOTARARE Nr. 172 din 7 martie 1991
privind infiintarea Societatii comerciale "Decorativa" - S.A.
Bucuresti
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 63 din 26 martie 1991
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se infiinteaza Societatea comerciala "Decorativa" - S.A., cu
sediul in Bucuresti, strada Latina nr. 8, sector 2, prin preluarea activului si
pasivului de la Intreprinderea de stat "Decorativa" Bucuresti, care
se desfiinteaza.
Capitalul social initial, stabilit pe baza bilantului la 30 iunie 1990,
este de 19.913 mii lei.
Valoarea capitalului societatii va fi corectata dupa finalizarea evaluarii
patrimoniului potrivit legii.
Art. 2
Societatea comerciala "Decorativa" - S.A. Bucuresti se
infiinteaza ca societate comerciala pe actiuni, cu personalitate juridica, si
are obiectul de activitate prevazut in statut.
Art. 3
Societatea comerciala "Decorativa" - S.A. Bucuresti isi
desfasoara activitatea in conformitate cu statutul din anexa.
Art. 4
Personalul trecut la Societatea comerciala "Decorativa" - S.A.
Bucuresti se considera transferat in interesul serviciului si beneficiaza timp
de 3 luni de salariul avut, sporul de vechime, dupa caz, daca este transferat
in functii cu niveluri de salarizare mai mici.
Art. 5
Anexa face parte integranta din prezenta hotarire.
Art. 6
Capitolul III din anexa 2 la Hotarirea Consiliului de Ministri nr. 969/31
iulie 1973, precum si orice alte dispozitii contrare, nu se aplica.
p. PRIM-MINISTRU
ANTON VATASESCU
ANEXA 1
STATUTUL
Societatii comerciale "Decorativa" - S.A. Bucuresti
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
Art. 1
Denumirea societatii
Denumirea societatii este Societatea comerciala pe actiuni
"Decorativa" - S.A. Bucuresti.
Art. 2
Forma juridica a societatii
Societatea comerciala "Decorativa" - S.A. Bucuresti este persoana
juridica romana, avind forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi
desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
Art. 3
Sediul societatii
Sediul societatii este in Romania, localitatea Bucuresti, strada Latina nr.
8, sector 2. Sediul societatii poate fi schimbat in alt loc din Romania, pe
baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii, situate
si in alte localitati din tara si in strainatate.
Art. 4
Durata societatii
Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii in
registrul comertului.
CAP. 2
Obiectul de activitate al societatii
Art. 5
Obiectul de activitate al societatii este proiectarea si executarea
urmatoarelor grupe principale de lucrari:
a) mobilier pentru muzee si expozitii, instalatii electromecanice de scena,
aparatura electrica si electronica de scena, mobilier, sali de spectacole,
amenajari diverse pentru sali de spectacole (cortine, fundaluri, mochetari,
imbracari pereti etc.), costume de arta populara, costume de cor pentru
ansambluri artistice de cintece si dansuri, costume pentru teatru, opera,
opereta, film, lucrari artistice, machete, rame de epoca, grafica etc.;
b) efectuarea operatiunilor de comert interior si exterior direct sau prin
intermediul societatilor specializate, engineering, colaborarea directa cu
banci de comert exterior, efectuarea operatiunilor de fond valutar, putind
participa si conveni la operatiuni de credit;
c) desfasurarea activitatii cu caracter social in favoarea salariatilor.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Capitalul social initial este de 19.913 mii lei, impartit in 19.913 actiuni
nominative in valoare nominala de 1.000 lei fiecare, in intregime subscrise de
actionar.
Capitalul social initial, impartit in actiuni nominative, este in intregime
subscris de statul roman, in calitate de actionar unic, si varsat in intregime
la data constituirii societatii.
Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar
unic, pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
Art. 8
Actiunile
Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute
de lege.
Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi
administratori.
Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat
si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la
sediul societatii.
Art. 9
Reducerea sau marirea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotaririi adunarii
generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea
procedurii prevazute de lege.
Art. 10
Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul
la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi
ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea
beneficiilor, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale,
precum si la alte drepturi prevazute in statut.
Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunea in cazul
trecerii in proprietatea altor persoane.
Obligatiile societatii sint garantate cu capitalul social al acesteia, iar
actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii
personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula
pretentii asupra partii din beneficiul societatii ce i se va repartiza de catre
adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la
lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
Art. 11
Cesiunea actiunilor
Actiunile sint indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste
decit un proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea catre terti poate fi efectuata in conditiile si cu procedura
prevazute de lege.
Art. 12
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul
de administratie si sa faca public faptul prin presa. Dupa 6 luni va putea
obtine un duplicat al actiunii.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
Art. 13
Atributii
Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii
care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si
comerciala.
Adunarile generale ale actionarilor sint ordinare si extraordinare si au
urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi,
precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de
productie;
b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori,
inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc remuneratia, ii descarca de
activitate si ii revoca;
c) numesc directorul si adjunctii acestuia, le stabilesc remuneratia, ii
descarca de activitate si ii revoca; directorul si directorii adjuncti pot fi
numiti si dintre membrii consiliului de administratie;
d) stabilesc competentele si raspunderile consiliului de administratie si
ale comisiei de cenzori;
e) aproba si modifica programele de activitate si bugetul societatii;
f) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si la
acordarile de garantii;
g) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de beneficii si
pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie, al comisiei
de cenzori sau al expertului de gestiune, dupa caz; aproba repartizarea
beneficiilor intre actionari;
h) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale
si agentii;
i) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la
modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si
la cesiunea actiunilor;
j) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si
la transformarea formei juridice a societatii;
k) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea si lichidarea
societatii;
l) hotarasc cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de
investitii noi;
m) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de
administratie, a directorului, adjunctilor acestuia si a cenzorilor, pentru
paguba pricinuita societatii;
n) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
Hotaririle in problemele prevazute la lit. i), j) si k) vor putea fi aduse
la indeplinire numai dupa aprobarea lor de catre organul care a aprobat
constituirea societatii, in perioada in care statul este actionar unic.
Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor
se diferentiaza potrivit legii.
Art. 14
Convocarea adunarii generale a actionarilor
Adunarile generale ale actionarilor se convoaca de presedintele consiliului
de administratie sau de unul dintre vicepresedinti, pe baza imputernicirii date
de presedinte.
Adunarile generale ordinare au loc o data pe an, la doua luni de la
incheierea exercitiului economico-financiar pentru examinarea bilantului si a
contului de beneficii si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea
programului de activitate si a bugetului pe anul in curs.
Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor
reprezentind cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de
cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult
de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea
societatii.
Adunarea generala va fi convocata de administratori de cite ori va fi
nevoie, in conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel putin 15 zile
inainte de data stabilita.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial si intr-unul din ziarele de
larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii sau din cea
mai apropiata localitate.
Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de
zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul
dezbaterilor adunarii.
Cind in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului,
convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in
alt loc din aceeasi localitate.
Art. 15
Organizarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri
daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin
2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din
capitalul social.
Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua
hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel
putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin
1/2 din capitalul social.
Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului
de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul dintre vicepresedinti,
desemnat de presedinte.
Presedintele desemneaza dintre membrii sai 2 secretari care sa verifice
lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al sedintei.
Procesul-verbal se va scrie intr-un registru sigilat si parafat.
Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de
secretarul care l-a intocmit.
La sedintele adunarii generale ordinare si extraordinare ale actionarilor,
in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul
societatii, pot fi invitati si reprezentantii sindicatului.
Art. 16
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
Hotaririle se iau prin vot deschis.
Actionarii voteaza, de regula, prin ridicare de miini. La propunerea
persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari prezenti sau
reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va putea decide
ca votul sa fie secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie si a cenzorilor, pentru luarea si revocarea hotaririlor
referitoare la raspunderea administratorilor.
Hotaririle adunarii generale sint obligatorii chiar pentru actionarii
absenti sau nereprezentati.
Art. 17
In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii
generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor
statului, alcatuit si numit potrivit legii, pina la crearea conditiilor de
constituire a adunarii generale a actionarilor, conform regulamentului
referitor la organizarea si functionarea consiliului imputernicitilor statului.
Consiliul imputernicitilor statului se va desfiinta de drept in momentul
crearii conditiilor de constituire a adunarii generale a actionarilor.
CAP. 5
Consiliul de administratie
Art. 18
Organizare
Societatea este administrata de catre un consiliu de administratie, compus
din 11 administratori, alesi de adunarea generala a actionarilor pe o perioada
de 4 ani, cu posibilitatea de a fi alesi pe inca 4 ani, care pot avea calitatea
de actionari.
Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de
actionari, in aceeasi proportie cu cota lor de participare la capital.
Fiecare administrator va trebui sa depuna o garantie egala cu valoarea a
doua salarii, care, pe perioada mandatului, se pastreaza la societate si nu pot
fi instrainate. Garantia se depune inainte de intrarea in functie a
administratorului.
Cind se creaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea
generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului
vacant. Adunarea generala va alege ca nou administrator o persoana indicata de
acelasi actionar care a desemnat pe predecesorul sau.
Durata pe care este ales administrator pentru a ocupa locul vacant va fi
egala cu perioada care a ramas pina la expirarea mandatului predecesorului sau.
Pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii
comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului, cu acordul
Ministerului Culturii.
Componenta consiliului de administratie si desemnarea membrilor acestuia se
stabilesc de adunarea generala a actionarilor.
Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
La prima sedinta consiliul de administratie va alege dintre membrii sai un
presedinte si 3 vicepresedinti.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cite
ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul
membrilor sai, si ia decizii cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti. El
este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de unul dintre
vicepresedinti, desemnat de presedinte. Presedintele numeste un secretar dintre
membrii consiliului sau din afara acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 2/3 din
numarul membrilor consiliului de administratie.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi
stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 15 zile
inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie
intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de
administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta
si de secretar.
Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai
unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru
studierea anumitor probleme.
In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele
consiliului de administratie pe baza si in limitele imputernicirilor date de
adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul dintre
vicepresedinti, desemnat de consiliu. Cel ce reprezinta societatea semneaza
actele care o angajeaza fata de terti.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este
legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor
care li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la
dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate
documentele societatii.
Presedintele, vicepresedintii, membrii consiliului de administratie,
directorul si adjunctii acestuia raspund individual sau solidar, dupa caz, fata
de societate pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la
dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut si pentru greseli in
administrarea societatii. In astfel de situatii ei vor putea fi revocati prin
hotarirea adunarii generale a actionarilor.
Art. 19
Atributiile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si
obligatiile acestuia;
b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe
compartimente;
e) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor
acordate;
d) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri (cu exceptia
mijloacelor fixe) potrivit competentelor acordate;
e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu
chirie);
f) stabileste tactica si strategia de marketing;
g) aproba incheierea sau rezilierea altor contracte potrivit competentelor
acordate;
h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile
de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la
activitatea societatii, bilantul si contul de beneficii si pierderi pe anul
precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al
societatii pe anul in curs;
i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a
actionarilor.
CAP. 6
Art. 20
Comitetul de directie
Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui
comitet de directie, compus din membri alesi dintre administratori, fixindu-le
in acelasi timp si salariile, potrivit legii.
Presedintele indeplineste, de regula, si functia de director, in care
calitate conduce si comitetul de directie, asigurind conducerea curenta a
societatii, si aduce la indeplinire deciziile consiliului de administratie in
limitele activitatii societatii.
Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a
voturilor membrilor sai.
Comitetul de directie este obligat sa comunice la fiecare sedinta a
consiliului de administratie registrul sau de deliberari.
In comitetul de directie votul nu poate fi dat prin delegatie.
CAP. 7
Gestiunea societatii
Art. 21
Comisia de cenzori
Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori
aleasa de adunarea generala a actionarilor, compusa din 3 membri, care nu pot
avea nici o alta functie in societate.
In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sint reprezentanti
ai Ministerului Finantelor.
Adunarea generala alege, de asemenea, cenzori supleanti, care vor inlocui
in caz de nevoie pe cenzorii titulari, care vor actiona conform legii.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se vor
prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia
patrimoniului, a beneficiilor si a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
- in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe si
a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de
evidenta contabila si prezinta consiliului de administratie rapoarte de
activitate;
- la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea
inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de
administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de
beneficii si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport
scris;
- la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
- prezinta adunarii generale a actionarilor punctul de vedere privind
propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si
a obiectului societatii.
Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in unanimitate.
Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza
adunarii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a
actionarilor in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10%
timp de 2 ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea
societatii) sau ori de cite ori considera necesar pentru alte situatii.
Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si
drepturile si obligatiile cenzorilor, se completeaza cu dispozitii legale in
acest domeniu.
Cenzorii se numesc pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi;
numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.
CAP. 8
Activitatea societatii
Art. 22
Exercitiul economico-financiar
Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31
decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii
societatii.
Art. 23
Personalul societatii
Personalul de conducere al societatii si cenzorii sint alesi de adunarea
generala a actionarilor. Restul personalului este angajat de catre consiliul de
administratie sau de directorul societatii comerciale. In perioada in care
statul este actionar unic, personalul de conducere si cenzorii vor fi numiti de
consiliul imputernicitilor statului, cu acordul Ministerului Culturii.
Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare
si functii, se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a
actionarilor, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea
limitei minime de salarizare prevazute de lege.
Pina la aprobarea legislatiei in domeniu, salarizarea se face conform
legislatiei in vigoare.
Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se
va face potrivit legii.
Drepturile si obligatiile personalului societatii se stabilesc de consiliul
de administratie. Premiile, gratificatiile si alte asemenea drepturi acordate
anual personalului roman pot fi platite integral sau partial in valuta, in
limita disponibilitatilor in valuta, potrivit legii.
Art. 24
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de
amortizare a fondurilor fixe.
Art. 25
Reparatii capitale
Lucrarile de reparatii capitale se vor executa pe baza hotaririi adunarii
generale a actionarilor. Fondurile necesare se asigura prin includerea
cheltuielilor respective, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al
prestarilor de servicii sau in cheltuielile de circulatie in anul in care au
fost executate, sau esalonat pe mai multi ani.
Art. 26
Evidenta contabila si bilantul contabil
Societatea va tine evidenta contabila in lei si va intocmi anual bilantul
si contul de beneficii si pierderi, avind in vedere normele metodologice
elaborate de Ministerul Finantelor.
Bilantul si contul de beneficii si pierderi vor fi publicate in Monitorul
Oficial, conform legii.
Art. 27
Calculul si repartitia beneficiilor
Beneficiul societatii se stabileste prin bilantul aprobat de adunarea
generala a actionarilor. Beneficiul impozabil se stabileste ca diferenta intre
suma totala a veniturilor incasate si suma cheltuielilor efectuate pentru
realizarea acestor venituri.
Pentru determinarea acestui beneficiu se vor deduce din beneficiul anual
fondul de rezerva care va fi de cel mult 5% din totalul beneficiului prevazut
in bilantul anual (constituirea lui efectuindu-se pina se va atinge 25% din
capitalul social), precum si alte cote prevazute in reglementarile in vigoare.
Din beneficiul prevazut in bilant se scade impozitul legal, rezultind
beneficiul cuvenit actionarilor, care se repartizeaza intre acestia
proportional cu aportul la capitalul social, precum si pentru alte nevoi ale
societatii.
Plata beneficiului cuvenit actionarilor se face de societate, in conditiile
legii, in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala
a actionarilor.
In cazul inregistrarii de pierderi, partile se obliga sa analizeze cauzele
si sa ia masuri de recuperare.
Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu
aportul la capital si in limita capitalului subscris.
CAP. 9
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
Art. 28
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin
hotarirea adunarii generale a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei
juridice a societatii se va putea face cu acordul ministerului de resort, in
conditiile legii. Noua societate va indeplini formalitatile legale de
inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatii.
Art. 29
Dizolvarea societatii
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
- imposibilitatea realizarii obiectului social;
- hotarirea adunarii generale;
- falimentul;
- pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul
de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului
sau reducerea lui la suma ramasa;
- numarul de actiuni va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
- la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si
consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor
constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
- in orice alte situatii, pe baza hotaririi adunarii generale a
actionarilor, luata in unanimitate.
Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in registrul
comertului si publicata in Monitorul Oficial.
Art. 30
Lichidarea societatii
In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si
cu respectarea procedurii prevazute de lege.
Art. 31
Litigii
Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sint de
competenta instantelor judecatoresti din Romania.
Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si
persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
CAP. 10
Dispozitii finale
Art. 32
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale
referitoare la societatile comerciale.