HOTARARE Nr. 45 din 17 ianuarie 1991
privind infiintarea de societati comerciale pe actiuni in domeniul
comunicatiilor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 14 din 22 ianuarie 1991
In temeiul Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de
stat ca regii autonome si societati comerciale,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se infiinteaza societatile comerciale, persoane juridice, avind denumirea,
forma juridica, obiectul de activitate, capitalul social si sediul prevazute in
anexa nr. 1.
Art. 2
Societatile comerciale pe actiuni, infiintate conform art. 1, se vor
organiza si functiona in conformitate cu statutul acestora, cuprins in anexele
nr. 2.1.*) - 2.4.*).
-------------
*) Anexele nr. 2.1. - 2.4. se comunica unitatilor interesate. Statutul
cadru al societatilor comerciale pe actiuni, infiintate potrivit art. 1 din
hotarire, este cuprins in anexa nr. 2.
Art. 3
Societatile comerciale pe actiuni infiintate isi vor realiza obiectul de
activitate pe baza de contracte incheiate in conformitate cu Codul comercial
roman si Codul civil, cu exceptiile prevazute de lege.
Art. 4
Pe data infiintarii societatilor comerciale pe actiuni, unitatile economice
de stat prevazute in anexa nr. 1 se desfiinteaza.
Activul si pasivul unitatilor de stat care isi inceteaza activitatea se
preiau de catre societatile comerciale infiintate.
Art. 5
Personalul care trece la societatile comerciale se considera transferat in
interesul serviciului si beneficiaza timp de trei luni de salariul tarifar si
sporul de vechime avute, dupa caz, daca este incadrat sau transferat in functii
cu niveluri de salarizare mai mici.
Art. 6
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarire.
Art. 7
Pe data prezentei hotariri se abroga orice dispozitie contrara.
PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
ANEXA 1
LISTA
societatilor comerciale care se infiinteaza, in baza Legii nr. 15/1990, prin
reorganizarea unor unitati economice de stat din subordinea Ministerului
Comunicatiilor
_______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Forma Sediul: Obiectul de Capitalul Denumirea
crt. societatii juridica ---------- activitate social unitatii
comerciale localitatea, initial care se
judetul ----------- desfiinteaza
Structura*)
conform
bilantului
la
30.06.1990
-mii lei-
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6
_______________________________________________________________________________
1. Societatea Societate Bucuresti, 214,3 Intreprinderea-
comerciala comerciala str. ---------- antrepriza
"Teleconstructia" pe actiuni Dinicu 130,9+83,4
"Teleconstructia".
- S.A. Golescu
nr. 38,
sector 1
Obiectul de activitate:
- Executarea lucrarilor de constructii-montaj, de suprafata si subteran,
pentru sistemul national de comunicatii si pentru conectarea acestuia la
sistemul mondial
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6
_______________________________________________________________________________
2. Societatea Societate Bucuresti, 44,1 Intreprinderea
comerciala comerciala str. ---------- de constructii
"Secom" - pe actiuni Orhideelor 24,5+19,6 si
reparatii
S.A. nr. 39, echipamente de
sector 1 telecomunicatii
Obiectul de activitate:
- Executarea si comercializarea echipamentelor pentru transmisiuni pe
cablu, fibra optica si fascicole radio, si dispozitive auxiliare specifice,
necesare sistemului national unitar de telecomunicatii si radiocomunicatii
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6
_______________________________________________________________________________
3. Societatea Societate Bucuresti, 20,1 Intreprinderea
comerciala comerciala calea ---------- "Rompres-
"Rompres- pe actiuni Grivitei 1,1+19,0
filatelia"
filatelia" nr.
- S.A. 64 - 66,
sector 1
Obiectul de activitate:
- Importul si exportul de marfuri filatelice, publicatii presa, material
numismatic, produse si servicii cu caracter cultural; confectionarea si
comercializarea produselor filatelice pe piata interna si internationala
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6
_______________________________________________________________________________
4. Societatea Societate Bucuresti, 24,8 Directia de
comerciala comerciala piata ---------- expediere a
"Rodipet" pe actiuni Presei 5,2+19,6
presei
- S.A. Libere
nr. 1,
sector 1
Obiectul de activitate:
- Preluarea, prelucrarea presei si tipariturilor de la edituri si
expedierea lor in vederea difuzarii pe intreg teritoriul tarii; operatiuni
de import-export cu presa si tiparituri.
_______________________________________________________________________________
*) Mijloace fixe + mijloace circulante.
ANEXA 2
STATUTUL*)
Societatii comerciale pe actiuni "................." - S.A.
*) Denumirea, sediul si capitalul social pentru fiecare societate in parte
sint cele prevazute in anexa nr. 1.
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
Art. 1
Denumirea societatii este societatea comerciala "...." - S.A.
In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile emanind de la
societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele
"societate pe actiuni" sau de initialele "S.A.", de
capitalul social, numarul de inmatriculare din registrul comertului si sediul
societatii.
In cuprinsul acestui statut societatea comerciala "............"
- S.A. este denumita societatea.
Art. 2
Societatea comerciala "....................." - S.A. este
persoana juridica romana, avind forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta
isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul
statut.
Art. 3
Sediul societatii este in Romania, localitatea ......... nr. ... sector
....
Societatea are sucursale in localitatile ................. si filiale in
localitatile............ .
Art. 4
Durata societatii este nelimitata cu incepere de la data inmatricularii in
registrul comertului.
CAP. 2
Obiectul de activitate al societatii
Art. 5
Obiectul de activitate al societatii este:
a) executarea lucrarilor de constructii-montaj in domeniul
telecomunicatiilor in tara si strainatate si anume: retele urbane, interurbane
si de incinta, montaje si puneri in functiune a echipamentelor pentru
centralele telefonice automate, sisteme de curenti purtatori, centrale
telegrafice, linii de radiorelee, statii de radio si televiziune, instalatii de
curenti slabi de incinta;
b) "service" pentru retele si instalatii de telecomunicatii
executate in tara si strainatate, precum si executarea reparatiilor la acestea;
c) proiectarea documentatiilor de executie si informatica;
d) gospodarie locativa - cantine;
e) confectii metalice si reparatii auto-utilaje.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Art. 6
Capitalul social initial al societatii este in valoare de ...... mil. lei
si se compune din mijloace fixe in valoare de ..... mil. lei si mijloace
circulante in valoare de ..... mil. lei.
Capitalul social initial, in valoare de ..... mil. lei, este impartit in
... actiuni nominative, cu valoare nominala de 5000 lei pe bucata.
Capitalul social initial al societatii este detinut integral de statul
roman, pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
Art. 7
Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde mentiunile prevazute de
lege.
Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi
administratori.
Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat
si parafat de presedintele consiliului de administratie. Acest registru se va
pastra la sediul societatii sub ingrijirea consiliului de administratie.
Art. 8
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotaririi adunarii generale
extraordinare a actionarilor, prin emiterea de noi actiuni.
Majorarea capitalului se poate face partial sau total in natura pe baza
evaluarii efectuate de experti desemnati de catre adunarea generala a
actionarilor.
Art. 9
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotaririi adunarii generale
extraordinare a actionarilor.
Propunerile de reducere a capitalului trebuie comunicate comisiei de
cenzori de catre consiliul de administratie cu cel putin 30 de zile inainte de
data adunarii generale extraordinare a actionarilor, care decide asupra
avizarii propunerilor de reducere. Comisia de cenzori va trebui sa refere
asupra cauzelor si conditiilor de operare a reducerii capitalului social.
Art. 10
Fiecare actiune confera actionarului dreptul la un vot in adunarea generala
a actionarilor si dreptul de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit
legii.
Obligatiile sociale sint garantate cu patrimoniul social, actionarii
raspunzind numai in limita actiunilor pe care le-au subscris.
Art. 11
Actiunile sint indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste
decit un singur proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea actiunilor se face potrivit legii.
Cesiunea actiunii se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor si
se mentioneaza pe titlu.
Art. 12
In cazul pierderii uneia sau mai multor actiuni, proprietarul va trebui sa
anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul in presa. Dupa 6
luni va putea obtine un duplicat al actiunii.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
Art. 13
Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii,
care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si
comerciala.
Adunarea generala a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi,
precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de
productie;
b) alege membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, le
stabileste atributiile si ii revoca;
c) numeste directorii, le stabileste atributiile si ii revoca;
d) aproba si modifica programele de activitate si bugetul societatii;
e) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si
perspectivele societatii cu referire la profit si dividende, pozitia pe piata
interna si internationala, nivelul tehnic, calitate, forta de munca, protectia
mediului, relatiile cu clientii. De asemenea hotaraste asupra nivelului
fondurilor pentru cercetari stiintifice care au ca obiect fundamentarea
strategiilor de dezvoltare, cresterea calitatii produselor si serviciilor,
elaborarea de produse si tehnologii noi, competitive;
f) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen
lung, inclusiv a celor externe, la nivelul imprumuturilor bancare curente si la
conditiile de acordare a garantiilor. Stabileste conditiile de acordare a
creditelor comerciale si aproba orice fel de credit financiar acordat de
societate;
g) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi
dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie, al comisiei de cenzori,
aproba repartizarea beneficiilor intre actionari;
h) hotaraste cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale si
filiale;
i) aproba marirea sau reducerea capitalului social;
j) hotaraste cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si
la transformarea formei juridice a societatii;
k) hotaraste cu privire la fuziunea sau dizolvarea societatii;
l) hotaraste cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea
de investitii noi;
m) hotaraste, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de
remunerare a membrilor consiliului de administratie, hotaraste asupra
salariilor si primelor directorilor;
n) hotaraste cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului
de administratie, directorilor si adjunctilor acestora si a cenzorilor, pentru
paguba pricinuita societatii;
o) hotaraste asupra oricaror alte probleme din competenta sa potrivit legii
sau prezentului statut.
Art. 14
Adunarile generale ale actionarilor sint de doua feluri: ordinare si
extraordinare.
Adunarea generala ordinara are atributiile prevazute la art. 13 lit. a) -
g) si m) - n), iar cea extraordinara, atributiile prevazute la lit. h) - l),
precum si celelalte atributii ce le revin potrivit legii si prezentului statut.
Art. 15
Adunarea generala se convoaca de presedintele consiliului de administratie
sau de unul dintre administratori, desemnat de presedinte.
Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, la doua luni de
la incheierea exercitiului economic financiar, pentru examinarea bilantului si
a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea
programului de activitate si bugetului pe anul urmator.
Adunarile generale extraordinare se convoaca potrivit alin. 1 ori de cite
ori este nevoie, in conditiile prevazute de lege. Administratorii sint obligati
sa convoace adunarea generala la cererea actionarilor reprezentind 1/10 din
capitalul social. In conditiile legii, adunarea generala extraordinara se
convoaca si la cererea comisiei de cenzori.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial si intr-unul din ziarele de
larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii sau din cea
mai apropiata localitate.
Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de
zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul
dezbaterilor.
Cind in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului,
convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor. Adunarea
generala a actionarilor se intruneste in sediul societatii sau in alt loc din
aceeasi localitate.
Hotaririle adunarilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea
hotaririlor referitoare la raspunderea administratorilor.
Art. 16
Adunarea generala a actionarilor este condusa de presedintele consiliului
de administratie, iar in lipsa acestuia de catre un administrator, desemnat de
presedinte.
Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre actionari, doi
secretari pentru a verifica prezenta actionarilor la adunarea generala si
pentru a intocmi procesul-verbal al sedintei.
Procesul-verbal se va scrie intr-un registru sigilat si parafat.
Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de
secretarul care l-a intocmit.
Art. 17
Pentru validitatea deliberarilor adunarii ordinare este necesara prezenta
actionarilor care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social, iar
hotaririle sa fie luate de actionarii ce detin majoritatea absoluta din
capitalul social reprezentat in adunare.
Daca adunarea ordinara nu poate lucra din cauza neindeplinirii conditiilor
de la alin. 1, adunarea ce se va intruni, dupa o a doua convocare, poate sa
delibereze asupra problemelor puse la ordinea de zi a celei dintii adunari,
oricare ar fi partea de capital reprezentata de actionarii prezenti, cu
majoritate.
Pentru validitatea deliberarilor adunarii extraordinare sint necesare:
- la prima convocare, prezenta actionarilor reprezentind trei patrimi din
capitalul social, iar hotaririle sa fie luate cu votul unui numar de actionari
care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social;
- in convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentind jumatate din
capitalul social, iar hotaririle sa fie luate cu votul unui numar de actionari
care sa reprezinte cel putin o treime din capitalul social.
Art. 18
In perioada in care capitalul este in intregime de stat atributiile
adunarii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul
imputernicitilor statului alcatuit si numit potrivit legii, pina la sedinta de
constituire a adunarii generale a actionarilor.
Consiliul imputernicitilor statului se intruneste in prezenta a 3/4 din
numarul total de membri, iar hotarirea este valabila cu votul a jumatate plus
unu din numarul total, daca hotaraste in probleme de competenta adunarii
generale ordinare a actionarilor, si in prezenta a 4/5 si votul a 3/4 din
membri, daca hotaraste in probleme de competenta adunarii generale
extraordinare.
Retribuirea membrilor consiliului imputernicitilor statului se stabileste
de acesta.
Consiliul imputernicitilor statului isi va inceta de drept activitatea pe
data constituirii adunarii generale a actionarilor.
CAP. 5
Consiliul de administratie
Art. 19
Societatea este administrata de catre un consiliu de administratie, compus
din 15 persoane, alese de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4
ani, cu posibilitatea de a fi realese pe noi perioade de 4 ani, care pot avea
calitatea de actionari.
Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie adunarea
generala alege un nou administrator pentru a completa locul vacant.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cite
ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a 1/3 din numarul membrilor
sai, si ia decizii cu majoritate simpla de voturi din numarul total al
membrilor consiliului. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia de
unul din administratori, desemnat de presedinte. Presedintele numeste un
secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi
stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 15 zile
inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei care se scrie
intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de
administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta
si de secretar.
Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui
comitet de directie compus din membri alesi dintre administratori.
Presedintele indeplineste functia de director general, in care calitate
conduce si comitetul de directie, asigurind conducerea curenta a societatii,
aducerea la indeplinire a hotaririlor consiliului imputernicitilor statului si
ale consiliului de administratie.
In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele
consiliului de administratie pe baza si in limitele imputernicirilor date de
adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul din
administratori, desemnat de consiliul de administratie.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este
legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor
care li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la
dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate
documentele societatii.
Presedintele si ceilalti membri ai consiliului de administratie si
directorii raspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele
lor ilicite, pentru abaterile de la statut si pentru greseli in administrarea
societatii.
Art. 20
Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul;
b) stabileste indatoririle si imputernicirile personalului societatii pe
compartimente;
c) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu
chirie) pe baza hotaririi adunarii generale ordinare;
d) stabileste tactica si strategia de marketing, de cercetare si dezvoltare,
de asigurare a calitatii, de protectia mediului;
e) supune anual adunarii generale ordinare a actionarilor, in termen de 60
de zile de la incheierea exercitiului economic-financiar, raportul cu privire
la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi, pe anul
precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget
al societatii pe anul urmator;
f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a
actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitatii, precum si cele
stabilite potrivit legii.
CAP. 6
Controlul societatii
Art. 21
Gestiunea societatii este controlata de actionari si de o comisie de
cenzori cu 3 membri si tot atitia supleanti.
Cenzorii vor fi alesi de adunarea generala ordinara; cel putin unul dintre
ei trebuie sa fie contabil autorizat sau expert contabil.
Unul dintre membri va fi recomandat de Ministerul Finantelor.
Cenzorii trebuie sa fie actionari, cu exceptia cenzorului-contabil.
Cenzorii sint remunerati cu o indemnizatie stabilita de adunarea generala
care i-a ales.
Art. 22
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor si comisiei de
cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea, situatia
patrimoniului, a beneficiilor si pierderilor. Activitatea cenzorilor se va
desfasura in conformitate cu prevederile legii.
Art. 23
Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
- in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe
si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de
evidenta contabila;
- la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea
inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de
administratie asupra fondurilor societatii, a bilantului si a contului de
beneficii si pierderi, prezentind adunarii generale un raport scris amanuntit,
prin care se propune aprobarea sau modificarea bilantului si a contului de
profit si pierderi;
- aduce la cunostinta administratorilor neregularitatile in administratie
si incalcarile dispozitiilor legale si statutare pe care le constata, iar
cazurile mai importante le va aduce la cunostinta adunarii generale;
- prezinta adunarii generale a actionarilor punctul de vedere privind
propunerile de reducere a capitalului social;
- controleaza operatiunile de lichidare a societatii.
Atributiile comisiei de cenzori se completeaza si cu alte obligatii
prevazute de lege.
Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile lor, precum si
constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
Art. 24
Intinderea si efectele raspunderii cenzorilor sint determinate de regulile
mandatului.
Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generala, cu votul
cerut la adunarile generale extraordinare.
Art. 25
Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in
unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea in prezentarea si interpretarea
aspectelor constatate in cursul verificarii bilantului si repartizarea
beneficiilor, vor putea face rapoarte separate, care vor trebui sa fie
prezentate adunarii generale.
Pentru celelalte obligatii impuse de lege, cenzorii vor putea lucra
separat.
CAP. 7
Activitatea societatii
Art. 26
Exercitiul economic-financiar incepe de la 1 ianuarie si se incheie la 31
decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii
societatii.
Art. 27
Societatea va tine evidenta contabila in lei si va intocmi anual bilantul
si contul de profit si pierderi, avind in vedere normele metodologice elaborate
de Ministerul Finantelor.
Bilantul contabil si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul
Oficial.
Art. 28
Beneficiul societatii se stabileste prin bilantul aprobat de adunarea
generala a actionarilor.
Plata beneficiului cuvenit actionarilor se face de societate in conditiile
legii.
In cazul inregistrarii de pierderi, partile se obliga sa analizeze cauzele
si sa ia masuri de recuperare.
Art. 29
Nivelul salariilor pentru personalul societatii pe categorii de calificare
si functii se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a
actionarilor in functie de studii si munca efectiv prestata cu respectarea
limitei minime de salarizare prevazuta de lege.
Personalul de conducere a societatii si cenzorii sint alesi de adunarea
generala; restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie.
Drepturile si obligatiile personalului societatii se stabilesc de consiliul
de administratie.
Art. 30
Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de
amortizare a fondurilor fixe.
CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii
Art. 31
Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin
hotarirea adunarii generale extraordinare a actionarilor.
Societatea cu capital integral de stat va putea fi transformata numai cu
aprobarea organului care a infiintat-o.
Noua societate va indeplini formalitatile de inregistrare si publicitate
cerute de lege la infiintarea societatilor.
Art. 32
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
- imposibilitatea realizarii obiectului social;
- pierderea a cel putin jumatate din capitalul social, daca adunarea
generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la
suma ramasa;
- falimentul;
- numarul actionarilor s-a redus sub cinci, daca au trecut mai mult de sase
luni de la reducerea lui si n-a fost completat;
- in orice alte situatii pe baza hotaririi adunarii generale extraordinare
a actionarilor.
In caz de dizolvare, societatea se lichideaza.
Dizolvarea societatii trebuie inscrisa in registrul comertului si publicata
in Monitorul Oficial.
Inscrierea si publicarea se fac potrivit legii.
Art. 33
Fuziunea cu alte societati se hotaraste de adunarea generala extraordinara
a actionarilor si se realizeaza conform legii.
In cazul incetarii activitatii societatii in urma fuziunii, aceasta va depune,
pentru a fi inscrisa in registrul comertului, o declaratie despre modul cum a
hotarit sa stinga pasivul sau.
Fuziunea se publica in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
Art. 34
Lichidarea societatii se face in conformitate cu legea.
Lichidatorii sint numiti de adunarea generala a actionarilor dintre
actionari sau alte persoane.
Dupa terminarea lichidarii, lichidatorii trebuie sa ceara radierea
societatii din registrul comertului.
Art. 35
Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sint de
competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoane
juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
CAP. 9
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 36
Pentru perioada in care capitalul social al societatii este integral de
stat, atributiile adunarii generale a actionarilor vor fi exercitate de catre
un consiliu al imputernicitilor statului, alcatuit din 11 membri numiti in
conditiile prevazute de lege pentru consiliul de administratie al regiilor
autonome.
Consiliul de administratie al societatii, pe perioada cit statul este unic
actionar, se numeste in conditiile prevazute de lege pentru societatile
comerciale, cu acordul Ministerului Comunicatiilor.
Directorul general al societatii este numit de consiliul de administratie,
cu avizul consiliului imputernicitilor statului.
Cenzorii societatii, pe perioada cit statul este unic actionar, vor fi
reprezentanti ai Ministerului Finantelor.
Art. 37
Incadrarea salariatilor societatii se face pe baza de contract de munca, cu
respectarea prevederilor Codului muncii si a regimului de asigurari sociale al
personalului unitatilor de stat. Salarizarea se stabileste prin liberul acord
al partilor, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege.
Art. 38
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile Codului
comercial, precum si cele din alte acte normative care contin prevederi
aplicabile societatilor comerciale.
Art. 39
Prezentul statut intra in vigoare la data aprobarii infiintarii societatii.